Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'EIVISSA

Núm. 6382
Decret d'organització municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del previst a l'article 44 del Reial Decret 2568/1986 de 28 de novembre pel s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Corporacions Locals, es fa públic que amb data 20 de juny de 2019, s'ha dictat el següent Decret de l'Alcaldia: 

“DECRET:  Atesa la conveniència de formalitzar l'organització i estructura de govern de l'Ajuntament d'Eivissa i d'acord amb les facultats que confereix a aquesta Alcaldia la legislació vigent en matèria de Règim Local, en concret els articles  25 de la Llei 20/2006 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears en relació als articles 21 i 23.4 de la Llei 7/1985 de Bases de Règim Local,  i 43 i següents del Reial Decret 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals,

RESOLC: 

PRIMER.- Estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament d'Eivissa en tres grans àrees, en virtut del que estableix la Disposició Addicional Quarta del Reial Decret 2568/1986: 

- ÀREA ECONÒMICA I D'ADMINISTRACIÓ MUNICIPAL, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries: 

- Economia i Hisenda ( Intervenció, Tresoreria i Recaptació, Gestió Tributària i Cadastral).

- Pressupostos i comptabilitat.

- Sistemes d'informació i millora contínua.

- Transparència.

- Secretaria General i Serveis Jurídics.

- Potestat sancionadora.

- Responsabilitat patrimonial.

- Contractació.

- Desenvolupament Local.

- Padró i Estadística.

- Recursos Humans.

- Servei d'atenció al ciutadà.

- Policia local, trànsit, seguretat ciutadana.

- Protecció Civil.

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors

- ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries:

- Urbanisme i Activitats

- Patrimoni.

- Habitatge.

- Medi Ambient.

- Platges.

- Mobilitat i Transport Urbà.

-Serveis municipals d'aigua i clavegueram, enllumenat públic, i de neteja, conservació, manteniment i reparació de l'espai urbà i d'edificis i instal·lacions  municipals.

- Gestió i execució de projectes d'obres municipals

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors.

 

- ÀREA DE BENESTAR SOCIAL I SERVEIS A LES PERSONES, que engloba la gestió de les competències relacionades amb les següents matèries: 

 -Cultura.

- Arxiu municipal.

- Festes.

- Joventut.

- Educació.

- Benestar Social.

- Comerç.

- Turisme.

- Treball i Formació.

- Esports.

- Participació Ciutadana.

- Normalització lingüística.

- Salut pública i benestar animal.

- Cementiris.

- Qualsevol altre relacionada amb les anteriors.

SEGON.- Al efecte de dotar d'una major celeritat i eficàcia a les actuacions municipals, de conformitat al previst a l'article 43 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals s'acorda: 

a)  Delegar en la Regidora, Sra. Elena López Boned, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament en matèria d'urbanisme i activitats,  enllumenat públic, gestió i execució de projectes d'obres municipals, conservació, manteniment i reparació de l'espai urbà i d'edificis i instal·lacions municipals i esports, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions. 

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als:  

- Procediments d'atorgament de llicències urbanístiques.

- Procediments d'atorgament de llicències d'ocupació de vía pública vinculades a obres i güals

- Procediments relacionats amb activitats permanents i les seves modificacions,   activitats  itinerants i activitats no permanents,  previstos a la Llei 7/2013 de 26 de novembre i atorgament de  llicències per a la instal·lació d'aparells musicals.

- Procediments relacionats amb la inspecció tècnica d'edificis.

- Incoació i resolució de procediments de restabliment de la legalitat infringida i de la realitat física alterada, previstos  a la Llei 12/2017 de 29 de desembre i a la Llei 7/2013 de 26 de novembre.

- Incoació de procediments de ruïna.

- Adopció de mesures cautelars en relació a expedients de disciplina urbanística i de ruïna, i confirmació, modificació o aixecament de mesures provisionalíssimes i adopció de mesures cautelars de suspensió d'activitats, previstes a la Llei 7/2013 de 26 de novembre.

 -Incoació de procediments sancionadors derivats d'infraccions urbanístiques i resolució dels mateixos sempre que la quantia de la sanció no superi els 6000 euros.

- Ordres d'execució.

- Expedició de certificats d'antiguitat i cèdules urbanístiques.

- Acords necessaris per el seguiment i el correcte funcionament de la concessió d'enllumenat públic.

- Procediments relacionats amb el seguiment del manteniment de les vies públiques, parcs infantils, així com els relacionats amb totes les obres municipals promogudes per l'Ajuntament, pel Consorci Eivissa Patrimoni de la Humanitat, patronats municipals i concessionaris.

- Aprovació dels projectes d'obres previstos a l'article 21 o) de la Llei 7/1985.

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats. 

b)) Delegar en el Regidor. Sr. Aitor Morrás Alzugaray, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria d'habitatge,  mobilitat, transport urbà, estacionament regulat de vehicles a la via pública, sistemes d'informació i millora contínua, servei d'atenció a la ciutadania, padró, estadística i desenvolupament local, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.         

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació  als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als :  

- Procediments relacionats amb les llicències d'autotaxis.

- Acords necessaris per el seguiment i el correcte funcionament de la concessió d'estacionament regulat de vehicles a la via pública.

- Vehicles abandonats.

c) Delegar en la Regidor Maria del Camen Boned Verdera, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament relacionats amb l'àrea de benestar social i educació, que inclouen, entre d'altres, els procediments relacionats amb l'atenció a la gent gran, les escoletes municipals i el pla municipal sobre drogues, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació de procediments relatius a les matèries objecte de delegació,  la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers relacionats amb les matèries delegades, i la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

d) Delegar en la Regidora Estefania Torres Sánchez,  la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament relacionats amb les següents matèries englobades a l'Àrea Econòmica i d'Administració Municipal: Economia i Hisenda ( intervenció, tresoreria, recaptació i gestió tributària i cadastral), pressupostos i comptabilitat, Secretaria General i serveis jurídics, contractació, potestat sancionadora, responsabilitat patrimonial i formació i treball, així com qualsevol altre relacionada amb les anteriors, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions. 

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació :als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als :   

- Pressupostos i comptabilitat.

- Gestió tributària i cadastre.

- Intervenció, Tresoreria i Recaptació.

- Les atribucions previstes en el punt primer i novè, de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017 de 8 de novembre de contractes del sector públic, excepte l'atribució relativa a l'aprovació de projectes d'obra, prevista a l'article 21 o) de la Llei 7/1985.

- Incoació i resolució de procediments de responsabilitat patrimonial.

- Incoació i resolució de procediments sancionadors a excepció dels derivats         d'infraccions urbanístiques.

- Adopció de mesures cautelars a adoptar a fi d'assegurar l'eficàcia de les resolucions que puguin recaure en expedients sancionadors, a excepció dels derivats d'infraccions urbanístiques. 

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats. 

e) Delegar en la Regidora, Sra. Dessiré Ruiz Mostazo, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament en matèria de recursos humans, turisme i     comerç, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb  les  anteriors atribuicions. 

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als:    

- Exercici de la potestat disciplinària als empleats de l'Ajuntament d'Eivissa

- Permisos i autoritzacions relacionades amb els usos, ocupació i activitats lúdiques a realitzar a la via pública.

- Procediments en matèria de venda ambulant i mercats ocasionals i periòdics.

- Procediments relacionats amb l'atorgament de llicències de publicitat.

- Procediments relacionats amb els mercats municipals. 

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats. 

f)  Delegar en la Regidora, Sra. Montserrat Garcia Cuenca,  la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament amb matèria de participació ciutadana, festes, transparència i benestar animal, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions. 

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació de procediments relatius a les matèries objecte de delegació,  la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers relacionats amb les matèries delegades, que inclouen el procediment per a l'atorgament de llicències per a la tinència d'animals potencialment perillosos., i la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats.

g) Delegar en el Regidor, Sr. Jordi Salewski Pascual, la facultat de dirigir i gestionar els  serveis que presta l'Ajuntament en matèria  de medi ambient, platges, parcs i jardins, salut pública, servei de subministrament d'aigua potable i clavegueram, neteja viaria i recollida de residus, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades i la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers en relació a:als procediments vinculats a la delegació acordada i en concret als :               

- Acords necessaris per el seguiment i el correcte funcionament de les concessions de neteja viaria i recollida de residus i subministrament d'aigua potable i clavegueram. 

La delegació anterior inclou la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats. 

h) Delegar en la Regidora, Sra. Claudia Cotaina Roselló, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de joventut, polítiques d'igualtat,  normalització lingüística i cementiris, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.           

L'anterior delegació inclou la firma dels actes de tràmit necessaris per a la tramitació de procediments relatius a les matèries objecte de delegació,  la realització de contractes menors vinculats a les àrees delegades, la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten a tercers relacionats amb les matèries delegades, i la resolució dels recursos de reposició que s'interposin contra els acords dictats. 

i) Delegar en la Regidora, Sra. Rosa Maria Rubio Garcia,  el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de policia local, transit, seguretat ciutadana, protecció civil,  neteja d'edificis municipals, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions. 

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.  

- Expedició de llicències d'armes.

j) Delegar en el Regidor, Sr. José Juan Tur Cardona, el coneixement previ, la preparació dels acords i la direcció interna i gestió dels serveis i assumptes en matèria de cultura, patrimoni, arxiu i biblioteca municipal, inclosa la representació de l'Ajuntament en els actes relacionats amb les anteriors atribucions.           

L'anterior delegació no inclou la facultat de resoldre mitjançant actes que afecten a tercers, sense perjudici de les delegacions de firma que es puguin atorgar.                        

TERCER.- Delegar de forma indistinta en tots els Regidors de l'Ajuntament les competències que aquesta Alcaldia ostenta en virtut del previst a l'article 51.1 del Codi Civil, en la redacció donada per la Llei 35/1994 de 23 de desembre, per a autoritzar els matrimonis civils que es celebrin a l'Ajuntament. 

QUART. Fent us de les atribucions que m'atorga l'article 115 del RD 2568/1986 de 28 de novembre conservo les següents facultats en relació a les atribucions delegades: 

a) Rebre informació detallada de la gestió de les atribucions delegades i dels actes dictats en virtut de la delegació.

b) Ser informat prèviament de l'adopció de decisions de transcendència.

 

​​​​​​​CINQUÈ.  Que es doni compte del present Decret al Ple de la Corporació, es notifiqui als Regidors  i es procedeixi a la seva publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la data de signatura del mateix. En cas d'absència, vacant, enfermetat o qualsevol altre impediment dels regidors delegats, aquesta Alcaldia assumirà, directa i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat de que es dicti cap resolució expressa en aquest sentit.

Eivissa, 25 de juny de 2019

L'ALCALDE,                                                                                                                       En don fe

                                                                                                                                 EL SECRETARI-ACCTAL.,

 

Eivissa, 25 de juny de 2019

L'ALCALDE

Rafael Ruiz Gonzalez