Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA

Núm. 5244
Resolució de la consellera de Presidència de 22 de maig de 2019 per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions per a comunitats balears a l’exterior per al 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 456438

L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 2/1983, de 25 de febrer, i reformat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, reconeix les comunitats illenques fora del territori (article 11 de l’Estatut d’autonomia vigent) i remet a una llei del Parlament per regular-les.

En compliment d’aquest mandat, es va aprovar la Llei 3/1992, de 15 de juliol, de comunitats balears assentades fora del territori de la comunitat autònoma. L’article 6 d’aquesta Llei estableix que el Govern ha de promoure la participació dels balears no residents, així com de les seves comunitats vàlidament reconegudes, en la vida social i cultural i, amb aquesta finalitat, ha de crear llaços de comunicació recíproca i suport entre la Comunitat Autònoma i les comunitats balears assentades fora del seu territori que facin real i efectiva la participació d’aquestes en la vida social i cultural de les Illes Balears.

El Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat mitjançant un acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març), preveu que la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior pot establir una convocatòria de subvencions anual destinada a les comunitats balears constituïdes fora del territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears per donar-los suport a fi que puguin exercir les seves finalitats de manteniment dels lligams amb les Illes Balears i amb la seva història, cultura i llengua.

L’article 5 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, estableix un règim especial quant a les ajudes a l’exterior, que s’ha d’aprovar per decret del Consell de Govern.

El Decret 103/1998, de 20 de novembre (BOCAIB núm. 150, de 24 de novembre), modificat pel Decret 248/1999 (BOCAIB núm. 151, de 4 de desembre), pel Decret 73/2001 (BOIB núm. 67, de 5 de juny) i pel Decret 9/2004 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer), regula les ajudes a favor de les comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.

Per tot això, d’acord amb l’article 15.1 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i el Decret 103/1998, suara esmentat; a proposta del director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior; amb la fiscalització prèvia favorable de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar la convocatòria de subvencions per a les comunitats balears establertes fora del territori de les Illes Balears per al 2019, d’acord amb els termes que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

Segon

Aprovar el pressupost d’aquesta convocatòria, que té un import màxim de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros).

Tercer

Autoritzar una despesa de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros) amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019:

  • 50.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 11701.231B01.49000.00.

  • 25.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 11701.231B01.79000.00.

Quart

Comunicar a la Base de dades nacional de subvencions el text de la convocatòria i publicar aquesta Resolució, juntament amb un extracte de la convocatòria, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la publicació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

  

Palma, 22 de maig de 2019

La consellera de Presidència

Pilar Costa i Serra

 

 

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte i finalitat

1.1 L’objecte d’aquesta convocatòria és determinar les subvencions per a les comunitats balears establertes fora del territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al 2019, per tal que puguin dur a terme les seves finalitats de manteniment dels lligams amb les Illes Balears i amb la seva història, cultura i llengua.

1.2. Aquesta convocatòria es regeix pel Decret 103/1998, de 20 de novembre, pel qual es regulen les ajudes públiques en favor de les comunitats balears assentades fora de les Illes i de les entitats associatives per al foment de la participació ciutadana (BOCAIB núm. 150, de 24 de novembre), modificat pel Decret 248/1999 (BOCAIB núm. 151, de 4 de desembre), pel Decret 73/2001 (BOIB núm. 67, de 5 de juny) i pel Decret 9/2004 (BOIB núm. 17, de 3 de febrer). En tot allò no previst en aquest Decret ni en la convocatòria, s’hi ha d’aplicar de manera supletòria el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

1.3. D’acord amb el Decret 103/1998, l’objecte de les ajudes és la realització d’activitats de promoció social, econòmica i cultural de les Illes Balears. Així mateix, es poden subvencionar les activitats o inversions que, pel seu marcat caràcter social, requereixin una atenció especial de les institucions. Concretament, són actuacions subvencionables:

a) La reforma d’infraestructures: obres imprescindibles de reforma de les seus que siguin essencials per conservar-les i per al funcionament de l’entitat, sempre que de manera habitual s’hi prestin serveis assistencials, culturals, associatius, etc.

