Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 6819
Aprovació Oferta d'Ocupació Pública Ajuntament des Mercadal 2019
Des de la Batlia de l'Ajuntament des Mercadal, dia 5 i 8 de juliol de 2019, s'han dictat les Resolucions pels quals s'aproven l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2019 i les seves bases regualdores.
La resolució de dia 5 de juliol de 2019, literalment diu:
«Vist que, per Acord del Ple de data 30 de gener del 2019 es va aprovar, juntament amb el Pressupost Municipal, la Plantilla i la Relació de Llocs de treball d'aquest Ajuntament per a l'any 2019, que van ser publicades íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 15, de data 2 de febrer de 2019. Atès que que en la citada Plantilla i corresponent Relació de Llocs de treball figuren vacants i dotades pressupostàriament diverses places, la cobertura de les quals es considera necessària en el present exercici per al bon funcionament dels serveis municipals.
Vist que en el si de la Mesa de Negociació dels empleats públics d'aquest ajuntament de 15 de febrer i 2 de maig s'ha debatut sobre les places a incloure en l'Oferta d'ocupació i els criteris a seguir en relació amb la seva aprovació.
Vist l'Informe del Departament de Personal, en la qual s'especifica el resultat del càlcul de la taxa de reposició i les places vacants que podrien ser objecte d'Oferta Pública d'Ocupació de forma general, pel procediment d'estabilització d'ocupació temporal i per jubilacions anticipades de la Policia Local.
Vistos l'informe d'Intervenció en el qual es verifica el compliment de la legalitat i normativa aplicable.
Considerant els següents fonaments de dret:
El text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat mitjançant el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, estableix en el seu article 70 que les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que s'hagin de proveir mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, seran objecte de l'Oferta d'Ocupació Pública o instrument similar, que s'aprovarà anualment pels òrgans de Govern de les Administracions Públiques.
L'apartat un, nombre 2, de l'article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, preveu una taxa de reposició del 100 per cent per a les administracions públiques que, com en el cas de l'Ajuntament des Mercadal, hagin complert en l'exercici anterior els objectius d'estabilitat pressupostària i deute pública i la regla de despesa, així com una taxa addicional del 10 per cent destinada a aquells àmbits o sectors que requereixin un reforç d'efectius, sempre dins el marc de la estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, a utilitzar preferentment quan es doni, entre altres, alguna de les següents circumstàncies: establiment de nous serveis públics I alt volum de jubilacions esperades.
Així mateix, en el seu apartat Un, nombre 7, assenyala de forma expressa que no computaran dins el límit màxim de places derivat de la taxa de reposició d'efectius, les que es convoquin per a la provisió mitjançant processos de promoció interna.
D'altra banda, a més del que estableix l'article 19.uno.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017, s'autoritza, en el mateix article de la per a l'any 2018, una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estant dotades pressupostàriament, hagin estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors a 31 de desembre de 2017 a les següents sectors i col·lectius: personal dels serveis d'administració i serveis generals.
Igualment, l'apartat cinc de contingut en l'esmentat article 19 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, estableix que la validesa de la taxa de reposició autoritzada estarà condicionada al fet que les places resultants s'incloguin en una Oferta d'Ocupació Pública que, de conformitat amb el que que estableix l'apartat 2 de l'article 70 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic l'Empleat Públic, haurà de ser aprovada pels respectius òrgans de Govern de les Administracions Públiques i publicar en el Butlletí Oficial de la Província abans de la finalització de l'any 2018.
De conformitat amb els informes de personal i intervenció es proposa la oferta d'ocupació per a l'any 2019, per poder convocar la cobertura de llocs objecte de reposició, o per la necessitat de proveir en sectors amb un increment d'activitat pel establiment de nous serveis públics o per l'elevat nombre de jubilacions, com es preveu a la Policia Local. Així mateix amb la finalitat de donar estabilitat a l'ocupació pública i reduir la temporalitat de manera que al final del període d'aplicació la taxa en cada àmbit no superi el 8% .i, d'altra banda, fer possible l'exercici del dret a la progressió en la carrera professional i promoció del personal al servei de l'Administració Pública.
Vist quant antecedeix, es considera que l'expedient ha seguit la tramitació establerta en la Legislació aplicable procedint la seva aprovació definitiva per l'Alcalde, conforme a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
Vista la proposta del Regidor de Personal en data 5 de Juliol de 2019
Fent ús de les atribucions que m'han estat conferides.
RESOLC:
PRIMER. Aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública d'aquest Ajuntament per a l'any 2019 i les bases reguladores dels processos de selecció de personal funcionari de carrera i laboral fix de l'Ajuntament des Mercadal que conté els següents llocs de treball :
PERSONAL FUNCIONARI:
Grup |
Subgrup |
Compl. Destí |
Denominació |
Núm. Vacants |
Sistema d'accés |
Tipus |
---|---|---|---|---|---|---|
A |
A1 |
24 |
Tècnic |
1 |
Torn Lliure |
Estab. Oc. |
C |
C2 |
12 |
Aux. Adm. Serveis Generals |
4 |
Torn Lliure |
Estab. Oc. Temp. |
Cos de Policia Local
Grup |
Subgrup |
Compl. Destí |
Denominació |
Núm. Vacants |
Sistema d'accés |
Tipus |
---|---|---|---|---|---|---|
C |
C1 |
14 |
Oficial Policia Local |
1 |
Torn Lliure |
General |
C |
C1 |
14 |
Oficial Policia Local |
2 |
Promoció interna |
General |
C |
C1 |
14 |
Policia Local |
1 |
Torn Lliure |
DA. 165 |
C |
C1 |
14 |
Policia Local |
3 |
Torn Lliure |
Estab. Oc. |
SEGON. Remetre el present Acord a l'Administració General de l'Estat i publicar l'Oferta d'Ocupació Pública en el tauler d'anuncis i a la seu electrònica de l'Ajuntament des Mercadal [http://www.aj-esmercadal.org/], i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
TERCER. Convocar les places ofertes en execució de la present Oferta d'Ocupació Pública dins del termini improrrogable de tres anys a comptar des de la seva data de publicació. Per motius d'eficàcia en la gestió de les convocatòries derivades de la present oferta d'ocupació pública, aquestes podran incorporar places incloses en les Ofertes d'Ocupació Pública d'exercicis anteriors que, estant consignades pressupostàriament, encara no haguessin estat convocades.»
Es Mercadal, 8 de juliol de 2019
El batle Francesc Ametller Pons
BASES GENERALS REGULADORES DELS PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA I LABORAL FIX DE L'AJUNTAMENT DES MERCADAL
1.- OBJECTE
1.1.- Les presents bases regulen els aspectes comuns als processos selectius que convoqui l'Ajuntament des Mercadal per a la selecció del personal funcionari de carrera i laboral fix, dins del marc general d'execució de l'oferta de d'ocupació pública corresponent a l'exercici 2019, de conformitat amb el disposat en l'article 70 del text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.
1.2.- Les especificitats de cada procés selectiu seran objecte de regulació en les bases específiques que s'aprovaran pel titular de l'òrgan competent per a regir cada convocatòria.
1.3.- A aquestes bases els seran d'aplicació el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; el Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració Local; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994; i si escau, en la normativa aplicable a la Policia Local de les Illes Balears, sobre selecció, formació, promoció i mobilitat, continguda a la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears i en el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril.
1.4.- La distribució de les places oferides per àrees i llocs de treball és la que s'assenyali, en cada moment, en les corresponents bases específiques per a cada procés selectiu.
1.5.- Les bases específiques determinaran la reserva de places al foment de la promoció interna segons les modalitats que preveu la legislació vigent i el número de places que es reservaran per al torn de discapacitat.
2.- REQUISITS GENERALS
2.1.- Per ser admeses en el procés selectiu, les persones aspirants, a més dels requisits específics que s'assenyalin a les bases específiques de cada procés en concret, hauran d'acreditar els següents requisits i/o condicions:
2.1.1.- Requisits generals:
2.1.1.1.-Nacionalitat: Tenir la nacionalitat espanyola o complir els requisits establerts en l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en el supòsit d'accés a la feina pública de nacionals d'altres estats.
En el cas de selecció de personal laboral, les persones estrangeres a les que es refereix el paràgraf anterior i les persones estrangeres amb residència legal a Espanya, d'acord amb el que estableix la Llei 4/2000, d'11 de gener, podran accedir-hi en igualtat de condicions que els i les espanyols i espanyoles.
En qualsevol cas, la persona aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document oficial vigent.
2.1.1.2.- Edat: Tenir complerts els 16 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa, sense perjudici que per a l'accés a determinats cossos, les bases específiques determinin uns requisits diferents en matèria d'edat.
2.1.1.3.-Titulació: Estar en possessió del títol acadèmic oficial exigit, o bé un de nivell equivalent o superior, de conformitat amb el que estableixin les bases específiques. El diploma acreditatiu de la titulació acadèmica exigida pot ser substituït pel document acreditatiu d'haver abonat la taxa per a la seva expedició.
Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, caldrà que prèviament hagi estat concedida l'homologació corresponent, o el reconeixement de la titulació per exercir la professió objecte de la convocatòria i s'haurà d'aportar el títol acadèmic traduït per intèrpret jurat amb el reconeixement de la titulació per exercir la professió objecte de la convocatòria.
2.1.1.4.- Capacitat funcional: No patir cap malaltia o disminució psíquica o física que impedeixi el desenvolupament de les funcions pròpies de la plaça convocada o disminueixi les aptituds per a desenvolupar-les de forma permanent o transitòria.
2.1.1.5.- Habilitació: No trobar-se inhabilitades per sentència ferma per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, ni haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. Els requisits indicats anteriorment s'han de complir el darrer dia del termini de presentació de sol·licituds i s'han de continuar complint fins a la presa de possessió com a personal funcionari de carrera o contractació laboral.
2.1.1.6.- Incompatibilitats: No concórrer en cap causa d'incompatibilitat, d'acord amb el que estableix a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
En l'exercici de la funció pública atribuïda a la plaça a la qual es destini, serà aplicable al personal funcionari i al personal laboral la normativa vigent sobre el règim d'incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d'incorporar-se al servei de la Corporació, ha d'efectuar una declaració d'activitats i, si escau, sol·licitar la compatibilitat.
2.1.1.7.- Llengua catalana: Acreditar els coneixements de llengua catalana del nivell requerit a les bases específiques.
El procés de selecció, si així ho determinen les seves bases específiques, pot contenir una prova o exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell al requerit en la convocatòria per a les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment el corresponent nivell de català, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apta o no apta.
Estaran exemptes de realitzar la prova, les persones aspirants que acreditin el nivell de coneixement de la llengua catalana exigit a la convocatòria corresponent mitjançant la presentació del títol o certificat oficial corresponent, expedit pel l'Escola Balear de l'Administració Pública, o expedit u homologat per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.
2.2.- La persona aspirant ha de complir tots els requisits generals i específics exigits en el dia d'acabament del termini de presentació d'instàncies i s'han de continuar complint fins a la data de la presa de possessió com a personal funcionari o la contractació com a personal laboral, excepte que les bases específiques disposin uns terminis diferents.
2.3.- Persones amb discapacitats: reserva de places
2.3.1.- D'acord amb l'article 59 del Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre, així com del Reial Decret 2271/2004, de 23 de desembre, que regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de feina de les persones amb discapacitat, les convocatòries de processos selectius podran preveure la reserva d'una quota de les places convocades, per a ser cobertes per persones amb discapacitat degudament acreditada.
L'opció a les places reservades en les convocatòries per a qui tengui la condició legal de persona amb discapacitat ha de formular-se en la sol·licitud de participació corresponent a cada convocatòria, amb una declaració expressa de les persones interessades que compleixen la condició que s'hi exigeix. Les persones aspirants seran admeses en igualtat de condicions que la resta d'aspirants.
2.3.2.- Les persones que optin a les places reservades per a persones amb discapacitat física, sensorial o psíquica que no tengui l'origen en una discapacitat intel·lectual, moderada, lleugera o límit no poden participar, en el mateix procés, a les places del torn lliure o del torn de promoció interna no reservades. Això no obstant, els aspirants que participin pel torn de reserva per a persones amb discapacitat però no obtenguin plaça per aquesta reserva i que, per la puntuació obtinguda, obtindrien plaça pel torn lliure o pel torn de promoció interna, en tot cas seran inclosos, amb l'ordre de prelació que els correspongui per la seva puntuació, en la llista d'aspirants que han superat l'oposició per aquests torns.
2.3.3.- Les persones que mitjançant un informe de la Direcció General competent en matèria de persones amb discapacitat acreditin una discapacitat intel·lectual moderada, lleugera o límit poden participar en les proves selectives que, amb reserva exclusiva i amb bases específiques que poden modificar alguns punts d'aquestes bases generals per tal d'adaptar-les a les necessitats específiques de les persones amb discapacitat, es convoquin per a aquest col·lectiu. Els aspirants que participin en les proves selectives a què es refereix aquest apartat no poden participar en cap dels torns de la convocatòria general per a l'accés al mateix cos, escala o especialitat.
2.3.4.- Les persones que hi accedeixin pel torn de reserva, a més dels requisits generals de la base 2.1, han de tenir reconeguda la condició legal de persona amb discapacitat en un nivell igual o superior al 33% i acreditar, mitjançant un certificat expedit per l'equip multiprofessional corresponent de la Direcció General competent en matèria de persones amb discapacitat, les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la plaça a la qual aspirin. Aquestes condicions s'han d'acreditar mitjançant un dictamen que s'ha d'emetre abans de començar les proves selectives i que ha de certificar que l'aspirant es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos, escala i/o especialitat a què aspira, mitjançant, si escauen a judici de l'Administració, les adaptacions necessàries de les places i de les proves d'accés, respectant en tot cas els principis de mèrit i capacitat.
