Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 5899
Aprovació definitiva del Reglament regulador de la Cartera de Serveis Socials de l’Ajuntament de Marratxí
Expedient 10884Y
Aprovat inicialment per l'Ajuntament Ple en sessió de dia 26 de febrer de 2019 el Reglament regulador de la Cartera de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'hi ha presentat cap reclamació, i per tant, esdevé aprovat definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril , reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Recursos
Contra l'aprovació definitiva d'aquest reglament se pot interposar recurs contenció administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Consulta i informació de l'expedient.
L'expedient se pot consultar a l'àrea de Serveis Socials i Família de l'Ajuntament de Marratxí, de dilluns a divendres, de les 8:15 a les 14:00, excepte festius. Per obtenir informació de l'expedient es podran utilitzar el mitjans (direcció postal, telèfon i correu electrònic) que s'indiquen a continuació: Ajuntament de Marratxí Àrea de Serveis Socials i Família, C/Balanguera, 12 07141 Marratxí (Illes Balears)- Telèfon 971794643- correu electrònic: ssocials@marratxi.es
El Batle Joan Francesc Canyelles Garau
CARTERA MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS
REGIDORIA DE SERVEIS SOCIALS
ÍNDEX
1. SERVEI D'INFORMACIÓ, VALORACIÓ, ASSESSORAMENT, INTERVENCIÓ I DERIVACIÓ
1.1. Atenció professional individual-familiar
1.1.1. Atenció Social
1.1.2. Atenció Socioeducativa
1.1.3. Atenció Psicosocial
1.2. Atenció grupal
1.3. Atenció comunitària
1.3.1. Servei d'accions comunitàries
1.3.2. Serveis d'horts urbans
1.3.3. Servei d'activitats comunitàries d'oci preventiu
1.3.4. Servei d'acció socioeducativa en la comunitat
2. PRESTACIONS ECONÒMIQUES
2.1. Ajudes econòmiques no periòdiques
2.2. Prestacions complementàries per cobrir les necessitats de subsistència mitjançant conveni amb entitats del tercer sector
3. SERVEIS DOMICILIARIS
3.1. Servei d'Ajuda a Domicili
3.2. Servei de Menjar a Domicili
3.3. Servei de Teleassistència
4. SERVEI D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA AMB INFANTS I JOVES
5. SERVEI DE SUPORT A LES NECESSITATS DERIVADES DE L'HABITATGE
5.1. Servei d'informació i assessorament en matèria d'habitatge
5.2. Servei d'atenció a les persones i famílies en situació d'ocupació d'un habitatge
6. SERVEI DE SUPORT A LA INSERCIÓ SOCIOLABORAL
6.1. Servei d'orientació per a persones amb dificultats d'inserció social i laboral
6.2. Servei d'Inserció Sociolaboral per al col·lectiu en risc d'exclusió social
7. SERVEI D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA
7.1. Servei per la Promoció de l'Autonomia Personal i l'Atenció a les Persones en situació de Dependència
7.2. Servei de Centres de Dia
8. SUBVENCIONS I CONVENIS PER A LA REALITZACIÓ DE PROGRAMES D'INTERÈS GENERAL
8.1. Subvencions i convenis
Per un món on siguem socialment iguals, humanament diferents i totalment lliures
Rosa Luxemburgo. Filòsofa i activista
Presentació
La Cartera Municipal de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí neix amb la voluntat de donar a conèixer els Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí i difondre els recursos i ajuts que aquest servei posa a disposició dels ciutadans i de les ciutadanes del municipi.
Recull tots els serveis que des de l'àrea de Serveis Socials es posen a l'abast dels ciutadans i de les ciutadanes per donar resposta a les necessitats socials de les persones, millorar el seu benestar i integració social, i contribuir a la prevenció de les problemàtiques socials.
La publicació d'aquesta cartera de serveis garanteix el dret a la informació sobre els serveis socials comunitaris bàsics de competència municipal i, a la vegada, s'ordena i configura com un conjunt de serveis, prestacions, tràmits i actuacions de prevenció, atenció i promoció social que es presten directament des de l'Ajuntament i en col·laboració amb les entitats del tercer sector.
En algunes prestacions/serveis la persona usuària ha de pagar part de la prestació. És el que es coneix com a copagament.
També indica quines prestacions són garantides, és a dir, s'atorguen quan es compleixen els requisits fixats per la Llei de serveis socials, i quines no són garantides: depenen de la disponibilitat pressupostària i, per tant, s'estableixen criteris de prioritat per atorgar-les.
La Cartera Municipal de Serveis Socials conté una descripció organitzativa dels serveis socials comunitaris bàsics de l'Ajuntament, com a punt d'accés immediat al sistema públic de serveis socials i proper a la ciutadania.
Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí
1-Àrea de Serveis Socials Comunitaris Bàsics
Els serveis socials municipals són el punt d'accés immediat al primer nivell del sistema públic de serveis socials.
Tenen com a objectiu donar resposta a les demandes i necessitats socials més immediates, generals i bàsiques de les persones, famílies o grups; millorar el benestar social, contribuir a la prevenció de les problemàtiques socials i a la reinserció i integració social de les persones.
L'equip tècnic està constituït per treballadors/es socials, educadors/es socials i psicòleg.
Qualsevol persona que se trobi en el municipi de Marratxí en una situació de necessitat personal bàsica, pot exercir el seu dret de ser atesa pels serveis socials de Marratxí.
Per accedir al servei cal adreçar-se a:
Es pot concertar cita per qualsevol dels punts d'atenció mitjançant el telèfon centralitzat de cita prèvia (971 794279) o presencialment a la UTS del carrer Balanguera nº12 de sa Cabana.
Els dies i horaris d'atenció són:
1.SERVEI D'INFORMACIÓ, VALORACIÓ, ASSESSORAMENT, INTERVENCIÓ I DERIVACIÓ
Es un servei que facilita informació, orientació i assessorament amb relació als drets i els recursos socials existents a les distintes Administracions, a les actuacions socials a que poden tenir accés i a les derivacions necessàries cap a altres serveis especialitzats. Es la porta d'entrada als serveis socials municipals i a la xarxa pública de serveis socials.
En aquest servei es duen a terme les primeres atencions i prestacions, així com els contactes de gestió amb la resta de recursos socials. S'ha de passar per aquest servei abans que per qualsevol altre.
1.1 ATENCIÓ PROFESSIONAL INDIVIDUAL-FAMILIAR
1.1.1 ATENCIÓ SOCIAL
Descripció
Atenció professional realitzada per treballadors/es socials del Serveis Socials municipals per capacitar les persones en habilitats personals i competències que els permetin resoldre autònomament les seves dificultats socials. És un servei que dóna suport en situacions de necessitat personals, familiars o socials, amb l'objectiu de fomentar les potencialitats i l'autonomia de les persones.
Funcions
L'atenció social té dues funcions:
-Preventiva: impedint el desenvolupament de factors de risc i potenciant els de protecció.
-Insertora: intentant solucionar les situacions de dificultat social o risc d'exclusió social.
Perfils
Atencions que ofereix
1. Informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions socials.
2. Intervenció i tractament social, realitzant un pla de feina per:
- Millorar les habilitats personals a través de l'aprenentatge en la resolució de conflictes, capacitació en la presa de decisions, adquisició d'habilitats d'autocura.
- Millorar les habilitats de criança, de relació intrafamiliar, capacitar per la gestió econòmica, atenció a les persones dependents.
- Facilitar l'accés a itineraris formatius, laborals, habilitats de recerca de feina, facilitar l'accés a recursos específics formatius-laborals.
- Incrementar la participació en activitats de la comunitat i la xarxa de suport familiar.
- Disminuir situacions de risc.
- Millorar la situació econòmica.
