Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 6683
Bases reguladores subvenció per concurrència competitiva per la contractació de personal per atendre a alumnes amb necessitats especials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per decret de l'alcaldia numero 2019-0576 en data 02 de Juliol de 2019 s'han aprovat les bases de la convocatòria per concurrència competitiva per la contractació de personal per atendre a alumnes amb necessitats especials.

1. Objecte i finalitat

L'objecte d'aquestes bases és establir el procediment de concessió de subvencions a les associacions que gestionen les escoles d'estiu del municipi de sa Pobla amb la finalitat de finançar la contractació de personal per atendre alumnes amb necessitats educatives especials en aquests centres.

2. Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta subvenció les associacions que gestionen escoles d'estiu del municipi de sa Pobla que obligatòriament  atenen alumnes escolaritzats d'entre 3 i 16 anys amb necessitats educatives especials acreditades mitjançant el corresponent dictamen d'escolarització i alumnes amb risc d'exclusió social els quals vendran derivats directament de Serveis Socials.

Als efectes d'aquesta subvenció, aquests alumnes són els que tenen necessitats educatives especials vinculades a discapacitats físiques, intel·lectuals o sensorials, els que manifesten trastorns greus de personalitat o de conducta , els que pateixen malalties degeneratives greus o els alumnes que els Serveis Socials considerin en circumstancies d'exclusió social.

3. Requisits i condicions dels beneficiaris

3.1 Per ser beneficiàries de les subvencions, els centres o associacions sol·licitants han de complir els requisits i les condicions següents:

a) Estar al corrent de les obligacions tributàries i contractuals amb l'Ajuntament, amb altres Administracions públiques, així com amb la Hisenda Pública i la Seguretat Social.

b) No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impossibiliten per ser beneficiari de la subvenció.

c) Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.

d) Els centres educatius amb una plantilla igual o superior a vint-i-cinc persones han d'haver adoptat els mitjans oportuns per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i intervenir-hi en els seus centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.

e) Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per a la realització de l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.

f) Els centres educatius amb 50 treballadors o més han de donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/es amb discapacitat, o bé aplicar les mesures alternatives d'acord amb el que disposa l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual es regula el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i la seva inclusió social.

h) Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

i) Els centres que sol·licitin una subvenció per un import superior a 10.000,00 euros, han de comunicar a l'òrgan concedent la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, per tal que l'òrgan concedent, un cop concedida la subvenció, les faci públiques, sempre que aquesta superi l'import esmentat.

j) Respectar allò establert a la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.

k) Disposar de les certificacions legalment establertes per acreditar que el personal del centre no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, i que, en cas que canviï alguna persona, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.

3.2 El compliment d'aquests requisits s'acredita mitjançant les declaracions responsables que conté la sol·licitud, que també incorporarà l'autorització expressa per consultar dades tributàries.

3.3 L'entitat sol·licitant ha de complir els requisits d'aquestes bases reguladores, així com qualsevol altra obligació legal o reglamentària que pugui afectar-los.

4. Sol·licituds i documentació

4.1. Els centres educatius interessats a acollir-se a aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds amb l' imprès normalitzat.

4.2..Documentació

La documentació necessària a adjuntar amb la sol·licitud serà:

a) Projecte de l'escola d'estiu.

b) Fitxes de les persones NE-NESE.

c) Informe de necessitat de personal extra.

4.3.La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases.

4.4.Qualsevol falsedat en les dades que es facin constar a la sol·licitud comporta l'exclusió del sol·licitant.

4.5. Si en la presentació de la sol·licitud s'observa alguna deficiència, incoherència o hi manca algun dels documents necessaris per la valoració de l'ajut, l'Ajuntament ho notificarà directament a l'interessat/da per tal que en el termini de 10 dies pugui esmenar la falta. Si a aquest termini no es produeix l'esmena i/o no s'aporta la documentació sol·licitada, s'entendrà que es desisteix de la petició i prèvia resolució, s'arxivarà sense més tràmits.

En aquesta sol·licitud constarà de manera expressa el nombre de monitors suficients per cobrir les necessitats de nins NE-NESE que hagin determinat els Serveis Socials de l'Ajuntament, i els messos de contracte de cada monitor.

4.6. Les sol·licituds es registraran  en paper a l'OAC de l'Ajuntament de sa Pobla o via telemàtica.

5. Criteris de valoració

-Número de professors contractats específicament per aquest programa.

L'import màxim de la subvenció serà de 12.000€ que es la quantitat consignada als pressuposts municipals 2019 a tal efecte, es subvencionarà amb un màxim de 1.000€ per mes complet de contracte a cada monitor, fins  arribar al màxim global previst, en cas de que el montant global de les sol.licituds excedeixi el límit expressat, es farà un repartiment proporcional del total consignat, d'acord amb la següent fórmula:

n= import pressupostat

X=quantitat subvencionable per mes de contracte

y=num. De mesos de contractes presentats

X= n/y

En cas que les sol·licituds representin un número de mesos inferior a 12, s'abonarà el màxim previst al paràgraf anterior (1.000€)

- Si una mateixa entitat elegible ha contractat mes d'un professor per aquesta finalitat, haurà de justificar haver arribat al límit de les ratios establerts pels serveis socials municipals.

