Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 5135
Acord de Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 6.5.2019, relatiu a l'aprovació de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de menorca que presentin projectes d'activitats l'any 2019 (Exp. 5211-2019-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2019 preveu, entre els objectius generals del Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports, donar suport als projectes socioeducatius, impulsar l'activitat de les entitats juvenils de l'illa, promoure el voluntariat i l'associacionisme juvenil, i col·laborar en la sostenibilitat de les entitats juvenils que desenvolupin activitats per als joves durant l'exercici 2019, i compta amb una línia de subvenció específica d'ajuts per a la realització d’activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca.

Per donar assistència i suport a les entitats juvenils, el Departament d’Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports obrirà una convocatòria d'ajudes de conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració.

En l’informe de necessitat de la directora de Joventut, Ocupació i Innovació, de data 29 d’abril de 2019, s'emet informe favorable sobre la convocatòria d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca any 2019.

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports;

 

ACORD:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la convocatòria d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca any 2019, que s’adjunten a aquesta proposta.

Segon-. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l’any 2019, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència en el punt anterior d’acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació.

Línia

Partida*

2019

2020

Quantitat màxima

Línia 1. Projectes

5.33450.4890054

25.000 €

-

25.000 €

Línia 2. Manteniment

5.33450.4890054

3.750 €

(75 %)

1.250 €

(25 %)

5.000 €

TOTAL

28.750 €

1.250 €

30.000 €

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) El termini de presentació de sol·licituds és de 30 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L’import màxim de la subvenció per sol·licitud és de tres mil euros (3.000 €) per entitat.

d) Aprovar, així mateix, la constitució de la comissió avaluadora per a la concessió de les sol·licituds presentades, segons la base dotzena – Comissió Avaluadora, punt 12.2, de les bases concessió d'ajuts per a la realització d’activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca.

La Comissió Avaluadora està formada per:

President: Miquel Company Pons, conseller executiu del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM

Secretària: Miriam Soliveras Sintes, administrativa del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM

Vocals:

- Pilar Carrasco Pons, directora insular del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM

- Magdalena Seguí Jover, tècnica d'INJOVE

- María José Molina Oliver, tècnica del Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports del CIM

Tercer.- Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

 

BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REALITZACIÓ D’ACTIVITATS JUVENILS I PER AL MANTENIMENT I EL FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA QUE PRESENTIN PROJECTES

PRIMERA. OBJECTE DELS AJUTS

L’objecte dels ajuts és donar suport a les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut per a la realització d’activitats destinades als joves, la promoció del voluntariat, així com col·laborar amb les despeses de funcionament de les entitats juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves durant tot l'any de la convocatòria.

SEGONA. FINALITAT DELS AJUTS

2.1. Línia de subvencions per a projectes d'activitats.

Les activitats subvencionables tindran com a finalitat algun dels objectius següents:

- Fomentar l'associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.

- Promoure el voluntariat juvenil.

- Afavorir la participació del jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.

- Promoure serveis d'interès general per a la població juvenil.

- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d'activitats socioculturals per al jovent, accessible independentment del municipi de residència.

- Impulsar noves propostes d'oci nocturn lliure del consum d'alcohol i d'altres drogues adreçades al jovent, inclusives per als joves menors d'edat.

- Promoure l'educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial a la dimensió de gènere.

- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent el jovent amb discapacitat, immigrats i/o en situació de risc social, millorant el coneixent de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.

2.2. La línia de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils té com a finalitat promoure l'associacionisme juvenil i facilitar a la gent jove l'autogestió de les entitats.

TERCERA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L’import màxim i les partides a les quals s’aplicaran els ajuts atorgats en el marc d’aquestes bases són els que s’estableixen en la convocatòria.

Es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.

 

QUARTA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS

4.1. Línia de subvencions a activitats

Les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut poden presentar sol·licitud de subvenció per a les activitats realitzades i/o previstes realitzar dins l'any de la convocatòria, que tinguin com a destinataris el jovent de Menorca i responguin als objectius i finalitats dels ajuts.

Les activitats subvencionables han de complir els següents requisits:

4.1.1. Han d'estar realitzades o previstes realitzar dins l'any de la convocatòria.

4.1.2. Els destinataris principals han de ser els joves i les joves residents a Menorca, d’entre 14 i 30 anys.

4.1.3. Tenen cabuda dins aquesta convocatòria les activitats de caire predominant d'educació no formal, les formatives i les socioculturals, tot i que amb caràcter secundari puguin tenir a veure amb altres temàtiques d'interès per al desenvolupament del jovent.

