Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
INSTITUT MUNICIPAL D'EDUCACIÓ I BIBLIOTEQUES
Núm. 5685
Convocatòria i bases reguladores de les condicions i requisits per a la concessió d'ajudes i subvencions socioeducatives cuc - curs acadèmic 2019-2020
El Consell Rector de l'IMEB va aprovar, en sessió extraordinària celebrada el dia 24 de maig de 2019, les CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS SOCIOEDUCATIVES CUC - CURS ACADÈMIC 2019- 2020 de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià de conformitat amb el que disposa l'article 9.3 de la llei 38/03, de 17 de novembre, general de subvencions, es publiquen les bases reguladores que la regeixen.
CONVOCATÒRIA I BASES REGULADORES DE LES CONDICIONS I REQUISITS PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS SOCIOEDUCATIVES CUC - CURS ACADÈMIC 2019- 2020
Article 1. Objecte i finalitat
Aquestes bases tenen per objecte estructurar i establir els criteris i procediments per a la concessió d'ajudes socioeducatives CUC per part de l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià (en endavant IMEB) en règim de concurrència competitiva, en les condicions que s'estableixen en els següents articles.
Aquests ajuts estan destinats a afavorir, en l'àmbit de l'educació no formal, el desenvolupament de competències i habilitats metodològiques, socials i participatives a través de la implicació en activitats pròpies de CUC, la divulgació d'informació i foment de la participació dels estudiants en les accions programades.
El pla de formació es desenvoluparà en sessions teòriques i posteriors pràctiques. A través d'una metodologia activa es promourà l'adquisició de diferents competències que permetin assolir amb èxit els objectius proposats.
Competències tècniques (saber): Coneixement del municipi. Coneixement de l'Ajuntament de Calvià: organització, serveis municipals. Coneixement dels serveis del CUC: organització, serveis, accés i gestió. Coneixement de l'estructura de representació estudiantil en l'àmbit del CUC. Coneixement de les activitats de participació d'estudiants en la la vida preuniversitària. Coneixement dels diferents recursos que les administracions públiques posa a disposició dels estudiants. Coneixements d'e-comunicació: correu electrònic, newsletter, web, facebook i twitter.
Competències metodològiques (saber-fer): A) Informacionals: Coneixement, valoració crítica i utilització de les fonts d'informació. Recerca i anàlisi d'informació documental. Comprensió, valoració i adequació de la informació. Autonomia per a seleccionar informació rellevant. Utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació. Maneig d'instruments d'anàlisi i recerca d'informació. Interpretació i representació gràfica de la informació. B) Comunicatives: Comunicació interpersonal efectiva i clara tant de forma oral com escrita. Expressió fluida i espontània. Manteniment de contacte visual amb l'interlocutor. C) Procedimentals: Identificació de necessitats de l'estudiant. Posada en pràctica dels coneixements adquirits en la resolució de problemes i incidències. Treball en equip. Aprenentatge continu (Aprendre a aprendre). Maneig de procediment d '(auto) avaluació. Foment de la participació estudiantil a les activitats, centres i grups pertinents.
Competències socials i participatives (saber-ser-i-estar): Compromís amb el canvi i la millora de la implicació estudiantil. Iniciativa. Treball col·laboratiu. Escolta activa. Empatia. Esperit motivador. Flexibilitat cognitiva. Autonomia. Raonament crític. Sensibilitat cap a problemàtiques socioculturals i de participació. Reflexió autocrítica. Sentit de la responsabilitat. Eficàcia i col·laboració. Reconeixement de les pròpies limitacions. Compromís amb els objectius proposats
Article 2. Règim de la concessió i marc normatiu.
En tot allò no previst en aquestes bases li serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic; RDL 2/2004, de 5 de març, que aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals; Les bases d'execució del pressupost municipal de 2018 i la resta de la normativa aplicable per a la concessió de subvencions.
Article 3. Requisits dels beneficiaris
Poden beneficiar-se dels ajuts objecte de la present convocatòria les persones que, en el moment de presentar la candidatura, reuneixin els requisits següents:
3.1.- Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea, les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents a Espanya.
