Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE SANT JOAN

Núm. 6733
Nomenament de membres de la Junta de Govern Local i la seva delegació de competències

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord del Ple en sessió extraordinària celebrada el dia 2 de juliol de 2019, va ésser aprovada la constitució de la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament, després de la qual cosa, mitjançant Decret de Batlia núm. 084/2019, de 3 de juliol, es va aprovar el nomenament dels regidors que formaran part de dita Junta, així com la seva delegació de competències, la qual cosa es publica a l'efecte dels articles 46.1 i 52.4 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, essent el seu contingut del tenor literal següent:

<< DECRET 084/2019

Nomenament dels membres de la Junta de Govern Local i la seva delegació de competències.

Vist que en sessió extraordinària de dia 2 de juliol de 2019, es va adoptar, per acord del Ple, entre d'altres, la constitució de la Junta de Govern Local, que haurà d'assistir permanentment al Batle en l'exercici de les seves atribucions, així com exercir les atribucions que li deleguin el Batle o el Ple, o les que li atribueixin les lleis.

Examinada la documentació que l'acompanya, vist l'informe de Secretaria, i de conformitat amb l'establert en els articles 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, 43, 46 i 52 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquesta Batlia és competent per nomenar als membres que integri la Junta, així com per delegar l'exercici de determinades atribucions en els seus membres, i en conseqüència

RESOL

Primer.- Nomenar com a membres de la Junta de Govern Local, als següents Regidors:

  • Primer Tinent de Batle: Sr. José Bauzà Fontirroig.
  • Segon Tinent de Batle: Sr. Bartolomé Ferrer Ribas.
  • Regidora: Sra. Antònia Fontirroig Gual.

Segon.- Delegar en la Junta de Govern Local les següents atribucions:

1. Matèria de personal:

  • Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el Pressupost i la plantilla aprovats pel Ple, aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
  • Imposar sancions al personal a excepció de les que comportin separació del servei.
  • La redacció de circulars que afectin a tot el personal.
  • Aprovació del Pla de Seguretat i Salut amb el suport de totes les regidories.

2. Matèria de subvencions:

  • L'atorgament de subvencions directes o nominatives que hagin estat acordades per el Ple dins el pressupost de l'exercici vigent.

3. Matèria de responsabilitat patrimonial:

  • Incoació i resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial sempre que la competència no correspongui al Ple.

4. Matèria d'hisenda:

  • Aprovació dels padrons dels diferents recursos de naturalesa tributària.
  • Aprovació de l'anul·lació de tota classe de rebuts, liquidacions tributàries i preus públics, així com la baixa de drets econòmics liquidats i reconeguts a favor de l'Ajuntament, sempre i quan la seva competència no correspongui al Ple.
  • Resolució de peticions de devolució d'ingressos indeguts, sempre i quan la competència no correspongui al Ple.
  • Concessió d'exempcions i bonificacions quan la competència no correspongui al Ple.
  • Aprovació del calendari de pagament de recursos de naturalesa tributària i d'altres ingressos públics.

5. Matèria de comerç:

  • Autorització o traspassos de parades del mercat setmanal.

6. Matèria d'urbanisme:

  • Aprovació inicial dels instruments de planejament urbanístic no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.
  • L'atorgament, denegació i modificació de les llicències urbanístiques d'obra, així com les de primera ocupació i utilització, exceptuant les llicències que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al plenari.
  • Imposició de sancions per infraccions urbanístiques qualificades en la proposta de resolució com greus o molt greus.

7. Matèria de contractació i patrimoni:

  • Aprovació de la despesa, l'expedient i la convocatòria de tota classe de contractacions d'obres, serveis, subministres, i de concessions d'obres i serveis patrimonials, així com les corresponents adjudicacions, sempre i quan siguin competència de la Batlia, de conformitat amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic i altra normativa aplicable.
  • Aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent la Batlia per la seva contractació o concessió, i estiguin previst en el pressupost.
  • Devolució de fiances i garanties en expedients de contractació.

8. Matèria d'activitats:

  • Atorgar les llicències i les seves modificacions, previstes a la legislació autonòmica i estatal d'activitats.

9. Altres matèries:

  • Aprovació de convenis de col·laboració i autorització i disposició de la despesa, sempre i quan la competència no correspongui al Ple.
  • Adopció dels acords que les diferents normes reglamentàries municipals, les bases d'execució del pressupost i els plecs de clàusules administratives particulars, atribueixin a la Junta de Govern Local.

Els acords que s'adoptin per delegació s'entendran dictats per aquesta Batlia com a titular de la competència originària, a qui s'haurà de mantenir informat de l'exercici de la delegació.

Tercer.- Comunicar aquesta resolució a tots els regidors afectats perquè en prengui coneixement i efectes.

Quart.- Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de la les Illes Balears, en compliment del que es disposa per l'article 46.1 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre.

Cinquè.- Donar compte d'aquesta resolució al Ple d'aquest Ajuntament en la primera sessió plenària que es celebri, de conformitat amb l'establert en l'article 42 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre.>>

Contra la present Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant el Batle d'aquest Ajuntament, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà al de la publicació del present anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; o bé interposar directament recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà al de la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu no podrà interposar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci.

Tot això sense perjudici de què pugui interposar qualsevol altre recurs que pogués estimar més convenient al seu dret.   

Sant Joan, 4 de juliol de 2019;

El Batle-President,

Francesc Mestre Estelric