Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT

Núm. 5224
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 24 de maig de 2019 per la qual es convoquen ajuts a la xarxa d’escoles públiques de les Illes Balears per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social, corresponents a l’any 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació estableix a l’article 12 que l’educació infantil té caràcter voluntari i que, amb l’objectiu de respectar la responsabilitat fonamental dels pares o tutors en aquesta etapa, els centres d’educació infantil han de cooperar estretament amb ells.

2. L’article 15.1 especifica que les administracions públiques han de promoure un increment progressiu de l’oferta de places públiques al primer cicle d’educació infantil (0-3 anys). De la mateixa manera, han de coordinar les polítiques de cooperació entre si i amb altres entitats per assegurar l’oferta educativa en aquest cicle. Per tot això, cal determinar les condicions en les quals es poden establir convenis amb les corporacions locals, altres administracions i entitats privades sense ànim de lucre.

3. El Decret 60/2008, de 2 de maig, que estableix els requisits mínims que han de complir els centres de primer cicle d’educació infantil, preveu a l’article 3 que les administracions públiques han de promoure una oferta suficient de places de primer cicle d’educació infantil d’acord amb les necessitats de cada nucli de població. A tal fi, s’han de determinar les condicions en les quals poden establir-se convenis amb les corporacions locals i amb altres administracions.

4. El Decret 16/2019, de 15 de març, pel qual es modifica el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 35, de 16 de març), estableix a l’article 4.1 que “mitjançant resolució, la consellera d’Educació i Cultura convocarà els ajuts corresponents per a la creació i la consolidació de places de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de centres de primer cicle d’educació infantil; per a l’oferta d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys, tenguin o no fills o filles escolaritzats; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, i per a les ajudes a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment; especialment, de les famílies en risc d’exclusió social”. Poden participar en la convocatòria totes les entitats que s’hagin integrat a la xarxa mitjançant la subscripció del conveni previst a l’article 3 del Decret 131/2008. Aquests ajuts són compatibles amb d’altres que es puguin obtenir de l’Administració mateixa o d’una altra entitat pública o privada, segons el que disposa la normativa de subvencions.

5. L’article 7 del Decret 131/2008 estableix que els ajuts econòmics per al sosteniment dels centres s’han d’atorgar de manera universal i igual a tots els centres públics que pertanyen a la xarxa d’escoles infantils públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’acord amb el mòdul que preveu l’article 8.1 del mateix Decret.

6. Aquests mòduls queden fixats a l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 23 d’abril de 2019 (BOIB núm. 59, de 2 de maig) mitjançant la qual s’estableix la quantia dels mòduls per a la creació de places de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social.

7. Aquests ajuts econòmics tenen per objecte contribuir a les despeses de creació de places, de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal dels centres de primer cicle d’educació infantil que pertanyen a la xarxa esmentada. Igualment, els ajuts per al desenvolupament de serveis educatius d’atenció primerenca; els ajuts econòmics per al desenvolupament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys no escolaritzats i per la contribució a les despeses per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social, s’han de distribuir d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 16 d’abril de 2019 esmentada.

8. D’aquesta manera, la legislació d’àmbit local i la legislació educativa preveuen la regulació de la cooperació entre les corporacions locals i les administracions educatives.

Per tot això, d’acord amb el que disposen l’article 15.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l’article 4 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol); segons el Pla Estratègic de Subvencions de la Conselleria d’Educació i Universitat per als exercicis 2018-2020, modificat per la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 26 de març de 2019 (BOIB núm. 42, de 2 d’abril); a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa; amb l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament; amb la fiscalització favorable de la Intervenció General, i fent ús de les facultats que m’atribueixen la Llei 1/2019 de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

Resolució

1. Convocar ajuts a la xarxa d’escoles públiques de les Illes Balears destinats a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; al sosteniment de la xarxa d’escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca de les Illes Balears; al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys de les Illes Balears, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social de les Illes Balears, d’acord amb les bases que figuren en l’annex 1.

2. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el Conseller d’Educació i Universitat en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 24 de maig de 2019

El conseller d’Educació i Universitat

Martí X. March Cerdà

  

 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primer

Objecte

L’objecte d’aquesta Resolució és convocar ajuts destinats a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; al sosteniment de la xarxa d’escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca de les Illes Balears; al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants menors de tres anys de les Illes Balears, tenguin o no infants escolaritzats, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social de les Illes Balears.

Els ajuts que es donin per a la creació de noves places tenen com a objectiu l’adaptació d’aquests centres al Decret 60/2008, de 2 de maig, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d’educació infantil.

Segon

Beneficiaris

Els beneficiaris d’aquests ajuts són els ajuntaments i consells insulars de les Illes Balears que compleixin els requisits exigits en aquesta convocatòria.