3.2.- Estar empadronades al municipi de Calvià o bé acreditar el pagament d'impostos de Béns Immobles municipals de l'any 2018, per part del sol·licitant o familiars de primer grau.
3.3.- Estar matriculat / da en estudis de 2n de batxillerat en qualsevol dels Instituts d'Educació Secundària de Calvià.
3.4.- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament de Calvià i l'IMEB, de conformitat al que disposa l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.5.- Presentar en termini i lloc establert en les presents bases la documentació establerta en l'article 8
Article 4.- Característiques dels ajuts
- Es convoquen un màxim de 6 ajudes distribuïdes, preferentment, de la següent manera:
- La durada de la col·laboració serà de 100 hores totals, amb data d'inici al dia següent a l'adjudicació de la beca, amb previsió d'inici al setembre de 2019 i data de finalització com a màxim el 30 de juliol de 2020. Al desembre de 2019 s'hauran d'haver realitzat un mínim de 30 hores, al març de 2020 s'hauran d'haver realitzat un mínim de 60 hores totals i en el mes de juliol les hores restants fins arribar a un total de 100 hores.
- La quantia total de l'ajuda com a subvenció és de 1.020 €, distribuïda en tres pagaments: desembre 2019, març 2020 i juny 2020. Per a això haurà de complir amb la realització d'hores segons el que estableix l'apartat anterior.
- L'horari es pactarà mensualment amb les persones beneficiàries, valorant i prioritzant el període d'exàmens, sense que en cap cas es pugui veure afectat el rendiment acadèmic.
Article 5. Condicions generals dels ajuts
- La concessió d'un ajut de col·laboració pràctica no representa cap relació contractual entre la persona ajudada i l'IMEB / Ajuntament de Calvià.
- Previ a l'inici de l'ajuda es signarà un protocol de compromís. És el document pel qual es regula la realització dels períodes de col·laboració pràctica i es formalitza a través de la subscripció del mateix entre l'Ajuntament de Calvià- IMEB i la persona beneficiada.
- La renúncia o anul·lació de l'ajuda donarà lloc a la pèrdua de tots els drets inherents a la mateixa.
- Les vacants que es produeixin per anul·lació o renúncia podran ser cobertes amb candidats suplents, a valorar per part de la Comissió de Selecció i Seguiment.
- L'IMEB contractarà una assegurança d'accident i responsabilitat civil durant la realització de l'ajuda.
Article 6. Criteris d'atorgament dels ajuts
Des de l'IMEB s'han d'observar els principis d'igualtat i no discriminació. L'assignació de les ajudes entre els candidats es realitzarà per una Comissió Mixta de Selecció i Seguiment, d'acord amb els principis de transparència i mèrit, seguint els següents criteris:
Article 7.- Termini i lloc de presentació de documentació
- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de l'1 al 22 d'agost de el 2019.
- El lloc i horari de presentació són en el Registre General de l'IMEB situat c / Julià Bujosa Sans, batle, 1 de Calvià, de 9 a 14 hores de dilluns a divendres, al Centre Universitari de Calvià situat en C / Ginesta, 7 Bendinat de dilluns a divendres de 9 a 14h o de 16 a 20h o en qualsevol dels llocs que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 8.- Documentació a presentar
Article 9.- Procediment de concessió
Les sol·licituds presentades seran valorades per l'IMEB. El procediment per a la concessió de les ajudes objecte de la present convocatòria s'ajustarà a la disposició de l'article 23 i els següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
El procediment de la concessió d'ajudes s'iniciarà d'ofici, a través de l'acord del consell rector de l'IMEB que aprovarà simultàniament les bases i la convocatòria que seran publicades al BOIB.
Les sol·licituds presentades seran examinades per l'IMEB, que verificarà el compliment per part dels sol·licitants i de la totalitat dels requisits exigits en la convocatòria. Si la sol·licitud no compleix els requisits indicats, la Comissió de Selecció i Seguiment de requerir la persona interessada perquè en un termini de deu dies hàbils l'esmeni o acompanyi els documents preceptius, amb la indicació que si no ho fes així es considerarà que desisteix de seva sol·licitud i l'expedient s'arxivarà sense més tràmits.