b) Les activitats de promoció i difusió de les Illes Balears, la seva cultura i la seva llengua: realització d’activitats culturals, socials, formatives i informatives que contribueixin a millorar i difondre el coneixement de la realitat de les Illes Balears, com ara cursos, conferències, tallers, edició de llibres, publicació de revistes de caràcter periòdic, realització de programes de ràdio i televisió, exposicions i mostres, jornades, trobades, taules rodones, intercanvis culturals, manifestacions artístiques, manteniment de grups corals, musicals, teatrals i de dansa i les seves activitats, actes commemoratius, efemèrides o festes de significació especial per a la cultura i la història de les Illes Balears (com el Dia de les Illes Balears, per exemple), etc.

c) El manteniment ordinari de les seus de les entitats: reparacions, manteniment i conservació de les instal·lacions o el seu equipament.

2. Import i crèdit pressupostari

L’import màxim que es destina a la convocatòria és de 75.000,00 € (setanta-cinc mil euros), amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2019:

  • 50.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 11701.231B01.49000.00.

  • 25.000,00 € amb càrrec a la partida pressupostària 11701.231B01.79000.00.

Aquesta distribució té caràcter estimatiu i l’alteració eventual entre aquestes partides no exigeix la modificació de la convocatòria, sens perjudici de la tramitació del procediment pressupostari i comptable que, si escau, pertoqui.

3. Forma i termini de presentació de sol·licituds

3.1. Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d’acord amb els models que faciliti la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior, disponibles a la web <http://dgrelins.caib.es>, en la forma establerta a l’article 16 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant això, s’han d’admetre les sol·licituds trameses mitjançant fax o qualsevol altre mitjà informàtic o telemàtic, sens perjudici de l’obligació de trametre per correu els originals corresponents, en el cas que la via de presentació utilitzada no sigui el registre electrònic.

A l’efecte de presentació de sol·licituds, s’han d’entendre presentades en la data en què varen ser trameses per fax o qualsevol mitjà informàtic o telemàtic.

Si la sol·licitud no s’ha presentat en el registre electrònic i en el moment de fer la proposta de resolució l’òrgan instructor no disposa de la documentació original, s’ha de requerir el sol·licitant que, d’acord amb l’article 73 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la presenti en el termini de deu dies hàbils. En cas que no ho faci, s’ha d’entendre que el sol·licitant ha desistit de la seva sol·licitud.

3.2.Les sol·licituds de les ajudes es poden presentar en qualsevol moment durant el 2019 a partir de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En cas que s’exhaureixi el crèdit destinat a la convocatòria, s’ha de publicar, també en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, una resolució d’ampliació del crèdit destinat a la convocatòria o de suspensió de la concessió de noves ajudes.

3.3. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l’acceptació de les prescripcions contingudes en aquesta convocatòria i en el Decret 103/1998, de 20 de novembre, pel qual es regulen les ajudes públiques en favor de les comunitats balears assentades fora de les Illes i de les entitats associatives per al foment de la participació ciutadana.

4. Entitats beneficiàries i requisits

4.1. De conformitat amb el que estableixen els articles 1 i 24 del Decret 103/1998, poden ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta convocatòria les associacions o els centres socials legalment reconeguts, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia al territori on es trobin assentats i constituïts com a comunitats balears a l’exterior.

4.2. Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:

  1. Estar inscrites en el Registre de comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.

  2. Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l’Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.

  3. No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni a cap procediment sancionador.

  4. No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l’article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes.

5. Documentació que s’ha de presentar

5.1. Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que en tengui la representació legal, segons el model normalitzat disponible a la web <http://dgrelins.caib.es>.

