Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE CULTURA, PARTICIPACIÓ I ESPORTS
Núm. 5327
Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports per la qual es convoquen ajuts per donar suport a accions d’inclusió o reinserció social i d’integració de persones amb capacitats diferents mitjançant l’esport, ajuts per a cursos de formació tècnica esportiva de dones i ajuts per a equips femenins i mixtos de categoria nacional, any 2019
1. L’article 3.1 de la Llei 14/2006, de 17 d’octubre, de l’esport de les Illes Balears, afirma que l’activitat física i l’esport contribueixen al desenvolupament i a la formació integral de les persones i a la millora de la seva qualitat de vida.
L’article 5 de la mateixa Llei inclou entre els objectius de les polítiques esportives de les administracions públiques de les Illes Balears el foment de l’esport per obtenir un major benestar social, la promoció de programes esportius adreçats a persones amb capacitats diferents i a sectors socials desfavorits i la promoció de les condicions que afavoreixin la igualtat de la dona en l’esport i la seva incorporació en tots els nivells esportius, tècnics i directius.
2. L’article 2.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que els tècnics i els programes de promoció esportiva són susceptibles de rebre ajuts. D’altra banda, l’article 5.1 de la mateixa Ordre disposa que les convocatòries que es dictin a l’empara d’aquestes bases s’han d’aprovar per resolució del conseller competent en esports i s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports, mitjançant la Direcció General d’Esports i Joventut, exerceix les competències en matèria d’esport i lleure, atorgades per l’article 30.12 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, i d’acord amb el que disposa el Decret 24/2015, de 8 d’agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. Aquesta convocatòria de subvencions es fa en col·laboració de les conselleries de Cultura, Participació i Esports i de Serveis Socials i Cooperació, mitjançant l’Acord de col·laboració signat dia 14 de setembre de 2017, que inclou, entre altres accions, la convocatòria conjunta per a l’esport inclusiu. Per això la Conselleria de Serveis Socials i Cooperació aporta 50.000,00 € mitjançant transferència de crèdit a la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, que aporta 130.000,00 €, per la qual cosa el crèdit total de la convocatòria és de 180.000,00 €.
5. L’Acord de Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s’aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).
Per tot això, a proposta de la Direcció General d’Esports i Joventut; de conformitat amb el que disposen l’article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l’article 5.1 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports; atesos els informes favorables del Servei Jurídic de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports i de la Intervenció General; de conformitat amb el que disposa la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i en ús de les facultats que m’atribueix la Llei 4/2001, de 14 de març, del Govern de les Illes Balears, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d’ajuts per donar suport a accions d’inclusió social i d’integració de persones amb capacitats diferents mitjançant l’esport, d’ajuts per a cursos de formació tècnica esportiva de dones i d’ajuts a equips femenins i mixtes de categoria nacional que figura a l’annex 1 d’aquesta Resolució, per un import màxim de 180.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019.
2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Cultura, Participació i Esports en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 22 de maig de 2019
La consellera de Cultura, Participació i Esports Francesca Tur Riera
ANNEX 1
Convocatòria
1. Objecte
1.1. La convocatòria té un triple objecte.
a. Atorgar ajudes a projectes destinats a la integració o reinserció social de persones a través de la pràctica esportiva continuada, o a projectes d’esport adaptat, organitzats per associacions sense ànim de lucre.
b. Subvencionar la formació tècnica esportiva a les dones nascudes o residents a les Illes Balears.
c. Subvencionar als clubs esportius de les Illes Balears amb equips femenins i mixtos d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, durant la temporada esportiva 2018-2019
1.2. Els projectes, cursos de formació i equips a subvencionar han de complir les condicions següents:
a. Projectes integració o d’esport adaptat:
b. Formació esportiva:
c. Clubs amb equips femenins i mixtos de categoria nacional:
1.3. Es subvencionen les despeses següents:
a. Per als projectes d’integració i d’esport adaptat són subvencionables les despeses derivades del funcionament dels serveis que es detallen tot seguit:
i. Les despeses corrents necessàries per a la realització dels serveis o les activitats: telefonia (fixa i mòbil) i accés a Internet, material no esportiu fungible, correspondència, difusió del projecte, auditories i prevenció de riscs laborals. No podran superar el 5% del projecte aprovat.
ii. Les despeses corrents necessàries per al manteniment del local o dels locals on es duen a terme els serveis o les activitats: lloguer; subministrament d’aigua, electricitat i gas; comunitat de propietaris; impostos de béns immobles; taxa de residus sòlids urbans; assegurances; neteja; manteniment de sistemes d’alarma i seguretat, i detecció i extinció d’incendis. No podran superar el 5% del projecte aprovat.
iii. Les retribucions netes (líquides) del personal al servei de perceptors de les subvencions, destinat a l’atenció directa als beneficiaris dels serveis. Fins a un 100% del projecte aprovat. Es podran justificar les despeses corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb el perceptor.
