Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA
Núm. 6663
Organització Ajuntament de Valldemossa
D'acord amb les disposicions vigents, es fa públic que l'Ajuntament Ple en sessió extraordinària celebrada el dia 26 de juny del 2019 va adoptar els següents acords:
1r.- Acord sobre la periodicitat de les sessions ordinàries de l'Ajuntament Ple.
Conforme amb el disposat a l'article 80 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de regim local de les illes Balears l'Ajuntament Ple ha de celebrar sessió ordinària com a mínim una vegada cada dos mesos en els municipis de fins 5.000 habitants en què hi hagi Junta de Govern Local, per lo qual d'acord amb el disposat a l'article 46.2.a de la Llei 7/1985 de 2 d'abril i art. 38.a del ROF l'Ajuntament ple ha acordat celebrar una sessió ordinària cada 2 mesos (6 plens al any), a celebrar a les denou trenta hores (19:30 h.)
Si el dia assenyalat fos festiu es celebraria el dia hàbil immediat següent a la mateixa hora.
La primera sessió ordinària se celebrarà el primer dilluns del mes de setembre de 2019.
2n.- Acord creació de la Junta de Govern local.
L'article 20 de la LRBRL i els articles 22 i 23 de la LMRLIB disposa que la Junta de Govern Local existeix en tots els municipis de mes de 5.000 habitants i en aquells que així ho acordi el Ple de l'Ajuntament a través del Reglament orgànic o mitjançant un acord independent. Per tant, es proposa:
La creació de la Junta de Govern Local.
Que la Junta de Govern local es reuneixi amb caràcter ordinari amb una periodicitat setmanal el dia i hora que determini el batle prèvia deliberació en la sessió constitutiva de la Junta de Govern Local.
No es proposa la delegació de competències del Ajuntament Ple ja que actuarà com a òrgan d'assistència i assessorament al batle i com a òrgan resolutiu amb les competències de batlia que per llei es poden delegar.
3r.- Proposta creació i composició de les Comissions Informatives permanents.
De conformitat amb lo disposat en el ROF articles 38.b i 125; i la LMRLIB articles 24.1 i 76.7 es proposa:
Crear dues comissions: La Comissió de Assumptes Generals i la Comissió de Hisenda i Especial de Comptes. La periodicitat ordinària de la comissió informativa serà la següent: celebrarà sessió ordinària el dilluns de la setmana anterior a la qual estigui prevista la celebració del ple ordinari. Es poden dur a terme totes les sessions extraordinàries que siguin necessàries per al bon funcionament de l'Ajuntament.
Composició de la Comissió informativa permanent d'Assumptes Generals estarà presidides per el Sr. Batle i cinc vocals: tres de l'equip de Govern , un del PP i un de l'Agrupació la Valldemosa que Volem.
Secretari el de la Corporació.
Els tres vocals de l'equip de Govern seran: Sr. Jaume Mayol Llobet
Sra. Margalida Pons Calafat
Sr. Jaume Salva Riutort
El vocal del PP, el Sr. Vicens Colom i substituta la Sra. Catalina Mayol Llobet.
El vocal de V.q.V., el Sr. Antoni Colom Colom i substituta la Sra. Gloria Escudero Tomas.
Composició de la Comissió informativa d'Hisenda i Especial de Comptes estarà presidida per el Sr. Batle i cinc vocals: tres de l'equip de Govern, un del PP i un de l'Agrupació la Valldemosa que Volem.
Els tres vocals de l'equip de govern seran: Sr. Miquel Angel Torres Torres
Sr. Jaume Mayol Llobet
Sra. Margalida Pons Calafat
El vocal del PP, la Sra. Catalina Mayol Llobet i substitut Vicens Colom Torres.
El vocal de V.q.V, la Sra. Gloria Escudero Tomas i substitut Sr. Antoni Colom Colom.
4t.- Assignacions dietes d'assistència a membres de la corporació i dedicació exclusiva.
L'article 75-3 de la llei 7/1985, de 2 d'abril reguladora de les bases del regim local determina que els membres de les Corporacions locals que no tinguin dedicació exclusiva ni parcial podran percebre assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats quer hi formin part, en la quantia assenyalada pel Plenari. En el mateix sentit també ho regula l'article 74.4 de la llei 20/2006 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i article 13.5 del ROF.
INDEMNITZACIONS PER ASSISTENCIES
Assistència a Plenaris
Assistència a Comissions Informatives
Assistència a la Comissió Especial de Comptes
Assistència a Juntes de Govern Local
Reunions i visites en exercici del seu càrrec
INDEMNITZACIONS PER ASSISTENCIES
-Assistència a Plenaris
Batle 250,00€
Portaveus 200,00€
Altres regidors 150,00€
-Assistència a Comissions Informatives
Batle 65,00€
Altres regidors 50,00€
-Assistència a la Comissió Especial de Comptes
Batle 65,00€
Altres regidors 50,00€
-Assistència a Juntes de Govern Local
Batle 120,00€
Altres regidors 90,00€
-Reunions i visites en exercici del seu càrrec
Batle 45,00€
Altres regidors 35,00€
LIMIT MAXIM ANUAL
Batle 11.895€
Portaveus de l'oposició 3.250€
Regidors de l'oposició 2.600€
Regidors de l'equip de Govern 7.150€
L'efectiva percepció de les indemnitzacions per assistències quedarà condicionada a la concurrència efectiva dels Regidors a les sessions.
