Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 6998
Acords plenaris de data 10-07-2019
De conformitat amb allò que disposa l'article 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, i l'art. 45 de la Llei 39/15, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es fa públic pel general coneixement els acords adoptats pel plenari de la Corporació de data 10/07/19:
“2. DONAR COMPTE DE LA RESOLUCIÓ DE BATLIA DE CREACIÓ DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL: COMPETÈNCIES DELEGADES, MEBRES INTEGRANTS
RESOLUCIÓ DE BATLIA 254/19
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta i de conformitat amb les facultats i atribucions conferides per la Llei 7/85, de 2 d'abril reguladora de les bases del Règim Local al seu art. 21 en relació amb l'article 23 per l'article 52.1 del RD 2568/1986 de 28 de novembre.
Donada l'existència obligatòria de La Junta de Govern Local als municipis de més de 5.000 habitants tal com estableixen els (art. 20.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local -LBRL-, art 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LMRLIB-), i 35.2 d) del ROF.
La seva composició i de conformitat amb l'art. 52.2 ROF serà pel cas del municipi de Lloseta del Batle i quatre regidors.
Les seves competències venen donades per l'assistència al batle en l'exercici de les seves funcions, i les atribucions que el batle o un altre òrgan li deleguin o li atribueixin les lleis.
De conformitat amb l'anterior,
RESOLC
PRIMER.- Crear la Junta de Govern Local, la qual estarà presidida pel Batlle i integrada per quatre regidors:
Batlle – President: Xema Muñoz Pérez.
Regidora: Margalida Villalonga Reinoso.
Regidor: Tomeu Ripoll Bestard.
Regidor: Francesc Miquel Abolafio Moyà.
Regidor: Llorenç Guardiola Comas.
SEGON.- La Junta de Govern Local, entre d'altres, tindrà assignades les següents atribucions:
Les atribucions que aquesta Batllia de forma expressa li delegui, i que són: “Article 21.1, de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, lletres:
f) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat, disposar despeses dins dels límits de la seva competència; concertar operacions de tresoreria que els correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no superi el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior; ordenar pagaments i retre comptes; tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals (avui, TRLHL 2/2004, de 5 de març).
g) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el Pressupost i la plantilla aprovats pel Ple; aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball i distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
h) Exercir la direcció superior de tot el personal i acordar el seu nomenament i sancions .. Aquesta atribució s'entén sense perjudici del que disposen els arts. 99.1 i 3 de la Llei reguladora de les bases de règim local.
j) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
n) Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, llevat dels casos en què tal facultat estigui atribuïda a altres òrgans.
o) Disposició addicional 2ª de la LCSP de 2017: Corresponen als alcaldes i als presidents de les entitats locals les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, els contractes de concessió d'obres, els contractes de concessió de serveis i els contractes administratius especials, quan el valor estimat no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
Disposició Addicional 9ª de la LCSP de 2017: A les entitats locals correspon als alcaldes i als presidents de les entitats locals la competència per a la celebració dels contractes privats, així com l'adjudicació de concessions sobre els béns de les mateixes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el pressupost base de licitació, en els termes definits en l'article 100.1, no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.
o) L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per la seva contractació o concessió i estiguin previstos en el pressupost.
q) L'atorgament d'autoritzacions, permisos i llicències i informes preceptius urbanístics i d'activitat, llevat que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple oa la Junta de Govern Local.
s) Les altres que expressament li atribueixin les lleis i aquelles que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals ".
TERCER.- Àmbit de la Delegació d'atribucions:
Serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució de recursos administratius, i en concordança amb les matèries connexes previstes en el RD 781/1986 de 18 d'Abril, el RD 2568/1986 de 28 de novembre, i demés legislació estatal o autonòmica.
QUART.- Condicions específiques d'exercici de les atribucions:
a) El Batle es reserva la potestat d'avocació de les competències delegades a la Junta de Govern Local.
L'avocació implica la recuperació per la Batllia de la competència resolutòria per decidir en un cas particular. La potestat d'avocació s'exercirà en règim excepcional, i quan apreciades les circumstàncies del cas, no es pugui demorar la resolució fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, o per la escassa importància de l'assumpte no sia necessària la convocatòria de sessió extraordinària.
b) No s'entendran delegades a la Junta de Govern Local aquelles competències atribuïdes al Batlle per la legislació estatal o autonòmica, que per la seva pròpia naturalesa no siguin susceptibles d'exercici per un òrgan col·legiat.
