Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE MEDI AMBIENT, AGRICULTURA I PESCA
Núm. 5622
Resolució del President de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de no subjecció a avaluació ambiental estratègica de la modificació del Projecte d’urbanització del sector C de Sant Tomàs. TM des Mitjorn Gran (31C/2019)
Antecedents
1. Dia 7 de febrer de 2019, es registra d'entrada a la CMAIB (RE núm. 145), sol·licitud de l'Ajuntament des Mitjorn Gran sobre la necessitat o no de tramitació ambiental segons la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, al projecte esmentat a l'assumpte.
2. Amb l'ofici de sol·licitud s'annexa una memòria de la modificació d'octubre de 2018, signada per Jose Maria Villalonga Bordes, arquitecte.
3. El Ple de la CMAIB en sessió de 3 de febrer de 2011 va acordar no subjectar a avaluació d'impacte ambiental el Projecte d'urbanització del sector C de Sant Tomàs (exp.2839/13), amb la recomanació que l'ajuntament sol·licités informe a ABAQUA sobre la capacitat de sanejament del municipi (BOIB núm.114, de 15/08/2013)
4. El vigent Projecte d'urbanització del sector C de Sant tomàs va ser aprovat definitivament el 30/03/2011.
Descripció de la modificació
1. L'objecte de la modificació presentada és ajustar el projecte d'urbanització a les modificacions introduïdes pel Consell Insular arran de la modificació puntual del Pla Parcial que va aprovar el Consell Insular de Menorca el 30/03/11.
2. En aquesta modificació del Pla Parcial es varen introduir els següents canvis:
-Es va modificar la zonificació de les parcel·les reubicant els usos de zona verda, hotelera, equipaments i habitatge, mantenint la resta de previsions del Pla parcial.
-Una de les parcel·les (antiga hotelera) es va dividir en dues (hotelera i habitatges). Els terrenys destinats a ús hoteler es varen distribuir en dues parcel·les, sense modificar la superfície total destinada a aquest ús.
Consideracions tècniques
1. Segons l'article 14.2.c de la Llei 12/2016 han de ser objecte d'avaluació ambiental qualsevol modificació de les característiques d'un projecte de l'annex I o de l'annex II, diferent de les modificacions descrites en l'apartat 1.c) anterior, ja autoritzats, executats o en procés d'execució, que pugui tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient. S'entén que una modificació pot tenir efectes adversos significatius sobre el medi ambient quan representa:
i. Un increment significatiu de les emissions a l'atmosfera.
ii. Un increment significatiu dels abocaments a llits públics o al litoral.
iii. Un increment significatiu de la generació de residus.
iv. Un increment significatiu en la utilització de recursos naturals.
v. Una afecció apreciable a espais protegits Xarxa Natura 2000.
vi. Una afecció significativa al patrimoni cultural.
d) Els projectes que es presentin fraccionats i assoleixin els llindars de l'annex II mitjançant l'acumulació de les magnituds o les dimensions de cadascun.
e) Els projectes de l'annex I que serveixen exclusivament o principalment per desenvolupar o assajar nous mètodes o productes, sempre que la durada del projecte no sigui superior a dos anys.
2. El projecte d'urbanització és un dels supòsits inclosos dins l'annex II, grup 4.1 de la Llei 12/2016 i per tant, sotmès a avaluació ambiental.
3.El Ple de la CMAIB ja va emetre un acord de no subjectar a avaluació d'impacte ambiental el Projecte d'urbanització del sector C de Sant Tomàs, per la qual cosa li és d'aplicació l'article 14 c de la llei 12/2016.
4.Segons la memòria presentada la modificació proposada només afecta a una reordenació dels usos, sense modificar els paràmetres bàsics, sense modificar les superfícies de les parcel·les ni el nombre d'habitants, per la qual cosa es pot considerar que no té efectes adversos significatius sobre el medi ambient.
5.De conformitat amb el que disposa l'article 10 del Decret 4/2018, de 23 de febrer, pel qual s'aproven l'organització, les funcions i el règim jurídic de la CMAIB (BOIB núm. 26 de 27 de febrer de 2018), el President de la Comissió de Medi Ambient és competent per decidir sobre la subjecció o no a tramitació ambiental de les modificacions menors.
6.Per tot l'anterior, i vist l'informe amb proposta de resolució del cap de servei d'assessorament ambiental de 3 de maig de 2019, dict la següent:
Resolució
Declarar que la Modificació del Projecte d'urbanització del sector C de Sant Tomàs, TM des Mitjorn Gran, per adequar els serveis urbans d'aquest sector a l'ordenació prevista al vigent Pla Parcial , segons documentació signada per Jose Maria Villalonga Bordes, arquitecte, en octubre de 2018, no està subjecta a avaluació ambiental estratègica per no tenir efectes adversos significatius segons l'article 14.2c de la Llei 12/2016 d'avaluació ambiental .
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució - que exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-ne rebut la notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 6 de maig de 2019
El President de la CMAIB
Antoni Alorda Vilarrubias