Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 6292
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 21 de juny de 2019 per la qual es convoca un concurs de mèrits per constituir les borses generals per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de la categoria grup administratiu de la funció administrativa

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'article 9 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regula les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal. L'article 33.1 disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, que s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i han d'establir-se havent-los negociat prèviament en les taules corresponents.

2. Davant la falta de regulació uniforme aplicable a totes les gerències, l'any 2014 es va adoptar un acord pel qual es va establir un instrument global i homogeni per regular la selecció del personal estatutari temporal en l'àmbit del Servei de Salut, amb l'objecte de garantir que la selecció d'aquest personal s'efectuàs per procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció i amb ple respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat a què fa referència l'article 33.1 de la Llei 55/2003. En aquest Acord es va instaurar un nou sistema de selecció que parteix de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria professional i especialitat.

3. Transcorreguts diversos anys, l'experiència acumulada ha permès valorar que alguns dels seus apartats requereixen una revisió tècnica per millorar tant l'agilitat necessària per nomenar personal estatutari temporal com l'eficàcia i l'operativitat en la gestió administrativa del sistema de selecció escollit.

4. Després d'un procés de revisió, aquest Acord va ser modificat per l'Acord del Consell de Govern de 25 de novembre de 2016 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016 pel qual s'aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, i posteriorment ha estat modificat per l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny). Amb això s'ha pretès millorar l'agilitat dels processos selectius i l'eficàcia i l'operativitat en la gestió administrativa del sistema de selecció.

Fonaments de dret

1. La Llei 55/2003 té per objecte establir les bases reguladores de la relació funcionarial especial del personal estatutari dels serveis de salut que formen el Sistema Nacional de Salut, per mitjà del seu Estatut marc.

2. L'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016 pel qual s'aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 149, de 26 de novembre), modificat per l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny), regula la selecció del personal estatutari temporal del Servei de Salut per mitjà de borses de treball úniques per a cada categoria i especialitat.

3. En el punt 11.1 d'aquest Text refós s'estableix que “la creació de les borses de treball de cadascuna de les categories professionals i especialitats del Servei de Salut ha de fer-se a través d'una convocatòria pública per mitjà d'una resolució del director general del Servei de Salut”. I en el punt 11.3 s'estableix que, a l'efecte de publicitat, s'ha de publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

4. D'altra banda , el punt 4 del Text refós disposa que el sistema selectiu de les borses de treball és com a norma general el concurs de mèrits, valorats per la Unitat de Selecció (actualment Unitat de Borsa Única), adscrita a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut.

5. El Decret 8/2018, de 23 de març (BOIB núm. 37, de 24 de març), regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

Per tot això dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria del concurs de mèrits per constituir la borsa única per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria grup administratiu de la funció administrativa, les bases de la qual s'adjunten com a annex 1.

2. Disposar que la tramitació d'aquest procediment ha de seguir les prescripcions que preveu l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016, modificat per l'Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, a què fa referència el segon fonament de dret d'aquesta resolució.

3. Designar a la Unitat de Borsa Única dels Serveis Centrals del Servei de Salut com a òrgan encarregat de tramitar el procediment.

4. Ordenar que es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, pot interposar-se un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 21 de juny de 2019

El director general

Julio Miguel Fuster Culebras

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

1. Normes generals

1.1. L'objecte d'aquestes bases és establir les normes que regeixen el procés de selecció de persones candidates de la borsa general d'ocupació per a la selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria grup administratiu de la funció administrativa.

1.2. La selecció de persones candidates es fa per mitjà d'un concurs de mèrits que seran valorats per la Unitat de Borsa Única dels Serveis Centrals del Servei de Salut.

1.3. Una vegada publicada la resolució definitiva amb la puntuació final dels mèrits de les persones candidates, la borsa d'ocupació general de personal estatutari temporal del Servei de Salut continuarà oberta per a la categoria convocada, tant per inscriure noves persones aspirants com perquè les inscrites hi afegeixin mèrits. No obstant això, aquestes dades s'incorporaran a les llistes de la borsa general en l'actualització següent de mèrits (tall) que es faci en la categoria.

