Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 6509
Decret de delegacions genèriques, especials i territorials

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La batlia presidència a data 21 de juny de 2019 ha dictat la següent resolució:

“DECRET DELEGACIONS GENÈRIQUES, ESPECIALS I TERRITORIALS

Antecedents

Constituïda la Corporació Municipal pel període 2019-2023 en el Ple de l'Ajuntament de data 15 de juny de 2019 desprès del procés electoral de les eleccions municipals de dia 26 de maig de 2019, i aprovada per decret de batlia de 21 de juny de 2019  la configuració de les Àrees o serveis en que s'estructura l'organització administrativa de l'Ajuntament de Manacor, aquesta batlia considera convenient procedir a l'establiment d'un règim de competències de caràcter general a favor dels membres de la Junta de Govern Local i, de caràcter especial, a favor de diferents regidors/es, encara que no en formin part, amb la finalitat de dotar d'una major celeritat i eficàcia a l'actuació municipal, en ús de les facultats que em confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LRBRL).

De conformitat amb l'esmentada legislació, aquesta batlia pot delegar l'exercici de les seves atribucions en els membres de la Junta de Govern Local i a favor de diferents regidors/es, encara que no en formin part, sempre i quan es tracti de matèries que no es trobin en els supòsits prevists per l'article 21.3 LRBRL i per l'article 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, on es regulen les competències de la batlia que no són susceptibles de delegació i el seu règim jurídic.

Fonaments de dret

1- Article 43 i 44 del ROF que estableix que el batle pot delegar les seves atribucions, excepte les dels articles 21.3 i 71 de la Llei 7/1985 (LBRL) a favor de la Junta de Govern Local, com a òrgan col·legiat; en els membres de la Junta de Govern local i delegacions especials per a comeses específiques a favor de regidors/es que no formin part de la Junta de Govern Local.

Aquestes delegacions sortiran efecte des del dia següent a la data del decret, excepte que a la resolució es disposa una altre cosa, sense perjudici de la preceptiva publicació en el BOIB.

2- Article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix que els òrgans de les diferents administracions públiques podran delegar l'exercici de les competències que tenen atribuïdes en altres òrgan de la mateixa administració, encara que no siguin jeràrquicament dependents, excepte les que el propi article estableix que no poden ser delegables.

3- Article 3 a 7 del Reglament orgànic municipal(ROM)

4- Articles 45, 114 a 118 del RD 2568/86 (ROF)

5- Article 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, que estableix que els titulars dels òrgans administratius podran, en matèries de la seva competència, delegar la firma de les resolucions i actes administratius en els titulars dels òrgans o unitats administratives que de ells depenen, dintre dels límits assenyalats a l'article 9. La delegació de firma no alterarà la competència de l'òrgan delegant.

En ús de les atribucions que em confereix la legislació vigent,

RESOLC

I. DELEGACIONS GENÈRIQUES.- Delegar a favor dels membres de la Junta de Govern Local, i tinències de batlia que es relacionen, una delegació general d'atribucions de gestió i resolució dels assumptes de les respectives Àrees d'actuació que s'indiquen, d'acord amb l'atribució funcional de competències de cada Àrea, i amb els camps d'actuació que a títol merament enunciatiu i no limitatiu, es recullen en el decret de batlia de 21 de juny de 2019 respecte de cada Àrea, sent les matèries de l'Àrea de Batlia i Interior competència d'aquesta batlia:

I.    Àrea d'Urbanisme i Habitatge: Núria Hinojosa Abenza

II.  Àrea de Medi Ambient i Mobilitat: Sebastià Llodrà Oliver

III. Àrea d'Activitats i Serveis Generals: Carles J. Grimalt García

IV. Àrea d'Economia, Hisenda i Promoció: Maria Antònia Truyols

V. Àrea de Polítiques Transversals: Carme Gomila Domínguez

VI. Àrea d'Educació, Cultura i Esports: Mateu Marcé Riera

- Àrea d'Urbanisme i Habitatge: 1a. Tinenta de Batlia, Sra. Núria Hinojosa Abenza, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'URBANISME i HABITATGE. Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Planificació urbanística.

- Gestió urbanística.

- Disciplina urbanística.