iv. Les despeses derivades de la gestió fiscal, laboral, comptable i informàtica de l’entitat directament relacionades amb l’activitat subvencionada. No inclou compra d’aplicacions informàtiques, ordinadors, impressores, pantalles, ni el manteniment i la creació de pagines web. Fins a un 5% del projecte.
v. Les retribucions netes (líquides) del personal de direcció, administració i serveis generals al servei de perceptors de les subvencions, relacionades directament amb l’activitat subvencionada i indispensables per a l’adequada preparació o execució, sempre que no superin el 10 % de l’import del projecte aprovat.
vi. Les despeses destinades a formació del personal, que no poden ser superiors al 5 % de l’import del projecte aprovat.
vii. Despeses de material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l’esport. No podran superar el 20% del projecte aprovat.
viii. Despeses de lloguer d’immobilitzat en material esportiu. No podran superar el 30% del projecte aprovat.
ix. Despeses de trasllat i allotjament per participar a concentracions i esdeveniments esportius fora de l’illa d’origen, incloses al calendari del projecte: despeses de transport, exclusivament vaixell o avió, i despeses d’allotjament dels esportistes i de l’equip tècnic. No podran superar el 30% del projecte aprovat.
x. Les entitats que desenvolupin el projecte exclusivament amb personal voluntari no podran justificar despeses corresponents als apartats “iii” i “v”.
b. Formació esportiva:
Import total de la matrícula al curs.
c. Equips femenins i mixtos de categoria nacional:
i. Lloguers d’instal·lacions esportives destinades a entrenaments i partits oficials.
ii. Despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l’acta del partit.
iii. Despeses d’allotjament de l’equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament, (no personal de gestió ni directius). Només dels esportistes i tècnics que apareixen a l’acta del partit.
iv. Adquisició de vestimenta esportiva (primera equipació) i material específicament esportiu fungible, en cap cas inventariable ni material genèric ni inversions, per a la practica de l’esport.
1.4. Les subvencions atorgades per la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, estan regulades fonamentalment segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació (BOE Núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d’esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d’expedients de subvencions.
2. Beneficiaris i requisits per a l’obtenció d’ajuts
2.1. Poden ser beneficiaris de les ajudes a projectes destinats a la integració social i als projectes d’esport adaptat les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:
a. Les entitats privades sense ànim de lucre, que han d'estar inscrites com a entitats prestadores de serveis socials i, si escau, com a serveis, en la data de publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, que tinguin la seva seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.
b. Els clubs esportius, entitats amb seccions esportives i fundacions inscrites o anotades al Registre de les Entitats esportives de les Illes Balears.
c. S'exclouen d'aquesta línia d’ajuda les entitats següents:
2.2. Poden ser beneficiaris de les ajudes de formació tècnica esportiva dones que tinguin setze o més anys a dia 31 de desembre de 2019, que siguin residents o nascuts a les Illes Balears i amb domicili fiscal a l’estat espanyol, que vulguin iniciar o millorar la seva formació relacionada amb la seva tasca com a entrenadores, tècniques esportives, jutges o altres activitats de suport a les competicions esportives (nutrició esportiva, psicologia esportiva, etc.).
2.3. Poden ser beneficiaris de les ajudes a equips femenins i mixtos els clubs amb equips participants a competicions de les categories nacionals següents, durant la temporada esportiva 2018/2019:
Esport |
1a categoria |
2a categoria |
3a categoria |
|
INDIVIDUALS |
Atletisme femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
Bàdminton (mixt) |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
- |
|
Escacs femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Gimnàstica artística femenina |
Primera divisió |
Segona divisió |
Tercera divisió |
|
Natació femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Petanca femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
Segona divisió |
|
Tennis taula femení |
Superdivisió femenina |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
Tir amb arc femení |
Categoria absoluta |
- |
- |
|
COL·LECTIUS |
Bàsquet femení |
Lliga femenina |
Lliga femenina 2 |
- |
Futbol femení |
Primera divisió |
Segona divisió |
- |
|
Handbol femení |
Divisió d’honor |
Divisió d’honor plata |
- |
|
Hoquei línia femení |
Elit femení |
Primera divisió or |
- |
|
Voleibol femení |
Superlliga |
Superlliga 2 |
Primera divisió |
|
Waterpolo femení |
Divisió d’honor |
Primera divisió |
|
2.4. Condicions a complir en la presentació de sol·licituds:
a). Una mateixa entitat només pot presentar un màxim de tres projectes d’esport i inclusió social o d’esport adaptat. En cas de presentar més d’un projecte s’ha d’indicar l’ordre de prelació en que es desitja que siguin avaluats els projectes.
b). A la línia de subvencions per a projectes d’esport i inclusió social o d’esport adaptat s’ha de fer una sol·licitud per a cada projecte que es presenti.
c). A la línia de subvencions de cursos de formació esportiva només es podrà presentar una sol·licitud per persona, amb un màxim de tres cursos per sol·licitud.
