Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 5550
Convocatòria beques de formació pràctica adreçades a estudiants universitaris i per a estudiants de formació professional de grau superior (cfgs) per a l’any 2019
En sessió extraordinària celebrada dia 22 de maig de 2019, el Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia aprovà les bases reguladores de les subvencions de formació pràctica per a l'any 2019 adreçades a estudiants universitaris i a estudiants de formació professional de grau superior (CFGS) del municipi, i en concret a les referides a la Convocatòria Beques de Formació Pràctica per l'any 2019.
D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides amb els seus annexes corresponents.
Alcúdia, 27 de maig de 2019
4t tinent Batle,
Joaquín Cantalapiedra Aloy
-/-
Ref. 2019/1639
CONVOCATÒRIA BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA ADREÇADES A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I PER A ESTUDIANTS DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR (CFGS) PER A L'ANY 2019.
BASES SUBVENCIONS DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER L'ANY 2019
L'Ajuntament d'Alcúdia convoca beques de formació pràctica adreçades a estudiants universitaris que hagin superat un 40% dels crèdits dels seus estudis i per a estudiants de formació professional de grau superior (CFGS) per a l'any 2019 empadronats al municipi d'Alcúdia.
OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
La present convocatòria regula el procés d'atorgament de beques de formació pràctica per aquest any 2019.
Aquesta iniciativa municipal, es fonamenta en l'impuls i el foment de la formació dins els estudis superiors, l'experimentació professional i la inserció ocupacional, a més de la promoció econòmica local.
L'objectiu de les pràctiques és afavorir la formació i experiència dels estudiants dins el món laboral i que adquireixin coneixements sobre funcionament institucional i ho puguin relacionar, si escau, amb l'empresarial.
Aquesta convocatòria està adreçada als alumnes d'Alcúdia que realitzin estudis universitaris i/o de formació professional de grau superior.
Aquestes pràctiques de formació es realitzaran a diferents departaments de l'Ajuntament d'Alcúdia o d'organisme que depengui d'aquest (segons annex II adjunt a la present convocatòria), i es duran a terme preferentment i segons disponibilitat al llarg del període estival de 2019.
CARACTERÍSTIQUES I CONDICIONS
Altres consideracions:
L'objectiu de les beques és la formació pràctica i experimental de l'estudiant, són unes beques pròpiament municipals i no representa ni implica cap relació contractual ni laboral amb l'Ajuntament d'Alcúdia, ni en qualsevol altre organisme que en depengui.
El període de pràctiques serà aproximadament de dos mesos, i en la mesura de les possibilitats s'estipula el període de vacances d'estiu com a prevalent, per tant, els becaris realitzaran pràctiques als departaments municipals preferiblement durant els mesos de juliol i agost del 2019.
La dedicació setmanal s'estipula en 25h/setmanals, i la distribució d'aquestes durant la setmana dependrà de les característiques pròpies de cada oferta de plaça, aquestes estaran adaptades al departament municipal referent i es podran desenvolupar, arribat el cas, en horari de capvespre, cap de setmana o festius. Aquests períodes de permanències i horaris setmanals podran ésser modificats segons les necessitats i organització del propi departament.
Cada estudiant becat tindrà, com a mínim, un tutor de referència de l'àrea en la qual dugui a terme les seves pràctiques, el qual li organitzarà un pla de treball adaptat a realitzar dins aquesta àrea.
L'Ajuntament d'Alcúdia serà l'encarregat de vetllar per l'assistència dels estudiants al lloc d'activitat i també del compliment i aprofitament de les pràctiques.
El beneficiari haurà de comunicar al departament corresponent i també a l'Àrea de Participació Ciutadana de l'Ajuntament qualsevol incidència en la prestació del servei, absència justificada, baixa, etc.
L'Ajuntament d'Alcúdia, mitjançant els canals que té al seu abast, serà l'encarregat de vetlar, supervisar, coordinar, controlar i podrà, si s'escau, rescindir, penalitzar i sancionar un determinat beneficiari que presenti mala fe o incompliment, negligència o poca cura en les seves responsabilitats i tasques, al igual que mals comportament i/o accions inadequades al seu lloc de pràctiques.
