Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 6526
Resolució del president del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen ajudes, corresponents a l'any 2019, per al foment de la raça frisona a les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La ramaderia de vacum de llet a les Illes Balears es basa fonamentalment en vaques de la raça frisona, la qualitat del producte, la rendibilitat de les explotacions, el manteniment en si d'aquestes explotacions i el convenciment de la seva necessària presència en determinades àrees com a element vertebrador de la seva economia i com a explotació considerada clau en la fixació de població. La producció de llet de vaca està en un moment difícil, sotmesa a preus baixos, menys demanda i sobreoferta en els mercats, cosa que fa perillar la supervivència dels nostres ramaders, de manera que la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca considera necessària la col·laboració amb les associacions en què s'agrupen aquests ramaders.

El Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior, en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció. Concretament, l'article 27 del Reglament esmentat estableix les condicions que han de reunir determinades ajudes dirigides al sector ramader per tal d'acollir-se a l'exempció.

En compliment del previst en l'article 9 del Reglament (UE) núm. 702/2014, s'ha remés a la Comissió Europea la informació resumida d'aquesta ajuda, a la qual s'ha assignat el número d'identificació d'ajuda SA.54659 (2019/XA).

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005, es publicà l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, que inclou entre els seus objectius, en l'article 1.2 m), totes aquelles activitats d'utilitat pública o d'interès social o per a la consecució d'una finalitat pública relacionades amb els sectors agrari i pesquer, que les convocatòries corresponents podran especificar.

Per altra banda, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears estableix, en el seu article 2 a), que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes previstos per la normativa de la Unió Europea.

Mitjançant el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i concretament en l'annex 1, s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

D'acord amb el que disposen l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions, esmentat, i l'article 3 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions als sectors agrari i pesquer, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes subvencions mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1 g) del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

 

 

RESOLUCIÓ

Primer

Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes de l'any 2019 per a les organitzacions o les associacions de ramaders reconegudes oficialment per al foment de la raça frisona, d'acord amb allò que estableix l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, que es publicà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 43, de 17 de març de 2005.

2. Aquestes ajudes es concediran d'acord amb el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea d'1 de juliol de 2014.

3. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segon

Finançament de la convocatòria

A aquesta convocatòria es destina un import màxim de dotze mil euros (12.000,00€), amb possibilitat d'ampliació de la dotació de la partida pressupostària, amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA.

Tercer

Beneficiaris

1. Podran ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució les organitzacions o les associacions de ramaders de les Illes Balears que, abans que es dicti la proposta de resolució, compleixin els requisits següents:

a) Que estiguin oficialment reconegudes per a la gestió del llibre o els llibres genealògics de la raça frisona.

b) Que tinguin la condició de PIME d'acord amb el que estableixen l'article 2.2 i l'annex 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014.

c) Que no tinguin la consideració d'empresa en crisi, d'acord amb l'article 2.14 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, i segons es defineix l'empresa en crisi en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses en crisi, d'acord amb les directrius sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014 / C 249/01 de la Comissió, de 31 de juliol de 2014).

d) Que no estiguin subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Així mateix, també hauran de complir els requisits que preveuen les lletres b, c i d les explotacions ramaderes en què es duguin a terme les activitats subvencionables.

2. La comprovació del requisit previst en el punt 1a) la realitzarà d'ofici l'òrgan instructor del procediment, davant el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, tret de manifestació contrària de la persona interessada, ja que amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda s'entén atorgada aquesta autorització. En cas de denegar l'autorització esmentada, s'haurà de presentar un certificat dels ens oficials esmentats anteriorment, acreditatiu del compliment del requisit.

3. A més dels requisits establerts en el punt anterior, hauran de complir tots els requisits previstos en l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer, així com els establerts en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

4. Els requisits generals establerts en el punt 1 anterior s'hauran de mantenir durant un termini no inferior a un any a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

5. No podran ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta Resolució les persones, les entitats i les associacions que concorrin en alguna de les prohibicions establertes en els apartats 1 i 2 de l'article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. La justificació de no trobar-se dins d'aquestes prohibicions s'efectuarà de la manera prevista en l'apartat 6 de l'article 10 esmentat del text refós de la Llei de subvencions.

6. D'acord amb allò que disposa l'article 10.1 e) del text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui allò que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social haurà de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la farà el FOGAIBA o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa contrària. Quan el sol·licitant de l'ajuda no estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions previstes en el paràgraf anterior, o quan la quantia de la subvenció sigui igual o inferior a 3.000,00 euros, s'acreditarà el seu compliment mitjançant declaració responsable.

Si la persona interessada ha presentat declaració responsable i durant la instrucció del procediment resulta que l'import de la subvenció és superior a 3.000,00 euros, se li requerirà que aporti la justificació d'aquest requisit, llevat que s'hagi autoritzat el FOGAIBA perquè efectuï la comprovació d'ofici.

7. D'acord amb allò que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiàries de les subvencions previstes en aquesta Resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial ferma per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart

Activitats subvencionables

1. Podran ser subvencionades les actuacions següents:

a) Despeses directes o indirectes necessàries per a la Creació o manteniment de llibres genealògics.