CINQUÈ.- La Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària amb periodicitat quinzenal, en primera convocatòria, els divendres a les 14'00 hores (o el dia següent hàbil si fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quòrum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, 24 hores després.
SISÈ.- Designar, de entre els membres de la Junta de Govern Local com a Primer Tinent de Batle a la Sra. Margalida Villalonga Reinoso i com a Segon Tinent de Batle al Sr. Bartomeu Ripoll Bestard.
SETÈ.-De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri, notificant-se, endemés personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució, conforme s'indica a l'article 52.4 del RD 2568/1986."
Lloseta, 5 de juliol de 2019.- El Batle,.- N´he pres coneixement.-La Secretària accidental,
Els membres del plenari es donen per assabentats.
3.DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS DEL BATLE EN MATÈRIA DE DELEGACIONS A TINENTS BATLE I REGIDORS.
RESOLUCIÓ DE BATLIA 253/19
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb l'article 43.5 del RD 2568/1986 de 28 de novembre,
RESOLC
PRIMER: Anomenar Regidors-Delegats de les àrees:
1.- AREA D'URBANISME, OBRES PRÒPIES, CONTRACTACIÓ, RELACIONS INSTITUCIONALS, SERVEIS MUNICIPALS, AJUDA A DOMICILI-
Es reserva a la Batllia.-
- Competències d'Urbanisme: Planejament Urbanístic (NN.SS, Plans Parcials, Plans Especials, Projectes d'Urbanització i dotació de Serveis). Gestió Urbanística (execució de programes d'actuació, reparcel·lacions, valoracions, conservació d'urbanitzacions). Disciplina urbanística (Llicències urbanístiques, Llicències d'activitat i obertura; ordres d'execució, alineacions i rasants, etc.)
- Competència d'Obres pròpies: Gestió, control seguiment de les obres municipals.
- Competències de contractació: Obres, Subministraments, serveis i demés contractes. Aprovació de factures, i despeses municipals en execució de les previsions pressupostàries.
Competències Relacions Institucionals: protocol, Butlletí Informatiu de l'Ajuntament, col·laboració amb altres Administracions.
- Competències Serveis Municipals: Manteniment d'edificis públics, servei d'enllumenat públic, neteja de carrers, pavimentació de carrers, de camins rurals, arbrat, zones verdes municipals, etc.
-Competències d'ajuda a domicili: coordinació dels serveis d'assistència domiciliaria de la Corporació.
-Organització del personal adscrit a les àrees.
2.- SERVEIS DE FIRES I FESTES, RECURSOS HUMANS, NETEJA D'EDIFICIS, POLICIA LOCAL i MOBILITAT
Regidora Delegada: Francisca Campins Fernàndez
- Competències Fires i Festes: Organització de la Fira de Sa Sabata, de les festes patronals i del Cocó, així com de les demés activitats lúdic-festives que es celebren al municipi.
- Competències Recursos Humans: Servei de personal; negociació col·lectiva, relació amb els representants del personal, ordenació administrativa, règim interior, informàtica, plantilla, relació de llocs de treball, oferta d'ocupació pública, Padró Municipal d'Habitants, Cens Electoral, Estadística; les demés competències connexes, etc.
- Competència de Neteja d'Edificis Municipals: Gestió i organització dels serveis de neteja edificis i instal·lacions municipals.
-.Competències Policia Local: Seguretat ciutadana i llocs públics ordenació del tràfic viari i circulació, protecció civil, compliment de les normes de dret local (Policia administrativa, espectacles i establiments públics, compliment ordenances, bans, actes i acords) policia administrativa derivant de lleis sectorials. Cooperació amb els “Cuerpos y Fuerzas de Seguridad” Policia Judicial; les demés competències connexes.
- Competències de Mobilitat: planificació i gestió de les polítiques de mobilitat de l'Ajuntament i coordinació amb entitats supramunicipals en l'àmbit de referència.
