Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6391
Resolució del director general del Servei de Salut de les illes Balears de 25 de juny de 2019 per la qual s'aprova la convocatòria per a cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, dues places de la categoria de Tècnic Especialista en Laboratori (C1) de l'Hospital Can Misses en l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (PIT ASEF 2019_2)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei -i en els supòsits i sota els requisits que a aquest efecte s'estableixin en cada servei de salut- es pot oferir al personal estatutari fix exercir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d'una categoria del mateix nivell de titulació o d'un nivell superior, sempre que es tingui el títol corresponent. Aquests procediments han de ser negociats en les taules corresponents.

2. En el BOIB núm. 31/2012, de 28 de febrer, es va publicar el Pacte de 24 de febrer pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit posteriorment en el BOIB núm. 36/2012, de 8 de març). L'objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l'ordre de finalització o cessament d'aquest personal.

3. En la plantilla orgànica d'Hospital Can Misses existeixen dues places vacant de la categoria de Tècnic Especialista de Laboratori.

Per tot l'exposat, dicto la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria per a cobrir, pel procediment promoció interna temporal, dues places vacants de la categoria de Tècnic Especialista en Laboratori  (C1) a l'Hospital Can Misses de la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (annex 1), el model de sol·licitud (annex 2) i el barem de mèrits

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució -que esgota la via administrativa- pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que el dicta, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la data en què s'hagi rebut la notificació, d'acord als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciós-administrativa en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la data que s'hagi rebut la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós-administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar.

 

Ibiza, 25 de juny de 2019

La directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i  Formentera M. Carmen Santos Bernabeu Per delegació de signatura (Resolució de 12 de febrer de 2017)

 

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Places convocades i funcions d'aquestes.

Les places convocades són dues places vacants de la categoria de Tècnic Especialista en Laboratori  de la plantilla orgànica de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. Tenen assignades les funcions pròpies de la categoria.

2. Característiques de les places

a) Lloc i centre de treball

Servei de Laboratori Cínic de l'Hospital Can Misses.

b) Tipus de nomenament

A les persones seleccionades per a ocupar les places convocades se'ls expedirà un nomenament per promoció interna temporal d'una plaça  vacant de Tècnic Especialista en Laboratori (subgrup C1).

c) Règim jurídic

Durant el temps en què les personis seleccionades ocupin la plaça, el règim jurídic és el següent:

• Es mantindrà  en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la seva categoria d'origen.

• Percebrà les retribucions corresponents a les funcions exercides, excepte els triennis, que seran els corresponents a la seva categoria d'origen.

• No suposarà la consolidació de cap dret de caràcter retributiu o en relació amb l'obtenció de nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en procediments selectius i de provisió.

3. Requisits per a optar a la plaça

3.1. Les sol·licituds han de complir els requisits següents:

a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears i prestar serveis en l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

b) Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s'opta.

c) Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual ocupa la plaça fixa.

d) Tenir la titulació oficial requerida per a l'accés a la categoria o estar en condicions d'obtenir-la abans que venci el termini per a presentar sol·licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l'estranger, és necessari acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.

e) Acreditar el nivell B1 de coneixements de català, d'acord amb la disposició transitòria tercera del Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del Català en l'àmbit de la funció pública. No obstant això, igualment s'admetran les sol·licituds encara que no es compleixi aquest requisit, però la persona que resulti adjudicatària de la plaça està obligada a obtenir-lo i acreditar-lo en el termini de dos anys comptats a partir de la data en què ocupi la plaça.

f) No sofrir cap malaltia ni estar afectada per limitacions físiques o psíquiques que siguin incompatibles amb les funcions inherents a la categoria professional a la qual s'opta; és a dir, complir l'article 30.5 de la Llei 55/2003.

g) Tenir la capacitat funcional necessària per a exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit ha d'acreditar-se abans de prendre possessió de la plaça.

3.2. Aquests requisits han de complir-se l'últim dia del termini per a presentar sol·licituds i han de mantenir-se durant tot el procés selectiu. Els aspirants han d'acreditar-los fefaentment en el moment de presentar la sol·licitud, a excepció del requisit del punt f).

4. Presentació de sol·licituds

4.1. Els interessats a participar en la selecció per a cobrir les places convocades han de presentar la sol·licitud corresponent segons el model que s'adjunta en l'annex 2.

4.2. El termini per a presentar sol·licituds és de vint dies naturals a comptar des de l'endemà a la data de publicació d'aquesta resolució de convocatòria.

4.3. Les sol·licituds per a participar en el procés selectiu han de presentar-se en el Registre de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera (Hospital Can Misses. Edifici J. c/ corona s/n a Eivissa) o bé per qualsevol de les vies que estableix l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d'anar dins d'un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

4.4. Els aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si se li requereix en qualsevol moment del procés selectiu.

5. Documentació

5.1. A la sol·licitud cal adjuntar original o còpia compulsada de la documentació que acrediti que es compleixen els requisits i els mèrits al·legats.