Tot i això, les activitats prioritàries són les que estiguin circumscrites dins els àmbits següents: participació social, voluntariat, educació en valors i oci nocturn saludable.

4.1.4. Les activitats que es presentin dins d'aquesta convocatòria hauran de complir amb la normativa que els sigui aplicable en cada cas: activitats de temps lliure, de caire social, esportives... etc.

4.1.5. Les activitats subvencionades hauran de ser obertes per a la gent jove participant.

4.1.6. Els ingressos que es puguin obtenir amb la realització de les activitats han de ser utilitzats per a cobrir les despeses de les pròpies activitats.

4.2. Línia de subvencions al manteniment i funcionament de l'entitat

Les entitats juvenils que tinguin seu a Menorca i presentin sol·licituds de subvenció per a activitats juvenils dins aquesta convocatòria, poden presentar també sol·licituds de subvenció de les despeses de manteniment i funcionament ordinari realitzades dins l'any de la convocatòria.

4.3. Activitats excloses

Queden expressament excloses d'aquesta convocatòria les activitats que incideixin en l'activitat econòmica, és a dir, consistents en l'oferta de béns o de serveis en un determinat mercat, independentment de la forma jurídica de l'entitat que les dugui a terme.

Les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys i/o que comptin amb una participació de joves inferior al 80 % dels participants.

També queden excloses de subvenció les despeses de manteniment i de funcionament i les activitats realitzades o previstes realitzar que comptin amb pressuposts que excedeixin els preus mitjos de mercat.

CINQUENA. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST DEL PROJECTE I PRESSUPOST SUBVENCIONABLE

Són despeses subvencionables de la línia 1, d'activitats, les que responguin al que estableixen les clàusules segona i quarta. Els costos indirectes que s’imputin a l’activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d’acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l’activitat.

Són despeses subvencionables de la línia 2, de manteniment i funcionament ordinari: el manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...), el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) i el personal contractat per a dur a terme tasques de gestió interna de l'entitat i/o per executar les activitat.

Aquestes despeses no tenen un percentatge màxim de subvenció, sempre que les entitats compleixin el requisit de comptar amb almenys el 50 % de joves d’entre 14 i 30 anys entre els seus socis, i disposin també d'una directiva en la qual, com a mínim, la meitat dels components no superin els 30 anys.

Quan les entitats no comptin amb un mínim del 50 % de joves d’entre 14 i 30 anys entre els seus socis, o no disposin d'una directiva en la qual com a mínim la meitat dels components no superin els 30 anys, les despeses de manteniment i funcionament ordinari relatives al manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...) i el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) es finançaran fins a un màxim del 35 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves i les joves; i les despeses de personal contractat per a dur a terme les tasques de gestió interna de l'entitat o per a executar les activitats es finançaran fins a un màxim del 40 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves presentat.

D'acord amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable, i per tant forma part del pressupost inicial del projecte que es presenti, la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzi dins el termini establert en aquestes bases.

Només es pot considerar com a despesa realitzada, i per tant subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base catorzena – Justificació de les despeses.

Es consideren despeses no subvencionables les que no guardin relació directa amb l'activitat objecte de la subvenció, i a més a més:

a) Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.

b) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.

c) Les despeses derivades de préstecs i crèdits, així com d'obertura i manteniment de comptes corrents.

d) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.

e) Les despeses de procediments judicial.

f) Els interessos deutors dels comptes bancaris.

g) L'adquisició i la reparació de vehicles, la realització d'obres i l'adquisició de béns immobles, d'infraestructures i terrenys.

h) Els acreditats amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.

i) Els suportats en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.

j) Les despeses en les quals falta el justificant de pagament corresponent.

k) Les despeses de personal propi de l'entitat més enllà del 40 % que preveu aquesta clàusula cinquena.

l) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants, a excepció d'aquelles justificades per a les activitats que tenguin com a objectiu prioritari la cohesió social i la integració social de joves en situació de pobresa.

SISENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

6.1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts d’altres administracions, sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

6.2. Aquests ajuts són compatibles amb els que siguin concedits a la mateixa entitat per part d’altres departaments del Consell de Menorca per al mateix projecte.