-Organització del personal adscrit a les àrees.
3.- COMPETÈNCIA DE MEDI AMBIENT I AGRICULTURA, GESTIÓ DE LA PISCINA MUNICIPAL I ESCOLA D'ESTIU, ESPORTS
Regidor Delegat: Llorenç Guardiola Comas.
- Competències Medi Ambient: Defensa de la natura, Àrea Recreativa Es Puig i altres, contaminació atmosfèrica, acústica, extinció d'incendis, etc.
- Competències en Agricultura: Col·laboració amb les organitzacions de pagesos; informació sobre ajuts adreçats al camp, campanyes de vacunació, infraestructures de camins rurals, xarxes de rec, etc.
- Competències Gestió Piscina Municipal i Escola d'Estiu: Gestió piscines municipals i escola d'estiu.
- Competències Esports: Organització activitats esportives, gestió de les instal·lacions, l'organització del treball del personal adscrit a l'àrea; les demés matèries connexes, etc.
- Organització del personal adscrit a les àrees.
4.- COMPETÈNCIA DE PATRIMONI I EDUCACIÓ
Regidor Delegat: Tomeu Bestard Ripoll
- Competències Patrimoni: Gestió i conservació del patrimoni municipal.
- Competències Esports: relació amb les entitats esportives, relació amb l'Administració esportiva de l'Estat i CAIB.
- Competències Educació: Col·laboració en la gestió dels centres d'ensenyament, representació en el Consell Escolar, relacions amb les Associacions de Pares i Mares d'alumnes, Claustre de Professors, Escola d'Adults, Cursets de Formació, relació amb l'Administració educativa, gestió biblioteca municipal, escola de música, gestió de noves infraestructures educatives, aules d'estudi; les demés matèries connexes, etc.
- Organització del personal adscrit a les àrees.
5.- COMPETÈNCIA DE SERVEIS D'AIGUA I SANEJAMENT, SERVEIS DE CLAVEGUERAM I AIGUES PLUVIALS, ECONOMIA I HISENDA, PARTICIPACIÓ CIUTADANA I TRANSPARÈNCIA, NOVES TECNOLOGIES I COMUNICACIÓ, I CULTURA.
Regidora Delegada: Margalida Villalonga Reinoso.
- Competències Serveis Aigua i Sanejament, Serveis de Clavegueram i Aigües Pluvials: Control i seguiment dels serveis d'abastament d'aigua potable, sanejament, clavegueram i evacuació de pluvials.
- Competències Economia i Hisenda: Tributs, contribucions, taxes, impostos, preus públics; elaboració, execució i liquidació del pressupost; comptabilitat municipal; competència en matèria de gestió pressupostària (ingressos i despeses).
- Competències Participació i Transparència: Foment de la participació ciutadana, registre municipal d'Associacions; relacions amb entitats i vigilància del compliment de les obligacions en l'àmbit de transparència tingui l'entitat.
- Competències Noves Tecnologies: Implantació i millora noves tecnologies i Administració electrònica.
-Competències de Comunicació: coordinar els mecanismes de comunicació de la Corporació.
- Competències Cultura: Arxiu Municipal, relacions amb totes les entitats veïnals, Gestió del Casal de Cultura de Ca S'Hereu, exposicions conferències, temps lliure, etc.; les demés competències connexes etc.
-Organització del personal adscrit a les àrees.
6.- SERVEIS SOCIALS, SANITAT I CONSUM.
Regidora Delegada: Antonia Massanet Fernández.-
- Competències Serveis Socials: Assistència social, projectes del Pla de Prestacions Bàsiques del CIM, gestió centre tercera edat, Centre de dia, col·laboració amb els serveis de l'Estat i de la CAIB (IBAS, institut de la Dona, etc.) Conferències i activitats; relacions amb entitats i associacions (Creu Roja, Donants de Sang, etc.)
- Competències Sanitat i Consum: Gestió Unitat Sanitària Escolar, control de qualitat aliments i aigua potable, higiene activitats públiques, piscines municipals, mercat municipal, cementeri; les demés competències connexes; campanyes sobre consum; col·laboració en la recepció de queixes sobre consum.
-Organització del personal adscrit a les àrees.
