Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 5146
Departament de Personal. Servei de Selecció, Provisió i Gestió. Convocatòria concurs oposició pel torn lliure per cobrir 1 plaça d’enginyer/a tècnic/a industrial de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior en data 27 de maig de 2019 per decret de batlia número 10.590 ha resolt el següent:

PRIMER.- Convocar concurs oposició pel torn lliure per cobrir 1 plaça  vacant d'enginyer/a tècnic/a industrial, vacant en la plantilla de funcionaris/as d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala l'Administració Especial, Subescala Tècnica, Classe Tècnics/as Mitjans, grup A, subgrup A2, dotada pressupostàriament i corresponent a l'oferta pública d'ocupació de 2018, publicada al BOIB núm. 147 de 24 de novembre de 2018.

SEGON.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten. 

TERCER.- El termini de presentació d’instàncies serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Comunitat autònoma Illes Balears.

QUART.- Les instàncies s’hauran de dirigir al Molt Honorable Senyor Batle en la forma establerta en la base tercera de les bases generals que regeixen aquesta convocatòria que varen ser publicades al BOIB núm. 86 de 7 de juliol de 2016, modificades per resolució  núm. 21.854 de 28 de novembre de 2017 publicades al BOIB núm. 147 de 2 de desembre de 2017. 

CINQUÈ.- No es podrà declarar superat el procés selectiu a un número d’aspirants superior al de la plaça convocada.                     

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictada, conformement al que disposa l’article 123 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d’un mes comptat des de l’endemà de rebre la present notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que s’hagi resolt el de reposició.

El recurs de reposició potestatiu s’ha de presentar al registre general d’aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, abans esmentada, i es considerarà desestimat quan no s’hagi resolt ni notificat la resolució, en el termini d’un mes, comptat des de l’endemà de la seva interposició. En aquest cas queda expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s’utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que estableix l’article esmentat anteriorment, i els 45 i següents de la llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de rebre la present notificació. Això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

 

Palma, 27 de maig de 2019 

El cap de Departament de Personal 

p.d. Decret de batlia núm. 3000, de 26/02/2014 (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) 

Antoni Pol Coll

 

 

BASES ESPECÍFIQUES PER COBRIR UNA PLAÇA VACANT D'ENGINYER/A TÈCNIC/A INDUSTRIAL. OFERTA PÚBLICA 2018

OBJECTE I NORMES GENERALS. 

L'Ajuntament de Palma convoca proves selectives, mitjançant el sistema de concurs-oposició torn lliure, per a la cobertura d'una plaça d'enginyer/a tècnic/a industrial, vacant en la plantilla de funcionaris/as d'aquest Ajuntament pertanyent a l'Escala l'Administració Especial, Subescala Tècnica, Classe Tècnics/as Mitjans, grup A, subgrup A2, dotada pressupostàriament i corresponent a l'oferta pública d'ocupació de 2018. 

La present convocatòria està, a més, subjecta al que es disposa en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions Públiques. 

Les presents bases tindran en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, el Reial decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes de les Illes Balears.  

L'article 55 de la Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes disposa que "l'aprovació de convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública haurà d'acompanyar-se d'un informe d'impacte de gènere, excepte en casos d'urgència i sempre sense perjudici de la prohibició de discriminació per raó de sexe", que es complementa amb l'article 43.3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol d'Igualtat de dones i homes de les Illes Balears: "A les ofertes d’ocupació pública de les administracions públiques de les Illes Balears, s’hi ha d’adjuntar una avaluació de l’impacte de gènere". Tot això posa de manifest el compromís assumit per l'Ajuntament de Palma en relació amb la promoció activa de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, així com de prevenció i actuació davant la violència de gènere. 

Aquesta convocatòria es regirà per les bases generals publicades al BOIB núm. 86, de  7 de juliol de 2016, modificades per Decret número 14522 de 28 de juliol de 2017 i publicades al BOIB núm. 94 d’1 d’agost de 2017, i han estat aprovades en mesa de negociació de funcionaris en data de 16 de maig de 2019. 

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS: A més dels que es preveuen a les bases generals: 

1-. Estar en possessió del títol universitari d'enginyer tècnic industrial o títol que habiliti per a l'exercici de la professió regulada d'enginyer tècnic industrial, d'acord amb les directives comunitàries.  En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acrediti, si s'escau, l'homologació del títol. Aquest requisit no és aplicable als aspirants que hagin obtingut el reconeixement de la seva qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea. 

