Secció I. Disposicions generals
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 6740
Acord del Ple de dia 9 de maig de 2019 relatiu a l'aprovació definitiva de l'expedient de modificació de la Base 52 de les Bases d'Execució del pressupost de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 2019, relativa a la fiscalització prèvia limitada
Aprovat inicialment, en el despatx extraordinari cinquè del Ple d'aquesta Corporació, celebrada el dia 9 de maig de 2019, i transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagi formulat reclamació alguna, queda definitivament aprovat l'expedient núm. BEP01/2019 de modificació bases de les d'execució del pressupost de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de 2019, que seguidament es transcriu: «Vista la proposta de la presidenta de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials de modificació de la Base 52 de les d'execució del Pressupost per l'any 2019 relativa al règim especial de fiscalització prèvia limitada. Vista la provisió del conseller executiu d'Economia i Hisenda, de 7 de maig de 2019, d'incoació d'un expedient de modificació de les bases d'execució del pressupost. A l'objecte d'adequar les bases d'execució del pressupost corresponent a l'exercici 2019, i atès l'informe favorable de la Intervenció general, aquest conseller executiu d'Economia i Hisenda del Consell de Mallorca, proposa al Ple que adopti el següent
ACORD:
PRIMER.- Modificar les Bases d'execució en el següent sentit: On diu: Base 52. Règim especial de fiscalització prèvia limitada
«Vist les condicions i peculiaritats del caràcter assistencial que envolten els serveis de residència, centres de dia de gent gran i centres de menors, on s'ha de prestar un servei de 365 dies i 24 hores al dia; no és possible dur a terme en els casos de nomenament de funcionaris interins, de contractació de personal laboral temporal i de pròrrogues de contractes laborals que atenen dits serveis, una fiscalització prèvia limitada d'acord amb la Base 52 del CIM. Per aquest motiu indicar:
Que en els casos d'expedient de nomenament de funcionaris interins, de contractació del personal laboral temporal i de pròrrogues de contractes laborals que afectin a personal assistencial de Residències i centres de dia de Gent Gran o de Centres de Menors, la fiscalització prèvia limitada es durà a terme en el mateix moment de la fiscalització prèvia limitada de les nòmines de retribucions de personal; havent d'acompanyar còpia de l'expedient de contractació i del contracte formalitzat. Dits expedients de contractació de personal laboral temporal i pròrrogues de contractes laborals seran objecte d'una altra fiscalització plena amb posterioritat dintre del marc de les actuacions de control financer que es planifiquin i incloguin en el programa de control financer anual que elaborarà la intervenció general»
Ha de dir:
«Vist les condicions i peculiaritats del caràcter assistencial que tenen els centres d'atenció directa de les direccions insulars de Menors i Família, Gent Gran i Inclusió Social, així com totes les unitats administratives adscrites a la direcció insular de Menors i Família i les adscrites a la direcció insular de Persones amb discapacitat, la Secció de Prestacions (de la direcció insular d'Inclusió Social i la Secció d'Atenció al ciutadà (de Gerència), que són serveis en els quals es presta una atenció única, directa o exclusiva a l'illa de Mallorca; no és possible dur a terme en els casos de nomenament de funcionaris interins, de contractació de personal laboral temporal i de pròrrogues de contractes laborals que atenen dits serveis, una fiscalització prèvia limitada d'acord amb la Base 52 del CIM. Per aquest motiu indicar:
Que en els casos d'expedient de nomenament de funcionaris interins, de contractació del personal laboral temporal i de pròrrogues de contractes laborals que afectin a personal adscrit als centres o unitats administratives abans esmentats, la fiscalització prèvia limitada es durà a terme en el mateix moment de la fiscalització prèvia limitada de les nòmines de retribucions de personal; havent d'acompanyar còpia de l'expedient de contractació i del contracte formalitzat. Dits expedients de contractació de personal laboral temporal i pròrrogues de contractes laborals seran objecte d'una altra fiscalització plena amb posterioritat dintre del marc de les actuacions de control financer que es planifiquin i incloguin en el programa de control financer anual que elaborarà la intervenció general».
Segon.- Aquest acord aprovatori serà considerat definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, i entrarà en vigor, una vegada s'hagi complit el que disposa l'article 112.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, i també l'article 169 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDLEG 2/2004, de 5 de març.»
Contra aquest acord que posa fi a la via administrativa, els interessats legitimats a què es refereix l'article 170.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la publicació d'aquest acord. Tot d'acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri oportú.
Palma, 2 de juliol de 2019
Per delegació del secretari general, la secretària delegada
Nieves Rodríguez Verdú
(Decret de 12 de novembre de 2018, BOIB núm. 143, de 15 de novembre de 2018)