Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 5818
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 31 de maig de 2019, de correcció d’errors advertits en la publicació de la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 25 d’abril de 2019 per la qual s’ aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos subaltern de l’Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
Antecedents
1. En el BOIB núm. 57, de 30 d'abril de 2019, es va publicar la Resolució
de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 25 d'abril de 2019 per la qual s' aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos subaltern de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears
2 . S'han advertit errors en els punts 1 i 5.1 de l'Annex 1, així com també en els punts 1.1.1 i 2 (aquest punt 2 només a la versió catalana) de l'Annex 3 , els quals es rectifiquen segons l'annex d'aquesta resolució.
Fonaments de dret
1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que aquestes poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics que hi hagi en els seus actes.
2. D'altra banda, l'article 56 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que la rectificació dels errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratius correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició.
3. L'article 27.2 de la Llei 1/2019, de 31 de gener de 2019, del Govern de les Illes Balears, segons el qual l'acció del govern en funcions es limita a la gestió ordinària dels assumptes públics i a l'adopció de les mesures que resultin necessàries en casos d'urgència o per raons d'interès general.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Rectificar en els termes que estableix l'annex d'aquesta resolució els errors advertits en els punts 1 i 5.1 de l'Annex 1, així com també en els punts 1.1.1 i 2 (aquest punt 2 només a la versió catalana) de l'Annex 3 de la Resolució de 25 d'abril de 2019 per la qual s' aproven la convocatòria, les bases, els exercicis i temari, i el barem de mèrits, i es designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l'ingrés, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a persones amb discapacitat, al cos subaltern de l'Administració general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears , en els taulers d'anuncis de l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP) i de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, i també en el web <http://oposicions.caib.es>.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa de Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 31 de maig de 2019
La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí
ANNEX
Correcció d'errors advertits
En el punt 1 de l'Annex 1 on hi diu:
“1. Normativa reguladora
Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:
a) Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).
b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
f) Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g) Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018.
k) Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.
l) Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.
m) Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
n) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
o) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
p) Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 5 de març de 2019 per la qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, inclosa l'oferta d'ocupació pública aprovada per acord del Consell de Govern el 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 33, de 12 de març) (en endavant, bases generals).”
Hi ha de dir:
“1. Normativa reguladora
Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:
a) Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).
b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
d) Llei 2/2007, de 16 de març, de cossos i escales de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
e) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
f) Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
g) Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2018.
h) Reglament d'ingrés del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 27/1994, d'11 de març.
i) Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració, aprovat pel Decret 33/1994, de 28 de març.
j) Decret 36/2004, de 16 d'abril, pel qual es regula l'accés, la promoció interna i la provisió de llocs de treball de persones amb discapacitat a la funció pública de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
k) Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
l) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
m) Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques de 5 de març de 2019 per la qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari de l'àmbit dels serveis generals previstes en les ofertes d'ocupació pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, inclosa l'oferta d'ocupació pública aprovada per acord del Consell de Govern el 14 de desembre de 2018 (BOIB núm. 33, de 12 de març) (en endavant, bases generals).”
En el punt 5.1 de l'annex 1 on hi diu
“ 5.1. Requisits
El personal funcionari que accedeixi al procés selectiu pel torn de promoció interna ha de complir, a més de les condicions generals dels aspirants, els requisits específics que estableix el punt 5.4 de les bases generals. Així mateix, ha de complir els requisits que s'indiquen a continuació.
a) Aspirants del torn de promoció interna per a personal laboral fix
— No s'exigeix cap titulació acadèmica.
— Pertànyer com a personal laboral fix a una categoria laboral del grup E del conveni laboral vigent de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— Haver prestat serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos o l'escala des del qual promocionen des del qual promocionen durant un període mínim de dos anys.”
Hi ha de dir:
“ 5.1. Requisits
El personal funcionari que accedeixi al procés selectiu pel torn de promoció interna ha de complir, a més de les condicions generals dels aspirants, els requisits específics que estableix el punt 5.4 de les bases generals. Així mateix, ha de complir els requisits que s'indiquen a continuació.
a) Aspirants del torn de promoció interna per a personal laboral fix
— No s'exigeix cap titulació acadèmica.
— Pertànyer com a personal laboral fix a una categoria laboral del grup E del conveni laboral vigent de l'Administració especial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— Haver prestat serveis efectius com a personal laboral fix en el grup i nivell des del qual es promociona durant un període mínim de dos anys.”
En el punt 1.1.1 de l'Annex 3 on hi diu
“1.1.1. Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 65 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 60 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva.
Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,1666 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les preguntes amb cap resposta marcada es penalitzaran amb un terç del valor assignat a
la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 85 minuts.