3. Import màxim i crèdit pressupostari
3.1. La Conselleria de Cultura, Participació i Esports destina a aquesta convocatòria un màxim de 180.000,00 euros, amb càrrec a la partida pressupostària 26501.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019.
3.2. En el cas que es produeixi un romanent en qualsevol de les tres línies de subvenció s’ha de destinar a les altres ajudes objecte d’aquesta convocatòria.
3.3. En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s’imputa aquesta convocatòria, s’ha de fer mitjançant una Resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports.
4. Sol·licitud i documentació
4.1. El beneficiari de l’ajut és l’encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, en el termini establert.
4.2. Les sol·licituds, segons el model de sol·licitud normalitzat, han d’anar adreçades a la Direcció General d’Esports i Joventut de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
4.3. L’imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut (http://esports.caib.es), o a les dependències de la Conselleria de Cultura Participació i Esports.
4.4. Les sol·licituds s’han de presentar en el termini que fixa l’apartat cinquè d’aquesta Resolució al Registre de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, a qualsevol de les seves delegacions o a qualsevol altre lloc dels que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
4.5. Documentació general que s’ha d’aportar:
a. Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.
b. Identificació del sol·licitant:
c. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d’incompatibilitat per ser beneficiària de l’ajut, de conformitat amb la normativa aplicable (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).
d. Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).
e. En el cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, tal com disposa el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L’imprès normalitzat esmentat es pot obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut.
f. Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L’òrgan instructor ha d’adjuntar d’ofici aquest certificat.
g. Certificats d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l’Estat i amb la Seguretat Social (per autoritzar la consulta a l’òrgan instructor omplir punt 4.6 de l’imprès de sol·licitud).
h. Descripció del projecte, o curs:
Només en cas d’entitats
i. Declaració responsable de transparència de les entitats que hagin percebut a l’any 2018 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d’ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.
Només en cas de persones físiques
j. Certificat d’empadronament en cas de no haver nascut a les Illes Balears.
k. Declaració responsable de la persona sol·licitant, que al moment de la sol·licitud té domicili fiscal a Espanya, o bé, certificat acreditatiu de l’Agencia Tributaria d’aquesta circumstancia (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).
Només en cas de persones físiques que sol·licitin cursos de formació
l. Declaració responsable de la seva situació laboral (inclòs a l’imprès de sol·licitud, declaracions responsables).
m. Relació de factures dels cursos de formació: s’haurà d’adjuntar la següent documentació:
4.6. En relació amb la documentació requerida a l’apartat g) del punt 4.5 i, d’acord amb el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, el sol·licitant pot autoritzar la Conselleria de Cultura, Participació i Esports perquè efectuï les consultes telemàtiques per a la verificació de les dades.
En el model normalitzat de sol·licitud de l’ajut que es posa a disposició dels interessats es preveu l’autorització a l’òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat i amb la Seguretat Social.
Si la persona sol·licitant denega de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, haurà de presentar els corresponents certificats acreditatius d’aquestes circumstàncies.
En el cas que la Direcció General d’Esports i Joventut, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, haurà de requerir a la persona o entitat sol·licitant que els aporti en el termini de deu dies hàbils i sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.
4.7. Si la sol·licitud de subvenció inclou el número de fax o l’adreça de correu electrònic de la persona física interessada, s’entén que aquest s’aporta a l’efecte de notificacions dels actes de tràmit i, en especial, de la proposta de resolució, i les de comunicacions que les persones beneficiàries mantinguin amb l’òrgan competent en la instrucció dels procediments de concessió de subvencions.
4.8. La Direcció General d’Esports i Joventut, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l’expedient.
4.9. Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s’haurà de requerir a la persona interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l’advertiment que, en cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud i s’arxivarà l’expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes prevists en l’article 21.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
4.10. L’incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta no haver d’admetre la sol·licitud.
5. Termini per presentar les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6. Competència i resolució
6.1. La Direcció General d’Esports i Joventut és l’òrgan competent per instruir el procediment, és l’òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d’emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En aquest informe, la Comissió Avaluadora ha d’establir la llista ordenada per puntuació dels possibles beneficiaris.
6.2. Instruïts els procediments, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, s’han de donar a conèixer a les persones interessades, les quals en un termini de deu dies poden al·legar i presentar els documents i justificacions que estimin pertinents. No obstant això, es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni es tinguin en compte en la resolució altres fets, al·legacions i proves que els adduïts per la persona interessada.
6.3. L’òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n’ha d’estendre una acta succinta, que s’ha d’incorporar al procediment.
6.4. En tot cas, l’òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l’activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s’ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s’ha d’entendre atorgada si la proposta formulada per l’òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s’ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l’escrit d’oposició que presenti.
6.5. Sens perjudici del que preveu l’apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l’article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.
6.6. El director general d’Esports i Joventut ha d’emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar l’ajut, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l’exclusió.
