Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 5173
Modificació puntual de l’acord sobre condicions de treball del personal funcionari de l’ajuntament d’Alaró

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. 708/2019)

El ple de l’ajuntament, en sessió celebrada el dia 23 de maig de 2019, adoptà el següent acord:

FETS:

1. Reunió de la mesa de negociació entre el batle i els representants sindicals del personal laboral i funcionari el dia 22 de febrer de 2019, amb acord de les parts.

2. D’altra banda, la disposició addicional cinquanta-quatrena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018, obre de nou la possibilitat de que, prèvia negociació col·lectiva, es complementi retributivament la baixa per incapacitat temporal per contingències comuns fins arribar al 100% de les retribucions bàsiques i complementàries des del primer dia de la incapacitat laboral. Aquesta disposició permet retornar a la situació prèvia a 2012, que per exigència del Reial decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, es va haver d’ajustar (acord del Ple del 30 de novembre de 2012, BOIB núm. 183, de 8 de desembre de 2018).

FONAMENTS DE DRET:

- Disposició addicional cinquanta-quatrena de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l’Estat per a l’any 2018, relatiu a la prestació econòmica en el cas d’incapacitat temporal.

- Article 51 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, relatiu a la jornada de treball, permisos i vacacions del personal laboral.

ACORD:

Per tot allò exposat, i atesos els precedents respecte l’òrgan municipal que aprovà l’acord, el ple de l’ajuntament acorda:

1 - Deixar sense efecte l’acord aprovat pel Ple, en sessió celebrada el dia 29 de novembre de 2012 (BOIB núm. 183, de 8 de desembre de 2012), i de dia 26 de setembre de 2013 (BOIB núm. 138, de 8 d’octubre de 2013),  sobre les prestacions econòmiques en situació d’incapacitat temporal (exp. núm. 6215-2012).

2 - Modificar els articles 18, 19 i 22 de l’Acord sobre les condicions de treball  del personal funcionari de l’Ajuntament d’Alaró (exp. 2527-09), aprovat pel Ple en sessió celebrada el 28 de maig de 2009 (BOIB núm. 102, de 16 de juliol de 2009), en els següents termes:

  • L’article 18, apartat A, es substitueix per:

“Apartat A: DURACIÓ

Les vacances anuals retribuïdes seran d’un mes o de vint-i-dos dies hàbils per any, sense perjudici dels dies addicionals en funció de l’antiguitat acordat pel Ple de 29 d’octubre de 2015 (BOIB 163, de 5 de novembre). Aquests hauran de gaudir-se dintre de l’any corresponent i com a màxim fins el 30 de gener de l’any següent.”

  • L’article 19, s’afegeix el punt T, redactat de la següent forma:

“T.- En el cas de que a un any natural coincideixin en dissabte una o més festes nacionals de caràcter retribuït, no recuperable i no substituïbles per les Comunitats Autònomes, el personal el qual li coincideixi el dissabte com a lliure setmanal, tindrà dret a gaudir d’1 dia addicional de permís per cada dissabte, que es podrà acumular a les vacances o als dies d’assumptes particulars.”        

            S’afegeix el següent paràgraf al final de l’article.

“Així mateix, serà d’aplicació en aquest conveni els acords presos en matèria del personal funcionari al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que suposin una millora dels permisos, vacances, llicències i jornades al servei de l’Ajuntament d’Alaró, sempre i quan s’ajusti a la legalitat vigent.”

  • L’article 22 s’afegeix el punt 7., que quedarà redactat de la següent forma:

“7. – INCAPACITAT TRANSITÒRIA

En el cas d’accident de treball, l’Ajuntament completarà la diferència entre allò que el treballador rebi de la Seguretat Social i el salari mensual amb un límit màxim d’un any o fins que el treballador sigui declarat invàlid, si aquesta declaració es anterior.

En cas d’incapacitat temporal derivada de contingències comuns,  s’establirà un complement retributiu des del primer dia d’incapacitat temporal que, sumat a la prestació del Règim General de la Seguretat social, arribi fins a un màxim del cent per cent de les seves retribucions bàsiques i complementàries del mes d’inici de la incapacitat temporal.

S’exigirà el corresponent comunicat de baixa expedit pels serveis de salut des del primer dia d’absència.”

Cosa que fem pública per a general coneixement.

Recursos.

Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar,  alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.

  2. El recurs de reposició potestatiu davant el ple de l’ajuntament, en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació del present acord. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  

Alaró, 28 de maig de 2019.

El batle,

Guillermo Claret Balboa Buika