Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 5481
Resolució de la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 21 de maig de 2019 per la qual es convoquen subvencions TalentIB per donar suport a l’organització de residències d’artistes i de comissariat d’arts visuals a les Illes Balears i els territoris de parla catalana per a l’any 2019
Fets
1. L’Institut d’Estudis Baleàrics (d’ara endavant, IEB) és una entitat pública empresarial, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d’actuar i autonomia de gestió plenes, sens perjudici de la relació de tutela de l’Administració de la Comunitat Autònoma.
2. Una de les finalitats de l’IEB, d’acord amb l’article 5.f) dels seus Estatuts, aprovats mitjançant el Decret 48/2018, de 21 de desembre (BOIB núm. 160, de 22 de desembre de 2018; correcció d’errades: BOIB núm. 6, de 12 de gener de 2019), és el foment d’activitats culturals relatives a l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, i entre les Illes Balears i l’exterior.
3. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018, preveu la convocatòria d’ajuts per donar suport a activitats per a la projecció exterior de tot tipus de projectes d’arts visuals de les Illes Balears per a l’any 2019.
4. D’acord amb això, l’IEB vol convocar subvencions TalentIB adreçades a donar suport a l’organització de residències d’artistes i de comissariat d’arts visuals a les Illes Balears i els territoris de parla catalana, de caràcter professional, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019.
Fonaments de dret
1. Els articles 107.3, apartats d) i e), 108.4 i 109 de la Versió consolidada del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DOUE, núm. C 326, de 26 d’octubre de 2012).
2. El Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.
3. L’article 30.26 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, que disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents per fomentar la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades, així com les de fer-ne la difusió nacional i internacional.
4. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5. El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l’Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018.
6. L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria de subvencions per contribuir a l’organització de residències d’artistes i de comissariat d’arts visuals a les Illes Balears i els territoris de parla catalana, de caràcter professional, durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019.
2. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria esmentada en els termes que estableix l’annex 1.
3. Fixar els models de documents que s’han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2 a 5).
4. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 21 de maig de 2019
La presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics
Francesca Tur Riera
ANNEX 1
Bases de la convocatòria de subvencions TalentIB per donar suport a l’organització de residències d’artistes i de comissariat d’arts visuals a les Illes Balears i els territoris de parla catalana per a l’any 2019
1. Objecte, condicions i finalitat de la subvenció
1.1 Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la projecció exterior de les arts visuals de les Illes Balears a través de l’organització de residències d’artistes i de comissariat de l’àmbit de les arts visuals a les Illes Balears i els territoris de parla catalana durant el període comprès entre els dies 1 de desembre de 2018 i 30 de novembre de 2019 per fomentar l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i entre les Illes Balears i l’exterior.
Poden participar en aquest circuit tots els espais culturals establerts a Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i els territoris de parla catalana, que, a més d’una programació expositiva i d’activitats artístiques de trajectòria reconeguda, disposin d’un programa públic de residències d’artistes, d’investigació i/o de comissariat.
Actua com a sol·licitant i beneficiari l’espai que du a terme la residència d’artistes o de comissariat.
Les residències d’artistes estan adreçades a artistes visuals residents a les Illes Balears o naturals de l’arxipèlag que vulguin desenvolupar un projecte de creació fora de la seva illa de residència. En el cas dels artistes naturals de les Illes Balears amb residència fora de la seva illa de procedència, la residència es pot fer a qualsevol de les illes Balears i a la resta dels territoris de parla catalana.
Les residències de comissariat estan adreçades a comissaris en general que vulguin desenvolupar un projecte de creació i/o investigació a les Illes Balears o als territoris de parla catalana. Els comissaris poden ser tant residents locals com de fora de les Illes Balears.
En el cas dels comissaris residents a les Illes Balears, la participació ha d’implicar mobilitat fora de la seva illa de residència.
En el cas dels comissaris de fora de les Illes Balears, la residència s’ha de fer a un espai de les Illes Balears i ha d’implicar la participació en un programa de visites a tallers d’artistes i equipaments expositius organitzat per l’espai que acull el comissari. En cas de desenvolupar un projecte artístic, aquest ha d’estar relacionat amb un artista visual balear.
