Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

PLE, COMISSIÓ DE GOVERN, CONSELL EXECUTIU I PRESIDÈNCIA

Núm. 6040
Aprovació definitiva de l’expedient número BEP01/2019 de modificació de Bases d’execució del Pressupost general del Consell de Mallorca per a l’exercici 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovat inicialment, en sessió ordinària del Ple d'aquesta corporació que va tenir lloc el dia 9 de maig de 2019 i transcorregut el termini d'exposició al públic sense que s'hagi formulat cap reclamació, queda definitivament aprovat l'expedient núm. BEP01/2019 de modificació de Bases d'execució del Pressupost general del Consell de Mallorca per a l'exercici 2019, que seguidament es transcriu:

“Vist l'informe justificatiu de l'interventor general de 27 de març de 2019 en relació a la modificació de les bases d'execució 25, 33, 35, 51 i 52 del pressupost del Consell de Mallorca per a l'exercici 2019 per tal d'agilitzar el control intern (règim general de fiscalització i intervenció prèvia plena).

Vista la provisió del conseller executiu d'Economia i Hisenda, de 29 de març de 2019, d'incoació d'un expedient de modificació de les bases d'execució del pressupost.

A l'objecte d'adequar les bases d'execució del pressupost corresponent a l'exercici 2019, i atès l'informe favorable de la Intervenció General, aquest conseller executiu d'Economia i Hisenda del Consell de Mallorca, proposa al Ple que adopti el següent

 ACORD:

PRIMER.- Modificar les Bases d'execució en el següent sentit:

On diu:

Base 25: Condicions per al reconeixement de l'obligació

D'acord amb l'article 59 del RD 500/1990, de 20 d'abril, abans del reconeixement de l'obligació s'haurà d'acreditar documentalment davant l'òrgan competent el fet d'haver realitzat la prestació o el dret del creditor de conformitat amb els acords i les circumstàncies que al seu moment varen autoritzar i comprometre la despesa.

No obstant això, i quan així ho prevegin les bases reguladores, les convocatòries de subvencions, els convenis o propostes d'acord de concessió de subvencions nominatives i altres subvencions de concessió directa, o l'acord de concessió d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca i a altres administracions públiques o a les unitats institucionals públiques que en depenen, es podrà preveure la possibilitat de bestreure part d'una subvenció abans de la realització de l'activitat o despesa per a la qual fou concedida, que es garantirà l'obligació mitjançant la constitució davant la Tresoreria d'aquest Consell Insular d'un aval bancari del 120% com a mínim de la quantitat bestreta.

Amb caràcter excepcional el conseller executiu o consellera executiva d'Economia i Hisenda podrà concedir, i conseqüentment, reconèixer bestretes d'un màxim del 50% de l'import de les subvencions concedides sense l'obligació de concedir aval, previ informe del centre gestor de la despesa acreditatiu de les circumstàncies que aconsellin l'adopció d'aquesta mesura, sempre i quan els beneficiaris de les subvencions siguin entitats sense ànim de lucre o federacions, confederacions o agrupacions d'aquestes, i quan així ho prevegin les bases reguladores i les convocatòries de subvencions, convenis o propostes d'acord de concessió de subvencions nominatives i altres subvencions de concessió directa.

Amb caràcter excepcional, el conseller executiu o consellera executiva d'Economia i Hisenda podrà concedir, i conseqüentment, reconèixer bestretes d'un màxim del 100% de l'import de les subvencions concedides sense l'obligació de concedir aval, previ informe del centre gestor de la despesa acreditatiu de les circumstàncies que aconsellin l'adopció d'aquesta mesura, sempre i quan els beneficiaris de les subvencions siguin administracions públiques, els seus organismes autònoms vinculats o entitats dependents, societats mercantils públiques i les Fundacions del Sector Públic, o entitats associatives que desenvolupin projectes o programes d'acció social i cooperació internacional, i quan així ho prevegin les bases reguladores i les convocatòries de subvencions, convenis o propostes d'acord de concessió de subvencions nominatives i altres subvencions de concessió directa.

Així mateix, també amb caràcter excepcional, quan l'acord de concessió de l'aportació ho prevegi, el conseller executiu o consellera executiva d'Economia i Hisenda podrà concedir i, conseqüentment, reconèixer bestretes d'un màxim del 100% de l'import de les aportacions dineràries concedides a les unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca i a altres administracions públiques o a les unitats institucionals públiques que en depenen, sense l'obligació de prestar aval, abans de presentar els documents que justifiquen el reconeixement de l'obligació.

Els documents que justifiquen la realització de la despesa o reconeixement de l'obligació seran:

Si es tracta de despeses de personal, seran les nòmines mensuals i les resolucions administratives que concedeixin qualsevol altre percepció.

Pel que fa a les subvencions seran: factures, minutes expedides a nom del beneficiari, memòria d'activitats o documents acreditatius d'haver complit amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció com a norma general.

En el cas de concessió de bestretes de part o de la totalitat de la subvenció concedida abans d'haver acreditat la realització de l'activitat, el justificant serà la resolució de concessió de la bestreta i l'aval bancari degudament constituït davant la Tresoreria del Consell de Mallorca per import mínim del 120% de l'import de la bestreta; i en el cas de les bestretes concedides amb caràcter excepcional pel conseller d'Economia i Hisenda abans d'haver acreditat la realització de l'activitat, d'acord amb el que disposen els punts 3 i 4 d'aquesta base, el justificant serà la resolució de concessió de l'esmentada bestreta.

Per a les aportacions del Consell Insular de Mallorca als seus organismes autònoms i consorcis adscrits, els pressuposts dels quals s'integrin en el pressupost general del Consell Insular de Mallorca, tant si es destinen a finançar globalment la seva activitat com a realitzar actuacions concretes que s'han de dur a terme en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública, serà suficient l'acord de concessió de l'aportació de l'òrgan competent.

Les aportacions del Consell Insular de Mallorca a favor de les fundacions adscrites, subjectes al règim de control intern establert al RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit mitjançant control d'auditoria per part de la intervenció general del Consell de Mallorca i destinades a finançar globalment la seva activitat, es justificaran mitjançant els comptes anuals degudament aprovats, i auditats per l'òrgan interventor  referits a l'exercici en el qual es concedeix l'aportació. En tot cas, quan  es tracti d'aportacions per a realitzar actuacions concretes han de presentar el compte justificatiu de les actuacions dutes a terme acreditant que s'ha efectuat el pagament de la despesa, anteriorment a l'acabament del període de justificació determinat en l'acord de concessió.

En el cas de les aportacions dineràries a favor d'altres administracions públiques, o de les unitats institucionals públiques que en depenen, destinades al finançament global de l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen sempre que no resultin d'una convocatòria pública, serà justificant suficient els comptes anuals de l'entitat degudament aprovades i auditades, referides a l'exercici en el qual es concedeix l'aportació, on consti expressament la destinació de l'aportació dinerària rebuda del Consell de Mallorca.

Quan es tracti d'ens dependents d'altres administracions que no s'hagin d'auditar, es podrà substituir els comptes anuals aprovats pel corresponent informe de la Intervenció, de l'administració que pertoqui, relatiu a l'aprovació del compte general, juntament amb el certificat del secretari que acrediti l'aprovació del mateix.

Per a la resta de despeses, seran:

Les certificacions autoritzades pel facultatiu director de l'obra, pel responsable del contracte, o pel responsable tècnic del servei corresponent relatives a obres, o serveis de tracte successiu.

Els contractes establerts entre la corporació i tercers externs.

Les factures originals presentades pels proveïdors o subministradors de bens corresponents. Estan obligades a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentació a través de FACe, les entitats que es determinen a l'article 4 de la llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre de factures en el sector públic. No obstant això, en aplicació del que preveu el referit article, s'exclouen les factures l'import de les quals sigui de fins a 5.000 euros (IVA inclòs) d'aquesta obligació.

Qualsevol altre document que justifiqui el dret del creditor com sentències judicials fermes, laudes arbitrals, resolucions administratives de sancions, de reintegraments de subvencions.

Als documents en els quals es justifica la realització de la despesa s'han de fer constar amb la data i degudament signades pel responsable del contracte en el seu cas, o pel cap de servei o funcionari que n'exerceixi les funcions, quan no s'hagi nomenat responsable del contracte, amb el vist i plau del secretari/secretària tècnica del departament, les següents diligències:

Si es tracta de factures dels proveïdors o subministradors de bens o efectes, “Rebut el Material o efecte i conforme” amb indicació del nom i càrrec de qui firma.