6.3. L’import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts i ingressos, el cost de l’activitat subvencionada.

6.4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis.

SETENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquesta convocatòria les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense afany de lucre, legalment constituïdes i inscrites, abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds de l'any de la convocatòria, en el corresponent cens insular o balear d'entitats juvenils i d'entitats prestadores de serveis a la joventut i que realitzin activitats i serveis a la joventut de Menorca dins l'any de la convocatòria.

Les entitats formades per grups, centres d’esplai, agrupaments, moviments o altres entitats han de donar a conèixer aquesta circumstància en el Cens i tenir reconeguda la seva autonomia en els estatuts de l’entitat principal (Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, article 93.4).

S'hi poden presentar també les seccions juvenils o entitats autònomes constituïdes per un grup de joves d’una associació sense ànim de lucre, que tinguin autonomia funcional, capacitat d’autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, que en depenguin tant fiscalment com legalment. Aquestes seccions juvenils han d'estar inscrites en el coresponent cens insular o balear d'entitats juvenils i d'entitats prestadores de serveis a la joventut, així com ho han d'estar les entitats autònomes a través de l'entitat principal que reconegui l'autonomia de les mateixes.

Poden ser beneficiàries de subvenció per a les activitats, les entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut que estiguin integrades en una fundació que s’hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d’un 50 % per béns o drets aportats o cedits per l’Administració insular, sempre que compleixin els requisits dels beneficiaris prevists en aquesta clàusula setena i també els requisits i les condicions prevists a la base quarta (Activitats subvencionables: requisits i condicions). No obstant, aquestes entitats juvenils o prestadores de serveis a la joventut no poden en cap cas ser beneficiàries de subvenció per a manteniment i funcionament de l'entitat.

El personal de l'entitat en contacte habitual amb menors, a l'hora de dur a temes les activitats per a les quals se sol·licita subvenció, ha de disposar d'un certificat que acrediti la manca de delictes de naturalesa sexual, en compliment del que estableix la Llei prgànica 1/1996 de protecció jurídica del menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat, que recullen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.

En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’art.10 del decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de subvencions, i l’art. 13 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Així mateix; de conformitat amb el que disposa l’article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d’igualtat de dones i homes; tampoc no poden ser beneficiaris dels ajuts prevists en aquestes bases les empreses o entitats sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

VUITENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

8.1. La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat.

8.2. Les sol·licituds s’han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex I d’aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM.

8.3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

8.3.1. Documentació administrativa general:

a) Còpia del document d’identificació fiscal de l’entitat sol·licitant (NIF o CIF).

b) Còpia de l’escriptura de constitució o modificació, dels estatuts o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent.

c) Acreditació de la representació de l'entitat.

d) Còpia del DNI/NIF de la persona representant legal de l'entitat.

e) Acord de l'òrgan competent per a sol·licitar els ajuts.

f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (annex II)

g) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les següents circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques, recollides en l’art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i en l’article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears, el model de la qual s’adjunta com a annex II d’aquestes bases.

h) Document de designació de compte bancari de l’entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex III).

S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, c, d i h en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i no hi hagi hagut cap canvi respecte al darrer any. En aquest cas s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I).

 

​​​​​​​8.3.2. Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:

8.3.2.1. Línia de subvencions per a projectes d'activitats.

a) Descripció detallada de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut signada per la persona responsable de l'entitat, emplenant el model que s’adjunta com a annex IV i que es podrà ampliar amb documentació complementària. Incloure el pressupost anual, detallat i desglossat de les activitats juvenils per a les quals es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que es puguin produir per part de les mateixes activitats juvenils, l’aportació de l’entitat i les ajudes o altres aportacions sol·licitades, concedides o rebudes per part d'altres institucions.

8.3.2.2. Línia de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats:

a) Descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat signada per la persona responsable de l'entitat, emplenant el model que s’adjunta com a annex V, que es podrà ampliar amb documentació complementària. Incloure el pressupost anual, detallat i desglossat de les despeses de manteniment i funcionament per les que es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que es puguin produir per part de les mateixes activitats juvenils, l’aportació de l’associació i les ajudes sol·licitades o concedides per altres institucions.

b) Certificat de l'entitat, emès pel secretari amb el vistiplau del president, dins el període de presentació de la sol·licitud, relatiu a la llista de les persones associades, fent constar només les inicials del nom i els llinatges, i les dates de naixement, i relatiu també als membres de la junta directiva, fent constar els càrrecs, les inicials del nom i els llinatges i les dates de naixement. Aquestes dades han d'estar referides al 31 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria.