En cas de residències col·lectives (a partir de 3 artistes/comissaris), s’ha de presentar una sola sol·licitud de suport per projecte.
1.2. S’estableixen dues modalitats de subvenció, les quals són excloents entre si:
a) Suport a les residències d’artistes, d’investigació i/o comissariat per a artistes visuals i comissaris residents a les Illes Balears o naturals de l’arxipèlag que vulguin desenvolupar un projecte de creació fora de la seva illa o lloc de residència.
Es poden comptabilitzar i incloure les despeses derivades de:
1r. El desplaçament (viatge d’anada i tornada) dels artistes i/o comissaris, fins a un màxim de 150,00 € (cent cinquanta euros). Només s’accepten bitllets en classe turista.
2n. El transport d’obra, fins a un màxim de 500,00 € (cinc-cents euros).
3r. L’allotjament, fins a un màxim de 60,00 € (seixanta euros) per persona i dia.
4t. La producció d’obra, fins a un màxim de 500,00 € (cinc-cents euros). Les despeses de producció s’han de justificar amb factures de proveïdors en què el concepte identifiqui clarament que es tracta de producció d’obra per al projecte que es desenvolupa durant la residència.
5è. La gestió (només per als espais que organitzen la residència), fins a un màxim de 250,00 € (dos-cents cinquanta euros).
6è. El quilometratge en els desplaçaments per carretera (en el viatge d’anada i tornada de la residència) que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 € per quilòmetre.
7è. La manutenció de l’artista/comissari, amb un import màxim de 18,00 € (devuit euros) per persona i dia.
L’import màxim que es pot atorgar es calcula en funció de la durada de la residència:
1 setmana = 750,00 € (set-cents cinquanta euros) per artista/comissari.
2 setmanes = 1.200,00 € (mil dos-cents euros) per artista/comissari.
3 setmanes = 1.600,00 € (mil sis-cents euros) per artista/comissari.
4 setmanes o més = 2.000,00 € (dos mil euros) per artista/comissari.
En cas de residències col·lectives, el màxim de despeses de gestió que poden imputar els espais són 500,00 € (cinc-cents euros).
b) Suport a les residències de comissariat per a comissaris de fora de les Illes Balears.
Es poden comptabilitzar i incloure les despeses derivades de:
1r. El desplaçament (viatge d’anada i tornada) dels comissaris, fins a un màxim de 400 € (quatre-cents euros) si procedeixen de l’Espanya peninsular, les illes Canàries i Europa, i fins a un màxim de 1.000,00 € (mil euros) si procedeixen de fora d’Europa. Només s’accepten bitllets en classe turista.
2n. L’allotjament, fins a un màxim de 60,00 € (seixanta euros) per persona i dia.
3r. La gestió (només per als espais que organitzen la residència), fins a un màxim de 250,00 € (dos-cents cinquanta euros).
4t. La manutenció (del comissari), amb un import màxim de 18,00 € (devuit euros) per persona i dia.
L’import màxim que es pot atorgar es calcula en funció de la durada de la residència i el lloc de procedència del resident.
Opció 1
En el cas de comissaris que procedeixen d’Espanya i Europa:
1 setmana = 750,00 € (set-cents cinquanta euros) per comissari.
2 setmanes = 1.200,00 € (mil dos-cents euros) per comissari.
3 setmanes = 1.600,00 € (mil sis-cents euros) per comissari.
4 setmanes o més = 2.000,00 € (dos mil euros) per comissari.
Opció 2
En el cas de comissaris de fora d’Europa:
1 setmana = 1.250,00 € (mil dos-cents cinquanta euros) per comissari.
2 setmanes = 1.500,00 € (mil cinc-cents euros) per comissari.
3 setmanes = 2.000,00 € (dos mil euros) per comissari.
4 setmanes o més = 2.500,00 € (dos mil cinc-cents euros) per comissari.
En cas de residències col·lectives, el màxim de despeses de gestió que poden imputar els espais són 500,00 € (cinc-cents euros).
1.3. Queden expressament excloses de la possibilitat de subvenció les despeses següents:
a) Les dietes.
b) Els tiquets de combustible i aparcament.
c) Els desplaçaments amb avió en primera classe.
d) Les derivades d’activitats que es facin dins l’illa de residència.