6.7. D’acord amb l’article 46.1.b de la Llei 39/2015, els actes a què es refereix el punt 2 anterior s’han de notificar a les persones o entitats interessades mitjançant la publicació, durant el període en què aquesta convocatòria sigui vigent, a la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut i la difusió en el tauler d’anuncis de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports, perquè, en el termini de deu dies hàbils, hi puguin al·legar allò que considerin oportú. Si transcorregut aquest termini la persona o entitat interessada no ha presentat al·legacions, s’ha de considerar que hi està conforme i s’ha de continuar amb el procediment.
6.8. Una vegada publicades les propostes de resolució, els beneficiaris han de comunicar a l’òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien en el termini de cinc dies naturals. En tot cas, es considera que el beneficiari accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de cinc dies naturals comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat.
6.9. La resolució expressa de la consellera de Cultura, Participació i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. La resolució col·lectiva s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears en el termini de sis mesos comptadors des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds.
6.10. Les resolucions de concessió o denegació de l’ajut sol·licitat exhaureixen la via administrativa i, en contra, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver estat publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
6.11. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de sis mesos des de l’acabament del període de presentació de les sol·licituds. Transcorregut aquest termini, si no s'ha produït la publicació esmentada, els interessats poden entendre que les seves sol·licituds han estat desestimades per silenci administratiu.
6.12. Per als projectes no iniciats en el moment de la sol·licitud s’estableix un límit de 15 dies naturals, des de la data de publicació en el BOIB de la resolució de la consellera de Cultura, Participació i Esports, per entregar a l’òrgan instructor la llista dels beneficiaris participants al projecte, indicant nom i llinatges, sexe, lloc de naixement, data de naixement i número del document nacional d’identitat.
7. Comissió Avaluadora
7.1. De conformitat amb l’article 10 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:
7.2. Les funcions de la Comissió Avaluadora són:
Les decisions d’aquesta Comissió es prenen per majoria simple i en cas d’empat el president té el dret de vot de qualitat.
8. Comissió Tècnica
8.1. Per criteris esportius i tècnics i de conformitat amb l’article 11 de l’Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Tècnica, composta per:
8.2. Les funcions de la Comissió Tècnica són:
9. Criteris i barems per avaluar les sol·licituds
9.1. La selecció de les persones o entitats beneficiàries s’ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S’entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d’establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l’import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l’import del projecte presentat.
Si, com a conseqüència d’aquesta distribució queda un romanent, s’ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta de beneficiaris.
9.2. Criteris per avaluar els projectes d’integració social d’infants i de joves en risc d’exclusió social a través de la pràctica esportiva i els projectes d’esport adaptat.
Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació:
a. Impacte del programa (màxim 60 punts): número de participants, innovació, durada del programa, col·lectiu al que va dirigit (sexe, edat, nivell esportiu...), consolidació del programa (si s’ha desenvolupat el programa anteriorment), col·laboració amb altres persones físiques o jurídiques, i repercussió en els mitjans de comunicació.
Element a avaluar |
Punts màxims |
Criteris per puntuar |
a.1. Persones beneficiàries directes |
8 |
nº persones / 10, amb un màxim de 8 punts |
a.2. Innovació |
8 |
No és gens innovador = 0 punts Hi ha projectes similars o són esports habituals = 4 punts Projecte exclusiu o únic = 8 punts |
a.3. Durada del programa |
6 |
nº mesos x 0,8, amb un màxim de 6 punts |
a.4. Freqüència Setmanal |
6 |
1-2 actuacions = 2 punts 3-4 actuacions = 4 punts 5 o més actuacions = 6 punts |
a.5. Edat dels destinataris del projecte (es poden sumar les puntuacions) |
8 |
Entre 6 i 12 anys = 3 punts Entre 13 i 18 anys = 3 punts Més de 18 anys = 2 punts |
a.6. Anys de desenvolupament del programa (comptant actual) |
8 |
1 punt per any, amb un màxim de 8 punts |
a.7. Àmbit geogràfic d’actuació |
8 |
Local = 2 Insular = 5 Balear = 8 |
a.8. Repercussió en els mitjans de comunicació |
8 |
No s’ha fet difusió = 0 punts S’ha utilitzat un únic mitjà de difusió = 3 punts S’han utilitzat dos mitjans de difusió = 6 punts Més de dos mitjans de difusió = 8 punts |
b. Adequació del pressupost (màxim 12 punts): relació entre l’interès del programa i el pressupost presentat, altres fonts de finançament, aportació del sol·licitant de recursos humans i materials propis.
Element a avaluar |
Punts màxims |
Criteris per puntuar |
b.1. Coherència entre la magnitud del projecte i el pressupost presentat |
4 |
Baixa = 0 punts Mitja = 2 Alta = 4 |
b.2. Percentatge autofinançament, sense considerar altres ajuts públics |
3 |
Menor del 40% = 1 Igual o superior al 40% i menor del 60% = 2 punts Més del 60% = 3 punts |
b.3. Aportació del sol·licitant de recursos humans |
3 |
0,5 punt per persona contractada o voluntari, amb un màxim de 3 punts |
b.4. Capacitat desenvolupar (infraestructura, material, recursos) |
2 |
Baixa = 0 Mitja = 1 Alta = 2 |
c. Qualitat en el disseny del programa (màxim 8 punts): metodologia utilitzada, inclusió de resultats esperats, indicadors de compliment i avaluació, comunicació interna, ús de les noves tecnologies i raons que motiven l’execució del programa.