Si es tracta de factures, contractes o certificacions per prestació de serveis: “Realitzat el servei i conforme” amb indicació del nom i càrrec de qui firma.

A les factures que es remetin des dels diferents centres dependents del Consell, hi constarà, a més de les diligències esmentades en els paràgrafs anteriors, una altra on s'indiqui el nombre de registre i l'aplicació on s'hagi d'imputar així com els requisits establerts a la instrucció d'us del registre comptable de factures i de les factures electròniques.

La firma electrònica mitjançant el programa informàtic a l'efecte implicarà que es considerin complerts els apartats anteriors.

A les certificacions autoritzades pel facultatiu director de l'obra o pel responsable del contracte o responsable tècnic del servei, quan es tracti de contractes de serveis de tracte successiu, s'adjuntarà la factura expedida per l'adjudicatari, degudament conformada i la relació valorada amb la conformitat de l'adjudicatari o les al·legacions que hi formuli.

En el cas que el document justificatiu de la despesa feta sigui el mateix contracte establert entre la Corporació i un tercer extern, el reconeixement de l'obligació es subjectarà a les condiciones que s'hi estipulin.

Base 33: Concepte de subvenció

S'entén per «subvenció» qualsevol disposició dinerària duta a terme pel Consell de Mallorca o pels seus organismes autònoms a favor de persones públiques o privades i que compleix els requisits següents:

El lliurament s'ha de fer sense contraprestació directa dels beneficiaris.

El lliurament ha d'estar subjecte al compliment d'un determinat objectiu, l'execució d'un projecte, la realització d'una activitat o l'adopció d'un comportament singular, ja efectuats o per efectuar, o bé a la concurrència d'una situació, i la persona beneficiària ha de complir les obligacions materials i formals que s'hagin establert.

El projecte, l'acció, la conducta o la situació finançada ha de tenir per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o d'interès social o la promoció d'una finalitat pública.

No obstant això, no queden subjectes a la normativa general en matèria de subvencions, i per tant s'han de regir per la seva normativa específica, encara que sí supletòriament, les subvencions, les ajudes o les transferències següents:

Les subvencions per als grups polítics representats a la corporació per atendre'n les despeses de funcionament, segons estableixi la seva normativa pròpia.

Les aportacions dineràries a favor d'unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca destinades a finançar l'activitat d'aquests ens dins l'àmbit de les seves funcions, ja sigui destinada al finançament global de la seva activitat, com a la realització d'actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública.

 Es consideren unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca les següents:

Els organismes autònoms dependentes del Consell de Mallorca

Les societats públiques mercantils i els consorcis adscrits els pressuposts dels quals s'integren en el pressupost general del Consell de Mallorca.

Les fundacions públiques adscrites al Consell de Mallorca, subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca.

Les aportacions dineràries a favor d'altres administracions públiques, o de les unitats institucionals públiques que en depenen, en les quals el Consell de Mallorca en formi part, destinades al finançament global de l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen sempre que no resultin d'una convocatòria pública.

Les quotes, tant ordinàries com extraordinàries, a favor de les associacions d'entitats locals a què es refereix la disposició addicional cinquena de la LRBRL.

Les subvencions en què la corporació actua com a entitat col·laboradora d'una altra administració, cas en què són aplicables les bases reguladores de l'entitat concessionària i el conveni que se subscrigui a l'efecte.

Les subvencions i els lliuraments dineraris sense contraprestació que atorguen consorcis, mancomunitats o altres personificacions públiques, i les subvencions derivades de convenis en què participa aquesta corporació, el règim jurídic de la qual ha de ser el que correspon d'acord amb el que s'especifica en l'article 6 del Reglament general de la Llei general de subvencions (RLGS).

Els convenis subscrits amb altres administracions públiques que comportin una contraprestació a càrrec de la persona beneficiària.

Els convenis en què les administracions que els subscriuen tenen competències d'execució compartides.

Els convenis i els concerts subscrits entre administracions públiques que tenen per objecte realitzar els plans i els programes conjunts a què es refereix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques, així com els que responen al principi de cooperació establert tant a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, com a la Llei de Consells Insulars.

Base 35: Regulació en matèria de subvencions

Les subvencions i ajudes que atorguin el Consell e Mallorca, els organismes autònoms que en depenen i les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades o dependents, es regulen i regeixen per l'Ordenança General de Subvencions del Consell de Mallorca.

Els beneficiaris de subvencions, abans de percebre-les han d'acreditar estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca i la forma d'acreditar-ho serà mitjançant un informe expedit per a aquesta finalitat per la Tresoreria del Consell de Mallorca.

Base 51: No subjecció a la fiscalització prèvia

No estaran sotmesos a fiscalització prèvia els expedient de despesa pressupostària següents:

Els contractes menors.

Les despeses de caràcter periòdic i de tracte successiu una vegada intervinguda la despesa corresponent al període inicial de l'acte o el contracte del qual derivin, les seves modificacions.

Les despeses menors de 3.005,06 euros que, d'acord amb la normativa vigent, es facin efectives mitjançant el sistema de bestretes de caixa fixa.

Atès que les exigències que per als contractes menors s'estableixen a l'article 118 de la LCSP tenen la consideració de mínimes, i les quanties establertes tenen la consideració de màximes.

A tots els contractes menors a l'expedient es justificarà que no s'està alterant l'objecte del contracte per evitar l'aplicació de les regles de contractació i que el contractista no ha subscrit més contractes menors que individual o conjuntament superin el valor de 15.000 euros en contractes de serveis o subministres i 40.000 euros en contractes d'obres. L'òrgan de contractació comprovarà el compliment de dita regla. Queden exclosos els supòsits de l'article 168.a).2º de la LCSP

En els contractes menors d'import igual o superior a  9.000€ (IVA exclòs), el contingut mínim de l'expedient ha de ser el següent:

Memòria justificativa subscrita pel Secretari Tècnic o la Secretaria Tècnica o Director o Directora Insular responsable de la despesa, que concreti amb precisió la naturalesa o extensió de les necessitats que pretenen cobrir-se mitjançant el contracte projectat, la seva durada així com la idoneïtat del seu objecte i contingut per satisfer-les i que acrediti l'atribució de competència d'acord amb el que determina l'article 7 de la LRBRL.

Declaració de la persona física o jurídica adjudicatària de la despesa, on hi constarà que no incorre en cap de les prohibicions per contractar establertes en l'article 71 de la LCSP, que té la capacitat d'obrar i, si escau, amb l'habilitació professional necessària segon estableixen els articles 84, 86 i següents de la Llei de Contractes del Sector Públic.

Informe acreditatiu que el preu del contracte s'adequa als preus del mercat (art. 100.2 LCSP) i que l'import és suficient per fer front a les obligacions que puguin derivar del contracte durant tot l'exercici pressupostari i per tant no hi ha fraccionament de l'objecte del contracte.

Sol·licitud de tres ofertes i presentació de tres pressuposts, sempre que sigui possible, per acreditar que el contracte s'adequa als preus de mercat i per justificar l'oferta econòmicament més avantatjosa per a l'Administració. Alternativament, es podrà acreditar mitjançant Informe del centre gestor relatiu a la licitació de pública concurrència de la contractació menor mitjançant el Perfil del Contractant, amb publicació de les condicions tècniques i especials d'execució durant un període mínim de 10 dies hàbils.

Documents justificatius acreditatius que l'empresari proposat com adjudicatari es troba al corrent d'obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

En els contractes d'obra:

Pressupost conformat pel tècnic corresponent, i projecte, quan normes específiques així ho requereixin, degudament aprovat pel conseller/a executiu/va corresponent.

Informe que acrediti que el projecte es refereix a una obra completa susceptible de ser lliurada a l'ús general o al servei corresponent i, per tant, no hi ha fraccionament de l'objecte del contracte (art. 125 del RGLCSP).

Informe de supervisió quan el treball afecti l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.

Document comptable RC en definitiu.

Document comptable A, D o AD en provisional, segons pertoqui.

Resolució motivada del conseller/a executiu/va d'aprovació i adjudicació del contracte menor d'autorització i disposició de la despesa que comporta.

La intervenció validarà els documents comptables A o D amb el suport dels actes d'autorització o disposició de la despesa exemptes de fiscalització prèvia.

