Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'EIVISSA
Núm. 5019
Extracte de la resolución del dia 8 d'abril de 2019 de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Eivissa, per la que es convoquen subvencions en materia de concessió de subvencions per a l'adquisició de llibres de text i material didàctic per al curs escolar 2018-2019
Extracte de la resolució del dia 08 d’abril de 2019 de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Eivissa, per la que es convoquen subvencions en matèria de concessió de subvencions per a l'adquisició de llibres de text i material didàctic per al curs escolar 2018-2019, per escoles de primària amb alumnat empadronat al municipi d'Eivissa pels centres de primària sostinguts amb fons públics.
De conformitat amb el previst a l’article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria text íntegre de les quals es pots consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions
(http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/inex):
Article 1. Objecte
L'objecte d'aquestes bases específiques és la regulació de la convocatòria pública municipal per a la concessió de subvencions en matèria d’adquisició de llibres de text i material didàctic al curs escolar 2018-2019, orientada a alumnat empadronat al municipi d’Eivissa per a l'any 2019.
Article 2. Persones beneficiàries
Poden ser beneficiàries de les subvencions que regulen aquestes bases les persones que compleixin les condicions següents:
Centres educatius públics o concertats de l’illa d’Eivissa que estiguin adscrits al programa de reutilització i creació d’un fons de llibres de text i material didàctic, els quals tinguin alumnat escolaritzat empadronat a la ciutat d’Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada de tres mesos anteriors a la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds que cursin estudis entre 1r i 6è de primària.
Centres educatius públics o concertats de l’illa d’Eivissa que estiguin adscrits al programa de reutilització i creació d’un fons de llibres de text i material didàctic, els quals acreditin degudament la despesa realitzada
Article 3. Termini de presentació de les sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
Article 4. Documentació a presentar
1. La sol·licitud s'ha de fer presentant l'imprès d'instància normalitzat, adjuntant la documentació corresponent, en el Registre General de l'Ajuntament, o bé a través d'alguna de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. D'acord amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, són persones obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per realitzar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu les següents:
Les persones obligades hauran de presentar les seues sol·licituds de subvencions a través de la seu electrònica municipal de l'Ajuntament d'Eivissa. En cas que aquestes persones obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, presentin les seues sol·licituds en format paper, s'adverteix que aquestes sol·licituds es tendran per no presentades i que s'exclourà a aquestes persones del procediment de concessió de subvencions, sense que aquest error o omissió pugui esmenar-se posteriorment, si ja ha finalitzat el termini de presentació de sol·licituds. Per tant, les sol·licituds de subvencions de les persones obligades només tendran validesa si es presenten en forma electrònica i dins del termini hàbil per presentar-les.
La presentació de la sol·licitud comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'Ajuntament d’Eivissa obtengui de forma directa els certificats telemàtics, si escau, per a l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del RD 887/2006, de 21 de juliol, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal, autonòmica i Ajuntament d'Eivissa, així com estar al corrent del compliment de les obligacions davant la Seguretat Social, en aplicació del Conveni en matèria de interoperabilitat telemàtica entre les administracions públiques de l'àmbit territorial de les Illes Balears, al qual s'ha adherit l'Ajuntament d’Eivissa.
La persona sol·licitant podrà denegar de forma expressa el consentiment, aportant els corresponents certificats.
2. La documentació i/o les dades que ha d'acompanyar la sol·licitud és la indicada a l'imprès d'instància normalitzat, annex a aquestes bases.
3. En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.
Article 5. Procediment per a la concessió de la subvenció
El procediment de concessió de subvencions es tramita en règim de concurrència competitiva.
Té la consideració de concurrència competitiva el procediment mitjançant el qual la concessió de les subvencions es realitza a partir de la comparació de les sol·licituds presentades, a fi d'establir una relació entre elles d'acord amb els criteris de valoració fixats en aquestes bases i adjudicar, havent notificat la resolució de concessió amb el límit fixat i dins del crèdit disponible, aquelles que hagin obtingut major valoració, en aplicació dels criteris o principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, no discriminació, eficàcia i eficiència.