2-. Acreditar el coneixement de la llengua catalana de nivell B2 mitjançant un certificat expedit per l’EBAP, o bé pels títols, diplomes i certificats homologats establert a l’Ordre del Conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció general de Cultura i Jovent (BOIB núm. 34, de 12-03-2013) o per Certificat expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut de la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut, que segons el Decret 6/2012, de 3 de febrer, sobre avaluació i certificació de coneixements de català, (BOIB número 19, de 07-02-2012), garanteixi els coneixements de català exigits. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment. 

FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES 

Les persones aspirants a les proves selectives hauran d’emplenar l’imprès establert per l’Ajuntament de Palma, que se’ls facilitarà a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania d’aquest Ajuntament. Així mateix, l’esmentat imprès podrà obtenir-se a través d’Internet consultant la pàgina web www.palma.cat; aquest imprès haurà d’obtenir-se per duplicat a l’objecte que l’interessat es quedi una còpia segellada de la instància presentada. 

Les sol·licituds s’han de dirigir al Batle i es podran presentar a qualsevol de les Oficines d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Palma o en qualsevol de les formes previstes a l’art. 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.  

Els drets d’examen seran de 26,52 euros i seran abonats per les persones interessades dintre el termini d’admissió d’instàncies mitjançant el document d’autoliquidació que les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) els entregarà al presentar la sol·licitud d’admissió a la convocatòria. També es poden abonar per gir postal a les oficines de correus o amb targeta financera a la pròpia OAC.

El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.  

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d’acompanyar: 

a. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència). 

b. Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en cada convocatòria (anvers i revers) o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol. 

c. El resguard del pagament de la taxa fet segons la via seleccionada. 

Exhaurit el termini de presentació d’instàncies, l’òrgan competent dictarà resolució en el termini màxim d’un mes aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, que es publicarà en el tauló d’anuncis d’aquest Ajuntament i en la seva pàgina web, amb indicació de les causes d’exclusió, així com el termini d’esmena de defectes i presentació de reclamacions que es concedeix als aspirants exclosos, que serà de 10 dies hàbils

Transcorregut aquest termini s’aprovarà la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos, que es publicarà al tauler electrònic d’edictes i anuncis de la pàgina web www.palma.es d’anuncis d’aquest Ajuntament i a l’apartat d’oferta pública de feina de la mateixa pàgina web, a la relació d’exclosos es farà constar les resolucions de les reclamacions presentades. 

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: concurs oposició pel torn lliure.  

El present procediment selectiu generarà un borsí del qual es podran nomenar per ordre de puntuació final les persones que figurin en el borsí de persones candidates que hagin superat tots els exercicis o alguns, d’acord amb allò establert a l’article 18.2 de l’Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari, eventual i dels òrgans directius de l’Ajuntament de Palma.  

QUALIFICACIONS: Els exercicis obligatoris seran eliminatoris i es puntuaran d’acord amb allò establert a les presents bases específiques.  

CALENDARI DELS EXERCICIS: 

El primer exercici s’efectuarà la primera quinzena de juliol de 2019, la resta es determinaran pel tribunal. 

CATEGORIA DEL TRIBUNAL: Primera. 

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: Per a cada convocatòria, el tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves. 

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu. 

8. PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ. 

FASE DE CONCURS 

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies acarades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.  

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.  

L’acreditació de treballs fets en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), en consorcis, en fundacions del sector públic, en empreses societàries del sector públic i en empreses privades es farà mitjançant el certificat de la vida laboral, i l’acreditació de la categoria i de les funcions fetes amb el contracte laboral o un certificat de l’empresa, del consorci o de la fundació corresponent, o d’una altra manera en què quedin acreditades la categoria i les funcions dutes a terme. 

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts. 

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació: 

Experiència professional. 

· Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

· Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.

· Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6  punts.

La puntuació màxima és de 7 punts. 

Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem: 

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola  Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional. 

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.  

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d’assignatures a la Universitat, ni aquells presentats com a requisit d’accés a la plaça convocada. 

L’hora d’impartició es valora amb: 0,007 punts

L’hora d’aprofitament es valora amb: 0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb: 0,002 punts 

Un crèdit equival a 10 hores de formació.

La puntuació màxima és de 5 punts.  

Titulacions acadèmiques oficials 

1.Estudis que es valoren. 

1.1 Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques el caràcter oficial  o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada. 

1.2 La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el 1er cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en que sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.

1.3 Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic o superior o de nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit. 

2. Puntuació. 

2.1 Estudis de Postgrau. 

2.1.1 Per cada títol de doctor/a: 3 punts. 

2.1.2 Màster: els títols de màsters universitaris oficials (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts. 

2.1.2 Títols propis de postgrau es valoren a raó de 0,015 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1393/2007, de 27 d’octubre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,065 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 1 punt. 