D'altra banda, només han de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33% abans esmentat, els aspirants que superin el procés selectiu.
D'acord amb el que estableix l'article 4.2 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, es consideren afectats per una discapacitat en grau igual o superior al 33 % els pensionistes de la Seguretat Social que tenguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent en el grau de total, absoluta o gran invalidesa, i els pensionistes de classes passives que tenguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei.
Aquests aspirants han d'aportar, si superen les proves selectives, el document de reconeixement d'aquesta situació, i no serà necessària una nova declaració dels equips de valoració.
2.3.5. Les convocatòries han d'indicar expressament que en el desenvolupament de les proves selectives s'han d'establir, per a les persones amb discapacitat que ho sol·licitin, les adaptacions possibles de temps i de mitjans per dur-les a terme.
Les persones interessades han de formular la petició concreta de les adaptacions que necessitin en la sol·licitud de participació.
2.4.- Requisits específics de promoció interna
La persona aspirant que concorri pel torn o sistema de promoció interna, a més de complir els requisits indicats als apartats anteriors, haurà de reunir els requisits següents:
2.4.1.- Ser personal funcionari de carrera de l'Ajuntament des Mercadal de l'escala, subescala, classe i categoria que determinin les bases específiques.
2.4.2.- Haver prestat serveis efectius durant un mínim de dos anys com a personal funcionari de carrera en cossos o escales del grup de titulació immediatament inferior al del cos o l'escala al qual es pretengui accedir.
En el cas de promoció interna a subescales del mateix grup de titulació a què pertany el personal funcionari, aquest temps de serveis efectius es referirà a cossos o escales del mateix grup de titulació a què pertanyen les places convocades.
2.4.3.- Trobar-se, respecte de l'Ajuntament des Mercadal, en la situació administrativa de servei actiu, serveis especials, serveis en altres administracions o en qualsevol altra situació que comporti reserva de lloc o de destinació.
2.4.4.- Els requisits aplicables a la Policia Local, són els establerts a la seva normativa específica.
2.4.5.- Així mateix, d'acord amb la disposició transitòria 2a de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, podrà participar en el torn de promoció interna el personal laboral fix de l'Ajuntament des Mercadal dels grups i categories que s'indiquin a les bases específiques, que a la data de la seva entrada en vigor, estiguin desenvolupant funcions o llocs classificats com a propis de personal funcionari sempre que posseeixi la titulació necessària i reuneixi la resta de requisits exigits.
2.4.6.- El personal laboral té dret a la promoció professional.
2.4.7.- La carrera professional i la promoció del personal laboral es fan efectives a través dels procediments que preveuen l'Estatut dels treballadors o els convenis col·lectius.
3.- FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
3.1.- Les sol·licituds per a participar en el present procés de selecció s'adreçaran al Batle i es presentaran directament en el Registre General d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal, C. Major, núm. 16, en horari de 8.00 a 14.00 de dilluns a divendres, o bé en les demés oficines públiques assenyalades en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, o be telemàticament a través de la seu electrònica municipal.
En cas d'utilitzar l'oficina de correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament des Mercadal s'haurà de remetre còpia de la instància dirigit al Registre general d'entrada de l'Ajuntament des Mercadal, dins el termini de presentació de sol·licituds.
3.2.- El termini de presentació de les sol·licituds vindrà establert a les bases específiques de la convocatòria a comptar des de l'endemà de la data de la darrera publicació en el butlletí oficial corresponent. Les bases i la convocatòria es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i, si s'escau, en el Butlletí Oficial de l'Estat. Els restants i successius anuncis de cada convocatòria es faran públics únicament en el tauler d'anuncis de la corporació i en la pàgina web municipal.
3.3.- Les persones aspirants hauran de manifestar en aquesta sol·licitud que reuneixen tots i cadascun dels requisits i/o condicions exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini fixat per a la seva presentació.
3.4.- Les sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent, excepte que les bases específiques de la convocatòria estableixin un termini diferent per a la presentació de determinada documentació:
3.4.1.-Currículum vitae de la persona aspirant.
3.4.2. Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no tenir la nacionalitat espanyola, el document oficial acreditatiu de la personalitat i nacionalitat. El Document Nacional d'Identitat podrà comprovar-se d'ofici per l'Ajuntament, mitjançant la consulta a la plataforma d'intermediació de dades de la que disposa. Si bé, en cas de que aquest Ajuntament no hagi pogut obtenir els esmentats documents o informació o que l'interessat no l'autoritzi, podrà sol·licitar novament a l'interessat la seva aportació. En el cas de persones aspirants que es trobin inclosos en algun dels altres supòsits previstos a l'apartat 2.1.1.1. de la base general 2a hauran de presentar la corresponent documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades expedida per les autoritats competents.
3.4.3. Títol, testimoni notarial o fotocòpia compulsada de la titulació acadèmica exigida per prendre part en la corresponent prova selectiva, o justificant d'haver efectuat el pagament dels drets per a la seva obtenció, sense perjudici que s'autoritzi a l'Administració per la seva comprovació d'ofici.
3.4.4. Original o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua catalana del nivell corresponent o superior a l'exigit a les bases
específiques o documentació acreditativa d'estar en alguna de les situacions d'exempció de la realització de l'exercici de coneixements de llengua catalana previstes a la convocatòria.
3.4.5. Per a les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, original o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió de coneixements de llengua castellana del nivell corresponent o superior a l'exigit a les bases específiques o documentació acreditativa d'estar en alguna de les situacions d'exempció de la realització de l'exercici de coneixements de llengua castellana previstes a la convocatòria.
3.4.6. Originals o fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguin per a la fase de concurs.
3.4.7. Justificació documental dels requisits específics exigits per a cada convocatòria, que es troben enumerats en les bases específiques corresponents.
3.4.8. Resguard acreditatiu del pagament de la taxa corresponent per drets d'examen. Les persones aspirants hauran de satisfer els drets d'examen que fixin les ordenances fiscals vigents, adjuntant el corresponent resguard acreditatiu del pagament a la sol·licitud. La manca de pagament de la taxa o la no acreditació del seu abonament determinarà l'exclusió de la persona aspirant.
4.- ADMISSIÓ DE SOL·LICITUDS
4.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia o òrgan en qui hagués delegat dictarà, en el termini màxim d'un mes, resolució aprovant la llista provisional de les persones admeses i excloses al procés selectiu, amb indicació, en el seu cas, del motiu de l'exclusió i de l'exempció de l'exercici de coneixements de llengua catalana i, si s'escau, de llengua castellana.
4.2. Aquesta llista expressarà també la composició del tribunal qualificador, el lloc, el dia i l'hora d'inici de la prova amb la qual s'iniciï el procés de selecció.
