Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 6985
Organització Municipal i delegacions de competències de l'Alcaldía
Per la present s'anuncia, per a general coneixement i en compliment del que es disposa en l'art. 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, que mitjançant Decret de l'Alcaldia de data 21 de juny de 2019 s'ha adoptat la següent resolució relativa a les delegacions d'Alcaldia:
“Una vegada constituïda la nova Corporació municipal, en sessió extraordinària celebrada el dia 15 de juny de 2019, procedeix a continuació establir el règim d'organització i funcionament d'aquest Ajuntament de conformitat amb la regulació continguda, fonamentalment, en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, l'RD 2568/1986 de 28 de novembre pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals i la Llei autonòmica 20/2006 de 15 de desembre Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, i altres disposicions legals d'aplicació en matèria de règim local.
Aquesta Alcaldia ha dissenyat un model d'organització municipal en el qual s'estableixen tres grans àrees d'actuació:
AREA I: ADMINISTRACIÓ: ALCALDIA, SERVEIS GENERALS, TERRITORI I MEDI AMBIENT
AREA II: ATENCIÓ I SERVEIS A la CIUTADANIA,
AREA III: ECONOMIA , HISENDA I PROMOCIÓ ECONÒMICA
ÀMBIT COMPETENCIAL: L'àmbit material d'actuació de cadascuna de les diferents àrees és el següent:
AREA I: ADMINISTRACIÓ: SERVEIS GENERALS I TERRITORIALS
SUBÀREA D'ALCALDIA
SUBÀREA DE SERVEIS GENERALS
SUBÀREA DE SERVEIS TERRITORIALS
SUBÀREA DE MEDI AMBIENT i SOSTENIBILITAT CIUTADANA
AREA II: ATENCIÓ I SERVEIS A la CIUTADANIA,
SUBÀREA DE SERVEIS A la CIUTADANIA: IGUALTAT, TRANSPARÈNCIA, PARTICIPACIÓ CIUTADANA I ACCIÓ SOCIAL
SUBÀREA DE SEGURETAT CIUTADANA
SUBÀREA DE PATRIMONI HISTÒRIC, CULTURA, EDUCACIÓ I JOVENTUT
SUBÀREA D'ESPORTS
AREA III: PROMOCIÓ ECONÒMICA, HISENDA I ECONOMIA
A fi de dotar d'una major celeritat i eficàcia a l'actuació municipal, aquesta Alcaldia ha decidit situar al capdavant de cadascuna de les citades Àrees a diferents membres de l'equip de govern en els quals delegar, amb caràcter general, les atribucions de direcció, gestió, impuls i resolució dels assumptes inclosos en la seva respectiva àrea d'actuació.
L'ÀMBIT FUNCIONAL de la delegació comprendrà les funcions que, amb caràcter enunciatiu, s'indiquen a continuació: Direcció i gestió de la seva Àrea respectiva; coordinació i control de les activitats dels serveis inclosos en l'Àrea; Coordinació amb les altres àrees d'organització administrativa de l'Ajuntament; Prefectura del personal dels serveis i unitats administratives del seu àmbit d'actuació, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria corresponguin a la Prefectura Superior de Personal, pròpia d'Alcaldia i a l'Àrea de Recursos Humans; Elaboració de propostes d'adequació i modificació de l'estructura orgànic-funcional i de l'assignació de recursos del seu àmbit d'actuació en coordinació amb el Servei d'Organització i Recursos Humans; Impulsar el coneixement i canalització de les demandes i necessitats dels ciutadans.
A tenor de tot l'anterior, i sense perjudici d'un aprofundiment en el grau de delegació que pugui desenvolupar-se, aquesta Alcaldia, en virtut de les atribucions que em confereix la legislació sobre règim local, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 21.3 de Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local,
DISPOSO:
PRIMER.- Efectuar les següents delegacions, respecte de les àrees municipals que s'especifiquen, a favor dels regidors que a continuació s'indiquen:
I.- Delegacions de caràcter general de l'Alcalde, comuns als regidors delegats:
- Dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis corresponents a les àrees respectives.
- Dictar Decrets i Resolucions corresponents a la gestió ordinària de l'àrea fins i tot la resolució de recursos de reposició contra actes dictats per aquest.
- Dictar Decrets i Resolucions corresponents a la gestió ordinària dels regidors amb delegació especial en matèries de l'àrea.
- La delegació abasta la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers, si la mateixa no es troba atribuïda a un altre Òrgan de l'Ajuntament.
- Disposició de despeses pròpies dels respectius serveis que no superin la quantia de 1.500 €.
- Proposar a l'Òrgan competent l'aprovació de despeses en els altres casos.
- Promoció de campanyes pròpies de l'àrea i/o serveis.
- Formular propostes per a contractació d'obres, serveis, subministraments i personal per al millor funcionament dels serveis.
En cas de vacant, absència o malaltia el titular de la delegació, exercirà les seves funcions l'Alcaldia.
Les atribucions dels titulars de les delegacions abasten la facultat de gestionar els serveis corresponents, sense perjudici de la superior direcció de l'Alcaldia i de la junta de Govern Local.
Els regidors i la Junta de Govern Local, quan actuïn per delegació, expressaran aquesta circumstància en les resolucions i altres actes administratius que es dictin i s'entendran dictats per l'òrgan delegant.
L'assignació de les regidories i les delegacions especificades, faran efecte des de la data del decret de delegació, sense perjudici de la seva publicació en el BOIB.
L'Alcaldia es reserva l'exercici de les següents competències:
- Comunicació
- Protocol i relacions institucionals
- Secretaria
- Serveis Jurídics
- Organització i gestió municipal.