Tercer

Import i crèdit pressupostari

1. L’import econòmic d’aquesta convocatòria és de 4.500.000 euros, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma per a l’any 2019, d’acord amb la distribució següent:

a) De la quantitat total, es destinen 499.500 euros per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil, amb càrrec a les partides següents:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 48000 00

13601 421K04 46900 00

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 40

b) De la quantitat total, es destinen 2.802.000 euros per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de les Illes Balears, amb càrrec a les partides següents:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 48000 00

13601 421K04 46900 00

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 40

c) De la quantitat total, es destinen 115.000 euros per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies de les Illes Balears, amb infants escolaritzats o no, amb càrrec a les partides següents:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 48000 00

13601 421K04 46900 00

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 40

d) De la quantitat total, es destinen 184.800 euros per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca de les Illes Balears, amb càrrec a les partides següents:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 48000 00

13601 421K04 46900 00

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 40

e) De la quantitat total, es destinen 898.700 euros per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social de les Illes Balears, amb càrrec a les partides següents:

13601 421K04 46000 10

13601 421K04 48000 00

13601 421K04 46900 00

13601 421K04 46100 20

13601 421K04 46000 20

13601 421K04 46100 30

13601 421K04 46000 30

13601 421K04 46100 40

2. Una vegada que la Comissió Avaluadora prevista en aquesta Resolució, a la qual fa referència l’apartat novè d’aquest annex, hagi avaluat i qualificat les sol·licituds, i un cop distribuïda la quantitat total destinada a aquests ajuts, d’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 23 d’abril de 2019, una vegada cobertes les sol·licituds rebudes per a cada mòdul, amb la finalitat de concedir el total de la subvenció, i donades les característiques de la subvenció, la quantia que no s’hagi exhaurit en algun dels mòduls, es redistribuirà al mòdul per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil de les Illes Balears.

3. Una vegada que la Comissió Avaluadora prevista en aquesta Resolució, a la qual fa referència l’apartat novè d’aquest annex, hagi elaborat l’informe, i una vegada redistribuït, si escau, el total de la quantitat prevista en aquesta convocatòria entre les partides previstes al punt 1 d’aquest apartat d’acord amb el punt anterior, tenint en compte la naturalesa econòmica i administrativa de les entitats sol·licitants a les quals es proposa concedir l’ajut, s’han d’obrir les partides pressupostàries que siguin necessàries.

Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de centres públics de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, tenguin o no infants escolaritzats, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social, sigui superior a les quantitats màximes que fixa aquesta Resolució, els criteris que s’han de seguir per concedir els ajuts són els establerts a l’apartat desè.

Quart

Tipus d’ajuts

D’acord amb l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 23 d’abril de 2019 mitjançant la qual s’estableix la quantia dels mòduls per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de les escoles infantils públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social, aquests ajuts s’han de distribuir segons els conceptes següents:

1. Creació de places de primer cicle d’educació infantil.

a) Tenen per objecte contribuir al finançament de les despeses per posar en funcionament noves places de primer cicle d’educació infantil en centres de titularitat pública, a raó de fins a 1.500 euros per plaça creada.

b) Es considera plaça de nova creació la plaça escolar per a infants menors de tres anys no autoritzada amb anterioritat a l’1 de gener de 2019.

c) El caràcter públic de les places a què fa referència l’apartat primer d’aquesta convocatòria està determinat per la titularitat de les instal·lacions i del servei i pel finançament del funcionament del centre de primer cicle d’educació infantil.

d) L’oferta de places ha d’estar oberta a tota la població, i s’han d’aplicar els criteris d’admissió establerts amb caràcter general per als centres sostinguts amb fons públics.

e) Les places que es creïn han de ser de titularitat pública i vinculades a l’administració de què depenen.

f) Les places que es creïn han de començar a funcionar al llarg del 2019 i han de disposar de l’autorització preceptiva de la Conselleria d’Educació i Universitat dins un centre de primer cicle d’educació infantil d’acord amb el Decret 60/2008 en el moment de la presentació de la sol·licitud.

g) No es poden haver rebut ajuts per a la creació d’aquestes places en convocatòries anteriors.

2. Sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil.

a) Tenen per objecte contribuir a les despeses de funcionament, de manteniment, de conservació i de personal de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil de les Illes Balears integrades a la xarxa esmentada, a raó de 6.000 euros per unitat escolar en funcionament.

b) Es considera unitat escolar en funcionament la que estigui autoritzada per la Conselleria d’Educació i Universitat en una data anterior al desembre de 2018 i de la qual el secretari de l’entitat pública sol·licitant en certifiqui el funcionament de forma regular un mínim de sis mesos a partir del setembre de 2018.

3. Funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies.

a) Tenen per objecte contribuir a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies de les Illes Balears, a raó de fins a 250 euros per cada sessió justificada d’una mateixa activitat feta a partir del setembre del 2018.

b) Es considera sessió de servei o programa destinat a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:

- Espais nadons, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, de fins a 9 mesos, amb les seves famílies (es considera espai nadó sempre que es duguin a terme almenys tres sessions justificades).

- Espais familiars, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, d’1 a 3 anys, amb les seves famílies (es considera espai familiar sempre que es duguin a terme almenys tres sessions justificades).

- Espais de joc, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, fins 3 anys, amb les seves famílies (es considera espai de joc sempre que es duguin a terme almenys tres sessions justificades).

- Espais de preadaptació, adreçat a famílies amb infants no escolaritzats de 2 a 3 anys (es considera espai de preadaptació sempre que es duguin a terme almenys tres sessions justificades).

- Tallers amb famílies (massatge infantil, ioga, música, psicomotricitat, etc.) per a infants fins a 3 anys amb les seves famílies.

- Xerrades, col·loquis, taules rodones, etc. adreçats a famílies amb infants menors de tres anys, escolaritzats o no.

c) No són computables aquelles activitats amb famílies d’infants escolaritzats duites a terme dins l’horari lectiu.

4. Funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca.

a) Tenen per objecte contribuir a les despeses de detecció, diagnòstic i, sobretot, integració i suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials de les Illes Balears, a raó de 1.100 euros per infant amb necessitats educatives especials.

b) Es considera alumne amb necessitats educatives especials escolaritzat el que, a partir del setembre de 2018 i fins al 31 d’agost de 2019, hagi estat matriculat un mínim de sis mesos i del qual, al seu expedient, consti la data d’inici de la intervenció i el dictamen d’escolarització o equivalent expedit per l’òrgan competent.

c) No són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la mateixa Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escola infantil.

5. Per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables.

a) Tenen per objecte contribuir a les despeses per a ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social, amb l’aportació de fins al 80% de les aportacions fetes per les administracions titulars.

b) Es consideren ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables les bonificacions, beques i ajuts per facilitar l’escolarització dels infants de famílies amb rendes baixes que aporten les administracions titulars de les escoles infantils públiques.

c) No es consideren ajuts a l’escolarització les beques de menjador o despeses per material escolar.

En el cas que dues entitats públiques integrades a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears col·laborin en el funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i/o en el funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, només una de les dues entitats pot sol·licitar aquests ajuts. En qualsevol cas s’han d’atendre, preferentment, les sol·licituds dels consells insulars.

 

​​​​​​​Cinquè

Requisits

Les entitats públiques sol·licitants han de complir els requisits següents:

1. Generals:

a) S’han d’haver integrat a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears abans del setembre del 2018 mitjançant la subscripció d’un conveni en vigor amb la Conselleria d’Educació i Universitat, tal com preveu el Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

b) Han d’haver justificat l’aplicació d’ajuts en el cas que n’hagin rebut en exercicis anteriors.

c) Han d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica abans que es formuli la proposta de resolució de concessió.

d) No han d’estar sotmeses a cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre) i seguir l’establert a l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost).

2. Específics:

a) En el cas de creació de places:

- Han d’acreditar la titularitat de l’edifici.

- Han de presentar un estudi economicofinancer dels costos de la posada en funcionament de les places creades.

- Han de disposar de l’autorització de la Conselleria d’Educació i Universitat de la creació o ampliació d’unitats del centre d’educació infantil de primer cicle en el moment de la presentació de la sol·licitud.

- S’han de comprometre a posar-les en funcionament al llarg del 2019, amb l’autorització corresponent de la Conselleria d’Educació i Universitat i d’acord amb el que s’estipula al punt 3 de l’article 5 del Decret 131/2008.

b) En els casos del sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil, del funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca, del funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies i per els ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables:

- Han d’haver funcionat regularment un mínim de sis mesos des del setembre del 2018 i han de tenir l’autorització corresponent de la Conselleria d’Educació i Universitat.

- Els centres per als quals se sol·licita l’ajut han d’estar integrats dins el programa per a la gestió educativa de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i s’han de mantenir actualitzats pel que fa a la gestió administrativa de l’alumnat i del professorat.

​​​​​​​

Sisè

Sol·licituds

1. Cada ajuntament i consell insular ha de presentar una única sol·licitud d’acord amb el model de l’annex 2.

2. La sol·licitud d’ajuts s’ha de presentar al registre de la Conselleria d’Educació i Universitat (adreçada a la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa - IEPI) o a qualsevol dels llocs que determinen l’article 37.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents annexos, necessaris per poder sol·licitar i justificar la subvenció, es troben a disposició de les persones interessades a la seu de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa, c. del Ter, 16, 2a, 07009, Palma) i a la pàgina web de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa (http://dgice.caib.es).

4. Per formalitzar la sol·licitud, cada entitat sol·licitant ha de presentar els documents següents:

a) Una sol·licitud, que s’ha de formalitzar per escrit mitjançant el model que figura a l’annex 2 d’aquesta Resolució. L’ha de signar la persona que té la titularitat o la representació legal suficient de l’entitat i s’hi ha d’adjuntar l’ofici de tramesa corresponent.

b) Una còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.

c) Una còpia del DNI del representant legal.

d) Una còpia del CIF de l’entitat sol·licitant.

e) En el cas que sigui la primera vegada que l’entitat sol·licita una subvenció o en el cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f) Una declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat d’acord amb el model de l’annex 3. Aquesta declaració ha d’incloure:

- La declaració que totes les dades exposades són certes, que es compleixen els requisits de l’apartat cinquè d’aquesta convocatòria i que se’n coneixen i accepten les bases.

- La declaració de conèixer la legislació reguladora de la concessió d’ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris, en especial l’article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

- La declaració de no estar sotmès a cap de les prohibicions establertes en l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions ni estar sotmès al que s’estableix a l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost), per ser beneficiari de subvencions.

- La declaració de tenir coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

- La declaració de tenir coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l’obligació de reintegrar l’ajut obtingut.

g) Un certificat, expedit pel secretari de l’entitat, de l’acord de l’òrgan competent de l’entitat en el qual s’aprova la sol·licitud de l’ajut.

h) L’acreditació de trobar-se al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social (mitjançant el corresponent certificat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social).

i) La Conselleria d’Educació i Universitat obtindrà d’ofici els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària i amb la Hisenda autonòmica, atès que la presentació de la sol·licitud suposa autoritzar l’òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui directament l’acreditació de les obligacions tributàries amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària. En el cas que l’entitat sol·licitant denegui aquesta autorització, s’ha d’aportar un certificat de l’Agència Estatal d’Administració Tributària juntament amb la sol·licitud.

j) En el cas de creació de places:

- Les places per trams d’edat que s’autoritzen i la configuració del centre o dels centres resultants, d’acord amb l’apartat A de l’annex 2 d’aquesta Resolució.