Les seccions juvenils d'associacions que tenguin autonomia funcional, és a dir, capacitat d’autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, han de presentar aquest certificat relatiu a la llista de les persones associades i als membres de la junta directiva de la secció juvenil.

c) Relació del personal contractat dins l'any de la convocatòria. S’ha d’indicar si és personal propi contractat directament per l’entitat o mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa, així com la despesa que representa per l'entitat.

Cal especificar, també, la duració i categoria del contracte i el tipus de jornada. Per a la corresponent valoració s’ha d'adjuntar la documentació següent:

c.1. Còpia del contracte laboral de cadascuna de les persones contractades, o contracte per prestació de servei.

d) Als efectes que es valorin les hores de dedicació del personal voluntari:

d.1. Documentació expedida per l'entitat, acreditativa de les hores de dedicació i les funcions desenvolupades per cadascuna de les persones voluntàries que participin en el manteniment i funcionament de l'entitat.

d.2. Assegurança que cobreixi el risc als quals puguin estar exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat.

8.4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l’LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l’LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

8.5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

8.6. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats 8.3 (8.3.1, 8.3.2, 8.3.2.1, 8.3.2.2) s’han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada llei.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l’LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se’l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

8.7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà del dia que es rebi el requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 68 de l’LPACAP.

NOVENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

9.1. Línia de subvenció per activitats

Les activitats projectades necessàriament han de tenir per finalitat algun dels objectius d’interès general prevists en la base 2.1, en cas contrari no es valoraran.

Les activitats es valoraran fins a un màxim de 80 punts, d'acord amb els criteris i les puntuacions següents. Per a obtenir la subvenció és necessari obtenir una puntuació mínima de 25 punts per aquest concepte.

9.1.1. La planificació de les activitats

Es valorarà el grau de qualitat tècnica, detall i coherència de la programació i la capacitat de resposta de les activitats a la finalitat dels ajuts i a les necessitats socials detectades (fins a 20 punts).

En concret, en aquest apartat es valorarà:

a) La qualitat tècnica i el detall del disseny de les activitats, tenint en compte tots els seus elements: anàlisi previ de la realitat, descripció de les activitats, objectius, detecció de necessitats, metodologia, durada, calendari, espai, recursos materials i humans, destinataris, participació prevista, promotors, elements de difusió, resultats esperats i sistema d'avaluació previst (fins a 14 punts).

b) L'adequació de les activitats als objectius i les prioritats marcades a la convocatòria. Es valorarà que el projecte tingui en compte un o més dels objectius i les prioritats marcades a la convocatòria i que aquestes es vegin reflectides en l'oferta de les activitats (fins a 3 punts).

c) La relació directa de les activitats amb la necessitat social que es pretén cobrir. Aquesta fonamentació es pot fer a partir d'estudis existents o realitzats per la mateixa entitat, o a través d'altres fonts d'informació (fins a 3 punts).

9.1.2. La ciutadania jove de Menorca en general és la destinatària de les activitats (fins a 5 punts)

Es valorarà el nombre de persones d'entre 14 a 30 anys, que han participat o es preveu que hi participin de manera presencial.

9.1.3. Les activitats presenten aspectes innovadors (fins a 5 punts).

Es valorarà el caràcter innovador de les activitats. Els aspectes innovadors poden estar relacionats amb el contingut i els objectius de les activitats, la implicació de promotors que provenen d'entorns diferents, formes creatives i inexplorades de resoldre necessitats juvenils actuals en context insular, l'experimentació amb noves metodologies i formats de projecte o amb la difusió dels resultats.

9.1.4. Les activitats fomenten la participació social i el voluntariat juvenil (fins a 10 punts).

Es valorarà el grau d'efectivitat de les activitats en la promoció de la participació social i el voluntariat.

9.1.5. Es plantegen activitats o serveis que tenen com a objectiu específic la prevenció del consum d'alcohol i altres drogues per part dels joves i molt especialment dels menors (fins a 10 punts).

Es valorarà el grau d'efectivitat preventiva de les activitats de prevenció específica del consum d'alcohol i altres drogues.

9.1.6. Es plantegen activitats que preveuen de forma explícita, en el seu disseny, la dimensió de gènere (fins a 5 punts).

