Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 5752
Aprovació de les bases específiques de la convocatòria per seleccionar, mitjançant concurs oposició, personal per crear una borsa de treball de personal laboral temporal o interí de monitors i monitores de temps lliure de l’Ajuntament d’Artà
Per Decret de batlia de 07 de juny de 2019 es va resoldre aprovar la convocatòria i les bases de la convocatòria per seleccionar, mitjançant concurs oposició, personal per crear una borsa de treball de personal laboral temporal o interí de monitors i monitores de temps lliure de l'Ajuntament d'Artà.
Es per la qual cosa que, a continuació, es publiquen les bases d'aquesta convocatòria.
<<BASES ESPECÍFIQUES DE LA CONVOCATÒRIA PER SELECCIONAR, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, PERSONAL PER CREAR UNA BORSA DE TREBALL DE PERSONAL LABORAL TEMPORAL O INTERÍ DE MONITORS I MONITORES DE TEMPS LLIURE DE L'AJUNTAMENT D'ARTÀ
1. Lloc de treball
L'objectiu d'aquestes bases és seleccionar personal, mitjançant concurs oposició, per crear una borsa extraordinària de treball de monitors i monitores de temps lliure a l'efecte de poder cobrir, quan sigui necessari, amb caràcter interí o temporal, les vacants que es produeixin o en la resta de supòsits en què, d'acord amb la normativa vigent, es pugui contractar personal laboral no permanent.
Les característiques del lloc de treball són: personal laboral temporal.
2. Normativa d'aplicació
La realització d'aquest procés selectiu es regula per aquestes bases específiques, per la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i la resta de disposicions legals vigents que siguin pertinents.
3. Requisits de les persones aspirants
Les persones aspirants han de reunir, en la data d'expiració del termini assenyalat per presentar sol·licituds, les condicions següents:
a) Ser espanyol o estranger amb permís de residència permanent o permís de treball i residència en vigor o en tràmit de renovació.
b) Tenir fets els 18 anys en la data de la convocatòria i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de monitor o monitora de temps lliure o en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
d) Estar en possessió del permís de conduir de classe B.
e) Acreditar els coneixements de llengua catalana del nivell B2, de conformitat amb l'acord adoptat pel Ple de l'Ajuntament d'Artà a la sessió de 30 de juliol de 2013, l'aprovació definitiva del qual es publicà al BOIB núm. 129, de 19 de setembre de 2013, mitjançant el certificat o títol expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o de l'Escola Balear d'Administració Pública o mitjançant un d'equivalent, d'acord amb el que estableix l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, o altra normativa vigent. Les persones candidates que no acreditin documentalment els coneixements de la llengua catalana corresponents hauran de superar una prova específica dels coneixements esmentats, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apta o no apta. A l'efecte de l'exempció, les persones candidates poden acreditar documentalment que estan en possessió del nivell de llengua catalana exigit amb l'aportació de l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada, com a màxim, fins al moment d'inici d'aquesta prova. Per realitzar i avaluar la prova de llengua catalana queda designada la tècnica d'assessorament lingüístic de l'Ajuntament d'Artà.
f) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap limitació física ni psíquica que impedeixi l'acompliment de les funcions corresponents. Les persones aspirants que accedeixin a les places reservades per a discapacitats, si n'és el cas, han de tenir acreditat el grau de discapacitat igual o superior al 33 % per l'òrgan competent de l'Administració i, amb anterioritat a l'inici de les proves selectives, han d'acreditar, mitjançant un certificat de l'equip oficial de valoració de discapacitats de l'IBAS, les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents en la forma i en el termini assenyalats en aquestes bases.
g) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per exercir les funcions públiques per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas de personal laboral. En el cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver estat sotmès a cap sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat d'origen i en els mateixos termes, l'accés al servei públic.
h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
i) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap altra activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho ha de declarar en el termini de deu dies naturals, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
4. Presentació de sol·licituds i documentació
Les persones que desitgin prendre part en el procés selectiu han de sol·licitar-ho mitjançant una sol·licitud adreçada a la Batlia, el model normalitzat de la qual estarà a disposició de les persones interessades a l'apartat “Impresos” de la web municipal (www.arta.cat) a partir de l'obertura del termini de presentació i s'ha de lliurar al Registre General de l'Ajuntament d'Artà.
En el supòsit que la persona aspirant lliuri la sol·licitud segons alguna de les altres modalitats determinades a l'article 38.4 de la Llei 4/1999, de 13 de gener, aquesta ha de comunicar immediatament aquest fet enviant un fax al 971835037 per acreditar que ha presentat la sol·licitud, en la qual ha de figurar el segell oficial d'entrada amb indicació de la data. No s'admetran les sol·licituds presentades fora d'aquest termini.
El termini de presentació de sol·licituds és de 6 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia del termini és inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.
Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar la documentació següent:
- Fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o del resguard de la sol·licitud de renovació.
- Fotocòpia del certificat del nivell B2 de coneixements de llengua catalana o superior.
- Fotocòpia del títol exigit per prendre part en aquest procediment selectiu.