En els contractes menors d'import igual o superior a 3.000 euros fins a 9.000 euros, o fins a 24.000 euros en cas d'obres, (IVA exclòs) el contingut mínim de l'expedient ha de ser el següent:

Memòria justificativa subscrita pel Secretari Tècnic o Secretaria Tècnica o Director o Directora Insular responsable de la despesa que concreti les necessitats, la durada, la naturalesa i la idoneïtat de l'objecte del contracte projectat així com l'atribució de competència d'acord amb el que determina l'article 7 de la LRBRL.

Documents comptable RC definitiu.

Proposta de document comptable AD en provisional.

En contractes menors d'obra, pressupost conformat pel tècnic corresponent, projecte, quan normes específiques així ho requereixin, degudament aprovat pel conseller/a executiu/va corresponent i informe de supervisió quan el treball afecti l'estabilitat, la seguretat o l'estanquitat de l'obra.

Resolució motivada d'aprovació del contracte menor i d'autorització i disposició de la despesa que en comporta en la qual consti el nomenament del responsable del contracte.

La intervenció validarà els documents comptables A o D amb el suport dels actes d'autorització o disposició de la despesa exemptes de fiscalització prèvia.

Quan es disposi ja de la factura, a més dels documents a) i b), s'aportarà:

Proposta de document comptable ADO en provisional.

Factura degudament conformada amb els requisits que determina la legislació vigent.

Proposta de resolució motivada d'aprovació del contracte menor així com d'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació. (En tal cas, la resolució s'ha de sotmetre a fiscalització limitada prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligacions no està exempta de fiscalització prèvia).

La Intervenció validarà els documents comptables ADO prèvia comprovació que existeix fiscalització limitada prèvia favorable de l'acte que conté el reconeixement d'obligacions d'acord amb el que determina la base 53.

El centre gestor ha de remetre una còpia escanejada de la resolució d'aprovació del contracte menor a l'Oficina de Responsabilitat Social, a l'adreça ors@conselldemallorca.net, en el termini d'un mes des de la signatura de la resolució en tots els casos de despesa superior a 3.000 euros, quan l'adjudicatari sigui una entitat sense afany de lucre, de finalitat social i/o de comerç just (empreses d'inserció, centres especials d'ocupació d'iniciativa social, associacions, fundacions, cooperatives de treball i/o societats laborals).

Quan concorri alguna de les circumstàncies singulars següents, la tramitació dels contractes menors d'import superior a 9.000€ en cas de subministraments i serveis, o 24.000€ en cas d'obres, (IVA exclòs) podran tenir el contingut mínim que s'estipuli en l'apartat 2.2. anterior:

Segons l'àmbit subjectiu de la despesa:

Qualsevol organisme i entitat compresa en l'art. 2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Qualsevol associació declarada d'utilitat pública o fundació amb seu a les Illes Balears.

Qualsevol cooperativa de treball o societat laboral registrada a les Illes Balears.

Qualsevol entitat dedicada al comerç just adherida a la World Fair Trade Organization, a la Coordinadora Estatal de Comerç Just (Fair Trade Ibérica) o al Grup de Comerç Just Balear (GOIB).

Qualsevol empresa d'inserció o centre especial d'ocupació de la Unió Europea.

Segons l'àmbit objectiu de la despesa:

Serveis d'assistència social o sanitària a persones pertanyents a col·lectius socialment desafavorits.

Estudis i treballs tècnics aplicables a plans, programes, avantprojectes i projectes d'inversió que hagin de figurar en el capítol 6 d'Inversions reals.

Valoracions i peritatges.

Subministraments energètics: Energia elèctrica, aigua, gas, combustibles i carburants.

Obres de reposició associades al funcionament operatiu de serveis i dependències pròpies.

Inversions en maquinària, instal·lacions tècniques, utillatge i mobiliari associades al funcionament operatiu dels serveis.

Les actuacions de millora, condicionament i reforma dels sistemes d'explotació energètica dels edificis propis.

Adquisició, reposició o reparació de vehicles elèctrics.

Qualsevol actuació dirigida a millorar les condicions de salut laboral, prevenció de riscos, contra incendis i evacuació en cas d'emergència dels espais propis.

Aplicacions informàtiques accessòries o complementàries, així com la prestació dels serveis associats, vinculades al funcionament general dels sistemes d'informació corporatius.

Qualsevol altra contractació menor on concorrin circumstàncies justificades d'especificitat, singularitat o especial interès i s'hagi informat en la Memòria del Projecte de Pressuposts aprovada pel Ple per a l'exercici corresponent.

La revisió dels expedients que figuren en aquesta base es farà per la Intervenció General amb posterioritat mitjançant informes de control posterior d'acord amb el Pla de control financer anual que elabori.

Els contractes menors d'import inferior a 3.000 euros (IVA exclòs), que no es tramitin mitjançant bestretes de caixa fixa, quan ja es disposi de la factura, s'han de sotmetre a fiscalització limitada prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligació no resta exempta de fiscalització prèvia. En aquests expedients serà suficient l'aportació de la factura, degudament conformada amb els requisits que determina la legislació vigent, l'acreditació de l'existència de crèdit i la proposta de resolució d'aprovació del contracte menor elevada a l'òrgan competent en què es concreti l'objecte del contracte. Aquesta concreció pot figurar en document annex a la proposta si es tracta de l'aprovació d'una relació de contractes menors.

S'han de tramitar mitjançant document comptable AD aquells contractes menors en els quals no sigui possible incorporar la factura corresponent al reconeixement de l'obligació abans de 31 de desembre.

Base 52: Règim especial de fiscalització prèvia limitada

En aplicació del que disposa l'article 219.2 del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s'acorda la substitució de la fiscalització prèvia plena per fiscalització prèvia limitada i es determinen els requisits bàsics i addicionals que es consideren essencials, en relació als següents expedients de despesa i obligacions :

Els expedients de contractació de funcionaris de carrera i interins i de personal laboral fixo i temporal.

Els expedients d'aprovació de sous i altres percepcions del personal.

Els expedients d'aprovació i reconeixement de la quota patronal a la seguretat social, de prestacions socials o de concessió de bestretes al personal a càrrec de la Corporació.

Els tributs de qualsevol naturalesa així com els recàrrecs que vinguin associats al mateixos.

Les despeses consignades als capítols 3 i 9 relatives a la càrrega financera i altres despeses corresponents a les operacions de crèdit.

Les aportacions a  unitats  institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública:  Organismes autònoms,  consorcis adscrits i fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca.

Les aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Les execucions de sentències judicials.

Els reconeixements d'obligacions de despeses dels capítol 2 i 6.

Els reconeixements d'obligacions derivats de concerts o contractes amb companyies d'assegurances per a la cobertura de despeses per assistència sanitària i farmacèutica.

Els reconeixements d'obligacions d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública (Organismes autònoms,  consorcis adscrits i fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 427/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca).

Els reconeixements d'obligacions d'aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen per al finançament global  de l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Els reconeixements d'obligacions de subvencions atorgades pel Consell de Mallorca a les quals resulti d'aplicació l'Ordenança general de subvencions (excepte les que corresponguin a subvencions previstes nominativament en el pressupost)  i els reconeixements d'obligacions de subvencions que integren el Programa de cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals, de la mateixa manera que les subvencions que integren plans o instruments similars que tinguin per  objecte dur a terme funcions d'assistència i cooperació municipal, a les quals són aplicables supletòriament les disposicions de l'Ordenança general de subvencions. 

En la fiscalització prèvia referida als esmentats tipus d'expedients, l'òrgan interventor ha de comprovar que compleixen com a regla general el requisits bàsics següents :

L'existència de crèdit pressupostari i que el proposat és l'adequat i suficient a la naturalesa de la despesa o obligació que es proposa contreure.

S'entén que el crèdit és adequat quan financi obligacions a contraure o nascudes i no prescrites a càrrec de la tresoreria del Consell de Mallorca i compleixi els requisits dels articles 172 (especialitat i limitació) i 176 (temporalitat) del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

En els supòsits que el crèdit pressupostari doni cobertura a despeses amb finançament afectat, es comprovarà que els recursos que les financen són executius mitjançant l'aportació de documents fefaents que n'acreditin la seva efectivitat.

Quan es tracti de contraure compromisos pluriennals, es comprovarà a més que compleixen el que disposa l'article 174 del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

Que les obligacions o despeses es generen per òrgan competent. En tot cas se comprovarà la competència de l'òrgan de contractació, de l'òrgan que concedeix o de l'òrgan competent per a l'aprovació de l'expedient concret, quan aquest òrgan no tingui atribuïda la facultat per a l'aprovació de la despesa de què es tracti.

