Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 6384
Delegacions del Ple a La Junta de Govern Local
Es fa públic que el Ple de la Corporació, en sessió extraordinària de 20 de juny de 2019, ha adoptat l’acord que tot seguit es fa públic:
“9.DELEGACIONS DEL PLE A LA JUNTA DE GOVERN LOCAL.
Es passa a la votació i el Ple acorda, amb 10 vots a favor (PP), 6 en contra (EC, MÉS i PI) i 1 abstenció (VOX):
1. Delegar a la Junta de Govern Local les competències en matèria de:
a) L’exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la Corporació en matèries de competència del Ple, així com la defensa en els procediments incoats contra l’Ajuntament.
b) Declaració de lesivitat dels actes de l’Ajuntament.
c) La concertació d’operacions de crèdit, la quantia acumulada dels quals, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del Pressupost –així com les operacions de tresoreria quan l’import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15% dels ingressos corrents liquidats en l’exercici anterior-, de conformitat amb la Llei reguladora de les hisendes locals.
d) Les contractacions d’obres, de subministrament, de serveis, els contractes de concessió d’obres, els contractes de concessió de serveis i els contractes administratius especials, quan pel seu valor o durada no corresponguin a l’alcalde de l’entitat local, excepte que hagin de correspondre al ple per exigir la seva aprovació una majoria especial, conforme allò disposat a l'article 47 de la LBRL.
e) L’aprovació dels projectes d’obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i fins i tot quan encara no estiguin prevists al Pressupost.
f) La subscripció de contractes privats, l’adjudicació de concessions sobre els béns de la corporació i l’adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial, així com l’alienació del patrimoni quan no estiguin atribuïdes a l’alcalde, i dels béns declarats de valor històric o artístic sigui quin sigui el seu valor, excepte que hagin de correspondre al ple per exigir la seva aprovació una majoria especial, conforme allò disposat a l'article 47 de la LBRL.
g) El reconeixement extrajudicial de crèdits, sempre que no existeixi dotació pressupostària.
h) La disposició de despeses en matèries de la seva competència, d’acord amb l’article 166.3 de la Llei reguladora de les hisendes locals.
i) L’autorització o denegació de compatibilitat del personal al servei de l’entitat local per a un segon lloc de treball o activitat en el sector públic i/o privat, així com la resolució motivada de reconeixement de la compatibilitat o declarant la incompatibilitat d’aquest personal per a l’exercici d’activitats de l’entitat local a què es refereixen els articles 9 i 14 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats dels personal al servei de les Administracions públiques.
j) L’atorgament de subvencions amb càrrec a les consignacions globals del Pressupost.
k) La rectificació anual de l’Inventari de béns i drets de la Corporació municipal.
l) Les resolucions de reclamacions per danys i perjudicis, sempre que la seva quantia sigui assumible per la consignació pressupostària.
m) Ordres d’execució mitjançant el sistema d’execució subsidiària.
n) La resolució motivada dels recursos per a la provisió de llocs de treball vacants, prèvia proposta del Tribunal.
o) La sol·licitud de subvencions o ajudes a qualsevol organisme oficial, quan els compromisos de l’aportació municipal no superi la consignació pressupostària.
p) L’inici dels expedients d’expropiació forçosa.
q) La realització d’obres, serveis i subministraments d’emergència, a causa d’esdeveniments catastròfics, situacions que suposin un perill greu o necessitat que afectin directament a la seguretat ciutadana, amb subjecció al règim establert a l’article 117 del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de disposicions legals vigents en matèria de Règim local, havent-ne de donar compta al Ple en la primera sessió que celebri.
r) L’aprovació de convenis amb qualsevol entitat, pública o privada, de durada no superior als quinze anys, encara que superin el 10% dels recursos ordinaris del Pressupost.
2. Les Delegacions a què es refereix l'apartat 1 d'aquest acord són genèriques, abastant les facultats de direcció, gestió i resolució mitjançant actes administratius, així com també es deleguen les facultats compreses a l'article 115 del ROF en aquells assumptes objecte de delegació.
3. Les competències i atribucions delegades s’entendran acceptades tàcitament si en el termini de tres dies hàbils, comptats des de la notificació, la Junta de Govern Local no realitza manifestació expressa de què no les accepta.
4. Publiqui’s aquest acord al BOIB i notifiqui’s a la Junta de Govern Local. Tot i la seva posterior publicació les disposicions aquí compreses entraran en vigor a partir de demà.”---------
Campos, 21 de juny de 2019
La batlessa,
Francisca Porquer Manresa