Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 5339
Modificació de les bases específiques que regeixen les proves selectives, per l'ingrés pel torn lliure i per promoció interna, per proveir places d'auxiliar cuidador de l'oferta pública d'ocupació 2017

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Es fa pública que per la Comissió de Govern de data 20 de maig de 2019, es va acordar la modificació de les Bases específiques que regeixen les proves selectives, per l'ingrés pel torn lliure i per promoció interna per proveir places d'auxiliar cuidador de l'Oferta Pública d'Ocupació 2017, l'execució de les quals queden condicionades a la modificació pressupostària i altres tràmits que siguin necessaris per poder convocar el procés selectiu. El text de les bases modificades es transcriu a continuació:

 

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LES PROVES SELECTIVES, PER A L’INGRÉS PEL TORN LLIURE I PER PROMOCIÓ INTERNA DE TRETZE PLACES D'AUXILIAR CUIDADOR DE L’OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2017

1. Objecte de les bases específiques

L’objecte d’aquesta convocatòria és cobrir tretze places vacants d’auxiliar cuidador del Consell Insular de Menorca, corresponents a l’Oferta Pública de 2017. S’entén per places vacants, tant les no cobertes temporalment com les places cobertes temporalment per funcionaris interins, les laborals temporals o les laborals indefinides no fixes. De les tretze places que ara es convoquen, vuit ho són per torn lliure i cinc per promoció interna. El temari específic que regeix la convocatòria és el que s’estableix en l’annex I d’aquest document.

2. Normativa d’aplicació

Aquesta convocatòria es regeix per les Bases generals que regulen els processos selectius per cobrir les places vacants de personal funcionari previstes en les ofertes públiques d’ocupació del Consell Insular de Menorca (BOIB núm. 95 de 2 d’agost de 2018, modificades pel Decret de Presidència 2018/819, de 24 d’octubre de 2018).

3. Transparència i protecció de dades personals.

Al llarg del procés selectiu es publicarà a la pàgina web de les oposicions del Consell Insular de Menorca oposicions.cime.es tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d’aquest procés. L’aspirant també pot accedir-hi des del web corporatiu del Consell Insular de Menorca www.cime.es/portal.aspx. A través d’aquest portal es pot accedir al formulari d’inscripció i a les instruccions corresponents, així com descarregar la sol·licitud per poder-la presentar en paper. Les persones que, per motiu de violència de gènere, necessitin protegir la seva identitat pública, han d’indicar en la sol·licitud que desitgen anonimitzar les seves dades, per a la qual cosa han de presentar, en el moment de fer la inscripció, la documentació que estableix l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere, modificada pel Reial decret llei 9/2018, de 3 d’agost, de mesures urgents per al desplegament del Pacte d’Estat contra la violència de gènere.

4. Drets d’examen

L’aspirant pot abonar els drets d’examen físicament a qualsevol entitat bancària fent-los efectius en el compte següent: ES7420383498916400000712 (Bankia), o bé al Servei d’Atenció al Ciutadà de Maó o de Ciutadella. En el primer dels casos l’aspirant ha d’adjuntar el resguard del pagament a la sol·licitud d’inscripció en el procés selectiu, per a la qual cosa l’ha d’escanejar i adjuntar-lo en el camp específicament destinat a aquesta finalitat (apartat 5. Documentació).

5. Altres mèrits al·legats

En relació amb l’apartat cinquè de l’annex I de les Bases generals, en el qual es deixa oberta la valoració d’altres mèrits al·legats amb un total de fins a 1 punt com a màxim, no es valora cap mèrit específic, per la qual cosa aquest punt s’acumula a la formació, que es valorarà amb un màxim de 8 punts.

 

​​​​​​​6. Calendari previst.

La primera prova d’oposició està prevista per al mes de febrer de 2020.

7. Nomenament del personal de nou ingrés.

El nomenament del personal seleccionat en aquestes ofertes públiques es farà en règim funcionarial, independentment que el personal que les pugui ocupar temporalment estigui en aquest moment contractat en règim laboral. Aquesta funcionarització de places té el seu fonament en la potestat d'autoorganització de les administracions i en l'article 70.3 del TREBEP, que estableix que les ofertes públiques poden contenir mesures derivades de la planificació de recursos humans. El cessament del personal que ocupa les places de forma interina, temporalment o com a personal indefinit no fix, en aplicació de l’article 18 de l’Acord marc que regeix les relacions entre el Consell Insular de Menorca i el seu personal funcionari, es produirà per ordre invers al de l’antiguitat en el lloc objecte de l’OPO. S’exceptuen d’aquest ordre les places que estiguin cobertes interinament o temporalment per cobrir situacions especials dels seus titulars (comissió de serveis, serveis especials, etc.). Les places vacants d’auxiliar cuidador, objecte d’aquest concurs oposició són de tipus funcionarial, del grup C, subgrup C1, d’acord l’article 76 de la Llei de l’estatut bàsic del treballador públic, independentment del tipus originari de la plaça.

