Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 6317
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2019 per la qual es convoquen ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears
Fets i fonaments de dret
1. Els mitjans de comunicació són un element bàsic en la configuració de les societats modernes, ja que l'existència de pluralitat informativa és essencial per mantenir la salut democràtica d'un país. Entre els mitjans de comunicació, la premsa escrita en paper és la que té més tradició dins la nostra societat, si bé darrerament han aparegut noves plataformes de difusió de continguts en suport digital, les quals han obligat a redefinir el mateix concepte de premsa escrita.
D'altra banda, qualsevol societat normal es dota de mitjans de comunicació en la seva llengua pròpia. En el cas de les Illes Balears, els anys de proscripció de la llengua catalana del sistema educatiu i la manca d'hàbit de lectura en aquesta llengua han condicionat la creació o la reconversió d'empreses periodístiques que s'expressassin en català. Avui, quan fa anys que la llengua catalana s'ha incorporat al sistema educatiu i les manifestacions escrites en aquest idioma són presents en molts d'àmbits, el nombre potencial de lectors de mitjans escrits en català ha augmentat exponencialment. Tot i això, la inèrcia fa que encara siguin pocs els projectes empresarials que apostin decididament per l'edició de premsa diària generalista en llengua catalana.
2. Davant aquesta situació, els poders públics disposen de l'activitat subvencionadora com un instrument eficaç per fomentar aquest tipus d'oferta i donar-hi suport. La Llei 3/1986, de 29 d'abril, de normalització lingüística a les Illes Balears, té, entre d'altres, l'objectiu de fomentar l'ús de la llengua catalana en tots els mitjans de comunicació social (article 1.2.c). Així mateix, d'acord amb l'article 2 de la mateixa norma, el dret de saber i usar la llengua catalana implica poder rebre informació en català a tots els mitjans de comunicació social. D'altra banda, aquesta Llei, en l'article 27, estableix que el Govern autonòmic ha de promoure el coneixement i el desenvolupament de la llengua i la cultura catalanes, especialment des de la perspectiva de les Illes Balears, en tots els mitjans de comunicació social, mentre que en l'article 32 determina que els poders públics de la Comunitat Autònoma han de donar suport econòmic als mitjans de comunicació que emprin la llengua catalana de forma habitual, i que les mesures de suport econòmic i material que adopti el Govern per fomentar els mitjans de comunicació que emprin la llengua pròpia de les Balears s'han d'aplicar amb criteris objectius i sense discriminacions, dins les previsions pressupostàries.
3. A més, el 2 d'abril de 2009 el Consell Social de la Llengua Catalana va aprovar el Pla General de Normalització Lingüística de les Illes Balears, un dels objectius del qual és incrementar la presència del català en la premsa, diària i no diària, d'abast general i de temàtiques específiques (infantil, esportiva, de societat, etc.). El 10 de desembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar l'Acord pel qual es rep el Pla General de Normalització Lingüística.
4. Aquesta convocatòria té la finalitat d'assegurar la presència de la llengua catalana en la premsa diària a les Illes Balears, o donant suport als projectes de premsa diària en català que es publiquen actualment o bé promovent la incorporació o l'increment de l'ús d'aquesta llengua en altres projectes.
5. L'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d'11 de juliol) per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura preveu, entre les matèries que poden ser objecte de subvenció, la normalització de la llengua pròpia de les Illes Balears.
6. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports exerceix la competència en normalització de la llengua catalana a través de la Direcció General de Política Lingüística, d'acord amb el Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 9/2017, de 9 d'abril.
7. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu els ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana que es convoquen mitjançant aquesta Resolució, a la qual són aplicables la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
8. S'ha de tenir en compte, així mateix, que en l'exercici de 2019 hi ha disponibilitat pressupostària per atendre les despeses que derivin d'aquesta convocatòria d'ajuts, la qual ha rebut l'informe previ favorable del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, i ha estat objecte de la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per a l'any 2019 d'ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears d'acord amb les bases específiques de l'annex 1.
2. Fixar els models de documents que s'han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 7).
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Contra aquesta Resolució, també s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 18 de juny de 2019
La consellera de Cultura, Participació i Esports
Francesca Tur Riera
ANNEX 1
Bases específiques de la convocatòria
Primer
Objecte
1. L'objecte d'aquesta convocatòria de subvencions és donar suport als projectes de premsa diària escrita, totalment o parcialment, en català a les Illes Balears, en paper o en suport digital, amb la finalitat de contribuir a consolidar l'espai de comunicació que s'expressa en aquesta llengua.
2. L'activitat subvencionada consisteix en alguna de les actuacions següents:
a) L'edició, dins l'any 2018, d'una publicació en llengua catalana amb periodicitat diària.
b) L'execució, durant l'any 2019, d'un projecte d'habilitació de l'edició en llengua catalana d'una publicació en castellà amb periodicitat diària existent actualment.
c) L'increment, durant l'any 2019, del percentatge d'ús de la llengua catalana d'una publicació diària existent actualment.
Segon
Import i partida pressupostària
1. L'import total destinat a aquesta convocatòria de subvencions és de 275.000,00 euros. Es preveu desglossar-lo de la manera següent:
a) 175.000,00 € per a la premsa diària en català publicada durant l'any 2018 (línia A).
b) 60.000,00 € per als projectes d'habilitació de l'edició en català durant l'any 2019 (línia B).
c) 40.000,00 € per a les publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019 (línia C).
2. Atès que la convocatòria s'adreça tant a empreses privades com a entitats sense finalitat de lucre, aquest import s'imputa a les següents partides, corresponents als pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019:
a) 165.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 47000 00
b) 110.000,00 € amb càrrec a la partida 26401 455B01 48000 00
3. Ambdues distribucions són orientatives i es poden modificar una vegada avaluades les sol·licituds de subvenció presentades.
