Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 5898
Aprovació definitiva del Reglament regulador del règim d’ús d’horts ecològics urbans del municipi de Marratxí
Expedient 10884Y
Aprovat inicialment per l'Ajuntament Ple en sessió de dia 26 de febrer de 2019 el Reglament regulador del règim d'ús d'horts ecològics urbans del municipi de Marratxí, i atès que durant el termini d'exposició pública no s'hi ha presentat cap reclamació, i per tant, esdevé aprovat definitivament, es publica íntegrament en compliment del disposat a la Llei 7/1985, de 2 d'abril , reguladora de les bases de règim local, i a la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Recursos
Contra l'aprovació definitiva d'aquest reglament se pot interposar recurs contenció administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptats des del dia de la present publicació, d'acord amb el disposat en els articles 10.1.b i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Consulta i informació de l'expedient.
L'expedient se pot consultar a l'àrea de Serveis Socials i Família de l'Ajuntament de Marratxí, de dilluns a divendres, de les 8:15 a les 14:00, excepte festius. Per obtenir informació de l'expedient es podran utilitzar el mitjans (direcció postal, telèfon i correu electrònic) que s'indiquen a continuació: Ajuntament de Marratxí Àrea de Serveis Socials i Família, C/Balanguera, 12 07141 Marratxí (Illes Balears)- Telèfon 971794643- correu electrònic: ssocials@marratxi.es
Marratxí, 6 de juny de 2019
El Batle
Joan Francesc Canyelles Garau
REGLAMENT REGULADOR DEL RÈGIM D'ÚS DELS HORTS ECOLÒGICS URBANS DEL MUNICIPI DE MARRATXÍ
Índex
1. Exposició de motius
2. Objecte del reglament
3. Fonament legal
4. Naturalesa jurídica de l'autorització
5. Drets dels adjudicataris d'horts urbans
6. Prohibicions dels adjudicataris
7. Obligacions dels adjudicataris
8. Horari i accés
9. Durada de la llicència
10. Caducitat i renovació de la llicència. Efecte de l'extinció de l'autorització.
11. Prerrogatives municipals
12. Procediment per a la concessió de les llicències
13. Requisits per accedir a l'adjudicació d'horts urbans
14. Criteris de valoració general
15. Criteris de valoració per concedir la proporció d'hort urbà a les persones o famílies en situació de vulnerabilitat i/o precarietat econòmica
16. Les llistes d'espera i la seva vigència
17. Règim de responsabilitat
1. Exposició de motius
Els Horts Urbans són una iniciativa de l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí que tenen per objectiu fomentar l'autonomia de les persones, el desenvolupament sostenible, l'educació ambiental i l'agricultura tradicional i ecològica.
Els horts urbans de l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí es configuren com a àrees de cultiu d'hortalisses i de plantes aromàtiques que, situades dins un entorn urbà, i gestionades segons els principis de l'agricultura ecològica i de les parades en crestall, a més de produir aliments per al consum propi tenen una finalitat social, integradora, educativa, d'oci, ambiental i participativa.
L'Ajuntament de Marratxí pretén fomentar totes aquelles accions que repercuteixin en benefici de les persones residents, atenent l'ocupació del temps lliure per part d'aquestes. Amb la disposició dels horts d'oci es pretén que un sector de la població, especialment les persones pensionistes, persones en risc d'exclusió social, famílies i els joves, adoptin una actitud activa i positiva en el seu temps lliure i d'oci, amb l'objecte que, a la vegada que es potencien els valors saludables i ambientals, s'ofereix ocupació i distracció.
Mitjançant aquest Reglament es pretén establir el règim aplicable a la utilització d'aquests espais hortícoles per establir el procediment a seguir per a l'adjudicació dels horts, els criteris generals de selecció aplicables a la demanda existent, els drets i obligacions que incumbeixen a les persones beneficiàries, i, en general, la regulació de l'ús i funcionament de la xarxa d'horts urbans.
2. Objecte del reglament
Aquest Reglament té per objecte definir el procediment d'adjudicació de parcel·les de cultiu d'horts urbans del municipi de Marratxí així com determinar les condicions d'ús d'aquestes parcel·les i les obligacions de les persones adjudicatàries.