Que a més, dels requisits bàsics establerts en el apartats a) i b) anteriors, es compleixen els extrems addicionals, que es relacionen, considerats essencials en els següents tipus d'expedients:

Propostes de contractació de personal laboral fix i funcionaris de carrera:

Que incorporen el certificat acreditatiu, expedit per l'òrgan competent que el llocs a cobrir figuren detallats en les respectives relacions o catàlegs de llocs de feina i que estan vacants.

Que s'ha complimentat el requisit de publicitat de les corresponents convocatòries en els termes establerts per la normativa que en cada cas resulti d'aplicació.

Que s'acrediten els resultats del procés selectiu mitjançant document expedit per l'òrgan competent.

Que s'acredita que el contracte que se formalitza s'adequa al que disposa la normativa vigent

Que les retribucions que s'assenyalen en el contracte s'ajusten al conveni col·lectiu i a la normativa que resulti d'aplicació i, si es tractés d'un contracte al marge del conveni, que existeix autorització dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernització i Funció Pública.

Propostes de contractació de personal laboral temporal i funcionaris interins:

Que existeix l'autorització conjunta dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernització i Funció Pública.

Que s'han seguit els criteris de selecció establerts en la normativa vigent.

Que s'acrediten els resultats del procés selectiu mitjançant document expedit per l'òrgan competent.

Que s'acredita que el contracte que es formalitza s'adequa al que disposa la normativa vigent.

En el supòsit de contractació de personal amb càrrec als crèdits d'inversions es verificarà l'existència de l'informe del servei jurídic del Departament de què es tracti, sobre la modalitat de contractació temporal utilitzada i sobre que s'observen en les clàusules del contracte, els requisits i formalitats exigits per la legislació laboral.

Que s'acredita que les retribucions que s'assenyalen en el contracte s'ajusten al conveni col·lectiu i a la normativa que resulti d'aplicació i, si es tracta d'un contracte al marge del conveni que existeix autorització dels Departaments d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernització i Funció Pública.

En el cas que la contractació d'aquest personal tingui lloc mitjançant un Pla de contractació, es comprovaran els extrems anteriors, excepte els inclosos en les lletres b) c) i d), que se substituiran per la verificació que els contractes que podran ser celebrats a l'emparament del Pla s'adeqüen al que disposa la normativa vigent, així com que l'esmentat Pla conté una descripció del procés selectiu que se seguirà en aplicació del mateix.

Pròrrogues de contractes laborals:

Que existeix l'autorització conjunta dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernització i Funció Pública

Que s'acredita que la durada del contracte no supera el termini establert en la legislació vigent.

Nòmines de retribucions del personal:

Que les nòmines estan signades pel cap de servei responsable de la seva formació i que es proposa la seva autorització a l'òrgan competent.

Comprovació aritmètica de la nòmina mensual que es realitzarà efectuant el quadre total de la nòmina amb el que resulti del mes anterior, més la suma algebraica de les variacions incloses en la nòmina del mes de què es tracti.

Que existeix la justificació documental limitada als següents supòsits d'alta i variació en nòmina, amb l'abast que s'indica:

Alts càrrecs: Còpia de l'acord de nomenament o document en què s'indiqui la data de publicació oficial, diligència de la corresponent presa de possessió i verificació de les retribucions.

Personal en règim estatutari de nou ingrés: Acord de nomenament, diligència de la corresponent presa de possessió i verificació que les retribucions estan d'acord amb el grup i lloc de treball.

Personal laboral de nou ingrés: còpia del pla o de l'expedient de contractació en que va ser exercida la fiscalització prèvia de la despesa i del contracte formalitzat, en qualsevol cas.

La resta d'obligacions reflectides a la nòmina, així com els actes que les generen, s'inclouran dintre de l'àmbit de les actuacions pròpies del control financer permanent.

Expedients de reclamacions per salaris de tramitació en judicis per acomiadament i quotes a la seguretat social associades:

Que s'aporta certificat del Jutjat de lo social, amb testimoni de la sentència declaratòria de l'acomiadament improcedent, i que en consta la fermesa.

Que s'aporta proposta de resolució a elevar a l'òrgan competent per resoldre l'expedient de reclamació per salaris de tramitació en judicis per acomiadament.

Que s'aporta el justificant de l'abonament previ per l'empresari dels salaris de tramitació i de l'ingrés de les quotes a la seguretat social associades als mateixos.

Propostes d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública (Organismes autònoms, Consorcis adscrits  i Fundacions adscrites  subjectes al règim de control intern establert en el RD 427/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca).

Concordança entre les operacions de compromís de despesa del Consell de Mallorca i la d'ingrés de l' ens dependent i coherència de les mateixes amb el pressupost aprovat.

Acreditació de estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

Quan la proposta d' aportació sigui per actuacions concretes s'ha d'acreditar que ho són en el marc de les funcions que tinguin  atribuïdes.

Propostes d'aportacions a altres administracions públiques o a entitats institucionals que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen:

Que s'acredita que l'ens forma part del sector públic, mitjançant la seva inclusió en l'inventari d'ens del sector públic.

Que s'acredita que el Consell de Mallorca forma part de l'entitat dependent d'una altre administració pública.

Que s'aporta el pressupost de l'entitat degudament aprovat en el que consta l'aportació del Consell de Mallorca.

Que s'acredita que l'entitat està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

Propostes de reconeixements d'obligacions amb càrrec al capítol II i VI:

Que responen a despeses aprovades i compromeses amb fiscalització prèvia favorable, quan correspongui. En cas que hagi designació d'interventor o interventora per a la comprovació material de la inversió, que s'ha produït la intervenció de l'esmentada comprovació material de la inversió i que ha estat favorable.

Que existeix la documentació que justifica la realització de la despesa o reconeixement de l'obligació, que es determina a la base 25, degudament conformada.

La conformitat del responsable del contracte, o del tècnic responsable de la contractació en la documentació que justifica la realització de la despesa, o reconeixement de l'obligació implica:

Que els béns i serveis s'ajusten a la demanda formulada i, en el seu cas al plec de clàusules.

Que els preus (unitaris i/o totals) facturats són els del contracte o encàrrec.

Que es respecten els terminis d'execució estipulats.

En el cas de certificacions d'obra, que s'han formulat pel tècnic director o la tècnica directora de l'obra, i que s'ha donat audiència al contractista de la relació valorada i que en té la conformitat o si escau que s'han resolt les al·legacions formulades.

En general, tots aquells que deriven de la revisió del compliment del contracte o encàrrec.

Que en cas que s'efectuïn bestretes de les previstes a la LCSP està contemplada aquesta possibilitat en el plec de clàusules administratives particulars i que figura dipositada la garantia exigida.

Que en cas s'inclogui revisió de preus es compleixen els requisits establerts a la LCSP, no està exclosa aquesta possibilitat en el plec de clàusules administratives particulars

Que s'adjunta el contracte formalitzat en document administratiu o notarial signat pel secretari general quan el reconeixement de l'obligació sigui del primer certificat d'obra o del primer abonament corresponent al servei o subministrament.

Que s'acompanya l'acta de replanteig previ, quan la documentació que justifica el reconeixement de l'obligació sigui el primer certificat d'obra autoritzat pel director facultatiu.

Que s'acompanya l'acta de recepció o de comprovació de conformitat de l'obra i que existeix l'informe de l'oficina de supervisió de projectes, si escau, quan la documentació que justifica la realització de la despesa sigui la certificació final d'obra, autoritzada pel director o directora facultatiu.

Que s'acompanya l'acta o certificat de recepció de conformitat, parcial o total, segons pertoqui, quan la documentació que justifica el reconeixement de l'obligació sigui de subministraments o serveis.

Propostes de reconeixement d'obligacions derivades de concerts o contractes amb companyies d'assegurances per a la cobertura de despeses per assistència sanitària i farmacèutica:

Que el concert o contracte d'aplicació està degudament subscrit i en vigor.

Que existeix la documentació que justifica la realització de la despesa o reconeixement de l'obligació, que es determina a la base 25, degudament conformada.

La conformitat del responsable del contracte, o del tècnic responsable de la contractació en la documentació que justifica la realització de la despesa, o reconeixement de l'obligació implica:

Que els béns i serveis s'ajusten a la demanda formulada i, en el seu cas al plec de clàusules.

Que els preus (unitaris i/o totals) facturats són els del contracte o encàrrec.

Que es respecten els terminis d'execució estipulats.

En el cas de certificacions d'obra, que s'han formulat pel tècnic director o la tècnica directora de l'obra, i que s'ha donat audiència al contractista de la relació valorada i que en té la conformitat o si escau que s'han resolt les al·legacions formulades.

