Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 5998
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 5 de juny de 2019 per la qual es convoquen ajudes complementàries per a alumnes de les Illes Balears que participen en programes institucionals de mobilitat per cursar part dels estudis universitaris a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) durant l’any acadèmic 2018-2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La mobilitat dels estudiants és un dels pilars fonamentals de l'espai europeu d'educació superior (EEES). La Declaració de Bolonya va establir les bases per construir un espai europeu d'educació superior organitzat conforme a certs principis (qualitat, mobilitat, diversitat, competitivitat) i orientat a assolir els dos objectius estratègics que s'indiquen a continuació, entre altres: incrementar l'ocupació a la Unió Europea i convertir el sistema europeu de formació superior en un pol d'atracció per a estudiants i professors d'altres parts del món.

La Declaració de Bolonya recull els sis objectius següents:

· Adoptar un sistema de titulacions fàcilment comprensible i comparable, mitjançant la implantació, entre altres aspectes, d'un suplement al diploma.

· Adoptar un sistema basat, fonamentalment, en dos cicles principals.

· Establir un sistema de crèdits, com el sistema ECTS.

· Promoure la cooperació europea en matèria d'avaluació de la qualitat a fi d'elaborar criteris i metodologies comparables.

· Promoure la necessària dimensió europea en l'ensenyament superior, especialment en relació amb el desenvolupament curricular.

· Promoure la mobilitat mitjançant l'eliminació dels obstacles que impedeixen el ple exercici de la lliure circulació d'estudiants, professors i personal administratiu de les universitats i altres institucions de l'ensenyament superior europeu.

El procés de Bolonya forma part dels objectius de les estratègies «Educació i formació 2020» i «Europa 2020».

S'ha de remarcar que la Declaració de Bolonya té caràcter polític: enuncia una sèrie d'objectius i uns instruments per aconseguir-los, però no fixa uns deures jurídicament exigibles. Aquesta convocatòria pretén ajudar a assolir aquests objectius, en la mesura que contribueix a eliminar els obstacles a la mobilitat dels estudiants de les Illes Balears que participen en programes de mobilitat a qualsevol universitat de la UE-28.

D'aquesta compensació econòmica per a mobilitat se'n poden beneficiar, si compleixen uns requisits acadèmics mínims pel que fa als crèdits dels quals s'han d'haver matriculat, els alumnes de les Illes Balears que s'hagin de desplaçar fora de l'illa on resideixen per participar en aquests programes.

L'Euroregió Pirineus Mediterrània, creada el 29 d'octubre de 2004, és un projecte de cooperació política entre les Illes Balears, Catalunya i Occitània (abans, Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus) amb l'objectiu de crear al nord-oest de la Mediterrània un pol de desenvolupament sostenible basat en la innovació i la integració social i econòmica del territori i contribuir a la construcció d'una Europa unida, solidària i acostada als ciutadans.

Els reptes que té són aconseguir l'afirmació com a territori de projectes a escala europea, defensar amb una mateixa veu projectes essencials per al desenvolupament equilibrat i sostenible, millorar la competitivitat tot situant les persones al cor de l'acció i convertir-se en un pol d'innovació i creixement mitjançant els vincles teixits entre els centres tecnològics, científics i culturals respectius.

Per situar la formació dels alumnes universitaris de les Illes Balears a un nivell de qualitat semblant al de la resta de països de la Unió Europea i per facilitar la mobilitat internacional d'alumnes entre els diferents centres d'ensenyament superior, la Conselleria d'Educació i Universitat concedeix ajudes complementàries per a alumnes residents a les Illes Balears que cursen part dels estudis universitaris a l'estranger.

La Conselleria d'Educació i Universitat, atès l'interès que té per desenvolupar projectes conjunts dins l'àmbit de l'Euroregió i l'acceptació de les ajudes en anys anteriors, considera estratègic mantenir una línia específica d'ajudes de mobilitat internacional durant l'any acadèmic 2018-2019, sobretot en el context d'adaptació obligada del sistema universitari espanyol a les directrius de l'espai europeu d'educació superior i tenint en compte l'Acord de l'Euroregió Pirineus Mediterrània de 18 de juny de 2009 de fomentar la mobilitat internacional en el si de l'Eurocampus Pirineus Mediterrània. Per tot plegat, en aquesta convocatòria de subvencions s'hi inclouen ajudes per a aquests desplaçaments. A més, s'estableixen com a àrees prioritàries les temàtiques considerades estratègiques per a l'Eurocampus, que són les següents: plataformes tecnològiques relacionades amb la salut, agroalimentació, biotecnologia i turisme.