El requeriment que preveu el paràgraf anterior es farà a través de resolució, que s'haurà de publicar al tauler d'anuncis de l'IMEB i en www.calvia.com. Aquesta resolució ha d'incloure tant la relació dels sol·licitants que han d'esmenar les deficiències advertides, la relació de sol·licitants que, inicialment, compleixen els requisits de la convocatòria, així com la relació de sol·licitants exclosos amb indicació del motiu.
Un cop conclòs el termini, s'avaluaran les sol·licituds presentades, així com les al·legacions i / o esmenes realitzades per les persones interessades. Posteriorment, es redactarà la proposta de resolució provisional ajustant-se als criteris de valoració indicats en l'article 6. Les persones interessades tindran un termini de deu dies hàbils per presentar al·legacions. Si no es presenten al·legacions dins el termini indicat, la proposta de resolució provisional tindrà caràcter definitiu. En cas contrari, un cop examinades les al·legacions presentades, l'òrgan instructor ha de formular una proposta de resolució definitiva.
Article 10. Funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment
Seran funcions de la Comissió de Selecció i Seguiment:
- L'anàlisi i estudi previ de les sol·licituds presentades.
- La preselecció dels sol·licitants d'acord amb la documentació presentada i confecció de la corresponent proposta a la presidenta.
- La supervisió, coordinació i avaluació de les ajudes.
- Les funcions administratives i d'informació inherents a les pràctiques dels beneficiaris / àries
- La supervisió per assegurar que els pagaments es facin efectius.
- Qualsevol altra de naturalesa anàloga no prevista en les presents bases.
Article 11. Drets i deures de la persona beneficiària
- A percebre la subvenció de l'ajuda de la forma establerta en la convocatòria. L'esmentada subvenció no tindrà en cap cas la naturalesa de salari. Per a això haurà de complir el que estableix l'article 4.
- A rebre, a la finalització de l'ajut, un certificat on consti la durada i característiques de les col·laboracions realitzades.
- Hauran de respectar en tot moment l'organització de l'entitat col·laboradora.
- Han de mantenir el contacte amb els seus tutors i guardar el degut secret professional durant la seva estada al centre tant durant la realització de les pràctiques com un cop acabades.
- Haurà de comprometre a la realització de les activitats establertes en el seu programa de pràctiques, a respectar les normes de seguretat en el treball i a fer un ús responsable del material i equipaments que es posin a la seva disposició.
- Haurà de comunicar immediatament, a l'IMEB ia la persona que tutoritzi l'ajuda, de qualsevol incidència que afecti al normal desenvolupament de l'activitat per la qual rep l'ajuda, havent de mantenir en tot moment l'actitud i l'interès necessaris per a un bon aprofitament de la mateixa.
- En el cas de renúncia a l'ajut, ha de posar en coneixement del tutor designat, amb una antelació mínima de deu dies a la data de la renúncia. Igualment haurà de notificar, per escrit a través del registre general d'entrada de l'IMEB. En cas d'incompliment de qualsevol de les citades notificacions, l'IMEB i / o entitat col·laboradora podrà deixar d'abonar la part de l'assignació econòmica que hagi meritat.
- Haurà d'assistir a les reunions, entrevistes i accions formatives a què se'l convoqui des del IMEB.
Article 12. Causes d'anul·lació de l'ajuda
En cas de comportament incorrecte o falta d'aprofitament d'algun / a beneficiari / a la Comissió de Selecció i Seguiment pot proposar la no continuïtat de l'ajuda. En tot cas, serà causa d'anul·lació de l'ajuda:
-La comprovació de la falta de veracitat o d'alguna altra irregularitat en les dades exposades pel beneficiari / a en la seva sol·licitud.
L'incompliment per part de la persona beneficiada d'alguna de les seves obligacions.
-La renúncia de la persona beneficiària.
Article 13.- Crèdit pressupostari
La despesa que generin les ajudes serà per un import total màxim de 6.120,00 € que es finançarà amb càrrec a la partida pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de l'IMEB per a l'any 2019 de 2.040 € (dos mil quaranta euros) i 2020 de 4.080 € (quatre mil vuitanta euros)
Calvià, 7 de juny de 2019
La Presidenta de l'IMEB
Nativitat Francés Gárate