Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 5499
Convocatòria per ajudes i subvencions esportives per a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada dia 10 de maig de 2019, la convocatòria per ajudes i subvencions esportives per a l’any 2019, es fa públic la present convocatòria:

"CONVOCATÒRIA D'AJUDES I SUBVENCIONS ESPORTIVES PER A L'ANY 2019

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA.

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les ajudes i subvencions públiques que concedeix l'Ajuntament d'Andratx durant l'any 2019 a entitats esportives, els serveis dels quals o activitats, completin o supleixin els atribuïts a la competència local.

SEGONA.- PETICIONARIS.

Podran sol·licitar subvencions:

Entitats i associacions sense finalitat de lucre inscrites en el Registre Municipal d'associacions veïnals de l'Ajuntament i el domicili social del qual estigui situat a Andratx que s'incloguin a l’àmbit d’Esports.

TERCERA.- REQUISITS DELS BENEFICIARIS DE LES SUBVENCIONS.

1.- Estar inscrites en el Registre Municipal d'Associacions de l'Ajuntament.

2.- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari.

Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les sol·licituds, la Tresoreria Municipal expedirà d'ofici certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari.

Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions, tindran 5 dies hàbils per esmenar la deficiència detectada.

En general, no podran ser beneficiaris de la subvenció les persones que es trobin culpables en algun dels motius establerts en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

QUARTA.- ACTIVITATS OBJECTE DE SUBVENCIÓ.

PRIMER.- Conforme al crèdit previst en el Pressupost per a l'any 2019, seran subvencionables els projectes d'activitat que:

a) De manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i s'efectuïn en el termini establert en aquestes bases.

b) Es realitzin en l’àmbit territorial del Municipi d’Andratx durant el període pel qual se sol·liciten i referides a la següent àrea i despeses. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables pot ser superior al valor del mercat.

c) Corresponguin a despeses de les entitats i associacions esportives amb el referit a: pagament de les llicències federatives, inscripció d’equips a les pertinents federacions, material esportiu, arbitratges, desplaçaments a la península o l’estranger (no entre illes), assegurances dels esportistes i clubs.

SEGON.- Si durant l'execució del Projecte o activitat finançat en aquesta convocatòria de subvencions, per causa de força major, es produís la impossibilitat d'executar part del mateix, s'haurà de comunicar amb caràcter immediat a l'Ajuntament, a l'efecte d'aprovació per part de la Junta de Govern, si s'escau, el canvi d'activitat proposat.

CINQUENA.- ACTUACIONS NO CONTEMPLADES.

Particularment, queden exclosos els programes referits a:

a) Despeses derivades de funcionament (lloguer, telèfon, gas, gasoil, llum, nòmines de personal, etc.).

b) Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos i sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

c) Despeses relacionades amb celebracions (menjars, sopars, berenars, torrades, etc.)

d) Despeses relacionades amb activitats a les que ja se’ls hagi fet una retenció de crèdit per part de l’Ajuntament d’Andratx.

SISENA.- QUANTIA.

L'import de les ajudes i subvencions a concedir dependrà del crèdit previst per a les distintes àrees en el Pressupost de l'any 2019, que està distribuït de la següent forma:

ÀREA

PARTIDA

CRÈDIT

Esports

341.489.19

60.000,00 €

SETENA.- TERMINI PER A FORMULAR LES SOL·LICITUDS.

Una vegada aprovades les presents bases de la convocatòria per la Junta de Govern Local, seran objecte de publicació en el BOIB. Els 20 dies hàbils següents a la publicació serviran de termini general per a la presentació de les sol·licituds.

La quantia de les subvencions es prorratejarà entre tots els sol·licitants amb el límit de la partida pressupostaria.

VUITENA.- LLOC DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS.

Els peticionaris que reuneixin els requisits establerts al punt tercer d'aquesta convocatòria, hauran de presentar, dintre del termini a que es refereix la base anterior, les seves sol·licituds d'ajudes i subvencions en el Registre General d'entrada de documents de l'Ajuntament d'Andratx (S.A.C.) i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 16 de la Llei 39/2015, de data 1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

NOVENA.- DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR.

Els peticionaris hauran de presentar els següents documents:

a) Sol·licitud individualitzada per cada activitat, signada pel peticionari o representant legal de l'entitat, en la qual es farà constar el projecte, programa o activitat per a la qual se sol·licita la subvenció.

L’incompliment d’aquest projecte, activitat o servei sense justificació adient suposarà la possibilitat de no poder optar a la subvenció de l’any vinent.

b) La documentació que sigui adient per acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts en la base onzena per a l'assignació de les subvencions segons l'àrea. (Annex 1 i 2 i certificacions indicades a la base onzena).

c) CIF de l'entitat sol·licitant, i DNI o NIF de la persona que signa la mateixa com a representant d’aquest, així com l’acreditació del representant de l'entitat o associació en el cas de què s'hagin modificat respecte a la que es va presentar al Registre municipal d'associacions veïnals de l'Ajuntament. (Annex 3)

d) Declaració jurada de que no s’ha percebut ni s’ha sol·licitada cap altre subvenció pública o privada per a l’activitat objecte de subvenció i el compromís de no fer-ho. (Annex 4)

e) Acreditació mitjançant certificat del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Un cop expedida la certificació, tendrà una validesa durant el termini de sis mesos a comptar des de la data d'expedició.

Les certificacions podran ser substituïdes amb la presentació de declaració responsable quan la quantia a atorgar a cada beneficiari no superi l'import de 3.000.- euros. (Annex 5).