Es valoraran les mesures concretes per fomentar la igualtat de genere a les activitats: en l'us del llenguatge, a les imatges dels materials, etc.

9.1.7. Les activitats incorporen una perspectiva inclusiva (fins a 5 punts).

Es valorarà la creació de mecanismes o de mesures específiques per garantir la igualtat d'oportunitats dels els joves i les joves del municipi, independentment del seu sexe, economia, cultura, origen, edat...

Per això, es tindrà en compte que els mecanismes o les mesures inclusives que es creïn siguin adequades als diferents grups de joves i a les seves diferents necessitats, és a dir, que es fonamentin en la identificació dels principals elements que generen desigualtats socials entre la gent jove i en la descripció de quina és la diversitat del col·lectiu de joves del municipi.

9.1.8. El pressupost destinat al conjunt de les activitats presentades és adequat a les característiques de les activitats (fins a 20 punts).

Es valorarà l'adequació del pressupost a les activitats en l'import total i el detall dels conceptes que el conformen.

9.2. Línia de subvenció per a manteniment i funcionament de les entitats

La puntuació màxima per al manteniment i el funcionament ordinari de les entitats juvenils és de 20 punts, que s'atorgaran d'acord amb els criteris i les puntuacions següents:

9.2.1. L'entitat està conformada o dirigida per gent jove (fins a 7 punts).

Es valorarà el nombre de socis i sòcies d'entre 14 i 30 anys i el nombre de membres de la junta directiva en la mateixa franja d'edat: 0,75 punts per cada 5 socis i 0,75 punts per cada membre de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys.

9.2.2. Altres fonts de finançament (fins a 1 punt).

Es valorarà que l'entitat tingui d'altres fons de finançament públic o privat per a tasques de manteniment i de funcionament: 0,10 punts per cada 10 % de finançament d'altres fons en relació al volum de despesa.

9.2.3. La política de comunicació de l'entitat preveu l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació (fins a 3 punts).

Es valorarà l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació per a difondre les activitats entre el jovent: 0,5 punts per cada element de difusió específic de les activitats com ara: adreça electrònica, pàgina web, blog, facebook, twitter, instagram, sms...

9.2.4. Hores de dedicació a les tasques de manteniment i funcionament de l'entitat, de personal contractat, fins a 2 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/persona/mes).

9.2.5. Hores de dedicació de personal voluntari acreditat, assegurat i amb unes funcions clarament definides (d'acord amb el que preveu la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat), fins a 2 punts (1 punt per cada 4 h de dedicació/persona/mes), relacionades amb el manteniment i funcionament de l'entitat o amb les activitats per als joves. Els programes de voluntariat als quals estiguin adscrites les persones voluntàries han d'ajustar-se al que preveu la Llei estatal 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat i també la Llei 11/2019 del voluntariat de les Illes Balears, de 8 de març, sens perjudici del que disposa la seva disposició transitòria primera, d'acord amb la qual les entitats de voluntariat han d'adaptar-se al que preveu aquesta llei en el termini d'un any des de la seva entrada en vigor.

9.2.6. El pressupost presentat de despeses de manteniment i funcionament de l'entitat és adequat a les característiques i les activitats que desenvolupa l'entitat (fins a 5 punts).

DESENA. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:

a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l’apartat novè d’aquestes bases.

b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.

c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d’obtenir el valor econòmic del punt.

d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que se li hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi l'import màxim per entitat.

e) El romanent que hi pugui quedar com a conseqüència d’aquesta correcció es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds de la convocatòria, sempre que no se superi l'import màxim per entitat i l'import de l'ajuda sol·licitada.

ONZENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

11.1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

11.2. L’inici de l’expedient s’efectuarà per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Datos Nacional de Subvenciones (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.

11.3. La instrucció correspondrà a un/a tècnic/a de Joventut del departament que gestiona l'àrea de Joventut, que ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

11.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l’examen de l’instructor/a de l’expedient, o de la comissió avaluadora si n’és obligatòria la constitució.

11.5. Una vegada examinades les sol·licituds per l’instructor/a o per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquest o aquesta hagi emès el seu informe, el/la conseller/a executiu/ava cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

11.6. Quan la quantia de l’ajut proposat per l’òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d’ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.