De conformitat amb l'article 13.5 del ROF tots els membres de la corporació, inclosos els que exerceixin càrrecs en regim de dedicació exclusiva, percebran indemnitzacions per les despeses efectives, documentalment justificades, que s'ocasionin en l'exercici dels seus càrrecs, segons les normes d'aplicació general de les Administracions Publiques i les que en desenvolupament d'aquestes acordi el Ple de la Corporació.
Aprovar el sistema d'actualització anual de les indemnitzacions establertes en el punt anterior en base a l'aplicació de l'IPC general estatal anual de cada exercici.
Proposta d'aprovació de la dedicació exclusiva al regidor Sr. Jaume Mayol Llobet.
De conformitat amb l'article 75.1 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, i l'article 74.2 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, que regula el dret dels membres de les corporacions locals a percebre retribucions per l'exercici dels seus càrrecs quan els desenvolupin en règim de dedicació exclusiva, amb l'obligació corporativa de donar-los d'alta al règim general de la seguretat social, assumint el pagament de les quotes empresarials que correspongui.
Es proposa:
Concedir la dedicació exclusiva al Regidor, Sr. Jaume Mayol Llobet Primer Tinent de Batle a partir del dia 1 de juliol de 2019 una retribució de 2.680,43 € bruts mensuals, més dues pagues extraordinàries anuals de la mateixa quantitat..
Donar d'alta en Regim General de la Seguretat Social assumint la Corporació el pagament de les quotes.
Aprovar el sistema d'actualització anual de la retribució en base a l'aplicació de l'IPC general estatal anual de cada exercici
5t.- Nomenament de representats a entitats en les que l'Ajuntament forma part.
D'acord amb el art 222.1.B de la llei 7/1985 de 2 d'abril reguladora de les bases de regim local i l'article 38.c del ROF es competència del Ple el nomenament dels representants de la Corporació davant els òrgans col·legiats.
Es proposa representats en les següents organitzacions supramunicipals:
Consorci d'Aigües
Titular: Jaume Salva Riutort
Suplent: Nadal Torres Bujosa
Consorci d'Informàtica
Titular: Miquel Angel Torres Torres
Suplent: Jaume Salva Riutort
Grup d'Acció Local “Mallorca Rural”
Titular: Nadal Torres Bujosa
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Consorci Serra Tramuntana
Titular: Margalida Pons Calafat
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Consorci d'Infraestructures:
Titular: Jaume Salva Riutort
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Federació de Municipis (FELIB)
Titular: Nadal Torres Bujosa
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Fons Mallorquí de Solidaritat
Titular: Margalida Pons Calafat
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Mancomunitat de Tramuntana
Titular: Jaume Mayol Llobet
Suplent: Nadal Torres Bujosa
Representants en el següents òrgans consultius i de participació Consell Escolar
Titular: Jaume Mayol Llobet
Suplent: Margalida Pons Calafat
Consell Escolar de l'Escoleta
Titular: Jaume Mayol Llobet
Suplent: Margalida Pons Calafat
Assemblea de Protecció Civil
Titular: Miquel Angel Torres Torres
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Fundació Coll Bardolet
Titular: Nadal Torres Bujosa
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Comunitat de Regants de sa Font de Na Mas
Titular: Jaume Salva Riutort
Suplent: Jaume Mayol Llobet
Real Cartoixa de Valldemossa S.C.
Titular: Miquel Angel Torres Torres
Suplent: Nadal Torres Bujosa
Cartoixa propietaris
Titular: Miquel Angel Torres Torres
Suplent: Nadal Torres Bujosa
A continuació el Sr. Batle dona compte de les resolucions dictades de nomenament de Tinent de Batlia i delegacions en data 20 de juny del 2019.
Amb motiu de la constitució de la nova Corporació Municipal, i en aplicació de les atribucions que em confereixen els art. 43 i següents i 115 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, en relació amb l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de regim local:
HE RESOLT:
1r.- Nomenament de tinents de Batle:
Als tinents de Batle en quant als tals els correspon substituir a aquesta Batlia en la totalitat de les seves funcions i per ordre del seu nomenament, en els casos d'absència, malaltia o impediment que l'impossibiliti per l'exercici de les seves atribucions.
2n.- Delegacions de competències de batlia:
Les delegacions què es refereix l'apartat anterior, a l'empar del que disposa l'article 43.4) del Reial decret 2568/1986 de 28 de novembre (ROF), incloent les facultats de direcció i gestió, reservant-se el Batle la facultat de resolució mitjançant actes administratius
De la present resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri, notificant-se, endemés personalment als designats i es publicarà al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de el dia següent al de la present resolució
Per últim també es dona compte dels portaveus que han estat designats per els grups polítics: per l'equip de govern Miquel Angel Torres Torres (G.I.V)
Per el PP Catalina Mayol Llobet
Per la Valldemossa que Volem Antoni Colom Colom
Aquests Acords Plenaris sortiran efectes des del dia següent al de la seva adopció, sense perjudici de la seva publicació al BOIB.
Valldemossa, 3 de juliol de 2019
El Batle
Nadal Torres Bujosa