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb els paràgrafs anteriors, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives, si són títols oficial, ó 0.015 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives si es tracta de títols propis.  

No es tindrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit. 

2.2 Estudis universitaris. 

2.2.1 Per cada titulació acadèmica oficial de segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts. 

2.2.2 Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, grau, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 1,5 punts. 

2.2.3 Per cada títol propi de grau: 1 punt. 

2.3 Estudis no universitaris. 

2.3.1 Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional,  o equivalent: 1 punts. 

2.3.2 Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 0,5 punts. 

2.3.3 Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 0,25 punts.            

La puntuació màxima és de 6 punts 

Coneixement de llengua catalana. 

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat LA que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà:   

-  Nivell de domini funcional efectiu  (certificat C1): 1 punt.

- Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts.

-  Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

Total puntuació fase de concurs: 20 punts.    

La fase de concurs suposarà un 20% de la puntuació final. 

 

​​​​​​​FASE D’OPOSICIÓ:  

La fase d’oposició suposarà un 80% de la puntuació final.  

PRIMER  EXERCICI:  

Primer Exercici. Obligatori. Consistirà a desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes elegits a l’atzar entre els temes del temari específic que s’enumeren a continuació. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts. Cada tema es qualificarà de 0 a 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici, 5 per cada tema. 

Es valoraran, fonamentalment, els coneixements exposats sobre els temes que corresponguin, així com la claredat, l’ordre d’idees i la qualitat de l’expressió escrita. 

SEGON EXERCICI: 

Segon Exercici. Obligatori. Consistirà a resoldre un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els tres que proposi el tribunal, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça: 

- Elaborar informes i propostes sobre les matèries pròpies de la unitat a la qual està adscrit.

- Confeccionar projectes i dirigir obres/serveis, mesurar i dur a terme peritacions per a les quals estigui facultat.

- Confeccionar la redacció i tramitació dels diferents plecs de condicions tècniques pels concursos que s'elaborin en el Departament en les matèries competència del departament.

- Dur a terme inspeccions en matèria d’activitats.

- Complir les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el Servei de Prevenció quan li sigui requerit.

- Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pel superior jeràrquic d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball. 

El temps  màxim per desenvolupar aquest exercici serà de dues hores. Es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar aquest exercici. 

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exposats. 

TERCER EXERCICI:  

Tercer Exercici. Obligatori. Consistirà a contestar per escrit, en un temps màxim d’una hora un tema del temari general triat a l’atzar, d’entre els que s’indiquen a continuació.  

Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 5 punts per superar aquest exercici. 

Total puntuació fase d’oposició 50 punts.                                      

Temari primer exercici.  Part específica.

1.- Les activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses. Disposicions generals. Competències. Intervenció administrativa. Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Disposicions generals.  

2.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol II. Disposicions relatives a les activitats d'espectacles públics i recreatives, i establiments públics.  

3.- Llei 7 / 2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol IV. Procediment aplicable a les activitats permanents i les seves modificacions. 

4.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol V. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats itinerants.  

5.- Llei 7/2013(modificada per la Llei 6/2019). Títol VI. Disposicions específiques i procediment aplicables a les activitats no permanents.

6.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Títol VIII. Inspeccions. Títol IX. Infraccions i sancions 

7.- Llei 7/2013 (modificada per la Llei 6/2019). Disposicions addicionals i transitòries. Annex I. Classificació de les activitats i les seves modificacions. Annex II. Documents tècnics d'activitats. 

8.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Desenvolupament, gestió i execució del Pla general. Divisió urbanística del territori i règim general del sòl. Intervenció municipal en l'edificació i l'ús del sòl.  

9.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Règim dels edificis existents. 

10.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes reguladores dels usos.  

11.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes d'edificació en sòl urbà. Normes d'edificació en sòl rústic.  

12.- Normes urbanístiques del PGOU de Palma. Normes per a la protecció i la conservació del patrimoni.  

13.- Ordenança municipal d'activitats . 

14.- Ordenança de regulació d'horaris d'obertura al públic, de condicions dels locals, d'emplaçament, i d'instal·lació dels establiments d'oferta d'entreteniment i restauració, de concurrència pública.  

15.- Ordenança reguladora del soroll i les vibracions.  

16.- Ordenança municipal d'aparcaments privats.  