A més, s’ha de presentar la documentació següent:

1. Documentació referida a l’entitat

a) Estatuts de l’entitat actualitzats.

b) Documentació acreditativa de la representació legal de l’entitat.

c) Número d’identificació fiscal de l’entitat.

d) Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (la titularitat ha de ser de l’entitat sol·licitant).

e) Declaració responsable que l’entitat no està donada d’alta davant la Seguretat Social i l’Agència Estatal de l’Administració Tributària o, en cas que hi estigui o hi hagi estat, autorització a la Conselleria de Presidència per comprovar que l’entitat està al corrent del pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, o presentació dels certificats administratius corresponents.

f) Les declaracions responsables següents, segons els models facilitats a la web <http://dgrelins.caib.es>:

    • De compliment de les obligacions de l’entitat.

    • De no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció.

    • De totes les ajudes i les subvencions relacionades amb la sol·licitud, procedents de qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, sol·licitades per l’entitat o que se li hagin concedit.

2. Projecte per al qual se sol·licita la subvenció

  1. Memòria descriptiva de les activitats o de la inversió per a les quals es demana l’ajuda.

  2. Pressupost de la despesa.

3. Sol·licitud de pagament a la bestreta, si escau, i justificació de no disposar de recursos per finançar l’activitat.

5.2. En els projectes que ho requereixin (reforma d’infraestructures i manteniment de les seus, i despeses de funcionament), cal presentar documents probatoris de la titularitat de la propietat o dels drets sobre els immobles (escriptura de propietat, contracte de lloguer, de cessió etc.).

5.3. No obstant el que s’ha establert en els punts anteriors, l’entitat sol·licitant no ha de presentar la documentació requerida si aquesta es troba en poder de l’Administració autonòmica o se’n pot comprovar la informació per tècniques telemàtiques, d’acord amb l’article 4 del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius (BOIB núm. 21, de 12 de febrer), i en els supòsits que preveu.

5.4. En relació amb la documentació que determinen els apartats anteriors, s’ha de notificar a la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es notifiqui el tancament de l’expedient.

5.5. L’entitat sol·licitant pot presentar qualsevol altra documentació addicional que consideri pertinent en relació amb el projecte o les activitats per als quals sol·licita la subvenció: material gràfic o audiovisual, factures proforma, pressuposts professionals, etc.

5.6. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits exigits o no incorporin la documentació que pertoca, l’òrgan competent per a la instrucció ha de requerir l’entitat interessada que, en el termini de trenta dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, s’entendrà que desisteix de la sol·licitud presentada, la qual s’arxivarà sense cap més tràmit, amb la resolució prèvia corresponent, dictada en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta documentació es pot presentar en qualsevol de les formes previstes a l’article 16 de la Llei 39/2015, abans esmentada o per mitjans telemàtics, sens perjudici que, en aquest darrer cas, l’òrgan instructor pugui requerir l’entitat a presentar-ne els originals.

6. Nombre de sol·licituds i termini d’execució de les actuacions

6.1. Cada entitat pot presentar una única sol·licitud en el marc d’aquesta convocatòria.

6.2. El període en què s’han de dur a terme totes les actuacions és l’any 2019.

Això no obstant, el sol·licitant pot preveure que les actuacions es duguin a terme parcialment dins el 2020 (com a màxim, fins al 31 de març de 2020) si no les pot iniciar fins a la notificació de la resolució de concessió o fins al pagament de la subvenció, la qual cosa ha d’indicar en la sol·licitud.

S’exceptuen d’aquesta possibilitat les despeses de funcionament ordinàries de l’entitat, que només poden correspondre a l’exercici de 2019.

6.3. El termini d’execució del projecte es pot ampliar fins a un màxim de tres mesos amb la comunicació a la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior abans que expiri el termini establert inicialment.

