Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 6705
Convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la jovent

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi de convocatòria BDNS: 455299

El consell executiu del Consell de Mallorca, en sessió de 15 de maig de 2019 ha aprovat el següent acord

“1. Aprovar la convocatòria de subvencions als ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la jovent.

2. Autoritzar una despesa de 350.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.46200 (RC amb número d'operació 220190004378) per atendre les subvencions de la convocatòria.

3. Aprovar els models normalitzats següents:

  • Model de sol·licitud.
  • Model de declaració responsable.
  • Model de memòria tècnica de les actuacions realitzades en matèria de joventut al municipi.
  • Model de certificat del secretari de l'entitat local pel qual s'acredita la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció.
  • Model de llistat de despeses i ingressos relacionats amb la subvenció concedida.
  • Model de conveni de col·laboració entre el Consell de Mallorca i l'entitat local.

Publicar aquesta convocatòria en el BOIB per conducte de la Base de Dades Nacional de Subvencions.”

 

Palma, 28 de juny de 2019

Per delegació del secretari general, la secretària delegada

(Decret de 12 de novembre de 2018.

BOIB núm. 143, de 15 de novembre de 2018)

Nieves Rodríguez Verdú

 

CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER AL SUPORT DE LA JOVENTUT

El Consell executiu del Consell Insular de Mallorca, en sessió de data 15 de maig de 2019, a través de la Direcció Insular de Joventut, integrada en el Departament de Desenvolupament Local, d'acord amb els objectius fixats en el Pla Estratègic de Subvencions de l'any 2019, aprova aquesta convocatòria pública d'acord amb l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, aprovada per acord de Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

1. Objecte de la convocatòria

Amb la present convocatòria es vol fomentar que les entitats locals puguin desenvolupar polítiques actives que afavoreixin al jovent, des de distints àmbits; i promoure així el benefici sociocomunitari que suposa la implicació de les persones joves en la seva realitat immediata des d'una vessant institucional, mitjançant el foment de les activitats, campanyes i/o projectes dels serveis de dinamització e informació juvenil o que es desenvolupin des de l'àrea de Joventut.

 

2. Beneficiaris

2.1. Ajuntaments de l'illa de Mallorca, amb població igual o inferior a 20.000 habitants i l'entitat local menor de Palmanyola. Les dades referents a la població que es consideraran són les que consten a l'Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT) a 1 de gener de 2018.

2.2. No poden acollir-se a l'ajuda econòmica les entitats en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança General de Subvencions (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017).

3. Naturalesa de les subvencions

3.1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions. A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

3.2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

4. Règim de concurrència

4.1. El procediment per seleccionar les entitats beneficiàries és la concurrència no competitiva, per la qual cosa, no es fixa un ordre de prelació si les sol·licituds reuneixen els requisits i si hi ha crèdit suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió vindrà donada per l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins exhaurir el total del crèdit assignat.

4.2. Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si se'ls ha fet algun requeriment per esmenar la documentació. Si es dona el cas, l'entitat beneficiària passarà a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació esmenada en el Registre general.

5. Actuacions i despeses subvencionables

5.1. Són actuacions subvencionables

1. Activitats de formació i/o oci que organitzin els serveis de joventut, que hauran d'estar integrades a un projectes general i relacionades amb l'adquisició de competències i/o habilitats per parts dels joves.

2. Accions, campanyes i projectes en matèria d'igualtat, educació sexual, consum responsable, reducció de riscs associats amb el consum de drogues, convivència, salut i participació en relació amb la jovent

3. Estudis o accions dirigides al desenvolupament dels plans locals de joventut.

Qualsevol de les activitats subvencionades han d'anar destinades a joves d'acord amb l'àmbit d'aplicació de l'article 3 de la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut.

5.2. Són despeses subvencionables totes les que siguin necessàries per executar les actuacions enumerades en el punt 5.1, inclosos els costos laborals del personal vinculat a la Regidoria de joventut i/o al Servei de dinamització i/o informació juvenil, encara que sigui de manera proporcional, excepte els que se citen en el punt 6 d'aquestes bases.

5.3. El període subvencionable de les despeses fetes és el comprés entre l'1 de juliol de 2018 i el 30 de juny de 2019, inclusivament. Els justificants i reconeixements d'obligacions de les despeses s'han de donar dins d'aquest període.

6. Despeses no subvencionables

6.1. No són subvencionables:

a. Els interessos deutors dels comptes bancaris.

b. Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals.

c. Les despeses de procediments judicials.

d. Les despeses d'indemnització per acomiadaments.

e. Les referents a begudes alcohòliques, tabac o substàncies similars.

f. Les referents a obsequis, regals, menjars de treball, banquets, gales, atencions protocol·làries o representatives.

g. Els impostos indirectes quan es pogueren recuperar o compensar

h. Les donacions i les aportacions de solidaritat

i. Els subministres

j. El material d'oficina fungible que no s'empri en l'execució de les activitats destinades a joves

k. Els sous o la remuneració del personal vinculat a altres serveis municipals.

l. La compra de bens, immobles i mobles, inventariables.

6.2. Als efectes d'aquesta convocatòria, es consideren bens mobles inventariables la maquinària, eines, mobiliari i equips d'oficina, ordinadors, calefactors, equips per a la docència i la investigació, aparells portàtils d'aire condicionat, elements de transport, aplicacions informàtiques... que reuneixin les característiques següents:

1. Que no siguin béns fungibles.

2. Que el seu període de vida útil sigui superior a un any.

3. Que produeixin un increment del patrimoni.

4. Que el preu d'adquisició sigui superior a 150 €, IVA inclòs.

7. Finançament i import màxim

7.1. D'acord amb el Pla Estratègic de Subvencions del Consell Insular de Mallorca per a l'any 2019, es destina un import de tres-cents cinquanta mil euros (350.000,00 €) amb càrrec a la partida pressupostària 65.33410.46200 del pressupost de 2019 (RC amb núm. d'operació 220190004378) per concedir subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

7.3. Les subvencions que s'atorguin, s'adjudicaran fins a esgotar el límit del crèdit pressupostari inicial, sempre que es compleixin els requisits legals d'aquesta convocatòria, d'altres normes aplicables i en funció de l'índex de població juvenil de cada ajuntament, d'acord amb els barems següents:

  • ≤ 14,50% ------------------------------------6.150,00 €
  • De 14,51 % a 15,50 %-------------------7.200,00 €
  • ≥ 15,51 %------------------------------------9.000,00 €

Es consideraran les dades de població juvenil disponibles en l'Institut Balear d'Estadística a 1 de gener de 2018 per al col·lectiu d'entre els 15 i 29 anys.

Municipi/entitat menor

% Total joves entre 15 i 29 anys

Alaró

14,45%

Alcúdia

18,19%

Algaida

12,91%

Andratx

15,79%

Ariany

11,28%

Artà

16,70%

Banyalbufar

12,13%

Binissalem

14,85%

Búger

11,48%

Bunyola (Menys Palmanyola)

15,71%

Campanet

15,31%

Campos

13,60%

Capdepera

18,04%

Consell

13,90%

Costitx

11,80%

Deià

15,32%

Escorca

7,11%

Esporles

15,30%

Estellencs

12,89%

Felanitx

16,33%

Fornalutx

13,72%

Lloret de Vistalegre

13,11%

Lloseta

16,08%

Llubí

14,22%

Llucmajor

14,71%

Mancor de la Vall

12,23%

Maria de la Salut

13,95%

Montuïri

13,78%

Muro

15,06%

Petra

15,61%

Pollença

16,08%

Porreres

14,23%

Pobla (Sa)

16,30%

Puigpunyent

14,54%

Sencelles

12,93%

Sant Joan

12,48%

Sant Llorenç des Car

15,09%

Santa Eugènia

14,90%

Santa Margalida

16,62%

Santa Maria del Camí

15,03%

Santanyí

15,43%

Selva

13,16%

Salines (Ses)

13,88%

Sineu

14,24%

Sóller

15,42%

Son Servera

18,29%

Valldemossa

15,17%

Vilafranca de Bonany

15,33%

Palmanyola

14'85%

Font:Institut d'Estadística de les Illes Balears (IBESTAT). Espanya (CC BY 3.0)

Institut d'Estadística de les Illes Balears (Ibestat) Telèfon: +34 971 784 575 Correu electrònic: info@ibestat.caib.es http://www.ibestat.cat

7.4. Cada entitat sol·licitant pot demanar fins a un màxim de l'import que li toca segons el tant per cent de la població juvenil d'acord amb el criteri establert en el punt anterior.

En el cas que l'entitat sol·liciti més import del que li correspon en funció del que estableix el punt 7.3., només es concedirà el màxim que li pertoqui.

No obstant, quan la quantia del crèdit de la convocatòria no fos suficient per a cobrir el 100% del pressupost de la convocatòria, l'últim beneficiari, segons l'ordre d'entrada derivat del registre, rebrà com a màxim l'import romanent.