Canal d'accés
-Directament la persona/família
-Interprofessionalitat
-Derivació entitats o serveis
-Veïns o altres
Localització del servei
Unitat de Treball Social i Punts d'Atenció Social dels serveis socials comunitaris bàsics
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: unitats de treball social (UTS) i punts d'atenció social dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
1.1.2 ATENCIÓ SOCIOEDUCATIVA
Descripció
Atenció professional realitzada per els i les educadors/res socials del Servei municipal per capacitar les persones en habilitats personals i competències que els permetin resoldre autònomament les seves dificultats socioeducatives.
Funcions
-Educar i capacitar els infants i joves amb habilitats de relació social i autonomia personal.
-Facilitar els processos d'inserció social a recursos del municipi, afavorint la seva participació.
-Detectar i prevenir les situacions de risc.
Perfils
Atencions que ofereix
1. Informació i/o orientació i assessorament sobre recursos i prestacions socioeducatives.
2. Acompanyament, si cal, a l'infant, jove o progenitors als serveis o recursos adients.
3. Intervenció i orientació en: competències personals i socials amb especial atenció a l'autoestima, autoconeixement, resolució de conflictes, habilitats socials i de comunicació, i competències parentals.
4. Intervenció- tractament socioeducatiu, realitzant un pla personalitzat d'inserció socioeducativa.
Canal d'accés
-Directament la persona/família
-Interprofessionalitat
-Derivació entitats o serveis
-Veïns o altres
Localització del servei
Unitat de Treball Social i Punts d'Atenció Social dels serveis socials comunitaris bàsics
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9 a 14 hores
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: unitats de treball social (UTS) i punts d'atenció social dels serveis socials comunitaris bàsics.
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
1.1.3 ATENCIÓ PSICOSOCIAL
Descripció
Atenció professional realitzada per el/la psicòleg/oga per tal de capacitar a les persones en habilitats personals i competències que els possibilitin resoldre autònomament les seves dificultats psicosocials.
Funcions
- Atenció directa: intervenció presencial amb la persona/família.
- Atenció indirecta: intervenció no presencial amb la persona o família que s'atén. La intervenció se realitza amb l'equip i/o amb altres serveis.
Perfils
Atencions que ofereix
1. Atenció a persones/famílies en dificultats psicosocials que obstaculitzen els processos de desenvolupament personal, familiar i social.
2. Promoure un canvi que permeti millorar la qualitat de vida de les persones ateses.
Canal d'accés
-Directament la persona/família
-Interprofessionalitat
-Derivació entitats o serveis
-Veïns o altres
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9 a 14 hores.
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: unitat de treball social (UTS) i punts d'atenció social dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics. L'atenció psicosocial es realitzada per psicòlegs/psicòlogues.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Localització del servei
Unitat de Treball Social i Punts d'Atenció Social dels serveis socials comunitaris bàsics
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
1.2 ATENCIÓ GRUPAL
Descripció
-Grups d'habilitats socials i de relació
-Grups d'habilitats parentals
-Grups d'habilitats de criança
-Grups d'autoestima
Funcions
Prevenció i intervenció social, socioeducativa i/o psicològica des d'una perspectiva grupal.
Perfils
Població amb intervenció en alguns dels circuits d'atenció professional individual-familiar.
Atencions que ofereix
Sessions de treball grupal definides segons cada projecte.
Canal d'accés
Unitat de Treball Social i Punts d'Atenció Social dels serveis socials comunitaris bàsics.
Horari: De dilluns a divendres de 9 a 14 hores i horabaixes segons necessitats del grup.
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: unitat de treball social (UTS) i punts d'atenció social dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida.
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
1.3 ATENCIÓ COMUNITÀRIA
1.3.1 SERVEI D'ACCIONS COMUNITÀRIES
Descripció
Projecte d'intervenció comunitària que té la finalitat de fomentar la recerca de solucions a dificultats socials que hi ha a un territori concret. Una recerca que es fa des de la participació i implicació dels professionals de l'equip d'intervenció Comunitària ( treballadors socials, educadors, sociòleg), tècnics d'altres serveis, veïnats i entitats.
Funcions
Accions conjuntes i consensuades entre entitats, serveis i persones residents al municipi per millorar la qualitat de vida i convivència social de la comunitat.
Perfils
-Població general
-Persones i famílies en situació de dificultat social
-Entitats i serveis
Atencions que ofereix
Intervenció comunitària en qualsevol nucli del municipi que pot dirigir-se a tots els sectors de població o a un de concret:
- Coneixement previ inicial de la comunitat mitjançant prospeccions i estudis sociològics
- Diagnòstic comunitari participatiu
- Planificació i execució conjunta d'actuacions (entitats, serveis, i persones del nucli)
- Avaluació continuada i ajustament de les fites a assolir
Canal d'accés
Equip d'Atenció Social Comunitària
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9 a 14 hores, horabaixes i caps de setmana segons les característiques de l'activitat.
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: unitats de treball social (UTS) dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
1.3.2 SERVEI D'HORTS URBANS
Descripció
Hort urbà de 20 parcel·les amb el mètode Gaspar Caballero. Està adreçat a persones, famílies i associacions/entitats interessades en fer i mantenir un hort ecològic.
Funcions
Els horts urbans de Marratxí se configuren com a àrees de cultiu d'hortalisses i de plantes aromàtiques que, situades dins un entorn urbà, i gestionades segons els principis de l'agricultura ecològica i de les parades en crestall, a més de produir aliments per al consum propi, tenen una finalitat social, integradora, educativa, d'oci, ambiental i participativa.
Perfils
- Persones físiques:
a) Tenir 18 anys complerts.
b) Estar empadronat o empadronada al municipi de Marratxí.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions atribuïdes a l'hort urbà.
- Persones jurídiques:
a) Associacions o entitats sense ànim de lucre l'objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització i sempre que acompleixen els requisits establerts en aquestes bases.
b) Tenir el domicili social o seu social a Marratxí.
Accions que promou
Foment de l'autonomia de les persones
Desenvolupament sostenible de l'entorn
Foment de l'educació ambiental
Foment de l'agricultura tradicional i ecològica
Canal d'accés
serveis socials comunitaris bàsics
Localització del servei
Solar de titularitat municipal ubicat al nucli de sa Cabana
Horari
L'horari en què es pot accedir als horts urbans serà el següent.
Maig - Octubre: 7'00 – 21'30 hores.
Novembre - Abril: 8'00 - 19'00 hores
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: persones tècniques de l'equip d'intervenció comunitària dels serveis socials comunitaris bàsics.
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons la disponibilitat pressupostària.
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament d'horts urbans i Bases d'adjudicació de les parcel·les
1.3. 3 SERVEI D'ACTIVITATS COMUNITÀRIES D'OCI PREVENTIU
Descripció
Oferta d'activitats culturals, esportives i lúdiques durant el cap de setmana i períodes de vacances, que suposin una alternativa als contextos de diversió que propicien el consum d'alcohol i altres drogues, dins un àmbit que fomenti les habilitats socials i valors com la solidaritat i el respecte cap als altres.
Funcions
-Promoure alternatives saludables d'ocupació d'oci i de temps lliure per als adolescents i joves, oferint oportunitats per participar en activitats lúdiques, socials, saludables i culturals del programa.
-Oferir oportunitats per participar en activitats lúdiques, esportives, culturals i socials especialment als menors amb risc d'exclusió social per motius familiars, de consum de drogues, per problemes juridicopenals, per absentisme o fracàs escolar, sense cap cost econòmic.
Perfils
Infants i joves entre 6 i 25 anys, i les seves famílies
Atencions que ofereix
Es realitzen activitats d'oci preventiu:
1. Activitats de temps lliure
2. Activitats preventives (drogues, salut...)
3. Activitats esportives
Canals d'accés
-Professionals dels serveis socials comunitaris bàsics
-Directament
Localització del servei
Les activitats se realitzaran a llocs i instal·lacions municipals segons les característiques de cada esdeveniment.