7. Tipus de despeses subvencionables

7.1. Els tipus de despeses subvencionables, que s’han de detallar amb la sol·licitud de subvenció, són els següents:

a) Infraestructures: totes les despeses derivades de les diferents partides relacionades directament amb treballs de reforma inclosos en la intervenció.

b) Despeses d’organització d’activitats de promoció i difusió de les Illes Balears, la seva cultura, la seva història i la seva llengua. S’hi poden incloure despeses de funcionament de l’entitat: comunicacions telefòniques de veu i dades, electricitat i gas, aigua i taxes, i imposts sobre l’immoble.

c) Despeses de manteniment de les seus de les entitats: despeses ordinàries de reparacions, manteniment i conservació de les instal·lacions o el seu equipament.

7.2. Quan l’import de la despesa subvencionable superi les quanties establertes en la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic per als contractes menors, l’entitat ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes d’empreses proveïdores diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats que prestin el servei o subministrin el bé en qüestió, o llevat que la despesa s’hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’adjuntar a la memòria final del projecte, s’ha de fer d’acord amb criteris d’eficiència i economia. Quan no s’elegeixi la proposta econòmica més avantatjosa, s’ha de justificar expressament en la memòria.

7.3. Es consideren despeses subvencionables les comissions bancàries inherents a la transferència internacional, les quals es justifiquen amb la documentació bancària que les acrediti, i les despeses previstes en l’article 40.7 del Text refós de la Llei de subvencions,  en els termes que s’hi estableixen.

7.4. Per determinar el tipus de canvi aplicable a les despeses subvencionables, es pot tenir en compte el canvi que correspongui en el moment de pagar la subvenció o bé el vigent en el moment en què es meriti la despesa.

8. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment

8.1. La competència per instruir el procediment correspon al director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior, que ha de fer d’ofici totes les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’hagi de pronunciar la resolució, i ha de formular la proposta de resolució, d’acord amb l’article 7 del Decret 103/1998, de 20 de novembre.

8.2. La competència per resoldre correspon a la consellera de Presidència.

8.3. D’acord amb l’article 8.2 del Decret 103/1998, les resolucions, tant de concessió com de denegació, han de ser motivades i s’han de dictar en el termini màxim de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud de subvenció. La resolució s’ha de notificar individualment a cada entitat.

8.4. Contra la resolució de concessió o denegació, que exhaureix la via administrativa, s’hi pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-ne rebut la notificació, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, no es pot interposar cap recurs contenciós administratiu fins que no s’hagi resolt expressament el recurs de reposició interposat o se n’hagi produït la desestimació presumpta.

9. Ordenació i instrucció del procediment

9.1. Correspon a la Comissió Avaluadora examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

9.2. Pel que fa al règim de constitució i funcionament, la Comissió Avaluadora s’ha de regir pel que disposen els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

9.3. La Comissió Avaluadora està formada pels membres següents:

  1. President: el director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior.

  2. Vocals:

      • Dos funcionaris o funcionàries de la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior, que ha de designar el director general.

      • Un funcionari o funcionària de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria de Presidència, que ha de designar la secretària general d’aquesta Conselleria.

  3. Secretari o secretària: el funcionari o funcionària encarregat de la gestió de les comunitats balears a l’exterior, designat pel director general de Relacions Institucionals i Acció Exterior.

9.4. L’òrgan instructor, d’acord amb l’informe de la Comissió Avaluadora, ha de formular la proposta de resolució.

10. Forma d’adjudicació de les subvencions

El procediment de concessió és el següent: atès que el termini de presentació de sol·licituds està obert durant tot l’any, s’han de dur a terme diversos procediments de selecció mensuals successius a partir del juny, sempre que hagin transcorregut quinze dies hàbils des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

En cada procediment selectiu s’han de valorar les sol·licituds que s’hagin presentat fins al darrer dia del mes anterior. La valoració s’ha de fer d’acord amb els criteris establerts en l’apartat 12 i s’ha d’atorgar una subvenció del 100 % de l’import sol·licitat, amb els límits màxims següents:

      • En el cas de les sol·licituds que hagin obtingut més de 45 punts, l’import màxim que es pot concedir per beneficiari és de 5.000,00 €, excepte que se sol·liciti, totalment o parcialment, per reformar infraestructures, cas en què el màxim per beneficiari és de 10.000,00 €.