El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), correspon al conseller d'Educació i Universitat aprovar aquesta convocatòria mitjançant una resolució.

També són aplicables a aquesta Resolució la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Finalment, mitjançant un acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 es va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10 de març), modificat mitjançant una resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 26 de març de 2019 (BOIB núm. 42, de 2 d'abril), en el qual estan incloses les ajudes objecte d'aquesta convocatòria.

Per tot això, tenint en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2019, i amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

Primer

Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, d'ajudes complementàries per a alumnes de les Illes Balears que participen en programes institucionals de mobilitat per cursar part dels estudis universitaris a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) durant l'any acadèmic 2018-2019.

Segon

Aprovar els termes d'aquesta convocatòria, que consten en l'annex 1, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

Tercer

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El recurs potestatiu de reposició s'entén desestimat si no s'ha resolt i no se n'ha notificat la resolució en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-lo interposat. En aquest cas, resta expedita la via jurisdiccional contenciosa administrativa en els termes que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Contra aquesta Resolució, també s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998.

  

Palma, 5 de juny de 2019

El conseller d'Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

  

 

ANNEX 1

Normes generals i particulars de les ajudes complementàries per a alumnes de les Illes Balears que participen en programes institucionals de mobilitat per cursar part dels estudis universitaris a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) durant l'any acadèmic 2018-2019

1. Objecte

L'objecte d'aquesta Resolució és convocar ajudes complementàries per a alumnes de les Illes Balears que cursen estudis universitaris oficials a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) i participen en programes institucionals de mobilitat que permeten fer part d'aquests estudis a centres d'ensenyament superior a qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) durant l'any acadèmic 2018-2019.

2. Règim jurídic

Aquesta convocatòria es regeix pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

3. Partida pressupostària

A aquesta convocatòria s'hi destina un màxim de 150.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 13801 421F05 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019.

4. Compatibilitat

Les ajudes convocades mitjançant aquesta Resolució són compatibles amb altres de destinades a programes institucionals de mobilitat internacional per a alumnes universitaris i amb les concedides en el marc del programa estatal de beques i ajudes a l'estudi per a l'any acadèmic 2018-2019. No són compatibles, però, amb les relacionades amb programes de pràctiques. En cap cas, l'import total que rebi una mateixa persona beneficiària no pot superar, aïlladament o conjuntament amb altres subvencions o ajudes de l'Administració o d'altres entitats públiques o privades, el cost de l'activitat que es dugui a terme

5. Persones beneficiàries

Poden beneficiar-se de les ajudes previstes en aquesta Resolució per a l'any acadèmic 2018-2019 les persones que es trobin en alguna de les circumstàncies descrites en cadascuna de les cinc categories següents:

1a. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis universitaris oficials de grau o màster en alguna universitat espanyola de l'Euroregió Pirineus Mediterrània i que participen en programes institucionals de mobilitat que permeten cursar part d'aquests estudis en un centre d'ensenyament superior francès dins l'àmbit del territori integrat a l'Euroregió Pirineus Mediterrània.

Tenen prioritat les sol·licituds per cursar estudis relacionats amb les temàtiques següents:

· Plataformes tecnològiques relacionades amb la salut

· Agroalimentació

· Biotecnologia

· Turisme

2a. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis oficials de grau o màster a centres propis de la Universitat de les Illes Balears i que participen durant l'any acadèmic 2018-2019 en els programes de mobilitat Erasmus+ o SICUE.

3a. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis oficials de grau o màster a centres propis de la Universitat de les Illes Balears i que participen durant l'any acadèmic 2018-2019 en algun programa institucional de mobilitat internacional diferent dels programes Erasmus+ o SICUE, amb convocatòria pública i competitiva, per fer una part dels estudis en un centre d'ensenyament superior d'un país de la Unió Europea (UE-28).

4a. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis oficials de grau o màster a centres propis d'universitats públiques de qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) i que participen durant l'any acadèmic 2018-2019 en algun programa institucional de mobilitat nacional o internacional, amb convocatòria pública i competitiva, per fer una part dels estudis en un centre d'ensenyament superior d'un país de la Unió Europea (UE-28).