4.3. Dita resolució es farà pública al tauler d'anuncis de la Corporació i a la web de l'Ajuntament, concedint-se a les persones aspirants un termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la seva publicació, per formular davant l'Alcaldia o òrgan en qui hagués delegat les reclamacions que creguin oportunes adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria, d'acord amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En cas que les persones aspirants no esmenin dins d'aquest termini el defecte a elles imputable, que hagi motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.
4.4. La publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses al tauler d'anuncis de la Corporació i a la web de l'Ajuntament substitueix la notificació individual a les persones interessades, de conformitat amb l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
4.5. Les al·legacions presentades seran resoltes en el termini màxim de 30 dies següents a la finalització del termini per a la seva presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.
Si no es presenten al·legacions o aquestes es desestimen, la llista de persones admeses i excloses es considerarà definitivament aprovada i no caldrà publicar-la de nou.
Si s'accepta alguna al·legació es procedirà a aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses amb les esmenes corresponents i es farà pública al tauler d'anuncis de la Corporació i a la web de l'Ajuntament.
4.6. Les errades de fet que es puguin advertir es podran esmenar en qualsevol moment del procés, d'ofici o a petició de la persona interessada.
4.7. Als efectes d'admissió de les persones aspirants es tindran en compte les dades que aquestes facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les mateixes. L'Alcaldia o Regidoria delegada podrà requerir, als efectes escaients, l'acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer les persones aspirants, les quals podran ser excloses motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.
5.- TRIBUNALS QUALIFICADORS
5.1.- El tribunal qualificador de cada procés selectiu quedarà constituït en la forma que determina l'article 51 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat autònoma de les Illes Balears, l'article 60 així com els articles 11 i 12 del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat en tot el que sigui de conformitat amb el disposat en el Text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per RDL 5/2015, de 30 d'octubre i en el Decret 27/1994, d'11 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears llevat de les convocatòries de places corresponents al cos de la Policia Local, el tribunal dels quals estarà constituït en la forma establerta en el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, aprovat pel Decret 28/2015, de 30 d'abril.
Els òrgans de selecció seran col·legiats i estaran constituïts per un nombre impar de persones membres, no inferior a cinc, amb els seus respectius suplents. La seva composició s'haurà d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres.
5.2.- El personal d'elecció o designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podrà formar part dels òrgans de selecció.
Tampoc poden formar part dels mateixos els representants de les empleades i dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i control del bon desenvolupament del procediment selectiu (art.51.3 de la Llei 3/2007).
5.3.- La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual i no es podrà ostentar aquesta pertinença en representació o per compte de ningú.
5.4.- La designació nominal de les persones membres del tribunal qualificador, que ha d'incloure la de les seves respectives suplents, correspon a l'Alcaldia o òrgan en qui delegui.
5.6.- Les persones membres del tribunal hauran de tenir una titulació igual o superior a l'exigida per a les places o llocs de treball objecte de la convocatòria. En la seva designació s'ha de vetllar pel compliment del principi d'especialitat i idoneïtat en relació a les places a proveir.
5.7.- El tribunal no podrà constituir-se sense la presència de la Presidència i de la Secretaria.
Tampoc podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat de les persones membres, titulars o suplents indistintament.
5.8.- Totes les persones membres del tribunal tenen veu i vot. Les decisions es prendran per majoria de vots presents, resolent, en cas d'empat, el vot de la Presidència.
5.9.- Les persones membres del tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir i les persones aspirants podran recusar-los quan concorrin les circumstàncies previstes als articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
5.10.- El tribunal pot disposar la incorporació de persones especialistes que l'assessorin, amb veu però sense vot, perquè col·laborin en totes o algunes de les proves o exercicis d'acord amb les respectives especialitats tècniques.
5.11.- El tribunal pot designar personal col·laborador per a l'execució de diferents tasques de suport, organitzatives o de gestió, que estarà en tot moment subjecte al principi d'imparcialitat.
5.12.- El tribunal haurà d'observar l'oportuna confidencialitat i el secret professional en tot el que fa referència a les qüestions tractades en les reunions que es duguin a terme.
5.13.- El tribunal adoptarà les mesures necessàries per garantir que les proves o els exercicis de la fase d'oposició que siguin escrits i no hagin de ser llegits davant d'ell, siguin corregits sense que es conegui la identitat de les persones aspirants que hi participen.
5.14.- El tribunal resoldrà els dubtes i incidències que es presentin i prendrà els acords necessaris pel correcte desenvolupament del procés de selecció en tot allò no previst a les bases generals ni a les bases específiques.
5.15.- En qualsevol moment, el tribunal pot requerir a les persones aspirants l'acreditació de la seva personalitat mitjançant la presentació de qualsevol document oficial identificatiu.
5.16.- El tribunal adoptarà les mesures necessàries per tal que les persones aspirants discapacitades gaudeixen d'igualtat d'oportunitats per a la realització de les proves que la resta d'aspirants. El tribunal decidirà sobre les peticions d'adaptacions que s'efectuïn i tindrà en consideració que no comportin una despesa excessiva.
5.17.- Les organitzacions sindicals amb representació, podran exercir en qualsevol moment les seves funcions de vigilància per vetllar pel bon desenvolupament del procediment selectiu.
En el cas de la Policia Local, els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver-n'hi un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment (art. 150.2 Reglament marc).
5.18.- Les indemnitzacions per assistència de les persones membres del tribunal que no formin part de la plantilla de l'Ajuntament des Mercadal es regiran pel que disposa el Reial Decret 462/2002, regulador de les indemnitzacions per raó de servei.
6.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS DE SELECCIÓ
6.1.- El sistema selectiu serà el que es determini en les bases específiques de cada convocatòria, d'acord amb el que estableix l'article 61 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. El procediment de selecció haurà de vetllar especialment per tal que les proves a superar tinguin connexió amb l'adequació al desenvolupament de les tasques del lloc de treball convocat, incloent-se, si és el cas, les proves pràctiques, psicotècniques, físiques, mèdiques, entrevistes, projectes de gestió i d'altres proves que siguin necessàries.
El sistema selectiu aplicable a la Policia Local vindrà determinat per la seva normativa específica.
6.2.- El lloc, la data i l'hora de començament de la primera prova o exercici del procés selectiu convocat seran anunciats en la forma prevista en la base general 4a. Si el tribunal ho considera oportú, es podrà realitzar més d'un exercici o prova en una mateixa sessió.
6.3.- Les persones aspirants seran convocades per a cadascun dels exercicis o proves en crida única. En cas d'incompareixença hauran de ser excloses, llevat dels casos de força major, degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.
6.4.- El tribunal farà pública, en els locals on s'hagin realitzat o a la seu de la Corporació i en la web municipal, els resultats de cada prova o exercici i l'anunci de la data, hora i lloc de la següent prova o exercici.
6.5.- Per determinar l'ordre d'actuació de les persones aspirants, si es fa necessari establir algun torn per raó de la disponibilitat del material per realitzar els exercicis pràctics o per qualsevol altra causa que impedeixi d'examinar-los simultàniament, iniciaran la prova les persones aspirants el cognom de les quals comenci per la lletra que resulti del sorteig prèviament realitzat a tal efecte.