8. Formalització de les sol·licituds i acreditació dels requisits

8.1. Les sol·licituds s'han de presentar amb la següent documentació:

a. Instància de sol·licitud (annex I).

b. Relació de despeses previstes en matèria de joventut per al termini comprés entre l'1 de juliol de 2018 i el 30 de juny de 2019.

c. Declaració responsable de l'entitat, signada pel batle o la batlessa de l'entitat local, de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari, o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'article 8 de l'Ordenança general, esmentada (annex II).

d. D'acord amb l'establert a l'article 10.3 de l'Ordenança general de subvencions, esmentada, la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtengui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.

Si el sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, les ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud.

L'entitat sol·licitant, d'acord amb l'establert a l'article 24 apartat 6 del Real Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions també pot optar a presentar una declaració responsable que substituiria a les certificacions (annex II).

e. Declaració responsable de l'entitat de no incórrer en cap de les causes previstes en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex II).

f. Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments (annex III)

8.2.- L'òrgan instructor d'aquesta convocatòria demanarà d'ofici el certificat d'estar al corrent de les obligacions amb el Consell de Mallorca

8.3- En tot el que no es digui aquí, s'ha d'aplicar amb caràcter supletori el que disposa l'article 10 de l'Ordenança general esmentada.

9. Termini i lloc de presentació de la sol·licitud

9.1. El termini per presentar les sol·licituds i tota la documentació és de quinze (15) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Si el darrer dia cau en dia inhàbil, el termini s'ajorna fins al dia hàbil següent.

9.2. Les sol·licituds s'han de dirigir a la Direcció Insular de Joventut, del Departament de Desenvolupament Local (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111), i s'han de presentar en el termini establert en el punt 9.1, en qualsevol Registre General del Consell Insular de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l'Hospital, 4; seu del Consell, Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: c/ del General Riera, 111; i Llar de la Infància: c/ del General Riera, 113).

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas de que la presentació es realitzés per alguna d'aquestes vies s'enviarà al correu electrònic joventut@conselldemallorca.net còpia de la instància de la sol·licitud de la subvenció on consti el segell d'entrada amb data i hora visibles. Si no constaren aquestes dades s'entendrà per presentada la sol·licitud a la darrera hora del dia d'entrada del registre.

Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè segellin el primer full del document per acreditar la data, l'hora i el minut de presentació, segons estableix l'article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals.

9.3. Si la sol·licitud o la documentació presentada no reuneix els requisits exigits o no l'acompanyen els documents preceptius, no es pot valorar i s'ha d'aplicar el punt 4.2. d'aquesta convocatòria.

En aquest cas, l'òrgan instructor ha de requerir les persones interessades perquè esmenin la falta o aportin els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà de la recepció del corresponent requeriment. Si esmenen la documentació, s'ha d'aplicar el que disposa el punt 4.2., si no ho fan, s'ha de considerar que n'han desistit.

10. Procediment, òrgans d'instrucció, fiscalització i resolució

10.1. La tramitació i gestió d'aquesta convocatòria se subjecta als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència establerts en l'article 5.4 de l'Ordenança general esmentada.

10.2. El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es du a terme mitjançant concurrència no competitiva, segons rigorós ordre d'entrada en el Registre general del Consell de Mallorca, sempre que els interessats reuneixin els requisits i fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari establert en aquest convocatòria i en els límits que recull el punt 7.

10.3. L'òrgan instructor pot requerir a la persona interessada els informes o els aclariments que consideri convenients.

10.4. Presentar la sol·licitud equival a acceptar la subvenció, si es concedeix. L'entitat beneficiària pot renunciar-hi en qualsevol moment del procés.

10.5. D'acord amb l'article 18 de l'Ordenança general esmentada, la Secretaria Tècnica del Departament de Desenvolupament Local ha d'instruir l'expedient administratiu de concessió de les subvencions i ha de vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d'exercir les facultats que preveu l'article 18.2.

10.6. El Consell Executiu és l'òrgan competent per resoldre subvencions, fer aportacions, així com autoritzar i disposar despeses de quantia superior a dos-cents cinquanta mil euros (250.000,00 euros), d'acord amb la base 23.4 d'execució de pressupost de despeses 2019 del Consell de Mallorca i tenint en compte que la quantia establerta per aquesta convocatòria de subvencions és de tres-cents cinquanta amil euros serà el Consell Executiu l'òrgan competent per aprovar i resoldre aquesta convocatòria.

10.7. La Intervenció del Consell de Mallorca s'encarrega de fiscalitzar prèviament la convocatòria i els actes que en deriven: aprovació de la convocatòria, concessió, justificació de les subvencions i reconeixement de obligacions.