- Llicències urbanístiques.

- Accés els nuclis de població

- Protecció i gestió del patrimoni històric

- Conservació i rehabilitació de l'edificació

- Promoció i gestió de la vivenda de protecció pública amb criteris de sostenibilitat financera

- Àrea de Medi Ambient i Mobilitat: 2r. Tinent de batlia, Sr. Sebastià Llodrà Oliver, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de l'àrea de MEDI AMBIENT i MOBILITAT. Les facultades delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Control i seguiment de la gestió i tractament de residus.

- Neteja viària

- Neteja d'edificis

- Promoció i seguiment de la gestió del medi ambient.

- Control del manteniment de les zones enjardinades.

- Energies renovables i optimització d'energia.

- Enllumenat públic

- Depuradores.

- Medi ambient urbà:parcs i jardins públics

- Edificis i pla d'usos de les escoles rurals.

- Animals de companyia i cans perillosos.

- Mobilitat

- Gestió dels aparcaments.

- Subministrament d'aigua potable a domicili i evacuació i tractament d'aigües residuals.

- Vigilància de les activitats i usos que es duen a terme a les platges.

- Transport públic: taxis

- Àrea d'Activitats i Serveis Generals: 3r. Tinent de Batle, Sr. Carles J. Grimalt Garcia, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'ACTIVITATS I SERVEIS GENERALS. Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Llicències de publicitat dinàmica i estàtica.

- Llicències d'activitat

- Paviment de vies urbanes

- Ocupació de via pública.

- Manteniment de vies públiques, places, camins i edificis municipals.

- Serveis generals. Brigada municipal.

- Cementeri i policia sanitària mortuòria

- Fires

- Informació i atenció al ciutadà

- Comunicació

- Àrea d'Economia, Hisenda i Promoció: 4t Tinenta de batlia, Maria Antònia Truyols Martí, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'ECONOMIA, HISENDA I PROMOCIÓ. Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Gestió de l'activitat econòmica i financera municipal.

- Gestió del padró municipal d'habitants. Població.

- Cadastre.

- Sancions

- Noves tecnologies. Administració electrònica.

- Portal de transparència

- Protecció de dades

- Informàtica.

- Gestió i impuls de tota l'activitat relacionada amb el personal municipal.

- Contractació. Autoritzacions i concessions demanials i adquisició de bens immobles

-Responsabilitat Patrimonial

- Gestió i promoció turística.

- Atenció i promoció dels interessos turístics de tots els nuclis del municipi.

- Promoció del turisme interior.

- Oficines turístiques.

- Gestió de l'explotació dels serveis de temporada a les platges

- Plaça d'abastament.

- Escorxador.

- Agricultura

- Mercats

- Comerç

- Foment, disseny i promoció de l'empresa i de la indústria.

- Foment de l'ocupació

- Sanitat i Consum. Gestió del conveni “Consum a ca teva”

- Àrea de Polítiques Transversals: 5è Tinenta de batlia, Carme Gomila Domínguez, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de l'àrea de POLÍTIQUES TRANSVERSALS. Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Serveis Socials comunitaris bàsics

- Avaluació i informació de situacions de necessitat social i atenció immediata a persones en situació de risc d'exclusió social.

- Centres de dia

- Polítiques Igualtat

- Participació ciutadana

- Associacionisme

- Voluntariat

- Registre d'Entitats ciutadanes

- Joventut.

- Política lingüística

- Àrea d'Educació, Cultura i Esports:  6è tinent de batle, Mateu Marcé Riera, l'exercici de les atribucions corresponents a la responsabilitat de la direcció de l'àrea d'EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORTS. Les facultats delegades comprenen l'exercici de les competències atribuïdes genèricament a l'esmentada àrea, relatives al sector de l'activitat administrativa pròpia d'aquesta àrea de gestió municipal que la legislació vigent assigna als municipis. A més d'aquestes atribucions generals, li correspon a títol indicatiu i no limitatiu, l'exercici de les competències específiques sobre les matèries següents:

- Cultura en general.

- Educació en general

- Biblioteques.

- Museus.

- Teatre i Auditori.

- Promocions culturals.

- Banda de música.

- Festes.