1.4. Aquest procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016 pel qual s'aprova el Text refós que regula els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat, modificat per l'Acord de la Taula Sectorial de Sanitat de 29 de maig de 2018, ratificat per l'Acord del Consell de Govern de 8 de juny de 2018 (BOIB núm. 71, de 9 de juny de 2018), i s'ajusta al que estableixen l'article 103 de la Constitució espanyola de 1978 i la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marco del personal estatutari dels serveis de salut.

1.5. Tal com estableix el punt 13.2 de l'Acord regulador, els nous barems han de donar un pes específic addicional al total de la puntuació, de manera que correspongui el 24 % al fet d'haver superat alguna prova o algun exercici de la fase d'oposició dels últims processos selectius de cada categoria i especialitat que convoqui el Servei de Salut amb posterioritat a la data en què l'Acord tingui efectes. Aquest percentatge es distribuirà de forma proporcional al nombre d'exercicis superats i a la nota obtinguda en cadascun d'ells, de la manera que cada convocatòria determini.

2. Requisits

2.1. Per accedir a la borsa d'ocupació general de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors d'acord amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o tenir reconegut aquest dret per una norma legal. Poden participar igualment, independentment de la seva nacionalitat, el cònjuge o la cònjuge de les persones amb nacionalitat espanyola o d'un altre estat membre de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del cònjuge o la cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de 21 anys o superin aquesta edat i siguin dependents.

b) Tenir qualsevol de les titulacions següents: batxiller (LOE), batxiller (LOGSE), batxillerat unificat polivalent, batxiller superior (pla de 1957), tècnic o tècnica, tècnic o tècnica especialista, o haver superat les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d'Educació.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.

d) Tenir 16 anys complerts i no sobrepassar l'edat de jubilació forçosa.

e) Coneixements de català corresponents al nivell B2, de conformitat amb el Decret 8/2018. Si no es pot acreditar aquest requisit, en el moment del tall d'aquesta convocatòria tota persona aspirant que sigui ciutadana d'algun estat o territori on el castellà no sigui idioma oficial han d'acreditar el domini d'aquesta llengua presentant un certificat de nivell B1 (o d'un nivell superior) expedit per un organisme públic amb competències per acreditar els coneixements lingüístics.

f) No estar separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni estar en la situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial; ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per acomplir funcions similars a les quals s'acompleixen en el cas del personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, no es pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni es pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g) Cursar la inscripció telemàticament.

h) Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent.

i) No incórrer en el moment del nomenament en una causa d'incompatibilitat d'acord amb la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui quedar exclòs de la borsa.

k) No tenir la condició de personal estatutari fix de la mateixa categoria a la qual opti en qualsevol servei de salut del Sistema Nacional de Salut.

2.2. Aquests requisits s'han de complir en la data en què la persona aspirant dugui a terme la inscripció telemàticament per participar en el procés selectiu i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament. L'acreditació d'aquests requisits s'ha d'efectuar de conformitat amb la base 9.

3. Accés a les borses de treball de les persones amb alguna discapacitat

Es reserva un contingent del 7 % dels nomenaments que s'ofereixin per cobrir-los amb persones que tenguin un grau discapacitat igual o superior al 33 %, que ho han d'indicar en el requadre corresponent de la inscripció i han de presentar els documents que acreditin el grau de discapacitat al·legat i la compatibilitat per acomplir les funcions atribuïdes a la plaça o al lloc al qual optin: han d'aportar un certificat actualitzat que acrediti el grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s'ha d'indicar el grau de discapacitat i s'ha d'acreditar de manera fefaent la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d'aquest grau de discapacitat.

4. Inscripcions

4.1. La borsa d'ocupació de personal estatutari temporal del Servei de Salut estarà oberta permanentment per a la categoria convocada. Per confeccionar les llistes es faran actualitzacions periòdiques; no obstant això, s'estableix un termini de 15 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria perquè s'hi inscriguin noves persones aspirants i perquè les inscrites hi afegeixin mèrits o facin les modificacions pertinents basades en l'Acord regulador i el barem dels annexos 2 i 3 d'aquesta convocatòria a l'efecte de constituir la primera llista de borsa única d'aquesta categoria. Les persones aspirants que s'hi hagin inscrit una vegada transcorregut aquest termini seran tingudes en compte en la següent actualització de mèrits que es faci en la categoria.