7.- JOVENTUT I OCI, COMERÇ, INDÚSTRIA, TURISME, FOMENT I OCUPACIÓ.
Regidor Delegat: Francesc Miquel Abolafio Moyá-.
- Competències Joventut i Oci: Centre d'informació i documentació juvenil (informació, formació, assessorament...) serveis a joves (activitats culturals, temps lliure...), Consell Municipal de Joventut; les demés competències connexes, etc.; Gestió Infraestructures juvenils de Sa Mina de Sa Truiola.
- Competències Comerç: Foment i col·laboració amb les organitzacions de comerciants, informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l'activitat comercial, campanyes de retolació en català, etc.
- Competències Indústria: Col·laboració amb sector de la industria local; atenció preferent a l'activitat del calçat; informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l'activitat industrial, etc.
- Competències Turisme: Foment i col·laboració amb els establiments turístics; informació sobre ajuts adreçats al sector, campanyes de promoció, infraestructures de millora de l'activitat turística, etc.; Gestió del Convent.
- Competència de Foment i Ocupació: Foment i polítiques d'ocupació, cursets de formació.
- Organització per personal adscrit a les àrees.
SEGON: En general, les Delegacions conferides son del tipus b), previstes en el citat article 43.5, relatives a un determinat servei. En aquest cas la Delegació comprendrà la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, però no inclourà la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
TERCER: De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri notificant-se, endemés, personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de lla present resolució.
Lloseta, 5 de juliol de 2019.- El Batle, N'he pres coneixement, El secretari,
Els membres del plenari es donen per assabentats
4. DONAR COMPTE DE LA CONSTITUCIÓ DELS GRUPS POLÍTICS, DELS SEUS INTEGRANTS I ELS SEUS PORTAVEUS
Es dóna coneixement de la constitució dels grups polítics municipals:
Grup Municipal PSIB-PSOE LLOSETA:
Portaveu Titular: Margarita Victoria Villalonga Reinoso; Suplent: Francesc Miquel Abolafio Moyá.
Membres Integrants: José Maria Muñoz Pérez, Margarita Victoria Villalonga Reinoso, Lorenzo Guardiola Comas, Francisca Campins Fernández, Francesc Miquel Abolafio Moyá, Antonia Massanet Fernáncez.
Grup Municipal Proposta x les Illes - EL PI:
Portaveu Titular: Bartolomé Ripoll Bestard.
Membres Integrants del Grup: Bartolomé Ripoll Bestard
Grup Municipal del PARTIT POPULAR:
Portaveu titular: Francesca Ramis Pons; suplent: Mateu Niell Comas.
Membres integrants del grup: Francesca Ramis Pons , Mateu Niell Comas
Grup Municipal MÉS PER LLOSETA:
Portaveu Titular: Joan Servera Coll; Suplent: Angelina Pérez Sánchez.
Membres integrants del grup: Joan Servera Coll, Angelina Pérez Sánchez.
Grup Municipal SI SOCIALISTES INDEPENDENTS DE LLOSETA :
Portaveu Titular: Eusebio Muñoz Méndez.
Membres Integrants del grup: Eusebio Muñoz Méndez
Grup Municipal CIUDADANOS-PARTIDO DE LA CIUDADANIA-LLOSETA
Portaveu Titular: Bartomeu Moya Ferragut
Membres Integrants del grup: Bartomeu Moya Ferragut
El Batle,-Lloseta, 5 de juliol de 2019
Els membres del plenari es donen per assabentats
5. PROPOSTA DE BATLIA RELATIVA A LA PERIODICITAT DE LES SESSIONS DEL PLE DE LA CORPORACIÓ.
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb l'article 46.2. a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, 47.1 del R.D.L 781/1986, de 18 d'abril i 78.1 del RD. 2.568/1986, de 28 de novembre, al ple de l'Ajuntament
PROPÒS
PRIMER.- Celebrar sessions ordinàries del plenari preferentment el darrer dimecres, dels mesos gener, marc, maig, juliol, setembre i novembre, a les 19:30 hores (o el dia següent hàbil si aquell fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quòrum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, dos dies després.