10.8. L'òrgan instructor ha de formular la proposta d'acord de concessió que s'ha d'enviar a Intervenció perquè la fiscalitzi. Aquesta proposta ha de contenir les sol·licituds admeses, detallant-ne la subvenció concedida, a més de les desestimades o excloses, les no estimades per exhauriment de crèdit i, també, els desistiments i les renúncies de les persones sol·licitants.

Així mateix, també s'hi ha d'adjuntar un informe de la secretaria tècnica per fer constar que les persones beneficiàries compleixen els requisits necessaris per accedir a la subvenció.

Una vegada fiscalitzada de conformitat, s'ha d'elevar al Consell Executiu del Consell de Mallorca, perquè acordi la concessió de les subvencions.

10.9. El Consell de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 14 i 19.2 de l'Ordenança general esmentada, ha d'enviar a la Base Nacional de Subvencions la informació sobre l'aprovació d'aquesta convocatòria i de la concessió que en derivin.

Tanmateix, aquesta convocatòria s'ha de publicar en el BOIB i en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

10.10. Quan s'aprovi l'acord de concessió de les subvencions, cadascun dels beneficiaris ha de signar un conveni (annex VII) amb el departament de Desenvolupament Local, sent el conseller executiu del departament el firmant de dit conveni d'acord amb l'article 1 del decret de la presidència del consell de dia 9 de juny de 2017 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca.

Abans de signar el conveni cada Ajuntament ho ha d'haver aprovat per l'òrgan de govern competent i ha de notificar aquest fet al Consell de Mallorca.

10.11.El termini màxim de resolució és de tres (3) mesos, comptadors des que finalitzi el termini per presentar les sol·licituds. Si no s'ha dictat resolució transcorreguts aquests tres mesos, s'ha d'entendre desestimada la sol·licitud, encara que l'Administració n'ha de dictar la resolució expressa.

10.12. L'acord de concessió s'ha de notificar oficialment a les entitats interessades amb la publicació en el BOIB i en la seu electrònica de la web del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net)

11. Obligacions de les entitats beneficiàries

Les persones beneficiàries de les subvencions han de complir les obligacions que estableixen aquestes bases, els articles 9 i 15 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca i la resta de normativa que els siguin aplicable.

Cal remarcar que qualsevol anul·lació que es faci de reconeixement d'obligacions per part del beneficiari es deurà de comunicar al òrgan instructor de la present convocatòria

12. Pagament de la subvenció

12.1. La subvenció s'atorgarà per un import cert. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida, una vegada ajustada a l'import adjudicat, l'import a subvencionar s'ha d'ajustar amb el finalment justificat.

12.2. Per poder percebre la subvenció, els beneficiaris han de justificar la realització de l'objecte subvencionat i, han d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social de l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries amb el Consell Insular de Mallorca, i els organismes autònoms que en depenen, imposades per les disposicions vigents, com preveu l'article 48.4 de l'Ordenança general esmentada.

12.3. L'import de les subvencions s'ha d'abonar un cop comprovat que s'han complit els objectius i la finalitat per a la qual es concediren, i es comprovi la conformitat de les despeses aportades.

12.4. Sols s'abonarà l'import realment justificat per l'entitat beneficiària. En el cas de que la quantia justificada sigui inferior a la quantia concedida es tramitarà el corresponent expedient de pèrdua del dret total o parcial a cobrar la subvenció.

13. Justificació de la subvenció

13.1. Un cop finalitzat el període subvencionable indicat en el punt 5.4. d'aquesta convocatòria, l'entitat beneficiària ha de presentar, d'acord amb l'article 35 de l'Ordenança general, esmentada, un compte justificatiu integrat pels documents enumerats en el punt 14.

13.2. Les corporacions locals beneficiàries de les subvencions convocades disposen fins al 15 de setembre del 2019 per enviar al Consell de Mallorca la justificació de les actuacions subvencionables.

En el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior a la indicada en l'anterior paràgraf el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria

13.3. Si no es presenta la justificació davant l'òrgan administratiu competent en el termini establert, s'ha de requerir la persona beneficiària perquè, la presenti en el termini improrrogable de quinze (15) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de rebre la notificació.

13.4. Si la documentació que es presenta com a justificació és incompleta o incorrecta, s'ha de requerir a l'entitat beneficiària perquè rectifiqui o aporti els documents necessaris en el termini de deu (10) dies hàbils improrrogables, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. No fer-ho suposa perdre el dret a cobrar la subvenció.

