Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I RELACIONS EXTERIORS

Núm. 6871
Resolució de la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors de 9 de juliol de 2019 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Relacions Exteriors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 7 de juliol de 2015, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 101, de 8 de juliol, es varen delegar determinades competències, i també la signatura d'alguns documents, en determinats òrgans de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i es va fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques.

2. Aquesta Resolució es va modificar mitjançant les resolucions de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 13 de juliol de 2015 (BOIB núm. 111, de 23 de juliol), de 18 de desembre de 2015 (BOIB núm. 186, de 24 de desembre) i de 3 d'octubre de 2018 (BOIB núm. 125, de 11 d'octubre).

3. Mitjançant la Resolució del conseller d'Innovació, Recerca i Turisme, de 28 de juliol de 2015, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 118, de 6 d'agost, de delegació de competències i de signatura en els òrgans directius de la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria, es varen delegar determinades competències, com també la signatura d'alguns documents, en determinats òrgans de la Conselleria d'Innovació, Recerca i Turisme, entre els quals es trobava la Direcció General de Fons Europeus.

4. Amb l'aprovació del Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i del Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (publicats en el BOIB núm. 88, de 3 de juliol), es modifica substancialment l'estructura orgànica vigent fins ara. Concretament, i entre altres conselleries afectades, l'anterior conselleria d'Hisenda i d'Administracions Públiques se separa i la Direcció General de Fons Europeus i la competència en matèria de relacions exteriors, fins ara en la Vicepresidència i Conselleria d'Innovació Recerca i Turisme i en la Conselleria de Presidència, s'integren en la conselleria competent en matèria d'hisenda, això és, en la nova Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors. En aquest sentit, aquesta Conselleria s'estructura, en essència, en cinc direccions generals: de Pressuposts, de Finançament, del Tresor i Patrimoni, de Relacions Exteriors i de Fons Europeus.

5. Tot això exigeix que s'aprovi un nou règim de suplències i de delegació de competències, mantenint, en línies generals, l'abast que, tant en les matèries pròpies d'hisenda i pressuposts com en les de relacions exteriors i de fons europeus, es contenia en les darreres delegacions vigents, esmentades abans.

Fonaments de dret

1. Els articles 8, 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

2. Els articles 25, 31, 32 i 42 c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

4. El Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Delegar en la secretària general les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en les matèries següents:

a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic, com ara, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, i també, en matèria de contractació centralitzada, l'exercici de totes aquestes mateixes facultats i actuacions pel que fa als contractes derivats d'acords marc subscrits en l'àmbit de la contractació centralitzada no homologada, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros.

b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, llevat de les següents:

1r. Les resolucions de convocatòria.

2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions d'una quantia superior a 500.000 euros.

3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament d'una quantia superior a 500.000 euros, i també tots els actes de tràmit que, si s'escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.

c) En matèria de personal, respecte del personal adscrit a la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors, les facultats i les actuacions següents:

1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos, vacances, llicències i reduccions de jornada prevists en la normativa vigent.

2n. Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què té dret una funcionària per raó de violència de gènere.

3r. Les relatives a la tramitació i la resolució sobre els drets a què fa referència l'article 85.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel que fa al personal funcionari declarat judicialment víctima de qualsevol tipus de violència.

4t. Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.

5é. Les relatives a la convocatòria de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.

d) En matèria d'hisenda pública, l'exercici de les funcions següents:

1r. La resolució dels procediments relatius a compensació de deutes a favor de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears a què es refereix l'article 17 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000 euros.

2n. La resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4 c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.

e) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:

1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, i també tots els documents justificatius corresponents, llevat dels expedients de despesa d'una quantia superior a 500.000 euros i de tots els expedients de despesa relatius a la secció pressupostària 34.

2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.

f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.

g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients d'una quantia superior a 500.000 euros.

2. Delegar en el director general del Tresor i Patrimoni les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en les matèries següents:

a) En matèria de caixes d'estalvis, institucions de crèdit cooperatiu, mutualitats de previsió social, societats de garantia recíproca i mediadors d'assegurances, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació sectorial corresponent, llevat de l'exercici de la potestat sancionadora.

b) En matèria d'operacions financeres, fer totes les operacions necessàries per concertar l'endeutament i els derivats financers a què fa referència l'article 98 de la Llei 14/2014, en les condicions més favorables, i, amb això, determinar les condicions finals de totes aquestes operacions financeres en el marc de les condicions bàsiques aprovades pel Consell de Govern.

c) En matèria d'execució pressupostària, la subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a la secció pressupostària 34, amb independència de la quantia.

d) En matèria d'operacions no pressupostàries, la subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius inherents a la formalització de derivats financers a què fa referència l'article 98 de la Llei 14/2014.

e) En matèria de patrimoni, l'exercici de les funcions següents:

1r. L'arxivament de les actuacions en els expedients de patrimoni en qualsevol moment procedimental, si hi ha una causa justificada.