Tercer
Beneficiaris
Els beneficiaris d'aquesta convocatòria de subvencions poden ser:
a) Empreses periodístiques amb domicili social a les Illes Balears. S'entén per empresa periodística una societat mercantil que té com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de publicacions de caràcter periodístic.
b) Entitats sense finalitat de lucre amb domicili social a les Illes Balears que tenen com a activitat, única o entre d'altres, l'edició de publicacions de caràcter periodístic.
Quart
Requisits de les publicacions subvencionables
1. Les subvencions que es convoquen mitjançant aquesta Resolució es destinen a publicacions periodístiques diàries de caràcter generalista editades a les Illes Balears en paper o en suport digital.
2. S'entén per publicació periodística la que es basa en els gèneres informatius i interpretatius de l'actualitat noticiable redactats d'acord amb els criteris deontològics de la professió periodística.
3. Per poder beneficiar-se d'una subvenció, les publicacions han de complir els requisits següents:
a) Línia A. Publicacions diàries en català editades durant el 2018:
b) Línia B. Publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català:
Presentar un projecte amb les característiques següents:
c) Línia C. Publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019:
Per determinar el percentatge d'ús del català, s'ha de calcular la mitjana per al mes immediatament anterior a la presentació de la sol•licitud i del compte justificatiu. Per a la premsa en paper s'ha de calcular el nombre de pàgines escrites en català respecte del total de pàgines i per a la premsa digital, el nombre de seccions en català respecte del total de seccions.
D'altra banda, els beneficiaris, independentment de la línia a la qual optin, han de complir també els requisits següents:
a) Publicar-se amb una periodicitat diària, independentment del suport.
b) Tractar de continguts que abastin l'àmbit insular o el conjunt de l'arxipèlag balear.
c) Publicar-se en el moment de la convocatòria i tenir una trajectòria mínima de sis mesos.
d) Ajustar-se a la normativa sobre la propietat intel·lectual.
4. Les tres línies són excloents entre si, és a dir, per un mateix mitjà només es pot presentar una única sol·licitud a una de les tres línies.
5. Els mitjans que obtenguin un ajut a la línia C no podran presentar-se a la línia A de la convocatòria de 2020, atesa la coincidència de l'activitat subvencionada.
Cinquè
Publicacions no subvencionables
Queden excloses d'aquesta convocatòria les publicacions següents:
a) Les publicacions que no tenen una periodicitat diària (setmanaris, publicacions quinzenals, mensuals, etc.).
b) Les publicacions periodístiques que tracten majoritàriament de continguts d'àmbit local o comarcal.
c) Els treballs de recerca o comunicació científica, i els de caràcter literari o artístic.
d) Les publicacions institucionals i les editades o coeditades per entitats públiques, per entitats privades amb participació majoritària d'institucions públiques en el finançament o el govern de l'entitat, o per entitats privades per encàrrec d'institucions públiques.
e) Les publicacions (butlletins, revistes, etc.) d'empreses o entitats (associacions, fundacions o similars). Es consideren butlletins o publicacions internes d'una empresa o entitat els que en el contingut reflecteixen d'una manera destacada informacions i opinions sobre les activitats de l'entitat, encara que tractin també d'altres temes, i que tenen com a destinataris exclusius o principals els socis o membres d'aquesta.
f) Les publicacions editades per partits polítics, coalicions electorals, sindicats, organitzacions empresarials i col·legis professionals.
g) Les revistes escolars.
h) Els reclams publicitaris i, en general, totes les publicacions el contingut de les quals sobrepassi el 50 % de publicitat pròpia o aliena.
i) Les cartelleres de ràdio i televisió i les agendes d'activitats.
j) Les publicacions editades per empreses o entitats que, en finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, tenguin pendent de complir qualsevol obligació assumida en la seva condició de beneficiàries d'altres ajuts concedits per al mateix objecte previst en aquesta Resolució.
Sisè
Despeses subvencionables
1. En el cas de publicacions diàries en català editades durant el 2018 (línia A), són subvencionables les despeses derivades de les tasques de redacció, edició, comercialització i publicitat, així com les derivades de la impressió i la distribució de l'edició en paper i les derivades de la publicació i la distribució digitals de l'edició digital.
2. En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B), són subvencionables les despeses derivades de la contractació i la personalització de sistemes de traducció automàtica basat en informació lingüística, dels assessors lingüístics que participin en la implantació del projecte i de l'edició digital de la versió catalana del mitjà (allotjament web, domini...).
3. En el cas de les publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019 (línia C), són subvencionables les despeses derivades de les tasques de redacció, edició, comercialització i publicitat, així com les derivades de la impressió i la distribució de l'edició en paper i les derivades de la publicació i la distribució digitals de l'edició digital. En el cas de les despeses que no estiguin directament vinculades amb la publicació de continguts en català, es comptarà la part proporcional al percentatge d'ús d'aquesta llengua en el moment de justificar la subvenció.
4. En cap cas no són subvencionables les despeses següents:
a) Les despeses financeres, de garantia bancària, notarials i pericials, i també les d'administracions específiques (gestoria, comptabilitat, etc.).
b) Les despeses derivades de serveis de neteja, seguretat, custòdia i vigilància.
c) Les despeses derivades d'arrendaments de locals, espais, vehicles, etc.
d) Les despeses derivades d'activitats de promoció, trasllats de persones o de materials o similars.
e) Les despeses derivades de la compra d'equipaments informàtics (ordinadors, impressores, etc.).
f) La utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari.