Element a avaluar |
Punts màxims |
Criteris per puntuar |
c.1. Nivell de concreció i descripció de la metodologia utilitzada |
4 |
Baix = 0 Mig = 2 Alt = 4 |
c.2. Definició d’objectius, activitats i avaluació |
4 |
Baix = 0 Mig = 2 Alt = 4 |
d. Tractament en el programa de les temàtiques transversals, igualtat de gènere, igualtat de tracte, interculturalitat (màxim 10 punts): incorporació de la perspectiva de gènere al programa, utilització d’un llenguatge no sexista, utilització d’una perspectiva intercultural i igualtat de tracte.
Element a avaluar |
Punts màxims |
Criteris per puntuar |
d.1. Incorporació de la perspectiva de gènere al programa |
5 |
No hi ha actuacions previstes pel tractament de la perspectiva de gènere o no hi fan referència= 0 punts Manca d’especificitat en les actuacions previstes = 2,5 punts Especifiquen i descriuen actuacions previstes per a la incorporació de gènere en el programa = 5 punts |
d.2. Igualtat Impacte de la igualtat de dones i homes |
5 |
60% o més de diferència entre % d’homes i dones = 0 Entre el 30% i el 60% de diferència = 2,5 Menys del 30% de diferència = 5 |
e. Valoració de la persona jurídica sol·licitant (màxim 10 punts): experiència contrastada, capacitat per desenvolupar el programa, estructura participativa, persones associades, participació en xarxes i antiguitat en anys.
Element a avaluar |
Punts màxims |
Criteris per puntuar |
e.1. Antiguitat en anys de l’entitat |
2 |
L’entitat té entre 0 i 15 anys = 0 punts L’entitat té entre 16 i 30 anys = 1 punt L’entitat té més de 30 anys = 2 punts |
e.2. Anys d’experiència a projectes d’inclusió social |
3 |
Menys de 2 anys = 0 punts De 2 a 5 anys = 2 punts Més de 5 anys = 3 punts |
e.3. Anys d’experiència a projectes d’inclusió social mitjançant l’esport |
3 |
Menys de 2 anys = 0 punts De 2 a 5 anys = 2 punts Més de 5 anys = 3 punts |
e.4. Participació en xarxes (coordinació amb altres recursos) |
2
|
No existeix un treball en xarxa = 0 punts Treballen en xarxa amb altres recursos i especifiquen el nom, la descripció i periodicitat de la coordinació de manera detallada = 2 punts |
El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:
1. Calcular els punts de cada projecte sol·licitat, d’acord amb els criteris d’avaluació anteriors, aplicant un corrector segons l’ordre de prelació indicat pels sol·licitants (en cas de que presentin més d’un projecte):
Ordre prelació projecte |
Corrector punts |
Primer |
1,00 |
Segon |
0,75 |
Tercer |
0,50 |
2. Sumar els punts de tots els projectes presentats per part dels sol·licitants, i calcular l’import punt dividint els 60.000 € d’aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.
3. Calcular els imports de les subvencions pels projectes presentats multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.
4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre els projectes que no hagin arribat a l’import sol·licitat.
9.3. Ajudes a la formació tècnica esportiva reglada de nivell 1,2 i 3 i formació esportiva no reglada
Els barems que s’han d’aplicar per avaluar les sol·licituds són els que s’indiquen a continuació:
a. S’assignarà un punt per cada euro del cost total del curs segons el tipus de curs sol·licitat, amb el màxim de punts indicats a la següent taula:
Tipus de curs |
Màxim de punts |
Cursos d’entrenador esportiu de nivell 1, 2 i 3 que compleixin amb la disposició transitòria primera del Reial Decret 1363/2007, de 24 d’octubre |
1.000 |
Cursos d’entrenador esportiu federatius de nivell 1, 2 i 3 |
750 |
Cursos d’àrbitres o jutges federatius |
600 |
Cursos de formació contínua amb crèdits ECTS |
500 |
Cursos de formació contínua |
400 |
b. S’aplicarà un factor corrector als punts segons el tipus de formació:
c. S’aplicarà un factor corrector als punts en funció de la situació laboral actual del sol·licitant:
El procediment per avaluar les sol·licituds és el següent:
1. Calcular els punts de cada sol·licitant (considerant fins a un màxim de tres cursos per sol·licitud), d’acord amb els criteris d’avaluació anteriors.
2. Sumar els punts de tots els cursos sol·licitats, i calcular l’import punt dividint els 20.000 € d’aquesta línia de subvenció entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.
3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.
4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l’import sol·licitat.