En general, tots aquells que deriven de la revisió del compliment del contracte o encàrrec.

Propostes de reconeixements d'obligacions d'aportacions a  unitats  institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública  (Organismes Autònoms, Consorcis adscrits integrats en el pressupost del Consell de Mallorca  i Fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local., exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca)

Quan es tracti de Organismes Autònoms i  Consorcis adscrits integrats en el pressupost del Consell de Mallorca serà suficient l'acord de concessió de l'aportació.

Quan es tracti de Fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril, quan l'aportació es destini al finançament global, és necessari l'acord de concessió de l'aportació i  l'informe d'auditoria de Comptes de l'òrgan interventor del Consell de Mallorca; si l'aportació s'hagués concedit per realitzar actuacions concretes, s'han de presentar els justificants de les actuacions dutes a terme  i l'acreditació del seu pagament dintre del termini de justificació que determini l'acord de concessió.

Propostes de reconeixements d'obligacions d'aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Comptes anuals de l'entitat degudament aprovades i auditades, referides a l'exercici en el qual es concedeix l'aportació, on consti expressament la destinació de l'aportació dinerària rebuda del Consell de Mallorca.

Quan es tracti d'ens dependents d'altres administracions que no s'hagin d'auditar, es podrà substituir els comptes anuals aprovats pel corresponent informe de la Intervenció, de l'administració que pertoqui, relatiu a l'aprovació del compte general, juntament amb el certificat del secretari que acrediti l'aprovació del mateix

Propostes de reconeixements d'obligacions de subvencions atorgades pel Consell de Mallorca a les quals resulti d'aplicació  l'Ordenança general de subvencions (excepte els que corresponguin a subvencions previstes nominativament en el pressupost)  i els reconeixements d'obligacions de subvencions que integren el Programa de cooperació econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals, de la mateixa manera que les subvencions que integren plans o instruments similars que tinguin per  objecte dur a terme funcions d'assistència i cooperació municipal, a les quals són aplicables supletòriament les disposicions de l'Ordenança general de subvencions.

Quan el reconeixement de l'obligació sigui degut a la justificació total o parcial de la subvenció es comprovarà:

Que responen a despeses aprovades i fiscalitzades de conformitat.

Que hi ha constància de la comprovació efectuada pel centre gestor d'acord amb el que disposa l'article 45 de l'Ordenança General de Subvencions la qual cosa es posarà de manifest mitjançant l'informe favorable del centre gestor donant  la conformitat als justificants o al  compte justificatiu presentat pel beneficiari.

La signatura de l'informe de la conformitat donada als justificants o al  compte justificatiu  presentat pel beneficiari,  comportarà la conformitat del signant en relació als aspectes següents:

Que el compte justificatiu s'ha presentat dins del termini fixat en la convocatòria i s'ajusta a la modalitat establerta en l'ordenança general de subvencions.

Que es respecten, en el seu cas, els percentatges de despesa subvencionable que s'han fixat en la convocatòria.

Que  s'ha realitzat l'activitat subvencionada i s'han assolit els objectius i les finalitats que en determinaren la concessió.

Que, si escau s'ha constatat la referència al suport del Consell de Mallorca en qualsevol acte, acció de publicitat o difusió dels programes, activitats, inversions o actuacions que siguin objecte de subvenció.

Que les despeses que es justifiquen guarden relació directa amb l'objecte de la subvenció i responen al període que es subvenciona.

Que no es subvencionen despeses no susceptibles de ser subvencionables.

Que la persona beneficiària ha pagat als creditors per raó de la despesa feta, amb anterioritat a l'acabament del període de justificació de la subvenció.

Que en el seu cas, s'ha reajustat l' import de la subvenció.

Que s'acredita en la forma establerta en la normativa reguladora de la subvenció que el beneficiari es troba al corrent d'obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat social i amb el Consell de Mallorca

Que s'ha acompanyat el certificat que determina l'article 48.5 de l'Ordenança General de Subvencions.

Que no s'observen causes per les quals la subvenció hagi de ser revocada o, en el cas de pagaments efectuats, que aquests hagin de ser reintegrats total o parcialment.

Que s'ha verificat el compliment d'altres requisits exigits  a  les bases i la convocatòria, o normativa específica reguladora de la subvenció, segons s'escaigui.

 Quan el reconeixement de l'obligació respongui a un pagament avançat de la subvenció es comprovarà:

 Que responen a despeses aprovades i fiscalitzades de conformitat.

Que consta informe favorable del centre gestor en el qual es manifesta:

Que la bestreta de la subvenció és possible atenent al que disposen les bases d'execució del pressupost, l'ordenança  general de subvencions i la normativa específica reguladora de la subvenció.

Que la quantia no supera les limitacions que imposin les normes anteriors.

Que si escau s'han constituït  les garanties establertes.

El règim general de fiscalització i intervenció prèvia plena serà d'aplicació respecte de la resta d'obligacions i expedients de despesa per als quals no es regula el règim de requisits bàsics a efectes de fiscalització limitada prèvia en aquesta base i per a les despeses de quantia indeterminada.

Les obligacions o despeses sotmeses a fiscalització o intervenció limitada prèvia, seran objecte d'una altra plena amb posterioritat dintre del marc de les actuacions de control financer que es planifiquin i incloguin en el programa de control financer anual que elaborarà la Intervenció General.

Ha de dir:

Base 25: Condicions per al reconeixement de l'obligació

D'acord amb l'article 59 del RD 500/1990, de 20 d'abril, abans del reconeixement de l'obligac s'haurà d'acreditar documentalment davant l'òrgan competent el fet d'haver realitzat la prestació o el dret del creditor de conformitat amb els acords i les circumstàncies que al seu moment varen autoritzar i comprometre la despesa, sense perjudici de la normativa específica de cada matèria.

Els documents que justifiquen la realització de la despesa o reconeixement de l'obligació seran:

Si es tracta de despeses de personal, seran les nòmines mensuals i les resolucions administratives que concedeixin qualsevol altre percepció.

Pel que fa a les subvencions seran: factures, minutes expedides a nom del beneficiari, memòria d'activitats o documents acreditatius d'haver complit amb la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció com a norma general.

En el cas de concessió de bestretes de part o de la totalitat de la subvenció concedida abans d'haver acreditat la realitzac de l'activitat, el justificant serà la resolució de concessió de la bestreta i l'aval bancari degudament constituït davant la Tresoreria del Consell de Mallorca per import mínim del 120% de l'import de la bestreta; i en el cas de les bestretes concedides amb caràcter excepcional pel conseller d'Economia i Hisenda abans d'haver acreditat la realitzac de l'activitat, d'acord amb el que disposen els punts 3 i 4 d'aquesta base, el justificant serà la resolució de concessió de l'esmentada bestreta.

Per a les aportacions del Consell Insular de Mallorca als seus organismes autònoms i consorcis adscrits, els pressuposts dels quals s'integrin en el pressupost general del Consell Insular de Mallorca tant si es destinen a finançar globalment la seva activitat com a realitzar actuacions concretes que s'han de dur a terme en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, així com les fundacions adscrites, subjectes al règim de control intern establert al RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit mitjançant control d'auditoria per part de la intervenció general del Consell de Mallorca i destinades a finançar globalment la seva activitat, serà suficient l'acord de concessió de l'aportació de  l'òrgan competent.

Les aportacions del Consell Insular de Mallorca a favor de les fundacions adscrites, subjectes al règim de control intern establert al RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit mitjançant control d'auditoria per part de la intervenció general del Consell de Mallorca i destinades a finançar actuacions concretes han de presentar el compte justificatiu de les actuacions dutes a terme abans de l'acabament del període de justificació determinat en l'acord de concessió.

En el cas de les aportacions dineràries a favor d'altres administracions públiques, o de les unitats institucionals públiques que en depenen, destinades al finançament global de l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen sempre que no resultin d'una convocatòria pública, serà justificant suficient els comptes anuals de l'entitat degudament aprovades i auditades, referides a l'exercici en el qual es concedeix l'aportació i un informe, per part de la administració que pertoqui o ens depenent d'aquest, acreditatiu del compliment dels requisits i les condicions del destí i comptabilització de l'aportació del Consell o bé, informe de la Intervenció, de l'administració de la qual depengui, relatiu a l'aprovació del compte general i en el que consti el compliment de l'aplicació i el destí de l'aportació del Consell de Mallorca.

Per a la resta de despeses, seran:

Les certificacions autoritzades pel facultatiu director de l'obra, pel responsable del contracte, o pel responsable tècnic del servei corresponent relatives a obres, o serveis de tracte successiu.