      • En el cas de les sol·licituds que hagin obtingut entre 20 i 45 punts, l’import màxim és de 3.000,00 €, excepte que se sol·liciti, totalment o parcialment, per reformar infraestructures, cas en què el màxim per beneficiari és de 7.000,00 €.

      • En el cas de les sol·licituds que hagin obtingut entre 10 i 19 punts, l’import màxim és de 1.500,00 €, excepte que se sol·liciti, totalment o parcialment, per reformar infraestructures, cas en què el màxim per beneficiari és de 3.500,00 €.

Tal com s’indica en l’apartat 3.2, si s’exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria, aquesta s’ha de modificar en el sentit d’incrementar-ne l’import o s’ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11. Reformulació i factors de correcció del projecte

11.1. Per assegurar l’eficàcia dels fons atorgats a les ajudes, la Comissió Avaluadora pot plantejar que la subvenció es limiti a alguna part separable del projecte, de manera que sigui aquesta part la que es valori i la que s’hagi de justificar després, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció. D’altra banda, la Comissió Avaluadora pot aplicar algun factor de correcció consistent a reduir o excloure determinades despeses relatives al cost total del projecte, amb una motivació prèvia, que ha de constar en l’acta de la Comissió Avaluadora, en la proposta i en la resolució.

11.2. Si l’import que resulta de l’informe de la Comissió Avaluadora que ha de servir de base a la proposta de resolució és inferior a l’import sol·licitat, l’òrgan instructor ha de donar audiència prèvia a l’entitat sol·licitant i pot instar-la a modificar la sol·licitud a fi d’ajustar-la a l’import de la subvenció susceptible de ser atorgada.

L’entitat ha de comunicar per escrit a l’òrgan instructor si manté el pressupost inicial amb altres finançaments, que s’han d’especificar, o presenta una proposta de reformulació que s’ajusti a l’import de la subvenció susceptible de ser atorgada. La reformulació ha de respectar l’objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció, com també els criteris de valoració establerts en relació amb les sol·licituds. La modificació de la sol·licitud s’ha de trametre a l’òrgan instructor perquè dicti la proposta de resolució corresponent. La notificació d’aquest tràmit i la presentació de l’escrit o de la documentació que, si escau, hagi de lliurar el sol·licitant es poden efectuar per mitjans telemàtics.

12. Criteris per a la concessió de les subvencions

Els `projectes s’han de valorar fins a un màxim de 75 punts, d’acord amb els criteris següents:

Bloc 1 – Criteris vinculats a l’entitat sol·licitant i a la seva trajectòria

28

1.1. Nombre de socis:

Fins a 10 punts

  • Menys de 50

2

  • De 51 a 100

4

  • De 101 a 150

6

  • De 151 a 200

8

  • Més de 200

10

1.2. Presència d’almenys un jove menor de 35 anys a la junta directiva.

2

1.3. Representació equilibrada d’homes i dones a la junta directiva (les donen representen, com a mínim, el 40% dels membres que en formen part)

2

1.4. L’entitat disposa de correu electrònic a nom seu

1

1.5. Utilització de la llengua catalana en la realització de les activitats:

 

  • De forma exclusiva

5

  • Conjuntament amb altres llengües

3

1.6. L’entitat disposa de seu (pròpia, cedida o llogada)

2

1.7. Trajectòria: antiguitat des de la seva creació

 

  • 5 anys o menys

1

  • De 6 a 10 anys

2

  • Més de 10 anys

3

1.8. Trajectòria: realització d’activitats anys anteriors

 

  • Es té constància de la realització d’activitats el 2018

1

  • Es té constància de la realització d’activitats el 2017

1

1.9. L’entitat elabora una memòria anual de les activitats que realitza durant l’any (s’aporta la de 2018)

1

Bloc 2 – Projecte d’activitats

42

2.1. El projecte d’activitats inclou dur a terme, com a mínim, un acte commemoratiu, efemèride o festa de significació especial per a la cultura i la història de les Illes Balears.