5a. Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que cursen estudis oficials de grau o màster a universitats privades o a centres adscrits a universitats públiques o privades de qualsevol país de la Unió Europea (UE-28) i que participen durant l'any acadèmic 2018-2019 en algun programa institucional de mobilitat nacional o internacional, amb convocatòria pública i competitiva, per fer una part dels estudis en un centre d'ensenyament superior d'un país de la Unió Europea (UE-28).

Així mateix, per poder beneficiar-se d'aquestes ajudes s'han de complir els requisits generals que s'indiquen en l'apartat següent.

6. Requisits generals

Per poder obtenir l'ajuda s'han de complir els requisits següents:

6.1. Per poder obtenir una de les ajudes d'aquesta convocatòria, s'han de complir els requisits generals següents:

a) El sol·licitant ha de tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d'estada.

b) El sol·licitant ha de tenir el domicili familiar a les Illes Balears. A aquest efecte, s'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de les Illes Balears.

c) El sol·licitant ha de cursar 42 crèdits o més d'una única titulació universitària oficial durant l'any acadèmic 2018-2019. En el cas de sol·licitants que cursin estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions que componen la PCEO.

d) El sol·licitant ha de cursar els estudis en una universitat pública o privada ubicada en algun dels països de la Unió Europea (UE-28): Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Polònia, Portugal, el Regne Unit, la República Txeca, Romania, Suècia o Xipre.

e) El sol·licitant ha de participar durant l'any acadèmic 2018-2019 en un programa institucional de mobilitat internacional per a alumnes universitaris, preferentment a través d'una convocatòria pública i competitiva, amb una estada mínima de tres mesos i una dedicació docent mínima de 24 crèdits.

f) S'ha d'haver signat un acord d'estudis definitiu (final study programme, final learning agreement o similar) o un document de correspondència equivalent entre la universitat espanyola d'origen i el centre estranger d'ensenyament superior de destinació per a una estada igual a tres mesos o superior i una dedicació docent mínima de 24 crèdits durant l'any acadèmic 2018-2019.

6.2. Per poder obtenir l'ajuda, s'han de complir els requisits següents, referents al rendiment acadèmic del curs 2017-2018:

a) Els sol·licitants de beca del segon curs o dels posteriors han d'haver superat durant el curs acadèmic 2017-2018, segons la branca de coneixement a la qual pertanyin els estudis, els percentatges de crèdits de què es varen matricular que s'indiquen a continuació:

· Arts i humanitats: 90 %.

· Ciències: 65 %.

· Ciències socials i jurídiques: 90 %.

· Ciències de la salut: 80 %.

· Enginyeria o arquitectura: 65 %.

En qualsevol cas, el curs 2017-2018 la persona sol·licitant s'havia d'haver matriculat, com a mínim, de 42 crèdits d'una única titulació universitària oficial. En el cas de sol·licitants que cursaven estudis corresponents a una programació conjunta d'ensenyaments oficials (PCEO) o doble grau, els crèdits poden ser de qualsevol de les dues titulacions que componen la PCEO.

A l'efecte d'acreditar aquest requisit, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

b) Els sol·licitants de beca que cursen estudis de màster han de complir els requisits acadèmics següents:

· Els estudiants de primer curs de màsters que habiliten o que són una condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada han d'acreditar una nota mitjana de 6,50 punts en els estudis previs que donen accés al màster. Pel que fa als restants estudis de màster, han d'acreditar una nota mitjana de 7,00 punts. Les notes mitjanes procedents d'estudis d'ensenyaments tècnics (branca de coneixement d'enginyeria i arquitectura) s'han de multiplicar pel coeficient 1,17.

· Els estudiants de segon curs de màsters que habiliten o que són una condició necessària per a l'exercici d'una professió regulada han d'acreditar una nota mitjana del primer curs de 6,50 punts. En el cas dels restants estudis de màster, han d'acreditar una nota mitjana de 7,00 punts.

En tot cas, a més de les notes mitjanes fixades en els apartats anteriors, els sol·licitants de beca per al segon curs d'un màster han d'acreditar que han superat tots els crèdits de què s'havien matriculat el primer curs. Aquest mateix criteri s'aplica també als casos d'estudiants amb una discapacitat igual al 65 % o superior als quals s'havia reduït la càrrega lectiva.