9.4. Ajudes als equips femenins i mixtos de categoria nacional
Per tal de potenciar la participació d’equips femenins i mixtes de les Illes Balears a les competicions de categoria nacional, es distribuirà un total de 100.000,00 € entre els equips femenins i mixtes que participin en aquestes competicions. S’assignarà una puntuació en funció del tipus d’esport (col·lectiu femení, individual femení, col·lectiu o individual mixt) i del nivell de la categoria de competició (1ª, 2ª o 3ª).
La següent taula presenta la puntuació corresponent a cada tipus i nivell:
Tipus esport |
Nivell de competició |
Puntuació |
Col·lectiu femení |
Màxima categoria |
100 |
2ª categoria de competició |
75 |
|
3ª categoria de competició |
50 |
|
Individual femení |
Màxima categoria |
34 |
2ª categoria de competició |
25 |
|
3ª categoria de competició |
17 |
|
Col·lectiu o individual mixt |
Màxima categoria |
16 |
2ª categoria de competició |
12 |
El procediment per avaluar les sol·licituds serà el següent:
1. Calcular els punts de cada sol·licitant d’acord amb la taula anterior.
2. Sumar els punts de tots els sol·licitant, i calcular l’import punt dividint l’import assignat entre el total de punts calculat anteriorment, per tal d’obtenir el valor punt.
3. Calcular els imports de les subvencions per les sol·licituds presentades, multiplicant els punts obtinguts pel valor punt, i ajustant aquest import amb l’import sol·licitat.
4. En cas de romanent es redistribuirà proporcionalment entre les sol·licituds que no hagin arribat a l’import sol·licitat.
10. Termini de justificar
El darrer dia per justificar les ajudes concedides és el 4 de novembre de 2019 (inclòs).
11. Pagament i justificació d’activitats
11.1. El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada justificada l’activitat que se subvenciona.
11.2. Es consideren despeses subvencionables aquelles que s’efectuïn en el període següents:
Els justificants han de correspondre a despeses d’activitats portades a terme en l’esmentat període, efectivament pagades fins a la data límit per justificar, a nom del perceptor de la subvenció i amb totes les operacions comptabilitzades.
11.3. Les subvencions que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de justificar mitjançant la presentació del compte justificatiu, d’acord amb l’article 39 del Decret legislatiu 2/2005.
11.4. Justificació de projectes i equips femenins i mixtos de categoria nacional: el compte justificatiu que presenti l’entitat beneficiària ha d’incloure els documents següents:
a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l’activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments.
En la justificació s’ha d’indicar clarament a quina activitat de les previstes al pla d’actuació presentat corresponen els justificants aportats, així com a quins conceptes del pressupost previst es refereixen, omplint la casella corresponent del compte justificatiu.
Es presentarà a l’òrgan atorgant original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l’expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).
No seran admesos a tràmit els impresos de “Compte justificatiu de la despesa subvencionada”, als què no s’adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s’adjuntaran en full d’aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a d’altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.
b) Memòria de l'actuació, descriptiva del projecte realitzat, d’acord amb el model que figura en l’annex 6 de compte justificatiu.
c) Només en el cas de projectes d’inclusió també s’haurà d’entregar la següent documentació:
11.5. Justificació cursos de formació
11.5.1. Cursos de formació finalitzats a data de presentació de la sol·licitud: Es considerarà presentada la justificació de l’activitat dels cursos de formació si els beneficiaris han presentat en el moment de la sol·licitud la relació de factures i les còpies acarades de les factures, els documents d’acreditació del pagament i còpia acarada del títol o certificat d’assistència i aprofitament.
11.5.2. Cursos de formació no finalitzats a la data de presentació de la sol·licitud: Es considerarà presentada la justificació de l’activitat dels cursos de formació amb la presentació d’una còpia acarada del títol o certificat d’assistència i aprofitament i si escau, acreditació del pagament de la factura.
11.5.3. Cursos de formació no iniciats ni pagats a la data de presentació de la sol·licitud: El beneficiaris hauran de presentar la documentació prevista a l’apartat 11.4.
11.6. Factures i rebuts
Els rebuts i les factures presentats com a comprovants per justificar la subvenció han de reunir tots els requisits fiscals que estableix la normativa vigent aplicable (mercantil, fiscal, laboral, etc..). Totes les despeses s’acreditaran amb factures i rebuts de pagament. No seran elegibles factures proforma, tiquets de caixa, albarans, etc.. Els tiquets son vàlids per justificar peatges i aparcaments.
D’acord amb el que estableix el Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació parcialment modificat pel la Llei 28/2014, de 27 de novembre (BOE-A-2014-12329), les factures han de contenir com a mínim:
L’art. 24 del Codi de Comerç assenyala que els empresaris individuals, societats i entitats subjectes a inscripció obligatòria faran constar en tota la seva documentació, correspondència, notes de comanda i factures, el domicili i les dades identificadores de la seva inscripció en el Registre Mercantil. Les societats mercantils i altres entitats faran constar, a més, la seva forma jurídica i, si escau, la situació de liquidació en què es trobin.