Horari d'atenció
Caps de setmana i períodes de vacances escolars
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: educadors socials i tècnics de l'equip d'intervenció comunitària dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons la disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
Plec de prescripcions tècniques Marratxí Social
1.3.4 SERVEI D'ACCIÓ SOCIOEDUCATIVA EN LA COMUNITAT
Descripció
El projecte se basa en donar presència a la figura de l'educador social en entorns socials i de relació del municipi.
L'educador social entrarà en contacte amb els joves als seus entorns quotidians per poder proposar i facilitar activitats i recursos que afavoreixin el seu desenvolupament i socialització positiva.
Funcions
Oferir una figura referent pels infants i joves, present a l'entorn social.
Detectar possibles situacions de risc o vulnerabilitat dels menors del municipi.
Promoure entorns de relació positius pels joves.
Posar en marxa activitats que afavoreixin l'adequat desenvolupament dels menors.
Articular els recursos de la comunitat per crear una xarxa de prevenció i protecció de conductes de risc.
Perfils
Preferentment adolescents i joves en situació de risc lleu, moderat o conflicte social.
Atencions que ofereix
1.Presència a l'entorn social dels menors, essent un referent educatiu.
2.Acompanyament a recursos i activitats de joves que es troben en el carrer
3.Acompanyament de casos que ho necessitin als Serveis Socials Comunitaris Bàsics
4.Orientació i informació a grups de joves que es troben al carrer amb necessitats o problemàtiques concretes.
5.Organització de trobades i activitats de caràcter lúdic.
Canal d'accés
-Contacte directe
-Professionals dels serveis socials comunitaris bàsics
-Derivats d'altres entitats/serveis
Horari
L'horari serà flexible i amb un mínim de tres horabaixes per setmana.
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals
Educador/a social dels SSCB
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
Plec de prescripcions tècniques Marratxí Social
2. PRESTACIONS ECONÒMIQUES
2.1 AJUDES ECONÒMIQUES PUNTUALS
Definició
Ajudes adreçades a la cobertura de les necessitats bàsiques de les persones i/o famílies de forma paral·lela a una intervenció professional i segons un pla de treball.
Estan regulades en el Reglament de prestacions econòmiques de caràcter social aprovat pel Ple de l'Ajuntament.
Funció
Donar un suport econòmic puntual a persones i/o famílies en situació de dificultat, com a part d'un procés d'intervenció i d'integració social.
Perfils
Persones i famílies que siguin atesos pels serveis socials municipals.
Atencions que ofereix
En funció de les necessitats bàsiques les prestacions econòmiques s'agrupen en diferents tipus per donar cobertura a:
Necessitats bàsiques d'alimentació, higiene, roba i calçat:
- Ajudes per alimentació i necessitats bàsiques de subsistència: targeta moneder.
- Ajudes per productes d'higiene i neteja.
- Ajudes per alimentació infantil e higiene/lactància.
- Roba i calçat: cobertura mitjançant la col·laboració amb altres recursos de la comunitat i cobertura també en els casos en què es necessiti roba especial laboral segons valoració i situació
Carència o insuficiència de recursos econòmics per l'accés o manteniment de l'habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix:
- Garantir els subministraments bàsics d'aigua, gas i electricitat.
- Lloguers endarrerits i ajudes per lloguer d'habitatge habitual, quan existeixin garanties de continuïtat en la mateixa
- Despeses per fer front a la pèrdua temporal o permanent de l'habitatge per desnonament, ruïna, higiene, catàstrofe o altres causes de força major.
- Ajuts a allotjaments temporals (puntuals i/o transitoris) en casos d'extrema necessitat i situacions d'emergència social.
- Despeses puntuals per facilitar l'accés o manteniment de l'habitatge de lloguer com : avançament de fiances, avals, etc.
Prevenció i manteniment de la salut i atenció sanitària:
- Ajudes per medicaments vitals i d'urgència no coberts per la sanitat pública: sempre que sigui per prescripció mèdica.
- Ajudes per ortopèdies i pròtesis no coberts per la sanitat pública, per prescripció facultativa
Desplaçaments habituals per necessitats formatives o d'atenció sanitària:
- Ajudes al transport sempre que els desplaçaments estiguin motivats per activitats de formació o d'activació en el mercat de treball.
Desplaçaments per atenció sanitària sempre i quan no estigui cobert pel sistema sanitari.
Prestacions econòmiques adreçades a la utilització de serveis educatius:
- Ajudes de menjador escolar complementàries al sistema educatiu.
- Beques i ajudes per l'escolarització a l'Educació infantil 0-3 anys (escoles infantils municipals i privades).
- Ajudes per a material escolar i llibres.
- Ajudes individuals al transport escolar.
- Ajudes per a activitats extraescolars i de lleure al llarg del curs escolar.
Prestacions per la realització d'activitats socioculturals i esportives.
- Escoles d'estiu
- Campaments
- Campus esportius
- Activitats en centres culturals
- Activitats esportives
Altres conceptes: ajudes per l'atenció de situacions d'urgent i greu necessitat que no puguin ser ateses per cap dels conceptes prevists anteriorment.
Destinataris
Persones i /o famílies que tenen dificultats per a cobrir les seves necessitats personals bàsiques.
Documentació a aportar
La documentació que requereixi el/la professional de referència.
Canal d'accés
Professionals dels serveis socials comunitaris bàsics
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Garantia de la prestació
Es concedeix amb la valoració professional prèvia sobre la reducció i insuficiència d'ingressos i la normativa municipal.
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
Reglament de regulació de les prestacions econòmiques i materials de caràcter social de l'Ajuntament de Marratxí
2.2 PRESTACIONS COMPLEMENTÀRIES PER COBRIR NECESSITATS DE SUBSISTÈNCIA MITJANÇANT CONVENI AMB ENTITATS DEL TERCER SECTOR
Descripció
Servei de distribució d'aliments a les famílies que pateixen dificultats econòmiques i necessiten suport en l'adquisició de productes de primera necessitat.
Funcions
Repartir els aliments procedents del Banc d'aliments entre les famílies derivades dels serveis socials comunitaris bàsics.
Perfils
Persones o famílies usuàries dels Serveis Socials.
Atencions que ofereix
Distribució d'aliments envasats, aliments infantils, articles d'higiene personal i neteja de la llar per millorar la qualitat de vida de les persones amb manca de recursos.
Requisits
Estar en situació de necessitat i ser derivat/da per un professional dels serveis socials comunitaris bàsics.
Canal d'accés
Derivació d'un tècnic dels serveis socials comunitaris bàsics mitjançant el protocol establert per aquesta finalitat.
Localització del servei
Local de l'antiga rectoria de Pòrtol i Seu d'entitats socials de sa Cabana.
Local de serveis socials del carrer Balanguera.
Horari d'atenció
Cada dijous de 17'00 a 19'30 a la Seu d'entitats socials del carrer Balanguera, 11.
Cada dos dijous de 18'00 a 19'30 a l'antiga Rectoria de Pòrtol, carrer Albert Castell (mestre), 18. Pòrtol.
3.SERVEIS DOMICILIARIS
Els serveis d'atenció domiciliària constitueixen un conjunt organitzat i coordinat d'accions que es fan a la llar de l'usuari/ària i/o en el seu entorn, adreçades a proporcionar atencions personals, atencions de caràcter puntual i/o urgent, ajuda a la llar i suport social a aquelles persones o famílies amb situació de manca d'autonomia personal, dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials, les quals els impedeixen fer les tasques habituals de la vida quotidiana. Els objectius d'aquests serveis són desenvolupar tasques assistencials, preventives i educatives, mantenir l'usuari/ària en el seu medi i millorar-ne la qualitat de vida.
3.1 SERVEI D'AJUDA A DOMICILI
Descripció
Conjunt de tasques realitzades al domicili de la persona/família adreçades al suport i/o millora de situacions generades per la manca d'autonomia física i/o psíquica, així com a atendre les situacions de dependència reconeguda.