6.6. Durant la realització del procés selectiu, les persones aspirants no podran fer ús de telèfons mòbils ni altres mitjans de comunicació amb l'exterior, ni podran sortir del recinte on es dugui a terme la prova selectiva durant la realització d'aquesta. L'incompliment d'aquestes normes o bé, les actituds de falta de respecte o consideració envers la resta de persones del procés selectiu o envers el propi Tribunal comportaran l'expulsió de la persona aspirant en qüestió de forma immediata del procés selectiu, la qual cosa es farà constar de forma expressa en l'acta emesa pel Tribunal.
6.7.- En les proves selectives que es facin pel sistema de concurs oposició, la fase de concurs -que no tindrà caràcter eliminatori- serà posterior a la fase d'oposició. La puntuació obtinguda a la fase de concurs, en cap cas, no serà aplicada per superar la fase d'oposició, la superació de la qual s'ha de realitzar de forma independent. Alhora, la valoració dels mèrits de les persones aspirants sols podrà atorgar a aquesta valoració una puntuació proporcional que no determinarà, en cap cas, per si mateixa el resultat del procés selectiu.
6.8.- El sistema selectiu determinat a les bases específiques serà un dels següents:
6.8.1.- Selecció per oposició
6.8.1.1.- En aquelles convocatòries en què el procés selectiu sigui l'oposició, el procés constarà de les proves i/o exercicis que es determinin a les bases específiques, on també es fixarà el seu ordre.
La fase d'oposició del procés selectiu de Policia Local es regirà per la serva normativa específica aplicable.
6.8.1.2.- Amb caràcter general, tots els exercicis i proves tindran caràcter obligatori i eliminatori, a reserva del que s'estableixi en les bases específiques.
6.8.1.3.- Els procés selectiu, si així ho determinen les seves bases específiques, podrà incloure la realització d'un exercici que acrediti el coneixement de la llengua catalana adaptat al nivell exigit i a les necessitats de comprensió i expressió corresponents al lloc de treball. En aquest exercici la qualificació de les persones aspirants serà la d'Apta o No Apta.
Les persones aspirants que acreditin posseir el nivell exigit o superior, en cada convocatòria, mitjançant les certificacions o documents que acreditin l'exempció, d'acord amb el que estableix l'apartat 2.1.1.7 de la base general 2a, restaran exemptes de realitzar aquest exercici i se les assignarà la qualificació d'Apta.
6.8.1.4.- Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran de realitzar un exercici que acrediti el coneixement de la llengua castellana adaptat al nivell exigit o bé, hauran d'acreditar el nivell exigit o superior en cada convocatòria conforme a l'apartat 2.1.1.8 de la base general 2a.
6.8.1.5.- Quan es tracti de selecció de personal de nou ingrés amb caràcter permanent o fix, necessàriament, un dels exercicis consistirà en una prova de coneixements teòrics de caràcter general sobre el marc normatiu de l'administració pública i del procediment administratiu. Aquesta disposició no serà d'aplicació obligatòria en el cas de les convocatòries a places del cos de la Policia Local.
Els temaris, llevat que la normativa prevegi altra circumstància, s'adaptaran a les funcions pròpies de les places convocades, als requeriments competencials municipals i als continguts de la formació reglada per a l'obtenció de les titulacions exigides en cada cas, si s'escau.
6.8.1.6.- Els exercicis i proves seran qualificats de 0 a 10 punts, tret que expressament es prevegi una altra puntuació. La puntuació de l'exercici de cada persona aspirant serà la mitjana aritmètica de la suma de les puntuacions atorgades per cada persona membre del tribunal. Les persones aspirants que no obtinguin la qualificació mínima de 5 punts, o la qualificació mínima que s'estableixi de manera expressa, quedaran eliminades automàticament.
Igualment, quedaran eliminades les persones aspirants que siguin considerades “No Aptes” en l'exercici de coneixements de llengua catalana, i de castellana, si s'escau, o en la prova psicotècnica o reconeixement mèdic, quan s'estableixi el seu caràcter eliminatori.
6.8.1.7.- L'ordre de realització dels exercicis i el sistema de puntuació es fixarà en cada convocatòria i, sempre que ho consideri oportú, el tribunal podrà determinar el canvi d'ordre de la realització dels exercicis o la realització de dos o més exercicis en una sola sessió, convocar els aspirants per a l'exposició oral dels exercicis desenvolupats, i fer totes aquelles preguntes que cregui convenients per apreciar el grau de coneixement de les persones aspirants.
6.8.1.8.- La puntuació definitiva de l'oposició estarà determinada per la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes a cadascun dels exercicis o proves puntuables, a no ser que les bases específiques determinin una altra manera de valorar, i servirà per fixar l'ordre final de qualificació de les persones aspirants.
6.8.2. Selecció per concurs
6.8.2.1.- En aquelles convocatòries en què el sistema selectiu sigui el concurs, el tribunal qualificarà les persones aspirants en funció dels mèrits al·legats i acreditats per aquestes, mitjançant fotocòpia compulsada per organismes oficials o aportació dels documents originals, segons els barems establerts en l'annex I de les presents bases i en les bases específiques, fins a la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds de participació a la convocatòria, i formularà la relació de persones aprovades d'acord amb les puntuacions finals assolides.
Pel que fa a la Policia Local, els mèrits a valorar vindran determinats per la seva normativa específica d'aplicació i les bases específiques.
6.8.2.2.- Els mèrits establerts en la fase de concurs de cada convocatòria es justificaran de la manera següent:
a) La valoració dels serveis prestats o experiència professional en l'àmbit d'una administració pública en virtut d'un nomenament o d'un contracte laboral, es farà a través de la certificació de la Secretaria o de l'òrgan competent en matèria de personal de l'administració corresponent dels serveis prestats en l'òrgan públic corresponent, en el qual hi haurà de constar de forma clara i expressa el càrrec de l'òrgan que té la competència per expedir el certificat, o el de l'òrgan en qui delegui, i el grup, el règim jurídic, l'especialitat de les funcions, la jornada desenvolupada i el període concret de prestació dels serveis; o mitjançant informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social dins el mes anterior a la finalització del termini de presentació d'instàncies acompanyat de contracte de treball o nomenament de funcionari.