En cap cas els monitors contractats amb la present subvenció podran tutoritzar grups normalitzats.

6. Despeses subvencionables, i quantia de la subvenció

6.1 Són subvencionables les despeses del personal contractat pel curs objecte de convocatòria per tal d'atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Concretament, s'acceptaran:

-Les nòmines del personal contractat i les despeses corresponents de seguretat social.

-Les factures abonades per l'entitat beneficiària en concepte de contractació de serveis externs  per atendre alumnes amb necessitats educatives especials, si s'escau.

6.2 El mòdul de subvenció per a la totalitat del curs objecte de subvenció es fixarà a la resolució de convocatòria pública.

6.3 Aquestes subvencions són compatibles amb d'altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics o privats, però en cap cas l'import de les subvencions concedides no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions d'altres entitats, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.

6.4 L'import màxim destinat a aquesta subvenció, serà de 12.000€ a càrrec de l'aplicació 2310 48907 01.

7. Procediment de concessió

7.1 El procediment de concessió de les subvencions es tramita en règim de concurrència  competitiva.

7.2 La comissió de valoració, estarà integrada pels membres següents, o persones que aquests designin:

Es constituirà una comissió de valoració conformada pels següents membres:

-Un tècnic de l'Ajuntament( preferiblement de Serveis Socials).

-Un representant de la intervenció municipal.

-I al menys un membre polític.

7.4 Durant el tràmit de valoració de les sol·licituds, les comissions poden requerir als centres sol·licitants la documentació addicional i els aclariments que considerin oportuns.

8. Inadmissió i desistiment

8.1 L'incompliment dels requisits no esmenables o del termini de presentació de sol·licituds comporta la inadmissió de la sol·licitud.

8.2 Comporta el desistiment de la sol·licitud la manca de presentació de qualsevol dels documents que preveu la base 4 o la manca d'esmena dels requisits esmenables, dins del termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ.

8.3 Prèviament a la concessió de les subvencions, l'òrgan instructor resol sobre la inadmissió o el desistiment de les sol·licituds, i notifica la resolució corresponent als centres interessats mitjançant la publicació de la concessió al tauler d'anuncis de la pagina web de l'Ajuntament de sa Pobla i a la Base de dades nacional de subvencions.

8.4 Qualsevol centre sol·licitant pot desistir per escrit de la seva sol·licitud de subvenció, abans de la concessió, i l'òrgan instructor l'ha d'acceptar.

9. Resolució definitiva i publicació

9.1 L'òrgan instructor eleva a l'òrgan resolutori la proposta de resolució definitiva fonamentada en les actes de les comissions de valoració.

9.2 La resolució conté la llista de beneficiaris i l'import respectiu atorgat en concepte de subvenció.

9.3 Transcorregut el termini màxim previst a l'apartat primer d'aquestes bases reguladores sense que s'hagi dictat i notificat la resolució final del procediment, els centres sol·licitants poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.

10. Obligacions de les entitats beneficiàries

10.1 L'obtenció de la subvenció comporta per als centres beneficiaris les obligacions següents:

a) Contractar el personal per atendre l'alumnat amb necessitats educatives especials.

b) No repercutir el cost de la contractació del personal a les famílies.

10.2 A més, els beneficiaris han de complir també les obligacions següents:

a) Complir la finalitat de la subvenció realitzant l'activitat subvencionada dins del termini establert.

b) Dur a terme l'activitat subvencionada d'acord amb les finalitats contemplades a la convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari previst, s'ha de comunicar i justificar davant l'òrgan instructor amb anterioritat a la finalització del termini d'execució, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada, si no comporta canvis substancials ni representa un incompliment dels requisits i condicions que estableixen aquestes bases i la convocatòria corresponent. Els canvis no comunicats o que no hagin estat acceptats de manera expressa, poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

c) Justificar la subvenció, en el termini i la forma establertes.

d) Proporcionar en tot moment la informació que els sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor.

e) Comunicar a l'òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financin l'activitat subvencionada, obtinguts o demanats d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan bon punt es coneguin i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació dels fons rebuts.

f) Reintegrar els fons percebuts en els casos que preveuen l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

g) Complir, si s'escau, la subcontractació, els requisits de l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, relatius a la subcontractació de les activitats subvencionades.

h) Informar l'òrgan concedent de la subvenció de qualsevol contracte o conveni signat, per a la gestió de l'activitat subvencionada, entre el beneficiari i qualsevol entitat pública o privada.

i) No superar, en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, el 100% del cost de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

j) Complir les obligacions de transparència del títol II de la Llei 19/2014, de 29 de desembre.

k) Complir les altres obligacions que preveuen la normativa vigent en matèria de subvencions i les bases reguladores de cada subvenció.