1. Inici
El procediment de concessió de subvencions s'inicia mitjançant la presentació d'una instància en la qual se sol·licita la subvenció, s'especifica l'activitat a subvencionar i es declara el caràcter amb què la persona sol·licitant actua.
2. Instrucció
En cas que la sol·licitud o la documentació siguin incorrectes o incompletes, l'Ajuntament requerirà la seua esmena en un termini de deu dies. Un cop transcorregut aquest termini sense que la persona sol·licitant hagi donat compliment al requeriment, se la tendrà per desistida de la seua petició i s'arxivarà l'expedient.
Una vegada comprovada la documentació presentada obrant en l'expedient i l'informe de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració), l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant publicació al tauler d'anuncis electrònic de la Corporació de la seu electrònica municipal, amb un termini de deu dies per formular al·legacions.
Es pot prescindir de l'audiència quan no figuri al procediment ni siguin tinguts en compte altres fets que els adduïts per les persones interessades. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva. Les propostes de resolucions provisionals i definitives no creen cap dret a favor de la persona beneficiària proposada, en tant no se li hagi notificat la concessió per l'òrgan competent.
3. Resolució
L'acte que resolgui el procediment de concessió de la subvenció ha de ser motivat i expressar la persona sol·licitant o la relació de persones sol·licitants als quals es concedeix la subvenció i la quantitat atorgada. Així mateix, s'ha de fer constar de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds.
La competència per atorgar les subvencions correspon a l'òrgan fixat a l'article 10 d'aquestes bases.
4. Termini per resoldre i efectes del silenci
El termini per resoldre i notificar la resolució del procediment no pot excedir de sis mesos des de la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds. Si en aquest termini no s'hagués notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada per silenci administratiu negatiu la sol·licitud de subvenció, de conformitat amb l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
5. Publicitat de les subvencions concedides
L'acord de resolució del procediment de concessió es publicarà a la seu electrònica del tauler d'anuncis electrònic de la Corporació i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
Article 6. Altres requisits de concessió
En l'adjudicació de les subvencions de conformitat amb el que disposa l'article 17.3.e) de la Llei general de subvencions, les sol·licituds presentades es valoraran i seleccionaran tenint en compte els criteris objectius de valoració següents:
Criteri 1 – L’alumnat adscrit al programa de reutilització i creació d’un fons de llibres de text i material didàctic del seu centre educatiu i/o ser alumnat de les Unitats d’Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UEECO).
Criteri 2 - L’alumnat empadronat al municipi d’Eivissa amb una antiguitat efectiva i continuada mínima de tres mesos anteriors a comptar de l’últim dia de presentació les sol·licituds.
Criteri 3 - L’alumnat que cursi estudis de primer a sisè de primària durant el curs escolar 2018/2019 en qualsevol centre educatiu públic o concertat de la illa d’Eivissa. No es tindran en compte les sol·licituds que no compleixin els criteris anteriorment esmentats.
Article 7. Quantitat de la subvenció
L'import global del crèdit disponible per distribuir entre les entitats beneficiàries de la subvenció es determina sobre la base de l'assignació, que als pressupostos generals és la que contempla la present convocatòria dins de l'aplicació pressupostària 32000 4800 «Ajudes llibres de text», amb un total de 120.000 € de subvenció a l'exercici 2019.
La quantia de la subvenció es determinarà d'acord als següents criteris:
Cap subvenció podrà superar la quantitat màxima de 70€ (SETANTA EUROS) per l’alumnat de les Unitats d’Educació Especial en Centres Ordinaris (Aules UECCO), ni 50 € (CINQUANTA EUROS) per alumnat que cursi entre Primer i Sisè de primària durant el curs escolar 2018-2019.
Cap subvenció podrà superar, en tot cas, el percentatge màxim del 100 % de la despesa subvencionable.