En tot cas, es desestimaran les despeses la relació directa de les quals amb l'activitat presentada no es pugui comprovar o que es puguin imputar a altres activitats no subvencionables per aquesta convocatòria.
Setè
Període d'imputació de les despeses
1. En el cas de publicacions diàries editades en català durant el 2018 (línia A), es poden subvencionar les despeses que s'hagin produït durant el període en què s'hagi duit a terme l'activitat subvencionable, que han de quedar incloses entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2018, i que hagin estat pagades.
2. En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B), es poden subvencionar les despeses que s'hagin produït durant el període en què s'hagi duit a terme l'activitat subvencionable, que ha de quedar inclosa entre l'1 de novembre de 2018 i el 31 d'octubre de 2019, i que hagin estat pagades.
3. En el cas de les publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019 (línia C), es poden subvencionar les despeses que s'hagin produït durant el període en què s'hagi duit a terme l'activitat subvencionable, que ha de quedar incloses entre el moment de publicació de la convocatòria i el 31 d'octubre de 2019, i que hagin estat pagades.
Vuitè
Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds de subvenció s'han d'adreçar a la Direcció General de Política Lingüística segons el model que es proporciona en l'annex 2 i que es troba disponible a la seu d'aquesta Direcció General i a l'apartat «Serveis» de la pàgina web http://dgpoling.caib.cat.
2. El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Les sol·licituds, i tota la documentació adjunta, s'han de presentar al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, o bé als llocs que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Si la sol·licitud no es presenta al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s'ha d'enviar per correu electrònic l'imprès de sol·licitud emplenat i registrat a la Direcció General de Política Lingüística (foment@dgpoling.caib.es).
4. La presentació de la sol·licitud suposa la plena acceptació d'aquestes bases específiques.
Novè
Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
a) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal.
b) Fotocòpia de l'escriptura de constitució de l'empresa o dels estatuts reguladors de l'entitat i de les modificacions posteriors, si és el cas.
c) Fotocòpia de l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts i de les modificacions d'aquests, si és el cas, en els registres corresponents.
d) Fotocòpia del document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l'empresa o l'entitat.
e) Fotocòpia del DNI del representant, només en el cas que aquest s'oposi expressament que l'Administració consulti les dades identificatives.
Si aquesta documentació ja es va aportar en alguna convocatòria anterior d'ajuts destinats a la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears i no ha experimentat cap canvi, no cal que la tornin a presentar.
f) La fitxa tècnica de la publicació (dipòsit legal, fundació, editor, director, consell de redacció, impressió, distribució...).
g) Una descripció detallada de les característiques de la publicació d'acord amb el model que es proporciona en l'annex 3, que s'ha d'acompanyar amb els documents que s'indiquen en el mateix annex.
h) En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B), memòria descriptiva del projecte d'incorporació del català a la publicació, en la qual han de constar, com a mínim, els continguts següents: sistema de traducció (tipus de traductor, període de proves, personalització del sistema, direcció de la traducció...) i personal assessor lingüístic per revisar els textos traduïts (nombre, titulació...) que es preveu contractar, abast de la incorporació del català (versió en paper, digital o ambdues), domini propi per a la versió digital en català i ubicació de l'accés a la versió digital en català.
i) Una declaració dels ajuts d'altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat durant el mateix període (annex 4).
j) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades corresponents al compte en el qual el sol·licitant vol que es faci el pagament en el cas d'obtenir l'ajut (model D-52). Aquest document es troba a disposició dels sol·licitants a les oficines de la Direcció General de Política Lingüística i a l'apartat «Serveis» de la pàgina web http://dgpoling.caib.cat. Si els sol·licitants han acreditat la veracitat de les dades bancàries a l'Administració anteriorment, no cal que ho tornin a fer.
k) Una declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 5).
l) Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6).
m) En el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents.
n) Relació de les despeses imputables a l'activitat, desglossades per conceptes, amb una descripció detallada de cadascun dels conceptes i amb tota la informació necessària per interpretar correctament la relació presentada. Aquestes despeses són l'import màxim que el sol·licitant pot percebre si se li concedeix la subvenció. Addicionalment, s'ha d'especificar el cost total de l'activitat, import que inclou les despeses subvencionables i les no subvencionables, si n'hi ha.
Desè
Obligacions dels beneficiaris
1. Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:
a) Acreditar davant la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, dins el termini que s'estableix en el punt 16, que l'activitat s'ha duit a terme i que s'han complert els requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.
b) Sotmetre's a les actuacions de comprovació dels òrgans administratius de control financer i facilitar-los tota la informació que els requereixin.
c) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la comptabilitat o en els llibres de registre de l'empresa o l'entitat, o, en el cas de no estar obligats a tenir-ne, en la documentació que els substitueixi.
d) Destinar l'import de la subvenció al finançament de la publicació en català objecte de l'ajut.
e) En el cas de publicacions diàries en català editades durant el 2018 (línia A), mantenir la publicació durant un període mínim de dotze mesos a partir de la concessió de la subvenció i, durant aquest període, reflectir-hi la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística mitjançant la inclusió en la publicació del logotip institucional de la Direcció General.
En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B), editar-se en llengua catalana en un termini màxim de sis mesos comptador a partir de la finalització del termini de justificació de la subvenció establert en l'apartat 16.1 i reflectir-hi, durant un període mínim de sis mesos, la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística mitjançant la inclusió en la publicació del logotip institucional de la Direcció General.
En el cas de les publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019 (línia C), mantenir la publicació durant un període mínim de dotze mesos a partir de la concessió de la subvenció amb el percentatge d'ús de la llengua catalana que ha motivat aquesta concessió i, durant aquest període, reflectir-hi la col·laboració de la Direcció General de Política Lingüística mitjançant la inclusió en la publicació del logotip institucional de la Direcció General.