Funcions
-Estimulació i potenciació de l'autonomia personal i la integració en el medi habitual de vida, evitant l'aïllament.
-Detecció i/o prevenció de situacions de crisi personal, familiar, de risc i/o d'aïllament personal.
-Afavorir un marc de convivència saludable i una relació positiva amb l'entorn.
-Prevenció d'internaments innecessaris o no desitjats.
-Potenciació i adquisició d'hàbits i habilitats que millorin la seva seguretat, condicions i qualitat de vida.
-Donar atenció d'àmbit domèstic que suposi un recolzament personal o social necessari.
-Promoure i fomentar l'adequació de l'habitatge a les necessitats de la persona atesa.
Perfils
Gent gran, persones discapacitades, malalts i famílies en risc social i persones en situació de dependència reconeguda quan així ho estableixi el programa individual d'atenció ( PIA).
Atencions que ofereix
1.Assistencial: cobrir necessitats relacionades amb la cura personal quan la persona no es pot valer per ella mateixa (mobilitzacions, higiene personal, canvi de bolquers...)
2. De suport: es cobreixen necessitats de tipus emocional oferint suport afectiu (confiança, canvis positius, reafirmar i acompanyar en els processos quotidians...).
3. Curativa-rehabilitadora: ajudar a atendre les necessitats mèdiques i sanitàries de l'usuari/a (revisions, control vacunes, corregir mals hàbits, règims alimentaris...).
4. Preventiva: detecció de comportaments, situacions de crisi, hàbits i actituds. Intervenció en situacions d'hospitalitzacions. Evitar l'aïllament, situacions de soledat.
5. Orientativa-educadora: donar informació suficient a l'usuari perquè pugui decidir. Ajudar a adquirir o reforçar hàbits positius, provocant actituds que fomentin l'autonomia. Fer reflexionar a l'usuari perquè introdueixi elements de canvi a la seva vida quotidiana.
6. Domèstiques: suport en el manteniment de la neteja de la casa, organització roba, compra...
7. D'acompanyament: visites mèdiques, gestions, mobilitzacions fora del domicili,...
Requisits
-Trobar-se en situacions de pèrdua o disminució d'autonomia i/o vulnerabilitat social i/ó tenir un grau de Dependència reconegut.
Durada
-La durada serà la que acordi el/la professional després de l'estudi i la valoració amb la persona usuària.
-La situació de la persona usuària i la intervenció dins el domicili s'anirà valorant de forma continua.
Documentació obligatòria
1. Sol·licitud segons model oficial
2. Fotocòpia del DNI
3. Fotocòpia de la targeta sanitària
4. Informe mèdic sobre l'estat de salut de la persona usuària
5.Certificat pensió
Documentació per valorar el dret a bonificació
6.Certificat de convivència
7. Documents acreditatius dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar (nòmines, pensions, prestacions, ingressos bancaris, etc.) o declaració jurada dels ingressos.
8. Fotocòpia de la darrera declaració d'IRPF de tots els membres de la unitat familiar, o bé certificació de no estar obligat/da a fer-la.
9. Fotocòpia del document bancari a nom del titular de la prestació, on figurin les dades referents al banc i al número de compte corrent.
10. Fotocòpia dels rebuts de lloguers per ser propietari/ària de béns immobles.
11. Fotocòpia dels rebuts de despeses de lloguer o hipoteca
12. Altres documents considerats importants per la valoració.
Canal d'accés
-Directament la persona/família
-Interprofessionalitat
-Derivació d'entitats o serveis
-Veïns o d'altres
Horari d'atenció
-Dilluns a divendres, de 7'30 a 15'00 hores
-Excepcionalment dissabtes de 8'00 a 12'00 hores
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local i Conselleria de Benestar Social i Cooperació, subsidiàriament per a persones en situació de dependència.
Equipaments/equips professionals: les que s'estableixen en el decret 86/2010, de 25 de juny i en el decret de serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les que s'estableixen en el decret 86/2010, de 25 de juny i en el decret de serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí i en el decret de ràtios professionals.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Copagament: sí, segons Decret 84/2010 i normativa municipal
El preu del servei d'ajuda a domicili municipal és el que està establert a l'Ordenança Fiscal vigent. Aquesta també estableix un barem econòmic per determinar en quines circumstàncies les persones usuàries resten exemptes total o parcialment del copagament del servei.
Legislació i documentació de referència
- Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
- Ordenança reguladora del servei d'ajuda a domicili i de menjar a domicili.
- Llei 39/2006 de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
3.2 SERVEI DE MENJAR A DOMICILI
Descripció
És un servei dirigit a les persones majors i/o amb dificultats d'autonomia que consisteix en la provisió de menús elaborats i la seva distribució en els domicilis particulars.
Funcions
- Millorar la qualitat de vida de les persones grans, facilitant la permanència durant més temps en el seu entorn i evitant internaments.
- Contribuir a proporcionar una alimentació adient a les persones ateses, afavorint la prevenció de possibles problemes de salut derivats d'una alimentació insuficient o d'una dieta inadequada.
- Prevenir situacions d'aïllament i/o soledat.
Perfils
- Majors de 65 anys amb problemàtica greu de salut i/o amb limitacions importants de l'autonomia, presentant dificultats físiques o psíquiques per poder elaborar el menjar.
-Persones amb discapacitat física, amb valoració prèvia de l'organisme competent, que es trobin en la mateixa situació que el col·lectiu anterior.
- Excepcionalment, el Servei podrà adreçar-se a altres col·lectius que es troben temporalment amb una situació de dificultat per atendre les necessitats nutricionals per malalties greus, períodes de convalescència sense familiars, o altres situacions de limitació temporal de l'autonomia.
Atencions que ofereix
1. Provisió de menú al domicili dels beneficiaris. Aquest servei es realitza els dilluns, dimecres, divendres i dissabtes, amb cada una d'aquestes entregues també s'entregarà el menú del dia següent (dimarts, dijous i diumenge) de 8.30 a 13.00h. En cas de què algun dels dies en què hi ha repartiment fos festiu, l'entrega es realitzarà el dia laborable anterior.
2. Diferents tipus de menús per adaptar-se a les necessitats dietètiques de les persones beneficiàries. Tant el dinar (primer i segon plat, pa i postres) com el sopar (un plat i postres) es presentaran amb les diferents dietes.
3. Dos dies per setmana es distribuirà un litre de llet per a cada persona beneficiària.
4. El servei s'oferirà en diferents modalitats: pel que fa al contingut (servei complet dinar-sopar) o sols dinar; freqüència (diària o dies concrets a la setmana) i durada (servei temporal o permanent).
Requisits
-Persones empadronades a Marratxí.
-Tenir limitacions d'autonomia funcional amb dificultats físiques o psíquiques per elaborar el menjar.
-Disposar d'un microones. En el cas que la persona usuària no en tengui, Creu Roja n'ofereix un en depòsit.
-A l'hora de l'entrega del menjar, hi ha d'haver una persona al domicili. Si no és possible es pot facilitar un domicili alternatiu.
Documentació obligatòria
1. Sol·licitud segons model oficial
2. Fotocòpia del DNI
3. Fotocòpia de la targeta sanitària
4. Informe mèdic sobre l'estat de salut de la persona usuària
5.Certificat pensió
6.Certificat de convivència
Documentació per valorar el dret a bonificació
7. Documents acreditatius dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar (nòmines, pensions, prestacions, ingressos bancaris, etc.) o declaració jurada dels ingressos.
8. Fotocòpia de la darrera declaració d'IRPF de tots els membres de la unitat familiar, o bé certificació de no estar obligat/da a fer-la.
9. Fotocòpia del document bancari a nom del titular de la prestació, on figurin les dades referents al banc i al número de compte corrent.