L’ordre de relació de la concessió de les subvencions, en cas que l’import de les sol·licituds excedeixi del crèdit pressupostari habilitat a tal efecte, es farà en funció de la data de presentació de la sol·licitud al Registre General d’Entrada de l’Ajuntament d’Eivissa.
Es consideren despeses subvencionables als efectes d'aquesta convocatòria aquelles que responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzin en el termini establert entre l’1 de setembre de 2018 a la data de publicació de l’extracte de la convocatòria del BOIB.
De conformitat amb l'article 58.2 del RD 887/2006, a més de la quantitat total màxima dels crèdits disponibles, es pot fitxar una quantia addicional que no requerirà una nova convocatòria per a la seua aplicació a la concessió de subvencions, en cas d'haver-se incrementat l'import del crèdit pressupostari disponible com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit. La distribució de l'increment es realitzarà proporcionalment a la puntuació obtinguda per cada projecte presentat.
La convocatòria ha de fer constar expressament que l'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si escau, amb aprovació prèvia de la modificació pressupostària que procedeixi, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.
Article 8. Despeses elegibles per les subvencions.
Es consideren despeses subvencionables d'acord amb el que disposa l'art. 31 de la LGS les despeses realitzades abans de la data de termini del període de justificació establert i que guardin relació directa amb l'objecte de la subvenció.
a) Es consideren despeses subvencionables:
b) No es consideren subvencionables:
Article 9. Composició de l'òrgan col·legiat (comissió de valoració) per a la valoració de les subvencions
De conformitat amb el que es regula per als òrgans col·legiats en el Capítol II del Títol Preliminar, articles 15 i següents de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan col·legiat estarà format per:
President/a: Regidor/a delegat/da d’Educació
Secretari/a: Auxiliar administratiu/va de l'àrea d’Educació
Vocal 1: Coordinador/a de l’àrea d’Educació
Vocal 2: Educador/a social del PMD
Article 10. Òrgan competent per a resoldre la concessió de les subvencions
L'òrgan competent per a resoldre al concessió d'aquestes subvencions serà el que determinin les Bases d'Execució del Pressupost municipal vigent.
Article 11. Compatibilitat amb altres ajudes o subvencions per a la mateixa finalitat
Les ajudes rebudes per aquesta convocatòria són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions no superi el cost total de l'activitat subvencionada, d'acord amb el previst a l'article 19.3 de la Llei general de subvencions.
És obligació de les persones o entitats beneficiàries de les ajudes informar a l'Ajuntament d'Eivissa de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'ha d'efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.
Article 12. Termini i forma de justificació
1. Període màxim de justificació.
La justificació s’haurà de presentar conjuntament amb la instància de sol·licitud, per aquest motiu s'estableix com a període màxim per a la justificació 15 dies hàbils a comptar l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.
2. Forma de justificació de la subvenció.
Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir.
Per percebre la subvenció cal presentar a l'Ajuntament d’Eivissa la següent documentació:
Una llista de l’alumnat on s'identifiqui que cada escolar està adscrit al programa de reutilització i creació de fons de llibres de text i material didàctic i el curs al qual pertany. Aquesta llista ha d’especificar quin alumnat forma part de les aules d’educació especial en centres ordinaris (aules UEECO).
En cas de sol·licitar la subvenció per a material didàctic, s’ha de presentar la declaració responsable on es justifiqui la vinculació del material didàctic amb el currículum educatiu. (M-240).
Model d’alta o modificació de dades bancàries M-004, si escau.
Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. (ANNEX 1).
Una relació classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, si escau, data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost estimat, s'indicaran les desviacions esdevingudes (M-210).
Article 13. Obligacions de les persones beneficiàries de les subvencions
Realitzar el projecte que es fonamenta la concessió de la subvenció.
Acreditar davant l’Ajuntament d’Eivissa la realització del projecte, així com el compliment dels requisits i condicions que determinin la concessió de l'ajuda.
Disposar dels llibres comptables, registres i altres documents en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària de la subvenció.
