Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 5231
Acord de Ple de suspensió de llicències en relació a l’aprovació inicial del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus no Perillosos de Menorca (PDS 2019.1)
El Ple del Consell Insular de Menorca, en sessió de caràcter ordinari de 20 de maig de 2019, adoptà el següent acord:
Atès que s'han realitzat els treballs de redacció oportuns del document així com la tramitació ambiental.
Atès que l'article 13, apartat 4, de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears, estableix que
"4. Simultàniament als acords d'aprovació inicial previstos en aquest article s'acordarà la suspensió de l'atorgament de llicències i autoritzacions així com la de la tramitació i aprovació d'instruments de planejament urbanístic en els mateixos termes previstos per a la tramitació dels plans territorials insulars".
Pel que fa a la remissió a la tramitació dels plans territorials insulars, l'article 10.1.b) LOT estableix el següent:
"[...] Simultàniament a l'acord d'aprovació inicial, s'acordarà la suspensió de l'atorgament d'aquelles llicències i autoritzacions que, tot i complir les determinacions legals vigents, es consideri que impedeixen o dificultin la viabilitat del futur pla. Així mateix es podrà acordar també la suspensió de l'aprovació d'aquells instruments de planejament urbanístic que es consideri que impedeixin o dificultin la viabilitat del futur pla, excepte quan dins la seva tramitació hagi finalitzat el període d'informació pública.
L'acord de suspensió a què es refereix el paràgraf anterior haurà d'incorporar un informe favorable de la Comissió de Coordinació de Política Territorial sobre l'abast i els efectes de la suspensió i la seva adequació al model territorial fixat a les Directrius d'Ordenació Territorial. L'informe haurà de ser emès en el termini màxim d'un mes. Transcorregut aquest termini, aquest informe s'entendrà favorable.
La suspensió prevista als paràgrafs precedents regirà fins a l'aprovació definitiva del pla territorial insular o, en tot cas, per un període màxim de dos anys. En qualsevol cas, es podran concedir aquelles llicències i autoritzacions que, a més de complir amb les determinacions legals vigents, compleixin també amb les establertes en el pla".
Per tal d'acomplir la previsió de l'article 10.1 de la Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial en relació al que disposa l'article 13.4 de la mateixa norma, i als efectes d'incorporar al corresponent acord del Ple del Consell Insular de Menorca les mesures de suspensió de l'atorgament de llicències i autoritzacions de planejament per a l'aprovació inicial del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus No Perillosos de Menorca
Atès que la Comissió Tècnica Assessora en matèria d'urbanisme i ordenació del territori, en la sessió extraordinària de 14.05.2019 ha emès informe favorable per a suspensió de llicències.
Atès que l’article 61.2 del Reglament orgànic del Consell Insular de Menorca, estableix que correspon al Ple del Consell Insular de Menorca totes aquelles atribucions que d’acord amb el que preveu l’article 39 de l’estatut d’autonomia , li resultin expressament conferides per les distintes lleis d’atribució de competències i, en qualsevol cas, totes aquelles relacionades amb la tramitació d’instruments de planejament urbanístic transferides per la comunitat autònoma al Consell Insular de Menorca en virtut de la Llei 9/1990, d’atribució de competències als consells insulars en matèria d’urbanisme i habitabilitat.
El Ple del Consell Insular de Menorca adopta el següent acord:
PRIMER.- Amb caràcter general, se suspèn l'atorgament d'aquelles autoritzacions, llicències i altres títols habilitants per a la implantació o ampliació de instal·lacions de gestió de residus que, tot i complir les determinacions legals vigents, entren en contradicció amb el contingut de la proposta del Pla Director Sectorial de Prevenció i Gestió de Residus No Perillosos de Menorca (endavant PDSPGRNPM) aprovat inicialment.
L’aplicació d’aquesta suspensió es refereix a les instal·lacions de gestió de les tipologies de residus referides a l’àmbit material inclòs ala normativa del PDSGRNPM que se sotmet ara a aprovació inicial.
SEGON.- Així mateix, s'acorda la suspensió de l'aprovació d'aquells instruments de planejament urbanístic que es consideri que impedeixen o dificulten la viabilitat del PDSGRNPM, excepte quan dins la seva tramitació hagi finalitzat el període d'informació pública. El control del compliment del que preveu aquest apartat es realitzarà mitjançant informe preceptiu i vinculant que, amb anterioritat a l'aprovació inicial, haurà de sol·licitar l'administració municipal corresponent al Departament d'Ordenació del Territori del Consell Insular de Menorca; aquest informe haurà de ser emès en un termini màxim de 45 dies, en els que no s'emeti l'informe dins el termini establert, es podrà continuar amb la tramitació de l'instrument urbanístic afectat.
TERCER. - Aquesta suspensió regirà fins a l'aprovació definitiva del PDSGRNPM o, en tot cas, per un període màxim de dos anys comptadors des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) de l'acord d'aprovació inicial.
Maó, 28 de maig de 2019
El Cap de secció d’urbanisme
Mateu Martínez Martínez