- Fotocopia del permís de conduir de la classe B.
- Fotocòpia dels documents acreditatius dels mèrits al·legats.
5. Admissió de les persones aspirants
Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia ha de dictar la resolució amb què s'ha d'aprovar la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu.
En la mateixa resolució, s'hi han d'incloure les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de català, amb indicació del lloc, la data i l'hora d'inici de la prova prevista a la base tercera. Aquesta llista s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web, i s'hi ha d'assenyalar, a més, la composició nominativa del tribunal qualificador.
La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà definitiva si no s'hi presenten reclamacions.
Aquesta resolució s'ha d'exposar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament, així com la resolució que aprovi la llista definitiva, si escau dictar-la.
6. Òrgan de selecció
Els membres del tribunal han de comptar amb una titulació superior o igual a la requerida per aspirar a la plaça del procés selectiu i han de tenir, majoritàriament, una composició tècnica relacionada amb la feina a desenvolupar.
El tribunal qualificador ha d'estar format de la manera següent:
- Un president o una presidenta.
- Dos vocals, un dels quals ha d'actuar com a secretari o secretària.
Així mateix, s'ha de nomenar un suplent per a cadascun dels seus membres.
El tribunal pot disposar de personal assessor, el qual pot actuar amb veu però sense vot.
El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals ha de figurar el secretari o secretària i el president o presidenta, o qui els substitueixi legalment. Tots els membres del tribunal tenen veu i vot i les seves decisions s'han d'adoptar per majoria.
L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin d'interpretació d'aquestes bases i per prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
7. Desenvolupament del procés selectiu
7.1. El procés selectiu s'ha d'iniciar amb la fase d'oposició i ha de continuar amb la fase de concurs per a les persones aspirants que superin la fase d'oposició.
Per realitzar la prova selectiva, les persones aspirants s'han de convocar en crida única. Així mateix, s'han d'excloure de la prova les persones que no hi compareguin, excepte en casos degudament justificats i apreciats lliurement pel tribunal.
Una vegada iniciada la prova selectiva, els anuncis successius relatius a aquesta convocatòria, s'han de publicar tant en el tauler d'anuncis com en la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.
7.2. Primera fase: oposició (puntuació màxima: 20 punts)
Aquesta fase consta d'un exercici obligatori i eliminatori, que s'ha de qualificarà de 0 a 20 punts, i les persones candidates que no obtenguin una puntuació mínima de 10 punts s'hauran d'eliminar del procés selectiu.
L'exercici consistirà en desenvolupar, per escrit, durant un període màxim d'una hora i mitja, la programació d'una activitat lúdica, amb motiu del fi de curs escolar, per a infants de 6 a 12 anys al municipi d'Artà.
Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres (3) dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de l'anunci amb els resultats provisionals en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, per efectuar les reclamacions o les observacions oportunes o per sol·licitar la revisió del seu examen davant el tribunal.
7.3. Segona fase: concurs (puntuació màxima: 14 punts)
En el concurs de mèrits el tribunal ha d'avaluar els mèrits que han al·legat i justificat les persones aspirants, de conformitat amb els criteris de valoració i puntuació que consten en l'annex (barem de mèrits).
L'ordre de classificació definitiva de les persones aspirants s'ha de determinar per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase de concurs i en la d'oposició. En cas que es produeixin empats, s'assignarà el primer lloc per ordre d'inscripció en el Registre de l'Ajuntament.
Una vegada conclosa la valoració de mèrits i la de l'examen, el tribunal de valoració ha de fer públic, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de l'Ajuntament, una llista de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants, per ordre de major a menor puntuació, per poder efectuar les reclamacions o observacions oportunes contra la llista esmentada.
Les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional dels mèrits del concurs.
Després de resoldre les reclamacions, si escau, el tribunal ha d'elevar la proposta definitiva a la Batlia amb l'objectiu de constituir la borsa de treball i procedir, si escau, a les contractacions que siguin convenients per cobrir vacants i necessitats urgents de contractació.
8. Contractació i presa de possessió
Les persones contractades han de prendre possessió de la plaça en el termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la notificació de la contractació. Les persones que no prenguin possessió de la plaça en el termini indicat sense causa justificada, no podran accedir a la condició de personal laboral temporal d'aquest Ajuntament.
9. Funcionament de la borsa i adjudicació
Quan s'hagi d'oferir un lloc de treball, s'ha de comunicar el lloc i el termini en què s'ha de presentar a la persona inclosa en la borsa que correspongui, d'acord amb l'ordre de prelació i que estigui en situació disponible.
Si hi ha més d'un lloc a cobrir de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants de la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s'han d'adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.
Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament o la contractació en el termini d'un dia hàbil o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel Departament de Personal, s'entén que hi renuncia.
A les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita, se les exclourà de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per tenir cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Patir malaltia o incapacitat temporal.
c) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
d) Estar fent feina en el moment en què es faci l'oferta.
Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit, al Departament de Personal, l'acabament de les situacions previstes anteriorment en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
La renúncia posterior d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball per a la qual va ser cridada, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la crida per ocupar un altre lloc de treball de l'Ajuntament d'Artà o en casos de força major.
