Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE SANT JOSEP DE SA TALAIA

Núm. 6910
Nomenament membres Junta de Govern i delegació d'atribucions i competències

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aquesta Alcaldia va emetre en data 27 de juny de 2019 el Decret núm. 2052/19, que a continuació es transcriu:

“ASSUMPTE:  DESIGNACIÓ DE MEMBRES DE LA JUNTA DE GOVERN I DELEGACIÓ D'ATRIBUCIONS I COMPETÈNCIES                    

Elegit alcalde d'aquest Ajuntament en sessió plenària extraordinària celebrada el 15 de juny de 2019,  de conformitat amb el que ha estat disposat en l'art. 23 de la Llei 7/85, de 02 d'abril, reguladora  de les  bases de règim local, així com l'article 52.5 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, que diu que, podran ser objecte d'una sola resolució de l'alcalde, el nomenament com a membre de la Junta de Govern i la delegació d'atribucions a què es refereix l'article 43, i de conformitat amb l'article 88 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal  i de règim local de les Illes Balears, RESOLC:

PRIMER-

1.1- DESIGNAR LA JUNTA DE GOVERN que, presidida per la meua autoritat, integraran els regidors següents:

  • SR. ÁNGEL LUÍS GUERRERO DOMÍNGUEZ, primer tinent d'alcalde
  • SRA. ANA RIBAS ALONSO segon tinent d'alcalde
  • SR. PERE RIBAS PLANELLS, tercer tinent d'alcalde
  • SRA. PILAR RIBAS TORRES, regidora del Grup PSOE
  • SR. VICENT XAVIER  ROSELLÓ RIBAS, regidor del Grup PSOE
  • SR. JOSÉ GUASCH ROIG, regidora del Grup PSOE

Correspondrà a la Junta de Govern l'assistència a l'alcalde en l'exercici de les seues atribucions, així com exercir les atribucions que en virtut del que ha estat disposat en l'art. 43 i 51 del Reial decret 2568/86, de 28 de novembre i la vigent Llei 7/85, puguin ésser o estiguin delegades per l'alcalde o pel Ple, en concret l'alcaldia delega en la Junta de Govern les següents:

  • En matèria d'instruments de planejament  i de contractació, les de l'article 21 .1 apartats j) i, n) de la Llei 7/85, de 2 d'abril.

  • L'atorgament de les llicències a què es refereix l'article 146.d) f) l) de la Llei 12/2017, de 29 de desembre (LUIB).

  • La resolució d'expedients de disciplina urbanística activitats i sancionadors amb multa superior a 30.000 euros. I resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial  de quantia superior  a 6000 euros.

  • L'aprovació del Pla Estacional de llicències de Taxi.

1.2- La Junta de Govern farà sessió ordinària quinzenalment, farà sessió extraordinària quan el president ho decideixi o ho sol·liciti la quarta part dels membres de la Junta.

1.3- Que se'n doni compte al Ple en compliment del que ha estat establert en l'art. 38 d) del Reial decret 2568/86, de 28 de novembre.

SEGON.-

Fent ús de les atribucions que confereix la Llei i en particular els articles 43 i 44 del RD 2568/86,  de 28 de novembre,  RESOLC :

2.1.- DELEGAR la DIRECCIÓ POLÍTICA amb les COMPETÈNCIES que s'assenyalen de les següents ÀREES de l'AJUNTAMENT, als regidors o regidores que s'indiquen:

ÀREA DE TERRITORI

SR. ÁNGEL LUÍS GUERRERO DOMÍNGUEZ

URBANISME I ACTIVITATS, ORDENACIÓ DEL TERRITORI, RELACIONS AMB EL SERVEI MUNICIPAL D' AIGUA, CADASTRE I POLICIA LOCAL. 

La delegació efectuada, inclou la firma de documents, per presentar davant altres administracions, o de tràmit, necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde i la de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers. S'inclou la resolució dels recursos de reposició i al·legacions presentades contra els actes objecte de delegació,  en concret:

  • En matèria de LLICÈNCIES I AUTORITZACIONS:

- Tramitació de procediments relacionats amb tot tipus de llicències urbanístiques i certificats urbanístics i de final d'obra i d'antiguitat ,

- Atorgament o, denegació de llicències urbanístiques amb excepció de les recollides en els apartats d) f) i l) de l'article 146 LUIB.

- Tramitació de procediments relacionats amb les activitats previstes en la vigent llei 7/2013 o la que la substitueixi.

- Signatura d'actes de recepció d'urbanitzacions

- Llicències d'ocupació de via pública i guals.