Als efectes esmentats, no es consideraran serveis prestats en l'àmbit d'una administració pública aquells que es prestin mitjançant empreses concessionàries o subcontractades per la mateixa.
b) La valoració dels serveis prestats o experiència professional en l'àmbit privat en virtut d'un contracte laboral o en règim d'autònom, es farà a través de la certificació de l'empresa que indiqui de forma clara i expressa els serveis prestats, la categoria professional, l'especialitat de les funcions, la jornada desenvolupada i el període concret de prestació dels serveis i/o còpia autenticada del contracte laboral i de l'informe de vida laboral emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social dins el mes anterior a la finalització del termini de presentació d'instàncies.
c) Pel que fa a la valoració dels mèrits acadèmics, només tenen validesa els títols, certificats, diplomes i altres documents expedits per organismes oficials, qualsevol de les administracions públiques, col·legis professionals o per centres d'ensenyaments oficials autoritzats. S'exceptua d'aquesta norma els documents acadèmics lliurats pels ajuntaments que hauran d'acreditar de forma fefaent la seva validesa acadèmica.
d) Els diplomes acreditatius de titulacions acadèmiques poden ser substituïts pel document acreditatiu d'haver abonat la taxa acadèmica oficial establerta per a la seva expedició.
e) En relació als documents acreditatius de la realització d'activitats de formació, es farà mitjançant fotocòpia de la certificació, amb especificació de l'entitat organitzadora, denominació de l'activitat formativa i durada de la mateixa en hores o en crèdits. En el supòsit que no s'especifiqui la duració de les hores o els crèdits, quedarà a criteri del tribunal la valoració o no del mèrit.
f) Els certificats i documents acreditatius de l'especialització i/o la capacitació professional es computaran només quan a criteri del tribunal tinguin relació amb les comeses pròpies del lloc de treball.
6.8.2.3.- El tribunal desestimarà aquella documentació aportada, les simples declaracions i els altres justificants que deixin lloc a dubtes sobre l'autenticitat dels mèrits o sobre la seva equivalència o prevalença respecte dels requerits, així com els documents que no continguin informació suficient per valorar adequadament aquests mèrits.
6.8.2.4.- El tribunal podrà recaptar formalment de les persones aspirants, els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que consideri necessària per a la comprovació dels mèrits, fins i tot, mitjançant entrevistes individuals, purament informatives o explicatives dels mèrits al·legats, que no poden tenir caràcter decisori ni ser objecte de puntuació.
6.8.2.5.- Aquest sistema selectiu es podrà completar amb la realització de proves psicotècniques d'aptitud i/o personalitat i reconeixements mèdics.
6.8.3.- Selecció per concurs oposició
6.8.3.1.- En aquelles convocatòries en què el sistema selectiu sigui el concurs oposició, la puntuació definitiva s'obtindrà sumant a la puntuació final de la fase d'oposició, determinada i obtinguda en la forma establerta en l'apartat 6.8.1 de la base general 6a, la puntuació atorgada en la fase de concurs segons els mèrits al·legats i acreditats en la forma establerta en l'apartat 6.8.2 de la base general 6a, de conformitat amb els barems establerts en cada convocatòria específica.
6.8.3.2.- En cap cas, la puntuació obtinguda a la fase de concurs pot ser aplicada per superar la fase d'oposició, cadascun dels exercicis de la qual s'ha d'aprovar prèviament. Alhora, la valoració dels mèrits de les persones aspirants sols podrà atorgar a aquesta valoració una puntuació proporcional que no determinarà, en cap cas, per si mateixa el resultat del procés selectiu.
7.- ENTREVISTA PERSONAL
7.1.- El tribunal qualificador, amb independència del sistema selectiu establert a les bases específiques, i si així ho estima oportú, podrà mantenir una entrevista personal amb les persones aspirants, a l'objecte de determinar i clarificar els valors professionals aportats, aspectes curriculars, coneixements i aptituds específiques per al lloc de treball i, especialment, la seva ubicació adequada dins l'organització municipal.
7.2.- Les bases específiques de la convocatòria determinaran el barem de puntuació a atorgar en l'entrevista, si es considera que aquesta s'ha de puntuar.
8.- QUALIFICACIONS FINALS I PROPOSTA DE NOMENAMENT O CONTRACTACIÓ
8.1.- L'ordre de qualificació definitiva estarà determinat per la puntuació final obtinguda en la fase d'oposició més, en el seu cas, els punts aconseguits en la fase de concurs i, si s'escau, en l'entrevista personal.
Per a la Policia Local les proves de la fase d'oposició i la qualificació s'ajustarà al que disposa l'article 145 del el Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril i demés normativa especifica.
8.2.- En cas d'empat en la puntuació definitiva, l'ordre s'establirà a favor de l'aspirant que hagi obtingut major puntuació en la fase de mèrits.
8.3.- Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal confeccionarà i farà pública en el tauler d'anuncis de la Corporació i en la web de l'Ajuntament, per cada torn de convocatòria, la puntuació final del procés selectiu i la relació de persones aprovades per ordre de puntuació, de major a menor, i elevarà aquesta relació, junt amb l'acta de l'última sessió del tribunal, que farà concreta referència a la persona aspirant o aspirants seleccionades i a l'Alcaldia o Regidoria delegada, la qual formularà el nomenament o contractació laboral pertinent.
8.4.- El tribunal qualificador no podrà proposar un nombre de persones aprovades superior al nombre de places convocades, excepte quan així ho disposi la pròpia convocatòria.
No obstant l'anterior, sempre que els òrgans de selecció hagin proposat el nomenament d'igual nombre de persones aspirants que el de places convocades, i amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les mateixes, quan es produeixin renúncies de les persones aspirants seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió o contractació, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan de selecció, la relació complementària de les persones aspirants que segueixin les proposades, per al seu possible nomenament o contractació (art. 61.8 RDL 5/2015, TREBEP).
8.5.- Les bases específiques podran establir una puntuació mínima exigida per a superar el procés selectiu. En el cas que el nombre de persones aspirants que hagin superat el procés selectiu sigui inferior al nombre de places convocades, el tribunal declararà desertes les places de les quals no pugui efectuar cap proposta de nomenament o contractació.
8.6.- En la Policia local els aspirants que superin el procés selectiu i acreditin que compleixen els requisits que exigeix la convocatòria han de ser nomenats funcionaris en pràctiques de la categoria a la qual aspirin i els és d'aplicació el que disposen els arts. 156 a 160 del Reglament marc de coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, aprovat per Decret 28/2015, de 30 d'abril.
9.- PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
9.1. En qualsevol moment del procés selectiu, es podrà requerir a les persones aspirants que presentin els documents acreditatius exigits a les bases generals i a les bases específiques però, en tot cas i sense requeriment previ, la persona aspirant proposada presentarà, dintre del termini de vint dies naturals a partir de la publicació de la llista de persones aprovades, els documents acreditatius dels requisits i condicions que, per prendre part al procés de selecció, s'exigeixen a les bases generals i a les bases específiques, si no s'han aportat amb anterioritat, i que són els següents:
9.1.1. Documentació relacionada a l'apartat 3.4 de la base general 3a.
9.1.2. Declaració jurada o promesa de no estar inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques ni haver estat separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública.
9.1.3. Declaració de no estar inclòs/a en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos a la legislació vigent o declaració que se sol·licitarà l'autorització de compatibilitat.
9.1.4. Certificat mèdic oficial acreditatiu de no patir cap malaltia ni defecte psíquic o físic que impossibiliti el desenvolupament de les tasques pròpies de les places convocades.