Per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts, excepte quan hi hagi més de 8 aspirants per plaça convocada (200 aspirants a l'illa de Mallorca, 40 aspirants a l'illa de Menorca i 96 aspirants a l'illa d'Eivissa) amb una puntuació igual o superior a 5 punts.
En aquest cas, la puntuació mínima per superar l'exercici serà la que quedi fixada per la nota obtinguda per l'aspirant situat per ordre de puntuació en el número 200 a l'illa de Mallorca, en el número 40 a l'illa de Menorca i en el número 96 a l'illa d'Eivissa. En cas d'empat en
la puntuació mínima fixada per aquest procediment, el nombre d'aspirants que superin aquest exercici podrà ser superior a l'indicat per a cada una de les illes, atès que s'hi inclouran totes les persones aspirants que hagin obtingut la puntuació final fixada com a nota de tall com si haguessin superat l'exercici.
Aquesta limitació afecta els aspirants del torn lliure, excepte les persones que participen en el torn de reserva de persones amb discapacitat, que han d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar l'exercici, i no hi ha cap limitació en funció del nombre de places convocades.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el Tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 10 punts.”
Hi ha de dir:
“1.1.1. Primer exercici
És de caràcter obligatori i eliminatori, i consistirà a respondre per escrit un qüestionari de 65 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà correcta. Les 60 primeres seran ordinàries i avaluables, i les 5 darreres seran de reserva. Totes les preguntes correspondran al contingut del temari complet de l'oposició.
L'exercici es qualificarà de 0 a 10 punts. Cada pregunta resposta correctament es valorarà amb 0,1666 punts; les preguntes no resoltes, tant si figuren totes les opcions en blanc com si figuren amb més d'una resposta o si s'ha senyalat una resposta sense apartat equivalent en les alternatives previstes en l'exercici, no es valoraran. Les preguntes amb una resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. El test que hauran de respondre els aspirants es triarà per sorteig públic, duit a terme davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, entre un mínim de tres alternatives diferents.
El temps per desenvolupar aquest exercici serà de 85 minuts.
Per superar-lo serà necessari obtenir una puntuació mínima de 5 punts, excepte quan hi hagi més de 8 aspirants per plaça convocada (200 aspirants a l'illa de Mallorca, 40 aspirants a l'illa de Menorca i 96 aspirants a l'illa d'Eivissa) amb una puntuació igual o superior a 5 punts.
En aquest cas, la puntuació mínima per superar l'exercici serà la que quedi fixada per la nota obtinguda per l'aspirant situat per ordre de puntuació en el número 200 a l'illa de Mallorca, en el número 40 a l'illa de Menorca i en el número 96 a l'illa d'Eivissa. En cas d'empat en la puntuació mínima fixada per aquest procediment, el nombre d'aspirants que superin aquest exercici podrà ser superior a l'indicat per a cada una de les illes, atès que s'hi inclouran totes les persones aspirants que hagin obtingut la puntuació final fixada com a nota de tall com si haguessin superat l'exercici.
Aquesta limitació afecta els aspirants del torn lliure, excepte les persones que participen en el torn de reserva de persones amb discapacitat, que han d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts per superar l'exercici, i no hi ha cap limitació en funció del nombre de places convocades.
La qualificació de l'exercici es farà de manera mecanitzada i garantint l'anonimat.
En el cas que s'acordi anul·lar alguna pregunta perquè el plantejament és incorrecte, perquè totes les respostes plantejades són incorrectes o perquè n'hi ha més d'una de correcta, i també perquè no hi ha coincidència substancial entre la formulació de les preguntes en les dues versions oferides en les llengües oficials de la Comunitat Autònoma, el Tribunal establirà en el mateix acord la substitució, a l'efecte del càlcul de la qualificació resultant, de les anul·lades per altres tantes de reserva, i així successivament, d'acord amb l'ordre en què figuren en el qüestionari.
El Tribunal podrà acordar l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes durant la realització de l'exercici o bé com a resultat de les al·legacions presentades a la llista provisional d'aprovats. També pot anul·lar preguntes si es detecta d'ofici un error material, de fet o aritmètic en qualsevol moment anterior a la publicació de la llista definitiva d'aprovats de l'exercici.
Si una vegada duita a terme l'operació anterior el Tribunal acorda anul·lar alguna pregunta més, el valor de cada pregunta s'ajustarà perquè la puntuació màxima sigui de 10 punts.”
En el punt 2 de l'Annex 3 de la publicació en català on hi diu
“2. Temari del cos subaltern
Tema 1. La Constitución española de 1978. Principios generales. Los derechos y los deberes fundamentales. La reforma constitucional.
Tema 2. Las Cortes Generales. Composición y funciones. El Gobierno. Composición y funciones. El poder judicial. Regulación constitucional.