- Un estudi econòmic i financer dels costos de la posada en funcionament de les noves places.

- El compromís de posar en funcionament aquestes places durant el 2019 i de mantenir-les en funcionament durant un període mínim de dotze anys, a més de no utilitzar l’immoble per a finalitats diferents de les que són objecte de l’ajut.

- Els certificats adients que justifiquin la titularitat de l’edifici. En el cas d’expedients que ja s’hagin tramitat amb anterioritat i dels quals es tengui constància dels antecedents que s’estableixen en aquesta Resolució, és suficient que s’indiqui l’expedient en què es troben. No obstant això, l’acreditació de les facultats o dels requisits ha de ser vigent en el moment de sol·licitar l’ajut.

- BOIB d’autorització de creació o ampliació d’unitats al centre d’educació infantil de primer cicle.

k) En el cas de funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:

- Un exemplar o una còpia del document informatiu de cadascuna de les activitats.

- En el cas d’espais familiars, s’ha d’aportar el projecte i la publicitat.

- Un certificat expedit pel secretari o l’interventor de l’entitat que informi que el cost de les activitats és igual o superior a l’ajut sol·licitat.

5. L’Administració pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per avaluar de manera correcta la sol·licitud.

Setè

Termini de presentació de les sol·licituds i d’esmena d’errades

1. El termini per presentar les sol·licituds és des de l’1 de setembre fins al 14 de setembre de 2019.

2. D’acord amb l’article 13.1 b de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 i l’article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, si la sol·licitud o la documentació presentada té algun defecte o hi falta algun document, la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa requerirà l’entitat interessada perquè, en el termini màxim de 10 dies naturals, presenti els documents preceptius que manquen, amb l’advertiment exprés que si no ho fa s’entendrà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 21 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

​​​​​​​Vuitè

Instrucció i resolució del procediment

1. L’inici i la resolució del procediment per concedir les subvencions regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller d’Educació i Universitat.

2. La Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa és l’òrgan competent per instruir el procediment.

3. La instrucció del procediment, la resolució de les sol·licituds i la notificació corresponent s’han de tramitar d’acord amb els articles 8 i 10 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009.

Novè

Comissió Avaluadora i avaluació de les sol·licituds

1. Es crea una comissió avaluadora, els membres de la qual són els següents:

a) President: el director general d’Innovació i Comunitat Educativa, o la persona que delegui.

b) Secretari: una persona en representació de l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància.

c) Vocals:

- Dues persones en representació de la Direcció General d’Innovació i Comunitat Educativa.

- Una persona en representació del Departament de Gestió Econòmica de la Conselleria d’Educació i Universitat.

- Una persona en representació del Departament dels Serveis Jurídics.

2. L’examen i la valoració de les sol·licituds correspon a la Comissió Avaluadora, la qual exerceix les funcions següents:

a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d’acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.

b) Emetre l’informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

3. La Comissió Avaluadora pot demanar l’assessorament d’una persona en representació de cada consell insular i de la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears per elaborar l’informe.

Desè

Criteris de concessió

1. La concessió dels ajuts s’ha de regir per criteris que garanteixin els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

2. Els ajuts s’han de concedir d’acord amb el que disposa l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 23 d’abril de 2019 mitjançant la qual s’estableix la quantia dels mòduls per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social (BOIB núm. 59, de 2 de maig).

3. Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies amb infants de menys de tres anys, tenguin o no infants escolaritzats, sigui superior a la quantitat màxima que es fixa a l’apartat 3.1 c d’aquest annex, se n’han de distribuir equitativament els doblers entre el nombre total de sessions sol·licitades.

4. L’import global establert al punt tercer d’aquesta convocatòria pot prorratejar-se entre els diferents mòduls, de tal manera que la quantia de cada mòdul podrà augmentar o disminuir d’acord amb el que estableix l’Ordre del conseller d’Educació i Universitat de 23 d’abril de 2019 i segons els criteris establerts en el punt 3.2 d’aquest annex.

Onzè

Concessió dels ajuts

1. El director general d’Innovació i Comunitat Educativa, basant-se en l’informe de la Comissió Avaluadora, ha d’emetre la proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts, que ha d’incloure una llista dels beneficiaris a qui es proposa atorgar la subvenció, així com una relació de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d’exclusió.

2. La proposta s’ha de publicar a la pàgina web de la Conselleria d’Educació i Universitat (http://educacioiuniversitat.caib.es).

 

​​​​​​​Dotzè

Límit de les subvencions i concurrència amb altres ajuts

L’import de les subvencions regulades en aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l’activitat subvencionada, d’acord amb l’article 20 del text refós de la Llei de subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Tretzè

Resolució del procediment

1. El conseller d’Educació i Universitat, a proposta del director general d’Innovació i Comunitat Educativa, resoldrà el procediment derivat d’aquesta Resolució i concedirà o denegarà els ajuts sol·licitats.

2. El termini màxim per resoldre els expedients és de sis mesos comptadors des de la data d’entrada de la sol·licitud al registre (d’acord amb l’article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; article 13.1.d de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, i article 15.3 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre).

