Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 5360
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 17 de maig de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça vacant de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2) de la plantilla orgànica autoritzada del Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears
Fets
És necessari cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça vacant de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2) per a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.
Fonaments de dret
1. L’article 35.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, determina que per necessitats del servei —i en els supòsits i sota els requisits que a l’efecte s’estableixin a cada servei de salut— es pot oferir al personal estatutari fix acomplir temporalment i amb caràcter voluntari les funcions corresponents a places d’una categoria del mateix nivell de titulació o d’un nivell superior, sempre que es tengui el títol corresponent. Aquests procediments han de ser negociats en les meses corresponents.
2. En el BOIB núm. 31, de 28 de febrer de 2012, es va publicar el Pacte pel qual es regulen els criteris generals de la promoció interna temporal del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (corregit en el BOIB núm. 36, de 8 de març de 2012). L’objecte principal del Pacte és establir els criteris generals per a la promoció interna temporal i l’ordre de finalització o cessament d’aquest personal.
3. D’acord amb el Pacte esmentat, els Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears són considerats una gerència diferenciada. En la plantilla orgànica dels Serveis Centrals està vacant una plaça de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2).
Per tot això dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria per cobrir, pel procediment de promoció interna temporal, una plaça de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2).
2. Aprovar les bases que regeixen el procés selectiu (annex 1), el model de sol•licitud (annex 2) i el barem de mèrits (annex 3).
3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També s’hi pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent.
No obstant això, s’hi pot interposar un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Palma, 28 de maig de 2019
El director de Recursos Humans i Relacions Laborals Gabriel Lladó Vidal Per delegació de competències (BOIB 10/2016)
ANNEX 1 Bases de la convocatòria
1. Plaça convocada i funcions que cal acomplir
Es convoca una plaça vacant de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2), en principi adscrita al Servei de SAP Hermes de la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears. Té assignades les funcions pròpies de la categoria i, a més, aquestes altres:
‒ Assistència al cap o la cap del Servei del Sistema de Gestió SAP Human Capital Management Public Sector (SAP HCMPSe) sobre el manteniment de la plataforma de gestió SAP HCMPSe.
‒ Assistència al cap o la cap del Servei del Sistema de Gestió SAP HCMPSe en l’anàlisi i la solució d’incidències, l’adaptació dels canvis normatius i la definició i l’administració dels rols de seguretat d’accés al sistema.
‒ Parametrització del sistema SAP HCMPSe i adaptació a les necessitats del Servei de Salut, havent aprovat prèviament els canvis el cap o la cap del Servei del Sistema de Gestió SAP HCMPSe.
‒ Manteniment documental del projecte.
‒ Assistència al cap o la cap del Servei del Sistema de Gestió SAP HCMPSe en la definició i la revisió dels processos i de la qualitat del projecte.
‒ Consultoria sobre SAP HCMPSe, tant per al cap o la cap del Servei del sistema de gestió SAP HCMPSe com per a l’assistència directa als usuaris finals.
‒ Parametrització, revisió i verificació de nous entorns de treball i de funcionalitats del sistema de gestió SAP HCMPSe (carrera professional, sistema de cotització Siltra o qualsevol altra àrea que calgui).
‒ Formació, seguiment i supervisió als usuaris d’altres serveis dels Serveis Centrals, especialment en la tramitació de procediments administratius massius.
‒ Resolució d’incidències obertes en l’aplicació OTRS i assistència als usuaris, amb especial pes dels mòduls “Estructura organitzativa i plantilles” i “Administració i registre de personal”.
‒ Seguiment del tancament mensual de la nòmina de les gerències del Servei de Salut.
‒ Control, revisió i millora —en coordinació amb el Servei de l’Àrea de Personal dels Serveis Centrals— dels documents de resolucions administratives generades per l’aplicació, i implementació de totes les noves que siguin necessàries en el futur.
‒ Qualsevol altra funció que li encomani en l’àmbit de les seves competències el cap o la cap del Servei del Sistema de Gestió SAP HCMPSe.
2. Característiques de la plaça
2.1. Lloc i centre de treball: Serveis Centrals, c/ del Gremi de Sabaters, 21 (polígon de Son Castelló, de Palma).
2.2. Tipus de nomenament: a la persona seleccionada se li expedirà un nomenament de personal estatutari en la modalitat de promoció interna temporal d’una plaça de tècnic/tècnica de gestió de sistemes i tecnologies de la informació (A2).