L'activitat de conreu dins les parcel·les s'ha de prestar d'acord amb el que es descriu en aquest Reglament, i anirà a càrrec de les persones adjudicatàries, en concret:
a) El manteniment, l'ordre i la neteja de la parcel·la assignada.
b) El seguiment dels principis de l'agricultura ecològica i les recomanacions que pugui establir l'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí a aquest efecte.
Anirà a càrrec de l'Ajuntament de Marratxí:
a) Les despeses d'aigua i d'algunes eines per al cultiu.
b) La formació sobre el mètode de cultiu a utilitzar.
c) El seguiment i control de l'activitat duta a terme en les parcel·les de cultiu mitjançant la intervenció i acompanyament durant el procés de professionals referents de l'Àrea de Serveis Socials.
d) Kit bàsic d'eines
e) Les persones usuàries rebran cada temporada una dotació de planters d'acord amb l'estació actual.
3. Fonament legal
Aquest Reglament es dicta de conformitat amb allò que disposen els articles 4.1, 25.2 b) i l) i 49 de la Llei de Bases de Règim Local; i els articles 29.2.b), h) i k) i l'article 100 i següents de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears.
4. Naturalesa jurídica de l'autorització
L'adjudicació, mitjançant llicència, de l'ús privatiu de domini públic sobre les parcel·les de conreu i dels espais de l'hort urbà de titularitat municipal, no suposa la transmissió del domini de la parcel·la o l'espai de cultiu cedits, que continuen sent propietat de l'Ajuntament de Marratxí, respecte tant del terreny com de totes les instal·lacions existents en el moment de l'adjudicació i de les que les diferents persones usuàries puguin realitzar amb l'autorització prèvia i expressa de l'Ajuntament, les quals quedaran unides de forma permanent a la parcel·la.
La persona adjudicatària tan sols té la possessió precària de la parcel·la de conreu que se li assigni, segons lliure decisió i a criteri municipal; tot això en els termes que preveuen aquest Reglament i la llicència d'ús privatiu de domini públic que finalment s'atorgui d'acord amb la legislació vigent: la Constitució Espanyola; el Codi civil; la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, del text refós de les disposicions vigents en matèria de règim local; el Reial decret 1372/1986, del reglament de béns de les corporacions locals; la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques; el Decret de 17 de juny de 1955, de reglament de serveis de les corporacions locals, i la resta de normativa concordant.
L'esmentat ús privatiu té caràcter personal i en cap cas les persones titulars podran cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l'autorització d'ús, ni poden transmetre'l a terceres persones, sense perjudici del possible suport de l'establert en aquest Reglament, pel que fa a la cessió de l'ús de les parcel·les de conreu.
5. Drets dels adjudicataris d'horts urbans
Constitueixen drets dels adjudicataris:
a) Cultivar dins la parcel·la de conreu o taules de cultiu adjudicades qualsevol varietat d'hortalisses, flors i plantes aromàtiques en els termes continguts a les presents bases.
b) Emprar la caseta que es pugui assignar per a dipositar-hi eines, llavors i altres elements que puguin aportar destinats al conreu.
c) Disposar de l'assessorament del personal destinat a la supervisió de la tasca realitzada al horts urbans.
d) Els altres que derivin del contingut d'aquest Reglament.
6. Prohibicions dels adjudicataris d'horts urbans
No es permet als adjudicataris:
a) Conrar plantes degradants del sòl i de plantes psicotròpiques.
b) Aplicar productes fitosanitaris de síntesis per al control de plagues o malalties. Només s'autoritzen els productes emprats en producció ecològica.
c) Aplicar adobs de síntesi. Només s'autoritzen els productes emprats en producció ecològica.
d) La sostracció o el dany a productes o plantes obtinguts en el cultiu per part dels adjudicataris d'altres parcel·les alienes a l'adjudicada.
e) Comercialitzar, en la forma que sigui, els productes obtinguts en el conreu de la parcel·la o taula de cultiu. Si hi ha excedents s'hauran d'entregar al Departament de Benestar Social, que els hi donarà l'ús adient.
f) Fer-hi cap classe d'obra, la qual cosa inclou la prohibició de fer cap tipus de nova tanca o separació (mitjançant murs, canyes, fustes, plàstics, uralites, etc.), hivernacles, pous, taules fixes o bancs, com també la modificació interior o exterior de la caseta, si n'hi ha, o la construcció o instal·lació de nous elements o modificació dels existents; tot això llevat d'autorització de l'Ajuntament.
