Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

Núm. 6820
Resolució per la que es modifica el decret amb el que es va constituir la junta de govern local, es nomenaren els tinents de batle i es delegaren competències de Batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

A la Ciutat de Llucmajor, el batle que subscriu, Sr. Éric Jareño Cifuentes, en presència del secretari de la corporació, venc a dictar la següent

RESOLUCIÓ

ANTECEDENTS DE FET

A. Dia 15 de juny passat es va constituir la nova corporació sorgida de les eleccions locals celebrades el passat 26 de maig, i mitjançant el Decret 2019002031, de 21 de juny, es va constituir la Junta de Govern Local (JGL), es van nomenar els tinents de batle, i es van delegar les àrees de gestió en els distints regidors i regidores, i es va delegar a favor de la JGL les competències que es va considerar convenient.

B. L'anterior resolució va ser executiva des de dia 22 de juny, i d'ella se'n va donar compte al Ple de dia 26 de juny, quedant pendent la seva publicació en el BOIB.

C. El Ple de dia 26 de juny va acordar que la JGL realitzarà sessió ordinària amb periodicitat setmanal, i queda pendent ara fixar el dia i l'hora concrets de realitzar l'esmentada sessió ordinària.

D. Al marge de la necessitat de complementar el Decret de dia 21 de juny, amb un segon decret on s'estableixi el dia i hora concrets de les sessions ordinàries de la JGL, la seva entrada en vigor ha posat de manifest dues qüestions:

1. per una banda, que és necessari suprimir la competència residual a favor de la JGL en matèria de personal, ja que es perd una operativitat i agilitat que en moltes ocasions és necessària en la gestió ordinària d'aquesta matèria;

2. i per altra, que hi ha dues regidories que comparteixen àrees (economia i hisenda, en un cas, i RRHH i funció pública, en l'altre) que per la seva denominació genèrica és necessari especificar quin és l'àmbit de competències que s'atribueix a cada regidoria.

FONAMENTS DE DRET

I. L'article 38 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), estableix que dins els 30 dies següents a la sessió constitutiva de la corporació, el batle ha de convocar sessió plenària per, entre d'altres qüestions, donar coneixement de les resolucions del batle en matèria de nomenament dels tinents de batle i dels membres de la JGL.

II. PEL QUE FA A LA JUNTA DE GOVERN LOCAL:

A. Necessitat de la seva creació.

La JGL és d'existència obligatòria en el municipi de Llucmajor, per tenir més de 5.000 habitants [art. 20.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local -LBRL-, art 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LMRLIB-], i 35.2 d) del ROF.

B. Composició.

Estarà integrada pel batle i, en el cas de Llucmajor, un màxim de 7 regidors (art. 52.2 ROF), nomenats i separats lliurement per aquell, i se'n donarà compte al Ple.

C. Competències.

Li correspon l'assistència al batle en l'exercici de les seves funcions, i les atribucions que el batle o un altre òrgan li deleguin o li atribueixin les lleis.

D. Periodicitat de les sessions.

La de les ordinàries serà determinada per acord plenari (art. 88.1 LMRLIB), i com a mínim serà cada 15 dies hàbils (art. 112 ROF). El dia i hora concrets de les sessions ordinàries les fixarà el batle per decret (art. 112.3 ROF).

III. PEL QUE FA ALS TINENTS DE BATLE:

A. Necessitat de la seva designació.

Els tinents de batle són d'existència obligatòria en tots els municipis [art. 20.1 a) LBRL i art. 22 LMRLIB]. Aquests seran lliurement nomenats i cessats pel batle d'entre els membres de la JGL quan aquesta existeixi. Els nomenaments i cessaments es faran mitjançant resolució del batle, de la que se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri, i es notificarà als designats i es publicarà en el BOIB (art. 46.1 ROF). En els municipis on existeixi JGL, el nombre de tinents de batle no podrà excedir del nombre de membres d'aquella (art. 46.2).