10. Fotocòpia dels rebuts de lloguers per ser propietari/ària de béns immobles.
11. Fotocòpia dels rebuts de despeses de lloguer o hipoteca
12. Altres documents considerats importants per la valoració.
Canal d'accés
Presentació de sol·licitud segons model oficial a qualsevol registre de l'Ajuntament de Marratxí.
Horari d'atenció
Distribució domiciliària els dilluns, dimecres, divendres i dissabtes; amb cada una d'aquestes entregues també s'entregarà el menú del dia següent (dimarts, dijous i diumenge) de 8.30 a 13.00h. En cas de què algun dels dies en què hi ha repartiment fos festiu, l'entrega es realitzarà el dia laborable anterior.
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: les que s'estableixen en el decret 86/2010, de 25 de juny i en el decret de serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: les que s'estableixen en el decret 86/2010, de 25 de juny i en el decret de serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí i en el decret de ràtios professionals.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Copagament: sí, segons normativa municipal
El preu del servei de menjar a domicili municipal és el que està establert a l'Ordenança Fiscal vigent. Aquesta també estableix un barem econòmic per determinar en quines circumstàncies les persones usuàries resten exemptes total o parcialment del copagament del servei.
Legislació i documentació de referència
-Plec de prescripcions tècniques del servei municipal de menjar a domicili
- Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
- Ordenança reguladora del servei d'ajuda a domicili i de menjar a domicili.
3.3 SERVEI DE TELEASSISTÈNCIA
Definició
És un servei permanent que, a través d'un dispositiu connectat a la xarxa telefònica, permet la comunicació des del domicili amb una central de recepció de senyals que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any. Això permet atendre qualsevol situació/problema(emergències sanitàries i/o socials, crisis de solitud, crisi d'angoixa, etc.) El sistema s'activa mitjançant el telèfon o un polsador especial que se du sempre damunt.
Funcions
-Incrementar la qualitat de vida de les persones grans i/o discapacitades, facilitant la permanència durant més temps en el seu entorn i evitant internaments.
-Assegurar la intervenció immediata en situacions de crisi per tal de proporcionar seguretat i atenció.
Perfils
Persones majors o discapacitades que viuen soles permanentment o durant gran part del dia i persones en situació de dependència.
Persones majors de 65 anys amb manca de xarxa social o familiar i/o amb dificultat de mobilitat.
Persones majors de 65 anys que per la seva malaltia crònica precisen d'aquest servei per garantir la seva atenció, companyia i seguretat.
Atencions que ofereix
1.Atenció immediata de les alarmes sanitàries i socials per personal especialitzat.
2.Mobilització de recursos propis i aliens.
3. Seguiment periòdic de l'usuari/ària des de la Central d'Atenció.
4. Seguiment amb visites personalitzades de personal tècnic.
5. Instal·lació en el domicili de l'usuari/ària de l'equipament de teleassistència.
6. Manteniment tècnic i seguiment periòdic del funcionament del terminal.
Requisits per accedir-hi:
1- Estar empadronat a Marratxí.
2- No patir malaltia psíquica o discapacitat sensorial que impossibiliti la utilització del dispositiu.
Documentació obligatòria
1. Sol·licitud segons model oficial
2. Fotocòpia del DNI
3. Fotocòpia de la targeta sanitària
4. Informe mèdic sobre l'estat de salut de la persona usuària
5.Certificat pensió
6.Certificat de convivència
Documentació per valorar el dret a bonificació
7. Documents acreditatius dels ingressos de tots els membres de la unitat familiar (nòmines, pensions, prestacions, ingressos bancaris, etc.) o declaració jurada dels ingressos.
8. Fotocòpia de la darrera declaració d'IRPF de tots els membres de la unitat familiar, o bé certificació de no estar obligat/da a fer-la.
9. Fotocòpia del document bancari a nom del titular de la prestació, on figurin les dades referents al banc i al número de compte corrent.
10. Fotocòpia dels rebuts de lloguers per ser propietari/ària de béns immobles.
11. Fotocòpia dels rebuts de despeses de lloguer o hipoteca
12. Altres documents considerats importants per la valoració.
Canal d'accés
Presentació de sol·licitud segons model oficial a qualsevol registre de l'Ajuntament de Marratxí.
Horari d'atenció
Les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/ professionals: els que es defineixen en el decret de serveis d'atenció a les persones grans.
Ràtios i perfils professionals: els que es defineixen en el decret de serveis d'atenció a les persones grans.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí i en el pla de qualitat previst a la Llei 4/2009.
El preu del servei municipal de teleassistència és el que està establert a l'Ordenança Fiscal vigent. Aquesta també estableix un barem econòmic per determinar en quines circumstàncies les persones usuàries resten exemptes total o parcialment del copagament del servei.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Copagament: sí, segons normativa municipal
Legislació i documentació de referència
-Plec de prescripcions tècniques del servei municipal de teleassistència.
- Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears.
-Ordenança reguladora del servei de teleassistència
4.- SERVEI D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA AMB INFANTS I JOVES
4.1 PROGRAMA DE COORDINACIÓ EDUCATIVA
Descripció
L'escolarització, dels 6 als 16 anys, és obligatòria. Als centres educatius de primària (nins i nines d'entre 6 – 12 anys) es concentra la totalitat de la població infantil del municipi de Marratxí. Marratxí és un municipi dispers amb molts de nuclis de població i diferents zones de residència, cada una amb les seves pròpies característiques i idiosincràsia. Per tant, trobem una gran diversitat de centres educatius repartits per tota la geografia del municipi.
Es proposa, per tant, establir una figura professional referent per poder agilitzar la informació, estalviar recursos i fer eficaç aquesta coordinació amb els diferents centres educatius.
Aquesta figura, l'educador o educadora social, traspassarà la informació o derivacions a l'ES corresponent per zona i, a partir d'aquí, el cas es treballarà en el propi equip del CMSS de la zona, des d'on s'intervindrà amb el cas/família.
Funcions
Prevenir i intervenir en els casos de infància del municipi i les seves famílies per millorar els factors de risc i vulnerabilitat d'aquestes.
Perfil
El perfil de la població diana són infants que presentin conductes d'inadaptació social o escolar, fracàs escolar, absentisme, risc d'exclusió escolar o social. Realitzant intervencions conjuntes tant amb el propi infant com amb la seva família, possibilitat la capacitació per la millora de les dificultats, la cobertura de les necessitats que presenten o la assumpció de responsabilitats per al bon desenvolupament dels infants.
Actuacions que ofereix
- Conèixer els casos d'infància vulnerables de les corresponents zones d'atenció
- Col·laborar en la detecció i l'abordatge de les dificultats detectades
- Facilitar, com a figura pont, la informació i coordinació entre els centres ed., les famílies i SS.SS.
- Col·laborar amb els centres educatius com a figura socioeducativa, detectant necessitats i intervenint de manera preventiva amb les famílies.
Canals d'accés
Professional de referència de cada cas
Localització del servei
Serveis Socials Comunitaris Bàsics
Temporalitat
Durada del curs escolar, d'octubre a maig
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: tècnics de serveis socials, tècnics de l'EOEP i professorat dels centres escolars.
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
Plec de prescripcions tècniques Marratxí Social
Llei 2019, integral de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears
Llei orgànica de l'educació
4.2 SERVEI D'EDUCACIÓ SOCIAL ALS INSTITUTS DE SECUNDÀRIA (ESIES)
Descripció
El projecte ESIES es dóna com a resposta al conveni signat entre la Conselleria d'Educació i l'Ajuntament de Marratxí. Mitjançant la presència de el/la educador/a social al centre educatiu, es duen a terme actuacions de caire preventiu i intervencionista com són: consulta general oberta a tots/es joves del centre, tallers socioeducatius de prevenció, tallers grupals i intervenció pròpiament dita dins els IES(permanències).
Finalitats
La finalitat general és desenvolupar una intervenció socioeducativa de prevenció-intervenció-seguiment, on els aspectes socio-educatius-familiars són inseparables.
