Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 5735
Resolució de la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques per la qual es classifica el lloc de treball de viceinterventor o viceinterventora de classe segona del Consell Insular de Menorca, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 26 d'abril de 2019 va tenir entrada en el Registre general de la Conselleria d'Hisenda  i Administracions Públiques (núm. de registre d'entrada 9084) una sol·licitud del Consell Insular de Menorca del 24 d'abril, en la qual s'informa de l'aprovació definitiva de la fitxa del lloc de treball de viceinterventor en el catàleg de llocs de treball del Consell Insular de Menorca, a la vegada que se'n demana la  cobertura. A la sol·licitud esmentada s'adjunten els documents següents:        

— Un certificat de l'Acord del Ple del Consell Insular de Menorca de 19 de novembre de 2018, d'aprovació definitiva de la fitxa del catàleg del lloc de treball de viceinterventor.

— Un informe de l'interventor del Consell Insular de Menorca de 18 de febrer de 2019, referit a la necessitat de cobertura de la plaça de viceinterventor.

— Un informe del director insular de Serveis Generals i Participació, de 29 d'abril de 2019, de sostenibilitat financera de la plaça de viceinterventor, en el qual consten les retribucions anuals amb les quals està dotada la plaça en el pressupost insular de 2019.

2. De la documentació tramesa resulta que el Consell Insular de Menorca sol·licita la classificació del lloc de viceinterventor o viceinterventora, com a lloc de col·laboració a les funcions de la Intervenció. El Consell configura el lloc com de classe segona, reservat als funcionaris de la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada. El nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix com a requisit per ocupar la plaça és el C1 i la forma de provisió és el concurs.

3. Mitjançant un escrit de 10 de maig de 2019 el Servei de Corporacions Locals va sol·licitar al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de l'Administració local de les Illes Balears que informàs sobre la creació i classificació d'aquest lloc de treball. En una Resolució de la Presidència de 28 de maig de 2019, el Col·legi va informar favorablement sobre la creació del lloc de treball de viceinterventor o viceinterventora, reservat a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, de  la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada i amb el concurs com a forma de provisió.

4. En la tramitació d'aquest expedient s'han fet tots els tràmits exigits per la legislació vigent tal com acredita l'informe jurídic favorable de 30 de maig de 2019 emès pel Servei de Corporacions Locals.

5. El director general de Funció Pública i Administracions Públiques ha dictat la proposta de resolució corresponent el 30 de maig de 2019.

Fonaments de dret

1. L'article 92 bis 4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, disposa que el Govern ha de regular les especialitats de la creació, la classificació i la supressió de llocs reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional.       

2. L'article 15 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que les entitats locals poden crear llocs de treball que tenguin atribuïdes funcions de col·laboració immediata i auxili a les de secretaria, intervenció i tresoreria. Aquests llocs estan reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional i exerceixen les seves funcions sota la dependència funcional i jeràrquica de la persona titular de la Secretaria, Intervenció o Tresoreria respectivament.

El mateix article estableix que la classificació d'aquests llocs correspon a la Comunitat Autònoma, d'acord amb els criteris següents, pel que fa al lloc de viceintervenció, objecte d'aquest informe:

En les entitats locals amb la Secretaria i la Intervenció classificades com  de classe 1a, els llocs de col·laboració a les funcions d'intervenció es poden classificar en 1a, 2a i 3a classe i adscriure's, respectivament, a les subescales d'intervenció tresoreria, categoria superior, intervenció tresoreria, categoria d'entrada i a la subescala de secretaria intervenció.

3. L'article 25.2 del Reial decret esmentat estableix que correspon als interventors tresorers de categoria d'entrada el desenvolupament dels llocs de treball que assenyala l'article 13.2, és a dir, els llocs d'intervencions de classe segona.     

4. Pel que fa a la forma de provisió, l'article 27.1 a del Reial decret esmentat estableix que, pel que fa a la provisió definitiva, els llocs de treball reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional s'han de proveir per concurs de mèrits, que és el sistema normal de provisió. De forma excepcional aquests llocs de treball es poden cobrir pel sistema de lliure designació i només per a determinades entitats locals que la norma delimita.       

5. L'article 1.2 del Decret 2/2017, de 13 de gener, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments de provisió de llocs de treball de les entitats locals de les Illes Balears reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que el nivell de coneixement de la llengua catalana que s'exigeix amb caràcter general és el nivell B2, sens perjudici que les entitats locals puguin exigir el requisit del coneixement de la llengua catalana corresponent al certificat de nivell C1 per a qualsevol forma de provisió de llocs de treball reservats a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional quan estigui previst en la Relació de llocs de treball o ho acordi l'òrgan competent.       

6. L'article 45.1 a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que en tot cas els actes administratius han de ser objecte de publicació, i aquesta té els mateixos efectes que la notificació quan tengui per destinataris una pluralitat indeterminada de persones.

7. L'article 2.3 c del Decret 24/2015, de 7 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atribueix l'exercici de la competència en matèria de personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que presta servei a les corporacions locals a la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant la Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Classificar el lloc de treball de viceinterventor o viceinterventora del Consell Insular de Menorca, com de classe segona, reservat a personal funcionari de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional que pertany a la subescala d'intervenció tresoreria, categoria d'entrada. La forma de provisió és el concurs i el nivell de català que s'exigeix per proveir-lo és el C1.

2. Notificar aquesta Resolució al Consell Insular de Menorca i al Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Illes Balears i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Hisenda i Administracions Públiques en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 3 de juny de 2019

La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques

Catalina Cladera i Crespí