3. La resolució del conseller d’Educació i Universitat posa fi a la via administrativa.

4. Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per concedir l’ajut i, en qualsevol cas, l’obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

Catorzè

Obligacions de les entitats beneficiàries i terminis d’execució

Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l’article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, en especial, les següents:

a) Comunicar a l’òrgan que ha emès la proposta de resolució l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de convocatòria. En qualsevol cas, l’acceptació s’entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies naturals comptadors des de la publicació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Acreditar, davant l’òrgan que ha concedit la subvenció, el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió dels ajuts i, si escau, el manteniment de l’activitat subvencionada.

c) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat. La no aplicació total o parcial de les quanties rebudes a les finalitats per a les quals la subvenció va ser concedida constitueix una infracció molt greu, segons l’article 53 b del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i s’aplicaran les sancions previstes a l’article 58 del Text refós esmentat.

d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; de la Sindicatura de Comptes, o dels altres òrgans de control extern que siguin procedents.

e) Facilitar tota la informació referent als centres i programes que l’Administració educativa requereixi en relació amb els ajuts concedits.

f) Fer constar de manera expressa el suport del Govern de les Illes Balears en la difusió del centre, així com la pertinença del centre a la xarxa d’escoletes públiques de les Illes Balears, tal com s’estableix en el conveni d’integració a la xarxa subscrit.

 

Quinzè

Justificació i pagament de la subvenció

1. L’activitat subvencionada s’ha de justificar mitjançant la presentació del model de document que figura a l’annex 4 d’aquesta convocatòria. Aquest document s’ha de presentar en el termini de deu dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió.

2. El pagament de les subvencions s’ha de tramitar una vegada resolta la convocatòria i justificada l’activitat subvencionada de conformitat amb el que estableix aquesta convocatòria.

3. Els pagaments s’efectuen mitjançant transferència bancària al compte que el beneficiari hagi indicat.

 

​​​​​​​Setzè

Revocació i reintegrament dels ajuts concedits

1. D’acord amb el que disposen els articles 43, 44 i 45 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, pertoca la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acte de concessió de la subvenció. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció, queda sense efecte l’acte de concessió i pertoca el reintegrament de les quantitats percebudes indegudament.

2. Per valorar i quantificar els possibles incompliments de les condicions imposades amb motiu de la concessió de la subvenció s’han d’aplicar els criteris de gradació establerts a l’article 20 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009.

3. Per al reintegrament s’han d’aplicar els procediments prevists a aquest efecte en la legislació de finances, d’acord amb els quals s’ha de garantir l’audiència a les persones interessades.

Dissetè

Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment dels requisits establerts en aquesta Resolució dona lloc a l’aplicació del règim d’infraccions i sancions establert en el text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Divuitè

Inspecció

D’acord amb el que disposa aquesta Resolució, les subvencions que concedeix la Conselleria d’Educació i Universitat s’han de sotmetre a la inspecció, fiscalització i control corresponent, segons els articles 42 i 48 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. El beneficiari, d’acord amb l’article 11 d del text refós esmentat, s’ha de sotmetre a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents i aportar tota la informació que se li requereixi en l’exercici d’aquestes actuacions.

 

ANNEX 2

Sol·licitud d’ajuts per a la xarxa d’escoles públiques de les Illes Balears per a la creació de places públiques de primer cicle d’educació infantil; per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil; per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca; per al funcionament d’activitats, serveis i programes; per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies, i per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment, especialment de les famílies en risc d’exclusió social corresponents a l’any 2019

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Nom o raó social: ..............................................................................................................

Adreça:1 ...............................................................................................................................

Persona de contacte: ..........................................................................................................

Adreça electrònica de contacte: .........................................................................................

Telèfon/s de contacte: ........................................................................................................

Municipi: ..................................................................... CP: ...............................................

Província: ...........................................................................................................................

Dades bancàries per fer l’ingrés: ......................................................................................

DADES DEL / DE LA REPRESENTANT LEGAL O L’APODERAT/ADA

Nom i llinatges: ..................................................................................................................

DNI/NIF: ..............................................................................................................................

Càrrec: .................................................................................................................................

Adreça:1 ................................................................................................................................

Telèfon de contacte: .......................................... Telèfon mòbil:.........................................

Adreça electrònica de contacte: ..........................................................................................

Municipi:............................................................. CP: .........................................................

Província: ............................................................................................................................

1En cap cas no es pot consignar com a adreça un apartat de correus.

DECLAR, en nom de l’entitat que represent, que són certes les dades que apareixen en aquesta sol·licitud i a la documentació que s’hi adjunta.

……………...................……, …….. d………………………….. de 2019

[rúbrica]

(  ) A. Sol·licitud d’ajuts per a la creació de places públiques de primer cicle educació infantil (Emplenau un quadre per a cada centre.)

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Localitat:

Adreça:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Places/Unitats

0-1 anys

1-2 anys

2-3 anys

 

1-3 anys

Total

Places de nova creació sol·licitades

 

 

 

 

 

 

Unitats que en resulten

 

 

 

 

 

 

Configuració del centre

 

 

 

 

 

 

BOIB d’autorització

 

 

​​​​​​​

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Localitat:

Adreça:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Places/Unitats

0-1 anys

1-2 anys

2-3 anys

 

1-3 anys

Total

Places de nova creació sol·licitades

 

 

 

 

 

 

Unitats que en resulten

 

 

 

 

 

 

Configuració del centre

 

 

 

 

 

 

BOIB d’autorització

 

 

Centre 3

Nom:

Codi del centre:

Localitat:

Adreça:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Places/Unitats

0-1 anys

1-2 anys

2-3 anys

 

1-3 anys

Total

Places de nova creació sol·licitades

 

 

 

 

 

 

Unitats que en resulten

 

 

 

 

 

 

Configuració del centre

 

 

 

 

 

 

BOIB d’autorització

 

................................., ......... d................... de 2019

El secretari / La secretària / L’interventor / La interventora

​​​​​​​

[rúbrica]                                                                    [segell de l’entitat beneficiària]

​​​​​​​

(   ) B. Sol·licitud d’ajuts per al sosteniment de les escoles públiques de primer cicle d’educació infantil (Emplenau un quadre per a cada centre.)