- Millorar la convivència en els centres d'educació secundària mitjançant la inclusió de la figura professional de l'educador social.
- Reforçar la col·laboració entre els centres educatius i les famílies, especialment en els casos en què la situació familiar afecta de manera inadequada al desenvolupament de l'alumne.
- Aprofitar els recursos comunitaris del municipi per ajudar a prevenir i resoldre situacions de conflicte.
Funcions
Preventiva, col·laboradora amb els equips directius i educatius, per la integració de tots els alumnes i alumnes, i pel seguiment d'aquells i aquelles que se troben en situació de risc d'exclusió social, alhora que facilitadora de la relació entre el centre escolar i les famílies.
Adreçada a la comunitat educativa, entesa com: equip directiu, professorat, alumnat, personal no docent, associacions de pares i mares, i famílies.
Atencions que ofereix
Consulta general oberta a tot l'alumnat
Tallers socioeducatius de prevenció
Tallers grupals
Permanències (hores d'atenció als casos que presenten dificultats detectades a l'aula)
Perfils
Alumnat dels IES d'Educació Secundària Obligatòria del Municipi de Marratxí. Joves d'entre 12 i 16 anys aproximadament.
Canals d'accés
Educadors socials dels serveis socials comunitaris bàsics
Localització del servei
Serveis Socials Comunitaris Bàsics
Temporalització
Durada del curs escolar, d'octubre a maig
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/equips professionals: tècnics de serveis socials, i professorat dels centres escolars.
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: prestació garantida
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Pla de millora dels serveis socials de Marratxí 2016
Reglament municipal de la Unitat de Treball Social de l'Ajuntament de Marratxí
Plec de prescripcions tècniques Marratxí Social
Conveni de col·laboració entre l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí i la Conselleria d'Educació
Llei 2019, integral de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears
Llei orgànica de l'educació
4.3 SERVEI DE SUPORT EDUCATIU AL CICLE DE PRIMÀRIA
Descripció
El suport educatiu entès com el conjunt d'intervencions que formen la interacció entre el reforç escolar d'unes matèries concretes, conjuntament amb l'aprenentatge de les tècniques d'estudi necessàries, a més del seguiment amb les famílies i les coordinacions i regulacions imprescindibles amb els professionals del sistema educatiu.
Funcions
-Proporcionar un espai de suport socioeducatiu per afavorir els aprenentatges dels fills i filles de les famílies usuàries de Serveis Socials.
-Implicar a les famílies en el procés educatiu.
-Prevenir el fracàs escolar.
Perfil
Famílies usuàries o amb perfil de Serveis Socials amb fills i filles que estiguin cursant entre 1er i 4rt de primària amb dificultats escolars o d'integració social
Atencions que ofereix
-Reforç escolar d'unes matèries concretes, i seguiment educatiu.
-Intervenció social amb les famílies.
-Intervenció socioeducativa amb els infants per augmentar la seva motivació envers els estudis.
N. places
Les activitats se distribueixen en grups, que assisteixen a sessions d'una hora i mitja cada una, dos cops per setmana amb un màxim de 8 nins/nines per grup.
Requisits
Cursar entre 1r i 4rt de Primària i ser derivat des dels centres escolars de Marratxí o pels professionals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Canal d'accés
Derivació dels centres escolars
Interprofessionalitat
Localització del servei
Les activitats de reforç educatiu se faran als locals municipals disponibles que estiguin ubicats dins el territori.
Horari d'atenció
D'informació: de dilluns a divendres de 9'00 a 14'00h
Del reforç escolar: a concretar segons característiques i configuració dels grups
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/professionals: Equip de professionals format per personal amb la titulació universitària adient i educadors socials dels serveis socials comunitaris bàsics
Ràtios i perfils professionals: Equip multi professional dotat de persones especialitzades en activitats de suport socioeducatiu per a infants i joves.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantía de la prestació: segons la disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
Llei orgànica d'educació.
Llei 2019, integral de l'atenció i els drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears
4.4 PROGRAMA D'INTERVENCIÓ SOCIOEDUCATIVA D'ESCOLARITAT COMPARTIDA PER A JOVES I AL.LOTES EN RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL
Descripció
El programa és una mesura extraordinària d'escolaritat compartida amb activitats de caire pràctic, adreçada a joves i al.lotes matriculats/des a ESO amb un alt risc d'abandonament escolar i en risc social, que duu a terme la Direcció General de Menors de la Conselleria de Benestar Social, amb la col·laboració dels ajuntaments, i la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats.
Funcions
- Posar en disposició els i les joves perquè puguin assolir els aprenentatges bàsics, instrumentals, laborals i socials que li han de permetre la plena integració social i laboral.
- Possibilitar la continuïtat dels i de les joves en el sistema educatiu o, en el cas dels i de les alumnes que es trobaven desescolaritzats, el seu retorn.
- Preparar l'alumne perquè pugui compensar, en la mesura de les seves possibilitats, les mancances produïdes dins el sistema educatiu, en col·laboració amb els professionals del centre educatiu de referència.
- Treballar els hàbits laborals i les habilitats a partir de l'experiència pràctica que desenvoluparan al llarg de l'estada al programa.
- Establir un vincle educatiu amb els i les joves que faciliti el treball de les competències personals i transversals necessàries per una incorporació de qualitat al sistema educatiu, social i laboral.
Perfils
Joves i al.lotes de 14 a 16 anys en risc d'exclusió escolar i/o social per als quals les mesures ordinàries i extraordinàries aplicades als centres d'ensenyança secundària no han aconseguit els resultats esperats.
Atencions que ofereix
1.Pràctiques formatives a una empresa i/o tallers pràctics d'aprenentatge
2.Assistència al centre educatiu per fer les assignatures instrumentals
3.Suport i seguiment per part del educador/a social del programa i assistència a assignatures transversals
N. places
Els programes concrets tenen una disponibilitat de 30 places per curs escolar.
Requisits
Per als alumnes de 14 a 16 anys l'assistència a aquest programa es considera transitòria i com a mesura extraordinària d'atenció a la diversitat. Les característiques que han de tenir els alumnes per poder ser admesos al programa són:
1.Edat compresa entre els 14 i 16 anys
2. Ser resident a Marratxí
3.Estar matriculat a un centre educatiu de Marratxí
4.Tenir expedien obert als serveis socials municipals d'atenció primària
5.Tenir interès per alguna formació pràctica i funcional vinculada al món professional i laboral
Canal d'accés
Educadors socials dels serveis socials comunitaris bàsics
Localització del servei
Es realitza dins els centres educatius i a les empreses col·laboradores.
Horari d'atenció
D'informació: de dilluns a divendres de 9'00 a 14'00 hores
Desenvolupament del programa: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores de setembre a juny
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals
Equip de la Direcció General de Menors, educadors socials dels SSCB, equips educatius de la Conselleria d'Educació.
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons la disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Llei 2019, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears.
-Llei orgànica d'educació.
-Decret 67/2008 de 6 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació general dels ensenyaments de l'educació infantil, l'educació primària i l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears.
-Decret 73/2008, de 27 de juny, pel qual s'estableix el currículum de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears.
-Decret 39/2011, de 29 d'abril, pel qual es regula l'atenció a la diversitat i l'orientació educativa als centres educatius no universitaris sostinguts amb fons públics.
-Instruccions de la Conselleria d'Educació pel curs vigent.
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
4.5 PROGRAMA DE REPARACIÓ I CONCILIACIÓ
Descripció
Un projecte que cerca proporcionar als menors que hagin comès una infracció contemplada a l'Ordenança de Mesures per regular la Promoció, Venda i Consum de begudes alcohòliques de l'Ajuntament de Marratxí , relacionada amb actes incívics, amb repercussió pública, maneres correctives i educatives per reparar la falta comesa i prevenir noves infraccions.