2.3. El règim jurídic durant el temps que la persona seleccionada ocupi la plaça serà el següent:
a) Es mantindrà en la situació de servei actiu i amb reserva de plaça en la categoria d’origen.
b) Percebrà les retribucions corresponents a les funcions acomplertes, excepte els triennis, que seran els corresponents a la categoria d’origen.
c) No suposarà consolidar cap dret de caràcter retributiu o amb relació a l’obtenció d’un nou nomenament, sense perjudici que es pugui considerar com a mèrit en els procediments selectius i de provisió.
3. Requisits per optar a la plaça
3.1. Tota persona aspirant ha de complir els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut i prestar servei als Serveis Centrals. Si la convocatòria es declara deserta perquè no s’hi hagi presentat ningú que compleixi els requisits, es preveu expressament que s’estengui al personal que compleixi els requisits de les altres gerències de la mateixa àrea de salut.
b) Pertànyer a algun grup de classificació inferior o a una categoria o especialitat diferent del mateix grup que la plaça a la qual s’opta.
c) Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual ocupa la plaça fixa.
d) Tenir la titulació oficial de grau o bé d’enginyeria tècnica en informàtica, o estar en condicions d’obtenir-la abans que venci el termini per presentar sol•licituds. En el cas de les titulacions obtingudes a l’estranger, cal acreditar que estan homologades pel Ministeri d’Educació.
e) Tenir coneixements de català del nivell B2, exigits per la Llei 4/2016, de 6 d’abril, de mesures de capacitació lingüística per a la recuperació de l’ús del català en l’àmbit de la funció pública.
f) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent. Aquest requisit s’ha d’acreditar abans de prendre possessió de la plaça.
3.2. Aquests requisits s’han de complir el darrer dia del termini per presentar sol•licituds i s’han de mantenir durant tot el procés selectiu. Les persones aspirants els han d’acreditar de manera fefaent en el moment de presentar la sol•licitud, a excepció del requisit del darrer punt.
4. Presentació de sol•licituds
4.1. Tota persona aspirant ha de presentar la sol•licitud corresponent seguint el model que s’adjunta com a annex 2.
4.2. El termini per presentar sol•licituds és de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.3. Les sol•licituds per participar en el procés selectiu s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears (c/ de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma) o en el registre de qualsevol de les gerències del Servei de Salut, o bé per qualsevol de les vies que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol•licituds presentades mitjançant les oficines de Correos han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correos les dati i les segelli abans de certificar-les.
4.4. Cada persona aspirant ha de conservar el seu exemplar de la sol•licitud per si l’hi requereixen en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
5.1. A la sol•licitud cal adjuntar l’original o una còpia compulsada de la documentació que acrediti els requisits i els mèrits al•legats.
5.2. A més, cal adjuntar l’original o una còpia compulsada d’aquests altres documents:
a) Document d’identitat (DNI o NIE).
b) Títol acadèmic exigit (anvers i revers del document) o bé el justificant de pagament dels drets d’expedició del títol acompanyat d’un certificat de la institució educativa corresponent que acrediti que el títol encara no s’ha expedit.
5.3. Consignar dades falses en la sol•licitud o en els mèrits al•legats implica l’exclusió definitiva de la persona aspirant o seleccionada.
5.4. Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han d’entregar traduïts convenientment a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Procediment de selecció i resolució de la convocatòria
6.1. La selecció es farà pel sistema de concurs de mèrits i amb una prova teoricopràctica específica de les funcions que cal acomplir.
6.2. Llistes provisionals de persones aspirants:
a) Una vegada vençut el termini per presentar sol•licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director general del Servei de Salut amb les llistes provisionals que contendran el nom de les persones aspirants admeses, de les excloses —indicant-ne la causa de l’exclusió— i de les que han d’esmenar les deficiències de la sol•licitud.
b) Tota persona aspirant tindrà un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de les llistes, per formular reclamacions o al•legacions contra aquesta resolució i/o esmenar deficiències; si no les esmena es considerarà que ha desistit de la sol•licitud. Tots els documents s’han d’adreçar a la Direcció General del Servei de Salut i es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent.
6.3. Llista definitiva de persones candidates
En els 10 dies hàbils següents, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució amb la llista definitiva de persones candidates i la llista definitiva de persones excloses, que es publicaran en el web del Servei de Salut.
6.4. Llista provisional de mèrits de les persones candidates
En els 10 dies hàbils següents, la Comissió de Selecció baremarà els mèrits de les persones candidates, i per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut es publicaran en el web del Servei de Salut les puntuacions provisionals dels mèrits reconeguts. Tota persona candidata tindrà un termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la resolució per formular-hi reclamacions o al•legacions en contra, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent.