- Pla de modernització estructura municipal
- Administració electrònica
- Noves tecnologies
- Planejament i gestió urbanística
- Contractació
- Actes d'aprovació de la despesa i pagament corresponent, si escau, la representació davant les entitats financeres, així com la signatura dels documents comptables corresponents a aquestes actuacions.
- Resoldre els procediments disciplinaris incoats al personal funcionari i laboral, excepte quan impliquin la separació del servei.
- Turisme
- Palacio de Congressos
- Empresa Pública
II. Delegacions generals de l'Alcalde en cadascun dels regidors delegats:
1. Regidor delegat de l'Àrea I, Administració Local, Subàrea de Serveis Generals a Sr. ANTONIO MARÍ MARÍ.
2. Regidor delegada de l'Àrea I, Sub-Àrea de Serveis Territorials a Sra. CRISTINA TUR COLOMAR.
3. Regidor delegada de l'Àrea I, Sub-Àrea de Medi Ambient i sostenibilitat a Sra. MÓNICA MADRID GARCÍA, amb efectes a partir del 01 de juliol de 2019.
4. Regidor delegada de l'Àrea II, Subàrea d'Igualtat, Transparència i Acció Social a la segona Tinent d'Alcalde Dª ANTONIA PICÓ PÉREZ.
5. Regidor delegat de l'Àrea II, Subàrea de Seguretat ciutadana a Sr. JUAN CARLOS ROSELLÓ JUAN, amb efectes a partir del 01 de juliol de 2019.
6. Regidor delegada de l'Àrea II, SUBÀREA DE PATRIMONI HISTÒRIC, CULTURA, EDUCACIÓ I JOVENTUT, a Sra. MARIA SOL FERRER FERRER, amb efectes a partir del 01 de juliol de 2019.
7. Regidor delegat de l'Àrea II, subàrea d'Esports i festes al tercer tinent d'Alcalde, Sr. ANTONIO RAMÓN MARÍ.
8. Regidor delegat de l'ÀREA III: Promoció Econòmica, Hisenda i Economia al primer Tinent d'Alcalde Sr. MIGUEL TUR RUBIO
III. De conformitat amb el que es disposa en l'article 43.5.c) del RD 2568/1986 de 28 de novembre, efectuar les següents delegacions especials sota la coordinació i supervisió del regidor delegat del Subàrea de Serveis Generals, l'objecte dels quals està constituït per les facultats de coneixement previ, preparació i proposta d'acords i gestió de quants serveis i assumptes estiguin relacionats amb cadascuna de les parròquies i barris del municipi, circumscrivint les competències delegades a l'àmbit territorial assignat, incloent la disposició i ordenació de les despeses que siguin precisos com a conseqüència de l'exercici de les facultats de gestió ordinària que tenen delegades fins al límit de 1.500€. Així mateix, ostentaran la representació de l'Ajuntament en les seves respectives parròquies.
- Regidor delegat en la parròquia de Santa Gertrudis: Sr. Antonio Riera Roselló
- Concejales delegats en la parròquia de Sant Carles: Sr. Juan Carlos Roselló Juan.
- Regidor delegat en la parròquia de Puig donin Valls: Sr. Antonio Marí Marí.
- Regidors delegats en la parròquia de La nostra Senyora de Jesús: Sra. María Catalina Bonet Roig i Sr. Juan Roig Riera
- Concejales delegats en la parròquia de Santa Eulària: Sr. Miguel Tur Rubio, Dª Antonia Picó Pérez i Sr. Antonio Ramón Marí.
- Regidor delegat de proximitat de la parròquia de Santa Eulària: Antonio Clapés Cardona
L'exercici de les facultats delegades s'exercirà de forma coordinada amb els regidors delegats de les diferents àrees d'actuació municipal devent, per a això, comunicar prèviament als mateixos les actuacions i decisions a adoptar, especialment en matèria de disposició i ordenació de despeses ordinàries i contractació.
Segon.- Delegar de forma indistinta en tots els regidors d'aquest Ajuntament les competències que a aquesta Alcaldia li atorga l'article 51.1 del Codi Civil, en la redacció donada al mateix per la Llei 35/1994 de 23 de desembre, per a autoritzar els matrimonis civils que se celebrin en aquest municipi.
Tercer.- Les facultats delegades s'hauran d'exercir en els termes i dins dels límits de la delegació, no sent susceptibles de ser delegades pels seus titulars en un altre òrgan o regidor. En el text de les resolucions adoptades pels Regidors en virtut de la present delegació, es farà constar aquesta circumstància.
Quart.- En ús de les atribucions que m'atorga l'article 115 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, a més de les indicades en el primer dispositiu del present acord, aquesta Alcaldia es reserva les següents facultats en relació a les competències delegades:
a) Rebre informació detallada de la gestió de les atribucions delegades i dels actes dictats en virtut de la delegació
b) Ser informat prèviament de l'adopció de decisions de transcendència.
Cinquè.- De conformitat amb el que es disposa en l'article 44 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efecte des de l'endemà a la data de notificació d'aquest Decret als regidors afectats, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia, de conformitat amb el que es disposa en l'article art. 116 ROF i article 14 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats, aquesta Alcaldia assumirà, directa i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquest efecte exercitada la potestat d'avocació sobre la base de la present resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.
Sisè.- Notifiqui's aquesta resolució als regidors afectats, entenent-se acceptada la competència delegada de forma tàcita si dins del termini de les 24 hores següents no es manifesta res en contra o es fa ús de la delegació.
Així mateix, donar compte al Ple d'aquesta Resolució en la primera sessió que tingui lloc, i publiqui's la mateixa en el Butlletí Oficial dels Illes Balears en compliment del que es disposa en l'article 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre.
Santa Eulària des Riu, 1 de juliol de 2019
L'Alcaldessa
Mª del Carmen Ferrer Torres