8. Ordre de prelació i adjudicació de places de les persones aspirants

La relació d’aspirants que hagin superat l’oposició quedarà determinada per la puntuació obtinguda en el conjunt dels exercicis obligatoris i eliminatoris de l’oposició. L’ordre de prelació final de les persones aspirants que hagin superat l’oposició vindrà determinat per la suma de tots els barems inclosos en les Bases generals. L'adjudicació dels llocs de treballes farà per ordre de prelació, atenent les preferències de les persones seleccionades.

 

ANNEX 1. Convocatòria i temari específic

CONVOCATÒRIA. AUXILIAR CUIDADOR

- Denominació: Auxiliar cuidador

- Nombre de places que es convoquen: 13

- Torn lliure: 8- Promoció interna: 5

- Tipus: Funcionari

- Escala: Administració especial

- Subescala: Serveis especials

- Grup: C, subgrup C1

- Nivell: 14

- Oferta Pública: 2017

- Titulació: Formació professional de grau mitjà de Tècnic en cures auxiliars d'infermeria, Tècnic de atenció sociosanitària, Tècnic en atenció a persones en situació de dependència, Certificat de Professionalitat d'atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials, o equivalent.

- Nivell de català: B2

TEMARI ESPECÍFIC

Tema 1. Concepte de discapacitat. Graus i prestacions.

Tema 2. Funcions de l’auxiliar cuidador en un centre d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental.

Tema 3. Els equips multidisciplinaris. El treball en equip: fonaments metodològics. Tècniques de treball en equip.

Tema 4. Protocols, procediments i registres. Protocols més importants en el treball de l'auxiliar cuidador per a l'atenció a persones amb discapacitat i dependència de grau 3 nivell II.

Tema 5. Els factors de riscs laboral específics en un centre d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental.

Tema 6. Actuació del cuidador en relació amb l’autonomia i la dependència de la persona segons el tipus de discapacitat. Respecte i reconeixement de drets.

Tema 7. Sistemes de comunicació. La relació interpersonal. Sistemes alternatius de comunicació.

Tema 8. La vida quotidiana de les persones amb discapacitat en el marc residencial. La qualitat de l’atenció.

Tema 9. Els factors de risc segons la tipologia d’usuaris: discapacitats psíquics, discapacitats físics i discapacitats intel·lectuals. Prevenció de accidents i primers auxilis.

Tema 10. Actuació de l’auxiliar cuidador davant crisis convulsives.

Tema 11. Problemes de conducta en persones amb discapacitat intel·lectual. Actuació de l’auxiliar cuidador davant crisis d'autoagressivitat o heteroagressivitat.

Tema 12. La higiene del resident segons el nivell de dependència: autònom, dependent i gran dependent. Material i tècniques.

Tema 13. L’alimentació del resident. L’ajut o la suplència que s’ha de prestar en cas de dependència total.

Tema 14. Tipus de mobilitzacions, canvis posturals i confort de la persona immobilitzada.

Tema 15. Ergonomia i higiene postural en el lloc de feina.

Tema 16. Úlceres per decúbit, graus o estadis, factors intrínsecs i extrínsecs, prevenció i cures.

Tema 17. El lleure en les persones amb discapacitat intel·lectual com a mitjà d’integració.

Tema 18. El suport conductual positiu en residències per a persones amb discapacitat.

Tema 19. Intervenció multi sensorial i Snoezelen en persones amb discapacitat intel·lectual.

Tema 20. Els signes vitals: estat de consciència, respiració, pols, temperatura i tensió arterial.

Tema 21. Cures bàsiques i higiene personal. El vestit i el calçat.

Tema 22. Trastorns en l’eliminació urinària. Control de diüresi. Alteracions intestinals. Cures en la persona incontinent.

Tema 23. Prevenció d’accidents i primers auxilis. El control de l’entorn com a eina de prevenció.

Tema 24. Funciones de l’auxiliar en l’administració de medicació.

Tema 25. Ajudes tècniques per al desenvolupament de la vida diària de les persones amb discapacitat.

Tema 26. Identificació de la persona que pateix dolor. Mètodes no farmacològics de control del dolor: relaxació i estimulació cutània.

Tema 27. El pla de cures individualitzat. Característiques. Professionals que hi intervenen.

Tema 28. Distribució d’espais en funció de l’ús i les necessitats especials en els recursos de persones amb discapacitat.

Tema 29. L’atenció integral a les persones amb discapacitat. Definició i objectius.

Tema 30. El dret a la protecció social de les persones amb discapacitat. El dret a la igualtat de les persones amb discapacitat.

Tema 31. Principis més importants de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.

Tema 32. Descripció dels serveis destinats a persones amb discapacitat. Xarxa a Menorca d’atenció a persones amb discapacitat intel·lectual.

 

Maó, 30 de maig de 2019

LA SECRETÀRIA INTERINA, Rosa Salord Olèo