14. Contingut del compte justificatiu

14.1. D'acord amb la disposició addicional segona de l'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca, el compte justificatiu ha d'estar integrat per:

- Memòria tècnica de les actuacions realitzades en matèria de joventut al municipi signada per un tècnic competent en la matèria, amb el vistiplau del batle o la batlessa. (Annex IV)

- Un certificat emès pel secretari de la corporació local, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti que s'ha fet l'activitat i s'ha complert la finalitat de la subvenció (Annex VI)

- Un informe emès per l'interventor de l'entitat beneficiària que acrediti (annex V):

1. la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció

2. una relació classificada dels justificants de les despeses de l'activitat, amb la data d'emissió, de reconeixement d'obligacions i de pagament així com la identificació del creditor amb nom i DNI i del document, el concepte i l'import,. Incloent-hi les desviacions esdevingudes respecte al pressupost presentat inicialment, si escau.

3. una relació d'altres ingressos o subvencions concedides que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència

4. una declaració responsable de l'entitat beneficiària per acreditar que les despeses relacionades a l'informe corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada

5. una declaració expressa sobre si l'impost indirecte IVA, es recuperarà i compensarà o no.

- Si en relació amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social l'entitat subvencionada ha optat per aportar ell mateix les certificacions o presentar una declaració responsable a l'efecte, s'hauran de tornar a aportar aquests documents, actualitzats, en el moment de presentar la justificació.

- Si s'imputa a la subvenció els costos del personal del servei, s'ha d'aportar un certificat del secretari/a de l'Ajuntament sobre que aquest personal està vinculat única i exclusivament al servei i/o a les accions dirigides a la joventut.

14.2. Aquesta documentació s'ha de presentar tant en paper com en suport electrònic (USB, llapis de memòria, memòria flash...), en format PDF.

15. Infraccions, sancions i pèrdua de dret al cobrament

15.1. El règim d'infraccions i de sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003), i la resta de la normativa que li és aplicable i, en concret, als articles 63 i 64 de l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca.

15.2. L'article 58 de l'Ordenança, abans esmentada, regula la pèrdua del dret de cobrar la subvenció.

16. Publicitat

16.1. El Consell Insular de Mallorca, en compliment del que preveuen els articles 17, 18 i 20 de la Llei 38/2003 esmentada, i d'acord amb l'article 19.2 i 14 de l'Ordenança general de subvencions esmentada, ha d'enviar la informació sobre aquesta convocatòria i sobre les resolucions de concessions a la Base de Dades Nacional de Subvencions.

16.2. L'extracte de la convocatòria de subvencions i la resolució s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i s'han de penjar en la seu electrònica del Consell Insular de Mallorca (www.conselldemallorca.net).

17. Normativa d'aplicació

Les subvencions d'aquesta convocatòria es regeixen pel que aquí s'exposa; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006); per l'Ordenança general de subvencions del Consell Insular de Mallorca, esmentada; per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; per la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars; pel Reglament orgànic del Consell Insular de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca, de dia 8 de març de 2004 i modificat per acord del Ple de 13 d'octubre de 2011(BOIB núm. 158, de 20 d'octubre de 2011); pel Decret de la Presidència del Consell de dia 9 de juny de 2017 (BOIB núm. 73, de 15 de juliol de 2017) pel qual es determina l'organització del Consell insular de Mallorca, modificat pels Decrets de la Presidència de 20 de juny de 2017, de 24 de juliol de 2017, de 16 de gener de 2018, de 7 de febrer de 2018 i de 27 de març de 2018; l'ordenança vigent de procediment administratiu del Consell Insular de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB núm. 100, de 10 d'agost de 1995), modificada per la Llei 4/99,: Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

18. Recursos

De conformitat amb l'article 44 en relació amb el 46.6 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució no es podrà interposar recurs en via administrativa, si bé es podrà formular potestativament REQUERIMENT per a la seva anul·lació o revocació en el termini de dos mesos comptadors des del dia que rebi la present notificació amb caràcter previ a la interposició de recurs contenciós administratiu.

El requeriment s'entendrà desestimat si en el termini d'un mes des de la seva presentació no es notifica resolució expressa. El termini per interposar el recurs contenciós administratiu serà de dos mesos comptadors des del dia següent a aquell en el qual es rebi comunicació de la resolució expressa sobre el requeriment previ o aquest s'entengui desestimat de forma presumpta.

Si no formula requeriment previ, podrà interposar directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent al de la recepció de la present notificació.

 

 

ANNEX I SOL·LICITUD

Part I: dades de l'entitat sol·licitant

Ajuntament

CIF

Domicili   

                                                                  

C / Pl. Núm. Pis

Telèfon

Correu electrònic

Localitat

CP

 

Part II: descripció de la subvenció que se sol·licita

Títol: Convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut

Quantia sol·licitada: ................................................................................................................

Motivació de la sol·licitud .......................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Aquest document s'ha d'acompanyar amb una memòria de les activitats i pressupost econòmic d'aquestes

.........................., de .............................de................