Els beneficiaris de les present beques cuidaran el pertinent respecte, seguretat i higiene en el seu lloc de pràctiques, i també adaptaran la seva vestimenta, modals i comportaments al seu lloc de pràctiques. En els casos particulars i segons els consideri tècnicament, l'Ajuntament d'Alcúdia facilitarà vestimenta o equipament.
L'Ajuntament d'Alcúdia cobrirà mitjançant pòlissa d'assegurança els accidents que puguin tenir els beneficiaris, i també garantirà la responsabilitat civil per danys materials i/o corporals ocasionats a tercers i/o fer front a les indemnitzacions.
Requisits per part del sol·licitant
Els requisits per poder concórrer i esser beneficiari de les presents beques de formació pràctica són els següent, que hauran d'atendre en el moment de formalitzar la sol·licitud:
Estar matriculat com a alumne universitari amb un mínim del 40% dels crèdits de la seva carrera aprovats/superats i que es puguin acreditar en el moment de formalitzar la sol·licitud, independent d'altres qüestions de tràmits i de gestió acadèmica, acreditació i/o homologació en que el estudiant estigui immers.
Estar matriculat com a alumne de formació professional de grau superior.
(En ambdós casos anteriors els aspirants hauran d'estar matriculats al curs 2018/2019 a una Universitat o centre d'ensenyament públic ò amb participació parcialment pública acreditable de dins el territori comunitari de la Unió Europea).
Estar empadronat al municipi d'Alcúdia amb una antiguitat mínima d'un any, a comptar des de l'endemà de la publicació de les presents bases.
(*) A l'hora de la selecció dels aspirants, tindran prevalença els sol·licitants que no hagin estat beneficiaris d'una beca de formació pràctica d'aquesta corporació en convocatòries anteriors, no obstant, arribat el cas, s'admetran possibles aspirants ja becats en convocatòries anteriors, sempre que, existeixin places disponibles i el perfil requerit sigui adient.
Nombre de beques i gratificacions
Dins la present convocatòria 2019, s'assignaran un total màxim de 8 places (8), del total de l'oferta presentada pels diferents departaments municipals, que per la present convocatòria 2019 és de ONZE (11) places.
Cada una d'aquestes beques estarà dotada amb una gratificació econòmica de 500€ mensuals subjectes a la retenció d'IRPF corresponent segons la normativa vigent, que regulen els termes de les pràctiques acadèmiques externes i les condicions d'inclusió al Règim General de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació.
Tots els alumnes beneficiats percebran la gratificació econòmica esmentada un cop finalitzat el període de pràctiques i amb informe previ favorable per part dels tècnics responsables i competents que assigni l'Ajuntament d'Alcúdia, i com hem esmentat anteriorment, aquestes estaran subjectes a les retencions aplicables segons la normativa vigent.
La inversió econòmica màxima per part de l'Ajuntament per a aquesta convocatòria serà de 8.800€ i anirà a càrrec dels pressuposts de l'Ajuntament d'Alcúdia (partida JO 327 481 002) depenent de la secció de Joventut.
TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS I ALTRES DADES DE TRÀMIT
EL PERÍODE DE PRESENTACIÓ de sol·licituds es fixa entre les 9h del dia 3 de juny de 2019 i les 14h del dia 12 de juny de 2019.
Les sol·licituds han d'estar completament i correctament emplenades i signada pel sol·licitant amb la totalitats dels document requerits adjunts, en cas contrari, no s'admetran a tràmit les instàncies que no compleixin aquesta condició.
Les sol·licituds s'hauran de presentar amb el model facilitat per l'Ajuntament d'Alcúdia (annex I) adjunt a les presents bases.
Tota la calendarització del procés de tramitació de la present convocatòria es troba detallada al -Annex 0-de les presents bases.
Les presents bases i també els seus annexos es podran consultar i descarregar als webs HUwww.alcudia.netUH així com a les publicacions oficials que pertoqui, i si escau, a les bases nacionals de dades d'organismes oficials. Amb la presentació de la sol·licitud, els interessats accepten i donen el seu total consentiment per a la secció de les dades personal incorporables als fitxers oficials que pertoqui.
CANALS DE PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds es podran presentar mitjançant els canals següents i atenent les disposicions establertes legalment:
De forma presencial: al Registre general de l'Ajuntament d'Alcúdia i la Seu des Moll (Port d'Alcúdia) dins l'horari d'atenció al públic.
De forma telemàtica 24h (amb certificat digital, mitjançant la Seu electrònica municipal).
(Accedint a http://sac.alcudia.net i adjuntant el model de sol·licitud -annex I- i la documentació requerida al tràmit d'instància genèrica”)
Ambdós casos només s'atendran les sol·licituds entregades dins el termini establert a les presents bases.
DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'APORTAR
La sol·licitud Ucompletament i correctament emplenada i signada pel sol·licitant amb tota la documentació requerida en el moment de l'entrega de la sol·licitud.
(no s'admetran a tràmit les instàncies que no compleixin aquesta condició).
A més d'aquesta sol·licitud, s'entregarà adjunt a aquesta la següent documentació:
Fotocòpia DNI sol·licitant
Expedient acadèmic actualitzat –extracte acadèmic-
Fotocòpia matrícula curs 2018/2019
Targeta de la Seguretat Social
Currículum actualitzat
CONTACTE I INFORMACIÓ ADDICIONAL
Adreçar-se a:
Ajuntament d'Alcúdia
Participació Ciutadana
Seu des moll
Teodor Canet, 32 –07400 Port d'Alcúdia- Mallorca
010@alcudia.net // www.alcudia.net
tel: 971 89 70 40 - 010
PROCÉS DE SELECCIÓ, FUNCIONS DE LA COMISIÓ DE SELECCIÓ I RESOLUCIÓ DE LES BEQUES
Per a la selecció dels alumnes sol·licitants es crearà una comissió formada per un tècnic de Participació Ciutadana a més d'un altre tècnic municipal vinculat amb un departament que hagi sol·licitat becari, i si escau, també per un tècnics d'administració general de l'ajuntament.
A més, a iniciativa del departament impulsor de la present convocatòria, es podrà incloure a la comissió un especialista a l'abast, amb prou coneixements amb matèria de formació acadèmica i/o socio/laboral per tal de solventar els possibles dubtes acadèmics que puguin sorgir envers les sol·licituds presentades, aquest membre disposarà només de veu però no de vot.
La comissió atendrà a l'hora de seleccionar els aspirants el que s'estipula a les presents bases, i a més a més, l'adaptació del perfil dels candidats a la naturalesa de la places ofertades. També seran tasques de la comissió: la valoració dels candidats en funció dels criteris de selecció i la interpretació de les presents bases. S'informa als possibles interessats que la comissió podrà realitzar una entrevista prèvia a fi de determinar el els candidats més idonis.
Finalment, la comissió elaborarà una acta en què s'especificaran els acords realitzats i la proposta d'assignació de les places de becaris per tal de donar-li el tràmit corresponent.
Una vegada realitzada la selecció de becaris segons les presents bases, i enllestit el procés administratiu que pertoqui l'Ajuntament resoldrà l'atorgament d'aquestes .
En cas que al llarg del desenvolupament del període de pràctiques es produís una vacant, la comissió la podrà substituir per part d'algun dels aspirants adaptable que hagi quedat fora plaça a la selecció inicial.
CRITERIS DE SELECCIÓ
La Comissió atendrà, a l'hora d'assignar els aspirants al nombre de places efectives a cobrir, els següents criteris:
EN GENERAL:
Màxima concordança i adaptació dels estudis que realitza del sol·licitant als estudis requerits a les ofertes proposades pels departaments.
PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS, (en cas de concórrer dos o més sol·licitants a la mateixa plaça):
Valoració de la nota mitjana de l'expedient acadèmic seguint els següents criteris de puntuació:
De 5 a 5'99 -> 0'5 punts
De 6 a 6'99 -> 1 punt
De 7 a 7'99 -> 1'5 punts
De 8 a 8'99 -> 2 punts
De 9 a 9'99 -> 2'5 punts
Matrícula d'honor-> 4 punts
Valoració dels crèdits superats a partir del mínim sol·licitat (40% crèdits carrera), en funció dels següents criteris de puntuació:
Més de 40% de crèdits superats -> 1 punts
Més de 50% de crèdits superats -> 2 punts
Més de 60% de crèdits superats -> 3 punts
Més de 70% de crèdits superats -> 4 punts
Més de 80% de crèdits superats -> 5 punts
Més de 90% de crèdits superats -> 6 punts
PER A ESTUDIANTS DE CFGS, (en cas de concórrer dos o més sol·licitants a la mateixa plaça):
Valoració de la nota mitjana de l'expedient acadèmic seguint els següents criteris de puntuació:
De 5 a 5'99 -> 0'5 punts
De 6 a 6'99 -> 1 punt
De 7 a 7'99 -> 1'5 punts
De 8 a 8'99 -> 2 punts
De 9 a 9'99 -> 2'5 punts
Matrícula d'honor-> 4 punts
Altres consideracions sobre la selecció:
En cas que quedi alguna oferta fora cobrir, i que hi hagi possibles candidats adaptables, es podran valorar totes les sol·licituds presentades i no preses en consideració perquè no compleixen exactament el criteri núm. 1 (criteri general), aquets casos s'atendran sempre que el sol·licitant realitzi uns estudis dins el mateix àmbit formatiu que l'oferta requereix. En aquest cas, la comissió traslladarà de forma immediata la proposta de selecció a un responsable de departament municipal que hagi presentat l'oferta a cobrir susceptible de disposar d'un candidat adient per tal que doni el seu parer.
A l'hora de la selecció dels aspirants, tindran prevalença els sol·licitants que no hagin estat beneficiaris d'una beca de formació pràctica d'aquesta corporació en convocatòries anteriors, no obstant, arribat el cas, s'admetran possibles aspirants ja becats en convocatòries anteriors, sempre que existeixin places disponibles i el perfil requerit sigui adient.
OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS DE LA BECA
En general els beneficiaris de les beques s'atendran a les següents obligacions:
Realitzar les pràctiques al lloc atorgat amb la deguda cura, diligència, responsabilitat, discreció i etiqueta.
Presentar memòria explicativa dels treballs realitzats en el termini de quinze dies posteriors a l'acabament de la beca, amb una extensió mínima de 10 fulls, on aportaran la valoració de la seva tasca, aprofitament, visió personal i propostes de millores.
En cas d'haver-se de donar de baixa de la beca de formació pràctica, per causes justificades, el beneficiari n'haurà d'informar amb antelació i deixarà de percebre la part proporcional al dia que es donà de baixa.
Assistir a les reunions de coordinació i seguiment que s'estipulin.
Comunicar qualsevol eventualitat o incidència als seus responsables
SÓN COMPETÈNCIES DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
El disseny, difusió, inscripció i supervisió dels sol·licitants.
La selecció dels candidats mitjançant comissió tècnica.
Ser interlocutor entre el becari, l'entitat on realitza les pràctiques i la universitat i el centre docent si pertoca.
L'Ajuntament disposa de potestat de restringir i modificar el programa de becaris.
L'Ajuntament té les funcions administratives i de certificació de les pràctiques dels becaris.
L'Ajuntament vetlarà perquè la gratificació econòmica es faci efectiva en tots els casos en què hi hagi informe favorable per part del tècnic municipal responsable del pla de becaris i fer-ne extensiva la pertinent certificació.
Alcúdia, abril de 2019
ANNEXOS: BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A L' ANY 2019
Annex 0 - Calendari
Annex I - Formulari de sol·licitud
Annex II - Relació d'oferta de places 2019
Annex 0
CALENDARI
Dins el mes d'abril de 2019
Presentació d'ofertes de places per part dels departaments municipals (tramitació interna)
Dins el mes de maig de 2019
Aprovació i publicació de la convocatòria.
Del 3 al 12 de juny de 2019
Període de presentació de sol·licituds.
A partir del dia 13 de juny de 2019
Convocatòria de comissió de selecció i publicació de llistes provisionals.
Del dia 18 al dia 20 de juny de 2019 (3 dies)
Període de reclamacions
A partir del dia 21 de juny de 2019
Si pertoca, reunió de la comissió i publicació de llistes definitives d'atorgament.
A partir de dia 1 de Juliol de 2019
Si pertoca, Inici efectiu de les pràctiques.
ANNEX 1
FORMULARI DE SOL·LICITUD
BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A L' ANY 2019
Ref. 2019/1639
Ref. /19
Nota:
EL PERÍODE DE PRESENTACIÓ de sol·licituds es fixa entre les 9h del dia 3 de juny de 2019 i les 14h del dia 12 de juny de 2019.
- La present sol·licitud ha d'estar completament i correctament emplenada i signada pel sol·licitant amb els document requerits adjunts. (no s'admetran a tràmit les instàncies que no compleixin aquesta condició).
DADES PERSONALS
LLINATGES I NOM:______________________________________________________________
DNI:_________________________ DATA DE NAIXEMENT :_______________________
ADREÇA:__________________________ LOCALITAT:__________________ CP:_________
TELÈFON:______________________________/__________________________________
CORREU ELECTRÒNIC:______________________________
CARNET DE COTXE: SÍ ( ) NO ( ) COTXE PROPI: SÍ ( ) NO ( )
DADES ACADÈMIQUES
ESTUDIANT UNIVERSITARI: ( )
ESTUDIANT DE CFGS: ( )
ESTUDIS:____________________________________________ CURS:__________________
PERCENTATGE DE CRÈDITS APROVATS (només universitaris)_______________________%
NOTA MITJANA EXPEDIENT ACADÈMIC ___________________________
HAS ESTAT BECARI ABANS: SÍ ( ) NO ( ) LLOC ______________________
Consultar annex II – (Oferta de places 2019).
NOTA: A l'hora de la selecció dels aspirants s'atendrà:
La Màxima concordança i adaptació dels estudis que realitza del sol·licitant als estudis requerits a les ofertes de places, o bé que, el sol·licitant realitzi uns estudis dedins el mateix àmbit formatiu que l'oferta requereix:
Selecció d'opcions de plaça:
1- opció: ______________________________________________ Ref._________________
2- opció: ______________________________________________ Ref._________________
3- opció: ______________________________________________ Ref._________________
OBSERVACIONS
SOL·LÍCIT
Prendre part a la present convocatòria de beques de formació pràctica.
SIGNAT
Alcúdia,_______ de______________del 2019
DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA A LA PRESENT SOL·LICITUD:
La present sol·licituds ha d'estar completament i correctament emplenada i signada pel sol·licitant
(no s'admetran a tràmit les instàncies que no compleixin aquesta condició).
1) Fotocòpia DNI sol·licitant
2) Expedient acadèmic actualitzat –extracte acadèmic-
3) Fotocòpia matrícula curs 2018/2019
4) Targeta de la Seguretat Social
5) Currículum actualitzat
La present autorització s'atorga exclusivament als efectes d'aquest procediment, i en aplicació del que disposa la llei 11/2007 de 22 de juny, pel que es permet, prèvia autorització de l'interessat la cessió de dades entre administracions públiques per al desenvolupament de les seves competències.
Les dades consignades en aquest document són necessàries per a la resolució de la sol·licitud, i resten incorporades al fitxer automatitzat de l'Ajuntament i també seran cedits als arxius oficials que correspongui. Les dades de caràcter personal no poden ser cedides ni comunicades a tercers, llevat dels supòsits legalment previst.
El sol·licitant autoritza l'Ajuntament d'Alcúdia perquè pugui fer totes les comprovacions que consideri oportunes amb relació a la present sol·licitud pels canals físics, telemàtics i d'interoperabilitat administrativa que aquest disposi.
-/-