17.- Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Propagació interior i exterior. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Evacuació d'ocupants i detecció, control i extinció de l'incendi. Exigències de seguretat en cas d'incendi. Intervenció de bombers i resistència al foc de l'estructura 

18.- Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització. Seguretat davant el risc de caigudes i d'impacte o atrapament.  

19.- Codi tècnic de l'edificació. Exigències de seguretat d'utilització. Seguretat davant el risc d'empresonament a recintes, i il·luminació inadequada, alta ocupació, risc de ofegament i vehicles en moviment.  

20.- Codi tècnic de l'edificació. Exigències de salubritat. Qualitat de l'aire interior.  

21.- Reglament de protecció contra incendis en els establiments industrials.  

22.- REBT i ITC - Reglament electrotècnic de baixa tensió (RD 842/2002, de 2 d'agost): la part general i la part referent a usos de pública concurrència, administratiu i docent.  

23.- RITE i ITC - Reglament d'instal·lacions tèrmiques als edificis (RD 1027/2007, de 20 de juliol)

24.- CTE - Codi tècnic de l'edificació (RD 314/2006, de 17 de març). Documents bàsics DB-SI, DB-SUA, DB-HS i DB-HE.  

25.- RIPCI - Reglament d'instal·lacions de protecció contra incendis (RD 513/2017, de 22 de mayo)  

26.- Reglament tècnic sobre la distribució i utilització de combustibles gasosos (RD 919/2006). Aplicat a la utilització en edificis d'ús administratiu, pública concurrència i docent. 

27.- REBT. Instal·lacions interiors o receptores. Prescripcions generals. ITC-BT-19. 

28.- REBT. Instal·lacions interiors a habitatges. Prescripcions generals.ITC-BT-26. 

29.- REBT. Instal·lacions en locals de pública concurrència. ITC-BT-28. 

30.- REBT. Prescripcions particulars per a les Instal·lacions elèctriques al locals amb el risc d'incendi o explosió. ITC-BT-29. 

31.- REBT. Instal·lacions a locals de característiques especials. ITC-BT-30. 

32.- REBT. Instal·lacions d'enllumenat exterior. ITC-BT-09. 

33.- Reial decret 1890/2008, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'eficiència energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior i les seves Instruccions tècniques complementàries EA-01 a EA-07. 

34.- Ordenança de circulació de Palma. 

35.- Ordenança municipal reguladora de la mobilitat dels ciclistes 

36.- La senyalització.  Conceptes.  Principis bàsics.  Classes.  Prioritat entre senyals.  Els senyals dels agents de circulació. Senyalització vertical: definicions. Característiques dels elements  de la senyalització vertical.  Criteris d'implantació 

37.- Marques vials. Objecte. Característiques físiques. color. Reflectància. Materials. Tipus de marques vials: longitudinals, transversals, horitzontals, i altres marques. 

38.- Paràmetres fonamentals del trànsit Característiques del flux de trànsit, variació, distribució i composició. Intensitat de trànsit. Definició. Densitat de trànsit. Velocitat. Definicions. Velocitat de percentil 85. Temps de recorreguts i demores. Relacions entre la intensitat, la velocitat i la densitat 

39.- La mobilitat en zona urbana. Compatibilitat entre trànsit motoritzat i no motoritzat, vianants, bicicletes, motocicletes, transport públic, càrrega i descàrrega. Aparcament. El cas particular de centres històrics i ciutats turístiques 

40.- Xarxa vial a la zona urbana I. Jerarquització de la xarxa viària. Tipologia. Criteris de classificació i disseny: eixos viaris, distribuïdors, vies residencials. Zones comercials i de negoci. 

41.- Xarxa vial a la zona urbana II. Calmat de trànsit. Disseny d'infraestructura per al transport col·lectiu. Disseny d'Infraestructures per al transport no motoritzat.  

42.- Zones 30. La distribució de mercaderies en ciutat. Disseny d'elements singulars per facilitar l'accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. 

43.- Regulació semafòrica. Objecte. Tipus de semàfors: reservats per a vianants, circulars per a vehicles, quadrats o de carril, reservats a determinats vehicles. Diferents tecnologies. Regulació d'un encreuament semafòrico: descripció física dels elements, ubicació en la via, concepte de fase, cicle i rebuig (despeje). Criteris per a la seva instal·lació. 

44.- Interseccions controlades per semàfors. Encreuaments semiactuats. Encreuaments totalment actuats. Sincronització entre Encreuaments. Capacitat de les interseccions controlades per semàfors.  

45.- La gestió del trànsit II. Xarxes de comunicacions de fibra òptica i sense fils.  

46.- Sistemes tecnològics per a la detecció d'infraccions. Cinemòmetres, foto-vermell. Lectors de matrícula. 