g) Tenir i criar qualsevol mena d'animal o bestiar i construir casetes o gàbies destinades a aquests, llevat d'autorització de l'Ajuntament.
h) Caçar, talar arbres o qualsevol altra activitat que pugui causar dany en la fauna i flora que hi pugui haver a l'hort.
i) Acumular o abandonar qualsevol material o deixalla, dins o fora de l'hort, i aportar qualsevol tipus d'objecte aliè a la funció de l'hort susceptible d'alterar l'estètica del lloc; utilitzar la parcel·la com a dipòsit o magatzem de materials.
j) Alterar els camins i les conduccions de reg de l'hort adjudicat.
k) Moure les fites i tanques que delimitin la parcel·la municipal. L'usuari s'obliga a executar el seu treball dins els límits de la parcel·la o taula adjudicada, sense dur a terme la seva activitat més enllà dels límits fitats ni regar amb aspersors o amb qualsevol altre estri que pugui envair o regar altres parcel·les o taules veïnes.
l) Realitzar un cultiu que pugui envair finques o parcel·les confrontants.
m) Deixar l'hort sense treballar. En cas d'impossibilitat temporal, que no es podrà allargar més de tres mesos, l'usuari haurà de comunicar de forma motivada aquesta circumstància.
n) Circular per l'interior de l'hort amb vehicles de motor, llevat de quan s'utilitzin eines agrícoles, amb l'autorització prèvia de l'Ajuntament.
o) Estacionar automòbils a l'interior de l'hort.
p) No respectar les normes bàsiques de convivència ni estètica de l'hort, mantenir una conducta insolidària, fer una despesa excessiva d'aigua o utilitzar productes tòxics.
q) Qualsevol altre ús no previst anteriorment i que produeixi molèsties o males olors, limiti l'ús i el gaudi de la resta de parcel·les o afecti l'entorn del lloc.
7. Obligacions dels adjudicataris dels horts urbans
Els adjudicataris estaran obligats a:
a) Conrar qualsevol varietat d'hortalisses, flors i plantes aromàtiques en els termes continguts a les bases i sempre que no siguin espècies prohibides per alguna disposició.
b) Avisar immediatament l'Ajuntament de Marratxí si detecten qualsevol dany o desperfecte a la parcel·la, espai, taula, caseta o les seves instal·lacions.
c) Les obres i les reparacions de renovació o reposició a la part exterior de la parcel·la (continent), espai, taula o caseta o en els seus elements, degudes a l'envelliment o altres causes en les qual no es doni dany o negligència de l'adjudicatari o del seu ajudant o acompanyant seran a càrrec de l'Ajuntament de Marratxí. En cas contrari aniran a càrrec de l'adjudicatari.
d) Mantenir nets i en perfecte estat de conservació les eines i els estris necessaris per al conreu que siguin propietat de l'Ajuntament i que aquest pugui posar a la seva disposició si ho considera adient. L'Ajuntament podrà requerir-los que compensin el seu desperfecte.
e) Mantenir l'entorn de les seves parcel·les i espais amb taules de cultiu en perfecte estat, net i lliure de tot tipus d'herbes i plantes espontànies. També s'hauran de fer càrrec de gestionar adequadament les deixalles que es produeixin, separant les d'origen orgànic de la resta i dipositant cada tipus de residu al contenidor específic.
f) Complir les ordenances municipals i la resta de normativa local, autonòmica o estatal que els pugui afectar.
g) Respondre dels danys de tot tipus, robatoris o actes vandàlics que pugin afectar l'interior de les parcel·les, els espais o les casetes assignades, i de qualsevol responsabilitat en cas d'accident personal o del seu ajudant o acompanyant.
h) Mantenir l'adequació de la parcel·la o espai assignat, inclosa la caseta assignada si s'escau, les instal·lacions i els productes obtinguts, a les condicions d'higiene, salubritat i sanitat que siguin exigibles segons la normativa vigent.
i) Facilitar l'entrada als horts als escolars i d'altres col·lectius autoritzats que sota la direcció de monitors, vulguin conèixer els treballs agrícoles o les produccions que s'hi fan.
j) Respondre a la plena responsabilitat pel que fa al compliment de la normativa referent al foc i a la protecció civil.