Els conceptes subvencionables seran les despeses derivades d‘aquesta activitat, incloses les despeses següents:

- lloguer de local o oficines,

- ordinadors i material informàtic i el seu manteniment o la seva actualització,

- l'adquisició de material d'oficina no inventariable i

- les despeses de personal tècnic i administratiu.

b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals, a excepció dels controls de rutina de la qualitat de la llet.

Aquestes ajudes van encaminades a sufragar les despeses relatives a la implantació i el desenvolupament dels programes de millora oficialment aprovats i els controls de rendiment per a la realització de les avaluacions genètiques dels animals.

Aquestes activitats hauran de ser realitzades per centres d'investigació o desenvolupament i han d'estar signades per un responsable d'aquests centres.

2. En tot cas, s'aplicaran les normes en matèria de despeses susceptibles de subvenció, comprovació de subvencions i comprovació de valors que estableixen els articles 40, 41 i 42 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat mitjançant Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i l'article 83 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin, o excepte quan la despesa s'hagi dut a terme amb anterioritat a la sol·licitud de subvenció, quan així s'hagi establert.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han de presentar en la justificació, es durà a terme d'acord amb criteris d'eficiència i economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

4. Únicament seran subvencionables les despeses realitzades i pagades pel beneficiari des de la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda fins al 31 de desembre del 2019, ambdós inclosos, tret de les despeses corresponents al salari i la Seguretat Social del mes de desembre i a les retencions de l'IRPF del darrer trimestre de l'any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener del 2020.

5. L'impost sobre el valor afegit (IVA) no serà subvencionable, excepte quan no sigui recuperable pel beneficiari. A aquest efecte, el beneficiari que sol·liciti la subvencionabilitat de l'IVA haurà de presentar el certificat 036 o la resolució d'exempció de l'article 20 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'IVA.

Cinquè

Quantia de les ajudes

1. La quantia màxima de les ajudes serà, en funció del tipus d'actuació sol·licitada, la següent:

a) Despeses directes o indirectes necessàries per a la creació o manteniment de llibre genealògic: fins al 100% de la despesa subvencionable.

b) Proves destinades a determinar la qualitat genètica o el rendiment dels animals: fins al 70% de la despesa subvencionable.

2. En cap cas aquest import pot ser superior a 3.000,00 euros per cada una de les explotacions ramaderes, amb inscripció d'animals, integrades a l'associació o l'agrupació beneficiària.

3. L'import de la subvenció que regula aquesta convocatòria no podrà superar en cap cas, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o ens públics o privats, nacionals o internacionals destinades al mateix fi, el cost de l'activitat subvencionada ni els límits establerts en cada cas en les lletres a) i b) de l'apartat 1 de l'article 27 del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014. Aquests ajuts no s'acumularan a cap ajuda de minimis corresponent als mateixos costos subvencionables si aquesta acumulació dona lloc a una intensitat o un import de l'ajut superior al límit esmentat.

Sisè

Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds començarà a comptar des del dia següent de la publicació d'aquesta Resolució en el BOIB i acabarà el dia 31 de juliol de 2019.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits previstos en aquesta convocatòria han de presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de l'annex 1 que figura al web del FOGAIBA, adreçades al FOGAIBA (A04013550), correctament emplenades, en el registre d'entrada del FOGAIBA, en el registre de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca o en qualsevol dels registres que preveuen l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Serà necessari subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen en l'annex citat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions contingudes en aquest annex 1.

Aquestes sol·licituds han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Fotocòpia del NIF del sol·licitant.

b) Acreditació de la representació amb la qual actua qui signa la sol·licitud.

c) Relació, signada pel secretari, dels ramaders que integren l'organització o l'associació. En aquesta relació hi han de constar, com a mínim, el nom, els llinatges i el NIF de cada associat.

d) Declaració responsable de cada associat d'acord amb el model de l'annex 4, que figura al web del FOGAIBA, degudament emplenat. Si la declaració presentada no conté totes les dades d'aquest annex 4, o bé presenta ratllades o esmenes, serà considerada com a no presentada. El beneficiari ha de presentar aquestes declaracions de forma ordenada i numerada d'acord amb la relació de ramaders presentada.

e) Pressupost detallat i desglossat per activitats, d'acord amb l'apartat 4 d'aquesta Resolució, indicant la base imposable i l'import de l'IVA corresponent. Si l'associació sol·licita altres ajudes per a la mateixa finalitat, en el pressupost detallat s'han de separar les despeses que seran subvencionables per a cada entitat.

f) Documentació per demostrar que el beneficiari no pot recuperar l'IVA, en cas de sol·licitar la subvencionabilitat de l'IVA: certificat 036 o resolució d'excepció.