4.2. Les persones que estiguin interessades a participar en la convocatòria han d'emplenar la inscripció telemàticament amb les dades corresponents en cada apartat i seguint les instruccions indicades en la plataforma informàtica. Es pot accedir a l'aplicació per aquestes vies:

a) Per mitjà d'un certificat electrònic reconegut o qualificat (DNI electrònic o certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre).

b) Per mitjà d'un nombre d'usuari i la contrasenya corresponent.

4.3. El sistema comprovarà la compatibilitat de les dades introduïdes i indicarà els errors que observi en el moment de cursar la inscripció.

4.4. La inscripció i els seus annexos s'han d'emplenar telemàticament, havent pagat prèviament la taxa corresponent, per mitjà de l'aplicació informàtica habilitada a aquest efecte per la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut en el web www.ibsalut.es.

4.5. A fi de preservar el principi d'igualtat en l'accés a la funció pública, a cada gerència del Servei de Salut hi haurà una unitat de suport per facilitar a les persones aspirants el codi d'identificació d'usuari per accedir a l'aplicació informàtica perquè puguin formalitzar la sol·licitud d'inscripció en la borsa.

4.6. En emplenar la inscripció per a la categoria que es convoca, la persona aspirant pot triar l'àmbit territorial (Serveis Centrals i gerències territorials), el sector sanitari i, si escau, de manera addicional i voluntària la unitat específica on vulgui prestar servei, sempre que compleixi els requisits establerts en el punt 29 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016. També pot triar el nivell assistencial —atenció primària o atenció especialitzada— i la modalitat del nomenament temporal (interí, de durada llarga, de durada curta, de cobertura urgent, de jornada parcial), d'acord amb el que prevegi aquest acord.

4.7. Quan hagi formalitzat la inscripció telemàticament, la persona aspirant obtindrà un nombre de pre-registre juntament amb la data en què l'ha efectuat, que tindrà la consideració de justificant, de manera que no caldrà registrar la sol·licitud presencialment. Els requisits i els mèrits que no apareguin en la Web del Candidat el dia en què s'estableixi el tall no es tindran en compte en el moment de determinar si es compleixen els requisits o en el moment de valorar els mèrits. Per donar per acabada la inscripció, la persona aspirant ha de marcar les seves preferències.

4.8. El domicili, els telèfons i l'adreça electrònica que figurin en la inscripció seran considerats vàlids a l'efecte de rebre notificacions, de manera que és responsabilitat exclusiva de la persona aspirant comunicar qualsevol canvi en aquestes dades i haver-les consignades erròniament.

5. Llistes de persones admeses i excloses

5.1. Una vegada formalitzades les inscripcions i registrats els mèrits, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per fer pública la llista provisional de persones aspirants admeses en la borsa de treball d'aquesta categoria i la llista provisional d'excloses, indicant-ne la causa de l'exclusió.

5.2. Aquesta resolució es publicarà en el web del Servei de Salut (www.ibsalut.es) i en els taulers d'anuncis de les diferents gerències territorials i dels Serveis Centrals. Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació per presentar al·legacions i reclamacions en cas que hagin estat excloses o bé per esmenar les deficiències detectades en la inscripció i que hagin causat la inadmissió. En aquest cas, si no les esmenen en el termini concedit s'entendrà que desisteixen de la sol·licitud.

5.3. Les al·legacions i els escrits per esmenar deficiències s'han d'adreçar a la Unitat de Borsa Única del Servei de Salut; es poden presentar telemàticament o presencialment en qualsevol dels registres prevists. A fi d'agilitar i facilitar el funcionament de la borsa general, si aquestes al·legacions o aquests escrits es presenten en un registre aliè al Servei de Salut es recomana informar-ne la Unitat de Borsa Única enviant un fax al 971 704 420 o un missatge a l'adreça electrònica incidencias.bolsa@ibsalut.es, en el qual han de constar el nombre i la data de registre dels documents.

5.4. Per mitjà d'una resolució del director general que es publicarà en el web del Servei de Salut i en els taulers d'anuncis de les gerències territorials i de la Unitat de Borsa Única es resoldrà l'estimació o la desestimació de les al·legacions formulades i l'esmena de les deficiències de les inscripcions, i es confeccionaran la llista definitiva de persones candidates a la borsa de selecció i la llista definitiva de persones excloses, indicant-ne la causa de l'exclusió.