Els contractes establerts entre la corporació i tercers externs.

Les factures originals presentades pels proveïdors o subministradors de bens corresponents. Estan obligades a l'ús de la factura electrònica i a la seva presentac a través de FACe, les entitats que es determinen a l'article 4 de la llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creac del registre de factures en el sector públic. No obstant això, en aplicació del que preveu el referit article, s'exclouen les factures l'import de les quals sigui de fins a 5.000 euros (IVA inclòs) d'aquesta obligació.

Qualsevol altre document que justifiqui el dret del creditor com sentències judicials fermes, laudes arbitrals, resolucions administratives de sancions, de reintegraments de subvencions.

Als documents en els quals es justifica la realitzac de la despesa s'han de fer constar amb la data i degudament signades pel responsable del contracte en el seu cas, o pel cap de servei o funcionari que n'exerceixi les funcions, quan no s'hagi nomenat responsable del contracte, amb el vist i plau del secretari/secretària tècnica del departament, les següents diligències:

Si es tracta de factures dels proveïdors o subministradors de bens o efectes, “Rebut el Material o efecte i conforme amb indicació del nom i càrrec de qui firma.

Si es tracta de factures, contractes o certificacions per prestació de serveis: “Realitzat el servei i conforme” amb indicac del nom i càrrec de qui firma.

A les factures que es remetin des dels diferents centres dependents del Consell, hi constarà, a més de les diligències esmentades en els paràgrafs anteriors, una altra on s'indiqui el nombre de registre i l'aplicac on s'hagi d'imputar així com els requisits establerts a la instrucció d'us del registre comptable de factures i de les factures electròniques.

La firma electrònica mitjançant el programa informàtic a l'efecte implicarà que es considerin complerts els apartats anteriors.

A les certificacions autoritzades pel facultatiu director de l'obra o pel responsable del contracte o responsable tècnic del servei, quan es tracti de contractes de serveis de tracte successiu, s'adjuntarà la factura expedida per l'adjudicatari, degudament conformada i la relació valorada amb la conformitat de l'adjudicatari o les al·legacions que hi formuli.

En el cas que el document justificatiu de la despesa feta sigui el mateix contracte establert entre la Corporac i un tercer extern, el reconeixement de l'obligació es subjectarà a les condiciones que s'hi estipulin.

Base 33: Concepte de subvenció

Pel que fa a les aportacions a les que fa referència l'article 4 de l'Ordenança general de subvencions:

Es consideren unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca les següents:

•Els organismes autònoms dependents del Consell de Mallorca

•Les societats públiques mercantils i els consorcis adscrits els pressuposts dels quals s'integren el el pressupost general del Consell de Mallorca.

Les fundacions públiques adscrites al Consell de Mallorca, subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca.

Es consideren aportacions dineràries a favor d'altres administracions públiques, o de les unitats institucionals públiques que endepenen, les destinades al  finançament global de l'activitat de l'administració o unitat institucional depenent i sempre que el Consell de Mallorca hi formi part.

El règim jurídic dels supòsits exclosos a l'article 4  de  l'Ordenaça general de subvencions serà el que determini la seva normativa específica i acord de concessió, sense perjudici que per tot allò que no estigui previst, s'aplicarà supletòriament la normativa general en matèria de subvencions i en particular l'Ordenança general de subvencions.

Base 35: Regulació en matèria de subvencions

Suprimida aquesta base per acord del Ple de dia 11 d'abril de 2019

Base 51: No subjecció a la fiscalització prèvia

No estaran sotmesos a fiscalització prèvia els expedient de despesa pressupostària següents:

Les despeses de material no inventariable

Els contractes menors.

L'expedient de contractació en contractes menors es regirà i contindrà la documentació que disposa l'article 118 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la que es traspassen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014; en el sentit que disposin les instruccions, les pautes d'interpretació i d'aplicació de la legislació de la contractació pública de la Oficina independent de regulació i supervisió de la contractació (OIReScon) que seran obligatòries pel Consell de Mallorca.

Les despeses de caràcter periòdic i de tracte successiu una vegada fiscalitzada la despesa corresponent al període inicial de l'acte o el contracte del qual derivin, i les seves modificacions.

Els contractes, el pagament dels quals es verifiqui mitjançant el sistema de bestretes de caixa fixa o d'altre similar per realitzar pagaments menors, sempre que el valor estimat del contracte no excedeixi de 5.000 euros.

En els contractes menors, la intervenció validarà les propostes de documents comptables A i/o D amb el suport dels actes d'autorització o disposició de la despesa exemptes de fiscalització prèvia.

Quan es disposi ja de la factura, a més de la documentació que conforma l'expedient de contractació, s'aportarà:

Proposta de document comptable ADO en provisional.

Factura degudament conformada amb els requisits que determina la legislació vigent.

Proposta de resolució motivada d'aprovació del contracte menor així com d'autorització, disposició i reconeixement de l'obligació. (En tal cas, la resolució s'ha de sotmetre a intervenció limitada prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligacions no està exempta de intervenció prèvia).

La Intervenció validarà les propostes de documents comptables ADO prèvia comprovació que existeix intervenció limitada prèvia favorable de l'acte que conté el reconeixement d'obligacions d'acord amb el que determina la base 52.

El centre gestor ha de remetre una còpia escanejada de la resolució d'aprovació del contracte menor a l'Oficina de Responsabilitat Social o òrgan equivalent, a l'adreça ors@conselldemallorca.net, en el termini d'un mes des de la signatura de la resolució en tots els casos de contractes de valor estimat igual o inferior a 5.000 euros, quan l'adjudicatari sigui una entitat sense afany de lucre, de finalitat social i/o de comerç just (empreses d'inserció, centres especials d'ocupació d'iniciativa social, associacions, fundacions, cooperatives de treball i/o societats laborals).

Els contractes menors de valor estimat no superior a 5.000 euros (IVA exclòs), que no es tramitin mitjançant bestretes de caixa fixa, quan ja es disposi de la factura, s'han de sotmetre a intervenció limitada prèvia abans de la seva aprovació, atès que la fase de reconeixement d'obligació no resta exempta de intervenció prèvia. En aquests expedients serà suficient l'aportació de la factura, degudament conformada amb els requisits que determina la legislació vigent, l'acreditació de l'existència de crèdit i la proposta de resolució d'aprovació del contracte menor elevada a l'òrgan competent en què es concreti l'objecte del contracte. Aquesta concreció pot figurar en document annex a la proposta si es tracta de l'aprovació d'una relació de contractes menors.

S'han de tramitar mitjançant document comptable AD aquells contractes menors en els quals no sigui possible incorporar la factura corresponent al reconeixement de l'obligació abans de 31 de desembre.

La revisió dels expedients que figuren en aquesta base es realitzarà per la Intervenció General amb posterioritat dins de les actuacions de control financer que es planifiquin en el Pla Anual de Control Financer.

Base 52: Règim especial de fiscalització prèvia limitada

En aplicació del que disposa l'article 219.2 del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s'acorda la substitució de la fiscalització prèvia plena per fiscalització prèvia limitada i es determinen els requisitssics i addicionals que es consideren essencials, en relac als següents expedients de despesa i obligacions :

Els expedients de contractació de funcionaris de carrera i interins i de personal laboral fixo i temporal.

Els expedients d'aprovació de sous i altres percepcions del personal.

Els expedients d'aprovació i reconeixement de la quota patronal a la seguretat social, de prestacions socials o de concessió de bestretes al personal a càrrec de la Corporació.

Els tributs de qualsevol naturalesa així com els recàrrecs que vinguin associats al mateixos.

Les despeses consignades als capítols 3 i 9 relatives a la càrrega financera i altres despeses corresponents a les operacions de crèdit.

Les aportacions a  unitats  institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública: Organismes autònoms, consorcis adscrits i fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenc general del Consell de Mallorca.

Les aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administrac o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Les execucions de sentències judicials.

Els reconeixements d'obligacions de despeses dels capítol 2 i 6.

Els reconeixements d'obligacions derivats de concerts o contractes amb companyies d'assegurances per a la cobertura de despeses per assistència sanitària i farmacèutica.

Els reconeixements d'obligacions d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública (Organismes autònoms, consorcis adscrits i fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 427/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca).