- Equipaments culturals

- Conservatori i Escola de Música

- Manteniment d'escoles i escoletes infantils

- Gent Gran.

- Horts Urbans

- Foment i promoció de l'esport.

- Instal·lacions esportives.

- Relació i cooperació amb organismes i entitats en ordre a la pràctica i foment de l'activitat esportiva.

LES DELEGACIONS GENÈRIQUES COMPORTARAN:  La facultat de direcció de l'Àrea corresponent, com la seva gestió, inclosa la signatura dels documents de tràmit o definitius, les propostes de resolució i els decrets de batlia necessaris per a l'execució de la delegació i, en particular, les que a continuació s'indiquen, sempre que no estiguin delegats de forma expressa a favor d'altres regidors o regidores:

1. Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i inspecció de l'àrea de la qual n'és titular.

2. Els actes de direcció, impuls, gestió i resolució corresponents als serveis inclosos en la seva àrea delegada que, sent potestat d'aquesta batlia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la LRBRL, article 9 de la Llei 40/15 i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres regidors o regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres àrees.

Les competències indelegables a que fa referència l'article 21.3 de la LRBRL i article 9 de la Llei 40/15 són:

* La concertació d'operacions de crèdit

* la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral

*dictar bans

*l'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al ple, així com l'aprovació dels instruments de gestió urbanística I dels projectes d'urbanització.

*exercici de les accions judicials i adminstratives i la defensa de l'ajuntament en les matèries de la seva competència.

*La iniciativa per proposar al ple la declaració de lesivitat en matèries de la competència de batlia.

*Adoptar, en cas de catastrofe o d'infortunis públics o greu risc d'aquests, les mesures necessàries i adequades.

* l'adopció de disposicions de caràcter generals

* la resolució dels recursos en els òrgans administratius que hagin dictat els actes objecte de recurs. A aquests efectes la resolució dels recursos correspondrà a la batlia.

3. Exercir l'autoritat respecte del personal de la seva àrea.

4. Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin al municipi, en l'àmbit de les competències de l'àrea.

5. Ordenar la tramitació dels expedients relatius a la seva àrea delegada i formular les propostes de resolució o acord que corresponguin, així com la resolució de l'expedient mitjançant decret.

6. Promoció, impuls i proposta dels expedients de contractació de qualsevol naturalesa, relacionats amb la seva àrea d'actuació.

7.- Sol·licituds de subvencions en matèries relacionades amb cadascuna de les àrees i acceptació de les subvencions atorgades, justificació de les mateixes i si s'escau la interposició de qualsevol recurs derivats dels procediments de reintegraments incoats per l'Administració atorgant de la subvenció.

8.- L'exercici de la potestat sancionadora en els assumptes que integren la seva àrea, comportant l'esmentat exercici la incoació del corresponent expedient i imposició de les corresponents sancions, però no comportaran, en el seu cas la resolució dels corresponents recursos interposats, que correspondrà a la batlia.

II. DELEGACIONS ESPECIALS. Delegar als regidors i regidores que es relacionen a continuació una delegació específica d'atribucions sobre els assumptes següents:

- Núria Hinojosa Abenza, la direcció, gestió i resolució dels assumptes inclosos en l'àrea de ECONOMIA, HISENDA i PROMOCIÓ, que a continuació s'especifiquen:

- Foment de l'ocupació

- Foment, disseny i promoció de l'empresa i de la indústria.

L'àmbit de la present delegació especial es correspon amb la gestió del serveis municipals assenyalats, i el regidor o regidora que tengui una delegació genèrica tindrà la facultat de supervisar l'actuació dels regidors i regidores amb delegacions especials per assumptes específics inclosos a la seva àrea.

- Sebastià Llodrà Oliver, la direcció, gestió i resolució dels assumptes inclosos en l'àrea de POLÍTIQUES TRANSVERSALS, que a continuació s'especifiquen:

- Política lingüística

L'àmbit de la present delegació especial es correspon amb la gestió del serveis municipals assenyalats, i el regidor o regidora que tengui una delegació genèrica tindrà la facultat de supervisar l'actuació dels regidors i regidores amb delegacions especials per assumptes específics inclosos a la seva àrea.