5.5. Una vegada publicades aquestes llistes es farà pública una altra llista —amb caràcter merament informatiu— de les persones candidates amb la puntuació resultant de l'autobaremació, contra la qual no es pot interposar cap recurs. Aquesta llista informativa es tindrà en compte per indicar quines persones candidates han d'aportar la documentació que acrediti els requisits i la que justifiqui els mèrits al·legats, segons el que disposa la base següent.

6. Persones candidates que han d'acreditar que compleixen els requisits i justificar els mèrits al·legats

6.1. Com s'ha dit, de conformitat amb l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016, la resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva indicarà la puntuació de l'autobaremació, a partir de la qual les persones candidates que la superin han d'acreditar que compleixen els requisits i han de justificar els mèrits al·legats. D'aquesta manera, només les que hagin obtingut la puntuació més alta han d'aportar aquesta documentació.

6.2. Per determinar quines persones candidates han d'aportar aquesta documentació es tindran en compte l'Acord regulador i les necessitats de selecció de personal de cada moment.

6.3. Sense perjudici del que disposa el punt següent, només aquestes persones candidates seran baremades inicialment.

6.4. La resta de persones candidates no han d'aportar cap document fins que en un moment posterior els ho requereixin, de conformitat amb les normes vigents.

7. Persones candidates que han d'aportar documentació per haver-se exhaurit les llistes de persones candidates baremades

7.1. Si s'exhaureix la llista de persones candidates baremades o si es preveu més necessitat de selecció, sempre que quedin persones candidates sense baremar en la borsa la Unitat de Borsa Única els requerirà que aportin la documentació acreditativa dels requisits i dels mèrits al·legats observant l'ordre decreixent de la puntuació apareguda en la llista informativa d'autobaremació, depenent de les necessitats sobrevingudes de nomenaments temporals. En el web del Servei de Salut es donarà publicitat al termini perquè aquestes persones candidates aportin la documentació, que serà la meitat del termini concedit per fer la primera aportació de documentació.

7.2. Una vegada exhaurida la llista de romanents, si és necessari seleccionar noves persones candidates s'incorporaran a aquesta borsa les de la categoria que s'hagin inscrit amb posterioritat a la data de tall, que apareixeran relacionades en una llista subsidiària l'únic criteri de prelació de la qual serà l'expedient acadèmic corresponent a la titulació exigida per accedir a la categoria. Si l'expedient acadèmic no identifica la nota, s'assignarà a la persona candidata una puntuació de 5 sobre 10, o bé la nota proporcional. En cas d'empat, se seleccionarà la persona candidata la lletra inicial del primer llinatge de la qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

8. Barem de mèrits

Els mèrits aplicables per constituir les borses corresponents figuren en l'annex 2.

9. Aportació de la documentació que acredita els requisits i que justifica els mèrits al·legats

9.1. En el web www.ibsalut.es es requerirà a les persones aspiants que presentin fotocòpies dels documents que acrediten els requisits i dels que justifiquen els mèrits al·legats en l'autobaremació. La documentació relativa a l'annex 2 (experiència professional i formació) s'ha de presentar engrapada, ordenada i numerada correlativament segons els apartats citats en aquest annex.

9.2. Per acreditar els requisits i els mèrits al·legats basta presentar fotocòpia de la documentació que els justifiqui amb el text «és còpia de l'original» subscrit i signat per la persona aspirant, que se'n responsabilitzarà de la veracitat.

9.3. La persona aspirant és personalment responsable de la veracitat de la documentació aportada i estarà obligat a presentar els documents originals, en qualsevol moment, a requeriment de l'Administració.

9.4. La documentació a què es refereix l'apartat anterior s'ha de presentar a la Unitat de Borsa Única (c/ del Gremi de Sabaters, 21, de Palma) o bé al Registre General del Servei de Salut, sense perjudici del que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015.

9.5. Si s'ha presentat la documentació en alguna llengua estrangera, perquè es pugui al·legar com a mèrit la persona aspirant n'ha de presentar una traducció jurada, sense la qual no es considerarà acreditat el mèrit.

9.6. La documentació s'ha de presentar en el termini que determini la resolució del director general per la qual s'establirà la llista definitiva de persones candidates i de persones excloses a què es refereix la base 5.4.

9.7. Els mèrits que es validaran per determinar la puntuació de cada persona aspirant seran els que s'hagin relacionat per a la valoració i l'acreditació documental durant el termini habilitat per fer-ho, de manera que no es prendran en consideració els al·legats després que hagi vençut aquest termini.