- Autoritzacions relatives a sanejament i connexions a la xarxa municipal d'aigua.

  • En matèria DE DISCIPLINA URBANÍSTICA: 

- Inici i tramitació d'expedients de disciplina urbanística.

- Ordres de paralització i precinte, i qualsevol altres mesures o diligències que puguin tenir caràcter previ a l'inici d'expedient de disciplina urbanística

  • En matèria SANCIONADORA:

- Inici d'expedients sancionadors en relació amb la llei 7/2013 d'activitats o la que la substitueixi i resolució dels mateixos sempre que no superin la quantia de 30.000 €.

-  Inici d'expedients sancionadors en matèria de disciplina urbanística i resolució dels mateixos sempre que no superin la quantia de 30.000 €.

- La competència en matèria sancionadora compren la competència per adoptar mesures cautelars.

Aigües. Tendrà a la seva cura les relacions amb l'empresa concessionària del servei municipal d'aigües, el seguiment del seu contracte, les obres que puntualment es pugin encarregar a l'empresa i tota quanta relació sigui necessària pel manteniment de la qualitat del servei. De la mateixa manera totes les autoritzacions de nous subministraments, prèvia tramitació administrativa i informes del servei.

Policia local. D'acord amb els responsables  de la Direcció de la Policia Local, tendrà al seu càrrec les relacions polítiques i administratives necessàries com a interlocutor de l'equip de govern, amb totes les qüestions relacionades amb el funcionament de la policia local de Sant Josep, tant a nivell de reforços de personal, com d'equipaments, vehicles, pressupostos i resta d'aspectes relacionats.

SR. PERE RIBAS PLANELLS

VIES PÚBLIQUES, OBRES PÚBLIQUES, PARCS I JARDINS

Es delega el control, impuls i execució de les actuacions per manteniment de projectes d'infraestructures públiques a carrers i vies municipals, tant els actuals com els de nova creació, voravies, enllumenat, espais públics, com places i zones verdes, etc. De la mateixa manera, s'encarregarà de tota la senyalització viària, tant vertical com horitzontal, a totes les vies, carrers i camins del municipi.

La delegació efectuada inclou la facultat de dirigir els serveis corresponents i la de gestió de tràmits, a excepció de la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.

SR. JOSEP GUASCH ROIG

TRANSPORT, TAXIS, PLATGES I LITORAL, EDIFICIS PÚBLICS.

Transports i taxis. Es deleguen les competències que corresponen a l'ajuntament en matèria de transports (relacions amb altres administracions en aquesta matèria), transport escolar i servei municipal de taxis.

Impuls per a la redacció i aprovació dels diferents plans de mobilitat de les zones urbanes del municipi.

Platges i litoral. En platges i litoral, la proposta d'informes que s'han d'enviar a la Demarcació de Costes i altres administracions, impulsar el Pla de gestió municipal del litoral,  control dels plans anuals d'instal·lacions de temporada a les platges, així com, les relacions amb els concessionaris de les instal·lacions de platges.

Edificis públics. Actuacions en el manteniment d'edificis públics. Serà responsable del control en el manteniment dels edificis públics propietat de l'ajuntament de Sant Josep (instal·lacions esportives, centres culturals, centres socials, escoles, escoletes, etc.), de cara a mantenir-los en bon estat i amb una imatge correcte pel seu ús.

La delegació efectuada inclou la firma de documents  per presentar davant altres administracions, o de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers.

SRA. MONICA FERNÁNDEZ CAMPOS

MEDI AMBIENT, AGRICULTURA, ESPAIS PROTEGITS, NETEJA I ENERGIA

Medi ambient i Espais protegits. Es delega la proposta de realització de campanyes de conscienciació mediambiental, interlocució i representació amb altres administracions en qualsevol tema de medi ambient de l'àmbit que sigui.

Neteja. Responsable de l'impuls en el seu conjunt del contracte de neteja que tenim amb l'empresa concessionària, així com elevar propostes que s'han d'aprovar pel Ple o Junta de Govern Local per a l'aprovació dels  Programes anuals, modificacions, feines extres amb el recolzament dels tècnics municipals.

Energia. La gestió de l'energia i de telefonia, que consumeixen els edificis públics, assumptes i propostes en relació a l'aplicació de l'ordenança de contaminació lumínica, relacions amb el concessionari de l'enllumenat públic i elevació al Ple o Junta de Govern de propostes relacionades i recolzades pels tècnics municipals.

La delegació efectuada inclou la firma de documents  per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.