Tema 3. Diferentes niveles de la Administración pública. Administración del Estado, Administración autonómica y Administración local.
Tema 4. El Estatuto de autonomía de las Illes Balears. Contenido básico y principios fundamentales. La reforma del Estatuto. El Parlamento de las Illes Balears. Composición, organización y funciones. El presidente de las Illes Balears. El Gobierno. La Administración de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears.
Tema 5. Nociones generales sobre la Ley de Régimen Jurídico del Sector Público y la Ley del Procedimiento Administrativo Común. Los principios de organización administrativa. Competencia, eficacia, jerarquía, descentralización, desconcentración y coordinación.
Tema 6. El personal al servicio de la Administración de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. El personal funcionario y el personal laboral. Sistemas de selección. Adquisición y pérdida de la condición de funcionario.
Tema 7. Los deberes y las incompatibilidades de los funcionarios de la Administración de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears. Nociones sobre el régimen disciplinario.
Tema 8. Organización del trabajo administrativo. El archivo. Tramitación de correspondencia y paquetería interna y externa. Servicio de correos y mensajería externa. Tipo de documentos administrativos. La comunicación telefónica. La comunicación telemática.
Tema 9. Atención a la ciudadanía. Los derechos de la ciudadanía ante la Administración. Acogida e información. La imagen corporativa. Protocolos de actuación y normas de seguridad. Nociones básicas de protocolo.
Tema 10. Uso y cuidado de las instalaciones públicas. Custodia y vigilancia de las instalaciones. Los protocolos de actuación según las normativas de seguridad y salud laboral. Planes de emergencia de edificios e instalaciones.
Tema 11. El apoyo en la habilitación y en la preparación de salas e instalaciones para diferentes usos y acontecimientos. Especificidades de los centros docentes. Uso, cuidado y control de material y maquinaria. Registro y control básico de material y equipos de oficina. Material fungible y no fungible. Gestión básica de inventarios. Tipología, clasificación y control de stocks Los equipos de reproducción, informáticos y de encuadernación. Métodos de reproducción. Reprografía, multicopista y digitalización. Criterios de seguridad. Criterios de sostenibilidad.
Tema 12. Normativa europea, estatal y autonómica en materia de igualdad y violencia de género. El Plan de Igualdad del personal de Servicios Generales de la Administración de la Comunidad Autónoma de las Illes Balears.”
Hi ha de dir:
“2. Temari del cos subaltern
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Principis generals. Els drets i els deures fonamentals. La reforma constitucional.
Tema 2. Les Corts Generals. Composició i funcions. El Govern. Composició i funcions. El poder judicial. Regulació constitucional.
Tema 3. Diferents nivells de l'Administració pública. Administració de l'Estat, Administració autonòmica i Administració local.
Tema 4. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Contingut bàsic i principis fonamentals. La reforma de l'Estatut. El Parlament de les Illes Balears. Composició, organització i funcions. El president de les Illes Balears. El Govern. L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Tema 5. Nocions generals sobre la Llei de règim jurídic del sector públic i la Llei del procediment administratiu comú. Els principis d'organització administrativa. Competència, eficàcia, jerarquia, descentralització, desconcentració i coordinació.
Tema 6. El personal al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. El personal funcionari i el personal laboral. Sistemes de selecció. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Tema 7. El drets, els deures i les incompatibilitats del personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Nocions sobre el règim disciplinari.
Tema 8. Organització del treball administratiu. L'arxiu. Tramitació de correspondència i paqueteria interna i externa. Servei de correus i missatgeria externa. Tipus de documents administratius. La comunicació telefònica. La comunicació telemàtica.
Tema 9. Atenció a la ciutadania. Els drets de la ciutadania davant l'Administració. Acollida i informació. La imatge corporativa. Protocols d'actuació i normes de seguretat. Nocions bàsiques de protocol.
Tema 10. Ús i cura de les instal·lacions públiques. Custòdia i vigilància de les instal·lacions. Els protocols d'actuació segons les normatives de seguretat i salut laboral. Plans d'emergència d'edificis i instal·lacions.
Tema 11. El suport en l'habilitació i en la preparació de sales i instal·lacions per a diferents usos i esdeveniments. Especificitats dels centres docents. Ús, cura i control de material i maquinària. Registre i control bàsic de material i equips d'oficina. Material fungible i no fungible. Gestió bàsica d'inventaris. Tipologia, classificació i control d'estocs. Els equips de reproducció, informàtics i d'enquadernació. Mètodes de reproducció. Reprografia, multicopista i digitalització. Criteris de seguretat. Criteris de sostenibilitat.
Tema 12. Normativa europea, estatal i autonòmica en matèria d'igualtat i violència de gènere. El Pla d'Igualtat del personal de serveis generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.”