Així mateix, es faculta al Sr. Batlle per a posposar o avançar la celebració de les sessions ordinàries del Ple de la corporació municipal, dins del mateix mes de la seva celebració, quan el dia fitxat es trobi inclòs en un període de festes locals, o en altres circumstàncies degudament apreciades a la convocatòria.
La proposta queda aprovada per unanimitat del membres del plenari.
6. PROPOSTA DE BATLIA DE COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES
PROPOSTA DE BATLIA
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, donada l'existència preceptiva de la Comissió Especial de Comptes ex art. 116 de la Llei 7/1985, i art. 127 del RD. 2568/1986; així li correspon a la mateixa l'examen, estudi i informe de totes les comptes pressupostàries i extra-pressupostàries que ha d'aprovar el Ple de la Corporació d'acord amb el que s'estableix a la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals.
De conformitat amb l'anterior, al plenari de la Corporació
PROPÒS
La següent composició de l'esmentada Comissió:
o President: El Batlle, Xerma Muñoz Pérez.
o Grup Municipal PSIB-PSOE Lloseta 5 vocals.; Margalida Villalonga Reinoso Antònia Massanet Fernández, Francesc Miquel Abolafio Moyà, Llorenç Guardiola Comas i Francisca Campins Fernández.
o Grup Municipal del Partit Popular: 2 vocals; Francisca Ramis Pons i Mateu Niell Comas.
o Grup Municipal MÉS per Lloseta: 2 vocals: Joan Servera Coll i Angelina Pérez.
o Grup Municipal Socialistes Independents: 1 vocal. Eusebio Muñoz Méndez.
o Grup Municipal Ciutadadanos-Partido de la Ciudadanía Lloseta: 1 vocal: Bartolomé Moyá Ferragut.
o Grup Municipal Proposta per les Illes, El PI: 1 vocal; Bartomeu Ripoll Bestard.
El Batle,Lloseta, 1 de juliol de 2019
La proposta queda aprovada per unanimitat del membres del plenari.
7. PROPOSTA DE BATLIA DE CREACIÓ DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D'ASSUMPTES I CONTROL GENERAL
PROPOSTA DE BATLIA
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb les atribucions que per llei em són conferides i donada l'existència obligatòria de comissions informatives en aquells municipis que tinguin Junta de Govern Local; això, suposa que existeixi al menys una “Comissió Informativa d'Assumptes Generals i de Control”.
El règim jurídic de les mateixes es regula a l'article 76 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, i als articles 123 a 126 i 134 a 138 del ROF, així com a l'art. 20.1 apartat c) de la LRBRL.
El Batlle és el President originari de totes les comissions informatives, excepte que delegui la presidència efectiva en un altre membre a proposta de la pròpia comissió una vegada creada.
La composició de la resta de membres s'ha d'acomodar a la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics representats en la Corporació. Els portaveu de cada grup designarà per escrit els seus adscrits concrets. Cada titular pot tenir un suplent.
La Comissió es reunirà en caràcter ordinari cada mes el penúltim dimecres de mes a les 14:30 hores, si bé es faculta al Batle a modificar l'horari per raons justificades a la convocatòria . La Comissió es competent per dictaminar els assumptes competència del Plenari de la Corporació municipal.
Els dies i hores de celebració de les sessions les fixarà el Batlle. La convocatòria de les sessions requereix l'antelació de dos dies hàbils a tots els seus membres. La vàlida celebració requereix la presència de la majoria absoluta dels seus membres en primera convocatòria, o d'un mínim de tres membres en segona convocatòria una hora més tard.
Els acords adopten forma de dictàmens i s'aproven per majoria simple, amb el vot de qualitat del President. Són preceptiu i no vinculants. Són òrgans sense atribucions resolutòries que tenen per funció l'estudi, informe o consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple o a la Junta de Govern quan aquesta actuï amb funcions delegades del Ple, excepte casos d'urgència, o quan el Batlle sol·liciti el seu informe.