El logotip institucional de la Direcció General es pot davallar de la pàgina web http://mic.caib.cat.
f) Complir amb la resta d'obligacions previstes en la normativa de subvencions, en particular les contingudes en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i l'article 11.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
2. La constatació de l'incompliment d'alguna de les obligacions previstes en les lletres a), b), c) o d) de l'apartat 10.1 comporta el reintegrament de les quantitats percebudes. Si s'incompleix l'obligació prevista en la lletra e), s'ha de reintegrar la part de la subvenció percebuda proporcional a la fracció dels mesos en què el mitjà ha deixat de publicar-se, no ha inclòs el logotip institucional o no ha mantingut el percentatge d'ús de la llengua catalana que ha motivat la concessió de la subvenció.
Onzè
Comissió Avaluadora
1. De conformitat amb l'article 9 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, en relació amb l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, s'ha de constituir una comissió avaluadora perquè examini les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria i emeti l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:
a) La presidenta, que és la directora general de Política Lingüística.
b) Tres vocals nomenats per la directora general de Política Lingüística entre el personal d'aquesta Direcció General.
c) Un secretari, nomenat per la directora general de Política Lingüística entre el personal d'aquesta Direcció General.
Dotzè
Règim del procediment i òrgan instructor
1. Per a les línies A i B, el procediment per concedir aquestes subvencions s'ha de tramitar en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb l'article 17.1 del Text refós de la Llei de subvencions i amb l'article 6.1 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, amb la finalitat de comparar en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i d'establir una prelació entre aquestes sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració fixats en el punt 14 d'aquesta convocatòria.
Per a la línia C, atesa la seva naturalesa i d'acord amb el que estableixen l'apartat 2 de l'article 17 del Decret legislatiu 2/2005 i l'apartat 3 de l'article 6 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. Per a aquesta línia s'aplicarà, si és el cas, el prorrateig previst en l'article 18 del Decret legislatiu esmentat i en l'apartat 3 de l'article 7 de les bases reguladores.
2. L'òrgan competent per instruir el procediment de tramitació de les sol·licituds és la Direcció General de Política Lingüística.
Tretzè
Esmena d'errors en les sol·licituds
1. Una vegada que la Comissió Avaluadora hagi revisat totes les sol·licituds rebudes, ha d'elaborar una llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió provisional. Aquesta llista s'ha de publicar a l'apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i al tauler d'anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
2. Els interessats disposen de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional per esmenar les deficiències detectades en la seva sol·licitud o documentació presentada juntament amb aquesta. Les esmenes s'han de presentar als mateixos llocs que s'indiquen en l'apartat 8.2 d'aquesta convocatòria.
3. Si les esmenes no es presenten al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, s'ha d'enviar per correu electrònic la sol·licitud d'esmena emplenada i registrada a la Direcció General de Política Lingüística (foment@dgpoling.caib.es).
4. D'acord amb el que disposa l'article 5.5 de les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, en el cas que els interessats no esmenin les deficiències de la seva sol·licitud en el termini fixat, es considerarà que en desisteixen i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia en els termes prevists en l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Una vegada transcorregut el termini per presentar esmenes i després que la Comissió Avaluadora les hagi revisades, s'ha d'elaborar la llista definitiva d'admesos i exclosos, amb indicació de la causa d'exclusió. Aquesta llista s'ha de publicar a l'apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General de Política Lingüística (http://dgpoling.caib.cat) i al tauler d'anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
Catorzè
Criteris d'assignació de les subvencions
1. Una vegada esmenades les deficiències de les sol·licituds i comprovat quines de les presentades dins termini compleixen els requisits prevists tant en aquesta convocatòria com en les lleis i les bases que la regulen, la Comissió Avaluadora ha d'emetre un informe amb l'import de la subvenció que ha de rebre cada beneficiari.
Per a les línies A i B, l'import cert que s'ha de destinar a cada sol·licitant amb dret a percebre la subvenció s'ha de calcular d'acord amb la puntuació que cadascun obtengui a partir del barem especificat en el punt següent, d'acord amb les fórmules següents:
ICBx = [175.000 € / ƩPBx...n] x PBx, en el cas de publicacions diàries editades en català durant el 2018 (línia A)
ICBx = [60.000 € / ƩPBx...n] x PBx, en el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B)
On ICBx és l'import cert que s'ha de destinar al beneficiari X; ƩPBx...n és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes per tots els sol·licitants amb dret a subvenció aplicant el barem que es detalla en el punt 14.2, i PBx és la puntuació obtinguda pel beneficiari X aplicant el mateix barem.
Una vegada feta la distribució prevista, si hi ha un romanent, es repartirà proporcionalment entre els beneficiaris de la primera distribució als quals s'hagi assignat un import inferior al màxim previst del cost de l'activitat i que no hagin arribat al màxim establert en l'apartat 14.3.