11 Justificació i termini

11.1 La modalitat de justificació és la justificació amb mòduls.

11.2 Dins del termini que estableixi la resolució de convocatòria pública, les entitats beneficiàries han de justificar, la destinació de la subvenció, aportant la documentació següent:

1.- Memòria explicativa del compliment de la finalitat i de l'activitat subvencionada amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

2.- Memòria econòmica que ha de contenir:

a) El cost del servei d'escolarització desglossat en despeses de personal i despeses de funcionament, i els ingressos i subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del seu import i procedència.

b) Una relació on es detalli la retribució bruta de cada professional i l'import total amb la seguretat social a càrrec de l'entitat, i justificant de l'abonament de dites quantitats. Si s'ha contractat una empresa de serveis cal relacionar l'import mensual de les factures abonades a l'empresa.

c) Declaració del beneficiari del nombre d'alumnes atesos.

3.-Memòria justificativa (amb imatges -si s'escau- i amb un apartat de valoració de l'atenció NE-NESE)

4.- Declaració del titular del centre conforme la subvenció concedida s'ha destinat íntegrament a les activitats subvencionades.

Aquesta documentació ha d'anar acompanyada del contracte de treball, o del contracte de serveis, si escau, que acreditin la contractació del personal objecte de la convocatòria de subvenció.

Dita documentació s'haurà de presentar fins dia 31 de setembre de 2019,una vegada presentada i fetes les comprovacions oportunes,  si procedeix, es durà a terme la darrera part del pagament.

12. Pagament

L'import de la subvenció es farà efectiu en dos pagaments. El primer pagament es durà a terme en un 75% de la quantia total una vegada concedida la subvenció, el 25% restant , es farà una vegada s'hagi donat conformitat a la documentació justificativa indicada a l'apartat anterior.

13. Nul·litat, anul·labilitat, revocació i reintegrament

13.1 L'òrgan competent pot declarar la nul·litat o anul·labilitat de la resolució de concessió de la subvenció en els supòsits previstos per l'article 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La declaració judicial o administrativa de nul·litat o anul·labilitat comporta l'obligació de retornar les quantitats rebudes.

13.3 La inexactitud de les dades aportades o l'incompliment per part dels beneficiaris d'alguna de les obligacions que es deriven de la concessió de la subvenció poden donar lloc a la revocació de l'import atorgat.

13.4 L'òrgan concedent iniciarà un procediment de reintegrament de les prestacions econòmiques concedides i abonades indegudament quan concorrin les situacions previstes a la normativa d'aplicació.

14. Principis ètics i regles de conducta

En cas d'incompliment dels principis ètics i regles de conducta s'aplica el règim sancionador previst en la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts públics, sens perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.

15.Control

El Departament d'Ensenyament pot inspeccionar el desenvolupament dels programes i les actuacions subvencionades per tal de comprovar el compliment de l'objecte de la subvenció.

16. Llei orgànica 15/99, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal

D'acord amb la Llei orgànica 15/99, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, de 13 de desembre de 1999 i la legislació aplicable, la informació facilitada pels/les sol·licitants serà tractada en un fitxer degudament protegit per a la gestió d'aquesta subvenció, complint-se diligentment les obligacions d'obtenció dels oportuns consentiments i d'informació en la recollida de dades.

En cap cas es produirà cessió, comunicació o accés de qualsevol tipus de dada personal continguda en els fitxers a tercers, excepte accessos necessaris per al compliment dels tràmits vinculats amb l'atorgament de la subvenció, davant d'autorització legal, o autorització expressa de les persones afectades.

Els/les interessats/es podran sol·licitar a l'administració l'exercici dels seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

17. Caràcter de les subvencions

17.1 L'atorgament d'aquestes subvencions està supeditada a les disponibilitats pressupostàries, i a la possibilitat de reducció parcial o total de la subvenció, abans que no es dicti la resolució definitiva, com a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

17.2 Les subvencions no generen cap dret de continuïtat en l'assignació de finançament als destinataris per a exercicis successius.

18. Règim jurídic

En tot el que no preveuen aquestes bases reguladores, s'ha d'aplicar:

a) Pel que fa a la tramitació administrativa general, la resolució i la notificació: la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

b) Així com qualsevol altra normativa que sigui d'aplicació.

19. Sancions

En cas d'incompliment de les obligacions que preveuen les bases reguladores, resultarà d'aplicació el règim sancionador previst a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions si aquest incompliment és constitutiu d'infracció d'acord amb la legislació esmentada, amb independència del reintegrament total o parcial de la subvenció.

 

Sa Pobla, 4 de juliol de 2019

El Batle-President,

Llorenç Gelabert Crespí