A més, el nombre mínim de crèdits de què s'havien d'haver matriculat els sol·licitants el curs 2017-2018 és el que, per a cada cas, s'indica en el punt a anterior.

6.3. En el cas dels sol·licitants que durant el curs 2017-2018 no es varen matricular d'ensenyaments universitaris oficials, els requisits de rendiment acadèmic i de matrícula s'entenen referits al darrer any acadèmic cursat.

6.4. Resten excloses d'aquesta convocatòria:

a) Les persones que cursin ensenyaments artístics superiors, com estudis de música, de dansa i d'art dramàtic, de conservació i restauració de béns culturals i d'arts plàstiques i disseny.

b) Les persones que cursin estudis corresponents a títols propis de les universitats.

c) Les persones que cursin estudis corresponents a un doctorat.

d) Les persones que cursin estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual.

7. Sol·licitud

7.1. L'imprès de sol·licitud i la declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries s'han d'emplenar en línia a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es). La resta d'impresos també són a disposició de les persones interessades en aquesta pàgina web.

7.2. Per als ajuts de mobilitat dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània (euroxecs) s'estableixen dues modalitats de sol·licitud:

a) Modalitat 1: temàtiques prioritàries. Estudis oficials relacionats amb les àrees de coneixement prioritàries següents:

· Plataformes tecnològiques relacionades amb la salut.

· Agroalimentació.

· Biotecnologia.

· Turisme.

b) Modalitat 2: temàtica lliure. Estudis oficials de temàtica lliure.

7.3. La persona interessada ha de presentar la sol·licitud, una vegada emplenada en línia, juntament amb la documentació requerida en l'apartat 8 d'aquest annex, al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La sol·licitud s'ha d'adreçar a la Conselleria d'Educació i Universitat.

7.4. Si la sol·licitud s'envia per correu, s'ha de presentar dins un sobre obert perquè l'exemplar destinat a la Conselleria d'Educació i Universitat es dati i segelli, d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals (BOE núm. 313, de 31 de desembre, i suplement en català núm. 1, de 20 de gener de 2000). En el cas que l'oficina de Correus no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitat.

7.5. El termini per presentar les sol·licituds s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i finalitza el dia 12 de juliol de 2019.

7.6. La presentació de la sol·licitud d'ajuda implica autoritzar l'Administració educativa a obtenir, a l'efecte de concedir la beca, les dades necessàries per comprovar que l'alumne està empadronat a les Illes Balears, les dades d'identitat i que no ha rebut cap beca del Ministeri d'Educació i Formació Professional relacionada amb programes de pràctiques.

8. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

8.1. Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat i signat degudament per la persona sol·licitant. La sol·licitud conté les declaracions responsables a què fan referència els apartats c) i e) l'article 5.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

El model de sol·licitud s'obté a través del tràmit telemàtic.

b) En el cas d'alumnes estrangers, una fotocòpia del passaport i una fotocòpia del número d'identificació de l'estranger (NIE).

c) En el cas d'alumnes estrangers no comunitaris, una fotocòpia de la targeta de residència.

d) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'empadronament, un certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant a un municipi de les Illes Balears.

e) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades d'identitat, una fotocòpia del DNI.

f) En el cas que no s'autoritzi l'Administració a comprovar les dades referents al gaudi de beques de la base de dades del Ministeri d'Educació i Formació Professional, un certificat emès pel centre d'ensenyament que acrediti si la persona sol·licitant ha rebut alguna beca d'aquest Ministeri.

g) Una fotocòpia de l'imprès de la matrícula universitària corresponent a l'any acadèmic 2018-2019 en què consti la titulació cursada per la persona sol·licitant i el nombre de crèdits de què s'ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior, sense tenir en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

h) Els originals segellats pel banc, o una còpia compulsada, dels rebuts de l'entitat financera que acreditin el pagament complet de la matrícula dels estudis per als quals se sol·licita l'ajuda, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas d'universitats privades o de centres adscrits a universitats públiques o privades; o un certificat emès per la universitat, o una còpia compulsada d'aquest certificat, que acrediti el pagament complet de la matrícula dels estudis per als quals se sol·licita l'ajuda, així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas d'universitats privades o de centres adscrits a universitats públiques o privades.