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

BOIB d’autorització:

Unitats autoritzades:

0-1 a.:

1-2 a.:

2-3 a.:

Aula mixta:

Unitats escolars autoritzades i en funcionament

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

Total unitats

De setembre de 2018 a agost de 2019

 

 

 

 

 

De gener de 2019 a agost de 2019

(Especificau la data d’obertura a la cel·la corresponent, amb el format dd/mm/any.)

 

 

 

 

 

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

 

Mesos totals de funcionament

 

 

 

 

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

BOIB d’autorització:

Unitats autoritzades:

0-1 a.:

1-2 a.:

2-3 a.:

Aula mixta:

Unitats escolars autoritzades i en funcionament

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

Total unitats

De setembre de 2018 a agost de 2019

 

 

 

 

 

De gener de 2019 a agost de 2019

(Especificau la data d’obertura a la cel·la corresponent, amb el format dd/mm/any.)

 

 

 

 

 

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

 

Mesos totals de funcionament

 

 

 

 

 

 

 

Centre 3

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

BOIB d’autorització:

 

Unitats autoritzades:

0-1 a.:

1-2 a.:

2-3 a.:

Aula mixta:

 

 

 

 

Unitats escolars autoritzades i en funcionament

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

Total unitats

De setembre de 2018 a agost de 2019

 

 

 

 

 

De gener de 2019 a agost de 2019

(Especificau la data d’obertura a la cel·la corresponent, amb el format dd/mm/any.)

 

 

 

 

 

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

 

Mesos totals de funcionament

 

 

 

 

 

................................., ......... d................... de 2019

El secretari / La secretària / L’interventor / La interventora

[rúbrica]                                                                    [segell de l’entitat beneficiària]

(   ) C. Sol·licitud d’ajuts per al funcionament d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies.

 

Nombre sessions

Entitat que ha ofert l’activitat

Lloc de realització

Dates de realització

Horari

Nombre total assistents

Nombre de famílies

Espai nadó, adreçat a infants, preferentment no escolaritzats, fins a 9 mesos, amb les seves famílies

 

 

 

 

 

 

 

Espai familiar, adreçat a infants, preferentment no escolaritzats, d’1 a 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Espai de joc, adreçat a infants, preferentment no escolaritzats, fins 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Espai de preadaptació, adreçat a famílies amb infants no escolaritzats de 2 a 3 anys.

 

 

 

 

 

 

 

Tallers amb famílies (massatge infantil, ioga, música, psicomotricitat...), per a infants fins a 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Xerrades, col·loquis, taules rodones, etc., adreçats a famílies amb infants menors de tres anys, escolaritzats o no.

 

 

 

 

 

 

 

................................., ......... d................... de 2019

El secretari / La secretària / L’interventor / La interventora

[rúbrica]                                                                    [segell de l’entitat beneficiària]

​​​​​​​

(   ) D. Sol·licitud d’ajuts per al funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca per a infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que no són atesos per personal de la mateixa Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta (Emplenau un quadre per a cada centre.)

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb NEE escolaritzats a partir del setembre del 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Servei que ha expedit el dictamen o document

equivalent

Tipus de necessitat

Període d’escolarització

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb NEE escolaritzats a partir del setembre del 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Servei que ha expedit el dictamen o document

equivalent

Tipus de necessitat

Període d’escolarització

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

................................., ......... d................... de 2019

El secretari / La secretària / L’interventor / La interventora

[rúbrica]                                                                    [segell de l’entitat beneficiària]

(   ) E. Sol·licitud d’ajuts per als ajuts a l’escolarització dels infants de les famílies més vulnerables socialment; especialment, de les famílies en risc d’exclusió social (Emplenau un quadre per a cada centre.)

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb bonificacions, beques o ajuts a l’escolarització escolaritzats a partir del setembre del 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Període d’escolarització

Tipus d’ajut rebut

Import total ajut

Quantia sol·licitada (80% de l’ajut)

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quota ordinària d’escolarització

 

Criteris de bonificació

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb bonificacions, beques o ajuts a l’escolarització escolaritzats a partir del setembre del 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Període d’escolarització

Tipus d’ajut rebut

Import total ajut

Quantia sol·licitada (80% de l’ajut)

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quota ordinària d’escolarització

 

Criteris de bonificació

 

................................., ......... d................... de 2019

El secretari / La secretària / L’interventor / La interventora

[rúbrica]                                                                    [segell de l’entitat beneficiària]

 

ANNEX 3

Declaració responsable

[Nom i llinatges] ..………………………………………………………....……..........…........................,

amb el DNI …..........………………........., en nom de l’entitat sol·licitant ……………………………….…….., amb el NIF ……………………….....,

DECLAR, sota la meva responsabilitat, en relació amb el procediment per a l’obtenció d’ajuts convocat per la Resolució del conseller d’Educació i Universitat de ….…. de ……………….….. de 2019, que:

- Totes les dades exposades són certes, l’entitat que represent compleix els requisits del punt cinquè de la convocatòria i conec i accept les bases d’aquesta convocatòria.