ÀREA DE CIUTADANIA

SRA. ANA RIBAS ALONSO

BENESTAR SOCIAL, CENTRES DE DIA, MAJORS I ESPORTS.

Benestar Social, centres de dia i majors. Es delega la direcció de tota l'àrea social, ajudes, plans d'intervenció, etc.; proposta d'ubicació dels nous centres, cerca de finançament, la interlocució de tots els clubs de majors del municipi, ajudes, subvencions, programes, etc.

Esports. La interlocució amb tots els clubs esportius del municipi, locals i camps d'esports on s'ubiquen, ajudes, programes, promoció de l'esport en totes les seves variants, etc.

La delegació efectuada inclou la tramitació i expedició de targetes d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, la firma de documents per presentar davant altres administracions, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquestes matèries s'atribueix la legislació vigent o futura a l'alcalde i, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.

SRA. CRISTINA RIBAS RIBAS

PATRIMONI, GESTIÓ DE CENTRES CULTURALS, PARTICIPACIÓ CIUTADANA I FESTES.

Cultura. Es delega  la promoció i ajuda a les manifestacions de cultura popular i local del municipi, gestió, atenció i programació dels centres culturals que tengui l'ajuntament.

Patrimoni. Es deleguen les funcions per impulsar i tenir un Catàleg de béns patrimonials i catalogats, obligada per la llei del patrimoni històric-artístic, Plans de protecció (PEP's) dels entorns BIC Interlocució amb propietaris privats.

Participació ciutadana. Crear, dirigir i controlar els fòrums de participació ciutadana que puguem tenir a l'ajuntament. Promoure la necessària participació social en totes les qüestions municipals.

Festes. Interlocutar amb associacions, preveure amb temps les festes.

La delegació efectuada inclou la firma de documents  per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.

SRA. NOEMI BONED PACHON

JOVENTUT, EDUCACIÓ, TREBALL I FORMACIÓ I FAMÍLIA I INFÀNCIA

La delegació efectuada es refereix gestió de Casals de Joves, relacions amb el SOIB, relacions amb  Consells Escolars, Escoletes  municipals, plans d'oci infantil i juvenil,  inclou la signatura de contractes laborals aprovats prèviament per l'alcalde, la firma de documents de tramit per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquestes matèries s'atribueix la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.

SRA. MARÍA GUADALUPE NAUDA

PROTECCIÓ ANIMAL, SANITAT LOCAL, IGUALTAT I VIVENDA

Igualtat. Es delega la responsabilitat de l'aplicació i impuls de les polítiques publiques d'igualtat, d'acord amb el pla d'igualtat aprovat per l'ajuntament. Plantejament proposta i execució de nous plans d'igualtat a altres nivells de la política municipal. Esport, educació, empresa, etc.

Sanitat Local. Coordinació dels serveis a la ciutadania que dona IB Salut al nostre municipi i interlocució amb els responsables del mateix. Control i atenció de les feines d'inspecció que presta Sanitat local a través de la Conselleria de Sanitat del Govern Balear. Control i impuls de les instruccions que rebem a l'Ajuntament sobre qüestions sanitàries locals i l'àrea de cementeris municipals. 

Benestar animal. Disseny, impuls i execució de polítiques de benestar animal, redacció de normes i ordenances sobre animals domèstics, control sobre les empreses que presten el servei de recollida d'animals. Campanyes de castració, colònies felines, etc.

Habitatge. Línies de subvenció al lloguer per distints col·lectius que puguem accedir (joves, famílies monoparentals, gent vulnerable, etc.), impuls i execució de programes d'assessorament sobre habitatge, estudis sobre necessitats d'habitatge al nostre municipi. Interlocució entre distints sectors i col·lectius per millorar l'oferta d'habitatge privat. Disseny i execució de polítiques de construcció d'habitatge públic en règim de lloguer i venda a través de l'IBAVI o d'iniciativa purament municipal.

La delegació efectuada inclou la firma de documents  per presentar davant altres administracions, davant tercers o, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde, sense incloure la resolució d'actes administratius que afectin a tercers.

ÀREA DE SERVEIS GENERALS

SR. VICENT XAVIER ROSELLÓ RIBAS

HISENDA, PRESSUPOST, PROMOCIÓ TURÍSTICA, PERSONAL I MODERNITZACIÓ  DE L'ADMINISTRACIÓ I ÀREA INFORMÀTICA.

La delegació efectuada, inclou la firma de documents per presentar davant altres administracions o particulars i la direcció interna, ordenació  de pagaments, emissió de certificats i notificacions  de les resolucions administratives relativa a l'àrea econòmica que es delega i de les actuacions relatives a liquidacions de taxes, imposts i resolució de recursos contra les actes de delegació.