De conformitat amb l'anterior, al plenari de la Corporació
PROPÒS
La següent composició de la Comissió Informativa d'Assumptes Generals i de Control General
o President: El Batlle, Xema Muñoz Pérez.
o Grup Municipal PSIB-PSOE Lloseta 5 vocals.; Margalida Villalonga Reinoso Antònia Massanet Fernández, Francesc Miquel Abolafio Moyà, Llorenç Guardiola Comas i Francisca Campins
o Grup Municipal del Partit Popular: 2 vocals; Francisca Ramis Pons i Mateu Niell Comas
o Grup Municipal de MÉS per Lloseta: 2 vocals: Joan Servera Coll i Angelina Pérez.
o Grup municipal de Socialistes Independents: 1 vocal. Eusebio Muñoz Méndez.
o Grup municipal de Ciutadadanos-Partido de la Ciudadanía: 1 vocal: Bartolomé Moyá Ferragut
o Grup Municipal de Proposta per les Illes, El PI: 1 vocal; Bartomeu Ripoll Bestard
Lloseta 1 de juliol de 2019.- El Batle,
La proposta queda aprovada per unanimitat dels membres del plenari.
8. PROPOSTA DE BATLIA DE DESIGNACIÓ DE REPRESENTANTS DE LA COPORACIÓ EN ÒRGANS COL.LEGIATS
PROPOSTA DE BATLIA
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta , al plenari de la Corporació,
PROPÒS
PRIMER.- Anomenar com a representants de la Corporació als òrgans col·legiats següents:
1.-FEDERACIÓ D'ENTITATS LOCALS DE LES ILLES BALEARS.(FELIB)
Titular: El regidor, Sr. Bartolomé Ripoll Bestard.
Suplent: El Batle, Xema Muñoz Pérez.
2.-MANCOMUNITAT "ES RAIGUER".
Arran de la sessió de la constitució de la Mancomunitat d'Es Raiguer, el titular serà el batlle i el substitut el 1er. Tinent de batlle.
Titular: El Batle, Sr. Xema Muñoz Pérez.
Suplent: La regidora, Sra. Margalida Villalonga Reinoso.
3.-CONSELL ESCOLAR DEL COL.LEGI PÚBLIC "ES PUIG".
Titular: El regidor, Bartolomé Ripoll Bestard.
Suplent: La regidora, Margalida Villalonga Reinoso.
4.-CONSELL MUNICIPAL DE JOVENTUT.
Titular: El regidor, Sr. Francesc Miquel Abolafio Moyà.
Suplent: El regidor, Llorenç Guardiola Comas.
5.-COMISSIÓ LOCAL DE PROTECCIÓ CIVIL.
Presidenta: La Regidora, Francisca Campins Fernández.
Vicepresident: El regidor, Llorenç Guardiola Comas.
6.- JUNTA LOCAL DE SEGURETAT.
President: El Batle, Xema Muñoz Pérez
Suplent: La regidora, Sra. Margalida Villalonga Reinoso
7.-CONSORCI INFORMÀTIC DE MALLORCA.
Titular: La regidora, Sra. Margalida Villalonga Reinoso
Suplent: El regidor, Sr. Francesc Miquel Abolafio Moyà.
8.- CONSORCI D'AIGÜES DE LES ILLES BALEARS.-
Titular: El Batle, Sr. Xema Muñoz Pérez
Suplent: La regidora, Sra. Margalida Villalonga Reinoso
9.- FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT.
Titular: La regidora, Sra. Antònia Massanet Fernández
Suplent: La regidora ,Francisca Campins Fernández.
10.- JUNTES DE COMPENSACIÓ I ALTRES ÒRGANS ANÀLEGS PREVISTS A LA LEGISLACIÓ URBANÍSTICA.
Titular: El Batle, Sr. Xema Muñoz Pérez
Suplent: La 1er. Tinent de batlle, Sra. Margalida Villalonga Reinoso
11.- CONSORCI SERRA DE TRAMUNTANA:
Titular: El regidor, Llorenç Guardiola Comas
Suplent: El regidor, Sr. Francesc Miquel Abolafio Moyà
12.- CONSELL DE LA MINERIA I COMITÈ TÈCNIC PERMANENT.-
12.1.- CONSELL DE LA MINERIA.
Vocal Titular: El regidor, Llorenç Guardiola Comas
Vocal Suplent: El regidor, Sr. Francesc Miquel Abolafio Moyà
12.2.- COMITÉ TÈCNIC PERMANENT.
- Rafael de las Heras Serrano, arquitecte municipal.