8. Horari i accés
L'horari en què es pot accedir als horts urbans serà el següent.
Maig - Octubre: 7'00 – 21'30 hores.
Novembre - Abril: 8'00 - 19'00 hores
L'Ajuntament pot modificar l'esmentat horari en els casos concrets en què resulti necessari segons criteri municipal per Decret de Batlia.
L'accés als horts queda restringit al personal municipal autoritzat, a les persones adjudicatàries, als acompanyants d'aquestes, i a qui les supleixin en cas d'impossibilitat temporal, conforme al que estableix l'apartat següent:
En cas d'impossibilitat temporal i justificada de la persona adjudicatària per dur a terme les tasques de cura i manteniment de l'hort, aquesta persona pot autoritzar-ne una altra el temps imprescindible fins que es resolgui la impossibilitat de realitzar les tasques la persona adjudicatària per si mateixa. L'Ajuntament ha d'emetre una autorització provisional d'accés a la persona designada.
Les causes justificades d'impossibilitat temporal són:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels casos anteriors.
b) Patir malaltia o incapacitat temporal.
c) Trobar-se en fase imminent de realització d'un viatge de durada llarga o mitjana.
Les persones adjudicatàries o les autoritzades per impossibilitat justificada de la persona adjudicatària poden introduir en el recinte fins a un màxim de quatre persones acompanyants simultàniament.
En cas de les persones jurídiques, associació o entitats autoritzades no s'haurà de regir per aquest nombre màxim de persones acompanyants simultàniament, sinó que podrà ser més elevat.
9. Durada de la llicència
L'adjudicació de l'ús privatiu de les parcel·les de conreu dels horts s'atorga per un període d'un any, a comptar a partir de l'endemà de la recepció de la notificació de la llicència.
La llicència es pot prorrogar per un període d'un any, fins arribar a un màxim total de 3 anys, tret que abans d'aquest termini tingui lloc la renúncia o la revocació de la llicència.
Esgotat aquest termini, es pot tornar a optar a l'adjudicació d'una llicència, mitjançant la presentació d'una sol·licitud, conforme al que es regula en aquest Reglament.
En el cas que la persona adjudicatària deixi la parcel·la sense treballar més de 3 mesos sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Marratxí, aquesta parcel·la queda lliure i pot ser adjudicada novament, una vegada resolta o declarada caducada la llicència, segons preveu aquest Reglament.
10. Caducitat i renovació de la llicència. Efecte de l'extinció de l'autorització.
a. La llicència d'ús privatiu caduca pels motius següents:
- Per venciment del termini final, juntament amb les pròrrogues.
- Per renúncia de la persona titular de la llicència abans del venciment del termini.
- Per mort o incapacitat sobrevinguda de la persona adjudicatària abans del venciment de la llicència.
- Per voluntat unilateral de l'Ajuntament de no prorrogar la llicència per motius justificats o incompliment de les normes establertes en aquest reglament.
b. La llicència d'ús privatiu pot ser revocada pels motius següents:
- Per pèrdua de les condicions d'accés a ser persona beneficiària d'una llicència d'ús privatiu objecte d'aquest Reglament.
- Per haver de disposar de les parcel·les per a obres, serveis o instal·lacions de l'Administració o per dur a terme les actuacions previstes en el planejament urbanístic.
- Per haver cessat en el conreu de la parcel·la de cultiu adjudicada durant més de 3 mesos sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l'Ajuntament de Marratxí i aquest ho accepti.
- Per incomplir, reiteradament, les instruccions donades per l'Ajuntament, les clàusules contingudes en aquest Reglament o altra normativa d'aplicació, encara que no s'hagi sancionat.
c. Als efectes de l'extinció de la llicència:
L'Ajuntament de Marratxí ha d'iniciar un expedient contradictori amb audiència pública de la persona titular de llicència d'ús privatiu, prèviament a l'aprovació de la caducitat o la revocació de la llicència. Aquest expedient ha de contenir una acta de comprovació de l'estat de la parcel·la assignada, realitzat per l'òrgan competent que ha de fer la proposta de resolució i extinció de la llicència municipal.
Dins els 15 dies hàbils següents a la data de recepció de la notificació de l'acord esmentat, la persona usuària ha de deixar l'hort municipal buit i a plena disposició de l'Ajuntament de Marratxí.