- Conec la legislació reguladora de la concessió d’ajuts públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i de les obligacions que assumeixen els beneficiaris dels ajuts, en especial l’article 11 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i l’article 11 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009 per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11 de juliol).

- L’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions establertes a l’article 10 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, ni està sotmesa al que s’estableix a l’article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d’agost) per ser beneficiari de subvencions.

- Tenc coneixement que qualsevol alteració de les condicions que es tenen en compte per concedir l’ajut pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

- Tenc coneixement que el falsejament de la declaració responsable comporta l’obligació de reintegrar l’ajut obtingut.

........................, ……… d……………………… de 2019

[rúbrica]

 

 

ANNEX 4 A

Model de certificat i memòria econòmica de les places de nova creació

..........................................................................................., secretari interventor/ secretària interventora de l’entitat pública ...................................................................,

CERTIFIC:

1. Que aquesta entitat és titular de l’edifici del centre o centres que consten en els quadres que figuren a continuació i que el nombre de places escolars en via de ser autoritzades, així com el nombre d’unitats resultants, consten en els mateixos quadres:

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Localitat:

Adreça:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Places/Unitats

0-1 anys

1-2 anys

2-3 anys

 

1-3 anys

Total

Places de nova creació sol·licitades

 

 

 

 

 

 

Unitats que en resulten

 

 

 

 

 

 

Configuració del centre

 

 

 

 

 

 

BOIB d’autorització

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Localitat:

Adreça:

Telèfon:

Adreça electrònica:

Places/Unitats

0-1 anys

1-2 anys

2-3 anys

 

1-3 anys

Total

Places de nova creació sol·licitades

 

 

 

 

 

 

Unitats que en resulten

 

 

 

 

 

 

Configuració del centre

 

 

 

 

 

 

BOIB d’autorització

 

 

Nombre total de places escolars creades i autoritzades

 

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia del mòdul de creació de places escolars:

1.500 € / plaça

Quantia total de la subvenció sol·licitada per a la creació de places:

 

2. Que aquesta entitat es compromet a posar en funcionament les places sol·licitades durant el 2019, amb l’autorització corresponent de la Conselleria d’Educació i Universitat i d’acord amb el que s’estipula al punt 3 de l’article 5 del Decret 131/2008, de 28 de novembre, pel qual s’estableix i regula la xarxa d’escoles infantils públiques i els serveis per a l’educació de la primera infància de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es crea l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància (BOIB núm. 169, de 4 de desembre).

3. Que em compromet a comunicar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància les sol·licituds d’altres subvencions que es presentin o s’hagin presentat per a la mateixa finalitat, a l’efecte de determinar la concurrència de subvencions (marcau l’opció corresponent a la vostra situació).:

(   ) L’entitat no percep cap altre ajut pel mateix concepte.

(   )L’entitat percep ajuts pel mateix concepte per la quantitat de ……...... euros mensuals/anuals (en aquest cas, heu d’adjuntar una llista amb els ajuts, les quanties d’aquests i les activitats a què s’han destinat).

4. Que el cost de les places creades al centre o centres de titularitat de l’Ajuntament o del Consell Insular és igual o superior a la suma de tots els ajuts percebuts pel mateix concepte.

I, perquè consti i s’incorpori a la documentació esmentada en aquesta Resolució, expedesc aquest certificat, amb el vistiplau del batle o el president.

______________________, _____ d____________________ de 2019

                                                                                  Vist i plau,

[rúbrica]                                                                    El batle / La batlessa

                                                                                  El president / La presidenta

                                                                                             

[rúbrica]

Documentació adjunta a aquest certificat:

          (   ) Un exemplar o una còpia del document informatiu amb què es fa pública

l’oferta de places del curs 2019-2020.

 

ANNEX 4 B

Model de certificat i memòria econòmica de les unitats escolars en funcionament, del funcionament de serveis educatius d’atenció primerenca i d’activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies

..........................................................................................., secretari interventor / secretària interventora de l’entitat pública ...................................................................,

CERTIFIC:

1. Que aquesta entitat és titular del centre o centres que consten en els quadres que figuren a continuació i que el nombre d’unitats escolars autoritzades i en funcionament durant un mínim de sis mesos a partir de setembre de 2018 a cada centre és el consignat en el quadre corresponent.

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

BOIB d’autorització:

Unitats autoritzades:

0-1 a.:

1-2 a.:

2-3 a.:

Aula mixta:

 

 

 

 

Unitats escolars autoritzades i en funcionament

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

Total unitats

De setembre de 2018 a agost de 2019

 

 

 

 

 

De gener de 2019 a agost de 2019

(Especificau la data d’obertura a la cel·la corresponent, amb el format dd/mm/any.)

 

 

 

 

 

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

 

Mesos totals de funcionament

 

 

 

 

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

BOIB d’autorització:

Unitats autoritzades:

0-1 a.:

1-2 a.:

2-3 a.:

Aula mixta:

 

 

 

 

Unitats escolars autoritzades i en funcionament

Unitats

0-1 anys

Unitats

1-2 anys

Unitats

2-3 anys

Unitats

1-3 anys

Total unitats

De setembre de 2018 a agost de 2019

 

 

 

 

 

De gener de 2019 a agost de 2019

(Especificau la data d’obertura a la cel·la corresponent, amb el format dd/mm/any.)