A les factures la descripció de l’operació haurà d’aportar informació suficient sobre el concepte i el període objecte de la facturació per tal que es pugui verificar la relació de la despesa amb l’actuació subvencionada. No són suficients referències genèriques o no quantificades, com “material esportiu”, “promoció”, “serveis professionals”, etc.
Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, caldrà adjuntar els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas s’haurà de poder verificar el preu unitari de l’operació.
Son elegibles les denominades “factures electròniques” (no confondre amb qualsevol document tramès per mitjans electrònics i telemàtics) entre el perceptor de la subvenció i els seus subministradors o prestadors de serveis. Les especificacions les podeu trobar a http://www.facturae.es/.
Les factures i els documents amb esmenes o modificats manualment no tenen consideració com a elegibles als efectes de justificar la subvenció.
11.7. Acreditació de pagaments
11.7.1. Sobre les formes d’acreditar els pagaments, la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE Núm. 261. 30 d’octubre de 2012), va introduir les següents limitacions pel que fa als pagaments efectius:
a) No es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d’empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera.
b) No obstant això, aquest import és de 15.000 euros o el seu contravalor en moneda estrangera quan el pagador sigui una persona física que justifiqui que no té el domicili fiscal a Espanya i no actuï en qualitat d’empresari o professional.
c) Als efectes del càlcul d’aquestes quanties, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.
S’entén per efectiu els mitjans de pagament definits a l’article 34.2 de la Llei 10/2010, de 28 d’abril:
a) El paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers.
b) Els xecs bancaris al portador denominats en qualsevol moneda.
c) Qualsevol altre mitjà físic, inclosos els electrònics, concebut per ser utilitzat com a mitjà de pagament al portador.
Els documents acreditatius del pagament han d'indicar, a més de tot allò que s'estableix en el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació:
En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l’entitat ha d'aportar còpia del document i còpia de l’extracte bancari que acredita el càrrec.
Si el pagament ha estat practicat amb targeta de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l’extracte bancari de la targeta on figuri l’apunt del càrrec.
Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament als mateixos d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l’article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003. La còpia de l’esmentat efecte ha d’estar validada per l’entitat financera o companyia d'assegurances que intervingui.
11.7.2. Amb totes les factures imputades al compte justificatiu caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:
a) Rebut bancari: és el que emet l’entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.
b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l’import transferit i l’import de la factura, segellat i datat per l’entitat bancària.
c) Extracte bancari del compte de l’entitat on figuri l’assentament amb l’import coincident amb l’import i el nom de l’empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.
Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d’anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.
En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l’ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.
11.7.3. Si es tracta de pagaments al comptat, i per tant, inferiors a 2.500 euros, sempre recordant que als efectes del càlcul d’aquesta quantia, s’han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s’hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis, els rebuts de cobrament han de contenir com a mínim:
a) Denominació social de l’empresa perceptora de pagament.
b) Data d’emissió del rebut.
c) Número de la factura a la qual fa referència el pagament.
d) Import total de la factura.
e) Signatura original amb nom, cognoms i D.N.I. de la persona que tingui poders notarials de l’empresa.
11.8. Despeses no subvencionables
En cap cas es consideren despeses subvencionables:
a) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
b) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
c) Les despeses de procediments judicials.
d) Els imposts indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos personal sobre la renda (IRPF).
e) Les despeses de quotes a la seguretat social, ni cap altre règim de previsió.
f) Despeses per quotes de qualsevol mena d’assegurances ni obligatòries ni voluntàries.
g) Despeses d’indemnitzacions per acomiadament (incloses les pactades) ni les bestretes al personal, així com a pagues de beneficis, incentius, premis, etc.
h) Treballs de naturalesa tècnica – esportiva o de cura realitzats per empreses o entitats externes o professionals independents destinats a l’atenció directe dels beneficiaris participants al projecte d’inclusió o reinserció social.
i) Despeses protocol·làries: begudes alcohòliques, tabac, multes i sancions, obsequis, regals, dinars de “treball”, banquets, “gales” actes de recepció o cloenda, atencions protocol·làries o representatives, obsequis, etc.
j) Les denominades “auto factures” (utilització de mitjans i recursos propis del beneficiari, de la mateixa entitat perceptora de l’ajut o de tercers participats pel mateix).
En cas que l’entitat beneficiària no justifiqui l’import total del projecte d’actuació que hagi servit de base per a la concessió de l’ajut, pertoca la revocació parcial de l’ajut, del qual s’ha de reduir l’import proporcionalment a la quantia no justificada.
11.9. No s’entendrà totalment justificada l’aplicació dels fons percebuts fins que no s’hagi acreditat, com a mínim, l’import del projecte d’actuació que hagi servit de base per concedir l’ajut.
11.10. Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d’aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d’altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.
11.11. Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.
11.12. El model de compte justificatiu és a disposició de les persones interessades en la pàgina web de la Direcció General d’Esports i Joventut o a les dependències de la Conselleria de Cultura, Participació i Esports.