Els reconeixements d'obligacions d'aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen per al finançament global  de l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Els reconeixements d'obligacions de subvencions atorgades pel Consell de Mallorca a les quals resulti d'aplicació l'Ordenança general de subvencions (excepte les que corresponguin a subvencions previstes nominativament en el pressupost) i els reconeixements d'obligacions de subvencions que integren el Programa de cooperac econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals, de la mateixa manera que les subvencions que integren plans o instruments similars que tinguin per objecte dur a terme funcions d'assistència i cooperac municipal, a les quals són aplicables supletòriament les disposicions de l'Ordenança general de subvencions.

En la fiscalització prèvia referida als esmentats tipus d'expedients, l'òrgan interventor ha de comprovar que compleixen com a regla general el requisits bàsics següents :

L'existència de crèdit pressupostari i que el proposat és l'adequat i suficient a la naturalesa de la despesa o obligac que es proposa contreure.

S'entén que el crèdit és adequat quan financi obligacions a contraure o nascudes i no prescrites a càrrec de la tresoreria del Consell de Mallorca i compleixi els requisits dels articles 172 (especialitat i limitació) i 176 (temporalitat) del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

En els supòsits que el crèdit pressupostari doni cobertura a despeses amb finançament afectat, es comprovarà que els recursos que les financen són executius mitjançant l'aportació de documents fefaents que n'acreditin la seva efectivitat.

Quan es tracti de contraure compromisos pluriennals, es comprovarà as que compleixen el que disposa l'article 174 del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.

Que les obligacions o despeses es generen per òrgan competent.

iv) en tot cas se comprovarà la competència de l'òrgan de contractació, de l'òrgan que concedeix o de l'òrgan competent per a l'aprovació de l'expedient concret, quan aquest òrgan no tingui atribuïda la facultat per a l'aprovació de la despesa de què es tracti.

Que a més, dels requisitssics establerts en el apartats a) i b) anteriors, es compleixen els extrems addicionals, que es relacionen, considerats essencials en els següents tipus d'expedients:

Propostes de contractació de personal laboral fix i funcionaris de carrera:

Que incorporen el certificat acreditatiu, expedit per l'òrgan competent que el llocs a cobrir figuren detallats en les respectives relacions o catàlegs de llocs de feina i que estan vacants.

Que s'ha complimentat el requisit de publicitat de les corresponents convocatòries en els termes establerts per la normativa que en cada cas resulti d'aplicació.

Que s'acrediten els resultats del procés selectiu mitjançant document expedit per l'òrgan competent.

Que s'acredita que el contracte que se formalitza s'adequa al que disposa la normativa vigent

Que les retribucions que s'assenyalen en el contracte s'ajusten al conveni col·lectiu i a la normativa que resulti d'aplicac i, si es tractés d'un contracte al marge del conveni, que existeix autoritzac dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernitzac i Func Pública.

Propostes de contractació de personal laboral temporal i funcionaris interins:

Que existeix l'autoritzac conjunta dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernitzac i Func Pública.

Que s'han seguit els criteris de selecció establerts en la normativa vigent.

Que s'acrediten els resultats del procés selectiu mitjançant document expedit per l'òrgan competent.

Que s'acredita que el contracte que es formalitza s'adequa al que disposa la normativa vigent.

En el supòsit de contractac de personal amb càrrec als crèdits d'inversions es verificarà l'existència de l'informe del servei jurídic del Departament de què es tracti, sobre la modalitat de contractac temporal utilitzada i sobre que s'observen en les clàusules del contracte, els requisits i formalitats exigits per la legislac laboral.

Que s'acredita que les retribucions que s'assenyalen en el contracte s'ajusten al conveni col·lectiu i a la normativa que resulti d'aplicació i, si es tracta d'un contracte al marge del conveni que existeix autoritzac dels Departaments d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernitzac i Func Pública.

En el cas que la contractac d'aquest personal tingui lloc mitjançant un Pla de contractació, es comprovaran els extrems anteriors, excepte els inclosos en les lletres b) c) i d), que se substituiran per la verificació que els contractes que podran ser celebrats a l'emparament del Pla s'adeqüen al que disposa la normativa vigent, així com que l'esmentat Pla con una descripció del procés selectiu que se seguirà en aplicació del mateix.

Pròrrogues de contractes laborals:

Que existeix l'autoritzac conjunta dels consellers o conselleres d'Economia i Hisenda i de Serveis Generals, Modernitzac i Func Pública

Que s'acredita que la durada del contracte no supera el termini establert en la legislació vigent.

Nòmines de retribucions del personal:

Que les nòmines estan signades pel cap de servei responsable de la seva formació i que es proposa la seva autoritzac a l'òrgan competent.

Comprovació aritmètica de lamina mensual que es realitzarà efectuant el quadre total de la nòmina amb el que resulti del mes anterior, més la suma algebraica de les variacions incloses en la nòmina del mes de què es tracti.

Que existeix la justificació documental limitada als següents supòsits d'alta i variació en nòmina, amb l'abast que s'indica:

Alts càrrecs: Còpia de l'acord de nomenament o document en què s'indiqui la data de publicació oficial, diligència de la corresponent presa de possessió i verificació de les retribucions.

Personal en règim estatutari de nou ingrés: Acord de nomenament, diligència de la corresponent presa de possessió i verificació que les retribucions estan d'acord amb el grup i lloc de treball.

Personal laboral de nou ingrés: còpia del pla o de l'expedient de contractació en que va ser exercida la fiscalització prèvia de la despesa i del contracte formalitzat, en qualsevol cas.

La resta d'obligacions reflectides a la nòmina, així com els actes que les generen, s'inclouran dintre de l'àmbit de les actuacions pròpies del control financer permanent.

Expedients de reclamacions per salaris de tramitació en judicis per acomiadament i quotes a la seguretat social associades:

Que s'aporta certificat del Jutjat de lo social, amb testimoni de la sentència declaratòria de l'acomiadament improcedent, i que en consta la fermesa.

Que s'aporta proposta de resolució a elevar a l'òrgan competent per resoldre l'expedient de reclamac per salaris de tramitac en judicis per acomiadament.

Que s'aporta el justificant de l'abonament previ per l'empresari dels salaris de tramitació i de l'ingrés de les quotes a la seguretat social associades als mateixos.

Propostes d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública (Organismes autònoms, Consorcis adscrits i Fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 427/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local, exercit per part de la intervenció general del Consell de Mallorca).

Concordança entre les operacions de compromís de despesa del Consell de Mallorca i la d'ingrés de l' ens dependent i coherència de les mateixes amb el pressupost aprovat.

Acreditació de estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

Quan la proposta d' aportació sigui per actuacions concretes s'ha d'acreditar que ho són en el marc de les funcions que tinguin atribuïdes.

Propostes d'aportacions a altres administracions públiques o a entitats institucionals que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen:

Que s'acredita que l'ens forma part del sector públic, mitjançant la seva inclusió en l'inventari d'ens del sector públic.

Que s'acredita que el Consell de Mallorca forma part de l'entitat dependent d'una altre administració pública.

Que s'aporta el pressupost de l'entitat degudament aprovat en el que consta l'aportació del Consell de Mallorca.

Que s'acredita que l'entitat està al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca.

Propostes de reconeixements d'obligacions amb càrrec al capítol II i VI:

Que responen a despeses aprovades i compromeses amb fiscalitzac prèvia favorable, quan correspongui. En cas que hagi designació d'interventor o interventora per a la comprovació material de la inversió, que s'ha produït la intervenció de l'esmentada comprovació material de la inversió i que ha estat favorable.

Que existeix la documentació que justifica la realitzac de la despesa o reconeixement de l'obligació, que es determina a la base 25, degudament conformada.

La conformitat del responsable del contracte, o del tècnic responsable de la contractac en la documentació que justifica la realització de la despesa, o reconeixement de l'obligac implica:

Que els béns i serveis s'ajusten a la demanda formulada i, en el seu cas al plec de clàusules.

Que els preus (unitaris i/o totals) facturats són els del contracte o encàrrec.

Que es respecten els terminis d'execució estipulats.

En el cas de certificacions d'obra, que s'han formulat pel tècnic director o la tècnica directora de l'obra, i que s'ha donat audiència al contractista de la relac valorada i que en la conformitat o si escau que s'han resolt les al·legacions formulades.

En general, tots aquells que deriven de la revisió del compliment del contracte o encàrrec.

Que en cas que s'efectuïn bestretes de les previstes a la LCSP està contemplada aquesta possibilitat en el plec de clàusules administratives particulars i que figura dipositada la garantia exigida.