 

 

 

 

 

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

Data obertura:

   /   /2019

Fins a:

   /   /2019

 

Mesos totals de funcionament

 

 

 

 

 

 

Nombre total d’unitats escolars autoritzades i en funcionament, un mínim de 6 mesos, a partir de setembre de 2018

 

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia del mòdul de sosteniment d’unitats escolars:

6.000 € / unitat

Quantia total de la subvenció sol·licitada per al sosteniment del centre:

 

2. Que aquesta entitat pública ha organitzat a partir del setembre de 2018 les activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies que s’indiquen a continuació:

 

Nombre sessions

Entitat que ha ofert l’activitat

Lloc realització

Dates de realització

Horari

Nombre total assistents

Nombre de famílies

Espai nadó, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, fins a 9 mesos, amb les seves famílies

 

 

 

 

 

 

 

Espai familiar, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, d’1 a 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Espais de joc, adreçats a infants, preferentment no escolaritzats, fins 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Espai de preadaptació, adreçat a famílies amb infants no escolaritzats de 2 a 3 anys.

 

 

 

 

 

 

 

Tallers amb famílies (massatge infantil, ioga, música, psicomotricitat...) per a infants fins a 3 anys, amb les seves famílies.

 

 

 

 

 

 

 

Xerrades, col·loquis, taules rodones, etc., adreçats a famílies amb infants menors de tres anys, escolaritzats o no.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nombre total de sessions d’activitats escolars realitzades a partir de setembre de 2018

 

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia per cada sessió feta d’una mateixa activitat

250 € / sessió

Quantia total de la subvenció sol·licitada per a activitats, serveis i programes per a l’enfortiment de les capacitats educatives de les famílies:

 

3. Que els alumnes amb necessitats educatives especials que figuren a continuació han estat matriculats des del setembre del 2018 un mínim de sis mesos als centres consignats i que en el seu expedient hi consta el dictamen d’escolarització corresponent, o un altre document equivalent, expedit per l’òrgan competent. (No són computables els infants amb necessitats educatives especials escolaritzats que són atesos directament per personal de la mateixa Conselleria d’Educació i Universitat durant un temps igual o superior al 60 % de la seva permanència a l’escoleta.)

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb NEE escolaritzats a partir de setembre de 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Servei que ha expedit el dictamen o document

equivalent

Tipus de necessitat

Període d’escolarització

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb NEE escolaritzats a partir de setembre de 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Servei que ha expedit el dictamen o document

equivalent

Tipus de necessitat

Període d’escolarització

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quantia de la subvenció sol·licitada:

Quantia per infant amb NEE

1.100 €/infant

Nombre d’infants amb NEE que compleixen els requisits establerts a la convocatòria:

 

Quantia total de la subvenció sol·licitada per als alumnes amb NEE que compleixen els requisits establerts a la convocatòria:

 

4. Que els alumnes que figuren a continuació han estat matriculats i han rebut ajuts per a la seva escolarització per ser de famílies vulnerables socialment, especialment de famílies en risc d’exclusió social.

Centre 1

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb bonificacions, beques o ajuts a l’escolarització, escolaritzats a partir de setembre de 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Període d’escolarització

Tipus d’ajut rebut

Import total ajut

Quantia sol·licitada (80% de l’ajut)

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quota ordinària d’escolarització

 

Criteris de bonificació

 

 

Centre 2

Nom:

Codi del centre:

Adreça:

Localitat:

Adreça electrònica:

Telèfon:

Alumnes amb bonificacions, beques o ajuts a l’escolarització, escolaritzats a partir de setembre de 2018

Inicials llinatges

Inicials nom

Data de naixement (dia/mes/any)

Període d’escolarització

Tipus d’ajut rebut

Import total ajut

Quantia sol·licitada (80% de l’ajut)

Escolaritzat des de (dia/mes/any)

Total mesos (fins al 31/8/19)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quota ordinària d’escolarització

 

Criteris de bonificació

 

Quantia de la subvenció sol·licitada:

 

Quantia de l’ajut

 80% de l’import total dels ajuts

Quantia total de la subvenció sol·licitada per als alumnes amb bonificacions, beques o ajuts a l’escolarització:

 

5. Que em compromet a comunicar a l’Institut per a l’Educació de la Primera Infància les sol·licituds d’altres subvencions que es presentin o s’hagin presentat per a la mateixa finalitat, a l’efecte de determinar la concurrència de subvencions. (Marcau l’opció corresponent a la vostra situació.):

(   ) L’entitat no percep cap altre ajut pel mateix concepte.

(   ) L’entitat percep ajuts pel mateix concepte per la quantitat de ……...... euros mensuals/anuals. (En aquest cas, heu d’adjuntar una llista amb els ajuts, les quanties d’aquests i les activitats a què s’han destinat.)

6. Que el cost del sosteniment del centre o centres de titularitat de l’Ajuntament o del Consell Insular és igual o superior a la suma de tots els ajuts percebuts pel mateix concepte.

I, perquè consti i s’incorpori a la documentació esmentada en aquesta Resolució, expedesc aquest certificat, amb el vistiplau del batle o el president.

______________________, _____ d____________________ de 2019

                                                                                  Vist i plau,

[rúbrica]                                                                    El batle / La batlessa

                                                                                  El president / La presidenta

                                                                                             

[rúbrica]

Documentació adjunta a aquest certificat:

 (   ) Un exemplar o una còpia del document informatiu amb què es va fer pública l’oferta de places del curs 2018-2019.