11.7. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

11.8. Si la subvenció implica una despesa pluriannual, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d’exercicis a què s’aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s’ha d’aplicar a cada exercici.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l’anterior, aquest termini es podrà reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l’LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1b de la LPACAP).

11.9. La concessió de l’ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d’un conveni de col·laboració amb l’entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.

DOTZENA. COMISSIÓ AVALUADORA

12.1. La comissió avaluadora és l’òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre’n l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l’òrgan instructor competent.

12.2.La comissió avaluadora estarà formada pels membres següents:

President/a:

El/la conseller/a executiu que gestiona l'àrea de Joventut

 

Secretari/ària:

La persona que tengui atribuïdes les funcions de suport administratiu del Departament que gestiona l'àrea de Joventut

 

Vocals:

- El/la director/a insular que gestiona l'àrea de Joventut

- Un/a tècnic/a d'INJOVE

- Un/a tècnic/a de Joventut del departament que gestiona l'àrea de Joventut

12.3. La comissió avaluadora s’ha de constituir obligatòriament quan l’import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l’import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.

12.4. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l’existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s’haurà de fixar en tot cas quin és l’òrgan que ha d’examinar les sol·licituds i ha d’emetre l’informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.

 

​​​​​​​TRETZENA. MODIFICACIÓ DEL PROJECTE

13.1. Quan l'entitat beneficiària, per causes de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d'introduir modificacions no substancials en el projecte, és a dir, que no alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s'han de comunicar al Consell Insular de Menorca el més aviat possible. Si el Departament d'Ocupació, Projecció Econòmica, Joventut i Esports valora que es tracta d'una modificació substancial, ho ha de posar en coneixement de l'entitat als efectes corresponents.

13.2. No s'admetran modificacions substancials del projecte, és a dir, que alterin la naturalesa, finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo.

CATORZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

14.1. Pel que fa a la línia 1 de projectes d’activitats, d’acord amb l’art. 37 del TRLS i concordants, es podrà sol·licitar una bestreta, amb la presentació, si escau, de les garanties adients.

En els supòsits de concessió de bestreta, d’acord amb l’article 37 TRLSIB, els beneficiaris estaran exempts de constituir garantia quan, d’acord amb la legislació vigent, gaudeixin del privilegi d'exempció de constitució de garanties davant els òrgans i jurisdiccionals i en la resta de supòsits prevists en l’article 42 de l'RLGS. En qualsevol cas, quedaran exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 €, d’acord amb l’art. 42 b de l'RLGS.

L’ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.

14.2. Pel que fa a la línia 2, d’ajuts pel manteniment i el funcionament de les entitats, el pagament de l’ajut es tramitarà una vegada justificades les despeses subvencionables. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es realitzarà en un termini de 60 dies, a partir de la data de justificació i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

No obstant, es podran efectuar bestretes de pagament a entitats que no disposin de recursos suficients per finançar transitòriament l’execució de l’activitat subvencionada, circumstància que s’ha d’acreditar.

14.3. En qualsevol cas, l'ajut no podrà ser abonat fins que l'entitat no hagi acceptat, expressa o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb allò previst a la lletra b) de la clàusula setzena.

QUINZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

15.1. Les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a l'ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de l'any següent al de la convocatòria. Si hi hagués causes excepcionals que ho impedissin, els beneficiaris les han d’al·legar per escrit i, a la vista d’aquestes causes, l’òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts.

15.2. La justificació de la subvenció s'ha de fer mitjançant un compte justificatiu simplificat, segons l'apartat 3 de l'article 75 de l'RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses és la següent:

15.2.1. Línia de subvencions per a projectes d'activitats:

a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats juvenils realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats. (Annex VI)

b) Memòria econòmica, signada pel representant de l'entitat, amb la descripció del pressupost de l’activitat amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex VIII)

15.2.2. Línia de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils

a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les actuacions de manteniment i funcionament de la entitat realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats. (Annex VII)

b) Memòria econòmica, signada pel representant de l'entitat, del manteniment i funcionament pel que s'ha demanat subvenció, amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex IX)

15.2.3. Les dues línies de subvenció, per a projectes d'activitats i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils, han d'aportar també:

a) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquest.

b) Fotografies de les activitats subvencionades.

c) Elements publicitaris de les activitats per a les quals es demana subvenció, en els quals aparegui la col·laboració del Departament que gestiona l'àrea de Joventut mitjançant l’ús del seu logotip (annex XI) (sense perjudici d'allò establert a la lletra i) del la clàusula setzena).

