Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 6996
Informe, proposta de Resolució/ Resolució del conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d’Ocupació de les Illes Balears de 27 de juny de 2019 per la qual es declara la caducitat i l’arxiu dels expedients presentats per les persones que consten en l’annex 1
Antecedents
1. Amb data 23 de març de 2019 es va publicar (BOE núm. 71) la notificació de sol·licituds de requeriments de documentació motivats per la retrocessió dels pagaments de la sol·licitud d'ajuts de transport, discapacitat i/o a favor de les persones que consten en l'annex 1 d'aquesta resolució. En aquesta notificació es va advertir que si no es presentava la documentació en un termini de tres mesos es dictaria resolució de caducitat i d'arxiu del procediment.
2.El termini de tres mesos, abans esmentat, ha finalitzat sense que els interessats que consten en l'annex 1 hagin presentat la documentació requerida.
Fonaments de dret
1. L'article 9.4.i) del Decret 37/2015, de 22 de maig, d'aprovació dels Estatuts del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, preveu entre les funcions del president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears, la concessió d'ajuts i subvencions.
2. L'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “Els tràmits que hagin d'executar els interessats s'han de realitzar en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la notificació de l'acte corresponent, excepte en el cas en què la norma corresponent fixi un termini diferent, (...) les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se'ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat, que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut”
3. L'article 95.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.
4. L'article 45.1 de la Llei 39/2015, de 26 de novembre, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.
Conclusió
Per l'exposat, s'informa favorablement la declaració de la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència, així com l'arxivament dels expedients, en haver transcorregut el termini de tres mesos des de que l'Administració va requerir els interessats perquè aportassin la documentació necessària per poder fer el pagament de la subvenció concedida, sense que l'hagin aportat.
Palma, 27 de juny de 2019
El cap del Servei de Gestió de Vist-i-plau,
Programes d'Ocupació 5 La cap de Departament de Formació i Ocupació
Gabriel Oliver Crespí Catalina Rosa Pons Taberner
Proposta de Resolució
Atès l'informe del cap del Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 5 amb el vist-i-plau de la cap del Departament de Formació i Ocupació, propòs al conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears que dicti una resolució en els termes següents:
1. Declarar la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència en haver transcorregut el termini de tres mesos des de que l'Administració va requerir a l'interessat perquè aportàs la documentació necessària per poder fer el pagament de la subvenció concedida, i no l'ha aportat.
2. Ordenar l'arxivament dels expedients relatius a les sol·licituds presentades per les persones que consten en l'annex 1.
3. Publicar aquesta Resolució Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del Servei d'Ocupació de les Illes Balears en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció Contenciosa Administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, 27 de juny de 2019
El Director del Servei d'Ocupació de les Illes Balears
El vicepresident del SOIB per suplència. (Resolució del President del SOIB de 19 de desembre de 2016, publicada en el BOIB núm. 164, de 31 de desembre de 2016)
Pere Torrens Martín
Conforme amb la proposta, en dict resolució
El conseller de Treball, Comerç i Indústria i president del SOIB
Per delegació de competències
(Resolució d'11/08/2016 BOIB núm. 105, de 18 d'agost de 2016)
El director general d'Ocupació i Economia
Llorenç Pou Garcias
ANNEX 1
|
|
||
DNI/NIE |
Apellidos y Nombre |
Curso |
Importe |
*698P |
NWANKWO, SAMUEL |
|
60,00 € |
*064X |
VALENCIA DE TRIANA, GLADYS |
1515/2011 |
22,50 € |
*934J |
ANDREU FILLOLA, ANA ISABEL |
1081/2011 |
27,00 € |
*927W |
FRANCO MENDOZA, ANTONIO |
|
142,50 € |
*977D |
LÓPEZ BONNÍN, JUANA |
807/14, 808/14, 809/14, 810/14, 811/14 |
82,50 € |
*566F |
MÁS ARJONA, SERGIO |
63/15,64/15 |
27,00 € |
*566F |
MÁS ARJONA, SERGIO |
66/2015 |
27,00 € |
*596Y |
MORALES LÓPEZ, CLAUDIA |
703/15 |
36,00 € |
*604L |
ZAPATA GARCÍA, JEANNETTE ISABEL |
604/2016 |
18,00 € |
*556Q |
OFRIGH, SALIM |
1043/2015 |
52,50 € |
*388V |
QUETGLAS QUETGLAS, LLIBERT |
1058/15, 1059/15 |
42,00 € |
*308X |
ACOSTA INTRIAGO, DOLORES DEL ROCÍO |
245/2014 |
15,00 € |
*879R |
ADMED SALEM, MOHAMED MBARECK |
257/15, 258/15, 259/15 |
90,00 € |
*799H |
MORALES POMARES, MARÍA DEL CARMEN |
451/2016 |
22,50 € |
*771H |
AGUILAR MOLINA, SEBASTIÁN |
1103/2017 |
266,00 € |
*929T |
PINDEA PINDEA, CLAUDIA LOREDANA |
273/2016 |
63,00 € |