Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLUIS
Núm. 6335
Delegació competències a la Junta de Govern
Es fa públic per a general coneixement que mitjançant Resolució de Batlia núm. 2019/PRE/0000635, de data 24.06.2019, s'ha dictat el següent:
“Atès que l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de règim local preveu la possibilitat que la Batlia delegui l'exercici de les seves atribucions, manco les de convocar i presidir les sessions de Ple i de la Junta de Govern Local, decidir els empats amb el vot de qualitat, la concertació d'operacions de crèdit, la direcció superior de tot el personal, la separació del servei dels funcionaris, l'acomiadament del personal laboral, així com les enumerades als apartats a), e), j), k), l) i m) de l'apartat 1 d'aquell article; no obstant, podrà delegar en la Junta de Govern Local l'exercici de les atribucions contemplades a l'apartat j).
I atesos els articles 23.2.b) i 23.4 del mateix text legal,
RESOLC
Primer.- Delegar en la Junta de Govern Local les competències resolutives sobre les següents matèries:
A) En matèria d'Hisenda Local
a) Autorització, disposició i aprovació de despeses quan no estigui atribuïda legalment al Ple i quan la quantia sigui superior a 3.000,00€
b) Aprovació de Padrons fiscals.
c) Aprovació de devolució de fiances dipositades per garantir l'adequada gestió dels residus d'obra i les dipositades per garantir els possibles desperfectes ocasionats en la via pública durant l'execució d'obres
B) En matèria de subvencions i convenis
a) L'establiment, concessió i justificació de subvencions.
b) Aprovació de convenis interadministratius o amb subjectes de dret privat quan no estigui atribuït legalment al Ple.
C) En matèria de contractació
a) Contractacions i concessions de tota classe en aquells casos en que la competència per autoritzar i disposar la despesa hagi estat delegada a la Junta de Govern Local.
b) Revisió de preus dels contractes i imposició de sancions relacionades amb aquests.
c) Aprovació de projectes d'obres i serveis quan la despesa sigui competència de la Junta de Govern Local.
D) En matèria d'obres i llicències urbanístiques
a) Llicències d'obra amb projecte
b) Llicències d'obra sense projecte
c) Llicències de primera ocupació
d) Llicències d'agrupació, segregació, parcel·lació i divisió de finques.
e) Exoneracions i dispenses previstes en l'ordenança de renous i vibracions.
E) En matèria d'urbanisme
a) Aprovació d'instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuït al Ple.
b) Aprovació, tant inicial com definitiva, dels instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització.
F) En matèria d'activitats, instal·lacions i obertura d'establiments
a) Permís d'instal·lació i obres d'activitat (permanent major, innòcua, menor o infraestructures comuns)
b)Permís d'instal·lació d'activitat permanent major o infraestrutures comuns (sense obres).
c) Autorització d'activitat no permanent major (Concerts o Espectacles)
d) Autorització d'activitat no permanent menor (carreres o proves esportives)
e) Autorització d' activitat no permanent innòcua
f) Autorització d'activitat no permanent de recorregut
g) Autorització d'activitat ambulant fora de mercats
h) Autorització de venda ambulant (firaires)
G) En matèria de personal
a) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.
b) Aprovar les bases de les proves per a la selecció del personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
c) Efectuar les convocatòries derivades de l'oferta anual d'ocupació pública, de conformitat amb les bases aprovades, i nomenar funcionaris de carrera, a proposta del Tribunal, als que superin les corresponents proves.
d) Contractar al personal laboral fix de la Corporació.
e) Atorgament d'ajuts socials, préstecs al personal, llicències i permisos.
H) En matèria patrimonial
a) Adquisició i alienació de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan la competència estigui atribuïda a l'alcaldia conforme l'apartat 10è de la Disposició addicional segona de la Llei de contractes del sector públic.
b) La cessió d'ús gratuït d'un bé a precari.
Segon.- La Junta de Govern Local actuarà sota la direcció i coordinació de l'Alcaldessa i aquesta delegació serà revocable en qualsevol moment.
Tercer.- Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en compliment del que disposa l'article 44.2 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Quart.- Donar compte de la present resolució al Ple de l'Ajuntament.
Sant Lluís, 26 de juny de 2019
La Batlessa
M. Carolina Marquès Portella