Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 6839
Convocatòria per proveir temporalment el lloc de treball vacant de lliure designació, director/a general d’Urbanisme i Planejament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

Constituït l'equip de govern municipal i, amb l'objecte de continuar desenvolupant els programes i objectius prevists per a aquesta legislatura, es fa necessari proveir temporalment el lloc de treball vacant de lliure designació, director/a general d'Urbanisme i Planejament, mitjançant una comissió de serveis ordinària voluntària, o bé mitjançant la formalització d'un contracte de treball d'alta direcció a l'empara del RD 1382/1985, d'acord amb allò que preveu l'art.13.4 del Reial Decret 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

És per això que, aquesta Batlia-Presidència, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1 h) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, disposa la següent

Resolució

1. Aprovar les bases de la convocatòria per proveir temporalment el lloc de treball vacant de lliure designació, director/a general d'Urbanisme i Planejament.

BASES

Primera.- L'objecte d'aquesta convocatòria és la provisió temporal del lloc de treball que s'especifica:

Denominació: director/a general d'Urbanisme i Planejament.

Nombre de llocs a proveir: 1.

Provisió: lliure designació

Dedicació: sí

Disponibilitat: sí

Exclusivitat: sí

La retribució del lloc de treball es el següent:

a) Cas de ser proveït mitjançant una comissió de serveis ordinària voluntària:

Grup A, subgrup A1

Complement de destinació: 29

Complement específic anual: 24.469,80 €

b) Cas de ser proveït mitjançant la formalització d'un contracte d'alta direcció:

Retribució anual bruta: 59.151,96 €

Funcions del lloc de treball:

Dirigir i impulsar les actuacions relatives a les àrees d'activitat d'Urbanisme i Planejament, sota la direcció de la  tinença de batlia competent en la matèria, responsabilitzant-se de la coordinació, organització i gestió del conjunt d'unitats administratives que comprengui.

Segona.- Requisits de les persones aspirants:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord a l'article 56 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, es permeti l'accés a l'ocupació pública.

En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua. 

b) Estar en possessió de la titulació acadèmica (llicenciatura o grau) d'Enginyeria o Arquitectura.

c) Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'acreditarà formalment mitjançant el corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

En cas de que la persona que resulti seleccionada no pugui acreditar aquest requisit, se li atorgarà un termini de dos anys per acreditar-lo, comptadors des del seu nomenament o, si s'escau, des de la data del contracte de treball d'alta direcció.

Tercera.- El termini per presentar la sol·licitud de participació en aquest procés selectiu és de 10 dies naturals comptadors es de l'endemà al de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament, www.calvia.com.

Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'han de presentar en el registre general d'entrada, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la instància s'ha de presentar:

- Fotocòpia del D.N.I.

- Un currículum, amb els documents justificatius dels requisits exigits, així com dels mèrits que s'aportin, mitjançant certificacions o fotocòpies.

Es valorarà especialment la formació específica i l'experiència professional en aquelles matèries que s'hagin d'abordar en el lloc de treball, així com també l'experiència en el desenvolupament de funcions directives o d'assessorament especial en l'administració pública.

No seran valorats aquells mèrits que no quedin degudament acreditats, en tots els seus extrems, dins del termini de presentació d'instàncies.

Quarta.- Les persones aspirants seran convocades per realitzar una entrevista amb el batle-president o la persona o persones en qui delegui, sobre qüestions derivades de la seva trajectòria professional i qualssevol altres que es considerin necessàries per avaluar la idoneïtat del candidat o candidata. La Batlia-Presidència és l'òrgan que decidirà qui és la persona més idònia per ocupar el lloc de treball.

Es valorarà l'experiència acumulada en l'àmbit del Urbanisme i el Planejament, principalment des de la gestió pública i, així mateix, s'atendrà especialment al model urbanístic i als coneixements envers la tramitació en procés del PGOU del terme municipal de Calvià que la persona candidata demostri durant el desenvolupament de l'entrevista.

Cinquena.- La durada de la comissió de serveis serà l'establerta legal o reglamentàriament i, si s'escau la formalització d'un contracte de treball d'alta direcció serà com a màxim fins que cessi l'actual corporació, constituïda en data 15/06/2019.

Sexta.- Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes a comptar de l'endemà al de la publicació d'aquesta resolució, i en aquest cas no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta. 

El recurs de reposició s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en les dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la seva interposició, cas en què quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement a l'establert en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà al de la recepció d'aquesta notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que considereu pertinent.

2. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el BOIB i en el web municipal. 

Calvià , 4 de juliol de 2019

El Batle-President Alfonso Rodríguez Badal