9.1.5. En el cas que la persona a contractar sigui estrangera caldrà que aporti per a la seva contractació una autorització administrativa prèvia d'acord amb el que s'estableix a l'article 36 de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, modificada per les Lleis orgàniques 8/2000, de 22 de desembre i, 14/2003, de 20 de novembre.
9.1.6. En el cas de convocatòries de places de personal funcionari de carrera corresponents al cos de la Policia Local que es regiran per la seva normativa especifica aplicable:
- 9.1.6.1. Diploma acreditatiu d'aptitud del curs de formació bàsica de la categoria de policia local expedit per l'EBAP o l'òrgan competent de l'àmbit de les Illes Balears i amb plena validesa, si fos exigible.
- 9.1.6.2. Carnets de conduir de les classes que requereixin les corresponents bases específiques, en el termini de presentació que aquestes disposin.
- 9.1.6.3. Declaració jurada o promesa del compromís de portar armes.
9.1.8. Altra documentació addicional que estableixin les bases específiques.
9.2. Les persones aspirants que tinguin la condició de personal funcionari estan exemptes de justificar documentalment els requisits i condicions que no requereixin actualització. Únicament hauran de presentar un certificat de l'organisme que custodiï el seu expedient personal i acreditar la seva condició i les altres circumstàncies de les quals no hi hagi constància.
9.3. Les persones aspirants que hagin concorregut pel sistema o torn de promoció interna només hauran de presentar la documentació acreditativa d'aquells requisits o condicions exigits dels quals no existeixi constància documental a la Corporació.
9.4. Si dintre del termini indicat, i excepte casos de força major, la persona aspirant proposada no presentés la documentació exigida o, si del seu examen se'n dedueix que hi manca un o més requisits essencials, no podrà ser nomenada o contractada, i quedaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat a la instància sol·licitant prendre part al procés selectiu. En aquest cas, es formularà davant l'Alcaldia o Regidoria delegada proposta de nomenament o de contractació a favor de la persona aspirant següent en ordre de puntuació, que havent superat les proves, no va ser proposada per falta de plaça.
10.- NOMENAMENT O CONTRACTACIÓ, ASSIGNACIÓ INICIAL DE LLOC DE TREBALL I PRESA DE POSSESSIÓ
10.1.- L'Alcaldia a la vista de la proposta del tribunal qualificador i de la documentació presentada per la persona aspirant, sempre que sigui conforme al que disposen aquestes bases, resoldrà motivadament el procés selectiu, nomenant o contractant, segons s'escaigui, les persones aspirants aprovades.
10.2.- Les persones aspirants que, d'acord amb la convocatòria, hagin de realitzar un període de pràctiques amb caràcter selectiu i/o un curs complementari de formació o curs selectiu, seran nomenades funcionàries en pràctiques. Una vegada superats els cursos citats i/o el període de pràctiques, d'acord amb el que estableixin les respectives convocatòries, es farà el nomenament de personal funcionari de carrera.
10.3.- Quan es tracti de convocatòries per a personal laboral, una vegada rebuda la proposta per part del òrgan de selecció, l'Alcaldia formalitzarà per escrit, en el termini d'un mes, el corresponent contracte pel qual la persona aspirant adquirirà la condició de personal laboral fix de conformitat amb la convocatòria corresponent. En aquests documents es farà constar el període de prova que s'estableixi.
10.4.- Fins que no es formalitzi la presa de possessió o el contracte, les persones aspirants no tindran dret a cap percepció econòmica.
10.5.- Les persones aspirants nomenades o contractades, una vegada siguin adscrites al lloc de treball corresponent, tindran assignades les retribucions i funcions que les hi pertoquin conforme a la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament des Mercadal, els acords i convenis subscrits amb la representació del personal municipal i la legislació vigent.
10.6.- El nomenament com a funcionari/ària de carrera es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Caldrà fer el jurament o promesa a què fa referència el Decret 359/1986, de 4 de desembre, abans de prendre possessió com a personal funcionari de carrera.
La manca de presa de possessió, llevat casos de força major degudament acreditada, comportarà la pèrdua de tots els drets.
11.- BORSA DE TREBALL
11.1. En l'ordre de classificació final que resulti del procés selectiu, les persones aspirants que no hagin estat proposades per al nomenament o contractació per manca de plaça, malgrat haver superat tot el procés selectiu, passaran a formar part d'una Borsa de Treball del lloc de treball objecte de la convocatòria en la què haguessin participat, per cobrir mitjançant nomenament no permanent o contractació temporal, les necessitats d'ocupació que es poguessin produir a l'Ajuntament des Mercadal, com ara substitucions, vacants sobrevingudes i altres necessitats de personal. El procés selectiu en què hagin participat es considerarà, a tots els efectes, com el procediment àgil a què fa esment el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic. La posició dins l'esmentada borsa de treball vindrà donada per la puntuació final assolida.
11.2 Les persones aspirants integrades en aquesta Borsa, seran cridades a mesura que es produeixin les necessitats d'ocupació a l'Ajuntament, d'acord amb l'ordre de puntuació determinat en la llista de resultats, tenint present l'adequació del perfil professional de les persones aspirants a la necessitat concreta i al lloc de treball que s'hagi d'atendre, podent-se mantenir una entrevista amb la persona cridada, si així s'estima oportú. S'intentarà la comunicació a les dades de contacte que hagin facilitat, fins a un màxim de tres vegades en diferents moments. La no localització de la persona, la impossibilitat de la comunicació o la renúncia de la persona aspirant comportarà la proposta de la persona aspirant següent.
Si la persona aspirant, un cop contactada, renúncia a l'oferta del lloc de treball justificadament, mantindrà la seva posició a la borsa de treball. Si no justifica la seva renúncia, passarà a ocupar l'últim lloc. Serà l'Alcaldia o Regidoria delegada l'encarregada de considerar justificada o no la renúncia.
12.- PERÍODE DE PROVA O DE PRÀCTIQUES
12.1.- En el contracte laboral o resolució de nomenament s'ha de preveure un període de prova o de nomenament en pràctiques per al personal de nou ingrés, durant el qual aquest exercirà la seva tasca normalment i amb el dret a percebre les retribucions íntegres que li corresponguin d'acord amb la normativa vigent.
12.2.- El període de prova o de pràctiques es realitzarà sota la tutoria de la persona responsable o cap del servei al qual estigui assignat l'esmentat personal, la qual tindrà cura que aquest personal adquireixi la formació pràctica que demana el lloc de treball i que assumeixi progressivament les funcions que li corresponen.
12.3.- Una vegada finalitzat aquest període, la persona tutora emetrà el un informe en el qual haurà de fer constar expressament si les persones aspirants han superat el període de prova o pràctiques, el qual es donarà a conèixer a la persona interessada, que hi podrà fer les al·legacions que estimi oportunes. Tota aquesta documentació s'inclourà en el seu expedient personal.