El personal procedent d'aquesta borsa, quan cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència d'una renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a les borses de les quals formi part en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda en el moment en què es va formar.
Quant al procediment de comunicació, l'oferiment del lloc de treball s'ha de fer mitjançant una comunicació telefònica i amb el sistema següent: l'Ajuntament ha de fer, si escau, dos intents de comunicació telefònica amb la persona interessada, amb un interval mínim d'una hora entre cada telefonada, i ha de quedar constància escrita del resultat de la gestió mitjançant la diligència corresponent. S'ha de procedir d'igual manera amb la persona següent de la llista, segons l'ordre de prelació de la borsa.
En relació a la situació de les persones aspirants en les borses de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, aquestes estan en situació disponible o no disponible. Estan en situació de no disponible aquelles persones integrants d'una borsa de treball que, per concórrer alguna de les causes previstes en aquesta normativa, no hagin acceptat el lloc ofert. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball corresponent a la mateixa escala o especialitat.
Estan en situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se'ls ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa. Les persones aspirants que, havent-hi renunciat, al·leguin i justifiquin alguna de les circumstàncies previstes en aquestes bases, conserven la posició obtinguda en la borsa. No obstant això, queden en la situació de no disponible i no rebran cap més oferta mentre es mantingui la circumstància al·legada, amb l'obligació de comunicar l'acabament de les situacions esmentades en la forma i en el termini prevists.
10. Vigència d'aquesta borsa
Aquesta borsa extraordinària té una vigència màxima de tres anys. Un cop hagi transcorregut aquest període, la borsa perd la vigència i no es pot reactivar.
11. Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal (www.arta.cat).
En allò que no estigui previst en aquestes bases, s'ha d'aplicar la normativa reguladora de funció pública definida en el article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i aquestes bases, que exhaureixen la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.
ANNEX. BAREM DE MÈRITS
La puntuació global màxima de la fase de concurs és de 14 punts.
1. Experiència professional en la realització de funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg a les funcions de la plaça o lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 10 punts.
1.1. Per serveis prestats en l'àmbit de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats, en el mateix grup de classificació: 0,30 punts per mes, amb un màxim de 10 punts. Quan la jornada sigui inferior a l'ordinària, s'ha d'atorgar la puntuació que correspongui proporcionalment. Només s'han de valorar els mesos sencers.
Únicament s'ha de valorar aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte, s'ha de presentar el certificat de l'Administració en què s'indiqui la data d'alta i de baixa en aquesta, el lloc de treball ocupat i si la jornada és l'ordinària o inferior.
1.2. Per serveis prestats fora de l'Administració pública relacionats amb la plaça o lloc convocats: 0,10 punts per mes, amb un màxim de 10 punts. Quan la jornada sigui inferior a l'ordinària, s'ha d'atorgar la puntuació que correspongui proporcionalment. Només s'han de valorar els mesos sencers.
Únicament s'ha de valorar aquest apartat quan, de la documentació aportada per la persona aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A aquest efecte, s'ha de presentar el certificat de l'entitat o empresa en què s'indiqui la data d'alta i de baixa en aquesta, el lloc de treball ocupat i si la jornada és l'ordinària o inferior. Es pot complementar, si així se li requereix, amb un informe de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i de baixa en l'activitat corresponent.
2. Coneixements de llengua catalana
La puntuació màxima d'aquest apartat és d'un punt. Només s'ha de valorar el certificat de nivell superior, excepte en el cas del nivell LA, que es pot sumar al C1 o al C2.
Els coneixements superiors a l'exigit s'han de valorar de la manera següent:
- C1 (antic C): 0,5 punts
- C2 (antic D): 0,75 punts
- LA (llenguatge administratiu): 0,25 punts
S'han de valorar els certificats expedits per l'EBAP i els expedits o homologats per la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o equivalents, corresponents als nivells de coneixements superiors al que s'exigeix.
En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat o sobre la puntuació que s'hi ha d'atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats.
Els coneixements de llengua catalana únicament s'han de puntar dins aquest apartat.
3. Mèrits acadèmics
La valoració màxima d'aquest apartat és de 3 punts.
Només s'han de valorar les titulacions acadèmiques o la docència dels estudis acadèmics que estiguin relacionats amb les funcions de l'especialitat corresponent. La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior necessaris per obtenir-lo.
En aquest cas, les titulacions acadèmiques que es poden valorar seran les següents:
- Titulació universitària en Ciències Socials o en Ciències de l'Educació: 2 punts.
- Cicle formatiu d'animació sociocultural: 1 punt.
11. Recursos i impugnacions
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública s'han de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal (www.arta.cat).
En allò que no estigui previst en aquestes bases s'ha d'aplicar la normativa reguladora de funció pública definida en el article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
Contra la convocatòria i aquestes bases, que exhaureixen la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la LPACAP. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i el 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l'endemà de la publicació al BOIB.>>
Artà, 10 juny de 2019
El batle,
Manuel Galán Massanet