2. Import màxim que es destina a la convocatòria i crèdits pressupostaris als quals s’imputa
Es destina a aquests ajuts un import total de 60.000,00 € (seixanta mil euros), amb càrrec al capítol 4 dels pressuposts de l’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) per a 2019.
3. Criteris objectius i de preferència que regeixen en la concessió de la subvenció
3.1. Per a la concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s’ha d’aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d’entrada de les sol·licituds en el Registre General de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports o en els registres i les oficines que preveu l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, atès que, d’acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l’article 6.3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.
3.2. Les sol·licituds d’ajuts es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, fins que s’exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no es dona aquest cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
4. Import de les subvencions
4.1. L’import màxim anual que es pot concedir per sol·licitant és de 10.000,00 € (deu mil euros).
4.2. En cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l’import final justificat, l’import de l’ajut es pot adjudicar a altres expedients de resolució.
4.3. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (a excepció de les que provenen de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, d’acord amb el que estableix el punt 5.3), tot i que l’import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d’una quantitat que superi el cost de l’activitat subvencionada.
4.4. En cap cas no es pot abonar un import superior a l’import justificat mitjançant factures.
5. Beneficiaris i requisits que han de complir
5.1. Pel que fa al suport a l’organització de residències d’artistes i de comissariat de l’àmbit de les arts visuals al qual fan referència els punts 1.2.a) i 1.2.b), en són beneficiàries:
a) Les persones físiques donades d’alta al règim especial de treballadors autònoms.
b) Les persones jurídiques de l’àmbit de les arts visuals que produeixin i organitzin residències d’artistes i de comissariat a les Illes Balears i/o als territoris de parla catalana.
5.2. També poden sol·licitar subvencions en qualitat de beneficiàries les entitats de l’Administració local de les Illes Balears o dels territoris de parla catalana i els organismes públics que en depenen, si entre els seus objectius i finalitats hi ha la producció i organització de residències d’artistes i de comissariat a les Illes Balears i/o als territoris de parla catalana.
5.3. No hi poden optar els projectes que obtenguin un ajut pel mateix concepte de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports del Govern de les Illes Balears o de l‘IEB mateix.
6. Sol·licitud i documents que han d’acompanyar la sol·licitud
La sol·licitud s’ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2) degudament emplenat i signat, el qual ha d’anar acompanyat de la documentació següent:
a) L’acreditació de la identitat.
1r. Si el sol·licitant és una persona física: una fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
2n. Si el sol·licitant és una persona jurídica: una fotocòpia del NIF; una fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant, i una fotocòpia del document constitutiu de l’acreditació de la representació en la qual actua, mitjançant qualsevol de les formes admeses en dret.
3r. Si el sol·licitant és un ajuntament: una fotocòpia del NIF; una fotocòpia del DNI del batle o batlessa, i un certificat de nomenament del batle o batlessa, signat pel secretari de l’Ajuntament.
4t. Si el sol·licitant és un organisme públic vinculat a entitats de l’Administració local: una fotocòpia del NIF; una fotocòpia del DNI del representant, i els Estatuts de l’organisme.
b) La documentació acreditativa dels requisits de la condició de beneficiari.
c) La declaració responsable conjunta, per mitjà del model normalitzat (annex 3), que es refereix als punts següents:
1r. Complir les obligacions establertes en l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i en l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009.
2n. No incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.
3r. Tots els ajuts i subvencions sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionats amb la sol·licitud.
4t. Estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.
5è. Complir, en cas que el sol·licitant sigui una empresa, la legalitat vigent pel que fa a la contractació de treballadors.
d) L’acreditació, si escau, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. Si no es presenta aquest certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar (és a dir, no es considera cost elegible).
e) Una memòria descriptiva i detallada de la residència, en la qual cal incloure:
1r. El contracte entre l’espai i l’artista/comissari. El contracte ha de contenir tota la informació rellevant sobre l’activitat i determinar els drets i les obligacions de cadascuna de les parts. A més, ha de fer referència expressa a l’aportació econòmica que assumeix l’espai i al lloc i data o dates de l’activitat o activitats.
2n. Una descripció detallada de la residència, amb una carta de motivació de l’artista/comissari.
