Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 6784
Bases per al repartiment de compostadors domèstics

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern Local en sessió extraordinària celebrada el dia 28 de juny de 2019 va aprovar les bases i la convocatòria per al repartiment de compostadors domèstics.   El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies naturals comptats des del següent al de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

A continuació, es transcriuen les bases:

BASES PER AL REPARTIMENT DE COMPOSTADORS DOMÈSTICS

1.- OBJECTE

L'objecte de la convocatòria és repartir de forma gratuïta 40 compostadors domèstics per introduir i facilitar la transformació dels residus orgànics en fertilitzant a través del compostatge amb la finalitat de reduir la quantitat de matèria orgànica destinada al dipòsit controlat a l'abocador i millorant la seva gestió.

Amb el compostatge es recicla la matèria orgànica, ajudant a reduir la quantitat de residus que acaben en el contenidor de rebuig, tractant de mitigar el canvi climàtic.

Les despeses de conservació i manteniment de cadascun dels compostadors li correspon al seu destinatari, que es compromet a utilitzar el bé segons la seva naturalesa.

2.- PERSONES BENEFICIÀRIES

Podran concórrer al present procediment les persones físiques que compleixin els següents requisits:

- Ser major d'edat

- Estar inscrit en el Padró Municipal de Sant Lluís

- Tenir a la seva disposició un habitatge amb jardí o un hort en el municipi de Sant Lluís amb un mínim de 50 m²

Aquests requisits hauran de complir-se en la data en la que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds i durat tot el termini de duració a que es refereix la següent clàusula.

L'ús del compostador serà personal i intransferible. L'òrgan municipal competent podrà revocar i deixar sense vigència la cessió del compostador si la persona usuària incompleix de forma sobrevinguda els requisits assenyalats en aquest article, o es dóna alguna altra de les circumstàncies que les normes d'aquesta convocatòria prevegin com a causa de revocació, havent de retornar el compostador facilitat.

3.- DURADA

Els compostadors es lliuraran pera ser utilitzats un mínim de 4 anys.

A partir del quart any es considera que els béns estan amortitzats i en un estat de deteriorament, a causa del seu ús, que no fa possible la seva recuperació, entenent esgotat el seu aprofitament.

4.- REQUISITS DE LES SOL·LICITUDS

Cada persona només podrà sol·licitar un compostador domèstic.

5.- TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les persones interessades, que compleixin les exigències previstes en la convocatòria, podran presentar la sol·licitud a l'oficina del SAC de l'Ajuntament de Sant Lluís o a través de la carpeta ciutadana.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals a comptar a partir del dia següent al de la publicació al BOIB.

6.- INSTRUCCIÓ I RESOLUCIÓ DEL PROCEDIMENT D'ADJUDICACIÓ

Una vegada comprovat que les sol·licituds reuneixen els requisits establerts a la base segona de la convocatòria, l'òrgan competent procedirà a assignar els compostadors seguint l'ordre de presentació de les peticions en el registre d'entrada de l'Ajuntament.

7.- ACTUACIONS DE L'AJUNTAMENT

L'Ajuntament de Sant Lluís realitzarà accions de seguiment de l'ús dels compostadors.

El personal tècnic de l'Ajuntament de Sant Lluís donarà el suport necessari en cas de sorgir dubtes.

8.- DEURES DELS DESTINATARIS DELS COMPOSTADORS

- Disposar d'un jardí o un hort en el municipi de Sant Lluís amb un mínim de 50 m²

- Tenir cura del compostador i fer-li el manteniment pertinent.

- Utilitzar el compostador per a la producció de compost a partir de residus orgànics domèstics

- Assistir a les sessions formatives i de reforç que organitzi l'Ajuntament

- Facilitar les tasques de seguiment programades per l'Ajuntament

- Permetre al personal tècnic de l'Ajuntament de Sant Lluís fer les visites que s'estimin oportunes per al control del bon ús dels compostadors així com una separació en origen dels residus orgànics de forma correcta.

9.- DEVOLUCIÓ DEL COMPOSTADOR DOMÈSTIC

Es tornarà o, en el seu cas, es podrà requerir la devolució del compostador cedit, dins del termini dels 4 anys assenyalats en la clàusula tercera, en cas de que es deixin de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria.

 

 

ANNEX I – SOL·LICITUD

En/Na _______________________________________ amb DNI __________

amb domicili per a notificacions a ____________________________________

municipi ________________, telèfon ________________ i correu electrònic ________________________________

DECLAR

Que soc major d'edat

Que estic empadronat en el municipi de Sant Lluís

Que tenc a la meva disposició un habitatge amb jardí o un hort en el terme de Sant Lluís amb mínim de 50 m²

Que accept íntegrament les clàusules de la convocatòria

SOL·LICIT

Concórrer a la convocatòria per al repartiment de compostadors domèstics

A Sant Lluís, ______ de _________ de 2019

Signat ______________________

CLÁUSULA DE CONSENTIMENT SOBRE EL RGPD

1.- De conformitat amb el que estableix la normativa vigent en Protecció de Dades de Caràcter Personal (Reglament de la UE 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals), l'informem que les seves dades seran incorporades al sistema de tractament de dades de l'Ajuntament de Sant Lluís, amb l'exercici dels poders atorgats a aquest Ajuntament.

2.- En compliment de la normativa vigent l'Ajuntament l'informa que les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per a complir amb l'esmentat anteriorment.

3.- La present instància fonamenta el tractament de les dades contingudes en ella, en el compliment de missió realitzada en interès públic o exercici de poders públics conferits a aquest Ajuntament establert en el punt e) de l'article 6 apartat 1 del Reglament General de Protecció de Dades.

4.- Les dades podran ser facilitades a altres administracions sempre i quan la finalitat compleixi amb la normativa vigent i la finalitat sigui llegítima.

5.- Mentre no ens comuniqui el contrari s'entendrà que les seves dades no han estat modificades, i que es compromet a notificar-nos qualsevol variació i que tenim el seu consentiment per a emprar-los per a les finalitats esmentades.

6.- L'Ajuntament l'informa que procedirà a tractar les seves dades de manera lícita, transparent, adequada i pertinent; per aquest motiu l'Ajuntament es compromet a adoptar totes aquelles mesures raonables per què aquestes es suprimeixin o rectifiquin sense dilació quan siguin inexactes.

7.- D'acord amb allò que estableix la normativa vigent en protecció de dades podrà exercir els drets d'accés, rectificació, limitació del tractament, supressió, portabilitat i oposició al tractament de les seves dades de caràcter personal així com del consentiment donat per al tractament de les mateixes, dirigint la seva petició a l'Ajuntament de Sant Lluís.

8.- Podrà dirigir-se al Delegat / la Delegada de Protecció de Dades per a presentar la reclamació que consideri oportuna.

9.- Pot consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades en la següent url: www.aepd.es

 

10.- La participació en aquest procediment, i signatura de la sol·licitud, implica el consentiment exprés d'aquesta clàusula, i la cessió/comunicació de les dades de caràcter personal que resultin precises per al desenvolupament, compliment i control de la convocatòria. Així mateix, suposa autoritzar a l'Ajuntament de Sant Lluís per a sol·licitar a altres administracions públiques la informació que resulti precisa.

  

Sant Lluís, 5 de juliol de 2019

Batlessa de l'Ajuntament de Sant Lluís

M. Carolina Marquès Portella