El batle / la batlessa .............................................................................................................. 1

1 Indica el nom i llinatges

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT

 

ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE

[nom i llinatges] ...................................................................................................com a batle/batlessa de l'Ajuntament/entitat local menor de .......................................................................................................................................,

Declar sota la meva responsabilitat:

1) Que accept la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut, publicades en el BOIB en data ............. d................................................de..............

2) Que adjunt la documentació exigida en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut, publicades en el BOIB en data ............. d................................................de...............

3) Que manifest, sota la meva responsabilitat, que totes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud són certes.

4) (   ) La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan que concedeix la subvenció obtengui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social a través de certificats telemàtics i, en aquest cas, el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.

(   ) El sol·licitant denega expressament el consentiment perquè l'òrgan instructor demani aquests certificats, les ha d'aportar ell mateix juntament amb la sol·licitud.

(    ) L'entitat sol·licitant declara que està al corrent de de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

5) Que l'Ajuntament que represent no incorre en cap de les prohibicions que estableixen els apartats 2,3 i 4 de l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per Acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018).

6) Que l'entitat que represent no ha estat sancionada ni condemnada, en els tres darrers anys, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, ni sancionada per resolució administrativa ferma o per sentència judicial ferma.

Que de conformitat amb les normes de la convocatòria, que accepta íntegrament,

I, perquè consti, sign aquesta declaració davant el Secretari de la corporació

.........................., de .............................de................

[signatura Batle] [signatura Secretari/a]

 

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT

 

ANNEX III SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

NIF PERCEPTOR

 

 

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

 

ADREÇA

 

LOCALITAT

C. POSTAL

PROVINCIA

 

 

 

TELÈFON

FAX

 

 

 

 

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA/SUCURSAL

BIC

 

 

IBAN

BANC

OFICINA

COMPTE NÚM

 

 

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom meu. 

CERTIFICAT DE CONFORMITAT __________. __ d ___________de 201__

DE L'ENTITAT BANCÀRIA:

(Aquestes dades coincideixen amb les que consten en aquesta oficina):                            El perceptor,

 

El director / el delegat,

Signatura:_____________________ Signatura

(segell de l'entitat bancària)

En compliment del que disposa la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, la persona interessada dóna el consentiment en el tractament de les seves dades personals incloses a la sol·licitud amb la finalitat de gestionar-les. Us informam que les dades recollides seran guardades en un o més fitxers gestionats per la Direcció insular de Joventut . Us comunicam que teniu dret a accedir a la informació que us afecta, rectificar-la, si és errònia, cancel·lar-la o oposar-vos en el tractament quant a les dades facilitades. Per exercir aquests drets, us heu d'adreçar per escrit a la Direcció Insular de Joventut del Consell de Mallorca (Llar de la Joventut, c/ del General Riera, 111. 07010 Palma).

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT

 

​​​​​​​ANNEX IV MEMORIA TÈCNICA DE LES ACTUACIONS REALITZADES EN MATERIA DE JOVENTUT AL MUNICIPI

 (Si no hi té cabuda tota la informació en aquest document es pot presentar document adjunt amb els mateixos apartats.)

Sr./a............................................................................................................................, com a tècnic competent en la matèria de joventut de l'Ajuntament de/d'........................., declar que aquest ha estat el contingut de les actuacions realitzades:

CONTEXT D'ACTUACIÓ

(Descripció del municipi, indicar l'existència o no de serveis específics de joventut, descripció genèrica dels usuaris, característiques especials, oportunitats…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DESCRIPCIÓ DEL PERSONAL IMPLICAT

(Enumeració del personal, perfil professional i tasca realitzada del personal professional que ha dut a terme les actuacions; en cas de no ser personal propi de l'ajuntament cal especificar-ho.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUSTIFICACIÓ GENERAL DE LES ACTUACIONS REALITZADES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBJECTIUS GENERALS DE LES ACTIVITATS REALITZADES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CALENDARITZACIÓ DE LES TOTES LES ACTUACIONS REALITZADES

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DESCRIPCIÓ DE LES ACCIONS, PROJECTES, PROGRAMES I/O CAMPANYES REALITZADES

(Explicació de totes les accions realitzades, objectius específics i resultats)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AVALUACIÓ DE TOTES LES ACCIONS REALITZADES

(Assoliment d'objectius, indicadors i aspectes de millora.)