- Sebastià Nadal Santandreu, la direcció, gestió i resolució dels assumptes inclosos en d'àrea de MEDI AMBIENT I MOBILITAT, que a continuació s'especifiquen:

- Enllumenat públic

- Neteja d'edificis

- Energies renovables i optimització d'energia.

- Subministrament d'aigua potable a domicili i evacuació i tractament d'aigües residuals.

- Vigilància de les activitats i usos que es duen a terme a les platges.

L'àmbit de la present delegació especial es correspon amb la gestió del serveis municipals assenyalats, i el regidor o regidora que tengui una delegació genèrica tindrà la facultat de supervisar l'actuació dels regidors i regidores amb delegacions especials per assumptes específics inclosos a la seva àrea.

- Cristina Capó Santandreu, la direcció, gestió i resolució dels assumptes inclosos en l'àrea d'ECONOMIA, HISENDA i PROMOCIÓ, que a continuació s'especifiquen:

- Gestió de l'activitat econòmica i financera municipal.

- Gestió del padró municipal d'habitants. Població.

- Sancions

- Noves tecnologies. Administració electrònica.

- Portal de transparència

- Protecció de dades

- Informàtica.

- Contractació. Autoritzacions i concessions demanials i adquisició de bens immobles

- Responsabilitat Patrimonial

- Plaça d'abastament.

- Escorxador.

- Agricultura

- Mercats

- Sanitat i Consum. Gestió del conveni “Consum a ca teva”

L'àmbit de la present delegació especial es correspon amb la gestió del serveis municipals assenyalats, i el regidor o regidora que tengui una delegació genèrica tindrà la facultat de supervisar l'actuació dels regidors i regidores amb delegacions especials per assumptes específics inclosos a la seva àrea.

- Joan Gaià Mascaró, la direcció, gestió i resolució dels assumptes inclosos en les àrees d' ECONOMIA, HISENDA i PROMOCIÓ i POLÍTIQUES TRANSVERSALS, que a continuació s'especifiquen:

- Gestió i impuls de tota l'activitat relacionada amb el personal municipal.

- Participació ciutadana

- Associacionisme

- Voluntariat

- Registre d'Entitats Ciutadanes

L'àmbit de la present delegació especial es correspon amb la gestió del serveis municipals assenyalats, i el regidor o regidora que tengui una delegació genèrica tindrà la facultat de supervisar l'actuació dels regidors i regidores amb delegacions especials per assumptes específics inclosos a la seva àrea.

LES DELEGACIONS ESPECÍFIQUES COMPORTARAN:  Aquestes delegacions comparten la facultat de direcció i gestió dels esmentats serveis, així com la signatura de quants documents de tràmit o definitius, incloses les propostes de resolució i els decrets, que siguin necessaris per a l'execució dels assumptes delegats i, en particular, les que a continuació s'indiquen, sempre que no estiguin delegats de forma expressa a favor d'un altre regidor o regidora:

1. Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i inspecció del servei del qual n'és titular.

2. Els actes de direcció, impuls, gestió i resolució corresponents als serveis inclosos en la corresponent àrea delegada que, sent potestat d'aquesta batlia, no es trobin inclosos com a competències indelegables a l'article 21.3 de la LRBRL, article 9 de la Llei 40/15 i altra legislació concordant, ni estiguin delegades a favor de la Junta de Govern Local o d'altres regidors o regidores, ni atribuïdes excepcionalment a altres àrees.

Les competències indelegables a que fa referència l'article 21.3 de la LRBRL i article 9 de la Llei 40/15 són:

* La concertació d'operacions de crèdit

* la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral

*dictar bans

*l'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al ple, així com l'aprovació dels instruments de gestió urbanística I dels projectes d'urbanització.

*exercici de les accions judicials i adminstratives i la defensa de l'ajuntament en les matèries de la seva competència.

*La iniciativa per proposar al ple la declaració de lesivitat en matèries de la competència de batlia.

*Adoptar, en cas de catastrofe o d'infortunis públics o greu risc d'aquests, les mesures necessàries i adequades.

* l'adopció de disposicions de caràcter generals

* la resolució dels recursos en els òrgans administratius que hagin dictat els actes objecte de recurs. A aquests efectes la resolució dels recursos correspondrà a la batlia.