11.13. Transport regular: despeses de desplaçament per carretera o tren en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla de tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial. En el cas de presentar-se factura de l’agència de viatges, cal adjuntar els originals dels bitllets de ferrocarril, metro o bus o factura, si s’utilitzen aquests mitjans de transport regular.
Són elegibles els denominats “bitllets electrònics”, no els correus electrònics, identificadors, reserves o similars.
11.14. Lloguer de vehicles: despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant vehicles de lloguer, cal adjuntar a la factura de l’agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:
11.15. Transport discrecional: despeses de desplaçaments per carretera en el territori de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes (no personal de gestió ni directius), exclusivament, participants en la competició oficial emprant autobús discrecional, cal adjuntar a la factura de l’agència de viatges o empresa de lloguer de vehicles les següents dades:
11.16. Altres despeses dels desplaçaments per carretera amb vehicle de lloguer. Caldrà presentar els tiquets de peatges, aparcaments, benzina i combustibles.
Com a criteri general, no es consideren subvencionables les despeses de taxi tret que es corresponguin a trasllats fins o des de les estacions de ferrocarrils, autobusos, ports i aeroports (de la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla).
11.17. Despeses d’allotjament de l’equip a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla dels tècnics esportius i esportistes participants en aquestes activitats, exclusivament, (no personal de gestió ni directius). La factura de l’agència de viatges o l’establiment hoteler ha de contenir expressament aquestes dades:
11.18. Despeses de trasllats en avió o vaixell dels esportistes i tècnics dels projectes integració o d’esport adaptat a competicions no federades. Només tindran la consideració de subvencionables els bitllets en classe no superior a la de turista. La factura de l’agència de viatges o de la companyia aèria ha de contenir com a mínim les següents dades:
En el cas que les factures hagin estat emeses per l’agència de viatges o companyia aèria amb 15 dies naturals o més abans de la realització efectiva del trasllat, cal adjuntar els originals dels bitllets d’avió o targeta d’embarcament.
Són elegibles els denominats “bitllets electrònics”, no els correus electrònics, identificadors, reserves o similars.
11.19. Per a la justificació de les despeses previstes als apartats 11.13 al 11.18 cal adjuntar còpia de l’acta del partit o competició esportiva. En cas de no disposar de l’acta s’han d’adjuntar targetes d’embarcament de tots els participants desplaçats.
11.20. Salaris (projectes d’inclusió)
Es podran justificar els corresponents a les persones subjectes a una relació laboral amb el perceptor. Aquesta justificació es farà mitjançant el rebut o nòmina pel net (líquid) rebut, signat per l’interessat o amb el comprovant bancari de l’ingrés corresponent. En cap cas es consideren despeses subvencionables els imposts indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda (IRPF). No són elegibles salaris de persones en què la nòmina hi consti una activitat i portin a terme una de diferent, o amb retribucions desproporcionades.
Per justificar el pagament de les nòmines caldrà aportar:
12. Altres requisits generals
12.1 Les subvencions rebudes són compatibles amb d’altres destinades a la mateixa finalitat i atorgades per altres administracions públiques o ens públics i privats d’àmbit territorial, nacional, estatal, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, sempre que no ultrapassin el 100 % del cost en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada. En tot cas, si les entitats beneficiàries obtenen un ajut addicional, la Conselleria de Cultura, Participació i Esports revocarà la subvenció atorgada per a la mateixa finalitat en quantia equivalent a l’excés obtingut sobre el cost de l’activitat subvencionada.
12.2 Els beneficiaris d’aquestes subvencions no podran subcontractar amb tercers l’execució total o parcialment de l’activitat que constitueix l’objecte de la subvenció. Queda fora d’aquest concepte la contractació de les despeses en què hagi d’incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l’activitat subvencionada.
13. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts:
14. Revocació
S’haurà de revocar la concessió de l’ajut si, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió.
15. Reintegrament
15.1 Com a conseqüència de la revocació s’ha de reintegrar totalment o parcialment l’import de l’ajut obtingut i, si escau, l’exigència de l’interès de demora, en els casos següents:
a). L’incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l’ajut.
b). L’obtenció de l’ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això o l’alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l’esportista beneficiari.
c). La negativa a sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l’obstrucció injustificada d’aquestes actuacions.
d). Haver rebut sanció ferma greu o molt greu en matèria esportiva, sanció ferma per dopatge o sanció penal ferma per delictes relacionats amb el dopatge, durant l’any 20172018.
e). Altres supòsits establerts en les bases reguladores.
15.2 Per al reintegrament, s’ha d’aplicar el procediment que determina a aquest efecte l’article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
15.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d’ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
16. Règim d’infraccions i sancions
L’incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d’infraccions i sancions establertes legalment.
17. Inspecció
D’acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria de Cultura, Participació i Esports s’han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent que hi és aplicable.
18. Protecció de dades
En el cas que l’objecte de la subvenció inclogui el tractament de dades de caràcter personal, els beneficiaris han de complir amb la normativa corresponent, tot adoptant i implementant les mesures de seguretat previstes per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.