No s'admetran com a justificants del pagament bancari els obtinguts a través d'Internet si no estan validats per l'entitat bancària o si no disposen d'un codi segur de verificació (CSV) perquè terceres persones puguin verificar-ne la validesa en el portal corporatiu de l'entitat bancària.

i) Un certificat acadèmic complet -original o fotocòpia compulsada- o un certificat emès per la universitat a l'efecte de sol·licitar una beca -original o fotocòpia compulsada- o una còpia impresa de l'expedient personal amb el segell original de la universitat (no s'admeten fotocòpies simples o còpies impreses sense segellar) en què constin les assignatures de què es va matricular el sol·licitant el curs acadèmic 2017-2018, o en el cas del supòsit previst en el punt 6.3, del darrer any acadèmic cursat, amb el nombre de crèdits i les qualificacions obtingudes.

En el cas que el sol·licitant s'hagi matriculat del primer curs d'uns estudis de màster, també hi ha de constar la nota mitjana dels estudis que donen accés al màster.

Els estudiants de segon curs de màster han d'acreditar la nota mitjana del primer curs del màster.

Els exemplars impresos de documents electrònics únicament són vàlids si tenen el corresponent codi segur de verificació (CSV), que permet comprovar la integritat i la veracitat del document.

j) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant. El model de declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries s'obté a través del tràmit telemàtic.

k) Una fotocòpia compulsada del document que acredita que el sol·licitant participa en un programa internacional de mobilitat per a alumnes universitaris durant l'any acadèmic 2018-2019, expedit per la universitat espanyola d'origen, amb indicació del centre d'ensenyament superior de destinació, la durada de l'estada (que ha de ser igual a tres mesos o superior) i la denominació exacta del programa.

l) Si es tracta d'un programa de mobilitat de caràcter intern de la universitat d'origen i/o sense convocatòria pública i competitiva, la documentació reguladora de les condicions per participar-hi.

m) Una fotocòpia compulsada de l'acord d'estudis definitiu (final study programme, final learning agreement o similar) o del document de correspondència equivalent entre la universitat espanyola d'origen i el centre estranger d'ensenyament superior de destinació per a l'any acadèmic 2018-2019 en què consti que el sol·licitant cursa 24 crèdits o més a l'estranger.

n) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajuda.

8.2. En el cas de sol·licitants matriculats a un país que no sigui Espanya, la documentació acreditativa ha d'estar redactada en català, espanyol, alemany, anglès, francès, italià o portuguès.

En el cas que algun document acreditatiu estigui redactat en un idioma diferent dels anteriors i, a partir del conjunt de la documentació, la unitat encarregada de la tramitació administrativa no pugui comprovar el compliment dels requisits, en l'informe a què fa referència l'apartat 12 d'aquest annex s'ha de requerir a la persona sol·licitant que presenti els documents originals traduïts a qualsevol dels idiomes esmentats en el paràgraf anterior.

9. Instrucció del procediment

9.1. L'òrgan instructor del procediment és la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior, que ha de dur a terme les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució corresponent, en el marc de l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

9.2. En concret, correspon a l'òrgan instructor:

a) Determinar les persones admeses a la convocatòria.

b) Resoldre els dubtes d'interpretació que puguin sorgir en relació amb les bases reguladores de la subvenció i la convocatòria.

c) Sol·licitar l'informe de la Comissió Avaluadora al qual fa referència el punt 11.1.b d'aquest annex.

d) Sol·licitar els informes que siguin necessaris per elaborar la proposta de resolució.

e) Requerir els documents complementaris que es considerin necessaris per conèixer les circumstàncies peculiars de cada cas a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

f) Formular la proposta de resolució.

10. Quantia de l'ajuda i criteris objectius i de preferència que n'han de regir la concessió

10.1. La subvenció per a cada sol·licitant que compleixi els requisits establerts en els apartats 5 i 6 d'aquest annex consisteix en el següent:

a) Una ajuda econòmica de mobilitat dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània (euroxecs) d'una dotació fixa de 600,00 euros. Es poden concedir fins a 20 ajudes d'aquest tipus.

b) Una ajuda econòmica de mobilitat de 600,00 euros, com a màxim, per als sol·licitants que es trobin en qualsevol de les circumstàncies descrites en les categories 2a a 5a de l'apartat 5.

10.2. En el cas que la quantitat de 150.000,00 euros prevista en l'apartat 3 d'aquest annex no sigui suficient per atendre totes les sol·licituds avaluades positivament, la concessió de les ajudes s'ha de prioritzar d'acord amb les regles i els criteris següents:

a) Les persones sol·licitants que compleixin els requisits establerts s'han d'agrupar segons les cinc categories esmentades en el punt 5 d'aquest annex.