Les obres i les plantacions que tinguin el concepte de millora efectuada per la persona usuària i que no puguin ser retirades sense dany al terreny municipal, queden en propietat de l'Ajuntament sense que això generi un dret a indemnització.
Respecte de les collites, en extingir-se la llicència d'ús privatiu queden a disposició dels Serveis Socials municipals si la persona adjudicatària o persones familiars autoritzades no les han recol·lectades en el termini de 15 dies hàbils abans esmentats.
Les persones usuàries no tenen dret a cap tipus d'indemnització per pèrdua de collites, per millores de la parcel·la o per altres incidències que es derivin de l'extinció o resolució de la llicència d'ús privatiu.
11. Prerrogatives municipals
L'Àrea de Serveis Socials de l'Ajuntament de Marratxí, sense generar cap dret d'indemnització a favor de la persona interessada o adjudicatària, pot concretar i modificar les condicions generals d'ús de les parcel·les o espais i altres elements que es puguin assignar, i modificar-ne els límits, els traçats dels camins, les instal·lacions de reg i altres serveis de la zona. Arran de les esmentades actuacions, que se li han de comunicar, la persona adjudicatària pot sol·licitar que es revoqui la llicència.
Correspon també a l'Àrea de Serveis Socials interpretar el contingut d'aquest Reglament i resoldre'n els dubtes o llacunes, sense perjudici de la resta de prerrogatives emparades per la normativa vigent.
12. Procediment per a la concessió de les llicències
L'Ajuntament dictarà Decret que aprovarà les Bases a on es concretaran els requisits, terminis i condicions de la convocatòria. Les Bases es publicaran a la pàgina web i al tauló d'anuncis municipal. Una vegada publicades, els interessats hauran de presentar les corresponents sol·licituds en el termini que es fixi a la convocatòria. Conclòs aquest termini, l'àrea que tramiti la convocatòria avaluarà provisionalment les sol·licituds presentades i convocarà una comissió municipal de la que formaran part representants de l'Àrea de Serveis Socials i dels Serveis Jurídics Municipals. Aquesta comissió realitzarà una proposta d'adjudicació que serà publicada a la pàgina web municipal, amb l'obertura d'un termini de cinc dies per a la presentació d'al·legacions. En el cas que no es presentin al·legacions, la proposta serà elevada per a la seva aprovació de l'adjudicació per Decret de Batlia. En el cas de presentació d'al·legacions, aquestes seran informades per la comissió abans de dictar resolució.
La resolució del procediment es realitzarà en el termini de 3 mesos a comptar des de la publicació de la convocatòria. Aquesta resolució es publicarà als llocs d'informació abans assenyalats i expressarà la llista de persones beneficiàries i les que quedaran en llista d'espera, així com la llista d'exclosos amb una indicació de la causa d'exclusió.
13. Requisits per accedir a l'adjudicació d'horts urbans
Per participar a la convocatòria, les persones interessades han d'acomplir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, en possessió dels quals han d'estar durant tot el procés selectiu:
- Persones físiques:
a) Tenir 18 anys complerts.
b) Estar empadronat o empadronada al municipi de Marratxí.
c) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions atribuïdes a l'hort urbà.
Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones físiques que concorrin en algunes de les circumstàncies següents:
a) Que hagin estat privades de l'ús privatiu per al cultiu dels horts urbans al municipi de Marratxí o altres localitats, mitjançant un expedient amb resolució ferma.
b) Que disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l'ús d'un altre hort municipal.
c) Que estiguin empadronades amb algú a qui ja s'hagi adjudicat l'ús d'un hort urbà en el terme municipal de Marratxí.
- Persones jurídiques:
a) Associacions o entitats sense ànim de lucre l'objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització i sempre que acompleixen els requisits establerts en aquestes bases.
b) Tenir el domicili social o seu social a Marratxí.
c) Haver realitzat les activitats divulgatives, formatives o de sensibilització durant l'any anterior a la convocatòria. A efectes d'acreditar aquest extrem es presentarà una memòria a on justificarà documentalment la realització d'aquestes activitats en el període assenyalat.
d) Llistat de les persones que atén (per protecció de dades, al llistat només apareixeran els DNI)
Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones jurídiques que concorrin en algunes de les circumstancies següents:
a) Que hagin estat privades de l'ús privatiu dels horts urbans al municipi de Marratxí o altres localitats, mitjançant un expedient amb resolució ferma.
b) Que disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l'ús d'un altre hort municipal.