Funcions
Aplicar maneres alternatives de sanció que afavoreixin l'educació en la convivència i la responsabilització dels propis actes.
Perfils
Adolescents i joves de 12 a 18 anys que cometen infraccions establertes a l'Ordenança de Mesures per regular la Promoció, Venda i Consum de begudes alcohòliques de l'Ajuntament de Marratxí
Atencions que ofereix
Proporcionar als infractors maneres educatives alternatives a la sanció econòmica, per reparar el dany causat.
Treballar la responsabilització de la falta comesa i conscienciació dels danys causats.
Potenciar l'adquisició de valors i comportaments cívics.
Implicar la comunitat en la resolució de conflictes de convivència ciutadana.
Contribuir a la resolució dels conflictes entre parts.
Requisits
Ser un menor d'edat que ha comès a Marratxí una infracció tipificada a l'ordenança esmentada
Canal d'accés
Serveis socials comunitaris bàsics
Localització del servei
serveis socials comunitaris bàsics
Temporalitat: segons disponibilitat del tècnics de referència del programa.
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals
Educadors socials dels SSCB
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: garantida
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Llei 17/2006, de 13 de novembre, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears.
-Ordenança de Mesures per regular la Promoció, Venda i Consum de begudes alcohòliques de l'Ajuntament de Marratxí
4.6 SERVEI DE TALLERS D'INTERVENCIÓ AMB GRUPS ESPECÍFICS DE RISC
Descripció
Desenvolupament de tallers adreçats a grups de joves amb necessitats socials específiques i conductes de risc.
Funcions
Prevenir les conductes de risc
Potenciar les habilitats socials
Treballar conductes saludables
Perfils
Adolescents entre 13 i 16 anys amb conductes de risc, i les seves famílies.
Atencions que ofereix
Taller socioeducatiu d'igualtat
Taller de millora d'habilitats socials durant el curs escolar
Taller de millora d'habilitats socials durant l'estiu
Taller d'educació afectivo-sexual
Taller d'hàbits alimentaris i de nutrició
Taller d'ús de xarxes socials
Altres
Canal d'accés
Educadors socials dels serveis socials comunitaris bàsics
Localització del servei
serveis socials comunitaris bàsics
Temporalitat: segons tipologia i temàtica del taller
Tipus de servei: servei social comunitari
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals
Educadors socials dels SSCB
Ràtios i perfils professionals: les ràtios seran les que es determinin en el decret de principis generals dels serveis socials comunitaris bàsics.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: garantida
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Llei 2019, integral de l'atenció i dels drets de la infància i l'adolescència de les Illes Balears.
5.SERVEI DE SUPORT A LES NECESSITATS DERIVADES DE L'HABITATGE
5.1 SERVEI D'INFORMACIÓ I ASSESSORAMENT A L'HABITATGE
Descripció
Servei d'informació i assessorament, assistència en la tramitació pel que fa a totes les qüestions relacionades amb l'habitatge
Funció
Recolzar les persones i famílies en situació de dificultats en referència a l'habitatge.
Perfils
Famílies del municipi hipotecades propietàries d'un únic habitatge el qual usen com a vivenda habitual.
Persones avaladores de préstecs amb garantia hipotecària que, per causes d'impagament, estiguin en risc de perdre la vivenda principal.
Persones consumidores i avaladores que:
• Detectin qualsevol clàusula o pràctica abusiva en el contracte del préstec o crèdit hipotecari.
• Se trobin amb dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari, o preveuen que no podran fer efectius els pagaments en el futur.
• Hagin rebut la notificació d'inici d'un procediment d'execució hipotecària de la vivenda habitual com a conseqüència de l'incompliment del deutor.
- Persones amb risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer.
- Persones amb dificultats per mantenir els serveis de llum, aigua i gas.
Atencions que ofereix
Assessorament en les següents matèries:
- deute hipotecari - clàusules o pràctiques abusives en el contracte del préstec o crèdit hipotecari - lloguer d'habitatge - drets energètics |
Canal d'accés
Directament
Professionals dels SSCB
Horari d'atenció
Concertar cita prèvia per atenció els dimarts de 17'00 a 20'00 i els dimecres de 9'00 a 14'00h.
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals: advocat especialitzat en habitatge
Ràtios i perfils professionals: la pròpia del servei
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Pla de Millora de Serveis Socials de Marratxí 2016-2019
5.2 SERVEI D'ATENCIÓ A LES PERSONES I FAMILIES EN SITUACIÓ D'OCUPACIÓ D'UN HABITATGE
Descripció
El servei proporciona atenció a persones i famílies que es troben en situació d'ocupació il·legal d'un habitatge, situació que provoca dificultats de convivència entre la comunitat, a la vegada que manté i genera escenaris de pobresa i exclusió social.
Funcions
Conèixer la situació actual de l'ocupació il·legal al municipi per detectar les necessitats socials específiques d'aquest grup de població.
Afavorir la desestigmatització social d'aquest col·lectiu mitjançant la participació social i l'accés a la informació i recursos.
Apropar als serveis socials comunitaris bàsics per recollir necessitats expressades i observades i oferir informació, orientació i assessorament per l'accés a recursos comunitaris.
Perfil
Persones i famílies que es troben en situació d'ocupació il·legal d'un habitatge.
Actuacions
*Recollida i registre d'informació demogràfica i de problemàtica detectada
- Conèixer la ubicació concreta, temps d'ocupació de l'habitatge, antecedents d'actuacions policials i/o judicials relacionades amb la situació d'ocupació i resultats.
- Identificar el grup o grups de necessitat destacats a l'habitatge ocupat.
- Conèixer si es tracta de persones usuàries habituals dels SSCB de Marratxí i, si n'és el cas, revisar i actualitzar el seu expedient recollint les seves necessitats socials actuals.
- Si són persones empadronades a un altre municipi, se establirà el contacte amb els SSCB corresponents.
- Conèixer les necessitats socials de les persones en situació d'ocupació que no tenen contacte amb els SSCB.
*Disseny de la resposta des dels SSCB:Atenció a les necessitats detectades
-Estructurar la resposta segons les causes/motivació que fan que les persones “okupes”es trobin en aquesta situació, i segons el grup o grups de necessitat a què pertanyin, poder oferir una resposta a aquestes necessitats des de la intervenció social directa i indirecta, i des dels nivells individual, familiar i grupal.
-Definir quines ajudes, prestacions econòmiques i tècniques se poden fer servir per millorar les dificultats socials d'aquestes persones.
Canal d'accés
Serveis socials comunitaris bàsics
Horari d'atenció
De dilluns a divendres, segons necessitats del servei
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals: tècnic/a de l'equip d'Intervenció comunitària.
Ràtios i perfils professionals: ràtio pròpia del servei
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Plec de prescripcions tècniques de Marratxí social
6.SERVEI DE SUPORT A LA INSERCIÓ SOCIOLABORAL
6.1 SERVEI D'ORIENTACIÓ LABORAL PER A PERSONES AMB DIFICULTATS D'INSERCIÓ SOCIAL I LABORAL
Descripció
El projecte esdevé un procés d'ajuda al subjecte, personalitzat i integral per a que sigui capaç de construir el seu propi projecte personal i professional.
Funcions
Realització d'un itinerari en el qual la persona, amb l'acompanyament d'un equip professional arriba a millorar el seu nivell d'ocupabilitat i pot aconseguir la incorporació al mercat de treball.
Implicació de les empreses com a participants actius i elements clau en la inserció de col·lectius vulnerables, a través de la sensibilització i implicació de les empreses per a afavorir la inserció del col·lectiu vulnerable.
Perfils
Persones que es troben en situació de vulnerabilitat social, econòmica i personal; fets que impliquen unes majors dificultats a l'hora d'accedir al món laboral.
Atencions que ofereix
Elaboració d'un diagnòstic laboral
Treballar les competències per a la recerca i manteniment del lloc de feina
Disseny d'un itinerari personalitzat d'inserció laboral
Seguiment de la recerca de feina
Seguiment de la inserció laboral
Canal d'accés
Per derivació de la treballadora social de zona.