B. Funcions

Correspon als tinents de batle, per la seva condició, substituir en la totalitat de les seves funcions i per l'orde del seu nomenament el batle, en els casos d'absència, malaltia o impediment (art. 47.1 ROF).

En conseqüència, RESOLC:

Primer. Constituir la Junta de Govern Local, que estarà formada per mi mateix com a president, i pels regidors i regidores següents, que no superen el terç del nombre legal dels membres que composen la corporació:

1. Sra. Noemí Getino Pérez

2. Sr. Alexandro Gaffar

3. Sr. Guillermo Roig Mascaró

4. Sra. Maria Francisca Lascolas Rosselló

Segon. Per a la substitució de la Batlia en els casos de vacant, absència o malaltia, nomèn com a tinents de batle als següents regidors i pel següent ordre:

Primera tinenta de batle: Sra. Noemí Getino Pérez

Segon tinent de batle: Sr. Alexandro Gaffar

Tercer tinent de batle: Sr. Guillermo Roig Mascaró

Quarta tinenta de batle: Sra. Maria Francisca Lascolas Rosselló

Tercer. Delegar en la Junta de Govern Local les atribucions concretes que a continuació es detallen:

1. Aprovar les bases reguladores i la convocatòria de cada tipus de subvenció, així com la concessió de subvencions quan estiguin destinades a finançar despeses que tenguin una durada de fins a quatre anys.

2. Autorització de la celebració de fires i festes patronals.

3. Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovada pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball (...).

4. Acordar les sancions del personal, tret de la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.

5. L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, i la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

6. L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent el batle per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el Pressupost.

7. L'aprovació d'instruments de col·laboració amb altres administracions o entitats cíviques, sempre i que no siguin competència del Ple.

8. La concessió d'ajudes socials de caràcter excepcional, no incloses dins el sistema de caixa fixa.

Quart. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les següents competències:

1. Sra. Noemí Getino Pérez: Comerç, Mercats, Fires, i Atenció a la Ciutadania a s'Arenal. Es delega expressament en ella la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats d'aquestes àrees.

2. Sr. Alexandro Gaffar: Economia (subvencions, rendes i recaptació, i suport pressupostari), Funció Pública (formació i avaluació, unitat de suport, i unitat de suport adaptada), i Atenció a la Ciutadania a les Urbanitzacions. Es delega expressament en ell la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats d'aquestes àrees.

3. Sr. Guillermo Roig Mascaró: Urbanisme i Medi Ambient. Es delega expressament en ell la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats d'aquestes àrees.

4. Sra. Mª Francisca Lascolas Rosselló: Educació, Ocupació, i Cultura.

5. Sr. Ginés Sáez González: Turisme, Festes, i Innovació.

6. Sr. Eloy Crusat Horrach: Comunicació, Transparència, Participació Ciutadana, Transports, i Mobilitat.

7. Sr. Gabriel Rojo Rodríguez: Serveis Socials, Dependència, Tercera Edat, i Cementeri. Es delega expressament en ell la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats d'aquestes àrees.

8. Sra. Mª del Pilar Bonet Escalera: Recursos Humans, Hisenda, Contractació Pública, i Manteniment Urbà. Es delega expressament en ella la potestat de firma per a l'exercici de les competències i facultats d'aquestes àrees.

9. Sr. Simó Adrover Llompart: Joventut i Esports.

Cinquè. Establir que la JGL realitzarà sessió ordinària els dimecres, a les 9.30 hores. Si el dia és inhàbil, la sessió es realitzarà el primer dia hàbil següent.

Sisè. Suprimir el Decret núm. 2019002031, de 21 de juny, que queda substituït íntegrament per la present resolució.

Setè. Donar compte del present Decret al Ple en la primera sessió que es realitzi. També es notificarà personalment a les persones designades, i es farà pública en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de demà mateix, d'acord amb el que estableix l'art. 44.2 del ROF.

 

Llucmajor, 27 de juny de 2019

El batle

Eric Jareño Cifuentes  

                                                                                       

Davant meu 

El secretari

Marc Rigo Manresa