2. El barem per calcular la puntuació de cada empresa o entitat sol·licitant és el següent:
Línia A. Publicacions diàries editades en català durant el 2018:
Criteris |
Punts |
Nombre d'exemplars editats el 2018 (resultant de multiplicar els números editats pel tiratge de cada número) |
0,00004 per exemplar |
Nombre mitjà de pàgines dels números impresos el 2018, comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements |
0,025 per pàgina |
Nombre d'illes en què es va distribuir l'edició en paper de la publicació el 2018 |
1,00 per illa |
Nombre mitjà de subscriptors durant el 2018 |
0,0015 per subscriptor |
Mitjana mensual de visites a pàgines de l'edició digital el 2018 |
Fins a 100.000, 1,00 Entre 100.001 i 200.000, 2,00 Entre 200.001 i 300.000, 3,00 Més de 300.000, 4,00 |
Mitjana mensual d'usuaris únics del web el 2018 |
Fins a 10.000, 1,00 Entre 10.001 i 50.000, 2,00 Entre 50.001 i 100.000, 3,00 Més de 100.000, 4,00 |
Nombre mitjà d'ítems periodístics actualitzats per dia en l'edició digital el 2018 |
0,1 per ítem |
Nombre mitjà de seccions de l'edició en paper el 2018 |
0,25 per secció |
Nombre mitjà de seccions de l'edició digital el 2018 |
0,25 per secció |
Línia B. Publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català:
Criteris |
Punts |
Nombre d'exemplars editats el 2018 (resultant de multiplicar els números editats pel tiratge de cada número) |
0,00004 per exemplar |
Nombre mitjà de pàgines dels números impresos el 2018, comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements |
0,025 per pàgina |
Nombre d'illes en què es va distribuir l'edició en paper de la publicació el 2018 |
1,00 per illa |
Nombre mitjà de subscriptors durant el 2018 |
0,0015 per subscriptor |
Mitjana mensual de visites a pàgines de l'edició digital el 2018 |
Fins a 100.000, 1,00 Entre 100.001 i 200.000, 2,00 Entre 200.001 i 300.000, 3,00 Més de 300.000, 4,00 |
Mitjana mensual d'usuaris únics del web el 2018 |
Fins a 10.000, 1,00 Entre 10.001 i 50.000, 2,00 Entre 50.001 i 100.000, 3,00 Més de 100.000, 4,00 |
Suport en què s'incorpora el català |
A la versió en paper, 5,00 A la versió digital, 5,00 Tant a la versió en paper com a la digital, 10,00 |
Assessors lingüístics que es preveu contractar |
Entre 1 i 3 assessors, 5,00 Entre 4 i 6 assessors, 10,00 Més de 7 assessors, 15,00 |
Domini propi per a la versió digital en català |
2,00 |
Ubicació destacada de l'accés a la versió digital en català |
2,00 |
3. En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català (línia B), l'import màxim que pot rebre cada beneficiari és de 60.000 euros.
En el cas que un mateix beneficiari presenti més d'una sol·licitud per a aquesta línia i superi l'import màxim, es distribuirà l'import màxim entre les sol·licituds de manera proporcional en funció de la puntuació obtinguda per cada una d'elles.
4. Per a la línia C, s'adjudicarà un import fix en funció del percentatge d'ús de la llengua catalana assolit amb l'increment, segons la taula següent:
Percentatge assolit d'ús del català |
Import |
Entre un 60 % i un 80 % |
10.000,00 € |
Més d'un 80 % |
20.000,00 € |
Si el sumatori dels imports del total de les sol·licituds amb dret a subvenció és superior a l'import disponible, aquest es distribuirà proporcionalment entre els beneficiaris amb dret a subvenció.
5. D'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions, l'import concedit no pot ser, en cap cas, una quantitat que, aïlladament o en concurrència amb ajuts de la mateixa Administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat duita a terme per l'empresa o l'entitat beneficiària. Igualment, l'import concedit no pot superar en cap cas el total de les despeses subvencionables de l'activitat presentada.
Quinzè
Proposta de resolució, resolució i notificació
1. L'informe emès per la Comissió Avaluadora després d'examinar i avaluar les sol·licituds ha de servir de base a la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, el contingut de la qual s'ajustarà al que disposa l'article 37.2 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La proposta de resolució es notificarà mitjançant la publicació a l'apartat «Serveis» de la pàgina web de la Direcció General (http://dgpoling.caib.cat) i als taulers d'anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o bé es notificarà de manera individual quan el nombre de beneficiaris així ho permeti.
2. Una vegada notificada la proposta de resolució els beneficiaris han de comunicar a la Direcció General de Política Lingüística si accepten la subvenció o hi renuncien. En qualsevol cas, si en el termini de vuit dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució el beneficiari no fa constar el contrari, s'entendrà que accepta la subvenció que se li ha adjudicat.
3. A partir de la proposta de resolució de la directora general de Política Lingüística, la consellera de Cultura, Participació i Esports ha de dictar la resolució de concessió. La resolució de concessió s'ha de dictar i notificar en el termini de sis mesos comptadors des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds fixat en el punt 8 d'aquesta convocatòria. La notificació es farà mitjançant la publicació en el BOIB o bé de manera individual quan així ho permeti el nombre de persones interessades.
4. Contra la resolució de concessió, que exhaureix la via administrativa, s'hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se notificat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de notificació.
Setzè
Justificació i pagament de la subvenció
1. Les empreses i les entitats beneficiàries de les subvencions han d'aportar el compte justificatiu que figura en l'annex 7 dins el termini següent:
a) En el cas de publicacions diàries editades en català durant el 2018 (línia A), 15 dies hàbils comptadors des de la data en què se'ls hagi notificat la resolució de concessió.
b) En el cas de les publicacions diàries en castellà que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català i de les publicacions diàries que incrementin l'ús del català durant l'any 2019 (línies B i C), de l'1 al 15 de novembre de 2019.
2. Els beneficiaris de les subvencions han d'aportar el compte justificatiu que figura en l'annex 7 degudament emplenat. En el cas dels beneficiaris que han sol·licitat més d'una subvenció, han de presentar un compte justificatiu per mitjà. El compte justificatiu ha d'incloure una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció i una memòria econòmica, en els termes i continguts que preveu l'article 15 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 (BOIB núm. 100, d'11 de juliol) per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'Educació i Cultura.