 

 

 

 

 

 

 

 

I per a que surti els efectes oportuns sign el present en Palma, ....... de ......................... de 20......... amb el vistiplau del Batle/ssa

Tècnic/a Vist-i-Plau del Batle/ssa

 

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT

 

​​​​​​​ANNEX V INFORME D'INTERVENCIÓ QUE ACREDITA LA VERACITAT I LA REGULARITAT DE LA DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA DE LA SUBVENCIÓ

De conformitat amb la disposició addicional segona de l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca, el Sr./a ............................................................................................................................ com a interventor/a de l'Ajuntament/entitat local menor de ....................................................., en relació amb la subvenció concedida dins la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

DECLAR:

1. L'aprovació de la relació de factures que us adjuntem per un import total de..............................€, per justificar la subvenció que ens heu concedit en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

2. Les factures del llistat adjunt no s'han emprat ni s'empraran, en la quantia imputada a la subvenció, com a justificants per cobrar cap altra ajuda i compleixen, sense cap dubte, l'objecte de la subvenció.

3. [   ] Que el beneficiari de la subvenció esmentada ha rebut, amb el mateix objecte, els ingressos següents:

Organisme

Import (€)

 

 

 

 

[   ] Que el beneficiari de la subvenció esmentada NO ha rebut ingressos d'altres fonts diferents a la subvenció del Consell.

4. Que les despeses relacionades en aquest informe corresponen, sense dubte, a l'activitat subvencionada i s'ajusten al valor de mercat.

5. [    ] Que l'Ajuntament no recuperarà ni compensarà l'IVA de les factures que presenta.

[    ] Que l'Ajuntament recupera i/o compensa l'IVA de les següents factures:

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Import de la factura

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s'ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera -amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d'execució del projecte subvencionat.

I, perquè així consti, expedeixo aquest document en ......................., a ..............de........................de .................. amb el vistiplau del/de .................................(2) de .....................................................................

 Interventor/a                                                                  Vist-i-plau Batle/ssa

Adjuntam llistat annex de les factures enumerades com a justificant de les despeses de l'activitat.

(2) Indicar “Batle/ssa” o “President/a”, segons correspongui

Data factura

Núm. Factura

NIF Proveïdor

Proveïdor

Import

Concepte

Data reconeixement d'obligacions

Data de pagament

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT 

 

ANNEX VI CERTIFICACIÓ SOBRE LA REALITZACIÓ DE L'ACTIVITAT I EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT DE LA SUBVENCIÓ

A efectes de complir amb l'article 35 de l'Ordenança general de subvencions aprovada per Acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB 96, de 4 d'agost de 2018) el Sr./a ............................................................................................................................, com a Secretari/a de l'Ajuntament de ................................................................. (21) i en execució de la disposició addicional segona de l'Ordenança esmentada ve a emetre el següent document pel que

CERTIFIC

Que les activitats subvencionades s'han realitzat en els termes i condicions establertes en la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

Que amb la realització de dites subvencions s'ha vingut a complir la finalitat de la subvenció concedida.

I per a que surti els efectes oportuns sign el present en Palma, ....... de ......................... de 20........., amb el vistiplau del Batle/ssa

Secretari/a                                                     Vist-i-Plau del Batle/ssa

 

DIRECCIÓ INSULAR DE JOVENTUT

 

​​​​​​​ANNEX VII ​​​​​​​ CONVENI DE COL.LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL DE MALLORCA I L'AJUNTAMENT DE ............................................PER DUR A TERME ACTUACIONS RELATIVES A LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS PER A AJUNTAMENTS DE MALLORCA DE 20.000 HABITANTS O MENYS PER AL SUPORT DE LA JOVENTUT

REUNITS

D'una part, el/la Sr/a ........................................., conseller/a executiu/va del Departament de Desenvolupament Local del Consell de Mallorca amb CIF S0711002F, domicili al carrer General Riera, núm.111, de la ciutat de Palma i codi postal 07010.

D'altra part, el Sr./a .............................................................................................. batle/ssa de l' ................................................................................................ amb CIF ...................................., domicili a ................................................................................, núm ................, del municipi de ........................................................................ i codi postal .................

ACTUEN

El primer, en nom i representació del Consell de Mallorca, en virtut de l'article 1 del Decret d'organització de la Presidència del Consell de Mallorca de 9 de juny de 2017 pel qual es determina l'organització del Consell Insular de Mallorca (BOIB núm. 73, de 15 de juny de 2017).

El/la segon, en la condició de batle/ssa de l' ............................................................, en virtut de l'Acord de Plenari de ..........de ........de............

MANIFESTEN

Primer.- Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca mitjançant acord de dia ............... de .................................... de .......................... va aprovar la convocatòria de subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

Segon.- Que en el marc d'aquesta convocatòria de subvencions, a l'Ajuntament de ............................ se li va concedir una subvenció per import de .......................................... euros per dur a terme les següents actuacions:

........................................................................................................................................................................................................................................

