Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 6013
Bases per a la creació d'una borsa de treball de policies locals interins de l'ajuntament de Santa Eulària des Riu
Per Decret d'Alcaldia de data 30 de maig de 2019 s'ha adoptat el següent acord:
“[…] PRIMER. Aprovar la convocatòria i les Bases, que es detallen a continuació, que han de regir la creació d'una borsa de treball de policies locals interins de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
SEGON. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al Tauler digital d'anuncis del web municipal (www.santaeulalia.net).
Bases per a la creació d'una borsa de treball de Policies Locals interins de l'ajuntament de Santa Eulària des Riu
1. Objecte de la convocatòria.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la constitució d'una borsa de treball de Policies Locals per atendre temporalment necessitats urgents de contractació de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.
2. Publicació convocatòria i anuncis.
La present convocatòria es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i al tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament, sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació de sol·licituds.
Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament
3. Legislació aplicable.
- Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
- la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
- Altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Requisits de les persones aspirants.
Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:
a) Tenir nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complerts.
c) Estar en possessió del títol de batxiller, tècnic o equivalent o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
d) Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació de la categoria policia local, expedit per l'Escola Balear d'Administracions Públiques, i en plena validesa.
e) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre d'exclusions que estableix l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.
f) No haver estat separat del servei de cap administració pública per expedient disciplinari, ni estar en situació d'inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrec públics per resolució judicial.
g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
h) Posseir els permisos de conduir de les classes A2 i B en vigor.
i) Comprometre a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració expressa.
j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana del nivell B2.
k) Acreditar el pagament de la taxa per drets d'examen.
5. Taxa per drets d'examen.
La taxa per drets d'examen és de 17 euros, i pot ser ingressada a:
- Caixa de la Corporació: carrer Marià Riquer Wallis, nº 4 planta baixa, de dilluns a divendres de 8:15 a 13:30 hores.
- BANKIA (indicant DNI i concepte): ES10 2038 3386 9764 0000 0186.
L'impagament de la taxa dins el termini de presentació de sol·licituds determinarà l'exclusió de l'aspirant.
Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i forma prevista en aquestes bases.
6. Presentació de sol·licituds i documentació adjunta.
Les sol·licituds per participar en aquesta convocatòria s'hauran de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en model normalitzat, dins el termini de vint dies hàbils, comptats a partir del següent al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. Si l'últim dia de presentació caigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
Les sol·licituds que es registrin fora del termini seran excloses i determinarà la no admissió de la persona aspirant a aquesta convocatòria.
Si les sol·licituds es presenten en la forma que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, s'haurà de remetre còpia de la sol·licitud, on consti la data de remissió, al departament de Recursos Humans per correu electrònic a l'adreça rrhh@Santaeularia.com. Sense el compliment d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament fora del termini de presentació no seran admeses.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar a la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels aspirants tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el desenvolupament de la convocatòria de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
El model normalitzat de sol·licitud es troba a disposició de les persones interessades al Registre General i en la pàgina web de l'Ajuntament http://www.santaeulalia.net/index.php/es/ayuntamiento/impresos.
Les persones aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació, excepte si aquesta obrés ja en poder de l'Ajuntament, en el cas s'haurà d'identificar l'expedient en el qual es troba la documentació perquè aquesta pugui ser localitzada.
a) Document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
b) Diploma, o certificat emès per l'EBAP, que acrediti haver superat el curs bàsic de capacitació de Policia Local, degudament actualitzat.
c) Titulació exigida.
d) Declaració responsable que l'interessat compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.
e) Certificat del nivell de coneixement de llengua catalana emès per l'organisme competent en matèria de política lingüística del govern de les Illes Balears, o bé dels títols, diplomes i certificats equivalents d'acord amb la normativa vigent.
f) Permisos de conducció A2 i B en vigor, o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.
g) Justificant d'haver abonat els drets d'examen.
h) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats.
El fet d'aparèixer a la llista de persones admeses no significa el reconeixement que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que formin part de la borsa i siguin propostes per ocupar un lloc de treball han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base quarta, abans del seu nomenament.
7. Protecció de dades personals.
D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, les dades contingudes en la sol·licitud d'admissió i la resta de documentació presentada pels aspirants o la generada a resultes de la present convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades personals del que és responsable l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, la finalitat és dur a terme els processos de selecció de personal de la Corporació.
Les dades personals necessàries (nom i cognoms i DNI) podran ser utilitzats per dur a terme les publicacions pròpies del procés de selecció.
Els aspirants poden exercir en tot moment els drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició de les seves dades, dirigint-se a la Secretaria General de l'Ajuntament situada en Plaça Espanya, nº 1, codi postal 07840 de Santa Eulària des Riu.
8. Admissió d'aspirants.
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils en què es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d'inici del procés selectiu, que serà publicada al tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament.
Els aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per a esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. En cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables es considerarà que desisteixen de la seva petició. Dins d'aquest termini no es podrà presentar documentació que s'hagi de valorar com a mèrit en la fase de concurs.
Les al·legacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució en el termini màxim de cinc dies hàbils, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.
En cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, aquesta s'entendrà elevada a definitiva a partir del dia següent al de finalització del termini d'esmena de defectes, i no serà necessari la seva publicació.
Els errors materials o de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.
9. Tribunal qualificador.
L'òrgan de selecció és col·legiat i la seva composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es procurarà, així mateix, la paritat entre dona i home.