DESENA.- PROCEDIMENT.

El procediment ordinari de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una relació entre les mateixes d'acord amb els criteris de valoració prèviament fixats a la convocatòria, i adjudicar, amb el límit fixat en la convocatòria dintre del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració en aplicació dels anomenats criteris.

Prèvia proposta motivada del Regidor Delegat competent, la Junta de Govern resoldrà la concessió de les ajudes i subvencions.

ONZENA.- CRITERIS PER A L'ASSIGNACIÓ DE SUBVENCIONS.

A) Els criteris per a l'atorgament i fixació de la quantia de les ajudes i subvencions seran els següents:

- Nombre de llicències d’esportistes menors d’edat: 1 punt/llicència.

- Nombre d’esportistes menors d’edat no federats: 0,75 punt/esportista.

- Nombre de llicències d’esportistes majors d’edat: 0,25 punts/llicència.

- Activitats de més d’1 mes majors d’edat (lligues, copes): 0,75 punts/partits.

- Activitats de més d’1 mes menors d’edat (lligues, copes): 1 punt/partit.

- Activitats d’1 dia a 1 mes (campus, torneig, diades): 2 punts/activitat.

Totes aquestes activitats s'han de realitzar durant la temporada 2018-19.

S’entén per temporada 2018-19 les activitats realitzades entre l’1 d'agost de 2018 fins 31 de juliol de 2019.

S’haurà de presentar certificat federatiu corresponent o document del Consell de Mallorca en el cas dels esportistes menors d’edat no federats.

DOTZENA.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS.

1.- Són obligacions dels beneficiaris.

a) Complir l'objectiu, executar la totalitat del projecte, realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions.

b) Justificar davant l'Ajuntament d'Andratx el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinin la concessió o gaudir de la subvenció mitjançant la documentació establerta a la base catorzena de la present convocatòria.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament d'Andratx.

d) En el cas d'adquisició de material inventariable inclòs en el projecte subvencionat, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar-lo al fi concret pel al qual es va concedir la subvenció, no podrà ser inferior a dos anys.

e) Comunicar a l'Ajuntament d'Andratx l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació deurà efectuar-se tan aviat com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

f) El beneficiari està obligat a fer constar en la documentació i propaganda impresa, radiofònica o audiovisual que l'activitat comporti, l'expressió “amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Andratx”.

TRETZENA.- ÒRGAN COMPETENT PER A CONCEDIR LES SUBVENCIONS I FORMA DE PAGAMENT.

Una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les distintes sol·licituds de subvenció, prèvia proposta motivada del Regidor delegat competent, la Junta de Govern Local resoldrà en el termini màxim de 3 mesos, la concessió de les ajudes i subvencions de conformitat amb els criteris assenyalats en aquestes bases.

Transcorregut aquest termini sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, els interessats podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratius, sense perjudici de la resolució per part de l'Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per a resoldre.

En cap cas, l'import de les subvencions podrà ser de tal quantia que, aïllada o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres ens públics o privats, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari.

CATORZENA.- FORMA DE JUSTIFICACIÓ DE LES SUBVENCIONS.- EL COMPTE JUSTIFICATIU DE LA DESPESA.

1.- En cas que no s’hagin realitzat totes les activitats valorades per l’atorgament de la subvenció, la quantia concedida es reduirà proporcionalment.

2.- Forma i termini de justificació.

Una vegada atorgada per la Junta de Govern Local la subvenció corresponent, es donarà un termini per justificar la despesa (Annex 6).

1) JUSTIFICANTS DE LA DESPESA.

- Factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el trànsit jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa.

- Requisits que han de reunir les factures:

a) Ser originals.

b) Tenir el concepte de la despesa en base al qual la Junta de Govern concedeix la subvenció.

c) Tenir data del període en que s'hagi concedit la subvenció (de l’1 d’agost del 2018 al 31 de juliol del 2019)

d) Les factures justificatives hauran de complir amb els requisits fitxats al Real Decret 1619/2012, de 30 de novembre, Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

e) No es poden presentar factures ja presentades anteriorment com a justificant d'altres anys o temporades. En cas de presentar-les, suposarà la possibilitat de no poder demanar la subvenció de l’any vinent.

(Finalitzat el procediment, el que sol·liciti la devolució de les factures originals, es procedirà al seu segellat com a factura subvencionada i es fotocopiarà pel tal de deixar còpia acarada dins l’expedient).

2) DOCUMENT ACREDITATIU DEL PAGAMENT

Document acreditatiu del pagament de les factures presentades com a justificants de la realització de la despesa (rebut o comprovant de pagament bancari). No s'acceptarà el fet de que la factura indiqui PAGAT o similar per no presentar aquesta documentació.

3) DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ALTRES SUBVENCIONS REBUDES (Annex 7).

QUINZENA.- INFRACCIONS I SANCIONS.

L'incompliment dels requisits establerts en aquesta convocatòria o en la normativa d'aplicació dóna lloc a l'aplicació del règim d'infraccions i sancions establert als capítols novè i desè de l'ordenança municipal reguladora de les subvencions.

SETZENA.- RÈGIM JURÍDIC APLICABLE.

En tot el no previst a la presents Bases, serà d'aplicació:

  1. La Llei Decret 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. (BOE núm.276 de 18-11-2003).

  2. El Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOR núm.176, de 25-07-2006).

  3. Llei 39/2015, de data 1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques."

La qual cosa es fa públic pel seu general coneixement.

 

Andratx, 28 de maig de 2019

La Batlessa Katia Rouarch

Documents adjunts