9.8. Documents per acreditar els requisits relatius a la nacionalitat i a l'edat:

a) En cas de tenir la nacionalitat espanyola, fotocòpia del DNI en vigor.

b) En cas de no tenir la nacionalitat espanyola, fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (NIE, passaport o targeta de residència).

c) En cas de ser el cònjuge o la cònjuge d'una persona amb nacionalitat d'un estat de la Unió Europea, cal presentar la documentació següent:

1. Fotocòpia de la pàgina corresponent del llibre de família.

2. Fotocòpia del document acreditatiu en vigor de la nacionalitat del cònjuge o de la cònjuge (DNI, NIE, passaport o targeta de residència).

d) En cas de ser descendent d'una persona amb nacionalitat d'un estat de la Unió Europea, o del seu cònjuge (o la seva cònjuge) o de la parella de fet, cal presentar la documentació següent:

1) Fotocòpia del document oficial en vigor que acrediti la nacionalitat i l'edat exigides (DNI, NIE, passaport o targeta de residència).

2) En cas de tenir més de 21 anys, certificat de convivència i dependència econòmica.

9.9. Documents que acrediten la titulació

a) Es pot acreditar la titulació exigida en cadascuna de les categories sol·licitades per mitjà de qualsevol dels documents següents:

1) Fotocòpia del títol requerit (anvers i revers) per accedir a la categoria en qüestió.

2) Fotocòpia del resguard que acredita l'obtenció del títol i el pagament de les taxes acadèmiques.

3) Certificat acadèmic oficial que acredita que s'han superat tots els requisits necessaris per obtenir el títol i que s'han pagat les taxes acadèmiques. No es considera com a document justificatiu un simple extracte acadèmic.

b) Si la titulació no s'ha obtingut a Espanya, cal adjuntar-hi l'homologació de la manera següent:

1) Si el títol és d'un estat de la Unió Europea, cal presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació amb el títol equivalent, de conformitat amb el Reial decret 581/2017, de 9 de juny, i la Directiva 2006/100/CE, del Consell, de 20 de novembre de 2006.

2) En cas de titulacions expedides en altres estats, cal aportar una còpia de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.

9.10. Independentment del deure les persones aspirants d'aportar la documentació a què fan referència les bases 9.8 i 9.9, el Servei de Salut pot fer les verificacions necessàries per comprovar l'exactitud de les dades personals declarades en la sol·licitud, a fi de determinar si es compleixen els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria, d'acord amb la disposició addicional vuitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, dep rotecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

9.11. Documents que acrediten la discapacitat

Cal aportar un certificat actualitzat acreditatiu del grau de discapacitat igual o superior al 33 % expedit per la Direcció General de Dependència del Govern de les Illes Balears o per un organisme públic equivalent, en el qual s'ha d'indicar el grau de discapacitat i s'ha d'acreditar de manera fefaent la deficiència permanent que ha donat origen al reconeixement d'aquest grau de discapacitat.

 

9.12. Document que acredita la capacitat funcional

Aquest requisit s'ha d'acreditar amb un certificat expedit pel Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut en el moment del nomenament.

9.13. Documents per a l'acreditació lingüística:

a) A l'efecte d'acreditar el nivell de coneixements de català, cal presentar una fotocòpia del certificat del nivell B2 (o d'un de superior) de conformitat i en la forma que estableix el Decret 8/2018, expedit per un organisme públic amb competències per acreditar coneixements lingüístics.

b) En el cas que s'estableix en la base 2.1.e), les persones aspirants que siguin ciutadanes de països o de territoris on el castellà no sigui idioma oficial han d'acreditar el domini d'aquesta llengua presentant una fotocòpia del certificat del nivell B1 (o d'un nivell superior) expedit per un organisme públic amb competències per acreditar els coneixements lingüístics.

9.14. Acreditació dels mèrits d'experiència professional:

a) Cal presentar el document original o una fotocòpia en què quedin acreditats els serveis prestats amb les especificacions que s'estableixen en l'annex 2.

b) No és necessari acreditar documentalment els mèrits dels serveis prestats al Servei de Salut de les Illes Balears. Per als serveis prestats fora del Servei de Salut, que s'han d'acreditar amb un certificat de serveis prestats, cal consignar els períodes en el Web del Candidat de la mateixa manera que hi figuren. No està permès introduir-hi períodes encavalcats; si s'han prestat serveis simultàniament en dos centres o més, se n'ha de triar només un:

1) Només es poden computar hores en els serveis prestats pel personal de reforç i amb nomenaments específics per a l'atenció continuada. Cada 150 hores equivalen a un mes de serveis prestats; no es computa l'excés d'hores.