47.- REBT. Instal·lacions amb finalitats especials. Infraestructura per la recarrega de vehicles elèctrics. (ITC) BT-52 

48.- Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció. 

49.- Ordre VIV/561/2010, d'1 de febrer, per la qual es desenvolupa el document tècnic de condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels espais públics urbanitzats. 

50.- Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Palma. Objectius i línies estratègiques.

Temari tercer exercici. Part general. 

Tema 1: La Constitució espanyola de 1978. Concepte i classes. El poder constituent. La reforma constitucional.

Tema 2: Drets i llibertats públiques en la Constitució espanyola. Drets i deures fonamentals.

Tema 3: La Corona. Funcions constitucionals del Rei. La ratificació.

Tema 4: Les Corts Generals. Composició i funcions. Regulació i funcionament de les cambres: els reglaments parlamentaris. Òrgans de control dependents de les Corts Generals: El Defensor del Poble i el Tribunal de Comptes.

Tema 5: El Govern en el sistema constitucional espanyol. El president del Govern. La Llei del Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

Tema 6: El Poder Judicial: organització i funcions. El Tribunal Constitucional: composició i competències. Els conflictes en defensa de l'autonomia local.

Tema 7: Organització territorial de l’Estat. Les comunitats autònomes: creació, estructura i competències. Els estatuts d'autonomia: especial referència al de les Illes Balears.

Tema 8.- Els tractats internacionals en la Constitució espanyola. Especial referència al Dret comunitari europeu, les seves fonts i relacions amb l'ordenament jurídic espanyol.

Tema 9: El municipi. El terme municipal. La població. L’empadronament.

Tema 10: Organització municipal. Competències.

Tema 11: Ordenances i reglaments de les entitats locals.

Tema 12: El personal al servei de les entitats locals: classes i règim jurídic. La funció pública local: classes de funcionaris locals. Els instruments d’organització del personal: plantilles i relacions de llocs de treball. Els instruments reguladors dels recursos humans: l’oferta pública d’ocupació, els plans d’ocupació i altres sistemes de racionalització.

Tema 13: Drets i deures dels funcionaris públics locals. Incompatibilitats. Règim disciplinari. Procediment sancionador.

Tema 14: Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú: Disposicions generals del procediment administratiu. Els mitjans electrònics aplicats al procediment administratiu.

Tema 15: Llei 39/2015, d’1 d’octubre de procediment administratiu comú: La iniciació del procediment: classes, esmenes i millora de sol·licituds. Presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.

Tema 16: Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú: L’acte administratiu:  concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació.

Tema 17: Llei 39/205, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú: Eficàcia dels actes administratius. Executivitat i suspensió. Execució forçosa dels actes administratius.

Tema 18: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.

Tema 19: La invalidesa de l’acte administratiu. Supòsits de nul·litat de ple dret i anul·labilitat. La convalidació de l’acte administratiu. La revisió d’ofici.

Tema 20: Llei 39/2015 de procediment administratiu comú: Identificació i firma dels interessats en el procediment administratiu. Dret de les persones en les relacions amb les Administracions Públiques. Dret i obligació a relacionar-se electrònicament amb les Administracions Públiques.

Tema 21: Llei 40/2015, d’1 d’octubre de Règim jurídic del sector públic. Capítol V Funcionament electrònic del sector públic: La Seu electrònica. Portal d’Internet. Sistemes d’identificació de les Administracions Públiques. Actuació administrativa automatitzada. Sistemes de signatura per a l’actuació administrativa automatitzada. Signatura electrònica del personal al servei de les administracions públiques. Intercanvi electrònic de dades en entorns tancats de comunicació. Assegurament i interoperabilitat  de la signatura electrònica. Arxiu electrònic de documents.

Tema 22: El pressupost general de les Entitats locals. Estructura pressupostaria. Elaboració i aprovació. Pròrroga del pressupost. Execució i liquidació del pressupost.

Tema 23: La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes.  La formalització dels contractes.

Tema 24: La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals: àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscs. Comitè de Seguretat i Salut.

Tema 25: La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals: règim jurídic i els seus àmbits. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.

Tema 26: La Llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes: objecte i àmbit de la llei. El principi d’igualtat a l’ocupació pública. Llei 11/2016, de 28 de juliol d’igualtat de dones i homes de les Illes Balears, mesures per a la integració de la perspectiva de gènere en l’actuació de les administracions públiques de les Illes Balears. 

Contra la convocatòria i les presents bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que les hagi aprovat, d'acord amb l’article 123 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.