Com a responsable de pressupostos, serà responsabilitat seva la feina d'elaboració dels mateixos, així com la seva presentació i defensa. El seguiment puntual i, les modificacions que es puguin sol·licitar i aprovar.

Turisme. Serà responsable del Departament de promoció turística, amb atenció a les oficines d'informació turística, elaboració de material promocional, fullets informatius, mapes i resta de material que, juntament amb el personal contractat formi part de l'oferta municipal en aquesta matèria.

Personal. Impuls a la creació del Departament de personal de l'ajuntament i responsable de les sol·licituds del personal en matèria de situacions administratives per resolució, gestió o tràmit que es pugui presentar a l'ajuntament, que serà sempre amb assessorament dels serveis jurídics i tècnics de la casa.

Modernització de l'Administració. Serà responsable de seguir implementant les mesures tendents a l'adaptació de l'ajuntament com a administració, a totes les noves tecnologies, tant amb programes, com amb equipament tècnic.

Responsable del seguiment dels contractes de subministrament de serveis tecnològics i, de seguir en el procés de modernització de l'ajuntament de Sant Josep de sa Talaia.

SRA. PILAR RIBAS TORRES

CONTRACTACIÓ, COMERÇ I INDUSTRIA, RÈGIM INTERN I RELACIONS INSTITUCIONALS, PROTECCIÓ CIVIL I EMERGÈNCIES I RESPONSABILITAT PATRIMONIAL.

Coordinació de projectes i contractació. Seguiment i control de l'execució dels projectes que les distintes regidories van impulsant.

Informar en coordinació amb la resta d'àrees sobres plans, projectes i estudis promoguts per altres administracions coordinant-se les actuacions necessàries per a l'execució, relacions amb altres administracions, gestió de la comunicació entre administracions.

Control i seguiment dels projectes municipals i del pla de govern per a l'execució dels projectes més importants d'aquest mandat.

Protecció civil i emergències. Serà responsable d'aquest Departament que formen essencialment el grup de voluntaris de protecció civil que, tot i tenir dissenyada la seva pròpia estructura, tendrà aquesta regidoria com a responsable polític a nivell de propostes de pressupostos, necessitats tant a nivell personal com tècnic o d'equipaments. De la mateixa manera, el control, revisió i seguiment dels plans municipals d'emergències i de les avaluacions de riscos.

Comerç. La gestió i direcció dels mercats municipals, planificar, proposar o impulsar mesures per fomentar el desenvolupament i, promocionar el comerç local, fomentar l'associació de comerciants i donar-los suport, organitzar cursos de formació.

Resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial en quantia inferior a 6000 €.

La delegació efectuada inclou la firma de documents  per presentar davant altres administracions, de tràmits necessaris per poder executar les competències que en aquesta matèria s'atribueixi per la legislació vigent o futura a l'alcalde amb inclusió dels actes administratius que afectin a tercers.

2.2. Serà l'òrgan competent per elevar a Dictamen de la Comissió del Ple o de la Junta de Govern Local (en cas de delegació) tots els assumptes, que dins de l'àmbit de la seva competència hagin de sotmetre's a la consideració dels esmentats òrgans llevat quan un assumpte  afecti a l'àmbit  de competències de més d'un àrea, que correspondrà a l'alcalde.

2.3. Les resolucions administratives que s'adoptin per delegació indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per l'òrgan delegant, ta. Com diu l'article 9.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre. 

2.4. Les competències anteriorment assenyalades, en cap cas, podran ser delegades a favor de terceres persones i seran exercides personalment per l'òrgan delegat, tot això, sense perjudici que aquest pugui, en qualsevol moment, sotmetre a la consideració i resolució  de l'Alcaldia, amb caràcter excepcional i proposta raonada qualsevol assumpte atribuït a les competències delegades. Així mateix, l'alcalde podrà en qualsevol moment procedir a la revocació o qualsevol altre figura afí de les competències delegades.

2.5. Que es publiqui en el BOIB, es notifiqui a les persones interessades i se'n doni compte al Ple en la primera sessió que es faci, tot això conforme estableix  l'article 44 del RD 2568/86, de 28 de novembre.

Ho mana i signa  el Sr. Alcalde, Josep Marí Ribas.”

La qual cosa es publica perquè tothom en prengui coneixement.

 

Sant Josep de sa Talaia, 8 de juliol de 2019

El Batle accidental Angel Luis Guerrero Domínguez