2) Els serveis prestats a temps parcial o amb reducció de jornada es computen com si fossin a temps complet.

3) Per acreditar els serveis prestats a centres sanitaris privats de la Unió Europea cal adjuntar al certificat la vida laboral de la Seguretat Social i el contracte de feina.

4) Per acreditar els serveis prestats com a cooperant en programes de cooperació internacional per al desenvolupament o en programes d'ajuda humanitària, d'acord amb la legislació vigent, acomplint les funcions pròpies de la categoria a la qual s'opta:

− Aquests serveis s'han d'haver prestat en el si d'un projecte de cooperació per al desenvolupament i s'ha d'haver reconegut oficialment la condició de cooperant.

− En el certificat ha de constar la relació jurídica amb una persona o entitat promotora de la cooperació per al desenvolupament o l'acció humanitària en els termes que assenyala l'article 3 del Reial decret 519/2006, de 28 d'abril, pel qual s'estableix l'estatut dels cooperants.

9.15. Acreditació dels mèrits de formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement:

a) Cal presentar una fotocòpia o el document original en què quedi acreditada la formació a la qual es refereixen els diferents apartats de l'annex 3:

1) En el document justificatiu per acreditar el certificat acadèmic ha de constar la nota mitjana amb la qual s'ha obtingut el títol exigit per accedir a la categoria. No s'admeten com a documents justificatius simples extractes acadèmics.

2) Amb relació a la formació continuada, només es valoraran els cursos i les accions formatives completats amb posterioritat a l'obtenció del títol que habiliti per prestar servei en la categoria corresponent, a excepció dels prevists en el punt 1.2.d) (“Formació continuada”) de l'annex 3.

3) Els certificats o diplomes dels cursos que es presentin han de contenir el nombre d'hores i/o de crèdits de durada de l'acció formativa i del contingut o programa.

9.16. Quan hi hagi alguna prova fefaent de falsedat en la documentació aportada, l'Administració n'informarà el Ministeri Fiscal i la persona afectada quedarà provisionalment exclosa del procés de selecció. Si es confirma la falsedat de la documentació, l'exclusió serà definitiva; en canvi, si no es ratifiquen els indicis, quedarà inclosa immediatament en la borsa.

10. Llista de persones candidates

10.1. Tenint en compte la documentació presentada i quan s'hagi comprovat que es compleixen els requisits i s'han acreditat els mèrits al·legats, una vegada revisada i valorada tota la documentació el director general del Servei de Salut dictarà una resolució —que es publicarà en el web del Servei de Salut— per aprovar la llista provisional de puntuacions obtingudes per les persones candidates. Aquesta resolució inclourà també la llista de persones aspirants finalment excloses per no haver acreditat que compleixen els requisits.

10.2. Les persones candidates poden interposar reclamacions o al·legacions contra la resolució per la qual es publiqui aquesta llista provisional dins del termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució. No es tindran en compte les al·legacions que aportin documentació acreditativa de mèrits o requisits no presentats en el període establert.

10.3. Finalment, una vegada revisades les al·legacions interposades el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per publicar la llista definitiva amb les puntuacions finals de les persones candidates. Amb aquesta resolució es donaran per contestades les al·legacions interposades contra la llista provisional, però contra aquesta resolució es podran interposar els recursos que corresponguin de conformitat amb la normativa vigent.

10.4. Una vegada publicada la llista definitiva, les persones candidates que compleixin els requisits d'identificació i signatura electrònica admesos per la Llei 39/2015 podran en qualsevol moment accedir a les dades introduïdes per modificar-les, si escau, i per incorporar-hi nous mèrits, però no es valoraran fins que es faci la següent actualització de la borsa general.

11. Gestió i funcionament de la borsa de treball

11.1. Una vegada publicada la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació final obtinguda, la gestió de la borsa es regirà per l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016.

11.2. Pel que fa a l'ordre de les ofertes, els nomenaments temporals han de respectar les preferències marcades en cada inscripció i s'han d'oferir a les persones candidates per l'ordre de prelació de la llista definitiva d'aquesta borsa de treball que estiguin en la situació de «disponible».