Conservar els documents justificatius de l'aplicació del fons rebut.
Informar a l'Ajuntament de totes les subvencions rebudes destinades a l'activitat objecte de subvenció i aquesta comunicació s'ha d'efectuar així com es conegui i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'ús donat als fons rebuts.
Les entitats subvencionades, també, adquireixen les següents obligacions:
Presentar els documents recollits a l'article anterior, a l'article 30 de la Llei general de subvencions i el que específicament es determini en aquesta convocatòria.
Presentar tota la documentació que li sigui sol·licitada en relació amb les facultats de control de l'activitat subvencionada.
Fer constar en qualsevol acte o acció de difusió del projecte o activitat subvencionada que aquest es realitza amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Eivissa.
Comunicar a l'Ajuntament qualsevol alteració o modificació que es produeixi en la seua execució.
Mantenir les condicions i elements declarats al projecte que varen servir de base per atorgar la subvenció.
Les activitats desenvolupades i la seua publicitat han de respectar el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes.
Tota la documentació o material de publicitat que es generi a les activitats desenvolupades ha d'estar en català.
L'Ajuntament d’Eivissa no es farà responsable de les obligacions contretes per les persones beneficiaries com a conseqüència de la realització dels seues activitats.
Article 14. Pagament
El pagament de la subvenció s'efectuarà en un termini màxim de 30 dies comptats a partir de la data de la resolució aprovatòria de la seua concessió, mitjançant transferència bancària al compte corrent designat a tal efecte pel beneficiari.
Article 15. Incompliment i causes de reintegrament
En cas d'incompliment de les bases, així com dels compromisos assumits per les persones beneficiaries de la subvenció, serà d'aplicació el previst en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Com a conseqüència de la revocació pertoca reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:
Per al reintegrament s'han d'aplicar els procediments previstos a aquest efecte en la legislació de finances, en els quals s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
L'incompliment de l'obligació de justificar la finalitat de l'ajuda econòmica rebuda en la forma i els terminis establerts suposarà, a més del reintegrament esmentat, la impossibilitat de participar en pròximes convocatòries d'ajudes municipals, mentre no es faci la devolució de l'import reclamat.
Article 16. Minoració de la quantitat concedida
Quan l'import justificat per la persona interessada, amb motiu de la rendició del compte justificatiu de les despeses, sigui inferior a la quantitat concedida, l'Ajuntament d’Eivissa ha de minorar l'import de la subvenció, exigint, si escau, el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.
Article 17. Legislació, publicació i vigència de les bases
La concessió de les subvencions es regirà per la convocatòria, per aquestes bases i, en allò que no hi estigui previst, per l'Ordenança general reguladora de les bases per a l'atorgament de subvencions vigent a l'Ajuntament d'Eivissa (BOIB 81, de 10 de juny de 2008, modificat BOIB 25 de 13 de febrer de 2010), per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general des subvencions, per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i per la resta de normativa específica aplicable.
Aquestes bases es publicaran a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i entraran en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB. Tindran vigència durant l'exercici d'aquesta i fins a la pròxima convocatòria.
Article 18. Responsabilitat, règim sancionador i inspecció
Els beneficiaris d'aquestes subvencions romandran sotmesos al règim de responsabilitat i sancions previst a la normativa vigent que resulta d'aplicació en matèria de subvencions.
Els òrgans tècnics i la Intervenció de l’Ajuntament d’Eivissa podran comprovar pels mitjans que estimin adequats la inversió de les quantitats atorgades en relació als seus objectius.
Article 19. Impugnació
La resolució per la qual s'aproven aquestes bases posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà a la seua publicació, de conformitat amb el que disposa la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Potestativament, es pot interposar contra aquesta resolució recurs de reposició, en el termini d'un mes des de la seua publicació davant el mateix òrgan que dicta la resolució, de conformitat amb l'establert a l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Eivissa, 21 de maig de 2019
La Regidora Vicenta Mengual Llull