5

2.2. El projecte d’activitats inclou participar, com a mínim, en una activitat a la comunitat o municipi en què s’assenta.

5

2.3. Descripció del projecte d’activitats:

 

  • Indicació del lloc i les dates aproximades en què es faran

1, 5

  • Previsió de destinataris i forma de difusió

1

  • Descripció detallada de l’activitat

1,5

2.4. El projecte inclou activitats de formació a favor de les persones considerades balears als efectes de la Llei 3/1992, de 15 de juliol, de comunitats balears assentades fora del territori de la comunitat autònoma:

 

  • Una activitat

2,5

  • Dues activitats o més

5

2.5. El projecte inclou activitats que remarquen la presència del fet balear fora de les Illes Balears i faciliten el coneixement dels senyals d’identitat propis dels pobles de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera més enllà del territori de la comunitat autònoma:

 

  • 2,5 punts per activitat no inclosa en les activitats valorables en els punts 2.1, 2.2 i 2.4, fins a un màxim de 10 punts

0 – 10

  • Valoració de la diversitat, previsió d’assistents, durada etc., fins a un màxim de 6 punts

0-6

2.6. El projecte inclou alguna actuació de foment i protecció dels col·lectius balears a l’exterior: trobades de socis, activitats assistencials, etc.

3

2.7. L’entitat disposa de fons propis per finançar com a mínim el 10 % del pressupost de les activitats proposades.

2

2.8. El projecte inclou la realització d’activitats que s’autofinancen (no se sol·licita subvenció per a elles ni a cap altra entitat pública o privada)

2

Bloc 3 – Reforma de la seu

5

3. La reforma per a la qual se sol·licita la subvenció està justificada per la seva urgència i necessitat.

5

13. Pagament de les subvencions

D’acord amb l’article 29 del Decret 103/1998, la forma de pagament és la següent:

  • Si el sol·licitant ho demana amb la sol·licitud i justifica que no disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l’execució de l’activitat subvencionada, el 100 % a la bestreta, d’acord amb l’autorització prèvia del Consell de Govern de data 12 d’abril de 2019.

  • En el cas que no sol·liciti el pagament a la bestreta, el pagament s’ha d’efectuar prèvia justificació, sempre que l’activitat es pugui executar i justificar amb la data límit de dia 1 de desembre de 2019.

En el cas de pagament a la bestreta, s’eximeix les entitats beneficiàries de l’obligació de presentar cap de les garanties a què fa referència l’article 25 del Decret 75/2004, de 27 d’agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

14. Obligacions de les entitats beneficiàries

D’acord amb l’article 11 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries tenen les obligacions següents:

  1. Dur a terme l’activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

  2. Justificar la realització de l’activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

  3. Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que els sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

  4. Comunicar a la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior l’obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.

  5. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica, en els termes de l’apartat 5.1.1 e d’aquesta convocatòria.

  6. Deixar constància de la percepció i l’aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable.

  7. Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control.

  8. Incorporar de manera visible en el material imprès que s’utilitzi per difondre les activitats subvencionades el logotip proporcionat per la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior, per tal d’identificar l’origen dels ajuts.

  9. Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

15. Justificació del projecte aprovat

15.1. D’acord amb l’article 29 del Decret 103/1998, en el termini de tres mesos des de la data d’acabament de l’execució del projecte l’entitat beneficiària ha de presentar la justificació de la totalitat del projecte aprovat mitjançant la modalitat de compte justificatiu simplificat, que ha de contenir la documentació següent:

  1. Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la resolució de concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, i amb l’aportació de la màxima documentació gràfica i de qualsevol altre tipus que acrediti la realització de les actuacions subvencionades.