5.2. A més, a la sol·licitud cal adjuntar l'original  o còpia compulsada d'aquests altres documents:

a) Document d'identitat (DNI o NIE)

b) Títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol) o bé el justificant d'haver pagat els drets d'expedició del títol, acompanyat d'un certificat de la universitat corresponent que especifiqui que el títol encara no s'ha expedit.

c) Documentació acreditativa del certificat de nivell B1 de català (o d'un nivell superior) o, en cas contrari, declaració en què es comprometi a obtenir-ho i acreditar-ho en el termini de dos anys a comptar des de la data en què ocupi la plaça.

5.3. La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

5.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà han de lliurar-se traduïts convenientment a uns d'aquests idiomes per un organisme oficial competent.

6. Procediment de selecció

6.1. La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits.

6.2. Llista provisional d'aspirants admesos a la convocatòria

a) Una vegada vençut el termini per a presentar sol·licituds, es publicarà en la web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera la resolució de la directora gerent amb les llistes provisionals que contindran els aspirants admesos, els exclosos –indicant la causa de la seva exclusió- i els que hagin d'esmenar les deficiències de la sol·licitud.

b) Els aspirants disposen d'un termini de 10 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà a la publicació de les llistes, per a formular reclamacions o al·legacions contra aquesta resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin es considerarà que han desistit de la seva sol·licitud). Tots els documents han de dirigir-se a la Gerència de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera i poden presentar-se en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

6.3. Llista definitiva d'admesos a la convocatòria

En els 10 dies hàbils següents, la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera dictarà una resolució amb les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos –fent constar les causes de la seva exclusió- i es publicarà en la web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

6.4. Llista provisional de mèrits dels candidats

En els 10 dies hàbils següents, La Comissió de Selecció baremarà els mèrits i per mitjà d'una resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera es publicarà en el seu web la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d'un termini de 5 dies hàbils –a comptar des de l'endemà a la publicació de la llista- per a formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, dirigides a la Comissió de Selecció, que poden presentar-se en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

6.5. Llista definitiva

En els deu dies hàbils següents, per mitjà d'una resolució de la directora gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera es publicarà en el seu web la llista definitiva dels candidats.

 

7. Resolució de la convocatòria

7.1.  El nomenament s'oferirà a la persona candidata que tingui la puntuació més alta. Si diverses persones candidates tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) Amb caràcter general, tenen prioritat les dones en cas que estiguin infrarepresentades en la categoria i en l'especialitat, de conformitat amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.

b) A continuació, qui hagi acreditat més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut, i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.

c) Si l'empat persisteix, el nomenament s'ofereix en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l'apartat relatiu a l'experiència professional.

d) Si així i tot l'empat persisteix, té prioritat qui tingui la puntuació més alta en l'apartat de formació continuada.

e) Finalment, si les personis candidates continuen empatades, el desempat es dirimeix segons l'escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tingui més edat.

7.2. La resolució d'adjudicació definitiva de la plaça convocada es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8. Baremació dels mèrits

La Comissió de Selecció valorarà els mèrits dels candidats d'acord amb el barem publicat en l'últim concurso oposició BOIB Núm. 48 de 19 d'abril de 2018.

9. Comissió de Selecció

9.1. La Comissió de Selecció està formada pels següents membres, personal estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d'un superior) que el de les places convocades, tots ells amb veu i vot:

President/a: Josefa Cardona Rosselló

Vocal: Nadia Gómez Hernández

Secretari/a: Dolors López Soler

9.2. Les persones membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir d'intervenir en el procés –i l'han de notificar a l'autoritat que els hagi designat- si  concorre alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats per les persones candidates segons el model establert en aquestes bases.

b) Requerir —si fa falta— a les persones candidates que esmenin dins del termini i en la forma oportuna els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin dins del termini i en la forma oportuna algun dels mèrits al·legats.

c) Confeccionar una llista de les persones candidates per ordre de prelació.

d) Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates dins del termini i en la forma oportuna.

e) Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva de persones candidates amb les puntuacions obtingudes.

10. Nomenament i presa de possessió

Les persones seleccionades disposaran d'un termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà a la publicació de la resolució d'adjudicació en el BOIB per a prendre possessió de la plaça.

 

ANNEX 2 Model de sol·licitud

Sol·licitud per a participar en el procés selectiu de promoció interna temporal per a cobrir dues places temporals de la categoria de Tècnic Especialista en Laboratori  (C1) de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera. (PIT  ASEF 2019_2)

Dades de l'aspirant

Primer llinatge: ………………………………………..Segon llinatge:…………………………….

Nom: …………………………………..........................…………. Nº  D.N.I.: ………………………

Dades a l'efecte de rebre notificacions

Nom de la via: ………………………………………………………………………………

Nº……… Pis: …… Porta: …… Localitat: ……………………………………………..

Codi Postal: ……………… Municipi: ………………………………………………….

Telèfons: …………………………………. //   ……………………………………

Correu electrònic……………………………………………………………………………..

EXPONGO:

1. Que el __ de _______________ de 2019 es va publicar en el BOIB la Resolució del director general del Servicio de Salud  para convocar dos places de Tècnic Especialista de Laboratori del Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera pol sistema de promoció interna temporal.

2. Que compleixo els requisits exigits en la convocatòria.

Per això SOL·LICITO:

Ser admès/admesa en aquesta convocatòria, per a això adjunt a aquesta sol·licitud la documentació exigida i l'autobaremació dels mèrits.

Eivissa, _____ de ____________________ de 2019

[rúbrica]

 

 

GERÈNCIA DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA