Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 5922
Departament de Planejament i Gestió Urbanística. PD 2004/6. Aprovació definitiva projecte d’urbanització de la UE 76-03, carrer Fleixes, El Molinar
SERVEI JURIDICOADMINISTRATIU DE GESTIÓ URBANÍSTICA
PD 2004/0006
La Junta de Govern de Palma, en sessió de 30/04/2019, va aprovar definitivament el projecte d'urbanització de la UE 76/03, als carrers Son Fleixes, Manuel Bordoy, Cardenal Cerdà, Joan Nicolau i Barceló i Vicari Joaquim Fuster, al Molinar, presentat per la Junta de Conmpensació, redactat per l'enginyer industrial Francisco Javier Beltrán Núñez, mitjançant el següent acord:
“El 22/02/2006 la Junta de Govern va aprovar definitivament el projecte d'urbanització de la UE 76-03, als carrers Son Fleixes, Manuel Bordoy, Cardenal Cerdà, Joan Nicolau i Barceló i Vicari Joaquim Fuster, al Molinar, presentat per Juan Gelabert Bibiloni, president de la Junta de Compensació de la UE 76-03, si bé aquest projecte no va ser executat per no haver-se sol·licitat l'inici d'obres.
Atès l'anterior, el 29/11/2017 l'esmentat projecte va ser caducat per Junta de Govern una vegada transcorregut el termini d'audiència de tres mesos.
El 08/03/2017 la Junta de Compensació de la UE 76-03 presenta nou projecte d'urbanització per adaptar-ho a la normativa d'aplicació actual.
Posteriorment es va presentar nova documentació a efectes d'esmenar deficiències.
El 26/10/2018 la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va resoldre no subjectar a avaluació d'impacte ambiental ordinària el projecte d'urbanització UE 76-03, carrer Fleixes, atès que es preveu que no tendrà efectes significatius sobre el medi ambient d'acord amb els criteris de la Llei 21/2013 sempre que es compleixin les mesures proposades a l'Estudi d'Impacte Ambiental.
El Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures va informar el 14/11/2018 que no veia inconvenient tècnic a l'aprovació del projecte d'urbanització.
El 22/01/2018 la Secció de Topografia i Delineació va informar que les alineacions s'ajusten a l'alineació oficial aprovada amb l'expedient PL 2014/24 de 17/12/2014.
En data 19/12/2018 es va acordar per Junta de Govern aprovar inicialment el projecte d'urbanització de la UE 76-03 c/Fleixes, publicat en el BOIB núm. 30 de 7 de març de 2019.
En data 10/04/2019 s'informa per part del Registre General d'aquest Ajuntament que no consta cap reclamació en relació amb l'aprovació inicial de l'esmentat projecte.
Atesos els articles 71 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears i el 200 del Reglament general per a Mallorca de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, el projecte el projecte d'urbanització de la UE 76-03, carrer Son Fleixes es pot aprovar definitivament i ser sotmès a informació pública.
Pel que s'ha exposat i atesos els articles 41.27, 172 i 175 del Reglament d'ordenació, funcionament i règim jurídic dels ens locals; el 127.1.d de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local ( modificada per la Llei 57/03, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local) i el 18 del Reglament orgànic del govern i de l'administració de l'Ajuntament de Palma, la cap de servei que subscriu proposa que la Junta de Govern adopti el següent
ACORD:
1. Aprovar definitivament el projecte d'urbanització de la UE 76-03, carrer Fleixes, El Molinar, redactat per l'enginyer industrial Francisco Javier Beltrán Núñez, aportat per LA JUNTA DE COMPENSACIÓ UE 76-03, atesos els informes de 22/01/2018 de la Secció de Topografia i Delineació, de 26/10/2018 de la Comissió de Medi Ambient i del Servei de Control d'Urbanitzacions i Infraestructures de 14/11/2018 (amb la documentació adjunta) que s'adjunten com ANNEX.
2. Sotmetre a informació pública, per un termini d'un mes, el present projecte mitjançant inserció d'anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Publicar al punt d'accés electrònic corresponent la documentació íntegra objecte d'aquesta aprovació inicial.
4.Condicionar l'inici de les obres a que s'aporti la garantia de 175.000 euros determinada a l'informe del Servei de Control d'urbanitzacions de 8/11/2018 així com la documentació que es menciona a l'esmentat informe.
5.Advertir el promotor que el document que s'aporti a la Tresoreria en garantia de l'execució de les obres d'urbanització haurà de fer constar que garanteix totes les obres del projecte d'urbanització i que per a la seva devolució es complirà el que preveu l'article 121 “Recepció de les obres d'urbanització” de l'esmentada Llei 12/2017. Una còpia del document s'ha d'aportar al Departament de Planejament i Gestió Urbanística juntament amb el manament d'ingrés.
6. Advertir que l'incompliment de l'obligació d'urbanitzar suposa l'aplicació de l'article 113 de la Llei 12/2017 esmentada.
7. Notificar aquest acord íntegre i els seus annexos i condicions a l'interessat, amb un exemplar del projecte degudament diligenciat.”
En compliment de l'article 79.4 de la Llei 12/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears (BOIB 160 de 29 de desembre); el 200.1.d) del Reglament general de la Llei 2/2014, de 25 de març, d'ordenació i ús del sòl, per a l'illa de Mallorca (BOIB 66 de 30-04-15); el 70.2 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 11/99, de 21 d'abril, i el 83 de la Llei 39/15, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú es publica, juntament amb la documentació tècnica aprovada que podeu consultar a la Secció d'Informació Urbanística de l'Àrea de Model de Ciutat, Urbanisme i Habitatge Digne (Av. Gabriel Alomar, núm. 18, baixos, Edifici Municipal de les Avingudes) i/o a la seu electrònica municipal a l'adreça
https://urbanisme.palmademallorca.es/IMI/URBANISME/PRD/Planejament_urbanistic_pdf/Images%20Arxiu/PD-URBANITZACIO/PD-200400060000/PD-20040006_PORTADA.pdf
, perquè se'n prengui general coneixement i als efectes pertinents.
Contra aquest acte administratiu, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició.
El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.
Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 123 abans esmentat i el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu o la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/1998, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació, tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.
Palma, 10 / juny / 2019
EL CAP DE DEPARTAMENT
p.d. Decret de Batlia núm. 10434, de 08 de juny de 2012 publicat al BOIB 85 de 14-06-2012
Jaume Horrach Font