Tercer.- Que el Consell Executiu del Consell de Mallorca, en aprovar la convocatòria de subvencions aprovà aquest conveni tipus a subscriure amb tots els ajuntaments beneficiaris de les subvencions per a ajuntaments de Mallorca de 20.000 habitants o menys per al suport de la joventut.

Quart.- Que l'Ajuntament de ......................., mitjançant acord de l'òrgan competent de dia ............de................... de ......................... va aprovar el text d'aquest conveni.

Quint.- Que la disposició addicional segona de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca aprovada per acord del Ple de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017, modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) diu:

«En els convenis de col·laboració que regulin els ajuts que el Consell Insular de Mallorca i els organismes autònoms i consorcis que en depenen atorguin a altres administracions públiques, la subvenció es pot justificar a través d'un certificat emès pel titular de l'òrgan que l'ha percebuda, pel qual s'acrediti la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de la subvenció, i també a través de l'informe emès per la Intervenció, o òrgan de control financer equivalent, de l'entitat beneficiària pel qual acredita la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció.»

Sext.- Que en el marc del que preveu aquesta disposició addicional segona, la naturalesa d'aquest conveni és regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció abans esmentada concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ........................

Per tot el que s'ha exposat, ambdues parts subscriuen el present conveni d'acord amb les següents

CLÀUSULES

I.- Aquest conveni té per objecte regular les obligacions, el desenvolupament de les actuacions i la justificació de les despeses derivades de la subvenció concedida pel Consell de Mallorca a l'Ajuntament de ......................................................... per actuacions relatives al suport de la joventut, en el marc de la convocatòria de subvencions del Consell Insular per a l'any 2019.

II.- L'Ajuntament de ......................................................... ha rebut la subvenció per dur a terme les següents actuacions:

-.....................................................................................................................

-.....................................................................................................................

-.....................................................................................................................

III.- L'Ajuntament de ........................................................., com a beneficiari de la subvenció, es compromet a complir amb totes i cadascuna de les obligacions previstes a la convocatòria de subvencions, tant les de tipus administratiu com les de tipus tècnic, i molt especialment a dur a terme les actuacions subvencionades i presentar la justificació de les despeses al Consell Insular de Mallorca fins el dia 15 de setembre de 2019 o en el cas de que la concessió de les subvencions fos en data posterior el termini per presentar la justificació serà de deu (10) dies, comptadors des de l'endemà de la notificació de la concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria.

IV.- La justificació de les actuacions subvencionades a l'Ajuntament de ..............................., d'acord amb la disposició addicional segona de la vigent Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca, es farà per mitjà de la presentació al Consell de Mallorca per part de l'entitat beneficiària de la següent documentació:

V.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i realitzats els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament de ...............................................

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats

En Palma, a.......de....................de...........

Per part del Consell de Mallorca Per part de l'Ajuntament

El Conseller/a Executiu del El Batle/ssa de ......................... Departament de Desenvolupament Local

............................................... .......................................

a. Memòria tècnica de les actuacions realitzades en matèria de joventut al municipi signada per un tècnic competent en la matèria, amb el vistiplau del batle o la batlessa.

b. Un certificat emès pel secretari de la corporació local, amb el vistiplau del batle o la batlessa que acrediti que s'ha fet l'activitat i s'ha complert la finalitat de la subvenció

c. Un informe emès per l'interventor de l'entitat beneficiària que acrediti:

  • ​​​​​​​la veracitat i la regularitat de la documentació justificativa de la subvenció
  • una relació classificada dels justificants de les despeses de l'activitat, amb la data d'emissió, de reconeixement d'obligacions i de pagament així com la identificació del creditor amb nom i DNI i del document, el concepte i l'import,. Incloent-hi les desviacions esdevingudes respecte al pressupost presentat inicialment, si escau.
  • una relació d'altres ingressos o subvencions concedides que han finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència
  • una declaració responsable de l'entitat beneficiària per acreditar que les despeses relacionades a l'informe corresponen, sens dubte, a l'activitat subvencionada
  • una declaració expressa sobre si l'impost indirecte IVA, es recuperarà i compensarà o no

V.- Aquest conveni finalitzarà en acabar les actuacions subvencionades i realitzats els pagaments de la subvenció a l'Ajuntament de ...............................................

I, en prova de conformitat, signen aquest conveni per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data abans expressats

En Palma, a.......de....................de...........

Per part del Consell de Mallorca Per part de l'Ajuntament

El Conseller/a Executiu del El Batle/ssa de ......................... Departament de Desenvolupament Local

............................................... .......................................