Pel que fa a les sol·licituds corresponents a la categoria 1a (mobilitat dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània), tenen prioritat les sol·licituds corresponents a la modalitat 1 (temàtiques prioritàries) sobre les de la modalitat 2 (temàtica lliure).

Les sol·licituds de cadascuna de les categories s'han de classificar, al seu torn, per ordre d'entrada.

b) L'ordre de prelació entre aquestes categories s'ha d'establir tenint en compte l'ordre en què apareixen en el punt 5 d'aquest annex.

c) En primer lloc, s'han de concedir les ajudes de mobilitat dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània (euroxecs) a totes les sol·licituds valorades favorablement fins a un màxim de 20 ajudes o euroxecs.

En el cas que el nombre de sol·licituds avaluades favorablement sigui superior a 20, s'ha d'atorgar aquest nombre d'ajudes ordenant les sol·licituds, dins cada modalitat, per ordre d'entrada fins a exhaurir el nombre total d'ajudes.

d) A continuació, s'han de concedir les ajudes per a mobilitat a totes les sol·licituds valorades favorablement dins cada una de les categories per ordre de prelació d'aquestes categories. En cap cas no es pot superar la quantitat màxima de 150.000,00 euros prevista en l'apartat 3 d'aquesta convocatòria conjuntament amb les quantitats concedides en concepte de mobilitat dins l'Euroregió.

e) Una vegada concedides les ajudes de mobilitat dins l'àmbit de l'Euroregió Pirineus Mediterrània, si el crèdit disponible no permet atendre totalment les sol·licituds d'ajudes de mobilitat d'una categoria, però sí que permet atendre-les de manera parcial, totes les ajudes corresponents a aquesta categoria s'han de reduir a prorrata en la quantia necessària fins a exhaurir el pressupost disponible. Les sol·licituds successives s'han de desestimar per manca de disponibilitat pressupostària.

f) En el supòsit anterior, si de la reducció a prorrata en resulta una quantitat inferior a 350,00 euros per sol·licitant, s'han d'atorgar 350,00 euros a cadascun dels sol·licitants ordenats segons la data d'entrada de les sol·licituds, fins a exhaurir el pressupost disponible.

Si, una vegada feta aquesta distribució, encara queda una quantitat residual inferior a 350,00 euros, aquesta s'ha de repartir a prorrata entre els sol·licitants beneficiaris de l'ajuda d'acord amb el criteri d'aquest apartat (import variable), de manera que l'import final concedit en aquest supòsit serà el que resulta de sumar l'import variable als 350,00 euros.

10.3. En aquesta convocatòria, només es pot concedir una ajuda complementària de mobilitat per sol·licitant. En el cas que una persona presenti més d'una sol·licitud, s'ha de prendre en consideració exclusivament la que es registri primer i les altres sol·licituds s'han de desestimar automàticament.

11. Comissió Avaluadora

11.1. S'ha de constituir una comissió avaluadora, la qual ha d'exercir les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta convocatòria.

b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

11.2. La Comissió Avaluadora ha de tenir la composició següent:

a) Presidenta: la cap del Servei d'Universitat. Suplent: una persona designada pel director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior.

b) Secretari: una persona designada pel director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior entre el personal al servei d'aquesta Direcció General amb una experiència mínima de sis mesos.

c) Vocals:

· La cap de la Secció I de la Direcció General d'Innovació i Recerca.

· Un representant del Departament dels Serveis Jurídics de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitat amb una experiència mínima de sis mesos.

· Un representant de la Unitat de Gestió Econòmica de la Secretaria General de la Conselleria d'Educació i Universitat amb una experiència mínima de sis mesos.

12. Esmena de la sol·licitud, proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes i al·legacions

12.1. Entre els dies 9 i 13 de setembre de 2019 s'ha de fer públic, a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior (http://dguni.cab.es), un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria.

12.2. Mitjançant la publicació d'aquest informe es notifiquen la possible manca de documentació o els defectes de les sol·licituds. Les persones sol·licitants poden aportar la documentació per esmenar la sol·licitud fins al dia 27 de setembre de 2019. Si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Dins aquest termini, les persones sol·licitants també poden al·legar el que considerin adient.