12.4.- Si l'informe emès per la persona tutora considera no superat el període de prova o de pràctiques, la persona aspirant perdrà tots els seus drets per resolució motivada de l'Alcaldia o Regidoria delegada, que donarà lloc a la rescissió del contracte o a la revocació del nomenament i a la pèrdua de qualsevol dret que li pugui correspondre en virtut del procés selectiu.
12.5.- La durada del període de prova o de pràctiques serà el que es determina a continuació en funció del grup o categoria professional assimilada a efectes de titulació exigida, excepte que les bases específiques de la convocatòria disposin una durada diferent. Aquesta durada podrà suprimir-se o reduir-se quan la persona hagi prestats serveis a la Corporació en el lloc de treball al qual se l'assigna prèviament a través d'una contractació laboral o nomenament temporal de forma proporcional al temps treballat, a efectes del compliment del període de prova o de pràctiques.
12.6.- La durada del període de prova o de pràctiques abans esmentat o el que disposin les bases específiques de la convocatòria podrà prorrogar-se, de forma proporcionada, per acord del tribunal qualificador, si concorren circumstàncies com ara absències temporals considerables de la persona aspirant o persona tutora o qualsevol altra causa que impossibiliti disposar dels elements necessaris suficients per emetre informe de valoració en el període inicialment establert.
13.- INCIDÈNCIES
13.1.- El tribunal qualificador, mentre estigui constituït, està facultat per resoldre els dubtes que sorgeixen en l'aplicació d'aquestes bases i podrà adoptar els acords que corresponguin en tots els supòsits no previstos en elles, per tal de facilitar el desenvolupament normal del procés selectiu.
13.2.- Les llistes definitives de persones admeses i excloses, els nomenaments com a funcionaris/àries en pràctiques i de carrera i les resolucions per les quals es declara no superat el període de pràctiques poden ser impugnats pels/per les interessats/ades, mitjançant la interposició de recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se notificat o publicat en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB), sens perjudici del recurs potestatiu de reposició que es pot interposar en el termini d'un mes des de la data de publicació de l'acte o resolució davant l'òrgan que ha pres l'acord, segons el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. En aquest cas, no es podrà interposar recurs jurisdiccional fins que no sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació tàcita del recurs de reposició interposat.
13.3. Tot això sense perjudici que sigui resolt expressament o s'hagi produït la desestimació tàcita del recurs de reposició interposat.
13.4. Contra les resolucions definitives de l'Alcaldia, les persones interessades podran interposar recurs potestatiu de reposició dins el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació o notificació, o directament, recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació.
13.5. Contra els actes de tràmit del tribunal qualificador que decideixin directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinin l'impossibilitat de continuar en el procés selectiu, produeixin indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant l'Alcaldia o Regidoria delegada, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
13.6. Contra la resta d'actes de tràmit del tribunal, les persones aspirants, al llarg del procés selectiu, podran formular les al·legacions que estimin pertinents per a la seva consideració en el moment de fer-se pública la puntuació final del procés selectiu.
13.7. Per la mera concurrència als processos selectius s'entén que les persones aspirants accepten íntegrament aquestes bases, tret que, prèviament, hagin exercit el seu dret a impugnar-les.
ANNEX I BAREM DE MÈRITS
(no aplicables a la Policia Local)
Es valoraran els documents aportats, sempre que es considerin adients per desenvolupar les funcions i s'acreditin correctament.
Les bases específiques poden regular diferents barems de mèrits dels aquí establerts, en funció de l'especialitat de la plaça a proveir.
1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL. (màxim 10 punts)
1.1. Experiència professional en l'exercici de funcions, coincidents o anàlogues en contingut professional i nivell tècnic, amb el lloc a proveir.
En qualsevol administració pública: 0,07 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral dividit per 30.
En empreses privades 0,03 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral dividit per 30.
2. FORMACIÓ (puntuació màxima 4 punts)
Es tindrà en compte les titulacions que siguin de grau superior, sempre i quan no siguin la condició per accedir a la convocatòria i es considerin relacionades o rellevants pel lloc de treball.
Per a processos de places de grup A:
Per titulació universitària oficial addicional de nivell superior o equivalent a la requerida per participar en el procés i que estigui relacionada directament amb la plaça, a raó d'un punt per cada títol de màster oficial o de dos per títol addicional de diplomatura, grau o llicenciatura universitària addicional: fins un màxim de 3,00 punts.
Per estar en possessió d'estudis de postgrau universitaris (màsters propis, diplomes d'especialització, títols d'expert universitari...), relacionats amb la plaça a proveir, es puntuarà a raó de 0,5 punts per cadascun, fins a un màxim d'1,00 punt.
Per a processos selectius de places de grup C1:
Altres títols superiors al que és requisit de participació: per cada títol 1 punt.
(cicles formatius de grau superior, batxillerat o FP2 per cada un, 0,5 punts)
Per a processos selectius de places de grup C2:
Altres títols superiors al que és requisit de participació: per cada títol 1 punt.
(cicles formatius de grau superior, batxillerat o FP2 per cada un, 1 punt)
3. CURSOS DE FORMACIÓ COMPLEMENTARIA (màxim 2 punts)
3.1. Cursos de formació que tinguin relació directa amb funcions, contingut professional i nivell tècnic del lloc de feina a cobrir:
Amb certificat d'aprofitament i assistència:
3.2. Altres cursos:
- Es valoraran els cursos de les àrees juridicoadministrativa; economicofinancera; tecnologies de la informació i de la comunicació; comunicació i habilitats personals; prevenció de riscos laboral; qualitat, igualtat i responsabilitat social, i cursos d'informàtica.
NOTA: Les assignatures o mòduls no aportats dins l'apartat de titulació es podran aportar per la seva valoració com a cursos sempre que tinguin relació directa amb el lloc de feina a desenvolupar i s'aporti certificat de la superació on constin els crèdits i hores de duració.
4. IDIOMES (màxim 2 punts):
- Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d'administració pública i altres entitats que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu (màxim 1 punt)
Coneixements de llengües estrangeres: Puntuació
Certificat de nivell B1 0,2
Certificat de nivell B2 0,3
Certificat de nivell C1 0,5
- Certificats de català (màxim 1 punt):
Es valorarà tenir un certificat de coneixements de català superior a l'exigit en la convocatòria:
Coneixements de la llengua catalana que s'exigeix: B1 Puntuació
Certificat de nivell B2 0,2
Certificat de nivell C1 0,5
Certificat de nivell C2 0,7
Certificat de nivell LA 0,3
Coneixements de la llengua catalana que s'exigeix: B2 Puntuació
Certificat de nivell C1 0,5
Certificat de nivell C2 0,7
Certificat de nivell LA 0,3
Coneixements de la llengua catalana que s'exigeix: C1 Puntuació
Certificat de nivell C2 0,7
Certificat de nivell LA 0,3
NOTA: Només es reconeixeran les titulacions expedides per l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) o equivalents segons la normativa reguladora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Només es valorarà la del nivell superior excepte en el cas del nivell LA, que es podrà sumar al nivell corresponent. Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent (en original o còpia autenticada).