15.3. L'òrgan competent comprovarà els justificants que consideri oportú i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'aplicació adequada de la subvenció, amb aquesta finalitat podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats.

15.4. S'ha de justificar el 100 % del pressupost presentat a la convocatòria de subvenció i no només la quantitat atorgada.

15.5. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, s'han d'indicar les possibles desviacions esdevingudes.

15.6. Si la despesa justificada excedeix de l’import concedit, la possible desviació pressupostària anirà a càrrec de l'entitat subvencionada. Si, per contra, la despesa justificada del cost total del projecte és més d'un 20 % inferior a l’import del pressupost presentat es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

15.7. Si la documentació presentada fos incompleta o incorrecta, el servei responsable demanarà al beneficiari que en faci la rectificació oportuna en el termini improrrogable de deu dies hàbils (art. 73 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre).

15.8. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

15.9. Si, un cop transcorregut el termini establert a les bases per a la justificació, aquesta no s'ha presentat, s'ha de requerir el beneficiari perquè la presenti en un termini improrrogable de deu dies. Aquest requeriment tindrà, així mateix, la consideració d'inici d'expedient de revocació i reintegrament que correspongui.

SETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme el projecte subvencionat en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions no substancials prèviament comunicades, justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

b) Comunicar al Consell Insular l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi (annex X). La subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.

c) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l’obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos per al mateix projecte.

d) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L’acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.

f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament que gestiona l'àrea de Joventut. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO. (Annex XI)

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

k) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si en poden afectar el cost total.

DISETENA. REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.

L’entitat beneficiària haurà de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l’interès de demora en els casos següents:

a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l’anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.

b) Incompliment total o parcial de l’objectiu, de l’activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

c) Incompliment de l’obligació de justificar o justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.

d) Incompliment de l’obligació d’adoptar las mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa. Si el beneficiari no fa constar de manera expressa, en els elements de difusió de l'activitat subvencionada, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 3 % l'import de la subvenció correctament justificada.

e) Incompliment del requisit de participació majoritària de la gent jove a l'activitat subvencionada. Si la participació de gent jove d'entre 14 i 30 anys a les activitats subvencionades és inferior al 50 % dels participants es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.

f) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l’incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d’això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l’ús que se n’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

g) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han de aconseguir-se els objectius, realitzar l’activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

e) Incompliment de les obligacions imposades per l’Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits por aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d’això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s’ha fet dels fons percebuts, el compliment de l’objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals.

h) No acreditació d’haver obtingut, si escau, l’autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.

i) Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.

Per als casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.

Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària haurà de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin en el seu cas ser exigibles.

DIVUITENA. INFRACCIONS I SANCIONS

18.1. El règim d’infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

18.2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d’infraccions de l’establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.

 

​​​​​​​DINOVENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament en aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX I: SOL·LICITUD D'AJUTS PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS JUVENILS, PROMOCIÓ DEL VOLUNTARIAT I MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA (consta en l'expedient)

ANNEX II: DECLARACIÓ RESPONSABLE DE COMPLIMENT DE LES CONDICIONS DE BENEFICIARI DE SUBVENCIONS PÚBLIQUES (consta en l'expedient)

ANNEX III: DOCUMENT DE DESIGNACIÓ DE COMPTE BANCARI (consta en l'expedient)

ANNEX IV: DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS JUVENILS (consta en l'expedient)

ANNEX V: DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS DE MANTENIMENT I DE FUNCIONAMENT DE L'ENTITAT (consta en l'expedient)

ANNEX VI: MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS JUVENILS (consta en l'expedient)

ANNEX VII: MEMÒRIA DE LES ACTIVITATS DE MANTENIMENT I DE FUNCIONAMENT DE L'ENTITAT (consta en l'expedient)

ANNEX VIII : MEMÒRIA ECONÒMICA. RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS JUVENILS (consta en l'expedient)

ANNEX IX: MEMÒRIA ECONÒMICA. RELACIÓ NOMINATIVA DE LES DESPESES DE LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE L'ENTITAT (consta en l'expedient)

ANNEX X: ACCEPTACIÓ/RENÚNCIA DE LA SUBVENCIÓ (consta en l’expedient)

ANNEX XI: LOGOTIP (consta en l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

Maó, 21 de maig de 2019

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón