Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 5490
Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques, a proposta del director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni, per la qual es deixa, parcialment, sense efectes l’Acord del Consell de Govern d’acceptació de la donació de l’arxiu d’Álvaro Campaner i Fuertes (DGTPFP 232/2018 PATRIM) (SENDE 2018/7998)
En data 22 de maig de 2019, el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni ha formulat la proposta de resolució següent:
Fets
1.El 31 d’octubre de 2018 va tenir entrada a la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques l’ofici del secretari general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports (núm. de registre 22316), a l’efecte d’iniciar l’expedient d’acceptació a favor de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears de la donació del bé següent:
a) Arxiu d’Álvaro Campaner i Fuertes que inclou 71 peces documentals, amb un valor de taxació de 4.450 euros, amb la finalitat que el conjunt “resti conservat a l’Arxiu del Regne de Mallorca perquè s’integri en el fons arxivístic del centre.”
L’ofici adjuntava a l’expedient la Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports que proposa a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques la iniciació del procediment per formalitzar la donació, de 23 d’abril de 2018; l’informe explicatiu del secretari general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports en relació amb la donació de l’arxiu integrat amb 71 peces propietat del senyor Pau Cateura Bennàsser, de 20 d’abril de 2018; la nota interna de la directora general de Cultura mitjançant la qual s’adjunta la documentació relativa a l’oferta de donació, de 19 d’abril de 2018; l’ofici de tramesa del director de l’Arxiu del Regne de Mallorca mitjançant el qual s’adjunta la documentació relativa a l’oferta de donació, de 19 de març de 2018; còpia de la carta de l’oferiment, amb registre d’entrada de 23 de febrer de 2018; còpia del document d’identitat del propietari de l’arxiu; l’informe sobre la peça, la seva taxació i la conveniència d’acceptació, de 19 de març de 2018 i còpia de l’inventari de les 71 peces que componen l’Arxiu d’Álvaro Campaner i Fuertes.
2. El 16 de novembre de 2018 es va dictar l'Acord del Consell de Govern el qual fou publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 144, de 17 de novembre de 2018. Aquest Acord es va notificar al donant (resguard de 29 de novembre de 2018) i al secretari general de Cultura, Participació i Esports (resguard de 21 de novembre de 2018).
3. Segons diligència de 19 de novembre de 2018, el Servei de Patrimoni va tenir constància que el donant Pau Cateura va morir en el mes de setembre, en concret, dia 24 de setembre de 2018. Aquesta defunció no consta en la documentació que es va presentar per iniciar l’expedient motiu pel qual el Servei de Patrimoni, desconeixedor de la mort, va tramitar l’acceptació de la donació (l’entrada de l’expedient és de 31 d’octubre i l’òbit es va produir el 24 de setembre). És a dir, es va iniciar l’expedient d’acceptació d’una donació davant l’òrgan competent per a la seva tramitació quan el donant del bé ja havia mort de manera que aquest no va tenir possibilitat de conèixer l’inici de l’expedient, la resposta del donatari ni signar l’acta d’entrega del bé.
4. Després de múltiples actuacions, no s’han pogut obtenir proves fefaents de la identitat de les persones hereves del donant Pau Cateura i si aquestes mantenen la voluntat de seguir endavant amb la tramitació de l’expedient d’acceptació de la donació en els termes manifestats pel donant.
5. Aquest darrer fet, juntament amb la manca de seguretat jurídica que representa la continuació de l’expedient d’acceptació de la donació de l’Arxiu d’Álvaro Campaner i Fuertes quan el donant, Pau Cateura, resulta que ja havia mort abans d’iniciar-se, és el motiu pel qual es proposa arxivar l’expedient d’acceptació de la donació esmentada sense perjudici de l’obertura d’un nou expedient a nom de la persona que sigui la legítima propietària del bé, si així resulta adient. I, en conseqüència, deixar parcialment sense efecte l’Acord d’acceptació del Consell de Govern (Butlletí Oficial de les Illes Balears, núm. 144, de 17 de novembre de 2018), en la part relativa a aquesta donació concreta.
Fonaments de dret
1. Els articles 38 c, 41, 86 b i 89 b de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), i la resta de disposicions aplicables concordants.
2. Els articles 55 c i 58 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Decret 8/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
5. El Decret 9/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 97, de 2 de juliol).
6. El Decret 24/2015, de 7 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 120, de 8 d’agost).
7. El Decret 49/2016, de 22 de juliol, pel qual es nomena director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 93, de 23 de juliol).
Proposta de resolució
Propòs a la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques que dicti una resolució en els termes següents:
1. Deixar, parcialment, sense efectes l’Acord d’acceptació del Consell de Govern el qual fou publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 144, de 17 de novembre de 2018, en la part relativa a aquest assumpte concret.
2. Arxivar l’expedient d’acceptació de la donació de les 71 peces documentals que composen l’arxiu d’Álvaro Campaner i Fuertes, atès que va tenir entrada davant l’òrgan competent per a la seva tramitació una vegada que el donant Pau Cateura ja havia mort.
3. Notificar aquesta Resolució al secretari general de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat i publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 23 de maig de 2019
La consellera d’Hisenda i Administracions Públiques
Catalina Cladera i Crespí
El director general proposant
José Luis Gil Martín