Secció II. Autoritats i personal
Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències
AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE
Núm. 6302
Nomenament Tresorera
El Ple de l'Ajuntament de Lloret de Vistalegre, reunit en sessió extraordinària, en data 21 de juny de 2019, va aprovar l'acord que es transcriu:
«ATRIBUCIÓ DE LES FUNCIONS DE TRESORERIA I RECAPTACIÓ A PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT
Antecedents:
Primer.- El nou article 92.bis de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del Règim Local, introduït per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'administració Local estableix que:
Són funcions públiques necessàries en totes les Corporacions locals, la responsabilitat administrativa de les quals està reservada a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional:
a) La de Secretaria, comprensiva de la fe pública i l'assessorament legal preceptiu.
b) El control i la fiscalització interna de la gestió economico-financera i pressupostària, i la comptabilitat, tresoreria i recaptació.
L'escala de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional se subdivideix en les següents subescales:
a) Secretaria, a la qual corresponen les funcions contingudes a l'apartat 1.a) anterior.
b) Intervenció-tresoreria, a la qual corresponen les funcions contingudes a l'apartat 1.b).
c) Secretaria-intervenció a la qual corresponen les funcions contingudes als apartats 1.a) i 1.b), excepte la funció de tresoreria.
Segon.- La disposició transitòria sisena del Real Decret 128/2018, de 16 de març, pel que se regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, exposa que a les Corporacions Locals amb Secretaria de classe tercera, com és el cas d'aquest Ajuntament, la responsabilitat administrativa de les funcions de comptabilitat, tresoreria i recaptació podrà ésser atribuïda a un funcionari de carrera de la mateixa Corporació.
Tercer.- Les funcions de tresoreria i recaptació es troben descrites a l'article 5 del Real Decret 128/2018, de 16 de març, pel que se regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
Proposta de dictamen per ser aprovat en sessió Plenària:
Primer.- Modificar la plantilla de personal aprovada per acord del Ple en sessió extraordinària de 19 de desembre de 2018, atribuint les funcions de tresoreria i recaptació a la plaça d'administratiu/va existent.
Segon.- Atribuir les funcions de tresoreria i recaptació a la Sra. Joana Maria Pons Maimó, funcionària de carrera d'aquest Ajuntament i que ocupa la plaça d'administrativa assenyalada en el punt anterior.
Tercer.- Comunicar el present acord a les entitats bancàries amb les que l'Ajuntament disposa de compte bancari per a que donin d'alta a la Sra. Joana Maria Pons Maimó com a tresorera municipal.
Quart.- Publicar el present acord en el taulell d'anuncis i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'article 169.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.»
Lloret de Vistalegre, 25 de juny de 2019
El Batle,
Antoni Bennàsar Pol