La comprovació del DNI del representant de l'agrupació la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que l'interessat o els seus associats no autoritzin expressament el FOGAIBA i/o la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca per a l'obtenció del DNI i dels certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació dels requisits previstos en el punt 1a) de l'apartat tercer, hauran d'aportar els certificats o la documentació corresponent. En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions anteriors, s'haurà de presentar una declaració responsable del seu compliment. Així mateix, els beneficiaris finals de l'ajuda poden acreditar el compliment d'aquestes obligacions mitjançant declaració responsable.

3. En cas que en ocasió de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA i/o a la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no serà necessari aportar-lo de bell nou i n'hi haurà prou que s'esmenti l'expedient en què consta o, si escau, que la informació figuri a la base de dades documental prevista en el Decret 53/2006, de 16 de juny. Això no obstant, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.

4. D'acord amb el previst en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, no serà necessari presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.

5. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits senyalats, s'ha de requerir l'interessat perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de l'interessat, de tot el que conté aquesta convocatòria.

Setè

Selecció dels beneficiaris

1. La selecció dels beneficiaris de les ajudes es farà mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, se seleccionaran tots els beneficiaris sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i adjuntin a la seva sol·licitud la documentació necessària.

2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, s'hauran de reduir totes i cadascuna de les sol·licituds en el mateix percentatge unitari resultant de l'ajustament pressupostari.

Vuitè

Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dictarà el vicepresident del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, sobre la base de l'informe previ de la unitat gestora, en el qual s'acreditarà, en cas de ser favorable, la legalitat de l'ajuda i el seu import.

3. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds i aquesta s'ha de notificar individualment als interessats. Una vegada passat aquest temps, si no s'ha notificat cap resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud.

4. Contra la resolució abans esmentada es podrà interposar recurs d'alçada davant el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb allò que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Novè

Obligacions dels beneficiaris

1. Són obligacions dels beneficiaris les que estableixen l'article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer.

2. A més de les obligacions assenyalades en el punt 1 anterior, constitueix obligació del beneficiari col·laborar amb la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca i amb el FOGAIBA subministrant la informació i les dades que obren en el registre principal del llibre genealògic de la raça frisona i que li siguin sol·licitades per aquestes administracions per a l'exercici de les funcions pròpies i en l'àmbit de les seves competències respectives.

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

 

Desè

Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per a justificar l'execució de l'actuació i les despeses objecte de subvenció acaba el 31 de març del 2020 i són elegibles aquelles activitats o inversions realitzades i pagades des de la data de presentació de la sol·licitud fins al 31 de desembre del 2019, amb l'excepció de les nòmines de desembre, la Seguretat Social corresponent i les retencions de l'IRPF del darrer trimestre de l'any, que podran pagar-se fins al dia 31 de gener del 2020.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa feta i dels justificants, serà d'aplicació allò que disposen l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Durant el termini de justificació establert, els beneficiaris hauran de presentar la sol·licitud de pagament, que ha d'incloure el corresponent compte justificatiu, el qual s'ha d'ajustar al model de l'annex 2, que figura al web del FOGAIBA, adreçada al FOGAIBA. Serà necessari subministrar totes les dades que s'indiquen en l'annex esmentat, així com assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions contingudes en aquest annex.

Aquestes sol·licituds han d'acompanyar-se amb la documentació següent:

a) Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'incloure el llistat de les explotacions amb animals inscrits al llibre genealògic.

b) Relació dels justificants imputats, d'acord amb el model de l'annex 3 que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

c) La documentació justificativa de les despeses fetes.

La justificació de la despesa s'entendrà que ha estat efectuada mitjançant la presentació de:

c.1 Factures pagades o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, que reuneixin les formalitats i els requisits previstos en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.

c.2 Justificants de pagament.

Podran ser considerats com a justificants de pagament els documents següents:

1r Extracte bancari en el qual quedi identificat el pagament, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n Factura que incorpori l'acreditació del cobrament del seu emissor o la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, hauran de quedar consignades a la factura les dades següents: la data de cobrament, la identificació amb indicació del nom, el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa, aquest darrer facultatiu en cas que l'emissor sigui persona física.

3r Comprovant de transferència bancària en el qual quedi identificat el pagament, mitjançant la indicació de l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti que el pagament s'ha fet efectiu.

No s'admetran pagaments en efectiu iguals o superiors a 2.500,00 euros en els termes previstos en l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques per dur a terme qualsevol control que es consideri oportú efectuar.

d) Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals o indirectes incorporats a la relació de justificants de despeses.

e) Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 40 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, hagi sol·licitat el beneficiari.

4. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual és aplicable el que s'estableix en el punt 2 de l'apartat novè d'aquesta Resolució.

Onzè

Compatibilitat de les ajudes

Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són compatibles amb qualsevol altra que, per a la mateixa finalitat i el mateix objecte, puguin establir altres administracions públiques o altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, sempre que no se superin els límits a què es refereix l'apartat cinquè.

Dotzè

Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 10 de març de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en els sectors agrari i pesquer; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions; els preceptes que resultin d'aplicació previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea, i la resta de normativa de vigent aplicació.

Tretzè

Publicació

Aquesta Resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 26 de junio de 2019

El president del FOGAIBA

Vicenç Vidal Matas