Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 5174
Modificació puntual del conveni col·lectiu personal laboral de l’ajuntament d’Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. 710/2019)

El ple de l’ajuntament, en sessió celebrada el dia 23 de maig de 2019, adoptà el següent acord:

FETS:

1. Els delegats sindicals del personal laboral de l’Ajuntament presenten en data 24 de gener de 2019 (reg. d’entrada 2019-E-RC-0359) una sèrie de canvis en el conveni col·lectiu del personal laboral.

2. Reunió de la mesa de negociació entre el batle i els representants sindicals del personal laboral i funcionari el dia 22 de febrer de 2019, amb acord de les parts.

3. D’altra banda la disposició addicional cinquanta-quatrena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018, obre de nou la possibilitat de que, prèvia negociació col·lectiva, es complementi retributivament la baixa per incapacitat temporal per contingències comuns fins arribar al 100% de les retribucions bàsiques i complementàries des del primer dia de la incapacitat laboral. Aquesta disposició permet retornar a la situació prèvia a 2012, que per exigència del Reial decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, es va haver d’ajustar (acord del Ple del 30 de novembre de 2012, BOIB núm. 183, de 8 de desembre de 2018).

FONAMENTS DE DRET:

- Disposició addicional cinquanta-quatrena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018, relatiu a la prestació econòmica en el cas d’incapacitat temporal.

- Article 51 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a la jornada de treball, permisos i vacacions del personal laboral.

ACORD:

Per tot allò exposat, i atesos els precedents respecte l’òrgan municipal que aprovà l’acord, el ple de l’ajuntament acorda:

1 - Deixar sense efecte l’acord aprovat pel Ple, en sessió celebrada el dia 29 de novembre de 2012 (BOIB núm. 183, de 8 de desembre de 2012), sobre la prestació econòmica en situació d’incapacitat temporal del personal laboral (exp. núm. 6215-2012).

2 - Modificar els articles 10, 14, 16, 19, 24 del Conveni col·lectiu personal laboral de l’Ajuntament d’Alaró (exp. 908-03) en els següents termes:

- L’article 10 quedarà redactat de la següent forma:

“10. HORES EXTRES

S’estableix que es pagaran les hores extres a raó de 20,00 euros/hora. En el cas d’haver de fer hores en dies festius o durant les festes de Sant Roc, Sant Pere, Nadal i fires, el preu serà de 25,00 euros/hora.

Quan es requereixi els serveis del treballador durant una jornada festiva, l’assistència mínima serà de 3 hores.

A elecció del treballador, es podrà compensar cada hora extra en dia laboral per dues hores ordinàries. Així mateix podrà compensar cada hora extra en dia festiu per tres hores ordinàries.”

  • L’article 14, es substitueix el primer paràgraf pel següent:

“Les vacances anuals retribuïdes seran de vint-i-dos dies hàbils per any, sense perjudici dels dies addicionals en funció de l’antiguitat acordat pel Ple de 29 d’octubre de 2015 (BOIB 163, de 5 de novembre). Aquests hauran de gaudir-se dintre de l’any corresponent i com a màxim fins el 30 de gener de l’any següent, sempre que no comprometi el servei.”

  • L’article 16, el punt L quedarà redactat de la següent forma:

“Fins que el nin/a tingui 9 mesos, la mare gaudirà d’una hora de reducció de jornada per lactància, a més d’una hora per guarda legal, i això no suposarà cap reducció en les retribucions de la treballadora. Aquest dret pot ésser gaudit indistintament per qualsevol dels dos, pare o mare, sempre que un renunciï de forma expressa.”

            S’afegeix el punt R, redactat de la següent forma:

“R.- En el cas de que a un any natural coincideixin en dissabte una o més festes nacionals de caràcter retribuït, no recuperable i no substituïbles per les Comunitats Autònomes, el personal el qual li coincideixi el dissabte com a lliure setmanal, tindrà dret a gaudir d’un dia addicional de permís, que es podrà acumular a les vacances o als dies d’assumptes particulars.”       

            S’afegeix el següent paràgraf al final de l’article:

“Serà d’aplicació en aquest conveni els acords presos en matèria de personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que suposin una millora dels permisos del personal laboral al servei de l’Ajuntament d’Alaró, sempre i quan s’ajusti a la legalitat vigent.”

  • L’article 19 quedarà redactat de la següent forma:

“19. – INCAPACITAT TRANSITÒRIA

En el cas d’accident de treball, l’Ajuntament completarà la diferència entre allò que el treballador rebi de la Seguretat Social i el salari mensual amb un límit màxim d’un any o fins que el treballador sigui declarat invàlid, si aquesta declaració es anterior.

En cas d’incapacitat temporal derivada de contingències comuns,  rebrà un complement retributiu des del primer dia d’incapacitat temporal que, sumat a la prestació del Règim General de la Seguretat social, arribi fins al per cent de les seves retribucions bàsiques i complementàries del mes d’inici de la incapacitat temporal.

S’exigirà el corresponent comunicat de baixa expedit pels serveis de salut des del primer dia d’absència.”

  • L’article 24 s’afegeix el següent paràgraf al final de l’article:

“En el cas de la brigada es demanarà audiència al responsable de prevenció i salut del personal laboral i al cap de la brigada prèvia a l’adquisició del vestuari per a les temporades d’hivern i estiu.”

3 - Afegir l’article 27 en els següents termes:

“27. – COMPLEMENT DE DISPONIBILITAT EN FESTIVITATS

Aquells treballadors que es comprometin a oferir els seus serveis fora de l’horari habitual de treball durant les festivitats de Sant Pere, Sant Roc, la fira d’octubre i Nadal rebran un complement de disponibilitat, independentment de les hores extra que hauran de realitzar.

Aquest complement es retribuirà a raó de 50 euros per festivitat.

En el cas el treballador es trobi en situació de permís, vacances o baixa temporal, no es retribuirà aquest complement.”

Cosa que fem pública per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar,  alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.

  2. El recurs de reposició potestatiu davant el ple de l’ajuntament, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

    

Alaró, 28 de maig de 2019.

El batle,

Guillermo Claret Balboa Buika