La memòria d'actuació ha de permetre comprendre les actuacions efectivament duites a terme i el compliment de l'activitat subvencionada d'acord amb els requisits establerts, amb tota la informació necessària per interpretar correctament la justificació de despeses presentada i la imputació de les despeses a cada concepte. En el cas de la línia A, si la informació s'ajusta a la que ja es va presentar en la sol·licitud de la subvenció, no és necessari tornar-la presentar, i serà suficient indicar aquesta circumstància en l'apartat reservar a la memòria d'actuació de l'annex 7.
En el cas dels beneficiaris de la línia C, a més de la memòria d'actuació, s'ha d'aportar una declaració responsable de la direcció del mitjà que indiqui el percentatge d'ús de la llengua catalana assolit durant el mes anterior a la presentació de la justificació. Per calcular aquest percentatge per a la premsa en paper s'ha de tenir en compte el nombre de pàgines escrites en català respecte del total de pàgines i per a la premsa digital, el nombre de seccions en català respecte del total de seccions. Així mateix, en el cas de la premsa en paper s'ha d'aportar un exemplar imprès de cada dia del mes anterior a la presentació de la justificació i en el cas de la premsa digital una impressió de pantalla de la portada i de cada una de les seccions de cada dia del mateix període.
La memòria econòmica ha d'abastar l'import total de l'activitat que ha servit de base per a la concessió de la subvenció, i ha d'anar acompanyada de la documentació acreditativa de la despesa realitzada juntament amb la documentació acreditativa del pagament. La documentació s'ha de presentar ordenada i numerada seguint la numeració atorgada a la memòria econòmica.
3. La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de còpia o duplicat de:
a) Factures que reuneixin els requisits i formalitats prevists en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012), i justificants de pagament.
b) Nòmines dels treballadors i justificants de pagament dels sous.
c) Documents TC1 i TC2, juntament amb una llista en què hi figurin de manera detallada, per mes i treballador, els imports corresponents al total meritat a la nòmina i justificants de pagament.
d) Document IRPF i justificant de pagament.
4. La documentació acreditativa del pagament segons la forma que hagi utilitzat la persona beneficiària ha de ser la següent:
a) Pagament mitjançant transferència bancària o ingressos en un compte bancari:
b) Pagament mitjançant xec nominatiu:
c) Pagament mitjançant pagarés, lletres de canvi o similars:
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o document similar emès per l'entitat bancària que contengui el titular i el número de compte en què s'ha carregat l'efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa l'efecte mercantil, l'import de la lletra de canvi i la data d'emissió de la lletra i de l'abonament per part del lliurat.
d) Pagament mitjançant targeta de crèdit:
e) Pagament mitjançant domiciliació bancària:
Aquesta documentació es pot substituir per un certificat o títol similar de l'entitat bancària en què consti el titular i el número del compte corrent en què s'ha fet el càrrec i l'ordenant del càrrec, la persona beneficiària, el concepte pel qual es fa el càrrec i l'import i la data de l'operació.
f) Pagament en efectiu: rebut, signat i segellat pel proveïdor, en el qual s'ha d'especificar la despesa a què correspon el pagament, la data i l'expressió «rebut en metàl·lic». Sota la signatura hi ha de figurar el nom, els llinatges i el número de DNI de la persona que signa.
5. D'acord amb l'article 40.3 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per el que s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic per als contractes menors (15.000 €), l'entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé.
L'elecció entre les tres ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficàcia i economia. En cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmicament més avantatjosa, s'ha de justificar expressament en una memòria.
No és necessari sol·licitar les tres ofertes quan, per les característiques especials, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que prestin el servei o subministrin el bé, o quan la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció.
6. En el cas que es detectin defectes en la documentació justificativa, s'ha de requerir els beneficiaris que els esmenin. Aquests disposen de deu dies hàbils, a partir del moment en què rebin el requeriment, per aportar la documentació que calgui per corregir les deficiències.
7. L'import de la subvenció només s'ha d'abonar una vegada que el beneficiari hagi justificat que ha duit a terme les actuacions que fonamenten la concessió de l'ajut i les despeses que aquesta actuació ha suposat.
Dissetè
Control
1. Els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització i control i al deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, així com als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.
2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits de les publicacions o el compliment de les obligacions dels beneficiaris dona lloc a la revocació de la subvenció concedida en els termes prevists en el punt 18.
3. Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de les administracions públiques.
Divuitè
Revocació de la subvenció concedida
D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, la subvenció s'ha de revocar quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, l'acte de concessió queda sense efecte totalment o parcialment, i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Dinovè
Reintegrament de les subvencions concedides
1. Si es produeix alguna de les circumstàncies previstes en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, els beneficiaris tenen l'obligació de reintegrar, de manera total o parcial, les quantitats percebudes, juntament amb l'interès de demora calculat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual es determina el reintegrament.
2. Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vintè
Règim d'infraccions i sancions
Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions i les normes que la despleguen.
ANNEX 2
Sol·licitud d'ajuts per fomentar la premsa diària escrita en català
Dades de l'empresa o de l'entitat
Nom:
NIF:
Dades del representant de l'empresa o de l'entitat
Nom i llinatges:
Document d'identitat:
Dades de contacte
Adreça:
Població: Codi postal:
Adreça electrònica: Telèfon:
EXPÒS:
1. Que l'empresa / l'entitat que represent edita la publicació ____________________, de caràcter diari.
2. Que aquesta publicació s'edita
□ en paper.
□ en suport digital.
□ en paper i en suport digital.
3. Que tant l'empresa / l'entitat com la publicació compleixen els requisits prevists en la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2019 per la qual es convoquen ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears, la qual cosa acredit amb la documentació adjunta.