Horari d'atenció
Dimarts de 9'00 a 14'00h
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals: orientador/a laboral
Ràtios i perfils professionals: tècnic/a especialitzat en orientació laboral
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Acord de col.laboració amb l'entitat prestadora del servei
6.2 SERVEI D'INSERCIÓ SOCIOLABORAL PER AL COL.LECTIU EN RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL
Descripció
El projecte pretén afavorir la inserció sociolaboral de persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social, amb especial incidència en els sectors socials més desfavorits.
Funcions
Dotar i capacitar les persones d'habilitats i competències per entrar en el mercat de treball ordinari i mantenir un potencial lloc de feina.
Prevenir situacions de deteriorament personal
Motivar cap a la recerca activa de feina
Afavorir l'adquisició i manteniment de competències personals, socials i laborals
Perfil
Persones en situació de risc d'exclusió social
Actuacions que ofereix
Taller central de recuperació i transformació de mobiliari i objectes.
Taller d'horticultura
Taller de manteniment d'infraestructures i edificis
Tutories individualitzades
Canal d'accés
Tècnics dels serveis socials comunitaris bàsics
Entitats socials i veïnals
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9'00 a 14'00h
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals: tècnic/a d'inclusió social i monitor/a d'activitats
Ràtios i perfils professionals: els que determinin les bases de la Convocatòria de subvencions per dur a terme projectes adreçats a la població en risc d'exclusió social.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: segons disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
- Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
- Bases de la Convocatòria de subvencions per dur a terme projectes adreçats a la població en risc d'exclusió social.
7- SERVEI D'ATENCIÓ A LA DEPENDÈNCIA
7.1- SERVEI D'ATENCIÓ, ORIENTACIÓ, INFORMACIÓ I TRACTAMENT DE LA DEPENDÈNCIA
Definició
En compliment de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia persona i atenció a les persones en situació de dependència, aquest servei té com a objectiu informar, orientar i assessorar en el procés d'obtenció de la declaració de dependència i en l'accés a les prestacions que aquest sistema preveu.
Des del Servei Bàsic d'Atenció Social, s'atén persones que puguin tenir dubtes o consultes per sol·licitar el reconeixement de la situació de dependència.
El servei gestiona tot el procés per accedir a les ajudes i/o serveis establertes per la Llei de dependència i informa sobre:
Destinataris
Persones que es trobin en situació de dependència en alguns dels graus establerts a la llei 39/2006 del 14 de novembre de 2006 de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, segons el Real Decret-Llei 20/2011, de 30 de desembre i segons el Real Decret-Llei 20/2012 del 13 de juliol de 2012.
Canal d'accés
Sol.licitud de cita prèvia amb el/la treballador/a social de Dependència
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9'00 a 14'00h
Tipus de servei: servei social específic
Entitat proveïdora: administració local
Equipaments/Professionals: treballador/a social de dependència
Ràtios i perfils professionals: els que determina la Direcció General de Dependència de la Conselleria de Serveis Socials.
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: garantida
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Llei de 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
7.2 SERVEI DE CENTRES DE DIA
Descripció
Servei d'acolliment diürn que complementa l'atenció pròpia de l'entorn familiar, amb els objectius d'afavorir la recuperació i el manteniment de l'autonomia personal i social, mantenir la persona en el seu entorn personal i familiar en les millors condicions i proporcionar suport a les famílies en l'atenció a les persones grans dependents.
Funcions
Afavorir la recuperació i el manteniment de l'autonomia personal i social, mantenint la persona en el seu entorn personal, social i familiar en les millors condicions i proporcionar suport a les famílies en l'atenció a les persones grans dependents.
Perfils
Persones majors de 65 anys
Persones majors de 55 anys amb discapacitat física
Persones valorades com a dependents, graus I, II i III, segons Resolució de la Conselleria de Serveis Socials del Govern Balear, que hagin signat el PIA a on els assigni la plaça.
Atencions que ofereix
Acolliment i convivència. Manutenció. Atenció personal en les activitats de la vida diària. Higiene personal. Readaptació funcional y social. Recuperació dels hàbits d'autonomia. Suport personal, social i familiar. Seguiment i prevenció de les alteracions de la salut. Les altres funcions establertes per l'ordenament jurídic vigent.
N. de places: entre 23 i 25
Requisits
Ser persona major de 65 anys
Ser persona major de 55 anys amb discapacitat física
Ser persona valorada com a dependent, graus I, II i III, segons Resolució de la Conselleria de Serveis Socials del Govern Balear, que hagi signat el PIA a on se li assigni la plaça.
Canal d'accés
Treballadores Socials dels SSCB
Treballadora Social del Servei d'Atenció a la Dependència
Localització del servei
Centre de dia Brot de Gínjol
Centre de dia Ca ses Monges
Horari d'atenció
De dilluns a divendres, de 9'00 a 17'00h
En preparació l'obertura de caps de setmana
Equipaments/Professionals
L'equip de professionals és pluridisciplicar i està format per un director o directora responsable, un/a responsable higienicosanitari i personal d'atenció directa (professionals amb titulació adient per oferir atenció geriàtrica, animació sociocultural, fisioteràpia, atenció sanitària, psicològica i social).
Ràtios i perfils professionals: els que determina la normativa vigent, el Decret 86/2010, de 25 de juny (modificat pels Decrets 54/2013, de 5 de desembre i 31/2016, de 27 de maig).
Estàndards de qualitat: els que es defineixen en el pla de qualitat dels serveis socials de Marratxí.
Garantia de la prestació: garantida
Copagament
Els preus de copagament de les places de conveni amb Dependència se regiran per la normativa de la Conselleria de Serveis Socials.
El preu de les places municipals se regirà per la normativa municipal vigent.
Legislació i documentació de referència
-Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears
-Llei de 39/2006, de 14 de desembre de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
- Ordenança reguladora de la taxa per la prestació del servei d'estades diürnes de l'Ajuntament de Marratxí.
8- SUBVENCIONS I CONVENIS PER A LA REALITZACIÓ DE PROGRAMES D'INTERÈS GENERAL
8.1 SUBVENCIONS I/O CONVENIS PER A LA REALITZACIÓ DE PROGRAMES I PROJECTES D'INTERÈS SOCIAL
Descripció
Subvencions econòmiques o convenis com a mesura per fomentar la realització d'activitats d'utilitat pública i d'interès social.
Funcions
Millorar la situació de les persones i col·lectius amb dificultats social dins l'àmbit de les competències de la Regidoria de Serveis Socials.
Fomentar la col·laboració entre l'administració pública i els particulars i el tercer sector per a la gestió d'activitats d'interès públic.
Perfils
Podran ser entitats beneficiàries d'aquestes subvencions i/o convenis les entitats d'atenció social acreditades que compleixin els requisits que s'estableixin a les convocatòries.
Línies a subvencionar
Les incloses al Pla estratègic de subvencions en vigor.
Requisits
Podran ser beneficiàries les entitats jurídiques que compleixin els requisits establerts al BOIB corresponent.
Documentació a aportar
La documentació serà la que es requereixi a la convocatòria anual que serà publicada al BOIB.
Canal d'accés
Presentació al Registre general municipal dels projectes en les dates establertes i publicades al BOIB.
Localització del servei
Centre municipal de serveis socials comunitaris bàsics
Registre General de l'Ajuntament de Marratxí
Horari d'atenció
De dilluns a divendres de 9'00h a 14'00 i dijous de 16'30 a 19'30h
Tipus de servei: servei social comunitari bàsic
Entitat proveïdora: administració local
Garantia de la prestació: segons disponibilitat pressupostària
Legislació i documentació de referència
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Pla estratègic de subvencions.
- Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Marratxí.
- BOIB corresponent a la convocatòria pública anual.