- Felipe Poblador Ozonas enginyer municipal.
13.- COMISSIÓ DE SOSTENIBILITAT DE LA FÀBRICA DE CIMENT DE LLOSETA.-
- Titular: El batlle; José Mª. Muñoz Pérez.-
- Suplent: La 1er Tinent de Batle, Sra. Margalida Villalonga Reinoso
SEGON.- Comunicar el present acord a les entitats assenyalades al punt anterior.
Lloseta, 1 de juliol de 2019.- El Batle,
S'aprova la proposta anteriorment reproduïda amb 7 vots a favor (Grups municipals del PSIB-PSOE i El Pi) , 2 vots en contra (Grup municipal del PP) i 4 abstencions (Grups municipals de MÉS per Lloseta, Socialistes Independents i Ciutadans).
9. PROPOSTA DE BATLIA DE DELEGACIÓ D'ATRIBUCIONS DEL PLE A LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
PROPOSTA DE BATLIA
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb allò que disposa l'article 22.2 de la Llei 7/85, de 2 d'Abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, al Plenari de la Corporació,
PROPÒS
PRIMER.- La delegació del Plenari de la Corporació en favor de la Junta de Govern Local les següents atribucions:
j) L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
k) La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.
m) La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost --excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Vegeu els articles 52 i següents del TR LRHL.
n) ... Lletra n) del número 2 de l'article 22 derogada per la lletra b) de la disposició derogatòria única de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic ( «B.O.E.» 31 octubre). Vigència: 30 abril 2008
o) L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
o) ... Lletra o) del número 2 de l'article 22 derogada per la lletra b) de la disposició derogatòria única de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic ( «B.O.E.» 31 octubre). Vigència: 30 Hora abril 2008. Disposició Addicional 2ª LCSP
2. Corresponen al Ple les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes esmentats a l'apartat anterior que subscrigui l'entitat local, quan pel seu valor o durada no corresponen a l'alcalde o president de l'entitat local, d'acord amb l'apartat anterior. Així mateix, correspon al Ple l'aprovació dels plecs de clàusules administratives generals als quals es refereix l'article 121 d'aquesta Llei.
10. Correspon al Ple la competència per a celebrar contractes privats, l'adjudicació de concessions sobre els béns de la Corporació i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial així com l'alienació del patrimoni quan no estiguin atribuïdes a l'alcalde o al president , i dels béns declarats de valor històric o artístic qualsevol que sigui el seu valor.
q) Les altres que expressament li confereixin les lleis.
SEGON.- Delegar a la Comissió de Govern, d'acord amb el que disposa l'article 23.2 del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova el Text Refós de les disposicions vigents en matèria de Règim Local (TRRL)
a) L'adquisició de béns i drets del Municipi i la transacció sobre els mateixos, llevat que les competències estiguin atribuïdes expressament per la Llei a altres òrgans.
c) La contractació d'obres, serveis i subministraments, la duració excedeixi d'un any o exigeixi crèdits superiors als consignats en el pressupost anual.
d) L'aprovació dels projectes d'obres quan la contractació de la seva execució sigui de la seva competència, d'acord amb l'apartat anterior.
e) El reconeixement extrajudicial de crèdits sempre que no hi hagi dotació pressupostària, operacions de crèdit o concessió de quitament i espera.
f) La defensa en els procediments incoats contra l'Ajuntament.
TERCER.- Delegar a la Junta de Govern Local les següents atribucions previstes a l'article 47.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals.
1. " L'establiment o modificació dels preus públics ".
L'exercici de les atribucions esmentades s'entén delegada exceptuant els supòsits prevists a l'article 47 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
QUART.- Àmbit de la delegació d'atribucions: Serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució dels recursos administratius i en concordança amb les matèria connexes previstes en el RD. 2568/1986 de 28 de novembre i demés legislació estatal i autonòmica.
El Batle, Lloseta, 1 de juliol de 2019
La proposta anteriorment reproduïda queda aprovada amb 7 vots a favor: (Grup municipal del PSIB-PSOE i El Pi) i 6 abstencions (Grups municipals del PP, MÉS Per Lloseta, Socialistes Independents i Ciutadans).