  2. Una relació classificada de les despeses i les inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i la data de pagament.

  3. Un detall d’altres ingressos o subvencions amb què s’hagi finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la seva procedència.

  4. Si escau, carta de pagament del reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos que se’n derivin.

  5.  

15.2. En el cas de subvencions que es paguin prèvia justificació, el termini màxim per presentar la justificació és dia 1 de desembre de 2019.

15.3. La Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior ha de requerir la presentació d’una mostra de justificants de despesa estadísticament representativa del compte justificatiu. Addicionalment, pot requerir en qualsevol moment les factures o altres documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb validesa administrativa que consideri pertinents per tal de garantir la correcta aplicació dels fons atorgats. L’entitat també ha d’aportar la documentació acreditativa del pagament. En tot cas, si una vegada revisats es troben deficiències en els justificants requerits segons el sistema de mostratge, la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior ha de sol·licitar a l’entitat que presenti tots els justificants de despesa del projecte per l’import total del projecte aprovat. En el moment en què es requereixi la presentació d’aquesta documentació, el beneficiari ha d’aportar els originals de la documentació esmentada en l’apartat 15.1, si l’havia tramesa per mitjans telemàtics.

15.4. Els justificants requerits han de ser originals o còpies compulsades.

15.5. Les despeses que s’imputin a la subvenció s’han d’haver produït dins el termini d’execució del projecte.

15.6. Finalitzada l’execució del projecte, l’entitat beneficiària pot sol·licitar, de manera motivada, una ampliació del termini màxim de justificació, sempre que aquesta ampliació no excedeixi de la meitat del termini inicial, d’acord amb el que estableix l’article 32 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15.7. Si de la memòria final es desprèn que el cost total definitiu del projecte és inferior a l’import inicialment previst i la subvenció s’ha pagat a la bestreta, l’entitat ha de tornar la part de la subvenció no utilitzada, sens perjudici que sigui aplicable l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

15.8. En el cas que l’òrgan competent per comprovar la justificació i l’aplicació de l’ajut hi apreciï defectes, ho ha de comunicar prèviament per escrit a l’entitat beneficiària amb la finalitat que els esmeni. L’entitat disposarà d’un termini de trenta dies hàbils per esmenar-los.

​​​​​​​15.9. En el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació, la Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior efectuarà la liquidació de la subvenció, d’acord amb l’article 42 bis del TRLS.

16. Compatibilitat

Les subvencions que s’atorguin d’acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb altres ajuts i subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l’entitat que les concedeixi, sempre que, conjuntament o aïlladament, no superin el cost total de l’activitat objecte d’ajut.

17. Revocació i criteris de gradació

Si s’incompleixen els fins per als quals s’ha atorgat la subvenció, aquesta s’ha de revocar i l’entitat ha de reintegrar el 100 % de l’import.

En el cas que no es duguin a terme totes les activitats per a les quals s’ha concedit la subvenció, correspon el reintegrament d’acord amb el principi de proporcionalitat, atenent el grau i les característiques de l’incompliment.

En el cas que s’hagin substituït una o diferents activitats per unes altres, per determinar si s’ha produït incompliment o no s’ha de valorar si aquestes altres activitats corresponen a alguna de les incloses en l’objecte de la convocatòria i si són equivalents a les incloses en el projecte d’activitats que ha estat valorat.

No es considera un incompliment la manca de justificació íntegra del pressupost presentat amb la sol·licitud o una vegada aplicats els factors de correcció, sempre que el projecte o l’activitat objecte de la subvenció s’hagi complit en els termes de la sol·licitud i pugui considerar-se complida la finalitat que va fonamentar la concessió de la subvenció. En aquest supòsit, l’entitat té dret a percebre la part proporcional a la quantia de la subvenció efectivament justificada, calculada en funció del percentatge del cost final de l’activitat.