11.3. La situació de «disponible» o «no disponible» i la resta de preferències que cada persona candidata hagi consignat es poden modificar en qualsevol moment, però seran efectives el primer dia del mes següent. Les modificacions efectuades tindran validesa fins que s'hi produeixi algun canvi.

11.4. La situació de «disponible» s'apreciarà tenint en consideració la informació que l'Administració tengui en el moment d'iniciar les gestions telemàtiques necessàries per fer la crida.

11.5. El mètode per fer la crida ha de respectar les regles dels punts 19.2, 19.3, 19.4 i 19.5 i del punt 30.2 de l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat d'11 de novembre de 2016.

11.6. Si en la llista definitiva figuren persones candidates amb la mateixa puntuació, s'utilitzaran com a criteri de desempat els serveis prestats; si l'empat persisteix, se seleccionarà la persona candidata la lletra inicial del primer llinatge de la qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

 

 

ANNEX 2

Barem del grup administratiu

1. Experiència professional (màxim, 55 punts)

1.1. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

1.2. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent d'aquella a la qual s'opta: 0,115 punts.

1.3. Per cada mes de servei prestat a centres sanitaris privats de la Unió Europea en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional, computant un màxim de dotze mesos, que han d'estar compresos en els darrers cinc anys comptadors des de la data de la publicació del concurs oposició: 0,046 punts. Juntament amb el certificat de serveis prestats cal aportar la vida laboral de la Seguretat Social i els contractes de feina.

1.4. Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,172 punts.

1.5. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut: 0,20 punts. Només es valoren aquests serveis si es té la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què s'hagi ocupat el càrrec directiu.

1.6. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

a) La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l'integren és de 55 punts.

b) Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.

c) Els serveis prestats sota la modalitat de reducció de jornada o a temps parcial es computaran com si fossin a jornada completa.

d) Si es presten serveis simultàniament a dos centres o més es computaran els serveis prestats només en un (el que la persona interessada triï).

e) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant aquesta fórmula: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors, el resultat es divideix entre 365 i el quocient resultant es multiplica per 12.

2. Formació continuada (màxim, 40 punts)

2.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria sempre que compleixin alguna d'aquestes característiques:

a) Haver estat organitzades o impartides per una universitat, una administració pública, un col·legi professional o una entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre), cosa que s'ha d'acreditar en el certificat corresponent.

b) Haver estat realitzades en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i haver estat organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

c) Cursos reconeguts d'interès sanitari per l'òrgan de l'administració pública competent.

2.2. Els diplomes o els certificats a què es refereixen aquestes activitats formatives es valoren a raó de 0,2 punts per crèdit CFC o LRU i a raó de 0,5 punts per cada crèdit ECTS. Si en el diploma o certificat figura el nombre d'hores en lloc dels crèdits, s'atorga un valor de 0,02 punts per cada hora de formació; si hi figuren simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats; si no s'hi especifiquen hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat. Aquestes valoracions estan referides a certificats d'aprofitament; si es tracta de certificats d'assistència, es reduiran un 50 %.

2.3. Es valoren a raó de 0,02 punts per cada hora les activitats formatives relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicodministratiu, igualtat de gènere, qualitat, prevenció de riscs laborals, sistemes d'informació, informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica de nivell d'usuari i programes informàtics aplicats a la recerca en matèria de ciències de la salut, aspectes organitzatius relatius al servei sanitari, atenció al públic, estrès i autocontrol, orientació psicològica, i qualsevol altra que estigui relacionada amb les funcions de la categoria. Es valoren sempre que hagin estat organitzades o impartides per alguna administració pública o per alguna entitat del sector públic institucional (d'acord amb la definició donada per l'article 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre), cosa que s'ha d'acreditar en el certificat corresponent.

3. Coneixements orals i escrits de català (màxim, 5 punts)

3.1. Per tenir coneixements de català acreditats segons el Decret 8/2018, de 23 de març, es poden obtenir aquestes puntuacions, amb un màxim de 5 punts:

a) Certificat C1: 3 punts.

b) Certificat C2: 4 punts.

c) Certificat LA (llenguatge administratiu): 1 punt.

3.2. Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat de LA, la puntuació de la qual s'acumula a la de l'altre certificat que s'aporti. No obstant això, si es presenta només el certificat LA, igualment es valora amb 1 punt.