3r. La trajectòria de l’espai sol·licitant, amb l’historial de les exposicions i activitats programades.
4t. La trajectòria professional de l’artista/comissari.
5è. El pressupost desglossat del projecte (gestió, desplaçament, allotjament, manutenció, material de producció, assegurança mèdica en cas que l’artista/comissari no estigui adherit al sistema de la Seguretat Social estatal).
6è. El programa d’activitats, amb la indicació de les dates de realització, destinat a fomentar el coneixement i els contactes amb el sector cultural del lloc on es fa la residència.
7è. El pla de comunicació i difusió exterior.
Qualsevol dada no acreditada no pot ser computada en la valoració del projecte.
7. Terminis per efectuar la sol·licitud i les eventuals esmenes
7.1. El termini per presentar les sol·licituds s’obre a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i roman obert fins al 31 d’agost de 2019.
7.2. El termini per esmenar la documentació presentada és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la notificació del requeriment a la persona interessada. Si el sol·licitant no fa les esmenes requerides dins el dit termini, es considerarà que ha desistit de la petició i s’arxivarà l’expedient sense més tràmits, havent dictat la resolució corresponent.
8. Composició de la Comissió Avaluadora
8.1. La Comissió Avaluadora d’aquestes subvencions està integrada per cinc membres:
President: el director o la persona que ell designi.
Vocals: dos tècnics de l’IEB i un professional de prestigi nomenat per l’IEB.
Secretari: un tècnic de l’IEB.
8.2. La Comissió Avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.
9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds
9.1. L’inici del procediment de concessió de subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la presidenta de l’IEB. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director de l’IEB, que també té la competència de la resolució del procediment.
9.2. La instrucció del procediment s’ha de dur a terme d’acord amb l’article 16 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 8 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009.
9.3. La proposta de resolució provisional s’ha de notificar individualment per via telemàtica a l’adreça electrònica indicada per cadascun dels sol·licitants de la subvenció. Aquesta proposta s’ha de publicar en el web de l’IEB (http://www.iebalearics.org) per tal que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en el termini de deu dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l’IEB, la qual cosa s’ha de fer constar mitjançant una diligència de l’òrgan instructor.
10. Resolució
10.1. El director de l’IEB disposa d’un termini màxim de sis mesos, comptadors des de la data d’entrada de la sol·licitud de subvenció en el registre de l’òrgan competent per a la instrucció del procediment, tal com indica l’article 13.1.d) de l’Ordre, per resoldre motivadament i notificar la petició mitjançant la publicació de la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. S’entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.
10.2. Es preveu la possibilitat de dictar resolucions parcials i successives de concessió, a mesura que els òrgans instructors formulin les propostes corresponents.
10.3. Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
11. Obligacions dels beneficiaris
11.1. En el cas que l’activitat s’hagi fet amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud, el beneficiari ha de comunicar, en el termini d’entre tres i cinc dies hàbils, el començament de l’activitat objecte de subvenció enviant un correu electrònic a l’adreça subvencions@iebalearics.org.
11.2. Cal que el beneficiari comuniqui a l’IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.
11.3. S’ha de fer constar el suport de l’IEB en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat mitjançant el logotip de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de l’IEB, que es troba a disposició dels sol·licitants al lloc web http://www.iebalearics.org, a la pàgina “Identitat corporativa”.
11.4. El sol·licitant ha de notificar a l’IEB la concessió d’una altra subvenció per a la mateixa activitat en un termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de la data de publicació de la resolució de l’organisme que concedeix l’ajut.
11.5. En el cas que el beneficiari no faci constar el suport de l’IEB en els materials promocionals de l’activitat subvencionada, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total de la subvenció. La Comissió Avaluadora és l’encarregada de dirimir la penalització.
11.6. En el cas que el beneficiari no compleixi els requisits mínims de l’apartat 1, l’IEB es reserva el dret de revocar l’ajut concedit i sol·licitar-ne el reintegrament.
11.7. El beneficiari es compromet a executar el projecte, en tot el procés, segons el contingut presentat a la sol·licitud. Si hi ha alguna modificació del projecte, el beneficiari l’ha de notificar abans de dur-la a terme, per escrit i de manera raonada. Si aquest canvi afecta les condicions essencials del projecte o la seva valoració, la penalització pot anar de la reducció del 50 % de la subvenció concedida a la revocació total. La Comissió Avaluadora és l’encarregada de dirimir la penalització.
11.8. En cas que el beneficiari vulgui renunciar a l’ajut, s’ha de notificar a l’IEB mitjançant el pertinent model normalitzat de renúncia (annex 4).
12. Documentació necessària per a la justificació del compliment de la finalitat de la subvenció i de l’aplicació dels fons percebuts
12.1. La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu usant el model normalitzat (annex 5), subscrit per la persona beneficiària o pel seu representant, el qual ha d’anar acompanyat de:
a) La documentació que s’esmenta en l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009:
1r. Una memòria justificativa i econòmica emplenada (annex 5). La memòria justificativa ha d’incloure informació sobre les persones que han viatjat, les rutes del viatge, les dates d’allotjament i tota la informació rellevant en relació amb les factures i els rebuts que es presentin.
2n. Les factures amb el justificant de pagament.
3r. Les nòmines per a la justificació de les despeses de gestió dels espais.
4t. Una acreditació fotogràfica de l’activitat.
b) Un exemplar de tots els materials gràfics editats amb motiu de l’activitat subvencionada.
12.2. Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu en el termini d’un mes després d’haver duit a terme l’activitat. Si en aquesta data no s’ha publicat la resolució de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’entén que la justificació s’ha de fer en el mes següent a aquesta publicació. Si, una vegada transcorregut el termini de justificació, el beneficiari no l’ha presentada davant l’òrgan administratiu competent, aquest l’ha de requerir perquè en el termini improrrogable de deu dies hàbils la presenti als efectes prevists en aquest capítol. No es pot acceptar cap justificació presentada amb posterioritat al 15 de desembre de 2019. La falta de presentació de la justificació en el termini establert en aquest apartat comporta l’exigència del reintegrament i la resta de responsabilitats establertes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que, d’acord amb la Llei 38/2003, pertoqui.
12.3. Les factures han d’estar a nom del beneficiari i s’han d’haver pagat als proveïdors, la qual cosa s’ha d’acreditar amb una còpia del rebut de la transferència bancària o amb l’acceptació del pagament per part del proveïdor.
12.4. S’accepten nòmines per a la justificació de les despeses de gestió dels espais que organitzen les residències objecte d’aquesta convocatòria. La nòmina ha de correspondre al beneficiari de la subvenció o a personal contractat per l’espai per fer tasques de gestió i organització de projectes i residències.
12.5. El termini per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció és de quinze dies hàbils comptadors des del dia en què l’òrgan instructor ho comuniqui al beneficiari.
13. Forma, terminis i condicions de pagament de la subvenció
13.1. Per a subvencions atorgades amb imports inferiors a 300 € (tres-cents euros), el pagament de la subvenció s’ha de fer efectiu en el termini màxim de sis mesos mitjançant una transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajut, comptadors des de la data d’entrada del compte justificatiu (annex 5).
13.2. Per a subvencions atorgades a partir de 300 € (tres-cents euros), el pagament dels ajuts s’ha de fer efectiu a partir de la data en què es resolgui definitivament la concessió, en dos pagaments:
a) Un primer pagament de la subvenció del 50 % de l’import concedit, que s’ha de fer de manera anticipada, en concepte de bestreta, una vegada publicada la resolució de concessió.
b) Un segon pagament del 50 % restant de l’import concedit, una vegada finalitzada l’activitat i s’hagi justificat tot el projecte o activitat amb la documentació que exigeix aquesta convocatòria.
13.3. Si l’import justificat (IVA inclòs) és inferior al pressupost total de l’activitat (IVA inclòs) presentat a la sol·licitud, s’ha d’aplicar la reducció en la mateixa proporció de la quantia de la subvenció atorgada.
14. Disposició que estableix les bases reguladores i altra normativa aplicable
14.1. L’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol de 2009).
14.2. El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).
14.3. La Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en allò que hi sigui aplicable, i totes les normes de caràcter economicoadministratiu que hi siguin aplicables (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).
14.4. El Reglament (UE) 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l’aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis (DOUE núm. L 352, de 24 de desembre de 2013).