14. Criteris de valoració general
- Persones físiques:
La proporció d'hort estarà en funció de la puntuació obtinguda.
1. Renda anual familiar
Quatre nivells de renda:
- Nivell 1: Rendes totals de la unitat familiar iguals o inferiors a 16.325,00 euros: 10 punts.
- Nivell 2: Rendes totals de la unitat familiar iguals o inferiors a 18.068'40 euros: 9 punts.
- Nivell 3: Rendes totals de la unitat familiar iguals o inferiors a 27.102'60 euros: 6 punts.
- Nivell 4: Rendes totals de la unitat familiar iguals o inferiors a 36.136'80 euros: 4 punts.
El Decret de convocatòria podrà actualitzar aquestes quantitats.
En els següents casos es sumarà la següent puntuació:
- Ser beneficiari de la renda mínima d'inserció: 3 punts
- Estar aturat sense prestació per desocupació: 5 punts
- Estar aturat amb prestació per desocupació: 2 punts
- Ser major de 65 anys o pensionista: 2 punts
2. Existència de discapacitats
Per discapacitat física, psíquica o sensorial en la unitat familiar amb qualificació de discapacitat igual o superior a un 33%: 3 punts per cada membre amb discapacitat amb un màxim de 6 punts.
3. Situació familiar
Família nombrosa:
- 3 fills: 2 punts
- Més de 3 fills: 3 punts
Parts múltiples: 1 punt
Famílies monoparentals (un sol progenitor, viduïtat o separació i depenen econòmicament d'un progenitor): 1 punt
Situació de violència de gènere: 2 punts
- Persones jurídiques
Hi haurà un espai reservat per a l'adjudicació a persones jurídiques, associacions o entitats sense ànim de lucre, que ho sol·licitin, l'objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització.
Els criteris d'adjudicació seran els següents:
1. Local d'atenció
- Disposa d'un local d'atenció: 10 punts
2. Nombre de persones que atén mensualment
- Atén entre 30 i 60 persones: 5 punts
- Atén entre 60 i 90 persones: 10 punts
- Atén a més de 90 persones: 15 punts
15. Criteris de valoració per concedir la proporció d'hort urbà a les persones o famílies en situació de vulnerabilitat i/o precarietat econòmica
Els/les tècnics/ques de Serveis Socials podran determinar l'adjudicació d'hort urbà a les persones o famílies que considerin de risc social, en situació de vulnerabilitat i/o precarietat econòmica, mitjançant l'emissió d'un informe on es constatarà l'existència d'aquesta situació i es determinarà l'adjudicació d'hort urbà.
El barem de la puntuació serà la mateixa que s'estableix en el punt anterior.
16. Les llistes d'espera i la seva vigència
Les persones admeses que no siguin adjudicatàries de cap hort romanen en una llista de persones suplents, segons el lloc en què hagin quedat segons la puntuació obtinguda. En cas d'empat, l'ordre es determinarà segons la d'ata de sol·licitud.
Quan hi hagi un hort vacant, s'ha d'oferir d'acord amb l'ordre estricte de prelació de la llista d'espera corresponent al tipus de persona sol·licitant. La notificació s'ha de realitzar per correu electrònic o per via telefònica.
Si la persona sol·licitant a qui s'ofereix el cultiu d'un hort no manifesta en el termini de tres dies la conformitat amb la proposta, s'entén que renuncia al cultiu de l'hort urbà i se l'exclou de l'adjudicació, encara que pot continuar dins la llista d'espera.
17. Règim de responsabilitat
L'Ajuntament de Marratxí no es fa responsable dels robatoris o actes vandàlics que puguin afectar a les persones usuàries, però es responsabilitzarà de les reparacions ocasionades per tal de mantenir l'hort en condicions.
Igualment, queda exempt de qualsevol responsabilitat en cas d'accident de la persona adjudicatària o de les persones acompanyants en el desenvolupament de les tasques de cultiu i en l'estància en el recinte. És a càrrec de la persona adjudicatària qualsevol responsabilitat per aquests conceptes.
Disposició Final
Aquest Reglament entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació al BOIB i sempre que hagi transcorregut el termini de quinze dies als que es fa esment als articles 103 i 113 de la Llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears.