Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MAÓ
Núm. 6337
Projecte d’urbanització del Pla parcial del sector UP3 carretera de Sant Lluís, Maó
Aquesta Alcaldia, mitjançant Decret número 326, de dia 18.06.2019, va resoldre el següent:
Primer. Aprovar definitivament el projecte d'urbanització del sector UP3 carretera de Sant Lluís, redactat per l'enginyer de camins, canals i ports Sr. Ramon Ulldemolins Vidal, text refós de novembre de 2018, presentat el 16 de desembre de 2018, registre d'entrada núm. GE/023126/2018, juntament amb el document ambiental pel procediment d'avaluació d'impacte ambiental simplificada, redactat per l'enginyer agrònom Sr. Antoni Roca Martínez, en data gener de 2016, i el document annex, redactat el desembre de 2018, d'acord amb el que disposen els articles 71.2 i 74.9 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears (LUIB), amb les següents prescripcions:
1a. Haurà de complir els condionants establerts a la Resolució del president de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de 30 d'octubre de 2017, per la qual es formula l'informe d'impacte ambiental del projecte d'urbanització del polígon UP-3 del PGOU de Maó, sempre que es compleixin els condicionants següents:
1. Que es compleixin tots els condicionants que afectin a aquest projecte d'urbanització recollits a l'Acord del Ple de la CMAIB de 3/07/2009 i les mesures correctores del document ambiental presentat, duent a terme una estricta vigilància de la seva aplicació. Es recorda que correspon a l'òrgan sustantiu el control i seguiment de les mesures ambientals i condicions establertes a l'acord esmentat.
2. Que es realitzi el desballestament de les instal·lacions temporals, la neteja de la zona i el condicionament de les superfícies afectades, tot realitzant les plantacions i l'enjardinament proposats.
3. Que, durant el disseny i construcció dels habitatges i zones comunes, s'hauran d'aplicar mesures de sostenibilitat en la edificació, que, com a mínim, haurien d'incloure:
a. Instal·lar només lluminàries de baix consum.
b. Els escalfadors d'aigua han d'estar el més a prop dels lavabos i cuines, per evitar al màxim les pèrdues de calor a les canonades.
c. Les aixetes han d'incorporar airejadors-reductors que barregen l'aigua amb l'aire.
d. Les cisternes dels inodors hauran d'anar equipades amb mecanismes de tall voluntari i estalviadors d'aigua.
e. A les zones enjardinades, instal·lar-hi sistemes de reg per degoteig o microaspersió, per evitar les pèrdues per filtració ràpida i per evaporació.
f. En la mesura que sigui possible, utilitzar materials reciclats.
2a. Haurà de complir les recomanacions assenyalades per Hidrobal Gestión de Aguas de Baleares, SA, que consten a l'informe presentat el 29 d'octubre de 2018.
3a. Haurà de complir les puntualitzacions que consten a l'informe de la Policia Local de 25 de gener de 2019.
4a. Haurà de complir les condicions que consten a l'informe de l'enginyera tècnica municipal de 31 de gener de 2019.
5a. Haurà de complir les condicions que consten a l'informe de la tècnica de Medi Ambient, de 6 de febrer de 2019; en especial, vetllar per l'efectiva implantació del pla de vigilància ambiental i fer-ne la supervisió per part de personal tècnic competent, per tal de garantir el seu estricte compliment.
6a. Haurà de complir la prescripció que consta a l'informe de l'arquitecte municipal de 5 de febrer de 2019.
7a. Haurà de complir les condicions establertes a l'autorització de 30 de maig de 2019 de la Agencia Estatal para la Seguridad Aérea.
8a. Pressupost d'execució material: 1.003.514,26 euros.
De conformitat amb el que disposa l'article 71.2 de l'LUIB, la Junta de Compensació haurà de constituir, abans del començament de les obres, les garanties del 6% del pressupost d'aquestes, en alguna de les formes previstes per la legislació de règim local.
9a. Valoració de gestió de residus: 1.250,97 euros.
S'haurà de dipositar una fiança a l'Ajuntament, en el moment d'obtenir la llicència municipal, l'import de la qual serà d'un 125 % dels costos estimats corresponents a l'adequada gestió dels residus generats a l'obra, per mitjà del certificat de l'autor/a del projecte i/o valorització efectuada per l'Administració, en compliment de l'article 28 del Pla director sectorial per a la gestió de residus no perillosos de Menorca.
Segon. Disposar la publicació de l'acord aprovatori en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a l'adreça electrònica o punt d'accés electrònic municipal, amb publicació en aquest darrer mitjà de la documentació íntegra que ha estat objecte de l'aprovació definitiva.
Tercer. Notificar aquesta resolució a la Junta de Compensació del Polígon UP3 Maó i traslladar-li còpies dels informes i autoritzacions abans esmentats.
Quart. Liquidar la taxa de tramitació del projecte d'urbanització, per import de 1.080 euros, i l'impost de construcció, instal·lacions i obres, fixat sobre el pressupost d'execució material de les obres.
Contra aquesta resolució podreu interposar el recurs contenciós administratiu assenyalat en l'article 46 de la Llei 29/98, de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a partir del dia següent al de la present notificació, llevat que presenteu el recurs previ potestatiu de reposició de l'article 123 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes a comptar a partir del dia següent al de l'entrega de la present notificació; segons disposa l' article 30 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el termini per a la presentació del recurs de reposició acabarà el mateix dia en què es va produir la notificació en el mes de venciment; podreu, no obstant, utilitzar altres recursos si ho considerau procedent.
Maó, 25 de juny de 2019
L'ALCALDE Héctor Pons Riudavets