Que en cas s'inclogui revisió de preus es compleixen els requisits establerts a la LCSP, no està exclosa aquesta possibilitat en el plec de clàusules administratives particulars

Que s'adjunta el contracte formalitzat en document administratiu o notarial signat pel secretari general quan el reconeixement de l'obligac sigui del primer certificat d'obra o del primer abonament corresponent al servei o subministrament.

Que s'acompanya l'acta de replanteig previ, quan la documentac que justifica el reconeixement de l'obligació sigui el primer certificat d'obra autoritzat pel director facultatiu.

Que s'acompanya l'acta de recepc o de comprovació de conformitat de l'obra i que existeix l'informe de l'oficina de supervisió de projectes, si escau, quan la documentació que justifica la realitzac de la despesa sigui la certificac final d'obra, autoritzada pel director o directora facultatiu.

Que s'acompanya l'acta o certificat de recepció de conformitat, parcial o total, segons pertoqui, quan la documentació que justifica el reconeixement de l'obligac sigui de subministraments o serveis.

Propostes de reconeixement d'obligacions derivades de concerts o contractes amb companyies d'assegurances per a la cobertura de despeses per assistència sanitària i farmacèutica:

Que el concert o contracte d'aplicació està degudament subscrit i en vigor.

Que existeix la documentació que justifica la realitzac de la despesa o reconeixement de l'obligació, que es determina a la base 25, degudament conformada.

La conformitat del responsable del contracte, o del tècnic responsable de la contractac en la documentació que justifica la realització de la despesa, o reconeixement de l'obligac implica:

Que els béns i serveis s'ajusten a la demanda formulada i, en el seu cas al plec de clàusules.

Que els preus (unitaris i/o totals) facturats són els del contracte o encàrrec.

Que es respecten els terminis d'execució estipulats.

En el cas de certificacions d'obra, que s'han formulat pel tècnic director o la tècnica directora de l'obra, i que s'ha donat audiència al contractista de la relac valorada i que en la conformitat o si escau que s'han resolt les al·legacions formulades.

En general, tots aquells que deriven de la revisió del compliment del contracte o encàrrec.

Propostes de reconeixements d'obligacions d'aportacions a unitats institucionals públiques dependents del Consell de Mallorca tant si es destinen al finançament global com a actuacions concretes en el marc de les funcions que tenen atribuïdes, sempre que no resultin d'una convocatòria pública  (Organismes Autònoms, Consorcis adscrits integrats en el pressupost del Consell de Mallorca i Fundacions adscrites subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril pel qual es desenvolupa el règim jurídic de control intern en les entitats del sector públic local., exercit per part de la intervenc general del Consell de Mallorca)

Quan es tracti de Organismes Autònoms,  Consorcis  i Fundacions públiques adscrites al Consell de Mallorca subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril, exercit per part de la intervenció general del Consell i  sempre que l'aportació a la fundació es destini al finançament global (capítols 4, 7 i/o 8 segons pressupost aprovat), serà suficient l'acord de concessió de l'aportació.

Quan es tracti de Fundacions públiques adscrites al Consell de Mallorca subjectes al règim de control intern establert en el RD 424/2017, de 28 d'abril, exercit per part de la intervenció general del Consell, i quan l'aportació s'hagués concedit per realitzar actuacions concretes, s'han de presentar els justificants de les actuacions dutes a terme abans de l'acabament del període de justificació determinat en l'acord de concessió.

Propostes de reconeixements d'obligacions d'aportacions a altres administracions públiques o unitats institucionals públiques que en depenen destinades a finançar globalment l'activitat de l'administració o de la unitat institucional a la qual es destinen.

Comptes anuals de l'entitat degudament aprovades i auditades, referides a l'exercici en el qual es concedeix l'aportació i  un informe, per part de la administració que pertoqui o ens depenent d'aquesta,  acreditatiu del compliment dels requisits i les condicions del destí i comptabilització de l'aportació del Consell,  o bé, informe de la Intervenció, de l'administració de la qual depengui, relatiu a l'aprovació del compte general i en el que consti el compliment de l'aplicació i el destí de l'aportació del Consell de Mallorca.

Propostes de reconeixements d'obligacions de subvencions atorgades pel Consell de Mallorca a les quals resulti d'aplicació l'Ordenança general de subvencions (excepte els que corresponguin a subvencions previstes nominativament en el pressupost) i els reconeixements d'obligacions de subvencions que integren el Programa de cooperac econòmica de l'Estat a les inversions de les entitats locals, de la mateixa manera que les subvencions que integren plans o instruments similars que tinguin per objecte dur a terme funcions d'assistència i cooperac municipal, a les quals són aplicables supletòriament les disposicions de l'Ordenança general de subvencions.

Quan el reconeixement de l'obligac sigui degut a la justificació total o parcial de la subvenció es comprovarà:

Que responen a despeses aprovades i fiscalitzades de conformitat.

Que hi ha constància de la comprovac efectuada pel centre gestor d'acord amb el que disposa l'article 45 de l'Ordenança General de Subvencions la qual cosa es posarà de manifest mitjançant l'informe favorable del centre gestor donant la conformitat als justificants o al compte justificatiu presentat pel beneficiari.

La signatura de l'informe de la conformitat donada als justificants o al compte justificatiu presentat pel beneficiari, comportarà la conformitat del signant en relació als aspectes següents:

 Que el compte justificatiu s'ha presentat dins del termini fixat en la convocatòria i s'ajusta a la modalitat establerta en l'ordenança general de subvencions.

Que es respecten, en el seu cas, els percentatges de despesa subvencionable que s'han fixat en la convocatòria.

Que s'ha realitzat l'activitat subvencionada i s'han assolit els objectius i les finalitats que en determinaren la concessió.

Que, si escau s'ha constatat la referència al suport del Consell de Mallorca en qualsevol acte, acc de publicitat o difusió dels programes, activitats, inversions o actuacions que siguin objecte de subvenció.

Que les despeses que es justifiquen guarden relac directa amb l'objecte de la subvenc i responen al període que es subvenciona.

Que no es subvencionen despeses no susceptibles de ser subvencionables.

Que la persona beneficiària ha pagat als creditors per raó de la despesa feta, amb anterioritat a l'acabament del període de justificació de la subvenció.

Que en el seu cas, s'ha reajustat l' import de la subvenció.

Que s'acredita en la forma establerta en la normativa reguladora de la subvenció que el beneficiari es troba al corrent d'obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat, amb la Seguretat social i amb el Consell de Mallorca

Que s'ha acompanyat el certificat que determina l'article 48.5 de l'Ordenança General de Subvencions.

Que no s'observen causes per les quals la subvenció hagi de ser revocada o, en el cas de pagaments efectuats, que aquests hagin de ser reintegrats total o parcialment.

Que s'ha verificat el compliment d'altres requisits exigits a les bases i la convocatòria, o normativa específica reguladora de la subvenció, segons s'escaigui.

 Quan el reconeixement de l'obligació respongui a un pagament avançat de la subvenció es comprovarà:

 Que responen a despeses aprovades i fiscalitzades de conformitat.

Que consta informe favorable del centre gestor en el qual es manifesta:

Que la bestreta de la subvenc és possible atenent al que disposen les bases d'execuc del pressupost, l'ordenança  general de subvencions i la normativa específica reguladora de la subvenció.

Que la quantia no supera les limitacions que imposin les normes anteriors.

Que si escau s'han constituït  les garanties establertes.

 El règim general de fiscalitzac i intervenció prèvia plena serà d'aplicac respecte de la resta d'obligacions i expedients de despesa per als quals no es regula el règim de requisitssics a efectes de fiscalitzac limitada prèvia en aquesta base i per a les despeses de quantia indeterminada.

 Les obligacions o despeses sotmeses a fiscalitzac o intervenc limitada prèvia, seran objecte d'una altra plena amb posterioritat dintre del marc de les actuacions de control financer que es planifiquin i incloguin en el programa de control financer anual que elaborarà la Intervenció General.

SEGON.- Aquest acord aprovatori serà considerat definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, i entrarà en vigor, una vegada s'hagi complit el que disposa l'article 112.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, i també l'article 169 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat pel RDLEG 2/2004, de 5 de març.”

Contra aquest acord, que exhaureix la via administrativa, els interessats legitimats a què es refereix l'article 170.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la publicació d'aquest acord. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant l'anterior, podeu exercitar, si escau, qualsevol altre recurs que considereu pertinent.

 

Palma 11 de juny de 2019

Per delegació del  president, el secretari general

(Decret de 17 de juliol de 2015, BOIB núm. 114, de 28 de juliol de 2015)

 Jeroni M. Mas Rigo