3. Exercir l'autoritat respecte del personal d'adscrit el servei delegat

4. Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin al municipi, en l'àmbit de les competències delegades.

5. Ordenar la tramitació dels expedients relatius a els serveis delegats i formular les propostes de resolució o acord que corresponguin, així com la resolució de l'expedient mitjançant decret.

6. Promoció, impuls i proposta dels expedients de contractació de qualsevol naturalesa, relacionats amb la seva àrea d'actuació.

7.- Sol·licituds de subvencions en matèries relacionades amb cadascun dels serveis delegats i acceptació de les subvencions atorgades, justificació de les mateixes i si s'escau la interposició de qualsevol recurs derivats dels procediments de reintegraments incoats per l'Administració atorgant de la subvenció.

8.- L'exercici de la potestat sancionadora en els assumptes que integren la seva àrea, comportant l'esmentat exercici la incoació del corresponent expedient i imposició de les corresponents sancions, però no comportaran, en el seu cas la resolució dels corresponents recursos interposats, que correspondrà a la batlia.

III. DELEGACIONS TERRITORIALS.

Delegar en el regidor Sebastià Nadal Santandreu, la gestió, atenció i seguiment per a la millora dels serveis públics en els nuclis de Porto Cristo, Cala Anguila, Cala Magrana, Cala Mendia, s'Estany den Mas, s'Illot , Cala Morlanda, Cales de Mallorca i Cala Murada.

Les delegacions especials conferides es circumscriuen a l'estudi i proposta de les matèries relacionades amb l'àmbit d'actuació territorial definit, inclosa la firma de documents de tràmit, així com d'execució, control i seguiment dels actes i acords municipals que tinguin incidència en el concret àmbit territorial, però sense incloure en cap cas la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.

 

PER TOTES LES DELEGACIONS GENÈRIQUES, ESPECÍFIQUES I TERRITORIALS

1. Les competències delegades s'exerciran d'acord amb el que preveuen els articles 43 a 45 del ROF i en els termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles de ser delegades pels seus titulars en cap altre òrgan o membre de la corporació. Els delegats i delegades hauran de mantenir informada a la batlia de la gestió de la competència delegada i dels actes o disposicions que ha dut a terme en virtud de la delegació. Igualment hauran de informar a la batlia amb caràcter previ a l'adopció de decisions de trascendència, en els termes de l'article 115 ROF.

Les resolucions que s'adoptin per delegació, que seran immediatament executives i presumptament legítimes, i s'entendran dictades per aquesta batlia com a titular de la competència originària.

En el text de les resolucions adoptades pels membres de la corporació en virtut d'aquesta delegació s'haurà de fer constar aquesta circumstància, mitjançant la inclusió, en la part expositiva, del text:

...

Per tot això, en exercici de les competències que m'han estat conferides en virtut de la delegació efectuada per la batlia d'aquest ajuntament, mitjançant decret núm. ..., de data ........, que va ser publicada al BOIB............,

...

2. De conformitat amb l'article 44.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efectes des de l'endemà de la data d'aquesta resolució i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta batlia.

En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors i regidores delegats, assumirà directament i automàticament les seves competències aquesta alcaldia, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'advocació, en base a la present resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.

IV.  Donar compte de la present resolució al Ple en la sessió extraordinària que es convoqui de conformitat amb l'article 38 ROF; notificar-la personalment als designats i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, en compliment del que disposa l'article 44.2 del Reial Decret 2568/1986 , de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, i difondre-la, d'acord amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment del que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern.

V. Comunicar aquesta resolució a tots els regidors i regidores afectats i als responsables dels diferents serveis municipals, per al seu coneixement i efectes, entenent-se acceptada la delegació de competències de forma tàcita, si dintre del termini de tres dies hàbils comptats des de la notificació de la resolució, el destinatari no fa manifestació expressa davant l'òrgan delegant de que no accepta la delegació, segon el que estableix l'article 114 del ROF”

Resolució que es publica en aqueix Butlletí Oficial per a coneixement i efectes.

 

Manacor, 28 de juny de 2019

El batle Miquel Oliver Gomila