El personal d'elecció o de lliure designació política, els funcionaris interins i el personal eventual no pot formar part dels òrgans de selecció. Tampoc poden formar part els representants dels empleats públics, sense perjudici de les funcions de vigilància i supervisió del bon desenvolupament del procediment selectiu. Els representants sindicals que participin en el procediment selectiu, amb aquestes funcions de vigilància i supervisió, han d'estar acreditats i com a màxim pot haver un per cada sindicat amb un màxim de quatre en cada procediment.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual, i no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
A aquests efectes cada organització sindical amb representació a la Mesa General de Negociació de Personal Funcionari de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu, podrà designar un representant i ho ha de notificar al departament de Recursos Humans amb antelació suficient a l'inici del procés, el qual ho comunicarà a la Presidència del Tribunal.
El Tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents.
a) President: designat per l'ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b) Vocals: un vocal proposat per la Direcció General d'Interior, Emergències i Justícia, competent en matèria de coordinació de les policies locals, un altre proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública i un designat per l'ajuntament convocant.
c) Secretari: designat per l'ajuntament convocant amb veu i vot.
Els membres hauran d'estar en possessió d'una titulació acadèmica de nivell igual o superior que l'exigit a les persones aspirants.
Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o de qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del president titular o del suplent, el primer designarà d'entre els vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el president titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el vocal de més edat amb dret a vot.
Les decisions adoptades pel Tribunal podran ser recorregudes en les condicions establertes en l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització d'aquesta convocatòria, per a l'adequada interpretació de les bases, i en tot el no previst en les bases de la convocatòria.
El tribunal ha de prendre els acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en darrer lloc, el president.
Als efectes previstos en el Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
10. Puntuació i ordre de prelació
L'ordre de prelació de la borsa es determinarà tenint en compte els següents mèrits:
- Curs bàsic de policia local de l'EBAP. Es tindrà en compte la nota final obtinguda.
- Serveis prestats i reconeguts com a policia local. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,5 punts.
En cas d'empat, l'ordre de prelació es dirimirà per sorteig.
11. Resolució de la convocatòria
Acabada la valoració dels mèrits aportats, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants en el tauler digital d'anuncis de l'Ajuntament.
Les persones interessades disposaran d'un termini de 2 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal.
Un cop examinades les reclamacions o realitzada la revisió de la valoració, si escau, el tribunal farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. La llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir cap reclamació, la llista provisional s'entendrà definitiva a partir del dia següent al de la finalització del termini de reclamacions.
D'acord amb l'esmentada llista, el Tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia, proposta de constitució de la borsa de treball.
12. Disponibilitat dels aspirants
Estaran en situació de disponibilitat tots els membres de la borsa que no incorrin en alguna de les causes que s'indiquen a continuació.
Causes de indisponibilitat:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o acolliment permanent o preadoptiu, inclòs el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis, en el moment de la crida, com a personal funcionari interí o personal funcionari de carrera de la policia local en un municipi de les Illes Balears.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Exercir funcions sindicals en el moment de la crida.
i) Estar en situació de serveis especials en el moment de la crida.
Els aspirants quedaran en situació de indisponibilitat quan es produeixi el fet que motiva la seva causa i, en tot cas, quan l'Ajuntament tingui constància que es dóna aquesta causa. Es romandrà en situació de indisponibilitat fins que els aspirants comuniquin a l'Ajuntament el cessament de la causa que la va motivar.
Mentre els aspirants estiguin en situació de indisponibilitat en la borsa, no se'ls podrà oferir cap lloc de treball.
13. Crida, renúncia i motius de pèrdua de la posició en la borsa de treball
Quan sigui necessari incorporar a un aspirant de la borsa, es realitzarà la crida per estricte ordre de puntuació, i comunicar a la persona aspirant disponible que correspongui, el lloc i el termini en què haurà de presentar-se.
Les crides es realitzaran per qualsevol sistema que permeti tenir constància de la recepció de l'oferta, o d'haver intentat la comunicació infructuosament.
Si en el termini de 48 hores la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat, s'entendrà que renuncia a ocupar el lloc de treball.
Les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita al lloc de treball proposat perdran la posició assignada per la seva puntuació i romandran en l'últim lloc de la borsa, amb una puntuació de zero punts. L'ordre de prelació de les persones amb puntuació zero es fixarà per la data de renúncia.
També perdran la seva posició i quedaran amb una puntuació de zero punts les persones que renunciïn voluntàriament al lloc de treball com a funcionaris interins.
Les causes de indisponibilitat que preveu la base 12 d'aquesta convocatòria són motius justificats per a la no incorporació i s'han d'acreditar dins el termini indicat. En aquests casos, els aspirants no perdran la seva posició en la borsa i passaran a estar en situació de indisponibilitat.
Els aspirants en situació de indisponibilitat que vulguin seguir formant part de la borsa, estan obligats a comunicar la fi de la situació en un termini no superior a cinc dies hàbils des que aquesta finalitzi. La manca de comunicació en termini determinarà la pèrdua de la posició assignada per la seva puntuació i romandran en l'últim lloc de la borsa amb una puntuació de zero punts. Per determinar el seu ordre de prelació es tindrà en compte la data de recepció de la comunicació de fi de la situació.
Els aspirants amb una puntuació de zero punts que acceptin un lloc de treball a l'Ajuntament, recuperaran, un cop cessin en el lloc, la seva posició original a la borsa amb la puntuació que correspongui, sempre que la pèrdua del lloc de treball no hagi estat per renúncia voluntària.
14. Incidències
El tribunal està facultat per resoldre els dubtes, discrepàncies, peticions i suggeriments que s'originin durant el desenvolupament d'aquest procés, i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
15. Impugnació.
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
16. Vigència
Aquesta borsa tindrà, com a màxim, una vigència de dos anys, comptats a partir de la data de constitució.
Santa Eulària des Riu, 13 de juny de 2019
L'Alcalde en funcions
Vicente Marí Torres