6.5. Puntuacions definitives de mèrits, i lloc, dia i hora de la prova:
a) En els 10 dies hàbils següents, per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut es publicaran en el web del Servei de Salut les puntuacions definitives dels mèrits de cada persona candidata; també s’hi establiran el lloc, el dia i l’hora en què es farà una prova teoricopràctica per acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional amb relació a les funcions específiques que cal acomplir.
b) Aquest prova teoricopràctica valdrà com a màxim 45 punts i consistirà en un examen de tipus test de 20 preguntes més 2 de reserva, en el qual es puntuarà amb 2,25 punts cada resposta encertada i es descomptaran 0,75 punts per cada resposta incorrecta. A més de les preguntes pròpies de les funcions definides, es considerarà que formen part del temari de la prova els coneixements de nivell d’usuari avançat d’eines ofimàtiques.
6.6. Puntuacions provisionals de la prova teoricopràctica:
a) Per mitjà d’una resolució del director del Servei de Salut es publicaran en el web del Servei de Salut les puntuacions provisionals de la prova teoricopràctica.
b) Tota persona candidata tindrà un termini de 5 dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la resolució per formular-hi reclamacions o al•legacions en contra, adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent.
6.7. Llista definitiva de persones candidates amb la puntuació total
A proposta de la Comissió de Selecció, el director general del Servei de Salut dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al•legacions formulades contra les puntuacions provisionals de la prova teoricopràctica i establirà la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació total, que es publicarà en el web del Servei de Salut.
7. Comissió de Selecció
7.1. La Comissió de Selecció està formada per tres membres, que tenen la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix del Servei de Salut, del mateix grup professional (o d’un de superior) que el de la plaça convocada, tots amb veu i vot:
a) President: Tomás Castedo Copete. Suplent: Francisco Crespí Alemany.
b) Vocal: Francesc Planas Martorell. Suplent: Carlos Martín Serrano.
c) Secretari: Jaime Coll Morey. Suplent: Guillem Mas Gornals.
7.2. Els membres de la Comissió de Selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés —i ho han de notificar a l’autoritat que els hagi designat— si hi concorre alguna de les circumstàncies previstes per l’article 23.2 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.
7.3. Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents:
a) Valorar els mèrits al•legats i acreditats per cada persona candidata segons el barem que la convocatòria estableix.
b) Proposar, elaborar i valorar la prova teoricopràctica.
c) Requerir —si cal— a les persones candidates que esmenin en el termini establit i en la forma oportuna els defectes formals dels mèrits al•legats o que aclareixin en el termini establit i en la forma oportuna algun dels mèrits al•legats.
d) Confeccionar una llista de les persones candidates per ordre de prelació.
e) Resoldre les reclamacions presentades per les persones candidates en el termini establit i en la forma oportuna.
f) Elevar a l’òrgan de selecció la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació obtinguda per cadascuna.
8. Valoració dels mèrits
8.1. La Comissió de Selecció ha de fer la valoració dels mèrits de cada persona candidata, desglossada d’aquesta manera i d’acord amb el que la convocatòria estableix:
a) Experiència professional: màxim, 30 punts.
b) Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement: màxim, 20 punts.
c) Coneixements addicionals de català: màxim, 5 punts.
8.2. Els mèrits que es valoraran en aquesta convocatòria figuren en l’annex 3.
9. Resolució de la convocatòria
9.1. Es publicarà en el web del Servei de Salut i en els taulers d’anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut la llista definitiva de persones candidates amb la puntuació corresponent i el nom de la persona proposada per al nomenament.
9.2. El nomenament s’oferirà a la persona candidata amb la puntuació més alta. Si n’hi ha que tenguin la mateixa puntuació en la llista definitiva, s’hi aplicaran els criteris de desempat següents:
a) Amb caràcter general, tindran prioritat les dones en cas que el sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i en l’especialitat, de conformitat amb l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
b) A continuació, tindrà prioritat qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.
c) Si l’empat persisteix, el nomenament s’oferirà en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l’apartat relatiu a l’experiència professional.
d) Si tot i així l’empat es manté, hi tindrà prioritat qui tengui la puntuació més alta en l’apartat de formació continuada.
e) Finalment, si les persones candidates continuen empatades, el desempat es dirimirà segons l’escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere; i, per últim, qui tengui més edat.
9.3. La resolució d’adjudicació definitiva de la plaça es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Nomenament i presa de possessió
La persona seleccionada tindrà un termini de tres dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la resolució d’adjudicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per prendre possessió de la plaça.