SOL·LICIT:
La concessió d'un ajut d'acord amb la Resolució esmentada per a la línia:
□ A: premsa diària en català publicada durant l'any 2018.
□ B: habilitació d'una edició en català durant l'any 2019.
□ C: increment de l'ús del català durant l'any 2019.
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la Direcció General de Política Lingüística comprovarà d'ofici les dades d'identitat del sol·licitant i/o representant i obtindrà els certificats telemàtics d'estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, llevat que el sol·licitant manifesti expressament la seva negativa.
M'opòs expressament que la Direcció General de Política Lingüística:
□ consulti les dades d'identitat
□ obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT)
□ obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB)
□ obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social
i, per tant, adjunt aquesta documentació.
___________, ____ d_______________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
Documentació adjunta d'acord amb el punt 9 (indicau amb una X la documentació presentada):
Documentació necessària per identificar el sol·licitant:
|
Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal. |
|
Fotocòpia de l'escriptura de constitució de l'empresa o dels estatuts reguladors de l'entitat. |
|
Fotocòpia de l'acreditació de la inscripció de l'escriptura o els estatuts en els registres corresponents. |
|
Fotocòpia del document que acrediti la persona física que exerceix la representació de l'empresa o l'entitat. |
|
Fotocòpia del DNI del representant (només en el cas que s'oposi expressament que l'Administració consulti les dades identificatives). |
□ Aquesta documentació ja es va presentar en la convocatòria d'ajuts de l'any ____________.
Documentació relativa a la publicació:
|
La fitxa tècnica de la publicació. |
|
Dades de la publicació (annex 3), acompanyades amb la documentació acreditativa. |
|
En el cas de les publicacions diàries que vulguin habilitar durant l'any 2019 una edició en català, memòria descriptiva del projecte. |
Documentació de caràcter econòmic:
|
Una declaració dels ajuts d'altres institucions públiques o privades percebuts o sol·licitats per a la mateixa finalitat durant aquest període (annex 4). |
|
Una declaració responsable, d'acord amb el model D-52, de la veracitat de les dades bancàries del compte en el qual s'ha de fer el pagament en el cas de concessió de l'ajut. [Si s'ha presentat anteriorment, no cal tornar-la a presentar.] |
|
Una declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA del sol·licitant (annex 5). |
Documentació relativa al compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:
|
Una declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció (annex 6). |
|
En el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració obtengui els certificats telemàtics de trobar-se al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, els certificats corresponents. |
Documentació relativa al cost de les actuacions subvencionables:
|
Una relació de les despeses subvencionables imputables al període en què s'ha duit a terme l'activitat desglossades per conceptes, que s'han de descriure detalladament. Addicionalment, s'ha d'especificar el cost total de l'activitat, import que inclou les despeses subvencionables i les no subvencionables, si n'hi ha. |
ANNEX 3
Dades de la publicació. Sol·licituds de les línies A i B
_________________________________________, amb el document d'identitat núm.____________________, en representació de l'empresa / l'entitat ____________________________________________________________________, respecte de la publicació ________________________________________, editada per l'empresa / l'entitat que represent,
DECLAR:
1. □ Que almenys el 90 % de la publicació està redactat en llengua catalana.
□ Que la publicació, editada actualment en castellà, habilitarà durant el 2019 una edició en llengua catalana d'acord amb els requisits establerts en l'apartat 4.3 de la convocatòria de subvencions.
2. Que es publiquen i/o actualitzen els continguts diàriament.
3. Que tracta de temes d'abast insular o del conjunt de l'arxipèlag balear.
4. Que s'editava en el moment de publicar-se aquesta convocatòria de subvencions i té una trajectòria mínima de sis mesos.
5. Que compleix la normativa sobre la propietat intel·lectual.
6. Que durant el 2018 se n'han publicat _________ exemplars impresos.
7. Que durant el 2018 els exemplars impresos han tingut, de mitjana, ________ pàgines, comptant-hi la portada, la contraportada i els suplements.
8. Que durant el 2018 l'edició impresa s'ha distribuït a les illes de ________________________________________.
9. Que durant el 2018 la publicació ha tingut una mitjana de _______ subscriptors.
10. Que durant el 2018 l'edició digital ha tingut una mitjana mensual de _________ pàgines visitades.
11. Que durant el 2018 l'edició digital ha rebut, de mitjana mensual, la visita de _________ usuaris únics.
12. Que durant el 2018 en l'edició digital de la publicació s'han actualitzat diàriament, de mitjana, _________ ítems periodístics (notícies o articles d'opinió). [En el cas de publicacions editades en català el 2018.]
13. Que durant el 2018 l'edició impresa ha tingut, de mitjana, _________ seccions. [En el cas de publicacions editades en català el 2018.]
14. Que durant el 2018 l'edició digital ha tingut, de mitjana, _________ seccions. [En el cas de publicacions editades en català el 2018.]