10. PROPOSTA DE BATLIA D'ASSIGNACIONS A MEMBRES DE LA CORPORACIÓ LOCAL
PROPOSTA DE BATLIA
Xema Muñoz Pérez, Batle-President de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb els límits del règim retributiu dels membres de les Corporacions Locals disposat en els articles 75, 75 bis i ter de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local i el disposat en la Disposició addicional trentena cinquena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, al plenari de la Corporació
PROPÒS
PRIMER.- Fitxar les retribucions dels membres de la corporació per a 2019:
1º.- La 1er Tinent de Batlle, del grup Municipal PSIB-PSOE tindrà una dedicació parcial del 50% amb una retribució de 1.700 euros bruts mensuals x 14 pagues (única i exclusiva assignació com a membre de la Corporació). Causarà alta al règim general de la Seguretat Social. Efectes, des de 01/09/19.
2º.- Les regidores Sra Antònia Massanet Fernández i Sra. Francisca Campins Fernández, del grup municipal PSIB-PSOE Lloseta , tindran una dedicació del 30 % amb una retribució de 950 euros bruts mensuals x 14 pagues (única i exclusiva assignació com a membre de la Corporació). Causarà alta al règim general de la Seguretat Social. Efectes, des de 10/07/19.
3º.- Per assistència efectiva a les reunions dels òrgans col·legiats – des de 09/07/2019 – els respectius membres corporatius designats (o aquells que els substitueixin) percebran:
- Per assistència efectiva a sessions plenàries: 175 €.
- Per assistència efectiva a sessions de la Junta de Govern Local: 370 €.
- Per assistència efectiva a les reunions de la Comissió Informativa: 175 €.
- Per assistència efectiva a la Comissió Especial de Comptes: 175 €.
4º.- Per a l'exercici vinent i següents, les retribucions i assistències abans estipulades s'incrementaran en el percentatge previst en la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al personal al servei del sector públic.
5º.- Assignacions als Grups polítics municipals:
Per grup polític: 140 euros/mes; 12 mensualitats.
Per regidor: 80 euros/mes; 12 mensualitats.
6º.- El pagament de les assignacions aprovades s'efectuarà per mesos naturals
7º.- D'acord amb el R.D. 462/2002, de 24 de maig (BOE núm. 129, de 30-05-2002) les indemnitzacions (vide, actualització per Resolució del MEH de 2 de desembre de 2005, BOE núm. 289, de 03/12/2005) per raó de serveis quedaran fixades així:
7.1.- Dietes en Territori Nacional membres de la Corporació (Grup 1).-
7.2.- Dietes en el estranger (grup 1, per països: allotjament i manutenció).- Seran les previstes a la l'annex III de dit Reial Decret.
7.3.- Quilometratge.- Vide, article 1 de l'OM EHA/3770/2005, de 1 de desembre, per la que se revisa l'import de la indemnització per ús de vehicle particular establerta a l'article 18 del R.D. 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei («B.O.E.» 3 desembre). Indemnització per ús de l'automòbil particular a 0'19 euros/quilòmetre, i 0'078 euros/quilòmetre, per a motos.
Les despeses – article 17 del RD 462/2002, de 24 de maig - per trasllat en avió o tren classe turística, s'abonaran íntegrament.
Es podrà bestreure, a justificar, l'import aproximat de les indemnitzacions i despeses de viatge.
8º.- Pel càlcul del percentatge de retenció aplicable, els subjectes passius hauran d'acreditar davant el pagador la seva situació familiar. Vide, Resolució de 3 de gener de 2011, del Departament de Gestió Tributària de la Agència Estatal de Administració Tributària, por la que s'aprova el model 145, de comunicació de dades del perceptor de rentes del treball o al seu pagador o de la variació de les dades prèviament comunicades.
Lloseta, 1 de juliol de 2019.-El Batle,
La proposta anteriorment reproduïda queda aprovada amb 7 vots a favor: (Grup municipal del PSIB-PSOE i El Pi) i 6 vots en contra (Grups municipals del PP, MÉS Per Lloseta, Socialistes Independents i Ciutadans).”
Lloseta, 11 de juliol de 2019
El Batle, José María Muñoz Pérez