2n. L'autorització de les obres en els béns de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, demanials o patrimonials, cedits o adscrits.

3r. La promoció de la inscripció en el Registre de la Propietat dels expedients a què es refereixen l'article 36 i la disposició transitòria cinquena de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques.

4t. Les resolucions d'inici de tots els procediments administratius inherents a la gestió patrimonial dels béns i els drets de la Comunitat Autònoma i, en particular, dels relatius a les adquisicions, les alienacions, les permutes, els arrendaments, l'acceptació de donacions, les cessions gratuïtes, les cessions d'ús, les revocacions de cessions gratuïtes d'ús d'aquests béns i drets, les partions i amollonaments, la recuperació de la possessió, les concessions demanials, les reserves demanials, l'explotació de béns patrimonials, les adquisicions de títols representatius del capital i l'exercici de la potestat investigadora.

3. Delegar en els secretaris i les secretàries generals de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència per concedir o denegar les sol·licituds d'ajornaments o fraccionaments dels deutes a favor de la hisenda pública autonòmica a què es refereix l'article 22 de la Llei 14/2014, quan es tracti de deutes que, d'acord amb la legislació vigent aplicable, es derivin d'ingressos públics que correspon gestionar a cada una de les conselleries o als organismes autònoms adscrits a les conselleries, i no a l'Agència Tributària de les Illes Balears.

4. Delegar en el director general del Tresor i Patrimoni la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries, a excepció dels que formen part de la delegació de competència a què es refereix l'apartat 2 d) i dels que formen part de la delegació de signatura a què es refereixen els apartats 6 i 7 a) d'aquesta Resolució.

5. Delegar en el director general de Pressuposts la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:

a) Els actes que, d'acord amb la legislació aplicable, correspon dictar a la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors en matèria d'autorització d'imputació de despeses en exercicis futurs i de modificació de les anualitats compromeses.

b) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a aprovacions de modificacions de crèdit, i també a la creació de partides pressupostàries a què fa referència l'article 41 de la Llei 14/2014.

c) Els actes d'autorització de les modificacions de les dotacions pressupostàries de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma.

6. Delegar en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears i en els gerents territorials d'aquest Servei la signatura de tots els actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de cada un d'aquests centres de despesa.

7. Delegar en la directora o el director de l'Agència Tributària de les Illes Balears l'exercici de les funcions següents:

a) La signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a operacions no pressupostàries de l'Agència Tributària de les Illes Balears.

b) L'emissió dels documents comptables que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d'ingressos indeguts que dicti aquest òrgan directiu en l'exercici de la competència que li atribueix la disposició final quarta de la Llei 3/2008, de 14 d'abril, de creació i regulació de l'Agència Tributària de les Illes Balears, en relació amb les lletres a) i b) de l'article 63.4 del Decret 75/2004.

8. Delegar en els secretaris generals de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en els òrgans equivalents o, si no n'hi ha, en el director de cada un dels organismes autònoms corresponents a les seccions pressupostàries 73, 76, 77 i 78, l'emissió dels documents comptables que es derivin de les resolucions dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4 c) del Decret 75/2004.

9. Delegar en la secretària de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de les Illes Balears la signatura de la tramesa dels informes que sigui competència de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors com a presidenta de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa.

10. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades de la secretària general correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:

— Direcció General de Pressuposts

— Direcció General de Finançament

— Direcció General del Tresor i Patrimoni

— Direcció General de Relacions Exteriors

— Direcció General de Fons Europeus

11. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia del director general de Pressuposts l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:

— Direcció General de Finançament

— Secretaria General

— Direcció General del Tresor i Patrimoni

— Direcció General de Relacions Exteriors

— Direcció General de Fons Europeus

12. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia del director general de Finançament l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a les persones titulars dels òrgans directius següents, per aquest ordre:

— Direcció General de Pressuposts

— Secretaria General

— Direcció General del Tresor i Patrimoni

— Direcció General de Relacions Exteriors

— Direcció General de Fons Europeus

13. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia dels directors generals del Tresor i Patrimoni, de Relacions Exteriors i de Fons Europeus l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon a la secretària general o, en cas de vacant, d'absència o de malaltia d'aquesta darrera, a la persona titular de l'òrgan directiu que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat 10 anterior.

14. Disposar que, sens perjudici del que estableixen l'apartat 10 d'aquesta Resolució i el Decret 32/2008, de 14 de març, pel qual es regula l'organització, l'estructura i les funcions de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i d'acord amb el que preveu l'article 73.3 de la Llei 14/2014, el director general del Tresor i Patrimoni i l'interventor general de la Comunitat Autònoma puguin disposar la seva suplència per a la disposició de fons en qualsevol unitat administrativa integrada en la Direcció General del Tresor i Patrimoni, i en la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, respectivament.

15. Disposar que aquesta Resolució tengui efectes a partir del mateix dia d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

16. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 9 de juliol de 2019

La consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors Rosario Sánchez Grau