15. Que aquestes informacions s'acrediten mitjançant la documentació que s'indica al dors.
___________, ____ de ____________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):
|
1. |
Una declaració en què el director o el representant legal manifesta que el mitjà compleix la normativa sobre propietat intel·lectual. |
|
2. |
Un certificat de l'impressor que acredita el nombre de números impresos durant el 2018 i el tiratge de cada número. |
|
3. |
Un certificat de l'impressor que acredita el nombre de pàgines de cada número imprès durant el 2018, inclosos la portada, la contraportada i els suplements. |
|
4. |
Un certificat de l'impressor que acredita el nombre d'exemplars distribuïts a les diferents illes durant el 2018. |
|
5. |
Una declaració en què el director o el representant legal manifesten el nombre mitjà de subscriptors de la publicació durant el 2018. |
|
6. |
Un certificat de l'OJD que acredita el nombre de visites que les pàgines de la publicació digital han rebut cada mes durant el 2018. |
|
7. |
Un certificat de l'OJD que acredita el nombre d'usuaris únics que el web de la publicació ha rebut cada mes durant el 2018. |
|
8. |
Un certificat del director de la publicació que acredita el nombre mitjà d'ítems (notícies i articles d'opinió) de l'edició digital que s'han actualitzat diàriament durant el 2018, calculat tenint en compte els dies 1 i 15 de cada mes. |
|
9. |
Una mostra del primer exemplar imprès publicat cada mes durant el 2018. |
|
10. |
Captures de pantalla de la portada o pàgina d'inici de l'edició digital fetes el primer dia de cada mes durant el 2018, en què es mostrin clarament les seccions que integren la publicació i els continguts de l'edició d'aquell dia. |
ANNEX 3
Dades de la publicació. Sol·licituds de la línia C
_________________________________________, amb el document d'identitat núm.____________________, en representació de l'empresa / l'entitat ____________________________________________________________________, respecte de la publicació ________________________________________, editada per l'empresa / l'entitat que represent,
DECLAR:
1. Que el percentatge d'ús del català corresponent al mes immediatament anterior a la publicació de la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2019, per la qual es convoquen ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears ha estat del _______ %.
2. Que em compromet a assolir en el mes anterior a la presentació de la justificació de la subvenció un percentatge d'ús de la llengua catalana del _______ %, i a mantenir almenys aquest percentatge durant els dotze mesos posteriors a la concessió de la subvenció.
3. Que es publiquen i/o actualitzen els continguts diàriament.
4. Que tracta de temes d'abast insular o del conjunt de l'arxipèlag balear.
5. Que s'editava en el moment de publicar-se aquesta convocatòria de subvencions i té una trajectòria mínima de sis mesos.
6. Que compleix la normativa sobre la propietat intel·lectual.
7. Que aquestes informacions s'acrediten mitjançant la documentació que s'indica al dors.
___________, ____ d______________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
Documentació adjunta (indicau amb una X la documentació presentada):
|
1. |
Una declaració en què el director o el representant legal manifesta que el mitjà compleix la normativa sobre propietat intel·lectual. |
|
2. |
En el cas de la premsa en paper, un exemplar imprès de cada dia del mes anterior a la presentació de la sol·licitud. |
|
3. |
En el cas de la premsa digital, una impressió de pantalla de la portada i de cada una de les seccions de cada dia del mateix període. |
ANNEX 4
Declaració d'altres subvencions rebudes o sol·licitades
Dades de l'empresa o de l'entitat i de la publicació
Nom de l'empresa o l'entitat:
NIF:
Nom de la publicació:
Dades del representant de l'empresa o de l'entitat
Nom i llinatges:
Document d'identitat:
Dades de contacte
Adreça:
Població: Codi postal:
Adreça electrònica: Telèfon:
Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2019 per la qual es convoquen ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears,
DECLAR:
1. Que, a més d'aquesta subvenció,
□ No he sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat procedent d'altres administracions públiques o d'ens públics o privats.
□ He sol·licitat / rebut els ajuts següents per a la mateixa finalitat:
Organisme |
Tipus d'ajut |
Data |
Sol·licitat |
Concedit |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que, si se'm concedeix cap subvenció en aquesta convocatòria d'ajuts per fomentar la premsa diària escrita en català, em compromet a comunicar per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports qualsevol altre ajut sol·licitat o concedit per a la mateixa finalitat en el període comprès entre la presentació de la sol·licitud i la justificació de la subvenció.
___________, ____ d______________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
ANNEX 5
Declaració responsable sobre la situació relativa a l'IVA de l'entitat representada
Dades de l'empresa o de l'entitat
Nom de l'empresa o l'entitat:
NIF:
Dades del representant de l'empresa o de l'entitat
Nom i llinatges:
Document d'identitat:
Dades de contacte
Adreça:
Població: Codi postal:
Adreça electrònica: Telèfon:
DECLAR:
Que, respecte de l'IVA de les factures presentades per justificar la subvenció, la situació de l'entitat beneficiària és la següent:
Exercici 2018. Línia A
□ Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
□ No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ %. [Si no es concreta cap xifra, s'entén el 100 %.]
Exercici 2019. Línies B i C
□ Som consumidors finals i NO ens el podem deduir.
□ No som consumidors finals i ens el podem deduir fins al ___ %. [Si no es concreta cap xifra, s'entén el 100 %.]
___________, ____ d _____________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596
ANNEX 6
Declaració de no estar sotmès a prohibicions per ser beneficiari de la subvenció
Dades de l'empresa o de l'entitat
Nom de l'empresa o l'entitat:
NIF:
Dades del representant de l'empresa o de l'entitat
Nom i llinatges:
Document d'identitat:
Dades de contacte
Adreça:
Població: Codi postal:
Adreça electrònica: Telèfon:
Amb relació a les subvencions convocades mitjançant la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports de 18 de juny de 2019 per la qual es convoquen ajuts per fomentar la premsa diària escrita en llengua catalana a les Illes Balears,
DECLAR:
1. Que l'empresa / l'entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).
2. Que, si es dona cap circumstància que impliqui un canvi amb relació al que declar en el punt precedent, em compromet a comunicar-ho per escrit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en un termini inferior a quinze dies comptadors a partir de la data en què es produeixi la variació.
___________, ____ de ______________ de 2019
[rúbrica]
DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA. CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
CODI D'IDENTIFICACIÓ (DIR3): A04013596