12.3. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins el termini establert, al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

12.4. Una vegada l'òrgan instructor hagi analitzat la documentació aportada per esmenar i les al·legacions presentades, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència el punt 11.1.

12.5. Correspon al director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior formular la proposta de resolució de concessió i denegació de les ajudes fonamentant-se en l'informe de la Comissió Avaluadora. La proposta de resolució ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui es proposa atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

12.6. La proposta de resolució s'ha de fer pública entre els dies 16 i 31 d'octubre de 2019 a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

12.7. En relació amb aquesta proposta de resolució es pot al·legar el que es consideri adient en el termini de deu dies hàbils comptadors des de la data en què s'hagi publicat. Les al·legacions s'han de formular mitjançant un escrit adreçat al director general de Política Universitària i d'Ensenyament Superior, que s'ha de presentar al Registre de la Conselleria d'Educació i Universitat o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat en el termini d'esmena de sol·licituds a què fa referència el punt 12.2, previ a la publicació de la proposta de resolució.

12.8. Les persones beneficiàries disposen de deu dies naturals, comptadors a partir de la publicació de la proposta de resolució, per renunciar a l'ajuda. En aquest cas, han d'emplenar l'imprès oficial que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució i l'han de presentar davant la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior. Passat aquest termini sense que hagin renunciat a l'ajuda, s'entendrà que l'accepten.

13. Resolució del conseller d'Educació i Universitat

13.1. Una vegada hagi analitzat les al·legacions presentades, o un cop acabat el termini sense que se n'hagi presentada cap, l'òrgan instructor ha d'elevar la proposta de resolució al conseller d'Educació i Universitat, que ha de resoldre motivadament el procediment en el termini màxim de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds.

La resolució del conseller ha d'incloure la llista de persones beneficiàries a qui s'atorga la subvenció i la quantia d'aquesta, així com la llista de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.

En el cas que la convocatòria no es resolgui en el termini de sis mesos fixat en aquest apartat, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.

13.2. La resolució del conseller s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de la Direcció General de Política Universitària i d'Ensenyament Superior (http://dguni.caib.es).

13.3. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb el que disposa l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

No s'acceptaran al·legacions consistents a aportar documents que no s'hagin presentat, abans de publicar-se la proposta de resolució, per esmenar la sol·licitud d'acord amb el que preveu l'apartat 12 d'aquest annex.

14. Justificació

En el marc de l'article 39.7 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, aquestes ajudes es justifiquen pel fet de complir els requisits necessaris per beneficiar-se'n.

15. Pagament

La Conselleria d'Educació i Universitat ha d'abonar a les persones beneficiàries l'import de les ajudes concedides a l'empara d'aquesta convocatòria mitjançant una transferència bancària. Aquest pagament s'ha de fer una vegada s'hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució del conseller d'Educació i Universitat de concessió i de denegació de les ajudes.

16. Obligacions de les persones beneficiàries

Són obligacions de les persones beneficiàries les que s'estableixen en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i en l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; en concret, les següents:

a) Destinar l'ajuda a la finalitat per a la qual es concedeix.

b) Complir els requisits i les condicions establerts per a la concessió i el gaudi de l'ajuda.

c) Cooperar amb l'Administració en les actuacions de comprovació que calgui fer per verificar, si escau, el compliment i l'efectivitat de les condicions de la concessió de l'ajuda.

d) Comunicar a la Conselleria d'Educació i Universitat l'obtenció de beques de l'Administració o subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat de qualsevol administració o ens públic o entitat privada nacional o internacional.

17. Control

Les persones beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques.

L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits donarà lloc a la revocació de l'ajuda concedida.

Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajudes, l'Administració pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.

18. Revocació de les ajudes concedides

D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.

19. Reintegrament de les ajudes concedides

Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament en els casos establerts en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions; en concret, en el supòsit que s'anul·li la matrícula dels estudis universitaris, de conformitat amb el que preveu l'article 44.1.b d'aquesta norma.

Per tant, s'han de reintegrar les quantitats rebudes en el cas que s'hagi obtingut l'ajuda falsejant les condicions requerides o amagant les que haguessin impedit que es concedís i en qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

20. Règim d'infraccions i sancions

Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, s'aplicarà el règim d'infraccions i sancions que estableix el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i el que contenen la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.